Kirjoittaja Aihe: Bestisten päiväkirja , 6. osa tullut Max K-11  (Luettu 5942 kertaa)

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Name:Bestisten päiväkirja
Author: Leidi Moony (MINÄ)
Genre: en osaa sanoa, en tiedä näitä oikein.
Pairing: Ainakin Vouet/Petteri, mutta saattaa tulla muitakin.
Rating: K-11
Summary: 5 bestistä 5 eri maasta ovat keksineet alkaa kirjoittamaan yhteistä päiväkirjaa. Tässä ensimmäisessä ns. saagassa he keräävät rahaa kesälomamatkalle.
A/N: Alussa teksti saattaa olla aika... huonoa, koska tämä on kirjoitettu jo vähän aikaa sitten... Yritän silti aina parannella vähän.


Bestisten päiväkirja
Omistajat: Kate, Alina, Vouet, Chin, Krista


Nimi: Kate
Ikä: 14
Koulu: Pedroksen yläaste
Syntymäpaikka: Englanti
Syntymäaika: 1992

Nimi: Alina
Ikä: 13
Koulu: Pedroksen yläaste
Syntymäpaikka: Italia
Syntymäaika: 1993

Nimi: Vouet
Ikä: 13
Koulu: Pedroksen yläaste
Syntymäpaikka: Ranska
Syntymäaika: 1993

Nimi: Chin
Ikä: 14
Koulu: Pedroksen yläaste
Syntymäpaikka: Kiina
Syntymäaika: 1992

Nimi: Krista
Ikä: 14
Koulu: Pedroksen yläaste
Syntymäpaikka: Suomi
Syntymäaika: 1992

Kate, Alina, Krista, Vouet ja Chin ovat 5 tavallista tyttöä. He asuvat Helsingissä, mutta kaikki ovat syntyneet eri maissa. Krista on suomalainen. Hän on melkein aina iloinen, pirteä ja on kaikkien kaveri, myös poikien.
Chin on syntynyt Kiinassa. Hän on hyvä koulussa, erityisen hyvä matikassa ja yltissä.
Kate on taiteellinen. Hän on syntynyt Englannissa. Piirtäminen ja musiikki ovat hänen lempin aineitaan.
Vouet on todella hyvä käsitöissä. Vouet on syntynyt Ranskassa. Hänellä on ärsyttävä pikkusisko ja poikaystävä Petteri.
Alinan kotimaa on Italia. Hänellä on pitkät mustat hiukset ja hän on tosi kaunis.

Tytöt alkavat kerätä rahaa yhteistä kesälomamatkaa varten. Saavatkohan he kerättyä tarpeksi rahaa? Ja miten Vouetin ja Petterin suhde etenee?



//Classick muokkais korkeimman ikärajan käyttöön
« Viimeksi muokattu: 08.08.2011 20:48:14 kirjoittanut Classick »

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5 bestistä 5stä eri maasta!
« Vastaus #1 : 26.08.2007 19:15:53 »
Osa 1.

Moi!                            maanantai, 30.4.07

Jee mä saan alottaa tän! Vähän hyvä keksintö tää yhteinen päivis, Vouet! Mä haluisin lähtee teijän kaa kesälomalle johonki ihanaan paikkaan! Tai jos vaikka käytäs kaikissa meijä syntymämaissa! ”Kaikki vois pitää oman esittelykierroksen omasta maastaan :) no ei… ei meillä oo mitenkään rahaa. Hih! Mutta vähän meijä äiti sano et mä saan taas alkaa harrastaan luisteluu!  ?
No plöö! Kohta mun pitää mennä syömää ja meillä on ruokana maksalaatikkoo! Kukkaan muu meijä perheestä ei tykkää siitä, ku äiti… Hyi!
Ihanaa, ku kohta alkaa kesäloma… Mennäänhän me ainaki shoppailemaan kesällä?! NYT PITÄÄ MENNÄ SYÖMÄÄN PLÄÄ! :) :)
ps. muistakaa laittaa pvm! =)

Moikka!!  ?

t: Chin
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 20:38:11 kirjoittanut Leidi Moony »

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5 bestistä 5stä eri maasta!
« Vastaus #2 : 26.08.2007 19:17:00 »
Osa 2.

