Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kateus on katsojan silmissä | S | Bella/Edward, Jessica/OC | One-shot  (Luettu 3273 kertaa)

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
- Ficin nimi: Kateus on katsojan silmissä
- Kirjoittaja: Classick
- Beta: None. Yritän pärjätä omillani
- Ikäraja: S
- Genre: Fluff, Angst
- Fandom: Twilight
- Paritus: Lukemalla selviää
- Disclaimer: Kaikki paitsi Jack kuuluu ihanalle SM:lle. Kaikki kunnia hänelle!!!
- Varoitukset: -
- Haasteet: Perspektiiviä parittamiseen Oma hahmo
- Summary: Käänsin katseeni hänen syvän sinisiin silmiinsä ja hymyilin.
- A/N: Tällainen pikkunen one-shot. Tää syntyi ihan hetken mielijohteesta. Toivottavasti nautitte!!!



Kateus on katsojan silmissä

Istuin ruokalan muovisella tuolilla ja tuijotin salin nurkassa olevaan pöytään. Sen ääressä istuivat Isabella Swan ja Edward Cullen. Muut Cullenit ja Halet olivat kuulema vaeltamassa, joten he istuivat kahdestaan. Edward näytti samalta kuin aina, jumalaiselta. Bella taas oli normaali itsensä, hiukset huolettomasti, ilman meikkiä ja luultavasti vaatteissa, jotka osuivat ensimmäiseksi käteen aamulla. He kaksi olivat kuin yö ja päivä.

Kuorin mandariiniani katsoen nurkkapöytään. Edward sanoi jotain Bellalle ja naurahti. Bellakin nauroi, mutta hieman vaivautuneesti. Edwardin pronssiset hiukset välkkyivät ruokalan kylmässä loisteputkivalossa ja hänen silmänsä loistivat toffeisina. Laskin mandariinin takaisin tarjottimelleni. En ymmärtänyt, miksi Edward halusi juuri Bellan. Mitä niin ihmeellistä hänessä oli? Mitä sellaista, mitä muissa tytöissä ei ollut?

"Jess, aiotko syödä tuon? Jess?" Tyler kysyi venyttäen jokaista vokaalia. En kääntänyt katsettani pois Edwardista ja Bellasta tai vaivaantunut vastaamaan hänelle. Hän ei ollut sen arvoinen. Ei enää.
"Älä edes yritä. Se on liian keskittynyt tappamaan Bellaa katseellaan", Mike sanoi ja nauroi perään omalle heitolleen. Mikekin oli muuttunut. Hän ei ollut enää se poika, johon tutustuin jo ala-asteella. Hiukan sen jälkeen, kun Bella ja Edward alkoivat seurustelemaan, Tyler ja Mike levittivät huhua, jonka mukaan Bella joutui tekemään abortin ja Edward sai häneltä herpeksen. Jos huhun kohteena olisivat olleet vaikkapa Angela ja Ben, kukaan ei olisi uskonut sitä, mutta täydellisyyttä kadehditaan.

Edward sanoi taas jotain ja otti Bellaa kädestä kiinni. He katselivat toisiaan silmiin ja hymyilivät. Bellan hymy oli tosin vaisu ja hiukan kärsivän näköinen. Edwardin vino hymy saisi kenet tahansa pauloihinsa, mutta hän halusi Bellan. Kaikista ihmisistä juuri Isabellan.
"Lopeta jo, Jess. Tuo ei toimi. Jos hän kuolisi katseen voimsta, luuletko, että hän istuisi enää tuossa?" Tyler kysyi sarkastisesti. Nousin ylös, jätin tarjottimeni pöydälle ja vaihdoin paikkaa. Menin istumaan parin pöydän päähän Edwardista ja Bellasta.

Näin kuinka Edwardin vaalea iho suorastaan hohti hänen paitansa alla ja lihakset jännittyivät hänen nostaessaan Bellalle juotavaa. Bella otti coca-cola pullon Edwardin kädestä ja hörppäsi siitä epävarmasti. He näyttivät samalta kuin mikä tahansa pari tässä koulussa, mutta he olivat enemmän. Se oli enemmän kuin "lukioromanssi". Se oli rakkautta.

Minua vastapäätä oleva tuoli vedettiin taaksepäin ja siihen istuttiin. Eteeni laskettiin ruokalan oranssi tarjotin, jolla oli kaksi banaania ja vesipullo.
"Etkö meinaa taaskaan syödä mitään?" Jack kysyi ja vilkaisi tarjotintani parin pöydän päässä. Käänsin katseeni hänen syvän sinisiin silmiinsä ja hymyilin. Hän ojensi toisen banaaneista minulle. Otin sen vastaan ja laskin sen pöydälle.

