Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Yksinkertaisesti söpö | S, Lestrade/Holmes, Raapaleita  (Luettu 2447 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Yksinkertaisesti söpö
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Sherlock Holmes
Tyylilaji: Raapaleita, ”söpöä fluffyangstia”
Ikäraja: S
Paritus: Lestrade haikailee Holmesia

A/N: Raapaloin Lestradesta tässä yöllä uutteen vihkooni, joka suorastaan huusi minua kirjoittamaan. Viimeinen raapale on saanut nimensä Tom Waitsin ”Heartattack and wine”-biisistä. Sokerista-angstista meininkiä vailla kauhean syvällistä tarkoitusta.



Yksinkertaisesti söpö

Peilin edessä olevalla pienellä tammipöydällä on kynttelikön ja pitsipöytäliinan lisäksi vanha kunnon hattuni, jota olin noussut hakemaan, jotta voisin lähteä. Pysähdyn katsomaan peilikuvaani.

Minä olen hyvä. Minä, Lestrade, Scotland Yardin paras mies. Tarkastaja Lestrade.
Minä olen tarpeeksi itsevarma kohtaamaan Sherlock Holmes tietyn asian tiimoilta.
Minä olen kuulemma myös söpö.

Nostan hattuni ja harmittelen siinä olevia olemattoman pieniä tahroja, jotka sinä kuitenkin huomaat ja isket ihanilta huuliltasi nokkelan ja hiukan ivallisen kommentin. Kenties nostat hiukan toista kulmakarvaasi huomaamattoman lyhyeksi ajaksi.

Hmph. No, kerran olet minua sanonut söpöksi. Täytyy siis rohkaistua ja tehdä tiedustelukäynti. Tai sitten John on sinulle se ainoa ja oikea söpö. Siihen oikeastaan tarvittaisiin koko Scotland Yardin väki ja aikaakin vuosi, mutta nyt olen päättänyt ottaa asiasta selvää yksin ja hyvin lyhyellä käynnillä.

Ärh, olet vaikea, Sherlock Holmes. Ottaa nyt selvää, tunnetko ylipäätään mitään ketään kohtaan.

Watsonisi kanssa sinulla on jotain, mutta mikä minä olen sinulle? Söpö? Söpö… Miten monitulkintainen sana, hitto vieköön. Ajat minut tällaiseen epävarmuuteen. Kahden kuilun välille. Toisessa kuilussa epätoivoinen unelmien seivästyminen ja murskaantuminen. toisella puolella vaaleanpunaista höttöä, mutta kääntöpuolena salailua ja juoruja.

Painan hatun rivakasti päähäni. Söpö, hitto vieköön.

Sana vei minut hetkeksi taivaaseen, mutta sai minut sitten vaeltamaan syväntumman järven rannan synkkiä polkuja.

Hmph.



Magneettista vetovoimaa ja pöhkööntyneitä ilmeitä

I feel pretty, oh so pretty, hyräilen.

“Holmes! Ja Watson, on mukava teidät, toivoinkin löytäväni teidät täältä!” hymyilen leveästi kuin vähä-älyinen.

Ei Watsonissa mitään vikaa ole, mutta toivoin kyllä tapaavani vain sinut. Sille ei vain voi mitään, että ystäväsi tulee kaupan päälle.

”Joko luitte lehdestä viiltomurhasta? Toimittajien jalat ovat omiani nopeammat”, kysyn.

Minä niin tahtoisin omia sinut omaksi plusnavakseni, Holmes.

”Ilmeestäsi päätellen olet oikeilla jäljillä, Lestrade.”

Tajuan pöhkööntyneen ilmeeni ja naurahdan: ”En vielä, en vielä, mutta lannistumatta kielteisistä olosuhteista.”

”Haha, Lestrade, olette loistoveikko!”
”Haluaisitteko tulla tapahtumapaikalle, tapaus voisi kiinnostaa teitä?”

Mitä vain, että voin olla hetken tuon magneettisen sädekehäsi sisällä.



Sydänkohtaus ja viiniä

Nautimmepahan sitten kerran lasin tai pari viiniä kaksin.
Watson ei tiennyt tästä.
Ilta oli hyisen sateinen, juuri oikea päivä kahden sydämen etsiä lämpöä toisistaan.
Tosin meistä kahdesta vain minun sydämeni taisi etsiä.

