Kirjoittaja Aihe: APH, Idästä ja Lännestä (S, Oneshot)  (Luettu 2508 kertaa)

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
APH, Idästä ja Lännestä (S, Oneshot)
« : 03.10.2010 15:08:25 »
Title: Idästä ja Lännestä
Author: Sieppeli
Fandom: Axis Powers Hetalia
Genre: Drama
Ikäraja: S (venäläisrasismi)
Hahmot: Venäjä, Liettua, Ukraina, Suomi ja Ruotsi
Disclaimer!: En omista muuta kuin tämän tarinan
Summary: Jonkinlaista… Venäjän ja Suomen tapaamista, kun näitä valtioita ei Hetaliassa ole yhdessä näytetty.

A/N En tunne minkäänlaista sympatiaa Venäjää kohtaan – pikemminkin, hän on pelottavin manga/anime hahmo ikinä O.O -, mutta tämä teksti tarvitsi tekijänsä.

* * *

Lumi leijaili hiljaa Pietarin reunustalla sijaitsevan suuren kartanon laajalle pihamaalle. Suuressa ikkunassa yksi yksinäinen hahmo tuijotti omia aikojaan leijailevia valkoisia tähtiä täydessä hiljaisuudessa, piiloutuen oikealta maailmalta. Yllättäen hänen takaansa kuului hento, hieman arka koputus.
”Venäjä!” Huikkasi vuosi vuodelta rohkeneva ääni, ”Toin sinulle teetä!” Liettua astui sisään. Hitaasti, muttei uhkaavasti Venäjä käänsi katseensa ikkunasta ja hymyili pienemmälle valtiolle.
”Kiitos.” Hän sanoi hiljaisella äänellä, ”Jättäisitkö sen pöydälle?” Liettua tepasteli sisään ja laski teetarjottimen sutjakkaasti huoneen reunalla sijaitsevalle pöydälle. Suurempi valtio kääntyi takaisin lumisateen puoleen.

”Err…” Liettua yritti saada sanoja suustaan kuulostamatta siltä, kuin olisi peloissaan. Sitä hän kyllä todellakin olikin.
”Tuota… Pu-Puola soitti aijemmin päivällä ja…” Sanat takertuivat hänen suuhunsa kun yritti puhua ja kaataa samalla tärisevin käsin teehen maitoa, ”Ja pyysi… Pyysi…” Venäjä kuunteli tarkkaan, mutta hieman poissaolevasti. Puolan nimen mainitseminen ei ollut hänen mielestä mukavaa, mutta nyt hän oli jo tottunut siihen, miten paljon se mies Liettualle merkitsi.
”E-että tulisin kä-käymään… Jo-jos se käy sinulle!” Liettua sai sanotuksi, muttei uskaltanut kääntää katsettaan teetarjottimesta.
”Toki!” Vanhempi valtio sanoi iloisesti. Liettua oli pudottaa koko tarjottimen maahan säikähdyksestä.
”Mi-mitä!” Hän huudahti ja kääntyi Venäjän puoleen. Tämä tuijotti edelleen ulos ikkunasta, mutta nyt hänen kasvoillaan oli onnellinen hymy.
”On mukavaa, että sinulla on kaveri, josta sinä pidät.” Venäjä ilmoitti. Liettua huokaisi helpotuksesta.
”Kiitos!” Hän huudahti ja oli jo poistumassa huoneesta, kun vanhempi valtio puhui taas.
”Meneekö sinulla myöhäänkin?”
”Eh? En ole varma, se riippuu Puolasta… Kuinka niin?” Liettua oli hämillään moisesta kysymyksestä.
”Ajattelin vain käydä pienellä kävelyllä…” Venäjä mutisi ikkunaan, katse tiukasti lännessä, ”Että minulla saattaa mennä myöhään. Oikeastaan voisit olla ystävälläsi pidempäänkin. Se ei varmaan olisi ongelma?” Nyt hän kääntyi katsomaan Liettuaa. Tämä aukoi hetken suutaan ääneti.
”Pidempään? Jo-jos niin haluat.”
”Viikko?” Venäjä kysyi. Nyt Liettua ei voinut enää uskoa korviaan. Halusiko Venäjä, että hän menisi Puolan luokse viikoksi?
”O-… Hyvä on.” Nuorempi valtio sanoi kummissaan. Venäjä nyökkäsi iloisesti.
”Viikon päästä siis tapaamme. Näkemiin!” Hän heläytti ja kääntyi jälleen ikkunan puoleen.
”Nä-näkemiin…” Liettua sanoi ja poistui ripeästi huoneesta. Parin kymmenen minuutin päästä poistui Venäjäkin.

Lumisade tuntui yltyvän kun suuri valtio talsi auraamattomia katuja pitkin. Ohitse ajavat rekkakuskit katsoivat pitkään suuren miehen matkaa samaan suuntaan mistä he olivat juuri tulleet. Heidän katseidensa kohde katseli takaisin miettien, kummasta maasta kuskit mahtoivat olla kotoisin, hänen vai läntisen naapurinsa.
Pitkään, todella pitkään käveltyään Venäjä päätyi kohdalle, jonka toivoi sisimmässään olevan paljon kauempana. Hänen ja Suomen rajavahdit katselivat hetken hänen suuntaansa ja ilmoittivat keskenään jotain. Venäjällä ei kuitenkaan ollut aikomustakaan mennä lähemmäs, vaan lähti sivutietä pohjoisempaan. Rajavahdit katselivat hänen menoaan, mutta jättivät rauhaan. Venäjä kuuli kuitenkin etäisesti radiopuhelimien rätinää ja masentui hieman.

* * * [FlashBack]

”Rakas pikkuveli!” Nuori Venäjä säpsähti kuullessaan isosiskonsa Ukrainan iloisen äänen takaansa. Seuraavassa hetkessä hän tunsi kuinka joku hyökkäsi halaamaan häntä takaapäin.
”U-Ukraina!” Venäjä huudahti säikähtäneenä.
”Voi kaunis pikkuveljeni!” Nuori Ukraina, ehkä teini-ikäinen, musersi itseään paljon nuorempaa pikkuveljeään vasten. Sitten hän kuitenkin jäi tuijottamaan länteen.
”Tuo maa… Kenelle se kuuluu?” Hän kysyi. Venäjä pudisti päätään tietämättömänä.
”Ovatko ne sinun?” Ukraina kysyi.
”Eivät.” Sen nuori suurvalta tiesi. Nuo läntiset maat eivät kuuluneet hänelle, ne olivat jonkun toisen, jonkun, jota Venäjä ei ollut ikinä tavannut.

