Kirjoittaja Aihe: Glee, Korkokenkäpoika - Kurt Hummel | S  (Luettu 4394 kertaa)

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Glee, Korkokenkäpoika - Kurt Hummel | S
« : 26.12.2010 15:02:23 »
Title: Korkokenkäpoika
Author: unrealistic
Rating: S
Fandom: Glee
Pairing: pieni viittaus Finn/Kurtiin, sekä Kurt/Blaine
Disclaimer: All the characters belongs to Glee, and Glee is property of the right owners. (Fox etc.)

Summary: Kurt Hummel säkenöi, Kurt on arvoitus. Kurt on kaikkien tuntema korkokenkäpoika.

A/N: En aio lopettaa Kurtista kirjoittamista, hii! Heittäkää minua kommentilla (tai korkokengällä, jos ette tykänneet). Tässä on nyt vivahteita kakkoskaudesta, mutta no, ei sen pitäisi sen erityisemmin spoilata jollet ole pystynyt välttämään pienintäkään infoa siitä.

Korkokenkäpoika

Finn

Se on mulle oikeastaan vaikeata, yrittää ymmärtää Kurtia. Me asutaan samassa talossa, mutta se ei aina tunnu siltä. Kurt on tosi poissaoleva eikä anna muiden ymmärtää sitä. Tai ehkä se ei vain luota muhun enää, kaiken sen fiaskon jälkeen.

Mitä mä olen Kurtista oppinut on se, että se on tosi tunteikas ja herkkä nuori. Se kietoutuu kuvitelmiinsa ja yrittää elää niiden kautta. Kuten vaikka se fiasko, jonka aikana Kurt oikeasti luuli voivansa muuttaa mut. Oikeastaan mun pitäisi kai olla otettu, että se rakastui. Finn Hudson, niin poikien kuin tyttöjenkin mieleen... On siinä hyvääkin. Kai.

Mutta takaisin Kurtiin. Mua käy kyllä osittain sääliksi, että sitä heitellään pitkin käytäviä, erityisesti se yksi. Tekisi aina välillä mieli lyödä niitä, koska Kurt on ihan okei. Mulla vain ei enää nykyään ole mitään sananvaltaa koulussa, Glee on muuttanut senkin. Välillä Kurt lukittautuu meidän kylpyhuoneeseen ja pistää hanat valumaan vettä. Mutta kyllä mä tiedän, että se itkee siellä. Itkee, kun on yksin.

Ja mä haluisin sanoa sille, että ei se ole, yksin siis. Ongelma vain on se, etten saa antaa sille enää vääriä käsityksiä. Pyrinkin huomioimaan sitä pienin elein aina silloin tällöin, kuten vaikka meidän vanhempien häissä. Mä tanssin sen kanssa, ja se tuli siitä iloiseksi. Ja niin olin minäkin, koska en ollut nähnyt sen hymyilevän varmaan viikkoon. Ja Kurtin hymy on se, mikä saa muutkin hymyilemään.

Nyt se on sit vaihtanut koulua, missä se tapasi tän Blainen. Blaine on ihan hyvä tyyppi, mitä mä nyt olen sen meillä nähnyt käyvän. Onnellinen mä olen, että Kurt on löytänyt jonkun joka saattaakin ymmärtää sitä. Oikean ystävän.

Mä olen sille kuin veli, joten ei mua voi laskea siihen. Kurtkin pitää mua veljenään, tai niin ainakin luulisin. Ja se yrittää kovasti, että meidän välit sujuisi. Juteltiin eilenkin hieman jalkapallosta, vaikka eihän Kurt siitä tiedä mitään. Luuli, että maalin tekeminen on touchdown, ja ihmetteli miksi pukujen pitää olla tekokuitua. No okei, se on pistänyt mut ostaan muuta mun entisten vaatteideni tilalle, ja kyllä se paremmalta päällä tuntuu. Jotenkin pehmeältä.

Kurt Hummel ei tule varmaan koskaan selviämään mulle kokonaan, mutta aion yrittää. Yritän niin kauan, kunnes se uskaltaa tulla itkeen mulle suruistaan. En voi väittää, ettenkö olisi lievästi vaivaantunut, mutta mä aion olla sille hyvä veli. Sellainen sisarus, jota meillä kummallakaan ei ole ollut.