Illallisena oli kalkkunaa ja hunajakastiketta.
Pöytäliinassa oli yksi kahvitahra.
Viinin maku oli liian kevyt tähän hiljaiseen hetkeen.
Kello oli kaksi yli kuuden.
Kadulta kuului hälinää, joku lauloi.
Nurkassa oli hämähäkin seittiä.

Sitten uskaltauduin katsomaan kenkiäsi.
Mustat kävelykengät, niin kuin yleensä.
Hiukan siniseen vivahtavat.
 Eivät aivan uudet, kuluneet varmaan jo jalkaasi sopiviksi.
Tummat sukat.

Lahkeesta pilkisti aivan pikkuisen ihoasi, minkä havaitseminen sai sydämeni sykkimään.

Ihoasi ihasteltuani jatkan lahjetta pitkin ylöspäin.
Liituraitaiset housut.
Pöytä keskeyttää törkeästi tarkasteluni.

Katseeni ylittää pöydän ja pääsen rintakehällesi.
Kaunis.
Upea.

”Lestrade, jos aiot tutkia, olenko syyllistynyt johonkin, sinun pitäisi tutkia minut huomaamattomammin, katseesi melkein polttaa vaatteeni pois”, toteat karulla äänensävyllä.

Hyvä, että keskeytit, jos olisin ehtinyt silmiisi asti löytöretkilläni, olisin varmaan saman tien kuollut sydänkohtaukseen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 14:40:05 kirjoittanut Yukimura »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Yksinkertaisesti söpö
« Vastaus #1 : 16.10.2010 19:25:58 »
Tää on kuule aiva ihana <3 Väittäisin jopa että yksi parhaimmista Holmes-ficeistäsi, jotenkin nämä raapalesarjat sopivat sinulle kuin nenä päähän.

Aijai, Yksinkertaisesti söpö <3 tuo nimikin jo sai Colin Jeavonsin suklaanrusekat silmät ja söpöilyn hykerryttämään aivojani. Söpö tosiaan on vaikea sana, mutta on kyllä varmasti vaikeaa tulla spöpöteksi Sherlock Holmesin taholta. Jotenkin vaan niin katkeransuloista että Lestrade on edelleen ihan ihastuksen pyörteissä, vaikka Holmesilla on jo ihan muut kuviot.

Sanoisin että viimeinen on näistä suoksikkini.
Lainaus
”Lestrade, jos aiot tutkia, olenko syyllistynyt johonkin, sinun pitäisi tutkia minut huomaamattomammin, katseesi melkein polttaa vaatteeni pois”, toteat karulla äänensävyllä.
Tämä kohta nimittäin oli Holmesmaisuudessaan nappisuoritus. Voin kuulla elävästi tuon ääneen sanottuna.

Miksei Lestradesta kirjoiteta enempää? Ehdottomasti lisää Scotland Yard-ficcejä heti samantien!

Kiitos tästä, t: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Penber

  • Vieras
Vs: Yksinkertaisesti söpö
« Vastaus #2 : 19.10.2010 13:40:56 »
Lestrade on kyllä yksinkertaisesti söpö. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. Varsinkin kun puhutaan Granada!Lestradesta :---).

Tykkään kyl näist siu raapaleista, koska nää on sellaista kevyttä ja mukavaa luettavaa. Kuitenkin näihin sisältyy niin paljon eri asioita.

En osaa sanoa enempää, mutta tykkäsin jee! n__n

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Yksinkertaisesti söpö
« Vastaus #3 : 19.10.2010 20:13:04 »
Dear jossujb, ua, kehuntaa xD Ei vaan, oon ainakin (vielä) suht tyytyväinen tähän, tarkoitus kun oli kirjoittaa kermavaahtohöttöhöttöä. granada!Lestrade on vaan niin yksinkertaisesti söpö<3

Penber-kulta, hyvä että... viihdyit xD Granadan Lestrade on kyl niiiin sulonen. mistähän niitä saisi, mulle kelpaisi yksi<3
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan