Kirjoittaja Aihe: Mentalist: Neljä punaista viivaa, S  (Luettu 3166 kertaa)

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Mentalist: Neljä punaista viivaa, S
« : 09.09.2010 20:01:00 »
Nimi - Neljä punaista viivaa
Kirjoittaja - Tuhka L.
Fandom - Mentalist
Paritus - Jane/vaimo
Tyylilaji - Angst, fluffy
Ikäraja - S
Yhteenveto - Mutta hän tiesi olleensa onnellinen, joskus kerran.

A/N - Osallisuu haasteisiin Multifandom sekä Tavoita tunnelma (Del Shannon - Runaway)

Mustalupiinin pyynnöstä (paritusideasta kiitän!) kirjoitin tällaisen Jane/vaimo-parituksella kulkevan raapaleen. Pitkästä aikaa ylipäänsä kirjoitin mitään järkevää, saatika sitten milloin viimeksi kirjoitin kunnollisen raapaleen... no, ihan onnistuneelta tämä vaikuttaa. Entä teistä?

Neljä punaista viivaa

Minne ne kuuluisat vanhat, hyvät ajat olivat kadonneet? Oliko tuota maagista ajanjaksoa edes olemassakaan, Jane ei tiennyt. Mutta hän tiesi olleensa onnellinen, joskus kerran, kun valonsäteet olivat tanssineet hänen vaimonsa ruskeilla hiuksilla ja saaneet kauniit silmät tuikkimaan. Kun hänen tyttärensä helisevä nauru oli täyttänyt huoneen ja saanut miehen huulet kääntymään ylöspäin huononakin päivänä.

Kun hänen huulensa olivat painautuneet hänen vaimonsa huuliaan vasten, kun heidän kehonsa olivat kohdanneet samettisilla lakanoilla, kun sormet olivat tanssineet hiusten seassa. Huulilta karannut henkäys, rakastan sinua, yöt kuunvalossa, pyöräretket puistoon, toffeejäätelö punatuilla huulilla.

Ja sitten se kaikki oli vain kadonnut. Neljänä verenpunaisena viivana seinässä.

Red John.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 01:41:18 kirjoittanut Illusia »
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #1 : 09.09.2010 20:36:58 »
Hienoa, että pidit!  ;D Teikäläisen ansiosta minähän tämän kirjoitinkin, joten mukavaa että idean heittäjä on tyytyväinen raapustelmaani.

Ja järjetönkin kommentti on parempi kuin ei kommentteja ollenkaan! (vaikkakaan sun kommentti ei ollut järjetön, vaan piristävä.)
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

anskineiti

  • ***
  • Viestejä: 6
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #2 : 12.09.2010 16:00:08 »
Oi, pidin kovasti tästä. Tykkään lukea enimmäkseen raapaleita :)
Seuraan Mentalistia, joten voin sanoa että tämä oli mahtava.
Hän kertoo elämäntarinaansa.

Angelika

  • Vieras
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #3 : 12.09.2010 16:28:55 »
Tämä oli kaunis, tykkäsin todella paljon.
Tälläiset ficit osoittavat, että raapaleissakin voi olla tarpeeksi tekstiä siihen, että ne voivat olla koskettavia ja ihania.
Tykkäsin, tuomitsen jo tämän perusteella, että olet taitava kirjoittaja, kiitos tästä, vaikka melkein tulikin tippa linssiin :)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 548
  • 707
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #4 : 12.09.2010 17:30:34 »
Kaunista, vaikken fandomia tunnekkaan niin voin kertoa, että kannatti lukea!

Todella kauniisti kirjoitettu, pehmeästi ja kauniisti kuvaillen onnea.
Mitähän tässä nyt muuta sanoisi, ihanasti kerrottu, pieneen pakettiin saatu paljon asiaa. Eikä kirjoitus virheitäkään näkynyt ja muutenkin rakenne oli hyvä! Tykkäsin siis todella paljon, harmi vain, etten tunne fandomia...

Rakentavakommentti, mitä se on? Hassua kyllä, olen kommentointikampanjasta ja pitäisi pyrkiä siihen rakentavaan kommentointiin ja muutenkin kirjoittaa pitkää kunnon kommenttia, mutta tästä tuli taas tämmöinen lyhyt "aah ihana!"-kommentti, haha. :D

Ja tuo loppu, säästin sen viimeiseksi kommentoinnistani, koska se oli jotenkin se mikä sykähdytti eniten.
Lainaus
Ja sitten se kaikki oli vain kadonnut. Neljänä verenpunaisena viivana seinässä.
Yhdellä lyhyellä lauseella sait tehtyä fluffysta angstia, lause lopetti ficin ihanasti, jotenkin äh, en edes osaa sanoa mutta tuo lopetus oli semmoinen pysähdyttävä ja riipaiseva! Tykkään kaikesta riipaisevasta. :)

Kiitokset tästä! ~

Odoshi kuittaa.
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #5 : 12.09.2010 18:22:37 »
anskineiti, kiitos kommentistasi. ;D
Angelika, todellakin, raapaleista todellakin on ainakin minulla hyviä kokemuksia, että ei kannata arvoida ficciä sen pituuden perusteella (olen lukenut raapaleita jotka ovat sisältötäytteisempiä kuin jotkut überpitkät, monilukuiset tekstit). Ja kiitos piristävästä kommentistasi!
Odoshi, kiitos oikein paljon siitä että jaksoit naputella kommentin, mukava saada raapaleeseenkin hieman pitempää kommenttia, vaikka eihän niissä lyhyissäkään mitään vikaa ole.  ;D Ei tästä nyt mitenkään voi saada überpitkää, analysoivaa kommenttia kun raapaleessa on vain sata sanaa (enkä minä henk.koht. edes osaa kommentoida turhan pitkästi, oli itse ficci kuinka pitkä tahansa ja toistan sanoja kommentti ja pitkä turhan paljon). Hienoa, että onnistuin tuossa lopussa, muuten tätä ei voisi edes laskea genreen angst.

Ja tuota, olen huono vastaamaan kommentteihin, pahoitteluni siitä.
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #6 : 12.09.2010 20:48:24 »
Oi, aivan ihana mentalist raapale. Janen tuska oli kuvailtu upeasti ja haikea tunnelma oli saavutettu loistavasti :)
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #7 : 18.10.2010 15:44:11 »
Kiva raapale :) Mä ensin luulin, että toi lopun Red John oli allekirjoitus ja hämmennyin hieman ;) Joo, mä oisin kaivannut vähän voimaa tähän, mutta toisaalta, mä oisin kaivannut sitä voimaa nimenomaan vihassa Red Johnia kohtaan. Ja tämä raapalehan kuvasti enemmänkin niitä kauniita hetkiä, jotka joskus olivat totta, haa! :D

Mä tulin hehkuttaan sitäkin, että oon rakastunut Patrick Janeen. En Simon Bakeriin, vaan Patrick Janeen <3 Katsoin juuri ekat pari kautta ja muutaman kolmoskaudenkin jakson, ihanasti rappeutuu hän aikain saatossa <3



Kiitos <3
- Bbuttis
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #8 : 18.10.2010 22:53:59 »
Nyt kun ajattelen, tuo Red John vaikuttaa hieman allekirjoitukselta... se on kuitenkin tarkoitettu siksi syylliseksi verellä leikkimiseen seinällä (ja tuo lause kuulostaa ihan mahdottoman typerältä, mutten saa muotoiltua sitä paremmaksi). Tästä oli tarkoitus tulla sellainen hieman hento raapale, koska yritin kovasti keskittää pääasialliset ajatukset juuri niihin hyviin hetkiin. Tosin pitäisi joskus kirjoittaa jotain siitä, kuinka paljon Jane vihaakaan Red Johnia...

Patrick Jane on ihana! :3 Mä en pahemmin ole Simon Bakeriin tutustunut (hänen näyttelijäuraansa siis), mutta Jane on joku maailman ihanin televisiosarjahahmo ikinä!

Niin ja kiitos kommentoinnista! Piristi iltaani (yötäni?) kovasti. ;D
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 622
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: Neljä punaista viivaa
« Vastaus #9 : 26.11.2010 01:12:10 »
Ensinnäkin täytyy kehua siitä, että sait noin pieneen määrään tekstiä mahtumaan noin syvän tunteen. Paritus ja fandom myös erittäin herkullisia!  ;D

Tosiaan, aivan loistava tommoiseksi kääpiöficiksi! Noin pienestä on tietysti vaikea rakentavaa antaa, muuta kuin se että se kosketti jossain tuolla. Ihan pikkiriikkisen liikaa imelyyttä mulle tässä oli, jos jotakin huonoa täytyy sanoa.

Pidin erityisesti ficin päättymisestä tuohon "Red John.".

Kiitos ;>
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


ava by dusketo@tumblr

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Neljä punaista viivaa, K-7 Mentalist
« Vastaus #10 : 08.10.2011 17:52:02 »
Anteeksi todella paljon, etten ole tajunnut vastata kommenttiisi, arvostan sitä todella paljon!

Mutta todellakin, kiitos kommentoinnista ja hienoa, että tällainen rääpäle jopa kosketti sinua. Imelyys ei ole oikein minunkaan juttuni, mutta pitäähän noita uusia asioita aina kokeilla, joten tästä tuli nyt vähän tällainen. ;D
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Neljä punaista viivaa, K-7 Mentalist
« Vastaus #11 : 18.10.2011 20:10:59 »
Hyvää tekstiä, mutta niin lyhyt, etten ehtinyt nauttia kunnolla.
Loppu oli yllättävä.
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus