Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314011 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #960 : 17.12.2021 12:52:27 »
Just pongasin Facebook-päivityksen, että Tracon on julkaissut ensivuoden teeman (muodonmuutos) ja sen, että tapahtuma toteutuisi Tampere-talolla! Toki koronapassin käyttöön ottoa tapahtumassa mietitään ja seurataan koronaohjeita- ja päätöksiä toki muutenkin, miten tapahtumaa toteutetaan. Mulla on ollut valtava ikävä Traconia ja coneja, vaikka olenkin ollut tässä kamalassa poikkeusajassa mukana Nekoconissa coniittina jne. Itseasiassa yritin olla pääjärjestäjä 2020 tapahtumaan, mutta arvanette, ettei mennyt kuin strömsössä Suomen mennessä kiinni, eikä kesän coneja luonnollisesti tapahtunut. :D

Tracon on ollut mulle aina se tärkein con, jossa olen itseasiassa joka vuosi ollut työvoimaa ja oikeastaan lähes tulkoon kaikissa (vai jopa kaikissa coneissa?) vuodesta 2011 asti ylipäätään. Ehkä yksi Animecon Kuopiosta on sellainen, missä en olisi ollut. Työvoimana Traconissa on ollut huippua, tehnyt järjestyksenvalvojan hommia, mutta faktahan on se, ettei omistautuessa työvoimalle tule niin paljon tsiikanneeksi ohjelmaa, että cosplaykisat jääneet pitkälti ainoiksi. :D Mietin jopa, että pitäisikö tauon jälkeen mennä kävijänä, mutta!! On ikävä työvoimaakin ym. ja se, että haluaisi antaa panoksensa conin paluulle, vaikka onhan Tracon nyt ollutkin onlinena.

Toki oon niin ulkona fandomeista, että harvoin löydän ohjelmasta sellaista animeym. ohjelmaa, josta tajuaisin mitään. Mutta olisi niin hirmuisesti joka vuosi silti katsottavaa ja koettavaa, että onhan se vähän harmittanut, että jäänyt oikeastaan kaikki välistä. :D Olisi niin ihanaa taas päästä coniin, varsinkin Traconiin, että ellei väsyttäisi näin saamaristi hyppisin varmaan ilosta. :D

Mitä ajatuksia siitä, että Traconia suunnitellaan syksyksi -22? Onko liian aikaista koronaolosuhteissa vai toivottu tapahtuma? Koronapassikeskustelu tuskin kuuluu tähän topiciin, mutta liittyyhän se nyt mahdollisesti tähän(kin). Toteutumassa näyttäisi ainakin nettisivujen mukaan olevan myös Nekocon heinäkuussa -22, siitä ajatuksia, toiveita? :) Onkohan muista coneista jo tietoa? En oikeen ole seurannut, kun tämä korona on ravistellut niin paljon coneja, mutta Tracontracontracon!! ♥♥♥ Toki voisihan sitä tukensa osoittaa muillekin, jos toteutuvat ja työt sallii. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #961 : 30.12.2021 11:47:27 »
Mä niin toivon, että se ensi vuoden Tracon myös pidetään! Ja sama kesä-Desun kanssa, kun Frostia ei pidetä :/ Conihammasta kolottaa, ja ei ne online-versiot jaksa mua innostaa, vaikka arvostankin sitä, että niitä on pidetty. Tiedä sitten, mikä on syksyllä (ja kesällä) tilanne, miten koronapandemia "voi". En mä kyllä tieten tahtoen haluaisi mennä itselleni virusta hankkimaan tai jopa tietämättäni muita tartuttamaan, mutta kyllähän tää parin vuoden conitauko aika tympeeltä tuntuu 😅 Kuitenkin coneissa käynyt jo just ja just teini-ikäisenäkin...

Lainaus
Toki oon niin ulkona fandomeista, että harvoin löydän ohjelmasta sellaista animeym. ohjelmaa, josta tajuaisin mitään. Mutta olisi niin hirmuisesti joka vuosi silti katsottavaa ja koettavaa, että onhan se vähän harmittanut, että jäänyt oikeastaan kaikki välistä. :D
Mullakin on ollut tota ongelmaa, kun aika usein on ollut niin, että mun fandomit ei oo just sillä hetkellä niitä puhutuimpia ja siksi ne ei kovin suurella todennäköisyydellä coniohjelmista löydy :D Joko ne on ollu vanhoja tai muuten vain hämyjä. Mut toki poikkeuksiakin löytyy, ja onneksi coneissa on paljon ohjelmaa, joka ei suoraan käsittele mitään sarjaa vaan jotain aihetta laajemmin monen sarjan kautta. Kerranki oli (muistaakseni jossain Frostissa) sellainen, jossa käsiteltiin huumausaineiden käyttöä animessa, ja kyllä riittää muutenkin kaikkia tropejen ruotimisia ja historiakatsauksia sun muita. Ja joskus on ollut hauska mennä semmosiinkin ohjelmiin, joiden sisällöstä ei oikeestaan tiedä mitään ;D Niin paljon riippuu ohjelman pitäjästä ja toteutustavasta (oon ollu semmosissaki ohjelmissa joissa pitäjä on vain lukenut näyttämänsä diat suoraan eikä lisännyt mitään siihen päälle. Tylsää oli, vaikka sarja itselle tärkeä olikin).