Myöhemmin sinä päivänä päästyään isosiskostaan eroon, nuori Venäjä tallusti uudelleen hänen ja tuntemattoman valtion rajalle. Hän katseli maata pää kallellaan ja ensimmäistä kertaa, uskalsi astua rajan toiselle puolelle. Parin tunnin kävelymatkan päästä hän löysi jonkinlaista vesialuetta. Nuori Venäjä päätti jäädä lepuuttamaan jalkojaan vieläkään uskomatta, etteivät nämä maat kuuluneet hänelle.
Ilta kului hiljalleen Venäjän nauttiessa viileästä vedestä. Hän viihdytti itseään laulellen omia laulujaan, joista osa oli ihan hänen oman päänsä kehittämiä juuri sille hetkelle. Kun aurinko oli mennyt kokonaan taivaanrannan taakse piiloon, nuoresta valtiosta alkoi tuntua, että hän ei ollut yksin. Välillä hän oli kuulevinaan rapinaa takaansa metsiköstä, mutta kääntyessään hän ei nähnyt ketään. Vähitellen Venäjä alkoi hermostua, olla jopa hiukan peloissaan. Lopulta, hermostunut nuori valtio pomppasi ylös.
”Kuka siellä!?” Hän kiljaisi peloissaan ja tiukensi otettaan kepistä, jonka oli juuri napannut maasta. Pensaikosta ei kuulunut mitään. Hiljakseen Venäjä lähestyi puskaa josta oli kuvitellut kuulevansa ääniä.
”Kuka ikinä siellä onkaan, minä en pelkää sinua!” Hänen äänensä ei ollut niin varman kuuloinen kuin yritti olla. Kun hän saapui lähemmäs pensasta, se liikahti. Venäjä säikähti ja heitti paniikissa pensasta kepillään. Kuului säikähtänyt kiljahdus, kuin nuoren lapsen. Nyt suojaton kasvava suurvalta kurkisti varovasti pensaaseen ja huomasi häneen verrattuna todella pienen pojan. Tämä tuijotti Venäjää säikähtänein, kyyneleillä täyttyvin silmin. Hänellä oli blondit, lyhyet hiukset niin kuin Venäjällä ja violetit silmätkin. Hetken aikaa vanhempi valtio luuli katsovansa itseään nuorempana, mutta ymmärsi, ettei asia ole niin. Pieni poika piteli tärisevissä käsissään pientä yksinkertaista keihästä. Pelko kaikkosi Venäjän mielestä ja hän astui lähemmäs.
”Hei.” Hän sanoi niin kiltisti kuin osasi. Poika inahti ja veti jalkojaan tiukemmin koukkuun itseään vastaan. Kyynelet valuivat hänen poskiaan pitkin ja Venäjä sai niistä pahan mielen. Hän ei halunnut tuon pienen pojan itkevän.
”Hei, älä itke.” Hän sanoi ja polvistui metrin päähän toisesta. Poika värähti kauemmas ja otti tukevamman asennon pienestä keihäästään.
”En halua satuttaa sinua.” Venäjä hymyili pienesti, ”Mikä on nimesi?” Poika ei vastannut mitään, mutta Venäjästä tuntui, että tämä rentoutui hiljalleen, vaikka kyynelet valuivatkin hänen poskillaan ja hän vapisi. Venäjä tuli ajatelleeksi, ettei poika ehkä ymmärtänyt häntä.
”Minä olen Venäjä.” Hän sanoi hitaasti ja elehti samalla käsillään, näyttäen itseään ja painottaen omaa nimeään. Pojan vapina lakkasi, mutta pelko ei kadonnut hänen kasvoiltaan.
”Kuka sinä olet?” Nuori valtio kysyi ja osoitti poikaa. Tämä nielaisi itkunsa ja näytti keräävän rohkeutta sanoakseen jotain.
”O-olen Suomi.” Hän sanoi arasti, mutta Venäjä ei ymmärtänyt.
”Mitä?” Venäjä kysyi vähän liian kiivaasti ja se sai toisen säikähtämään. Itseään säikähtänyt valtio yritti korjata tilanteen ja pyyteli kovasti anteeksi. Pieni blondipää poika veti syvään happea ja nyökkäsi itseensäpäin.
”Suomi. Finland.” Hän sanoi vähän kuuluvammin.
”Suuomi? Finljánd?” Nimi – ainakin Venäjä luuli sen olevan pojan nimi – ei tuntunut oikein vääntyvät hänen suuhunsa.
”Suomi! Finland!” Poika sanoi hieman kovemmalla äänellä ja painottaen kohtia jotka toinen lausui väärin.
”Finljándija?” Venäjä kokeili uudemmin. Suomi pudisti päätään, mutta luovutti. Vanhempi poika halusi tietää enemmän tästä maasta, mikä ei ollut hänen, mutta hän ei oikein tiennyt miten kysyisi.
”Mikä on tämä maa? Kenelle se kuuluu?” Hän yritti kysyä ja osoitti metsää, taivasta, maata, kaikkia mitä heidän ympärillään oli. Suomi näytti ymmärtävän kysymyksen, vaikka kurtistikin kulmiaan. Hitaasti hän irrotti toisen kätensä keihäästään ja osoitti pienellä sormellaan rintaansa.
”Minun.” Venäjä oli hypähtää riemusta. Hän olikin tuntevinaan samaa pienessä Suomessa mitä tunsi Ukrainassa ja Valko-Venäjässä, muttei jotenkin osannut yhdistää tätä pientä poikaa ja hänen läntistä rajanaapurimaataan samaksi. Pieni Suomikin oli valtio!
”Minä olen tuo maa tuolla idässä.” Venäjä kertoi ja osoitti suuntaan missä asui. Pieni valtio kurkisti varovasti hänen näyttämään suuntaansa ja nyökkäsi. Venäjästä Suomi vaikutti niin pieneltä ja avuttomalta, että hänen kävi sääliksi. Hän halusi ottaa valtion mukaansa kotiin ja kasvattaa hänet osana itseään.