Mercedes

Tunnen itseni jätetyksi, hylätyksi. Kurt ei enää käy meidän koulua, Quinn on jälleen suosittu... Kenen kanssa minun pitäisi oikein olla? Ja kaikki ne pienet hetket, joita saan vielä viettää parhaan ystäväni seurassa, nekin pitää jakaa. Ei siinä mitään, Blaine on oikein kiva, mutta minulla on ikävä minun ja Kurtin pieniä hetkiä.

Kurtista ei aina ota selkoa, ehei. Mutta yksi asia on varmaa, hän on umpihomo. Se näkyy päälle, käytökseen ja eleisiin. Hän näyttää hieman kävelevältä stereotypialta. Mutta kun hänen kanssaan juttelee, huomaa sen olevan toisin. Hän pelkää, on haavoittuvainen. Kuinka hän paljasti isällensä kaiken, se oli hienoa se. Kenenkään ei tulisi elää kaapissaan.

Kurtin kanssa on hieno laulaa. Se on vapauttavaa, meille molemmille. Ja Kurtin äänessä on niin paljon tunnetta, niin paljon eri tasoja. Hän osaa olla niin sulkeutunut, mutta laulun avulla hän viestittää ne muille. On todella vaikea silti ymmärtää häntä, koska hän ei kerro koskaan, ei ennen kuin on liian myöhäistä. Silloinkin, kun hän huutaa apua ei kukaan kuule. Se on surullista. Ihan kuin tälle maailmalle pitäisi todistaa kuinka paha olo on, kunnes kukaan tekee sille mitään.

Huojentavaa silti on todeta, että Kurt purkaa surunsa laulamiseen. Jos asia olisi vakavampi, hän purkaisi sen itseensä tai muuta... Aina kun mahdollista, yritän ottaa enemmän selkoa siitä, kuinka huonosti asiat nyt ovat.

Blaine

Kurt Hummel. Kun minä ensimmäisen kerran hänet näin, niin tiesin. Tiesin, että kohtaloni oli auttaa häntä. Minusta tuntuu, että kukaan ei oikeasti ole yrittänyt sitä. Kurt on pelästynyt, jäänyt elämän jalkoihin. Mutta sen pelästyneen suojakertoimen alla on iloinen ja ystävällinen poika, jonka minä aion tuoda esiin. Olen nähnyt sen, muutamaan otteeseen.

Kurtin suurin ongelma on se, ettei hän uskalla olla täysin avoimesti oma itsensä. Ei enää, kun koko hänen maailmansa on ottanut tämän silmätikukseen. Toiset piilottelevat häntä selkänsä takana, toiset repivät häntä kappaleiksi. Oikeasti Kurtin pitäisi vain antaa elää yksi päivä niin, että hän saisi rentoutua.

Olimme Kurtin kanssa kauppakeskuksessa. Kahvilassa juomassa kaakaota samalla, kun poika kertoi minulle kaiken. Kertoi siitä, kuinka paha olo hänellä on. Siitä, kuinka hän pelkää kävellä koulunsa käytävillä. Katsoin niihin silmiin, jotka pelkäsivät. Ja niiden takana oli se poika jonka halusin tuntea. Sanoin hänelle, että "rohkeutta, Kurt!" Ja hän hymyili minulle. Sitä se poika tarvitsee, rohkeutta. Ja jonkun, joka rohkaisee häntä.

Kävelimme sitä kauppakeskusta läpi, kun tulimme kenkäkaupan eteen. Ja minä näin, kuinka kovasti Kurt olisi halunnut mennä sinne. Joten otin häntä kädestä kiinni "rohkeutta, Kurt!" Ja hän hymyili minulle.

Oikeasti, Kurtin olisi pitänyt ostaa ne kengät. Väliäkö sillä, että myyjä katsoi ennakkoluuloisesti, tai että äiti talutti lapsensa nopeasti kaupasta pois. Hänen olisi pitänyt, sillä ne olivat kauniit hänellä. Ja hän rakasti niitä, sen näki. Hopeisina hohtavat korkokengät. Täydelliset, jotka pidensivät Kurtia entisestään. Hän on niin huvittavan pieni poika. Mutta vaikka sanoin "rohkeutta, Kurt!" Hän vain hymyili, ja laittoi kengät takaisin telineeseen.