Lainaus
Onkohan muista coneista jo tietoa?
Hirveesti en oo seurannut, mutta alun perin tammikuulle kaavailtu ilmainen Espoon kirjastoconi Kibecon on nyt siirretty toukokuulle. Kiva kuitenkin, etteivät ole kokonaan peruuttaneet. Oon aikaisemmissa Kibeconeissa käynyt, ja ne on ollut koostaan huolimatta kivoja tapahtumia.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #962 : 30.12.2021 15:04:56 »
Oi vitsi, coneja odottelen itsekin innolla - ja kauhulla myös, koska conien alkaminen tietää myös cossihelvetin alkamista, ja vaikka kovasti cossien väsäämisestä pidänkin niin tän hetken suunnitelmat on kaikki ihan hirveitä. Mulla on peruukki hommattuna yhteen cossiin joka ei oo onneks vaikee, mut sen varmaan teen vasta kesällä Traconia varten koska siihen kuuluu sen verran hiostavia vermeitä että Desuhelteisiin ei oo menemistä, joten Desua varten ois tarkoitus tehdä jotain mihin kuuluu itselleni ihan uppo-outojen materiaalien työstämistä ja. Ja. Apua. Onneks mun bff on hyvä cossaaja ja tykkää jeesiä niin en ehkä kuole. Onko muuten muilla täällä mitään cossisuunnitelmia?

Sinällään kyl läppä et ootan niin innoissani coneihin pääsyä kun oikeestihan mä vihaan olla coneissa, mua ahdistaa ihmiset ja ihmisröykkiöt ja julkiset paikat, en ikinä puhu uusille ihmisille, tosi harvoin käyn ohjelmissa ja shoppailukin rajottuu taidekujalle kun myyntisaleissa en osaa miettiä muuta kuin että tämänkin figuurin saisi amiamista kolme kertaa halvemmalla. Cossien vääntö on aina sellasta viimetipan itkemistä, rahaa palaa satasia kankaisiin ja matkoihin ja muuhun, ja puku yllä tulee hiki ja aina saa varoa kamalasti ja meikkivoide rakoilee pitkin päivää, mut silti siinä on vaan jotain mitä ilman en osaa elää. Parasta on tunne kun cossi on viimein valmis ja mennä se päällä sit julkisissa ja conipäivän aikana jonottaa täyteen Hesburgeriin missä normot kattoo et mikä friikkisirkus täällä taas on.

Oon kans miettinyt et Traconiin ois kiva tehdä ohjelmaa kun mulla on pari vuotta ollut idea mielessä et oispa kiva pitää luentoo aiheesta sukupuolivähemmistöt ja sukupuolen moninaisuus animessa ja mangassa mut meh, oon sen verran ujopiimä et en mä yksin uskaltais mennä yleisölle hölisemään enkä tiiä saisinko ketään kaveria tätä mun kanssa pitämään koska tarttis olla joku jota aihe kans kiinnostais ja joka jaksais lukea/katsoa kaikenmaailman indieteoksia mun kaa. XD Mut ehkä jos joskus rohkaistun niin vois, saapa nähdä.

Lainaus
Hirveesti en oo seurannut, mutta alun perin tammikuulle kaavailtu ilmainen Espoon kirjastoconi Kibecon on nyt siirretty toukokuulle. Kiva kuitenkin, etteivät ole kokonaan peruuttaneet. Oon aikaisemmissa Kibeconeissa käynyt, ja ne on ollut koostaan huolimatta kivoja tapahtumia.
Haha mä olin siel oliko 2020 ja ei juma, never again. Olihan se ilmaisconiks ihan kiva sillee, mut toi tapahtumapaikka ei vaan toiminut ollenkaan etenkään kun se ei ollut varattu conikävijöille ja mitä niitä kävijöitä oli lopulta, ainakin tuhat ellei jopa kaks. Ymmärrettävää kyllä et siihen ei osattu varautua kun harvemmin tollasissa pikkuconeissa niin paljoo jengiä on, ja siis näin muuten se oli järjestetty tosi hyvin, ja siis saatan käydä vilkaisemassa uudestaan jos se nyt järkätään ihan vaan koska asun pk-seudulla ja voin aina karata mun ystävän luo joka asuu Sellon lähellä, mutta joo.
leipää ja perunasoppaa

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #963 : 30.12.2021 15:21:48 »
Joo se viimeisin Kibe oli kyllä aika... täysi :D Niissä aikasemmissa oli huomattavasti rauhallisempi meininki kävijämäärien suhteen. Oon kyl samaa mieltä, että kirjasto on sinällään vähän hankala paikka coneille (ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja isossa kirjastossa), kun siellä on paljon niitä muitakin kävijöitä, mutta on niillä puolensakin. Ainakin on matala kynnys osallistua ja tutustua, jos aihe kiinnostaa tai on ainakin utelias. Siit Sellon kirjastolta on kans ihanan lyhyt matka Hanko Sushiin ♥

Mäki oon monta vuotta miettinyt, et olis siistii olla pitää jotain luentoo tai muuta puheohjelmaa (ideoita on ollu vaikka mihin), mut tiedän itteni niin hyvin että ei musta kyl loppujen lopuks olis siihen. Ihmisjoukon edessä puhuminen on ihan jäätävää, ja mä joko vaa sotkeutuisin sanoissani ja ajatuksissani tai lukisin suoraan vaa muistiinpanoni (mikä on just se esiintymistapa josta en tykkää) 😅 Ja sit ku oon vaa tämmönen höpöttäjä enkä mikää fiksu asioiden ruotija. Oon kyl miettinyt, et ku yhdessä Frostissa (saatto olla kesä-Desuki mut mun mielestä Frosti) oli yks ohjelma, jossa vaa ruodittiin ihania animetyttöjä, niin haluisin tehdä jonkinlaisen vastaavan ihanista animepojista ;D Vois vaa selittää omista lemppareistaan et miks ne on parhaat.

Mä oon joitain kertoja cossannut, mutta en enää hetkeen, ku en mä vaa jaksa tehä niit cosseja! 😅 Ja jotenki arveluttaa tilatakaan mitää ku ei yhtää tiiä, mitä sais. Mulla on kyllä jo monta vuotta ollut kesken Nanatsu no Taizain Kingin cossi, ku aattelin et se olis niin kiva (koska ihana hahmo), mut en jaksa tehdä sitä takkihupparisysteemii, joka sille kuuluis. Muistan kans et sopivan peruukin löytäminen oli haastavaa, kun sillä on niin lyhkänen tukka et semmosii ei oikee (ainakaan hyvinä) peruukkeina löydä. Cossaaminen itessään on kyl ihan kivaa, mut toisaalta on helpompaa ku voi vaa olla ihan oma ittensä. Ja ehkä mä mieluummin pynttään itteni gyaruun, fairy keihin tai lolitaan kuin johonkin hahmocossiin.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #964 : 01.01.2022 18:32:52 »
Lainaus
Oon kans miettinyt et Traconiin ois kiva tehdä ohjelmaa kun mulla on pari vuotta ollut idea mielessä et oispa kiva pitää luentoo aiheesta sukupuolivähemmistöt ja sukupuolen moninaisuus animessa ja mangassa mut meh, oon sen verran ujopiimä et en mä yksin uskaltais mennä yleisölle hölisemään enkä tiiä saisinko ketään kaveria tätä mun kanssa pitämään koska tarttis olla joku jota aihe kans kiinnostais ja joka jaksais lukea/katsoa kaikenmaailman indieteoksia mun kaa.

Minä tuun! Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta aiheelta ja olen jo vähän lukenut aiheesta kirjallisuutta, joskin liittyen fan fictioniin, mutta on jo tietoa, ei tarvitse tyhjästä aloittaa. ^^

Iso on ikävä coneja. Pari vuotta on mennyt, että en ole tehnyt cossejakaan, kun ei ole ollut deadlineja, mutta nyt syksyllä tuli uusi idea mieleen ja yritän sen ehkä ensi vuoden aikana saada väsättyä. Katsotaan miten käy, jos ei ole nytkään mitään deadlinea. :D Itse tarvitsen aika paljon aikaa cossin tekoon, olen siinä kai vähemmistöä, kun pakko aloittaa monta kuukautta ennen ja olla valmis viikkoja ennen, en pysty siihen parin päivän aikana väkräämiseen. ;D

Tässä parin vuoden aikana, kun on ehtinyt olla lähinnä Kummacon ja jotain pikkuisia tapahtumia (esim Tampereella Minicon kumpanakin koronakesänä), voipi olla että Kibeen on tunkua ja ahdasta saattaa olla, jos se siellä kirjastolla tosiaan järjestetään. :D Eihän ole ilmoitettu muista coneista, jotka olisivat vielä tuossa kevään aikana ennen toukokuuta? Toivottavasti ottavat huomioon. Viimeksi turhautti, kun ei saanut narikkaan enää tavaraa ja ei ollut kivaa luovia ahtailla käytävillä hyllyjen välissä ja yrittää olla tiputtamatta paksulla talvitakilla taidekujan pöytien tavaroita alas.

