Kirjoittaja Aihe: Ystävistä parhain, Harry/Ron, S  (Luettu 4013 kertaa)

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Ystävistä parhain, Harry/Ron, S
« : 03.09.2007 16:30:06 »
Title: Ystävistä parhain
Author: nea
Pairing:Harry/Ron
Rating: S //Sansku muutti ikärajan uusien sääntöjen mukaisiksi. (:
Disclaimer: Maailma ja henkilöt Rowlingin, minä vain lainaan.

Ihmiset –todella monet ihmiset, haluavat häntä. Olen nähnyt sen heidän kasvoiltaan, kun he kävelevät vastaan; heidän silmänsä laajenevat hiukan ja he värähtävät.
Olen nähnyt kuinka häntä tuijotetaan aamiaisella, päivällisellä ja illallisella. Olen ollut siellä, kun häntä on riisuttu katseella keskellä käytävää.


Ron Weasley huokaisi ja suki hiukan sekaisia punaisia hiuksiaan. Hänen vatsaansa väänsi joka kerta, kun hän katsoi vierellään istuvaa poikaa. Poikaa jonka oli tuntenut ikuisuuksilta tuntuneen ajan, ja joka oli hänelle paljon enemmän kuin pelkkä paras ystävä; hän oli tietynlainen turva, muuri tai seinä, johon saattoi tukeutua, hän oli liima, joka piti Ronin kasassa.

Se on niin väärin. Ihmiset näkevät Harryssa kirkkaat, vihreät silmät, sileän ihon ja hymykuopat. He huomaavat hänen vartalonsa, mutta eivät sen liikkeitä, pieniä, herkkiä eleitä, jotka kertovat niin paljon. He eivät tiedä, että öisin hän koittaa piilottaa kaikki surunsa tyynyliinaansa eivätkä he ole koskaan tunteneet kuinka hän tärisee herättyään todentuntuisesta painajaisesta.

Ihmiset, jotka sanovat: ”Hän on niin herkkä ja tunteellinen”, eivät tiedä mitään.


Aurinko leikitteli Harryn kasvoilla, hän ei jaksanut hymyillä, –ei nyt kun tiesi, ettei hänen tarvinnut; vain Ron oli hänen kanssaan ja tämä ymmärsi. Ron pystyi päättelemään hiljaisuudestakin, miltä hänestä tuntui ja Ron pystyi sanomatta mitään kertomaan, että kaikki kääntyisi lopulta hyvin. Siksi kai he olivat parhaat ystävät.
Harry vilkaisi sivusilmällä punapäätä vieressään: kai vuodet, jotka he olivat kulkeneet kaikkialle rinnakkain, olivat jättäneet jälkensä myös tähän; varjot pojan utuisten silmien alla puhuivat puolestaan ja oli kai turha edes kysyä minkä vuoksi Ron heräili öisin ja joutui valvomaan tunteja ennen kuin pääsi takaisin nukkumaan.
Ron aisti Harryn katseen kehossaan ja kääntyi kohtamaan tämän väsyneet silmät.

Mikseivät ihmiset tajua, mitä he tekevät Harrylle?

Ron puri huultaan, niin kuin oli purrut monta kertaa aikaisemminkin, se muistutti häntä ystävyyden merkityksestä. Mutta Harry vain näytti niin haavoittuneelta ja yksinäiseltä, vaikka hän oli siinä. Ron ei halunnut mitään muuta kuin kertoa kuinka paljon todellisuudessa välittää; enemmän kuin yksikään katse pystyi kertomaan, tai sana tai kosketus. Oli vain yksi tapa ilmaista sellaisia tunteita, joita hänen sisuksissaan pyöri.
Ron puraisi taas huultaan, tällä kertaa äkäisemmin ja sai sen vuotamaan paksun punaisen verivanan leualleen.

”Ron, sinä -” Harry kohotti kätensä ja pyyhki veren sormellaan ja sitten he olivat taas hiljaa.

