Author: bbrickless
Genre: angst
Rating: S
Fandom: Percy Jackson
PoV: Haades
Summary: Oletko yksi niistä, jotka toivovat ikuista elämää, jonka hinnaksi joku idiootti on määritellyt sielun?
A/N: Osallistuu ff50 sanalla 46. elämä. Winifredille<3
Myisitkö sielusi paholaiselle?
Jumalten suvun mätä haara, Olympoksen vihattu vierailija muutaman kerran vuodessa. Voimakas ja mahtava. Olen kaiketi tunnetuin heti Zeuksen jälkeen. Nimeni on jokaisen huulilla. Haades. Manalan kuningas. Pelätty ja vihattu, ne eivät oikeastaan ole niitä tunteita, joita haluaisi herättää suurissa ihmismäärissä. Jaksaako sitä kuunella päivästä toiseen tuomittujen sielujen rääkyviä herjauksia vasten ikiaikaisia kasvoja. Kaikki ympärillä heijastaa katkeruuttani ja kuvastaa entisen elämäni irvikuvaa.
Pahinta kaiketi on se, että tunne ja materia ei häviä, ennenkuin kaikki se hyvä katoaa. Ennenkuin itse kuolet ja jos kuolet, sukusi kauniimpi puoli on kadonnut johonkin ikuisuuteen rinnastetussa todellisuudessa, jossa odotat vuoroasi tai jäät loukkuun mittaamattomaksi ajaksi. Kuulostaako jumalan elämä helpolta tai tavoittelemisen arvoiselta? Rakastaisitko itseäsi tilallani tai eläisitkö tuntien ylpeyttä saavutuksista, joita ei todellisuudessa ole? Ei se ole elämää. Silti lähes jokainen suutelisi mustia kuoleman huulia ja antaisi mitä vain päästäkseen paikalleni. Kuoleman synnit kuuluvat kuvaan, joka minusta on rakennettu kulttuuriin. Paha, ahne. Itsekäs paskiainen. Ja ne naurettavat liekkihiukset. Hyvää päivää, mitä saisi olla? Oletko yksi niistä, jotka toivovat ikuista elämää, jonka hinnaksi joku idiootti on määritellyt sielun? Ajattelitko, että kaipaan sielua? Minulla on kaikkien kuolleiden sielut, jotka ehtivät manalaan ennen sinua. Katso ja ihaile.
Ottaisitko paikkani, jos minulla olisi valta vaihtaa? Minä vaihtaisin, jos voisin mutten voi. Olen kahlittu tänne ja täällä pysyn. En yritä tehdä muuta, koska se on hyödytöntä. Maailma on epäreilu ja minä olen enkeli, eikö?