Lainaus
Toki oon niin ulkona fandomeista, että harvoin löydän ohjelmasta sellaista animeym. ohjelmaa, josta tajuaisin mitään.

Kuten Larjuskin tähän kommentoi, olen aika pihalla siitä, mikä nyt on pinnalla. ;D Toisaalta coneissa on kiva ihan vaan hengata, joten ei haittaa, jos ei joka hetkelle katsottavaa ohjelmaa löydä. :)
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #965 : 03.01.2022 18:37:45 »
Lainaus
oispa kiva pitää luentoo aiheesta sukupuolivähemmistöt ja sukupuolen moninaisuus animessa ja mangassa
Erittäin kiinnostava aihe👌👌👌😍

Itse olen pitänyt coneissa vaan pientä "pajatoimintaa", yleensä kirjoittamiseen liittyen. Puheohjelmamaisin oli kaverin ja sen silloisen säädön kanssa pidetty tietovisailu liittyen uusiin animeihin olikohan 2016 vai 2017.
Unohdin kolmosen melkeen aina, kun luettelin vastausvaihtoehtoja😂
Kaveri oli sitä mieltä, ettei ikinä enää vedä ohjelmaa, mutta itse kyllä tykkäsin, kun sen teknisen puolen hoiti joku muu, itse sai vaan esiintyä.

Ja siis kyllä, coneja on ikävä, vaikka missään anime/mangafandomeissa en olekaan erityisen aktiivinen ollut viime aikoina. Fruits Basketin reboot on viimeisin anime, minkä olen katsonut, sitä ennen oli Violet Evergarden ja Banana Fish.
Voisi toki olla ihan kiinnostavaa mennä katsomaan jotain ohjelmaa uusista animeista, jos sieltä vaikka löytyisi joku uusi, mistä kiinnostua🤔

Taidekuja on nykyään kyllä oma suosikki, sieltä löytää todennäköisimmin omia shippijuttuja ja fandomjuttuja sellaiseen hintaan, että raaskii ehkä ostaakin 😆

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #966 : 03.01.2022 21:49:11 »
Täällä onkin jo äänessä ollut henkilöitä, joiden kanssa ollaan ohjelmaa yhdessä vedettykin. ;D Olin ihan uuno ja ensikertalainen, mutta olisihan se siistiä lähteä uudestaan lavalle, tykkäsin! Olisin varmaan nykyisin hieman fiksumpi, mutta osaamisalue on suomalaisessa fanfictionissa, eikä niinkään animessa ja mangassa ja painotan vielä tuota suomalaista, että esim. kv-puolen ficit on ihan vierasta maaperää jne. vaikka siis nyt puhutaan kielestä, eikä suomifandomeista. :D

Olen tosiaan myös pitkän linjan työvoimaa (kuten kerroin), coniittinakin ja jopa pääjärjestäjänä toiminut ym. ja jälkimmäinen meni ihan päin prinkkalaa. :d ohjelmaa vetänyt kerran jne. ja tätä tuumiessa kyllähän näille conhommille taisi joskus sielunsa tarjota vahingossa puoli-ilmaiseksi, mutta onneksi "Green roomista" (työvoiman taukotila) saa kahvia. ;D

Haluaisin kovasti lähteä ehkä jonkun conin coniteaan, mutta taidan pitää välivuotta, tiedä vaikka, pitäisinkö ihan työvoimastakin, mutta jos vetäisikin ohjelmaa?? ruttopojan ohjelmaidea kuulostaa supersiistiltä, mutta en tiedä aiheesta tuon taivaallista. ;D

Haluaisin myös hirmuisesti cossata, mutta käsityötaidoissa olen surkea. :P Olen miettinyt sellaisia "tuunaa itse" -cosseja, esim. Chloe Life is Strangesta, mutta en oo läheskään niin cool saati osaisinkohan edes tuota tuunailla itse. :D Ihan unelmien unelma ois kyllä osata tehdä alusta alkaen itse, että kilpailisi jollai hauskalla porukalla hauskan esityksen, mutta XD ehkä iskisi kramppikuume tai menisi ihan mönkään, vaikka isoista lavoista haaveilen. Vaikka vaikein osuus varmaan olisi se ompelu. :D

Hyviä pointteja muuten ohjelmaan liittyen !! Varsinkin isoissa coneissa on monenlaista. <3 Mut joo, teen duunia ja en ennätä. :D ...ehkä sit tulevissa??