Järvi oli peilityyni ja nurmikko tuoksui edelleen vahvasi kesälle, niin vahvasti, että kun Harry sulki silmänsä ja oikein kovasti pinnisteli, Tylypahka tiluksineen katosi ja hän oli jälleen Kotikolossa, makasi vasta leikatulla nurmella Ronin kanssa ja odotti rouva Weasleyn pian huutavan heitä päivälliselle.
Muistot kutittelivat hänen vatsanpohjallaan, kun hän ajatteli niitä pitkiä iltoja, jolloin he vain olivat istuneet puun alla tai niityllä ja katselleet tähtiä tai lentäneet luudilla niin korkealla, että vaikka kesäyö oli leuto, heidän jokainen ruumiinosansa oli lennon jälkeen umpijäässä. Hän eli huolettomat hetket yhä uudelleen ja uudelleen ja mielessään naurahti keskusteluille joita he kävivät kuiskaten kaikkien muiden nukkuessa.

Mutta kesä oli kaukana takana, ja niin oli myös Kotikolo sekä onnelliset, unettomat yöt, kaikki parhaat hetket Harryn siihenastisessa elämässä.
Hän vilkaisi taas Ronia ja siirtyi ihan hiukkasen lähemmäs tätä, niin että saattoi tuntea kuinka tämän vartalon liikkui hengityksen tahtiin. Harry taisteli sisäisesti.

Montako yötä Draco Malfoy tai Seamus  on valmis viettämään Harryn vuoteen laidalla kertoen, että hän on täysin turvassa?
Malfoy on ehkä Malfoy, mutta hän haluaa samoja asioita kuin kaikki muutkin, hän haluaa Harrya, Harryn kehoa. Hän ei halua suojella Harrya tai kertoa rakastavansa tätä, hän haluaa vain hetkellistä läheisyyttä kuten niin monet muutkin. Hän ei halua lohduttajaksi patjanreunalle, vaan peiton alle.
Juuri sellaiselta Harrya on suojeltava, koska hän on erityinen, eikä kukaan saa pilata sitä.


Ronin kosketus oli aina lämmin ja vastaanottava, Harry piti siitä kuinka Ron joskus laski kätensä hänen hartioilleen tai kädelleen.

Jos joku rikkoo Harryn, en anna sitä ikinä anteeksi. Harrysta täytyy pitää huolta.

Joskus Ron saattoi nojata Harrya vasten ja painaa pään tämän olalle, sekin oli Harrysta mukavaa, koska silloin hänestä aina tuntui tärkeältä ja rakastetulta, mutta eniten Harry piti siitä, kun joinain,    - niinä kaikista pahimpina öinä, Ron jäi hänen viereensä nukkumaan.

Ron liikutti salakavalasti sormensa Harryn kämmenelle ja puristi sitä hellästi, kuin varmistaakseen ettei se säry, ja Harry hymyili hiukan, koska hänen vatsanpohjaansa kutitti jälleen.

”Tiedätkö Harry, minä olen miettinyt - ”

”Shh…” Harry oli äkkiä kääntynyt kohti Ronia kasvoillaan uusi ilme, sellainen mitä Ron ei ollut koskaan aikaisemmin nähnyt.

Minä pitäisin hänestä parempaa huolta kuin kukaan muu. Minä olisin aina hänen luonaan. Minä lupaan sen.

”Minä en kuule voisi elää ilman sinua.” Harry kuiskasi ja veti punapään niin lähelle itseään kuin kykeni ja he nojasivat vasten toisiaan tuntien rytmikkäät sydämenlyönnit ja vartaloiden värinän ja aurinko laski jonnekin taivaanrannan taakse tuoden viileän hämärän heidän ylleen, mutta heitä ei palellut, ei enää koskaan.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015 19:42:21 kirjoittanut Sansku »
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

Memosa

  • Vieras
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #1 : 03.09.2007 16:41:35 »
Tämähän oli hyvä. Aww-olo tuli tuosta lopusta, se oli kerrassaan ihana. Koko ficin ajan tosi hyvää tekstiä, missään ei pahemmin tökkinyt. Kiitos tästä pienestä ficistä, minä ainakin tykkäsin. ^^

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #2 : 03.09.2007 21:37:56 »
Voi kiitän, mukavaa, että tykkäilit :)
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #3 : 04.09.2007 17:33:49 »
Awww...
Tässä näemme, että ficci voi olla kutkuttava, vaikkei mitään oikeastaan tapahtuisikaan. Ronin ajatukset olivat söpöjä ja nättejä, ne jotenkin antoivat ficille sisäisen tukirangan ja tekivät siitä eheän kokonaisuuden.
Tapahtumista pidin myös kovasti, ihanaa, että molemmat tavallaan tiesivät, miten paljon toinen välittää.
Parasta, että lopetan ennen kuin alan herkistelemään.
Mutta pidin siis ficistä kovasti, paritus on suloinen ja on ihanaa, että tämä oli näin pieni ja söötti, ei paljon yhtään angstinen tai mitään.