Mutta minä olen ostanut ne kengät hänelle. Ja joku päivä, kun aika on kypsä minä annan ne. Ja hän pitää niitä, koska uskaltaa olla oma itsensä. Minä vannon, että se päivä tulee. Kurt Hummel on oleva säkenöivä korkokenkäpoika. Mitä sitä ei rakkaidensa eteen tekisi?

A/N2: Ähem, ahem. Joo (: Kurt = säkenöivä kultapupu, on on!
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 20:09:51 kirjoittanut Vlad »
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #1 : 27.12.2010 00:50:46 »
En edes tiedä kuinka aloittaa näin loistavan ficin kommentoiminen, mutta Kurt Hummel on yksi suosikkihahmoistani Gleessä, ja nyt hänestä on ficci! Sinulla ei ole aavistustakaan, kuinka onnellinen olen nyt tämän luettuani, koska tämä oli jollain tapaa söpö, mutta tässä oli myös tunnetta, tässä pääsi sukeltamaan Gleen maailmaan sisään.

Olit onnistunut jokaisessa hahmossa, sillä olit kuvaillut Kurtia jokaisen hahmon näkökulmasta juuri sellaisena, kuin olen esim. Finnin ja Mercedesin nähnyt. Finnillä ja Kurtillahan ei alku mennyt oikein hyvin, mutta olit tähän pätkään onnistunut nappaamaan sellaisen onnellisuuden tunteen - Finn on onnellinen ja iloinen siitä, että Kurt on hänen velipuolensa. Jotenkin pidän Finniä sympaattisena henkilönä, koska tämä ei ole koskaan pitänyt muiden mollaamisesta ja slush-juomien päälle kaatelusta ja tähän se Finn heijastui todella hyvin. Olit korostanut juuri oikein niitä pieniä yksityiskohtia, joista Kurt tuli iloiseksi - ja ilahduinpa muuten siitäkin, että tässä tuli esille se, kuinka Finn loppujen lopuksi haluaa olla Kurtille hyvä veli siitä huolimatta, että tämä on umpihomo kiireestä kantapäähän pukeutumista ja käyttäytymistä myöten. Finnin osuudesta myös huomaa hyvin sen, että hän yrittää kovasti päästä homofoobisuudestaan (tai ainakin itse olen nähnyt hänet aina hieman homofobisena) eroon, kun on hyväksynyt Blainenkin sellaisena kuin tämä on ja on iloinen siitä, että hänestä on tullut Kurtille erittäin hyvä ystävä.

Sitten Mercedes, jota olen aina pitänyt Kurtin hyvänä ystävänä, kun he ovat aina tulleet hyvin toimeen keskenään ja puolustaneet toisiaan. Ymmärrän hyvin tämän pienen katkeruuden, joka Mercedesin osuudessa oli havaittavissa näin rivien välistä luettuna. Neitonenhan oli korviaan myöten ihastunut Kurtiin eikä ollut ollenkaan tajunnut, että tämä oli homo, kunnes asia sitten valkeni hänelle. Tästä muuten tuli sekin asia esille, että Mercedes todella halusi olla Kurtin ystävä senkin jälkeen, kun tämä ei voinut vastata hänen tunteisiinsa, mutta on silti hieman mustasukkainen tästä Blainen (jonka on muuten varmaankin huomannut olevan homo) takia.

Ja Blaine, suloinen Blaine, jonka ymmärsin heti homoksi hänen sarjaan ilmestyttyään - ihan vain sillä periaatteella, että jokaiselle on oltava joku, ja hän oli myös sen oloinen, että voisi olla Kurtin tuleva kulta. Blainen pätkästä heijastui mielestäni se, että hän pitää Kurtista paljon ja tahtoo todella olla tämän ystävä - ja on ehkä hieman ihastunutkin tähän, vai mitä luulet? Olit onnistunut tässä tuomaan Blainen ystävällisyyden esille, sillä olen aina nähnyt hänet sellaisena henkilönä, joka ei syrji ketään ja ottaa kaikki huomioon. Huomasi myös, että hän on myös tarkkasilmäinen ja Mercedesiä läheisempi ystävä Kurtille, koska tämä on kertonut Blainelle paineistaan ja siitä, että ei ole niin rohkea kuin miltä näyttää. Kaiken kruunasi se, kun Blaine osti Kurtille ne hopeiset korkokengät, joita tämä ei itse ollut tohtinut ostaa - se on sitä rakkautta, tai ainakin minä luulen niin.