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #967 : 03.03.2022 02:49:28 »
Tykkään nykyään Kitchen Princess-mangasarjasta. Viimeisillä sivuilla on niitä ruoka- ja herkkuohjeita. Onko tuttu sarja muille? Varasin kirjastoon myös Maaginen suklaapuoti-mangasarjaa, joka sitten on vähän rajumpi sarja. Onko joku lukenut kyseistä sarjaa? Ihanaa varata lähikirjastoon kivoja mangasarjoja! :D
« Viimeksi muokattu: 03.03.2022 05:05:51 kirjoittanut Abarat »
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #968 : 03.03.2022 21:07:32 »
Mä olen lukenut Kitchen Princess-sarjan silloin aikoinaan. Se oli ihan hyvä sarja. Mun piti yhtä reseptiä kokeilla, mutta sitten tapahtu juttuja, jotka esti sen.

Maagista suklaapuotiakin luin, pidin siitä paljon. Se ikävä kyllä jäi multa kesken, kun kivut paheni ja esti kauppoihin pääsyn, siihen päälle tuli vielä korona.  Werner & Jarlilta sais ostettua ne puuttuvat osat, mutta en edes enää muista mikä on viimesin osa, joka mulla on ostettuna.

Maaginen suklaapuoti ei oo edes ainoo, joka multa jäi kesken. Esim. Piru hovimestariksi ja Velhon Morsian ovat sellaisia.:( Aron morsiamia olen ostanut, vaikken oo ihan varma, että onko joku osa jäänyt välistä (luultavasti yksi) - mutta se on niin ihana sarja. Viimeisin manga, jonka ostin, oli Tokyo Mew Mew 2020 return. Se oli ihan pakko ostaa, kun luin aikoinaan sen sarjan.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #969 : 06.03.2022 13:36:31 »
Desuconin liput tuli myyntiin 3.3., yllätyin tosin, että niitä on yhä jäljellä. Pitää vähän funtia, olisiko yli 10 vuotisen contaipaleeni viimein aika osua myös kesädesuun. :D Onko täällä desuun jo lippuja hommanneita? :)

Osaako joku muuten sanoa, kun ilmeisesti Wakanimista löytyy se uusi Fruits Basket (2019->), että näkyyhän se varmasti myös tällä alueella, eli Suomessa? Ainakin Crunchyssa tullut vastaan välillä, että "ei alueellasi"-ilmoitus, joten haluaisin varmistaa. Minulla on ollut Crunchy jo pidempään, nyt peruin, kun mietin Wakanimia. Toki yhä siellä roikkuu YoI:n viimeinen jakso, että ehkä saan sen tiirattua vielä Crunchystä. x) ...liekkö toki katsottavissa myös Wakanimista, mutta onpahan "deadline" tuolle vikalle jaksolle, jos ennen katkeamista kattoo. ;D



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #970 : 06.03.2022 13:47:23 »
Suosittelisin vaihtamaan takasin Crunchyrolliin, kun Wakanim on nyt yhdistymässä siihen ja kaikki anime (tai siis ei ihan kaikki, mut suurin osa) on nyt siirtymässä sinne. Jossain vaiheessa Fruits Basket ei näkyny Suomessa, mut nyt on lisenssejä vissiin vaihdettu niin, et mulla näkyy Crunchyssä kolmaskin kausi! Tää yhdistyminen on ilmotettu nyt täs maaliskuun alussa, et tosi uusi juttu, varmaan käytännössä näkee sitten paremmin, ku kevätkauden animet alkaa pyöriä. 😅
Hyppää lehtikasaan!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #971 : 06.03.2022 14:01:20 »
Oho, kappas!!! En oo siis Wakanimia vielä ottanut ja kerkiihän tuon Crunchyn nyt kliksutella takaisin. xD Kiitos Grenu ajantasaisesta tiedosta, ku minä oo näistä perillä. x) Mulla on ollut ihan liian kauan Fruits Baskettien suomennokset luku-urakassa, mutta 5. mangan puolikkaasta pidemmälle päässyt ja kirjasto jatkuvasti karhuaa noita takaisin. En ikinä saa luettua loppuun asti, että jos kattomalla etenis paremmin. : D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #972 : 06.03.2022 14:50:53 »
Onko täällä desuun jo lippuja hommanneita? :)
Minä! \o Desucon on mun henkilökohtainen lempicon (molemmat, vaikka kesällä tietty lämmin sää on aina plussaa), joten olin heti kuudelta ostamassa lippua. Onhan tässä jo odotettukin, että pääsisi taas coneilemaan, joten olen hyvin täpinöissäni jo nyt, vaikka vielä kolmisen kuukautta pitäisi ootella. Kevät onneksi tuntuu menevän aina nopeesti, ja kyl se on hyvä että tässä on vielä aikaa miettiä asuja ja muita. Pitää jotkut kivat circlepiilaritkin tilaa taas pitkästä aikaa, korona-aikaan kun niitä ei tullut käytettyä niin heitin vaa vanhat pois enkä oo hankkinu uusia tilalle. Nyt olis viimein senkin aika.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #973 : 07.03.2022 00:54:44 »
Onko täällä desuun jo lippuja hommanneita? :)
Mää kans! o/ En oo tosiaan ikinä Desussa käyny miinus joku Frosti vuonna keppi ja kives koska Lahteen saakka meno on ollut hyvin epäkäytännöllistä ja köyhänä ei oo ollut varaa majottautuu ja lattiamajotus on ideana ollut kauheen pelottava, mutta tänä vuonna vissiin saan yöpaikan ja oon kyllä niin innoissani kun coneista nimenomaan Desut kiinnostaa eniten plus no niin, on ollut niin pitkä conitauko tässä. Cossikengätkin löytyi halvalla taobaosta, samoin peruukki ja frendin kanssa päätettiin mennä hyväksikäyttämään pk-seudun 3D-printtausmahdollisuuksia joten puvun tekeminenkään ei enää ahista niin paljoa kun ei tarvii enää samalla lailla pähkäillä että miten teen kaikki pikku yksityiskohdat.

Lainaus
Mulla on ollut ihan liian kauan Fruits Baskettien suomennokset luku-urakassa, mutta 5. mangan puolikkaasta pidemmälle päässyt ja kirjasto jatkuvasti karhuaa noita takaisin. En ikinä saa luettua loppuun asti, että jos kattomalla etenis paremmin. : D
Vitsi pitäis itekin kattoo toi Fruits Basket jossain vaiheessa, kun kuulemma tää uusintaversio seuraa mangaa paremmin. Hurja suositus kyllä ko. sarjalle, luin sen mangan joitain vuosia sitten ja voi jestas että pisti itkettämään.
leipää ja perunasoppaa

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #974 : 10.03.2022 21:54:15 »
Täälläkin liput Desuun, ja menossa myös Kupliiseen. Saa tulla juttelemaan jos tunnistaa! Cosseissa olen molempina päivinä tosin.

Furuban uudesta versiosta oon tykännyt paljon, hehkutinkin ehkä aiemmin jo.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #975 : 02.07.2022 21:17:46 »
Traconin viikonloppuliput meniki sitten jopa yllättävän nopeasti tänä vuonna, alle tunnissa :D Onneks olin ajoissa liikkellä (heti kuudelta), ja vaikka sivut lagittikin ostoryntäyksen takia, sain viikonloppulipun ostettua! Oliko muilla yhtä hyvä tuuri?

Desuconin jälkeen on ollut kyllä semmonen tunne, että eihän se viikonloppu riittänyt mihinkään, tartten lisää :D Tracon kyllä tulee hyvään saumaan senkin suhteen (toki pitää yrittää järkätä perjantai vapaaksi töistä, koska sen illan ohjelmiin olis kiva ehtiä). Tarkoitukseni olis myös pitkästä aikaa cossata! Mulla onkin tilattuna SK8:n Kaorun siviiliasu (ja peruukki), kun en jaksa itse ommella mitään tällä kertaa, ja toivon että ne on hyvät ja saan kaikki osat ajoissa niin cossi onnistuu. Sopivat piilarit mulla on jo, tilasin tossa reilu kuukausi sitte ku mulla oli PinkyParadiseen koodi, jolla sai kahet piilarit yksien hinnalla + ilmaset postarit (niin ostin ne harmaiden Princess Mimien lisäksi). Tai no en oo kyl vielä kokeillu omaan silmään et onko sopivat, mutta design näyttäis just täydelliseltä.