Jackin molemmat suupielet kaartuivat pieneen, juuri ja juuri havaittavaan hymyyn. Hän heilautti vaaleita hiuksiaan, etteivät ne tulisi silmille.
"Niin sitä pitää", hän jatkoi matalalla äänellään, kun kuorin banaania ja haukkasin siitä palan.

Jackin silmät eivät ehkä olleet toffeiset, mutta ne olivat sinisimmät, jotka olin koskaan nähnyt. Hänen hiuksensa eivät olleet kupariset vaan vaaleat ja suloisesti pörrössä. Suuria lihaksia ei löytynyt, vaikka kädet olivatkin jäntevät ja kuuluivat selvästi urheilijalle, eikä hänen ihonsa ollut valkea kuin lumi vaan normaali. Hänellä ei ollut vinoa hymyä, jolla pystyi hurmaamaan kaikki. Jackillä oli hymy, jossa olivat mukana molemmat suupielet, vaikkakin vain juuri näkyvästi. Mutta mikä tärkeintä, se valaisi koko maailmani.

Angelalla oli Ben, Bellalla Edward ja Mike ja Tyler luulivat, että olin kateellinen, mutta en välittänyt. Kaikki muu kalpeni sen rinnalla, että olin löytänyt oman Edward Cullenini.



A/N: Pakko sanoa, että olen tähän jotenkin erityisen tyytyväinen... Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 17:11:55 kirjoittanut Beyond »
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Tippi

  • ex-Hopeakettu
  • ***
  • Viestejä: 653
  • avatar ja banneri Ingridiltä
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #1 : 17.10.2010 22:11:54 »
   Vaikken Jessicasta erityisemmin pidäkään, tämä oli hyvä. Hyödynsit hyvin kirjoissa Jessican ohimennen mainittua ihastusta Edwardiin.

Hiukan sen jälkeen, kun Bella ja Edward alkoivat seurustelemaan, Tyler ja Mike levittivät huhua, jonka mukaan Bella joutui tekemään abortin ja Edward sai häneltä herpeksen. Jos huhun kohteena olisivat olleet vaikkapa Angela ja Ben, kukaan ei olisi uskonut sitä, mutta täydellisyyttä kadehditaan.

   Tämä oli erittäin hyvä kohta - jälkimmäinen virke on niin totta, kateelliset ihmiset nielevät jokaisen haukkuvan valheen vaikka saattavatkin hieman epäillä niiden todenmukaisuutta. Jäin myös miettimään, että kirjoissakin olisi voinut olla jotain tällaista - melkein kaikki tytöthän Forksin lukiossa olivat iskeneet silmänsä Edwardiin, ihmettelen etteivät he kateuksissaan alkaneet puhua samankaltaista sontaa Bellasta kuin tässä.

Jackin silmät eivät ehkä olleet toffeiset, mutta ne olivat sinisimmät, jotka olin koskaan nähnyt. Hänen hiuksensa eivät olleet kupariset vaan vaaleat ja suloisesti pörrössä. Suuria lihaksia ei löytynyt, vaikka kädet olivatkin jäntevät ja kuuluivat selvästi urheilijalle, eikä hänen ihonsa ollut valkea kuin lumi vaan normaali. Hänellä ei ollut vinoa hymyä, jolla pystyi hurmaamaan kaikki. Jackillä oli hymy, jossa olivat mukana molemmat suupielet, vaikkakin vain juuri näkyvästi. Mutta mikä tärkeintä, se valaisi koko maailmani.

   Pidin tästäkin, miten Jack on Edwardin vastakohta, tavallinen, mutta silti Jessican mielestä aivan ihana. Miten hän ei ole Edwardin kaltainen jumalallinen ilmestys, mutta samalla hän on täydellinen, omalla tavallisella tavallaan. (Ja toffeiset silmät, loistavaa, kerrankin jotain muuta kuin kultaiset silmät!)

Angelalla oli Ben, Bellalla Edward ja Mike ja Tyler luulivat, että olin kateellinen, mutta en välittänyt. Kaikki muu kalpeni sen rinnalla, että olin löytänyt oman Edward Cullenini.

   Tästä aistin kuitenkin pientä katkeruutta - oman Edward Cullenini, jotenkin jäi tuntu siitä, että Jessica ei kuitenkaan ollut päässyt Edin yli niin hyvin kuin itselleen uskotteli ja että hän tavallaan kilpaili Bellan onnea vastaan. Äh, damn, en osaa selittää! :D

   Mutta joo, kiitos tästä. :)