Tervee!!!                  tiistai,  2.5.07
Juhuu! Mä oon toka… kyllä, Vouet, hyvä keksintö! Mäkään en jaksa oottaa kesää! Oi ihanaa ku se tulee! Mones päivä koulu loppukaan?
Nii, Chin, se oli hyvä idis, mut meilä ei tosiaankaan oo niin paljo rahaa xD paljonkohan rahaa siihen matkaan tarvis? Jos menis lentokoneella Hesasta öö… Englantiin, Englannista Ranskaan, Ranskasta Italiaan ja Italiasta Kiinaan. Kiinasta takas Hesaan! ¨
Öö… oletetaan, et yks lento maksaa (halpislentsikalla) n. sata euroo. 5 lentoo= 500 € per hlö! 5x500= 2500€(:)yhteensä) Hotellikulut: 7 yötä 5 hotellissa ja yks yö oisko n. 150… 5x150=750 per yks hlö! 5x 750= 3750€ huh mitä summia! oon aikas hyvä maitkas xD sitte vielä shoppailu/ruokarahaa 1000€ per hlö!! eli yhteensä 11250!!!! MIKÄ HINTA! eli 2250 per henkilö… no tuo ei enää näytä niin suurelta summalta! :) nooo… jos tapahtuis ihme, nii me päästäs kesälomalla matkalle! :D apua muste loppuu :(

Moikka! <3<33

Krista
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 20:37:48 kirjoittanut Leidi Moony »

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5 bestistä 5stä eri maasta!
« Vastaus #3 : 26.08.2007 19:18:13 »
Osa 3.

Hello!                            kesk.    3.5.07
Oi pääsisimpä mä taas Englantiin<3 Ja teijänki kotimaihin! Yritetään kerätä toi summa: 11250. Vaikka se onki tosi iso! (Krista oot tosi hyvä laskeen! xD) Esim. koulun tieto kilpailusta vois saaha rahaa. tai vois vaikka myyä turhia rojuja pois!! mulla on vaikka mitä varastossa… ja vanhemmilta saa varmasti vähän rahaa! yritettään ees, ja kerääminen voi olla hauskaaki! :) jaa.. jos me ei saaha tarpeeks rahaa, nii voiaa tehä jo saaduilla rahoilla vaikka mitä… Vouet, mä ”rakastan” sua ja sun ideoita! :) oot mahtava ja niin te kaikki muutkin!!! <3 ja mikä parasta, jos me mentäis niihin maihin niin meillä ois joka maassa oma tulkki!!! xD

Nyt mun pitää mennä! Moikka!!!

Kate ?
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 20:36:59 kirjoittanut Leidi Moony »

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5 bestistä 5stä eri maasta!
« Vastaus #4 : 27.08.2007 17:47:51 »
Osa 4.

Heips!                                                        torstai, 4.5.07
Teillä kaikilla tosi hyviä ideoita! Kate, mä en ois koskaan keksiny mitään tollasta!  Onko kaikki samaa mieltä siitä, et Chin ois meistä viisain, niin Chin vois osallistuu koulun kilpailuun!! Eikö se oo silleen, et 1. saa 1200€ 2. 800€ ja 3. 500€? Nii ja Krista, koulu loppuu n. kuukauden päästä, niinku jo varmaan tiiätkin.

Kate ja Krista: Te voisitte tehdä pikku kioskin meidän entisistä leluista ja vaatteista, koska olette hyviä matikassa…
Chin: Osallistuisi koulun kisaan (onko se tietokilpailu?)
Vouet: hmm… olet hyvä käsitöissä, ja nopea! Vouet vois vaikka tehdä pipoja, kaulahuiveja, yms. koulussa, eikä meidän tarvitsisi maksaa siitä mitään! :D:D
Minä: Mun isähän on poliisi, joten voisin kysyä siltä arpajaislupaa!! Joitaki palkintojaki pitäs saaha (käsitöitä, karkkia, joku askelmittari?! yms…)

Sitten oletetaan että kioskista saisi n. 500-800€ (?! :D)
Chin voittaa ja saa 1200€
Vouetin käsitöistä ainakin satanen…
Arpajaisista voi saaha 800 €kin!
Yhteensä jo n.!! 2900…

Mutta nuo oli sitten vaan ideoita…  
Yritetään vielää keksii jotain.. Moikka!

Alina
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 20:36:32 kirjoittanut Leidi Moony »

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #5 : 27.08.2007 17:49:14 »
Osa 5.