Traconin ohjelmakin vaikuttaa tänä vuonna tosi kiinnostavalta, iski melkee paniikki sitä kattoessa XD Paljon kivaa menee päällekkäinkin, et pakko sit yrittää valita, mitä menee katsomaan. Kaikkein eniten mua kyllä vetää puoleensa Mielenterveys Digimonissa, Lolita ja pikamuoti sekä Free!-uimapoikanostalgia, ja tietty AMV-kisa, vaikka kyllä mä niin haluun mennä kattoo myös luennot fanifiktiosta, Genshin Impactin ongelmallisista faneista, Pokemonien designeista, Muumeista, animefiguurien keräilystä, gachapeleistä... joo kertoo varmaan sen et pitäis oppia Traconiin mennessä monistamaan itsensä niin vois mennä joka ohjelmaan XD Mut ihanaa että on niin paljon, mitä odottaa!

Tiiän ainaki pari finiläistä, jotka on Traconiin tulossa, mutta mites muut? Olis hauska ainakin moikkailla muita siellä! Desussa en nähnyt melkee ketää tuttuja, vaikka tiiän että siellä niitä oli 😅 Kertokaa kans jos teillä on jotain cossisuunnitelmia ja mitä mieltä ootte tulevista ohjelmista.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #976 : 02.07.2022 21:27:23 »
Me saatiin kaverin kanssa liput vaan sunnuntaille, mutta toisaalta siellä oli onneks myös eniten kiinnostavaa ohjelmaa, ja vähän ounastelinkin, että siinä käy niin😅
Toki ilmeisesti perjantailippuja oli vielä ainakin joku aika sitten jäljellä, ja mulla on sillon kesäloma, että voishan senkin hommata vielä.
Fanifiktio-ohjelma nimenomaan kiinnostelisi, ja sitten nää perinteiset sunnuntain cosplaydeitit ja ryhmäkisat yms.
Lauantaina olisi kiinnostanut lähinnä kirjoitan, siis olen, ja nykyanimen kelkasta pudonneet😂
Olisi ihanaa kyllä cossia traconissa, mutta en ole vielä saanut päätettyä edes ropeconin cossia🙈🤣
Vaihtoehtoja on liikaa, vaikka se toki rajaa, että mukavuuden nimissä cossaisin mieluiten omilla hiuksilla.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 456
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #977 : 02.07.2022 21:41:53 »
Ollaan menossa pitämään luentoa Traconiin, joten sitä kautta oli pääsy, eikä tarvinnut hikoilla lippujen kanssa. Itseasiassa juuri tuota Mielenterveys Digimonissa -luentoa ollaan pitämässä, tervetulloopi siis! ;D En tiedä miten kiinnostaa fan fiction -luento, kun kuulosti niin aloittelijalle suunnatulta ja itse tullut pidettyä monena vuotena luentoja ja paneeleita fan fictionista, että jaksaako vielä mennä yleisöksikin. Jos siellä on tuttuja, ehkä siksi voisin tulla muita bongaamaan. :D

Vähän harmitus on cossaamisen takia, kun on ihan vain mielenterveyden takia ollut vaikea ryhtyä siihenkään harrastukseen hetkeen, vaikka coneja olisi vihdoin luvassa (myös Ropeconiin menossa). On noita vanhoja, joita voisi laittaa, mutta Traconia varten olen yrittänyt ainakin yhden uuden tehdä, olisi edes yksi uusi cossi vuodessa. Nyt ei ole aikaa eikä myöskään voimia ajatella, suunnitella saati sitten tehdä. -.- Mutta tuntuisi oudolta, jos ei olisi mitään cossia Traconissa. Ehkä vain kaivan jonkun vanhan esiin, kyllä ne on käytettäväksi tehtykin. :3

Kiva olisi nähdä finiläisiä Traconissa ja Ropeconissakin. Pitäisikö tehdä erikseen miitti-topsaa? En varmasti tunnista ketään ja varsinkaan cossissa. :D
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #978 : 02.07.2022 21:52:45 »
Itseasiassa juuri tuota Mielenterveys Digimonissa -luentoa ollaan pitämässä, tervetulloopi siis! ;D
Mä oikeesti aattelinki, et onpa semmonen luento jonne hyvin voisin Meldiksen kuvitella ;D Täysin ymmärrän sen valinnan, että käsiteltäviä kausia on rajattu, mutta pakko vaa sanoo että myös mm. Tamersissa ja Frontierissakin olis niin paljon ruodittavaa aiheeseen liittyen... (jatkoluento toiseen coniin :D)