Nuori Venäjä nyökkäsi päätökselleen ja nousi ylös. Suomen jälleen säikähtäneet silmät seurasivat häntä tiiviisti. Suurempi valtio ojensi kätensä.
”Haluatko tulla mukaani, pikkuveli Finljándija?” Venäjä oli päätynyt tuohon nimitykseen sillä hänen mielestään he näyttivät samalta. Pieni Suomi tuijotti kättä arasti ja painoi päänsä alas, pudistaen sitä topakkaasti.
”Saisit ruokaa ja hyvän leposijan.” Venäjä yritti, ”Kaiken mitä haluat.” Mutta pieni valtio pudisti päätään pontevammin. Venäjä tunsi masentuvansa. Pettyneenä hän tepasteli Suomen luokse ja taputti hellästi tätä päähän. Suomi jähmettyi paikalleen kauhusta.
”Ehkä jonain toisena päivänä.” Venäjä sanoi ja silitti blondeja hiuksia, ”Mutta minun pitää mennä kotiin. Tulen joskus katsomaan sinua, okei, pikkuveli?” Pieni Suomi ei vastannut mitään, mutta Venäjä ei odottanutkaan vastausta.

Parin päivän kuluttua nuori Venäjä lähti tepastelemaan uudelleen kohti Suomea. Tällä kertaa hän löysi heti järven, jonka vierellä oli viettänyt aikaansa ja istuutui samalle kohdalle uudestaan. Parin tunnin odottamisen jälkeen metsästä kuului pienet, arat jalkojen äänet kun Suomi uskaltautui paikalle. Venäjä tiesi nyt hyvin, että äkkinäiset liikkeet saivat hänen uuden pikkuveljensä säikähtämään, joten hän pysyi tyynesti paikallaan ja lauleli, kuin ei tietäisi mitään toisen pojan saapumisesta. Kului aika pitkä hetki kun Suomi keräsi rohkeutensa ja istui, pienen matkan päähän Venäjästä, mutta istui kuitenkin melkein tämän vierelle. Hiukan vanhempi valtio nosti katseensa kuin vasta nyt huomaisisi toisen ja hymyili ystävällisesti.
”Hei.” Hän sanoi. Suomi oli jälleen käpertynyt pieneksi palloksi ja piteli kovasti kiinni polvistaan, mutta sanoi omalla kielellään tervehdyksen. Venäjä yritti kysellä tältä jotain, muttei saanut vastausta. Lopulta hän päätyi kertomaan omasta maastaan ja vaikka hän oli varma ettei pieni valtio ymmärtänyt, hän kuitenkin kuunteli tarkasti ja rentoutui jälleen hiljalleen.
Kun Venäjän tuli taas aika lähteä kotiin, hän yritti saada koko päivän vaitonaisena ollutta Suomea mukaansa, mutta tämä vastasi kipakasti ”Ei.” Tällä kertaa venäjäksi. Suurempi valtio hämmentyi ja luovutti tälläkin kertaa. Ehkä pieni valtio tarvitsi lisää aikaa suostutteluun.

Näin kuluivat pari seuraavaa viikkoa. Melkein joka aamu nuori Venäjä nousi ja lähti kipittämään kohti pientä Suomea. He istuivat aina saman järven rannalla, aluksi niin, että Venäjä kertoi tarinoita, mutta myöhemmin Suomikin alkoi rohkaistua ja höpötti nopeasti omalla kielellään. Suurempi valtio ei ehkä ymmärtänyt vuorostaan sanaakaan, mutta pieni Suomi oli jotenkin napannut sanoja hänen puheestaan ja yritti selittää jotain välillä toisella kielellä. Venäjä oppi, että järvi, jonka rannalla he tapasivat, oli nimeltään Saimaa, että he olivat maankolkassa, jota kutsuttiin Karjalaksi ja, että pienellä pojalla oli toinenkin ystävä, Viro, joka oli myöskin Venäjän rajavaltio. Joitain sanoja itäinen valtio oppi kuitenkin, kuten isoveli, jonka pieni Suomi oli selittänyt. Venäjä oli onnellinen, että hänen uusi pikkuveljensä oli hyväksynyt hänet veljekseen, mutta kuitenkin joka ilta eron hetkellä, kun hän yritti saada toista mukaansa, hän sai aina vastaukseksi pontevamman ”Ei”:n.

Vuodet vierivät ja Venäjä ei käynyt enää niin usein ystävänsä luona kuin ennen. Hän itse kasvoi hurjaa vauhtia toiseen verrattuna, joka oli koko ajan pysynyt 3-5 vuotiaana ihmisten ikään nähden. Kasvava suurvalta oli silloin itse 10–13 vuotta ihmisten iässä, kun hän päätti käydä taas tapaamassa pikkuveljeään. Pari päivää hän istui aution Saimaan rannalla ja odotti, mutta pientä valtiota ei kuulunut. Peloissaan toisen puolesta Venäjä nousi ja lähti vaistonvaraisesti kulkemaan syvemmälle metsikköön. Hän haahuili ympäriinsä ehkä monia viikkoja, kylästä kylään, mutta pientä Suomea ei näkynyt. Lopulta, hän päätyi paikkaan, jossa Suomi tuntui loppuvan ja jokin uusi maa alkavan. Venäjä tiiraili outoa maata, niin kuin oli joskus vuosia sitten tiiraillut Suomea, mutta tällä kertaa, joku tuli hänen luokseen. Venäjä päätteli heti pojan nähtyään tämän olevan myös valtio, suunnilleen hänen ikäisensä. Hänen hiuksensa näyttivät vaaleammilta kuin Suomen ja Venäjän, hänellä oli siniset silmät ja vyöllään hänellä roikkui miekka. Valtio pysähtyi juuri ennen hänen ja Suomen rajaa ja mulkoili Venäjää.
”Vad viljar du om Finland?” Tämä kysyi äänellä, joka sai suuremman valtionkin säikähtämään, äänellä, jossa oli varmuutta ja pelottomuutta. Venäjä oli tunnistavinaan tuon kielen, muttei kuitenkaan. Kyse oli kuitenkin Suomesta.
”Tiedätkö missä Suomi on?” Venäjä kysyi yleiskielellä, jonka oli oppinut matkustellessaan, mutta jota hänen etsimänsä pieni valtio ei osannut. Tämä uusi valtio selvästi osasi.
”Mitä haluat hänestä?” Tämä kysyi tiukemmin.
”Halu-… Kuka olet?” Venäjä kysyi ja yritti astua lähemmäs rajaa, mutta toinen valtio veti miekkansa esille ja osoitti sillä häntä rintaan.
”Olen Ruotsi ja Suomi kuuluu minulle!” Venäjä tuijotti kauhuissaan toisen maan miekkaa, ei hän tullut tappelemaan! Pojan sanat saivat hänet kuitenkin närkästymään.
”Su-Suomi kuuluu minulle!” Hän vastasi, ”Olen Venäjä, ja Suomi kuuluu minulle!” Närkästyvän näköinen Ruotsi sivalsi miekallaan, mutta Venäjä hyppäsi kauemmas ja kaatui. Urheasti hän kuitenkin nosti katseensa omalla puolella pysyttelevään valtioon.
”Hän on minun pikk-”
”Suomi kuuluu minulle ja jos sinulla on siihen jotain sanottavaa, vastaat minulle.” Ruotsi sanoi jäätävän kylmästi. Venäjä yritti pitää kyyneleet poissa ja väänsi naamansa rumaan mulkaisuun.
”Kolkolkolkol…” Hän mutisi itsekseen, vaikkei tiennyt mistä nuo sanat tulivat. Sitten hän nousi ja katsoi vastustajaansa syvälle sinisiin silmiin.
”Suomi tulee olemaan minun ja siinä vaiheessa sinulta ei enää kysytä.” Hän sanoi ja kääntyi kannoillaan palatakseen kotiinsa.

* * * [Nykyaika]

Venäjä tuijotti kauas länteen omalta rajaltaan kävellessään sen viertä pohjoisemmaksi. Rajavartijoiden katseet olivat jääneet jo kauan taakse, mutta kauaa ei suurvalta enää joutuisi olemaan yksin. Juuri silloin eräästä metsiköstä tuli esiin hahmo, jonka Venäjä olisi tunnistanut unissaankin. Blondia päätä peittivät korvalaput ja hänen housujensa taskusta pilkisti pistooli. Venäjä pysähtyi ja kääntyi katsomaan Suomea, joka lähestyi rajaa vihainen ilme kasvoillaan.
”Mitä teet Ivan!?” Hän huusi päästessään lähemmäs. Lumimyräkkä ja kylmyys eivät näyttäneet haittaavan kumpaakaan valtiota.
”Tuo raja on ihan turha välillämme. Ottaisit sen pois niin voisin taas käydä katsomassa sinu-” Venäjä kertoi ystävällisesti, mutta seuraavaksi pistoolin piippu osoitti häntä.
”Pysy poissa maastani.” Yleensä niin tyyni ja iloinen maa sanoi nyt niin kylmästi ja jäätävästi kuin osasi. Venäjä käänsi päätään ja hymyili.
”Mutta pikkuveli,”
”EN! Ole sinun veljesi!” Suomi karjahti ja koko aukea tuntui kaikuvan. Hurjistuneet violetit silmät tuijottivat ylöspäin ja niistä näkyi, ettei pienempi valtio pelännyt vetää liipaisimesta.
”Minulla ei ole veljeä!” Hän huusi. Hymy ei kadonnut suuremman valtion naamalta, mutta katse siirtyi hiljalleen käteen joka piteli asetta. Oikea käsi.
”Onko kätesi enää kauhean tunnoton?” Hän kysyi. Pienempi valtio ampui äreissään varoituslaukauksen ilmaan. Venäjä käänsi katseensa takaisin toisen violetteihin silmiin ja ojensi kättään eteenpäin.
”Haluatko tulla mukaani, pikkuveli Finljándija?”
”Kokeillaanko kuinka kauan kätesi vuotaa jos ammun siihen?” Suomi vastasi kylmästi.
”Oliko tuo kyllä?” Venäjä kysyi. Suomi kurtisti kulmiaan ja pudisti ihan vähän päätään kuin omalle ajatukselleen. Sitten hän astui askelen taaksepäin.
”Mene kotiin Ivan. Ja varokin lähestymästä enää rajaa.”
”Mutta rakas pikkuveljeni,”
”EN OLE PIKKUVELJESI!” Lause jäi leijumaan heidän kahden keskelleen. Lopulta Venäjä kääntyi ja lähti talsimaan samaa tietä pois mistä oli tullut. Suomi ei liikkunut vaan hengitti raivostumistaan pois.
”Vihaan sinua!” Hän karjui vielä pimenevään yöhön.
”Kol… Kol… Kol…” Tuuli idästä päin yltyi, mutta sen vinkunankin alta Suomi kuuli Venäjän masentuneen mutinan.

A/N ”Mörkö. Mene pois!” Ai että tuossa lopussa tuli niin Muumit mieleen ;D Suomi on Muumipappa ja Venäjä on mörkö.
Joskus tutkiskellessani Hetalian Wikipediasivua satuin huomaamaan, kuinka samanlaisilta Venäjä ja Suomi näyttivät, varsinkin kun myöhemmissä piirrustuksissa molempien silmät värjätty violeteiksi. Silloin päätin, että pakkohan heidän on olla veljeksiä! Heitähän ei ole kertaakaan näytetty yhdessä Hetaliassa, joten fanin spekuloinnille on melkein aihettakin. Ja koska pidän heitä veljeksinä, en hyväksy VenäjäxSuomi paritusta!

Ivania oli to-del-la hankala ajatella pikkuisena O.O Miten… Miten suurta pientä voi kuvailla. Oli hankalaa, mutta selvisin *huh* Pieni Suomi? Nou proplem! <3 Pieni Venäjä? MITENSEVOIOLLAPIENI! Kröäääh.

Okeokei, on se Venäjäkin jollain tavalla symppis, kun ei siitä pidetä… Tulee ihan mörkö mieleen, mörköhän on kauhean symppis :”(

Ja nyt sitten päätin myös lisätä tämän Finiin (tämähän löytyy Sangatsu Mangasta) ja on muuten ensimmäinen ficcini täällä. Nyt pelottaa O.o Joten… Saa kommentoida! <3


//: Jatkoa Vereen tahriutunut sininen (14/14+epilogi)
« Viimeksi muokattu: 10.06.2014 21:30:05 kirjoittanut Sieppeli »
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

Doubleblade Miriko

  • Fanfiction Collector
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #1 : 03.10.2010 22:36:32 »
Ihana toimia ensikertalaisen ensimmäisenä kommentoijana! Olisit muuten nähny mun reaktion kun näin tämän, suurinpiirtein kiljasin ja klikkasin tän auki niin nopeesti kun pystyin. Venäjä on vain niin loistava hahmo ja melkein liian samanlainen kun ite oon, että onhan siitä pakko pitää. (Musta tuntuu että pelkäisit mua...)

Kuitenkin, hauskasti kirjoitettu, erityisesti toi alkukohtaus Liettuan kanssa. Tärisevät Baltianmaat on vaan niin suloisia :) Kaikki hahmot oli kirjotettu hyvin, Venäjä nuorena oli uskottava, koska ei hän aina ole ollut niin "hullu" kuin on nykyään, Verinen sunnuntai on suuri syy miksi hän sekosi. Tapaaminen Ruotsin kanssa näytti minusta ikäänkuin yhdeltä asialta mikä muutti Ivania vähän synkenpään suuntaan, kuka nyt ei suuttuisi oman pikkuveljensä menettämisestä. Ja tästä kaikesta sai sellaisen kuvan että tämä ei ole eka kerta kun Ivan tulee seisomaan Suomen rajalle kysymään samaa kysymystä. Ja ihana idea Suomesta ja Venäjästä veljeksinä, voisin oikein hyvin nähdä sen olevan totta, nyt vaan pitää saada Suomesta väännettyä yhtä hullu kuin Venäjästä... *evil laugh* Lopussa ihana yksityiskohta oli kuinka Venäjä puolihuolimattomasti viittasi Suomen käsivarteen.

Ja onhan mulla vähän kritiikkiäkin. Tekstiä olisi ollu kivempi lukea jos olisit jakanut sen useampaan kappaleeseen, isot yhtenäiset tekstikappaleet ovat hankalia lukea.

Loppujen lopuksi, ihana ficci, Suomen ja Venäjän ystävyyssuhteesta on liian vähän ficcejä, enkä itse ole suuri paritusten kannattaja, joten tälläiset ei romantiikka ficit ovat aina loistavia. Kiitos tästä, ilahdutti iltaani ja tervetuloa Finiin, toivon näkeväni sinulta lisää APH tekstiä tulevsisuudessa.

Vyra

  • Vieras
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #2 : 03.10.2010 23:47:26 »
Olen yrittänyt viime aikoina vältellä kaikkea fanfictioniin liittyvää (todella huonolla menestyksellä...) mutta nyt sitten satuin eksymään paikalle ja huomasin tämän. Täytyy kyllä ihan heti aluksi myöntää, että jätin melkein lukematta kun huomasin, että hahmoina on Suomi ja Venäjä. Minä nimittäin suorastaan vihaan sitä paritusta (olen vähän sellainen 'SuFin forever" -tyyppi ^^') ja eka ajatus oli, että sitä olisi tässäkin. Sitten kuitenkin suureksi onneksi tulin takaisin ja klikkasin auki.  Tämähän on loistava! Erityisesti pidin tuosta ajatuksesta Venäjästä ja Suomesta veljeksinä... Heissä tosiaan on jotain samaa näköä ja eikös suomalainen kansakunta ole alunperin sieltä jostain Uralin luota lähtöisin^^ (historia seikat tekevät minut aina onnelliseksi) ja tuo antaa samalla loistavan vaihtoehdon sille RusFinille.

Viron maininta on aina plussaa (...koska olen hänen suuri faninsa *virn*) Samoin pidin siitä, että annoit Ukrainalle, Liettualle ja Ruotsille sivuhahmojen roolit. Se elähdytti jollain tapaa mukavasti muistelemista ja teki siitä läheisempää. Ruotsin ilmestymisestä varsnkin pidin, koska ehdin juuri vähän ennen sitä ajatella, että jokohan hän kohta tulee paikalle.

Minusta tuo Venäjä pienenä oli hyvin kuvattu. Vaikka täytyy myöntää, että itelläkin tuli vähän sellainen onkosekoskaanollutpieni -olo...  Ai niin, ja rakastuin tuohon alun huomautukseen Liettuan rohkaistumisesta sekä lopussa Tinon käytökseen.

Mutta siis, tervetuloa tänne ja kirjoitathan paljon lisää ^^

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #3 : 04.10.2010 04:58:12 »
Minä en nyt ole erityisen paljon Hetalia-ficceja lueskellut kun tietämys aiheestakin on jokseenkin puutteellinen, mutta joku tässä nyt imaisi mukaansa heti alkumetreistä. Olen vain ihan heikkona runollisen kuvaileviin alkuihin, lumisateeseen Pietarissa <3

Jokatapauksessa, aivan ihastuttava tarina, hahmoilleen sopiva ja mukavassa suhteessa historiallista knoppia jota joka Hetaliaficciin aina toivoo. Jotenkin Venäjäkin oli niin herttainen ja halittava vaikka onkin sellainen iso pelottava äkäpussi muuten. Mutta en kyllä voi hirveästi sanoa hahmojen IC:ydestä OoC:yedestä mitään muuten, kun en niin Hetaliaa ole muuten seuraillut. Herttaisia ficcejä sitä kuitenkin lukee aina mielikseen. Ja minäkin tykkään Virosta, pieni maininta siellä sivussa lämmittää sydäntä^^

Kiitos tästä, en keksi mitään sen rakentavamapaa, oli hiano.

Terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Sieppeli

  • Val(v)hekakkua
  • ***
  • Viestejä: 185
  • "Pretend to be a piano"
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #4 : 04.10.2010 09:35:01 »
Aaaaaargh, kommentteja! Olen paniikissa, ei tässä muuta ; D

Doubleblade Miriko: No kyllä varmasti pelkäisin sinua, mikäli sikäli muistutat lainkaan Venäjää O.o Oma kaverikin pelottelee minua, sekin muistuttaa sitä todella paljon. Ihanaa, että sie ymmärsit noinkin tarkkaan tekstini, Suomen kättä myöten - tuskastelin nimittäin sen kanssa aikas pitkään, varsinkin sen, että kumpi käsi se on, oikea vai vasen. Mutta, että Suomesta yhtä hullu kuin Venäjästä? Se on liian suloinen sellaiseen ;_;
Ja todella paljon kiitoksia erityisesti kritiikistä! Paljoakaan en nimittäin kappalejakoon kiinnitä huomiota, se tuntuu vielä vähän oudolta. Mutta vielä enemmän kiitoksia piristävästä kommentista (:

Vyra: Samanlaisia ollaan, ehdoton ei RusFinille! Suomi kuuluu Ruotsille, ei kellekkään muulle ja sama toisinpäin (Näpit irti Tanska!)
Ihana, että pidit tekstistä, kiitos todella paljon kommentista *on vieläkin ihan paniikissa*

jossujb: Venäjä äkäpussi? ; D Hassusti kuvailtu, tulee jotenkin mieleen Pikku Myy - hei, mistä näitä Muumeja oikein tulee? Ihana, että uskalsit lukea tämän, vaikket niinkään Hetaliaa hirveästi taida tuntea, ja mikä ihanampaa, että uskalsit kommentoida. Kiitoksia paljon, paljon, paljon :">

Joo, tarkoituksena onkin kirjoitella lisää, ehkä enemmänkin parituksellista, mutta jotain kumminkin - yksi pitäisikin saada vain päästä koneelle, niin se olisikin sitten siinä. Kummallisia nuo teidän "tervetuloa" toivotuksenne, sillä olen ollut Finin jäsen kaksi vuotta, mitään vain en ole uskaltanut kirjoittaa tänne, joten kai se nyt on virallista! ;  D
« Viimeksi muokattu: 31.05.2011 18:05:21 kirjoittanut Sieppeli »
Great ninjas are not killed with kunais.

"If they are best friends - they are lovers.
If they hate each other - they are lover.
If they've never met - they are lovers."
- Fangirl motto

rand0m

  • sadelaulu
  • ***
  • Viestejä: 14
  • I'd rather be sleeping.
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #5 : 04.10.2010 16:35:16 »
Miksei finissä vois vaan olla yksinkertaista tykkää - nappia? Klikkaisin siitä ja kaikki ois hyvin. Ei tarvis pakolla kirjoittaa jotain tälläistä epärakentavaa D:

No mutta siis. Tykkäsin, paljonkin  ;D Kerrassaan ihana.

Tuo "blondi" - sanan käyttäminen kuvailussa häiritsi. Muuten loistava fic. Joo-o, siinä oli se rakentava. Ole hyvä. :p

randnollam
drip, drip, drop
when the sky is cloudy
your pretty music
can brighten the day

Pour

  • sidekick
  • ***
  • Viestejä: 203
  • En rupea arvailemaan
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #6 : 04.10.2010 17:21:25 »
Oih, erilaista näkökulmaa Venäjästä <3
Tykkäsin todella siitä, miten Ivan pitää Tinoa veljenään. Itsekin olen usein pohtinut tuota yhdennäköisyyttä.
Ruotsin kohtaaminenoli kiintoisa (vaikkakin historiallisesti molemmat olivat kyllä väkivaltaisia, venäläiset uskoakseni hieman enemmän) ja tykkäsin myös siitä että Suomi oli nuori kohdatessaan Venäjän.
Mitäs vielä piti sanoa... Autonomian aika olisi ollut vielä hyvä lisä tuonne keskelle, mutta toimii näinkin hyvin. Ja alku oli todella mieleeni, siitä tuli oikeanlainen tunnelma ficin lukuun. Liettua = <3

-purr
« Viimeksi muokattu: 04.10.2010 19:36:35 kirjoittanut purr »
Muutatko kanssani smialiin?
Toujours purrrrr
Combining History and Hetalia can actually be good.

Muuttolintu

  • muuttis
  • ***
  • Viestejä: 97
    • tumblr
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #7 : 04.10.2010 17:54:36 »
Ehdottomasti olen samaa mieltä randomin kanssa tuosta tykkää -napista! Oih, se olisi kyllä oikeasti tosi mainio.

..Eh..he.. juups, että hei vaan! Ja onnittelut uuden ficin lisäämisestä!
Päätimpä nyt sitten minäkin tulla kommentoimaan, vaikken täällä Finissäkään koskaan oikein jaksa olla, mutta pitäähän sitä tulla lukemaan, jos on uusi Hetalia -ficci ilmestynyt! Mitään rakentavaa ei kylläkään kannata minulta odottaa (paitsi että se 'blondi' -sana häiritsi minuakin, mutta se ei mikään maailmaa kaatava erhe ollut!).

Pakko tähän heti alkuun sanoa, että pidin tästä todella. Vaikka itsekin totesit tuon mörköjutun, niin pitääpä nyt sanoa, että se oli tarkalleen ensimmäinen selkeä ajatukseni, kun luin tätä fikkiä. Kuinka paljon Ivanilla onkaan samankaltaisuutta mörön kanssa! Melkein rupeaa itkettämään :'D Venäjä todellakin sai kaikki sympatiapisteet kotiin tässä fikissä.  Tämä fikki jotenkin herätti minut tajuamaan paremmin Ivanin mielenmaailmaa, ja sitä, kuinka ...vääristynyt se on (voiko noin edes sanoa). Ja tällä 'vääristyneellä' viittaan nyt tietenkin hänen mielentilaansa, joka ei ole samanlainen kuin muiden. Se, miksi heräsin vasta nyt tajuamaan paremmin Ivanin mielenmaailmaa, johtuu pelkästään siitä, etten aiemmin ole jaksanut kiinnostua koko tyypistä ollenkaan, johtuen, niin, johtuen inhostani tuota meidän veli venäläistämme, itänaapuria kohtaan (noni! nyt on sekin sanottu!  :-[).
Lainaus
”Olen Ruotsi ja Suomi kuuluu minulle!” Venäjä tuijotti kauhuissaan toisen maan miekkaa, ei hän tullut tappelemaan! Pojan sanat saivat hänet kuitenkin närkästymään.
”Su-Suomi kuuluu minulle!” Hän vastasi, ”Olen Venäjä, ja Suomi kuuluu minulle!”
Jee, eräs lempikohdistani. ;) Pidin siitä, kuinka itsevarma Berwald on kohdatessaan Venäjän.
Lainaus
Venäjä pysähtyi ja kääntyi katsomaan Suomea, joka lähestyi rajaa vihainen ilme kasvoillaan.
”Mitä teet Ivan!?” Hän huusi päästessään lähemmäs. Lumimyräkkä ja kylmyys eivät näyttäneet haittaavan kumpaakaan valtiota.
”Tuo raja on ihan turha välillämme. Ottaisit sen pois niin voisin taas käydä katsomassa sinu-” Venäjä kertoi ystävällisesti, mutta seuraavaksi pistoolin piippu osoitti häntä.
”Pysy poissa maastani.” Yleensä niin tyyni ja iloinen maa sanoi nyt niin kylmästi ja jäätävästi kuin osasi. Venäjä käänsi päätään ja hymyili.
”Mutta pikkuveli,”
”EN! Ole sinun veljesi!”
Oioioioi ♥ o¬o aivan järjettömän iloiseksi teit minut kirjoittaessasi Suomen näin badassiksi. Suomea niin harvoin näkee vihaisena - niin harvoin, että se ainainen kirottu hymyileminen ja positiivisuus on ruvennut jurppimaan ja pahasti (=syy, miksi en enää lue Suomesta fanficejä, ellei niitä ole joku suomalainen kirjoittanut -_-) .
Jos olisin spotannut tämän ficin ensimmäisenä, rupeaisin nyt varmaan kertomaan, kuinka pidin siitä että otit ficciin mukaan myös muita maita kuin pelkästään Suomen ja Venäjän, ja siitä että Venäjä ja Suomi ovat tavallaan veljiä ynnä muuta mukavaa, mutta koska en halua vain kaikuna toistaa mitä muut ovat kirjoittaneet, lopetan tämän kommentin tähän ja sanon, että innolla odotan lisää Hetalia -ficcejä suunnaltasi.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2010 18:55:30 kirjoittanut Muuttolintu »

b.a.t 1/3 +2 | tumblr

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #8 : 05.10.2010 12:30:00 »
Taidan mennä suoraan asiaan...
Suomi taitaa todella olla niitä alkuperältään perheettömiä maita kaikin puolin. Vaikka sukulaiskieliä onkin Viro & Unkari ja jostakin maailmoiden takaahan suomalaiset ovat tänne pohjolaan saapuneet, ei meillä ole oikein sukulaiskansoja kuin historian puitteissa (milloin ollaan kuuluttu kellekin). Siksi minusta oli todella sympaattinen ajatus, että Venäjä otti suurempia miettimättä pienen Suomen pikkuveljekseen. Joskus henkisen tason sisaruus on kauniimpaa kuin geneettinen. Tässä tapauksessa ainakin. Jotenkin heitä yhdistää monikin asia ja lähtökohta on jotenkin koruton. Pohjoinen, kylmä ja karu maailma, jossa nämä molemmat ovat kasvaneet. Lopun viittaus siitä kuinka kumpikaan ei välittänyt pakkasesta tai tuiskusta, jotenkin sulki tämän ympyrän. Tuli vähän olo, ettei mikään ole muuttunut, vaikka paljon on tapahtunut. Lähtökohdat eivät ole kadonneet mihinkään.

Rakastin tuota käsi-huomiota. (Historiassa puhutaan vasemmasta kädestä, ja niin minäkin ajattelen.) Kaikki historiaviittaukset ovat aina niin ihania. Allekirjoitan kyllä tuon, että suomalaiset osaavat kirjoittaa parhaiten omasta maastaan fickejä.
Rakastuin myös tuohon Ruotsin ja Venäjän kohtaamiseen. Jotenkin sävähdytti, että Venäjä änkytti. Hän mahtoi siis todella olla huolissaan pikkuveljestään ja järkyttyi tämän "kohtalosta". Lisäksi rakastan itsevarmaa Ruotsia. <3
Heh, muut ovatkin ehtineet hehkuttaa tätä jo minunkin puolestani ja kommentoida muutenkin. Täytyy kuitenkin sanoa, että minusta kappalejako oli viisas. Dialogi (joka muuten oli todella onnistunut) rikkoi noita pidempiä tekstiosuuksia hyvin ja luettavuus osui täysin nappiin. En menisi muuttamaan.
Kiitos!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Himsu

  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Idästä ja Lännestä (Hetalia, Drama, S)
« Vastaus #9 : 04.06.2011 22:18:16 »
Hei taas!

Olen huono lukemaan jatkoficcejä ja siksi minun pitää aina etsiä itselleni oneshotteja. Päädyin tänne signaturesi kautta tai jotain sellaista. Pidin tämän(kin) ficin ideasta, vaikka samalla ajatus Suomen ja Venäjän "veljeydestä" aiheuttaa minussa vähän ristiriitaisia tunteita. xD

Kieli oli jossain kohtia aika töksähtelevää, mutta onhan tämä vanhempi ficcikin. Toisaalta taas joissakin kohtia käytit hauskoja ilmaisuja. Minun on nyt vaikea löytää moniakaan niistä, kun luin tämän ficin jo päivällä, mutta pidin mm. tästä:

Lainaus
Viikon päästä siis tapaamme. Näkemiin!” Hän heläytti ja kääntyi jälleen ikkunan puoleen.
Tuo heläytti kuulostaa tuossa juuri sopivalta. :-D Ajatellen Venäjän puhetapaa, se sopii mielestäni siihen kuin nakutettu.

Minusta on muuten hauskaa, kuinka tuossa nykyaikanakin Venäjä kävelee tuonne rajalle, vaikka matka on tosiaan pitkä. Kun itsekin olen kirjoittanut Venäjän taikka jonkun muun hahmon juuri tarpomaan siellä lumihangessa kohti määränpäätään juuri Venäjän mailla, vaikka olisihan ne päässeet vaikka autolla, kun nekin on keksitty. :-D Nyt minusta on hauskaa, etten ole ainut joka tekee näin.

Tuo flashback oli hyvä. Venäjä oli niin hellyyttävä, kun se lauloi omia ja jopa itse keksimiään lauluja. Eniten pidin kuitenkin tuosta, kuinka Suomi ja Venäjä ei tosiaan ymmärtäneet toisiaan ja kuinka kumminkin onnistuivat lopulta kommunikoimaan keskenään. :-) Mikä minua vähän tuossa flashbackissa kuitenkin häiritsi oli se, että Venäjästä ja varsinkin Suomesta puhuttiin valtioina, kun sellaisia ei vielä tuohon aikaan oikeastaan ollut. Maa olisi ollut ehkä sopivampi sana. Samaten valtioiden "rajoista" puhuminen oli vähän hassua, tai no tietty ne olisi voinut jotenkin ehkä suurpiirteisesti vetää, mutta se, että mentiin jonkin tietyn rajan yli tai pysähdyttiin rajalle, oli vähän outoa. Mutta on kai ihan ymmärrettävää, ettei sellaista tule aina ihan ajatelleeksi.

Täytyy myöntää, että tuo mörkö-homma tuli minullekin mieleen. :-D Ja tuo mainita Suomen kädestä oli hieno. Ja minusta oli muuten tosi söpöä, kun Venäjälle tuli paha mieli, kun Suomi rupesi itkemään. Se oli niin herttaisesti kirjoitettu:

Lainaus
Kyynelet valuivat hänen poskiaan pitkin ja Venäjä sai niistä pahan mielen.


Jäin muuten hetkeksi miettimään tuota pieni-suuri-Venäjä-juttua. xD Itse kun olen ajatellut, että pieni Venäjä ei ole varmaan edustanut sitä koko Venäjän aluetta, vaan on ollut aluksi jotain muuta kuten esim. Novgorodin tasavalta. En ole kyllä kauhean hyvin perehtynyt tähän asiaan, jotain vaan vähän joskus lueskellut. ^^

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia, Idästä ja Lännestä (Drama, S)
« Vastaus #10 : 09.06.2014 02:24:47 »
Oo hetaliaa

Minä sitten pidän suomi/venäjän suhteista käsitteleviä ficejä. tässä tuli jotenkin esille sellainen suloinen pieni venäjä joka halusi itselleen vain seuraa ja leikkikaverin. Nyt kun miettii niin suomi ja venäjä kävisivät aika hyvin veljeksistä, minusta oli suloista että he tunsivat sitä hetken aikaa edes toisiaan kohtaan. Mutta siis pointina on että tykkäsin, ja tuli tavallaan surun omainen fiilis kun heidän ystävyydelleen tuli este.

Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Slytherin cat

  • Vieras
Vs: APH, Idästä ja Lännestä (S, Oneshot)
« Vastaus #11 : 13.06.2014 21:21:59 »
Hahah, nyyh, kommentoin vasta nytten... Mutta kun en ole ennen tätä ficciä huomannut!!
Ensimmäiseksi: Olet lempi ficcikirjailiani, jos et sitä sattunut tietämään! Tekisi mieli kommentoida tähän jokaista muutakin ficciäsi, mihin en kännykällä lukiessani ole voinut kommentoida...
   Mutta kuitenkin, tämä ficci. Oikeasti, ensimmäinen tänne laittamasi?! Uskomatonta... Olen kateellinen, olet ihan liian hyvä kirjoittamaan...
Sinulta näyttää sujuvan kaikki lajit, huumorista jonkinlaiseen angstiin ja romanceen. Awwww~~ En ikinä unohda sitä ficciä Arthurista... Ja sitä yhtä, jossa oli Spamano-paritus... Agh, taas meni ohi aiheen!
   TÄMÄ ficci nyt!!
Venäjä on minulle todella tärkeä hahmo, sellainen, jonka haluaisin oppia tuntemaan täydellisesti, sellainen, jota haluaisin ymmärtää. Lempihahmoni, mikäli jäi epäselväksi. Sinulta onnistuu Venäjästä kirjoittaminen, sanoisinko, että lähes täydellisesti. Tekstistä näkyi hyvin Venäjän tunteet, etenkin yksinäisyys ja suru. Sellainen mörkö juuri, jota käy sääliksi, vaikka hahmon julmuuden ja hulluuden tietäisikin.
   Monet ovat sanoneet, (kuten sinä) että Suomi on helppoa kuvitella pieneksi, Venäjää taas vaikeaa. Minulla tuo näyttää menevän päin vastoin, johtuen ehkä chibi-Venäjä figuuristani kirjahyllyssäni (jolla on muuten jostain kumman syystä vaaleanpunainen pitsimyssy päässä köhköh...) ja rakkaudestani Venäjään lapsena siinä jossain luvussa, jonka nimeä en muista... Se vaan oli niin suloinen ja vahva, vaikka yksinäinen olikin. (Yksi huomautus kyllä on se, että nuorempana Venäjä ei ollut kovinkaan iso maa, ja sanoi, ettei voi hankkia ystäviä, ennen kuin on suurempi... :/ No jaa, ehkä tiedätkin sen jo, nyt kun neljä vuotta on kulunut.)

Agh... Tämä ficci oli jo täydellinen, mutta miten olekaan kehittynyt... Nyyh.

Kiitoos, nytten kuiteskin tästä ficistä!! <3
t. Puolakkahillo (eli slytherin cat)