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #4 : 04.09.2007 18:11:00 »
Aww... aww! <3 <3 <3 *armoton fluffykohtaus*

Uijui, ihanan pieni ja herkkä tunnelmapalanen. Rakastuin noihin Ronin ajatuksiin. Ja loppu sulatti ihan totaalisesti.

Picca kiittää.
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Kommando

  • ***
  • Viestejä: 102
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #5 : 04.09.2007 18:38:54 »
Owww. Kerrankin maltoin lukea jotain ajatuksella ja vielä tykkäsinkin, niin on sitä nyt kommenttia heitettävä.

No siis. Olisi jotenkin laimeaa sanoa tätä vain söpöksi. Sitä se on, ihana tunnelma ja kaikki, mutta lisäksi tässä on jokin ihan erityinen onnistuneisuus. Odotin töksähdystä, mutta sitä ei kerta kaikkiaan ollut. Äwwh, luen yleensä vähintään R-tasoista, ja silti voin sanoa, että tästä tuli yksi suosikkificeistäni! En osaa tarkalleen ottaen sanoa, miksi niin, mutta tämä vain on niin onnistunut.

Heti alku on mielenkiintoinen. Aivan upeaa sanankäyttöä. Ronin ajatukset ovat koko ficin ajan ihania, tuli sellainen juuri-noin-sen-kuuluu-mennä -olo, Ronin kuuluu haluta suojella. ^^

Kritiikkiä sen verran, että loppuvirkkeen saisi jaettua kahtia, nyt se on turhan pitkä. Muuallakin samaa on huomattavissa, mutta toisaalta teksti on niin sujuvaa, ettei pitkiin virkkeisiin ensilukemalla edes kiinnitä huomiota.

Yleensä valittaisin, että H/R:ää näkee liian vähän, mutta nyt jätän kyllä väliin. Nimittäin jos ne harvat ovat sitten näin laadukkaita, niin mieluummin näin!

En osaa sanoa enää mitään.
Luv it. ^____^

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #6 : 05.09.2007 15:48:39 »
Suuri kiitos ja syvä kumarrus kaikille !!

Kommando:Juu, olen kuullut ennenkin noista pitkistä lauseista, mutta jotenkin ne vain ovat osa kirjoitustyyliäni enkä saa niitä toimimaan haluammallani tavalla missään muussa muodossa... :)
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #7 : 05.09.2007 23:00:33 »
Kiitos :>
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

pikkuinen

  • ***
  • Viestejä: 344
  • Kahta en vaihda; toinen on Fred
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #8 : 09.09.2007 13:31:16 »
Arvaa sainko taas kahlata koko saatanan finin läpi ennen kuin löysin H/R:n jota en ollut lukenut. *urputi urputi*

Mutta oli se kyllä sen arvoista. Tykkäsin tästä ihan pirusti - olen fluffyn suurimpia ystäviä, ja aww, tykkään tästä herkkis!Harrysta, vaikka se onkin vaikea myöntää. Ron oli niin hirmusulo suojelevaisena. Oikeastaan kaikki oli hirmusuloa. Toki tämä oli hieman kliseinen ja Harry oli ihan tyttö, mutta PAH, ei se haittaa. Minua ei ainakaan.
 Tekstissä oli jotain ihan loistavia oivalluksia, tai siis hyvin sanottuja kohtia, mutten tullut quotenneeksi niitä.

Lainaus
Juuri sellaiselta Harrya on suojeltava, koska hän on erityinen, eikä kukaan saa pilata sitä.
*__* Aww. Kuolen fluffyn yliannostukseen! Sanoin jo, että tykkään suojelevasta Ronista, mutta pakko sanoa vielä uudestaan. Ihan mahhhhtista.

Löysin yhden ainoan pikkiriikkisen minimaalisen surkean säälittävän pienen kirjoitusvirheen:
Lainaus
Harry taisteli sisäisti.
Ei tuo minua nyt mitenkään haitannut, mutta ajattelin ilmoittaa, koska a) haluan päteä b) sinä ehkä haluat korjata sen.

Tämä oli ihan mahtava. Siinä koko (turha) kommentti kiteytettynä yhteen lauseeseen, kiitos tästä lukuelämyksestä. n_n
If you like slash, clap your hands.