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #2 : 18.10.2010 16:58:15 »
Hopeakettu: Myönnän, etten itsekkään pidä Jessicasta, mutta hän oli mielestäni paras henkilö tämän ficin päärooliin juuri tuon mainitsemasi ihastuksen vuoksi.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuon kadehtimisen kanssa. Uskon, että Bellasta ja Edwardista olisi liikkunut monenmoista huhua Forksissa. Tietenkin BD:ssä hiukan alussa viitattiin juoruamiseen ja huhujen liikkumiseen, muttei mitään ennen sitä. Oikeassakin maailmassa juorutaan, miksei siis Forksissakin? ;)
Pystyin kuvittelemaan Jackin silmieni edessä, kun kirjoitin tätä (usko pois, hän näytti hyvältä!). Luulen, että Jessicaihastui häneen, koska hän oli melkein Edwardin täydellinen vastakohta. Vihaan itsekkin tuota kultaiset silmät kliseetä, vaikka välillä käytän sitä itsekkin.
Tajuan täysin, mitä tarkoitat! Jos en saa Edwardia, aion olla ainakin onnellisempi kuin hän ja Bella - aate taitaa lymyillä Jessican pienen pääkopan syövereissä, vaikkei hän itse sitä tiedostaisikaan.

Kiitos paljon kommentistasi! Meinasin oikeasti tippua tuoliltani, kun näin, miten pitkä se oli.
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Spot

  • Aikamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 97
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #3 : 18.10.2010 21:56:28 »
Pläöö.. oon surkee kommenteissa mutta nyt mä semmosen väsään jostain aivosolujeni syövereistä..
Mmm.. no empä ole kauheasti lukenut Jessica ficei mutta nyt semmonen sattu eteen. Minäkään en ole kauheasti koskaan pitänyt Jessicasta ylimielisen asenteen takia mutta lälläläää tästä pidin.
Minusta on ihanaa, vaikka Jessicaa vihaankin, että hän on löytänyt jonkun itselleen. Jotenkin minusta on ihanaa kun ihmiset löytävät toisensa ja rakastuvat.
Mutta jooo ei tästä kyllä tullut mitään, siis kommentista, joten ehkäpä vaan lopetan tämän kirjottamisen.

-Spot

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #4 : 19.10.2010 18:34:11 »
Spot: Olen liikuttunut, että viitsit ylipäätänsä kommentoida, vaikket (omasta mielestäsi) ole hyvä kommentoimaan! Kyllä Jessicankin piti joku löytää omakseen <3 Hienoa, että sain sinut pitämään hänestä ;)
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #5 : 19.10.2010 22:20:45 »
Mä kyllä lupasin ittelleni etten kommentoisi koskaan mihinkään ficciin, koska en osaa, mutta nyt kun olen kerran sortunut muihinkin ficceihin kommentoimaan niin enköhän mä voisi tähänkin jotain kirjoitella. En sitten takaa tekstin laatua, sen nyt on mitä on, mutta yritetään. :D

Mä en henkilökohtaisesti perusta kauheasti Jessicasta hahmona, lähinnä sen ilkeähkön persoonan vuoksi. Jessica on kauhean koppava ja luulee saavansa kaikki pojat itteleen. Ainakin sain sellaisen kuvan Houkutuksesta. Senhän leuka putos maahan asti kun se kuuli Edin ja Bella suhteesta.

Ensin kun näin Jessican nimen tässä ficissä, olin aika epäluuloinen tätä kohtaan ja ajatelin jättää lukematta, mutta onneksi sitten kuitenkin luin. Olit nimittäin saanu tehtyä Jessicasta mukavan! Woot? O.o Vaikka se ehkä vähän arvostelikin Edin ja Bellan suhdetta, mutta ei kuitenkaan älyttömästi. Pieni arvostelu noiden kahden suhteesta on hyväksi. :D Mä pidin tosta Tylerin ja Miken vitsailusta, just tollasiahan ne on.

Oot muuten varmaan ensimmäinen joka keksii parittaa Jessican jollekin muulle kuin Mikelle. Mä sain tosta Jackista tosi söpön kuvan. :> Se vaikutti tosi rennolta ja mukavalta. Olit kyllä onnistunut tuossakin tooosi hyvin. :D

Isot pointsit muuten sulle tästä ideasta. Ei ollu ihan normi Houkutus -ficci. Yleensä ne on aina Edin ja Bellan suhteesta jne. No, olihan tääkin tavallaan, mutta tää oli siltikin erilainen! Tässä oli Jessican mietteitä ja sen näkökulmasta kirjoitettu. Eli, erilainen kuin muut Houkutus -ficit. Eli, lyhyesti ja ytimekkäästi selitettynä; tää oli tosi hyvä ficci! Pidin valtavasti. :)

Taisin muuten rakastua tohon Jackiin<3 :D

Norsuntappaja

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #6 : 20.10.2010 16:11:59 »
ficin nimi houkutti suuresti ja mun mielestä tää oli tosi hyvä.
Jessican kateus tosiaan näkyy :-X

enkä itsekään pidä hänestä hahmona, mutta tää sai mun sympatiat Jessille.

aluksi tosin odotin Jessica/Mikea, mutta hyvä näin, ellei parempi.
oli tosi ihanaa kun tässä oli oma hahmo :D

Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Deep

  • Vieras
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #7 : 21.10.2010 16:52:11 »
Parituksen nähtyäni syöksyin (joo en liiottele koskaan) lukeen tän ficin  ;)
Enkä pettyny.