Sitten kirjoitusasuun, jota mielestäni vaihtelit hyvin hahmon mukaan. Finn on luonteeltaan rento, joten murre oli todellakin oikea valinta hänen kohdalleen, koska se toi mielestäni hahmon rentoutta todella hyvin esille. Mercedeskin on rento, mutta silti hänelle ei olisi murre sopinut yhtä hyvin kuin Finnille, joten mielestäni yleiskieli oli oikea valinta. Blaine taas on sivistynyt yksityiskoulun poika, jolle kirjakieli sopii kuin nakutettu, joten ainakin kielellisessä ulkoasussa olit onnistunut hyvin. Käytät myös hyvin erilaisia adjektiiveja ja tuot kuvailua sopivasti, et liikaa tai liian vähän ja teksti eteni soljuvasti eteenpäin, mikä on minusta oikein hyvä asia! Olihan tuolla hieman töksähdyksiäkin, mutta niitä ei kannata tuijottaa, toivat vain särmää mukaan tähän oikein onnistuneeseen ficciin.

Mielestäni oikein onnistunut, suloinen kokonaisuus tämä ficci (enkä siis ole heittämässä sinua korkokengällä tai slush-juomalla), ja tosiaankin odotan lisää tällaista.

Bea kiittää.  :-*
Ava © flawless

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #2 : 27.12.2010 01:15:22 »
Beatrix Oh dear lord. Kiitos aivan älyttömästi noin pitkästä vastauksesta! On myös hieno huomata, että olet samaa mieltä mun kanssani hahmojen suhtautumisesta Kurtiin (: Joo, minustakin Finn on aina ollut hieman fobinen, mutta kakkoskauden aikana (siis sen mikä on jo tullut), niin minust on just tuntunu siltä että nyt se yrittää. Yrittää kovasti olla kiltti Kurtille.

Blaine on joo käytökseltäänkin sellainen, että homohan se on. Ja oon aivan 99% varma, että Kurt ja Blaine päätyvät yhteen. Ja vaikka eivät päätyisikään, niin Blaine on juuri sopiva tukija Kurtille. Rakkautta, indeed. Se vain on jännä, että mulla oli hirveästi ennakkoluuloja Blaineen (kun hänhän on tuo A Very Potter Musical tähtönen), mutta oon joutunut vaihtaan mielipidettä. Blaine on suloinen (:

Kiitos siis todella paljon, ihana kuulla et tykkäsit! *liputtaa Team Kurtia*

ja oon aina rakastanut sun Quinn-avoja btw. (;
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #3 : 27.12.2010 04:25:04 »
Hyi että mä oon alkanut vihaamaan Klainea :D En tiiä miksi (Kurt/Sam), mut mulle siis tulee niin jotenki huonot vibat Blainesta. En haluu, että se satuttaa Kurtia!!!!

Anyway, tosi kiva ficci. Mun mielestä Finn/Kurt on kyllä tosi kiva paritus, ja tosi sulo toi vika kappale, idk. Mercedeksen kohta oli jotenki herkkä ja mä itseasiassa pystyin jokseenkin samaistumaan tohon Mercedeksen tuntemuksiin (vaikka mun mielestä se, kun Kurt sano Mercedekselle, että K on vaan joku poikaystävän korvike M:lle kaivelee mua vieläkin ja mua ärsyttää miten se kehtas sanoa niin) ja näin. Blaine.. no, Blaine on Blaine. Oon kyllä sitä mieltä, että se on liian ihana ollakseen totta. :D

après moi, le déluge

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #4 : 30.12.2010 13:10:14 »
kuumakisu Minul meni just toisinpäin (: Nookei, kyl minäki alkuksi haaveilin Kurt/Samista. Kiitos tosi paljon!