En tiedä miten kiinnostaa fan fiction -luento, kun kuulosti niin aloittelijalle suunnatulta ja itse tullut pidettyä monena vuotena luentoja ja paneeleita fan fictionista, että jaksaako vielä mennä yleisöksikin.
Mä kyl kans kattelin vähän samaa, et saisko sieltä mitään uutta ja kiinnostavaa irti. Toivon kyllä, että siellä edes mainittais fini ja puhuttais muutenkin suomenkielisesta fanifiktiosta, koska harmikseni musta tuntuu, että se on monille nykyään niin englanninkielinen harrastus :( Ei sillä, että englanniksi ficcaamisessa olisi mitään väärää, mutta niin usein tuntuu että englanti sivuuttaa kaikki muut kielet oikeastaan kaikessa (+ oon kohdannut ihan liikaa dissaamista ei-englanninkielistä fanifiktiota kohtaan).
Todennäköisemmin meenki sit kattomaan sen Genshin-luennon joka on samaan aikaan, jos vaa coniseurani innostuu. Mut toisaalta se on aika helppo saada mukaan melkee minne vain :D

Kaiva ihmeessä joku vanha cossi esiin, eihän niitä ole (lähtökohtaisesti toivon mukaan) kertakäyttöisiksi tehty! Minäkin olen muutamia cosseja kierrättänyt, ei sillä että olisin montaa edes tehnyt, kun aina ei vaa jaksa väkertää uusia. Eikä kyllä nyt muutenkaan, vaikka periaatteessa aikaa (ja rahaakin) olis. Maksan ennemmin siitä, että saan suoraan valmista :D

Joku miittitopa vois kyllä olla paikallaan, jos porukkaa kiinnostaa tavata! Musta ei kyllä mihinkään sen pidempiin miitti-istumisiin coneissa ole, kun on niin paljon sitä kaikkea muuta ohjelmaa, mutta aina voisin tulla toki moikkailemaan :3 Vähän mietin kans, pitäiskö palata takaisin vuoteen 2008 ja väsätä semmonen nimimerkki-lappu laukkuun kiinnitettäväksi, semmosia me yhdellä foorumilla käytettiin miiteissä ja tapahtumissa niin että oli helppo yhdistää nimimerkki ja naama :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #979 : 03.07.2022 20:01:46 »
Munhan ei pitänyt tulla Traconiin koska läälöö raha ja conit on stressaavii yms mutta kova ohjelmakattaus ja bestiksen manipulointi auttoivat asiaa. Ihana bestis hommas liput ja majoituskin on kuosissa niin kai sitä on pakko sit, vaikka vähän kammottaa kun Desun jälkeen oli viikon kestävä väsymys mut syyskuussa en voi vaan lahnaa himas kun on koulua, apua. Tosin nyt mulla ei oo cossistressiä kun käytän Desuun tehtyä pukua, vähän vaan hienosäädän kun tuli räävittyä se kasaan alle kahessa viikossa et uus peruukki ja piilarit nyt ainakin pitäs hommaa ja vähän korjailla yksityiskohtia. Pitää kyllä toistakin pukua tässä kesällä jatkaa, kun mokoma jäi kesken ennen Desua kun tajusin et ei aika riittänyt, ja siinä ois kaikensorttista askartelua mitä pitää hoitaa parvekkeella, ja kesällä kun on lämmintä niin esimerkiks foamin maalaaminen on kätsympää kun se maali sit kuivuukin joskus. Mutta sen verran laiskalla päällä olen että valmiiksi suoritan tuon vaikeamman puvun vasta Desucon Frostbiteen, ei mulla oo aikaakaan pyhittää jokaista hereilläolotuntia käsitöihin kun pitää lomallakin kuitenkin opiskella.

Lainaus
    Itseasiassa juuri tuota Mielenterveys Digimonissa -luentoa ollaan pitämässä, tervetulloopi siis! ;D
Meikä tulee ainaki kattomaan! Ilahduin niin kovasti ku näin et teiltä tulee uus Digimon-luento ja näin hyvästä aiheesta vieläpä, niitä tri-luentoja oli niin kivaa pitää teidän kanssa niin varmasti on yhtä kivaa myös olla yleisössä. *3*

Larjuksen mainitsema Genshin-luentokin vähän kiinnostais, mutta toisaalta en tiiä, oon seurannut suurimman osan draamoista livenä netissä ja rantannut niistä kaikista kavereiden kanssa niin en tiedä jaksanko mennä vittuuntumaan asioista joiden takii oon jo kasvattanut useampiakin jortikoita otsalohkoon, haha. Harmittaa kyllä että monet kiinnostavista ohjelmanumeroista on päällekkäin, lauantaina eniten kiinnostais lolita ja pikamuoti sekä joku luento animen naisista, mutta molemmat on samaan aikaan kuin cossikisa. Mahjongiakin pitäis ehtiä pelata, kun Desussa kovasti piti mut ei koskaan saanut aikaseks.

Miitti vois olla hauska, lupaan/uhkaan yrittää keretä paikalle jos semmonen järkätään! :3
leipää ja perunasoppaa