Kirjoissa vihaan Jessicaa, joten on jonkinmoinen ihme että luen jokaisen ficin, jossa hän on mukana ja pidän lähes kaikista.
Jotenkin monissa ficissä Jessicalle luodaan jonkinlainen tausta ja pohjimmiltaan hyvä luonne, joka selittää sen millainen hän on. Kirjoissahan ei Jessican menneisyyttä tai ajatuksia oikeestaan ollenkaan valoteta.

Mut tähän ficciin... Tää oli tosi hyvä. Jessica on mun silmissä aina ollut mustasukkanen Edwardista, joten pystyn hyvin kuvitteleen et just tällaisia ajatuksia pyöris hänen päässään. Tää oli hyvin kirjotettu, yhtäkään virhettä en bongannut  :)
Ainoo, mikä vähän häiritsi oli se, kuinka Bella oli koko ajan jotenkin vaivaantunut ja vaisu. Ehkä Bellan käytös ulkopuolisen silmin sit näyttää siltä. Nyt mulla kyl on jonkinlainen Bella-viha käynnissä, et ne kohdat missä häntä kuvaillaan ehkä kiinnittää sen takia huomion vähän negatiivisesti  :D

Lopusta tykkäsin. Tosi hyvä, että Jessicakin oli löytäny jonkun itselleen. Silti tuntui, että Jack oli tavallaan Jessicalla Edwardin korvikkeena ja että Jessica olisi oikeasti halunnut Edwardin, vaikka itselleen vakuuttikin että Jack olis täydellinen.
Mut viimenen lause täydensi kaiken.

Hyvä oli, kirjota lisää vaan!

Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #8 : 21.10.2010 17:17:13 »
Norsuntappaja: Uskon, ettei kukaan kauheasti välitä Jessicasta :D Se ei taida olla kenenkään lempihahmo, mutta mielestäni se oli paras vaihtoehto tähän ficiin. Olen saannut Jesscasta mukavan? Wow... Onnistuin ilkeässä suunnitelmassani *ilkeää naurua* Kiitos kehuista  :) Jack on juuri täydellinen Jessille ja hyvä, että huomasit sen. Halusin vaihteeksi kirjoittaa jonkun muun suhteesta/ näkökulmasta kuin Bellan tai Edwardin. Positiivista, että joku muu halusi lukea sellaisen ficin! Kiitos kommentistasi. PS: sitten meitä on kaksi Jackin palvojaa ;D
Resonanssi: Pidin itsekkin ficin nimestä. Se sopii jotenkin itse ficiin. Rakastan omia hahmoja! Kiitos paljon kommentistasi <3
Deep: Etkö oikeasti löytänyt yhtään virhettä? Varmaan ensimmäninen ficini, jossa ei ole yhtään virhettä eikä betaa. Olen hiukan ylpeä itsestäni :D Bella-viha on tarttuvaa! Huomaan itsekkin sairastavani välillä sitä. Oikeastaan hän oli vaivaantunut, koska tavallaan kuvittelin, että Edward kertoo Jessican ajatuksia Bellalle ja hän on siksi vaivaantunut. Tämä on siis oma näkökantani :D Hyvä, että pidit ficistä. Kiitos paaljon kommentistasi!!!
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #9 : 28.10.2010 15:57:00 »
Ooh, taas tosi hieno fic sulta! Mä tykkäsin tosta Jackista, se on niin ihanan tavallinen ja kuitenkin erityinen. Aivan hurmaava hahmo. Siitä lukisin mielelläni lisääkin. :D

Toi loppu oli muuten hyvä, missä Jessica sanoo löytäneensä "oman Edward Culleninsa". Niin se vaan menee; jos mä oon sun Bella nii olisiksä mun Edward Cullen? Me likey!  :P
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Classick

  • Pelinrakentaja
  • ***
  • Viestejä: 1 137
  • Because of you, I’m becoming ruined
Vs: Kateus on katsojan silmissä
« Vastaus #10 : 28.10.2010 16:09:17 »
Kiitos kommentistasi Salla!
Jackia saatetaan nähdä myöhemmin joidenkin tulevien ficcieni hahmoina, koska rakastuin häneen peruuttamattomasti. Koko ficin idea lähti tuosta mainitsemastasi lauseesta, joten hyvä, että pidit siitä! PS: hyvä iskurepla "haluaisiks olla mun Edward Cullen, jos mä oon sun Bella?"  ;D
scars  are  only  skin  deep
beauty  comes  from  within