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Mrs. Malfoy

  • Vieras
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #5 : 13.01.2011 11:52:33 »
OH MY GOD, OH MY GOD, OH MY GOD!

Okei, nyt mä rauhoitun.

Kurt Hummel on mun ehdoton suosikki Gleessä. Siis ihan ehdoton. Tokana tulee heti Blaine. Kyllä, mä olen TODELLA suuri Klaine fani. Ihihih, se vaan on jotenkin... Ihuna<3

No siis takasin asiaan. Mä olen jo piiiitkään ettinyt ficcejä Klainesta tai ihan vain pelkästään Kurtista. Sitten tässä äsken luin jotain ficciä Potter puolella, ja sitten mun silmiin iski toi banneri (onhan se banneri? no mikä lie) sun allekirjoituksessa. Mä katoin kuvaa, ja samassa jokin huus mun pään sisällä ja mä näin neonvalot ja välkkyvän tekstin "KURT HUMMEL". No tietenkin mun oli pakko rynnätä lukemaan (hei hei, H/D) ja voi luoja. Mä olin superhyper iloinen jo pelkästä fandomista ja parituksesta, mutta vielä ilosempi mä olin, kun tajusin et "Hei, tää ficci on ihan sairaan hyvä!"

Finn ei ole koskaan saavuttanut kovinkaan suurta suosiota mun silmissä, mutta se, et Finn halus ollu hyvä veli Kurtille, sai multa semmosen siirappisen hymyn. Mercedestä kävi sääliksi ihan tosissaan. Se ei ollu kiva tunne, kun en mä siitäkään oo silleen pahemmin koskaan pitänyt (Ei, älä nyt kuvittele että mulla on jotain hampaankolossa kaikkia paitsi Kurtia ja Blainea kohtaan, se ei ole totta). Sit toi Blaine, oih. Musta on kovin suloista että se tukee Kurtia ja kehottaa olemaan oma itsensä. Korkokenkä -kohdassa tuli taas imelä hymy eikä se tällä kertaa lähtenyt pois.

Mutta siis, kokonaisuutena aivan mahtava! Toivottavasti tää kommentti ei nyt antanut musta kovin omituista kuvaa. Kiitos kovasti tästä päivän kohokohdasta.


Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #6 : 13.01.2011 12:14:17 »
Mrs. Malfoy kiitos ihan mielettömästi! Kurt on all time favorittini, joten luonnollisesti kirjoitin nimikkotekstin hänestä (: Ja Finn on minusta suloinen, varsinkin Just the way you are -scenessä tanssiessaan Kurtin kanssa, että piti pistää siitä maininta. Olen iloinen, että pidit tästä! :3
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Wild Child

  • Lionheart
  • ***
  • Viestejä: 118
  • Mornië alantië
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #7 : 18.01.2011 09:03:47 »
Ei musta kyllä lähde mitään idealistista näin aamuisin ja vähäisten yöunien jälkeen.
Muuta kuin että; voi hellanlettas! Tää oli just jotenkin vastaus minun arkoihin toiveisiini.
Ihanaa, että joku Glee-ihminen on sanoittanut ajatuksiaan. Jee. Niin, ja vielä noin hyvin.
 Ja autoit mua löytämään sen vanhan ja rakkaan Mercedeksen uudella tavalla.  :)

No tota... Niin! Joo, liityn seurueeseen Team Kurt- lipun alle.  ;)
 
Pahoitteluni minkäänlaista älykästä asiaa sisältämättömästä kommentista. :-\
 
                                                                                                 -Child
We are Robin Hood.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #8 : 18.01.2011 09:10:36 »
Wild Child Mitä suotta järkevää pistämään. Jos viestissä lukee Team Kurt, niin se on silloin loistava kommentti! (: Kiitos
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #9 : 20.01.2011 19:33:16 »
Miksköhän tunnen halua halata sua loistavasta ficistä? :)

Eli ihanaa, et kirjotit ficin Kurt-mussusta! Se on mun lempihahmo Gleestä...

Eli nyt jonkinsortin rakentavaa:

Ekaksi noi puhetyylit sopi noille hahmoille, ku silmät päähän. Oon aina kuvitellu, et Finn on semmonen slangilapsi :D, Mercedeskin kuulosti aika Mercedesiltä ja Blaine, ahh Blaine kuulosti tismalleen Blaine-mussulta!

Sitte tää syvällisempi Kurtia on vaikea ymmärtää kohta pitää kyl paikkansa, koska en mäkään aina ota selkoo siitä.
Mercedes oli silleen tosiaan surullinen, ku Kurt ei enää ollu mcKinley highssä. Mä jotenkin osasin samaistuu siihen. Blaine taas oli kans tosi ihana, ku se yritti auttaa Kurtia olemaan avoin. <3

Vaihtelit aika hienosti kirjotustyyliäkin kertojasta riippuen. Tai no siis mitä mä sitä kertomaan, mut kokonaisuutena tosi ihana ficci!


*Liputtaa Team-Kurtia avoimesti ja ikuisesti*
<3

-Fero kiittää
People go in one end, and meat comes out the other.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #10 : 20.01.2011 19:46:08 »
Ferope oi kiitos! (: Olen todella iloinen, että pidit tästä. Loistavaa, että Team Kurtilaisia löytyy kaikista finin kivenkoloista :3 ~
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Ansku-Ransku

  • aurinkoaddikti
  • ***
  • Viestejä: 453
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #11 : 20.01.2011 20:00:32 »
Oon lukenut tän ennenkin, mutta nyt sain otettua itseäni niskasta kiinni. Kai sitä kirjoittaja aina ilahtuu kommenteista, joten mitäpä niitä panttaamaan? :)

Sitä paitsi Kurt on ihan loistava hahmo ♥ Mä seuraan Gleetä Suomen tahdissa, mutta olen noita spoilereita lukenut, eli ei haitannut tässäkään ne.

Puhekielisyys oli kiva juttu, en osaa kuvitella että Finn puhuisi kirjakieltä, ja Mercedesille sopi tollanen vähän selvempi muttei liian virallisen oloinen tyyli myös tosi hyvin. Hahmojen ajatukset oli oikein aidonoloisia. Finn on tässä just sellanen kun se onkin, epävarma, koska haluaisi tehdä sen minkä tietää oikeaksi muttei oikein osaa tai uskalla. Mercedesin ja Kurtin ystävyys olis hienosti kuvattu Mercedesin näkökulmasta, se oli monipuolinen. :)

Ja Blaine. Gleessähän en häntä ole nähnyt, mutta mukavalta tyypiltä vaikutti. Erityisesti se, kuinka hän tajusi heti, mitä Kurt tarvitsee, ja oli tarpeeksi vahva tukeakseen Kurtia, vaikkei se helppo homma olekaan, oli hienoa. Korkokenkien ostaminen oli ihana ele, eiköhän se sopiva hetki niiden antamiseen löydy. :)

Kiitos tästä, nautin kovasti. Toivottavasti kommenttini aiheuttaa myös iloa, vaikken siihen mitään järkevää saanutkaan. :D
Ava by raitakarkki.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Korkokenkäpoika | Kurt Hummel
« Vastaus #12 : 20.01.2011 20:07:48 »
Ansku-Ransku mulle kommentit tuo aina käsittämätöntä iloa! Kiitos, ja olen iloinen että pidit (: Koska mietin itse hieman, että mitenköhän saan Blainesta Blainen, hän on niin, en tiedä, sarjassa itsestäänselvyys, mutta kuitenkin... Haha, olempa vaikea. Mutta niin, kiitos :3
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: Korkokenkäpoika - Kurt Hummel
« Vastaus #13 : 19.08.2011 20:13:09 »
Hakkaan päätäni seinään. Häpeän itseäni, koska en ole kommentoinut tätä aikaisemmin. Luulin kylä kommentoineeni, mutta muistin väärin. Tein niin väärin! Hakkaan päätäni seinään vielä vähän lisää. Mutta aion korjata virheeni ja kommata tätä nyt. Parempi myöhään kun ei milloinkaan, kuhmu päässä kaupanpäällisiksi.

Olen mä lukenut tän aikaisemminkin. Ehkä muutamaan kertaankin. Ja rakastanut joka kerralla vain entistä enemän. Ehdoton suosikki on tuo Finnin osuus, ja etenkin:
[qoute]Välillä Kurt lukittautuu meidän kylpyhuoneeseen ja pistää hanat valumaan vettä. Mutta kyllä mä tiedän, että se itkee siellä. Itkee, kun on yksin. [/quote]
On pakko ihkuttaa, että tämä on mun uusi ehdoton ykkössuosikkikohta milloinkaan. Rakastin tätä. Okei, ehkä vähän kliseistä, kun tarkemmin ajattelee, mutta sopii niin ihanasti, ihanasti, ihanasti! En sano että klisee. Pois se musta. Unohda että edes mainitsin. Tää angstisempi Kurt on vaan jotenkin niin - no siis se ottaa sydämestä ihan todella. Siis katsella kuinka se kärsii. Tai siis lukea, mutta jokatapauksessa. Ja mikä vielä pelkkää Kurt-angstiakin hienompaa, tää oli kirjotettu Finnin näkökulmasta, sen astetta tyhmemmän pojan, joka kuitenkin ymmärtää enemmän kuin kukaan arvaakaan. Elämä, mä tärisen vieläkin. Varmaan vähän noloa, mutta teki mieli porata : )

Mercedes. Siitä mulla ei ollut sen kummempaa sanottavaa. Pidin kuitenkin todella paljon Mercedeksenkin osasta, etenkin siitä, kuinka se tunsi itsensä jätetyksi ja niin edelleen. Kurt on sille tärkeä, sen tuosta ymmärsi paremmin kuin hyvin. Ja varmasti se on noin myös toisinpäin. Kurt välittää Mercedeksestä, mutta ei tarpeeksi jäädäkseen McKinleyyn. Ymmärrän kurtia hyvin, vaikka meinasinkin purskahtaa itkuun, kun se vaihtoi Warbleriksi Daltoniin.

Blaine. Blaine rakas ihanainen. (Kukahan se tässä on kliseinen?) Totta kai pidin Blainen osasta enemmän kuin voin sanoin kuvata. Blaine oli oikein IC, huolehtivainen, mutta ei kuitenkaan julistanut rakkauttaan tai yhtään mitään muutakaan. Vaikka olisikin hienoa, että nuo kaksi olisivat ikuisesti yhdessä niin myötä- kuin vastamäessä (ja ovatkin), ei sitä sarjassa erityisemmin ole vielä julistettu. Eikä julistettu tässäkään. Siitä pidin, vaikka pidän Kurtista ja Blainesta myös yhdessä. Etenkin juuri yhdessä : )
Lainaus
Mutta vaikka sanoin "rohkeutta, Kurt!" Hän vain hymyili, ja laittoi kengät takaisin telineeseen.
Tälle lauseelle mä saatoin vai hymyillä, sellaista surumielistä hymyä.

Ja hymyilen edelleen.


Penber

  • Vieras
Vs: Korkokenkäpoika - Kurt Hummel
« Vastaus #14 : 23.08.2011 16:23:31 »
En tiedä fandomista mitään, mutta halusin lukea tämän, koska toi nimi on vaan niin valloittava! D:

Kurt vaikuttaa tosi suloiselta hahmolta! Ainakin tän perusteella mitä nyt luin. Tää oli itse asiassa senkin takia hauska teksti, kun tässä siis kerrotaan yhdestä henkilöstä muutaman eri silmin. Minun ei siis tarvinnut edes tietää fandomista mitään, mutta pääsin silti ihan hyvin tähän mukaan! Kurtin todellakin pitää saada ne kengät.

Tää teksti oli tosi monipuolinen ja ovela. Ei pelkästään siks että lukija näkee Kurtin monessa eri valossa, vaan lukija saa myös käsityksen näistä henkilöistä, jotka hänestä kertovat. Blaine nousi kyllä ehdottomasti (tekstin perusteella) omaksi suosikiksi! Kaikista parasta oli toi "rohkeutta, Kurt!". Se oli vaan niin yksinkertainen kannustus, mutta silti niin ihana ja lämmin ja awws.

Joo anteeksi en keksi enää mitää D: Mutta oli ihana ficcerö ja ehkä vielä Gleen pariin eksyn! <;

Antelope

  • Vieras
Vs: Korkokenkäpoika - Kurt Hummel
« Vastaus #15 : 27.08.2011 20:13:12 »
Uiuuiui, Zachy, hei. ♥

Mmm. Kurt. Lempihahmoni Gleessä, enkä siltikään ole paljon ficcejä hänestä lukenut. (Potter on se mitä tulee luettua aina :D) No, tulin nyt välillä tänne Toiseen ulottuvuuteenkin - tottakai Gleetä etsimään. Ja näin tämän tuossa etusivulla ja kirjoittajana sinä, niin en nähnyt yhtäkään syytä olla avaamatta tätä ficciä.

Ja I love it! ♥ Kurtkurtkurt, Blaineblaineblaine. :-* Rakastin tätä ficciä ja erityisesti tuota nimeä. Korkokenkäpoika... ♥

Olit tuonut Kurtin haavoittuvuuden hyvin esille tässä ficissä. Finnin, Mercedeksen ja Blainen PoV:t toimivat hyvin, koska Kurt ei ikinä itse paljastaisi haavoittuvuuttaan, mutta se kuitenkin paistaa hänestä niin selvästi.

Finn oli niin itsensä tuossa ensimmäisessä kappaleessa! Äsh, en osaa selittää kunnolla, mutta Finn yrittää, yrittää kovasti olla Kurtin tukena, vaikka jollain lailla kammoksuu, että Kurt oli häneen ihastunut. Ja puhekieli sopi hyvin, koska Finn puhumassa kirjakieltä... tuntuisi todella oudolta. :D

Mercedes taas... no, en ole lainkaan yllättynyt, että Blainen tullessa kuvioihin, hän tulee mustasukkaiseksi Kurtista, koska he ovat olleet parhaita ystäviä niin kauan.

Ja Blaine on vaan niin... ♥. Ei muuta tarvitse sanoa. :D

Lainaus
Mutta minä olen ostanut ne kengät hänelle. Ja joku päivä, kun aika on kypsä minä annan ne. Ja hän pitää niitä, koska uskaltaa olla oma itsensä. Minä vannon, että se päivä tulee. Kurt Hummel on oleva säkenöivä korkokenkäpoika. Mitä sitä ei rakkaidensa eteen tekisi?

Oiii.... ♥

Niin, rakastin. :-* Zachyzachy, olet ihana. ♥


Antelope :-*

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Korkokenkäpoika - Kurt Hummel
« Vastaus #16 : 28.08.2011 11:28:46 »
Mä olen lukenut tämän viimeisen puolen vuoden aikana tosi monta kertaa, ja joka kerralla tykkään tästä enemmän. Sun kirjoitustyylis on Gleen kanssa just sopiva, eikä tätä voi olla rakastamatta ^-^

Kun kirjoitit Finnin näkökulmasta, en voinut kuin hymähdellä silleen.. masentuneesti. Se oli juuri niin Finniä, just niin hyväätarkoittavaa ja sopivaa. En oikeesti olisi voinut tykätä siitä enempää. Se, miten Finn sanoi yrittävänsä olla Kurtille se veli jota hänellä ei koskaan ollut, se meinas alkaa itkettää. Silleen söpösti tosin. Tosi hyvää kirjoitusjälkeä siis:D

Mercedesistä minulla on vähän paha sanoa, koska hän ei ole mun suosikkihahmoja vaikka laulaakin tosi hyvin. Tässä näkyi tosi hyvin näiden kahden hahmon suhde, josta ei voi olla pitämättä sarjassakaan. Sä vain sait sen paperille juuri niin hyvin kun olisi voinut kuvitella sen olevan.♥

Ja sitten Blaine. Tämä nyt oli vain tosi loistava pätkä näistä kahdesta, vaikka en Blainen hahmoon vielä olekaan päässyt pahemmin sisälle. Olet nero, ei mulla muuta ^-^ Söpö fikki, kaiken kaikkiaan, ja tätä mä vain palaan lukemaan vaikka kuinka yritän jotakin muuta lukea.

Anteeksi en saa itsestäni juuri nyt yhtään enempää irti, mikä on ihan tyhmää, mutta toivottavasti onnistuin piristämään sua edes ihan pikkiriikkisen:D
<3:llä
Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