Moii!    ????                                 lauantai        6.5.07            

Vitsi oon oottanu et pääsen lukeen! :D Kiitos kehuista, teilläkin aivan mahtavia idiksii! Alina, mä voisin kyllä tehä niitä käsitöitä! Tuntuu ihan koulun myyjäisiltä! :D Mutta entä ne loput rahat? Tehään kouluun semmonen pieni kioski, josta voi ostaa niitä vaatteita, tavaroita, arpoja ja muuta mitä me sinne voiaan tuua mytäväks, niinku esim. ärsyttäviä pikkusiskoja, jotka salakuuntelee oven takana, ku mulla on poikakaveri kylässä!!! Arvatkaa, onko semmonen 6-vuotias pikkusisko-Leonie kiva?! No joo, mutta jos nyt vähän kerron tästä mun ja Petterin tapaamisetsta xD Noo… se oli aivan ihanaa! ???  Eka me oltiin pizzalla ja sitte mentiin kotiin ja juteltiin mun huoneessa KUNNES Petteri löysi oven takaa Leonien, joka kirjotti muistiin kaiken, mitä me puhuttiin!! Raivostuttavaa… noo, sitte me mentiin ulos kävelemään ja mentiin rannalle.  ?  

Moimoi!
Vouet

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #6 : 27.08.2007 17:50:23 »
Kommentoikaaaa! :)

Lumisydän

  • *
  • Viestejä: 0
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #7 : 01.09.2007 19:17:31 »
Ööh... No siis. Osat saisivat olla REILUSTI pidempiä. Puhekieli häiritsee aivan kamalasti samoin hymiöt. Kirjoitusvirheitä pomppii silmille.
Parannettavaa on rutkasti, ihan tosi. Betaa suosittelen lämmöllä. Ja juonta tässä nyt ei toistaiseksi oikeastaan ollut, siis onhan tuo rahojen kerääminen "juonta", mutta olisivathan tytöt voineet kertoa vaikka päivän tapahtumia. Lisäksi eriväriset fontit pistivät silmään, enkä tarkoita tätä hyvällä. Vihreää tekstiä oli ainakin minun todella hankalaa lukea, sillä se oli kirkas ja todella silmiinpistävä.
Ovatko tytöt siis Helsingissä? Miksi muut neljä Kristan lisäksi ovat Suomessa? Näitä asioita olisi hyvä selventää tekstissä.
Plussaa siitä, että idea on todella hyvä!

Toivottavasti et nyt loukkaantunut, tämähän on vain minun mielipiteeni ja kirjoittamalla sitä kehittyy :)

~Linnea~

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #8 : 03.09.2007 20:30:51 »
oohhh kommenttii :) kiittos.. oli todella rakentava kiitoskiitos! anteeks ne fontit... :) niin ja ne osat on nyt vaan lyhyitä ku ne on päiväkirjamerkintöjä en mä ainakaan enempää jaksas omaan päiväkirjaan kirjottaa :D yritän vähän parannella (olen kirjoittanut osia valmiiksi joskus aikoja sitten niin ei ole parhaimmasta päästä. toivottavasti sitten saan kirjoitettua parempaa... :) kiitos rakentavasta kommentista niitä lisää!! :)

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #9 : 03.09.2007 20:35:37 »
6. osa

Moi!                                  Maanantai   8.5.07
No nii..!  Uuh, Vouet! Suhteesi Petteriin kiihtyy hirveää vauhtia! Ettet vain unohtaisi meitä?! :) Alina, mulleki käy tuo suunnitelma. Kiva ku otitte vakavasti tän mun idean!  En jaksa oottaa niitä kisoja…! Mä kysyin äitiltä, saanko lähtee, ja se sano, että ”En mää usko, että te saatte niin paljon rahaa, mutta mää voin vähän vähentää summaanne, antamalla sulle 500€”. Eli mää ainaki pääsisin! Ja mun lennot on hoidettu sillä summalla!  Toivottavasti teki saatte vanhemmilta vähän… Mulla on tosi kiltti äiti. <3 Ja te ootte ihania!

SUMMA: 11250
Saatu (no ei vielä ): 3400
Vielä: 7850

Hih… mutta kysyin isiltä että paljon liput maksaa ja se sano et jotku vaan 60€!!!  Ja sit huomasin, että Kristalla virhe laskuissa =)

korjaan:
Shoppailu/Ruokarahat: 1000€ per nuppi, yht. 5000€
Lento: (60€ per nuppi) 300€!!!
Hotelli: yhdessä hotellissa yks yö= n. 150€, 7 yötä 1050€, eli yhteensä viidessä hotellissa 5250€ hih ei se haittaa Krista. Itekki ihmettelit sun matikan taitoja, et ooppa sä hyvä xD

mut siis nyt uuestaan tää:
SUMMA: 10550
Saatu (no ei vielä ) : 3400
Vielä: 7150€ no joo… eihän se paljon

Saako kukaan muu kotoa rahaa? Siis ei yhteistä vaan Shoppailu-/Ruokarahan

Moi moi!
t: Chin


Hellou!!<3     keskiviikko         10.5.07
Hih hyvä ku korjasit Chin :D Joo, oonpa hyvä matikas. 7- tänään kokeesta hehheh… Muttamutta mä saan isiltä 1000€! Jee! Ja mun pikkuveli antaa 50€ jos tuon sille tuliaisii =) Mä suostuin :)
Elii nyt oon varma, että osaan laskee :D jäljellä: 6100€
Mutta mä saan sen 1000 vaan jos autan koko tän kuukauden siivoamisessa… ja se on se mun shoppailu raha sitten… Nii ja Vouet, uu mama :D kerro mulle kaikki yksityis kohat sitten ku nähään :D:D Nyt en kirjota pitkästi, niinku Chin  :9 Vähän tää mun uus kynä on muuten hyvä :D huomasin just. Tiimarista. Siellä oli kimallekyniäki :>

Moikka! <3<33

Krista

Moikkelis!                  torstai    11.5.07
Vähänx ciidee! :D kyllä me sinne päästään! Varmana. Meijän vanhemmat ainaki päästää mut. Ne sano, et jos saatte rahat nii menkää. Ja äiti anto satasen… jee. Ei se nyt hirveesti, mutta enää 6000€ kerättävänä… Mä hyvä matikas? :D hih… <3 Nii ja millon pietään se kioski? Oisko ens viikon sunnuntai hyvä, koska voitas mennä torille. Siellähän on kirpputori… Sitte voitas vielä toisen kerran pitää kioski, että Vouet ehtii tehä niitä käsitöitä—
Ei mulla hirveesti mitään asiaa… mutta onnee Vouetille rakkaudesta xD
moiiiiiiikkaa<3<3 ootte rakkaita

Kate ?


Heips!                                               perjantai          12.5.07
Noniiiii! Nähäänkö tänään, niin varataan sinne kirpputoreille kojun paikka. Ja sovitaan tavaroitten hinnat. Tuokaa ne tavarat meille. Me voidaan kuljettaa ne maijalla torille. Joo, ette ehi saaha tätä kirjaa kaikki nii meen nyt soittaan teille! :D Heetki pieni, kirja. xD
Nonii. Nyt soitin teille ja Vouet ei pääse…  
Alina

Heips!                                          sunnuntai  14.5.07
Mää oon ehtiny tehä 2 kaulahuivia, 4:t lapaset, 2 pipoa, 1:det sukat ja 2:det säärystimet. No joo, äiti vähän autto, mutta mutta… :) miten kirppis meni? Mä tein niin paljon kotitöitä, siivosin talon ja varaston ja kaikkee niin äiti lupas, että jos näyttää siltä, että me päästään matkalle, niin se antaa mulle 500€!!! Eiks ookki siidee… Sitten mun mummi otti mut töihin sen kauppaan viikoksi. saan palkaksi 200€! jee… ja sitten saan pestä naapureitten ikkunoita. Saan 50€ jokasesta talosta ja taloja jotka halus ikkunanpesun on 4 eli 200€!!
Näistä kaikista 900€…
5100€kerättävänä. paljon saitte kirppikseltä? mä olin treffeillä Petterin kaa puistos. ostettiin kilon jätski ja syötiin se… naminami. :)
-Vouet-

Hellooo my frendss!!               maanantai        15.5.07
Joo, hyvinhän se meni se kirpputori… tuli Kristan tavaroista 255€, multa 230€, Alinalta 310€ ja Katelta 500€!!!! eli 1295!! Aivan valtava summa! Niitä Vouetin tavaroita ja käsitöitä vodaan sitten koulussa myydä… 3805€ enää! Toi näyttää jo aika pieneltä… Nyt vaan pitää alkaa oikeesti niitä rahoja saamaan…  Keksin, että voitas viedä tyhjiä muovipulloja, ku niissähän on ne pantit. Mä vein pulloja, meillä oli niitä AIVAN VALTAVASTI!!!!!! niin sain 30€!!
3775€ enää. Nyt lopetan. Hyvähyvä Vouet, ihanaa kun sujjuu Petterin kaa sulla..! <3<3
moimoi, your Chin…

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 5. osa tullut
« Vastaus #10 : 03.09.2007 21:13:08 »
Kiitti Linnea Borealis, parantelin tai ainakin yritin parannella. Ja kun laitoin monta päiväkirjamerkintää yhteen niin tuli sitten vähän pitempi osa :) Kiitos vielä kerran Linnea Borealis. Nyt vaan muutkin kommentoimaan pliis...

Leidi Moony

  • ***
  • Viestejä: 18
Re: Bestisten päiväkirja , 6. osa tullut sallittu-k11
« Vastaus #11 : 20.09.2007 21:58:15 »
heiiiiii! kommenoikaa nyt vähän :)