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #9 : 10.09.2007 23:12:51 »
pikkuinen:Kiitos, mahtavaa kuulla, että pidit ja vaikka pidän paljon myös kritiikistä ja rakentavasta palautteesta, täytyy sanoa, että tuonlaiset kommentit kyllä tuovat paljon hyvää mieltä harmaaseenkin päivää!!
Korjasin tuon löytämäsi virheenkin :)
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

avery

  • ***
  • Viestejä: 3
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #10 : 12.09.2007 20:23:52 »
awh, tämä oli ihana. olen nyt ja aina sitä mieltä, että harry/ronia on liian vähän, ja kun huomasin tämän, hyppäsin riemusta kymmenen senttiä ilmaan. kun luin tämän, en pettynyt yhtään. jäi sellainen 'lisää tällaista'-fiilis. söpöjä ovat nuo kaksi kyllä. hienosti kirjoitettu oli tämä! tykkäsin ronin suojelemisenhalusta, ja siitä, että nämä kaksi aina jotenkin osaavat välittää toisistaan jotenkin erilailla kuin muut, tavallaan syvemmin. ja ymmärtävät toisiaan. toit ihanasti sen esille.

kiitos tästä ^^
Boys! Get a room!

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #11 : 13.09.2007 07:45:50 »
avery:Kiitos :) Ja oikeassa olet, H/R:ää on aivan liian vähän!!
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

Izanai

  • saippuakuplakone
  • ***
  • Viestejä: 97
  • vaikka kuinka kovaa sattui
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #12 : 16.09.2007 22:49:37 »
[size=89]Voi, minä pidin tästä niin paljon! *halaa neaa*

Harvemmin tulee luettua Harry/Ron-ficcejä, mutta täytyy myöntää että tämä oli upein kaikista mitä olen lukenut.
Ei tökkinyt missään vaiheessa ja oli todella rauhoittavaa luettavaa, meinasi ihan kyynel vierähtää poskelle.
Paljon ihania pikkuasioita joista pidin, ihanat, tunteelliset pojat ja heikko Harry. Awww.
Kiitos tästä. :>[/size]

[size=67]Ja viittaus H/D:hen, nam![/size]

nea

  • ***
  • Viestejä: 21
Re: Ystävistä parhain, Harry/Ron, PG
« Vastaus #13 : 29.10.2007 16:24:45 »
Kiitän ja kumarran (jälleen kerran), tulee hyvä mieli kun tuollaista palautetta saa :)
Close your eyes and I kiss you,tomorrow I miss you.

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Ystävistä parhain, Harry/Ron, K-7
« Vastaus #14 : 13.06.2010 09:47:39 »
kiva ficci ja pidin siitä miten Ron on valmis huolehtimaan Harrysta, se oli suloista :D

mutta...en pitänyt siitä miten Harry oli tässä kuin jokin maailmankkauden tärkein esine, se pisti silmään, sry :(

Juuri sellaiselta Harrya on suojeltava, koska hän on erityinen, eikä kukaan saa pilata sitä.
kuulostaa niin siltä kuin Harry olisi Kaikki Kaikessa, eikä kukaan muu mitään.

mutta toisaalta taas, kun tuota ajattelee Ronin kannalta niin se voi sopia ihan hyvin ::)
en siis pitänyt ficin Harrysta mutta Ronista pidin.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Sorry

  • ***
  • Viestejä: 106
  • loveable
Vs: Ystävistä parhain, Harry/Ron, K-7
« Vastaus #15 : 14.06.2010 10:48:51 »
En ole lukenut pitkiin aikoihin Ron/Harry -ficcejä. Tai no, ei tämä oikeastaan ollut edes sellainen, oikeastaanhan tämä kertoi vain ystävyydestä, mutta kuitenkin. : D

Tämä oli niin kaunis. Mä tykkään juuri tällaisista ficeistä, missä ei tapahtu oikeastaan mitään, mutta kuitenkin se koskettaa ja on ihanaa luettavaa.

Loppu oli niin suloinen ettei tosikaan. <3 (: Rakastuin tämän, awws.

Kiitos paljon ! (::

~S


my breath is your breath

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Ystävistä parhain, Harry/Ron, K-7
« Vastaus #16 : 23.06.2010 11:44:03 »
Oi. Tämä on i-h-a-n-a varsinkin tuossa viimeisessä kohtassa awwwwwwww<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry