Kirjoittaja Aihe: Kesäyön lämpö, S  (Luettu 1877 kertaa)

Zug

• Sukka
Kesäyön lämpö, S
« : 11.09.2010 10:02:00 »
Raapustaja: Zug aka Cookie~ aka Essi aka... minä?
Ikäraja: S
Tyylilaji: Fluff, (drama)
Paritus: Dean/Luna
Vastuuvapaus: - JKR'n hahmot, en saa tästä rahallista korvausta ja blabla.
Varoitukset: -
A/N: Tämä on ficlettini Pöytälaatikon puhdistus -haasteeseen. Haastehan oli seuraavanlainen:
Lainaus
Dean/Luna,  anyone?
Mä olen vieläkin katkera jostain random Rolfista, koska aivan selkeesti Luna ja Dean olisi kuuluneet yhteen.

"Come on, Luna", Dean called as he passed, holding out his free hand; she took it and followed him back up the stairs.
Kohta on KV:stä juuri ennen Tylypahkan taistelua. Mä tahtoo, että joku kirjottas tästä parivaljakosta jotain matalan ikärajan söpistelyä taistelun jälkeen. Ei Rolfia kuvioihin, kiitos
(-Lalllu 30.5.2009)

En tiedä mitä tästäkin tuli koska writer's block mutta tämmösen pienen sain väsättyä. <:

Oli lämmin heinäkuinen yö, tyttö istui ruohikolla, joka kutitti jalkapohjia. Ei ollut edes kamalan pimeä, vaan hän näki selvinä jopa hameensa lehtikuviot. Hymyillen hän siinä istui, ajatellen mennyttä ja tulevaa, hyräillen hiljaa tuttua sävelmää.

Ruoho kahisi, varoittaen tyttöä kohti kävelevästä ihmisestä. Olisihan se voinut olla eläinkin, mutta ilmassa leijui miesten kalliin parfyymin tuoksu. Tyttö kääntyi katsomaan tulijaa, pian kuitenkin suu hymyyn kaartuen.

”Hei Luna”, kuiskasi poika hiljaa.
”Ai hei… otithan sinä lieden pois päältä?” kysyi tyttö katsellen toista hajamielisesti.
”Otinhan minä”, vastasi toinen hymyillen.

Luna pyysi toista istumaan, vastaten hymyyn. Poika istahti alas tytön viereen ja kiersi kädet toisen ympärille. Siinä he istuivat, kosteahkolla ruohikolla ja kuuntelivat lehtopöllön huhuilua.

Ja kun aamuyön viileys hiipi iholle, lähti nuoripari kotiinsa, keittämään teetä kaiketi.

« Viimeksi muokattu: 21.06.2011 21:34:41 kirjoittanut Zug »

Herkkuoone

• Vieras
Vs: Kesäyön lämpö, S
« Vastaus #1 : 28.11.2013 12:11:59 »
Oi miten suloinen. Niin suloista ja herkkää, kertakaikkisen nättiä tekstiä. Hih. :3 Lunasta on aina kivaa lukea, niin tälläkin kertaa. Mä olen itse salaisesti shipannut Dean/Lunaa ja kirjoittanut heistä muutaman pätkän omaksi ilokseni, joten paritus on hyvin mieleinen. Samaten tekstin pienoinen runomaisuus tyylissä puri, sillä olen aina liittänyt runomaisuuden omassa fanonissani osaksi Lunaa ja on hauskaa huomata runollisuutta myös muiden Luna-teksteissä.

”Ai hei… otithan sinä lieden pois päältä?” kysyi tyttö katsellen toista hajamielisesti.
”Otinhan minä”, vastasi toinen hymyillen.

Aww. Lunan ja Deanin välinen dialogi laittaa hymyilyttämään arkisuudessaan, ollen samalla hyvä osoitus siitä, että hahmojen välistä kiintymystä on mahdollista kuvata muutoinkin kuin suorilla, kliseisillä rakkaudentunnustuksilla.

Kuvailu tässä pikkuficletissä on osuvaa ja tekstistä on aistittavissa kesäyön lämpö, Luna ja Dean, nuoripari kahdestaan heinäkuun yössä. Ficlettiä lukiessa tuli sellainen fiilis, kuin olisi itse myös paikalla tuona kesäisenä yönä, katselemassa tapahtumia varjoista. Viimeinen virke nousee suosikkikohdakseni, sillä se on kuin kirsikkana kakun päällä, esityksen loppuhäivytys: Dean ja Luna katoavat kotiinsa, pienen hetken tunnelmointi on ohi.

Kiitos suloisesta tunnelmapalasta. : )
~ Herkku.

Seidig

• prinsessa
« Vastaus #2 : 07.12.2013 10:17:56 »
Niin paljon kuin rakastan talvea ja talvificcejä, on näissä kesäficeissäkin se oma ihanuutensa. Tykkään tuosta otsikosta, siitä oikein säteili se lämpö tänne ruudun toiselle puolellekin.

Minäkin paritan Luna/Deania. Oikeastaan paritan Lunaa vähän kaikille koska hän on sen puoleen melko helppo hahmo. Tässä oli paljon ihania pieniä yksityiskohtia kuten lehtopöllö, hameen lehtikuviot ja miesten parfyymi.
Toi myös oman herkullisuutensa se, että Lunan ja Deanin välinen dialogi oli noin arkista, kuten Herkkuoone jo sanoi.

Suorastaan rakastin viimeistä lausetta ja sanaa kaiketi. Se vaan kuulosti niin hyvältä ja ehkä vähän epävarmalta, ehkä, mahdollisesti. Se sopii tälle parille :)

Kiitos tästä kesäiltojen makuisesta pikkupätkästä, lämmitti täällä pohjoisen kylmän talven keskellä. <3
eilen vielä päätin elää ilman sua
x x

Aimtist

• raremagneetti
  • Älä hyllytä hullua!
« Vastaus #3 : 11.12.2013 20:44:32 »
Oi, tämähän oli suloinen! (: Aika lyhyt, mutta toisaalta juuri sopivan pituinen. Tähän hienosti taltioitu tunnelma olisi pidemmässä tekstissä saattanut kadota. Kohtaus on oikein lämminhenkinen ja kuvaa hienosti "arjen rakkautta". Deanilla ja Lunalla on jo olemassa omat pinttyneet tapansa, arjen askareensa, jotka ovat jo itsestään kauniita. Mitään suuria ihmeellisyyksiä ei kaivata, vaan heille tuntuu riittävän se, että saavat elää yhdessä ja rakastaa toisiaan.

Oikein ihana ja hienosti toteutettu teksti! (:
- Aimtist
BLEACH = Boys Love EACH

Vain minä kärsin.
Keskellä kirsikankukkien,
vuodatan katkeran kyyneleen.
Valheitasi, siedä en.