Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313955 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #940 : 19.12.2020 15:59:38 »
Fairy tale, welcome to the Dark side!  ;D
Itselleni uudet kiinnostuksen kohteet ovat tarjonneet aina paljon hyvää, etenkin ystäviä ja oivalluksia.
Japanista tuli hetkellisesti myös osa omaa työtä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2021 16:56:58 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #941 : 16.01.2021 15:17:25 »
Tajusin just eilen et mähän seuraan nyt useampaa parhaillaan julkaistavaa animesarjaa kuin ajattelinkaan, kun Nanatsu no Taizain ja Dr. Stonen uudet kaudetkin alkoi juuri. Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten :D Mutta ei pöllömpi päätös aloittaa se nyt, koska hölmö huumori puree muhun, ja muutenkin BSD:ssä oon tykännyt eniten sen kaikista huumorikohdista. Noiden lisäksi mulla on ollut katsonnassa Osomatsu-sanin kolmas kausi ja Hanyou no Yashahime. Jujutsu Kaisenkin joo, tosin siinä nyt oon vähän tipahtanut kelkasta ja jäänyt jälkeen (6 jaksoa katsottuna).

SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä. Yleensä oon huono seuraamaan useampaa sarjaa kerralla, ja aina jotkut jää jalkoihin ja pysyn vain parin tahdissa, mutta nyt noissa aloittamissani on niin paljon mulle tärkeiden sarjojen jatkoja yms., että ehdottomasti haluan pysyä niiden mukana (sillä Jujutsu Kaisenilla ei ole niin väliä :D). NnT tosin on sellainen, että olen mangan lukenut melkein kokonaan, niin tällä hetkellä julkaistavien jaksojen sisältö ei tule yllätyksenä (tosin mangan luvustakin on aikaa niin eihän sitä kaikkea muista). Mut on niin paljon, mitä odotan näkeväni! Ja sit esim. Hanyou no Yashahimen suhteen oon ihan täpinöissäni, kiitos uusimman jakson *-*
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #942 : 18.01.2021 18:45:32 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten
Mä en kestä, kun ne on niin söpöjä siinä, aaa. :D Sopiva kymmenen minuutin söpöyspaketti alkuviikkoon. Ja on ainakin sopivaa vastapainoa sille, mitä se sarja yleensä tarjoilee. :D

Uusi kausi, uudet kujeet. Mitäs kaikkea mä ehdin jo katsoa, hmmh... Ensin ainakin katsoin Akudama Driven loppuun. Olin sen jossain vaiheessa dropannut, mutta sitten kuulin huhua, että se paranee loppua kohden ja niinhän se tekikin, bingesin sen yhdessä illassa loppuun ja viimeinen jakso oli kyllä visuaalisesti tosi nätti ja oli mielenkiintoista seurata sarjaa, joka kohteli päähenkilöitään tällä tavalla.

Tältä kaudelta jatkan Jujutsu Kaisenia, joka juuri jatkuikin ykköskauden toisella puoliskolla. Uusina nappasin tällä hetkellä katseltaviksi 2,43 ja tuon Larjuksen mainitseman SK8:n. Mietin hetken, aloitanko 2,43:sta, mutt uteliaisuus otti voiton ja lopulta jäin katsomaan, kun tykkäsin siitä, että kumpikaan päähahmoista ei ollut ihmisenä vain hyvä tai huono, vaan he molemmat tekivät virheitä. (Kun huoh, joskus urheiluanimeissa se päähenkilö on Hyvä ja Virheetön Ihminen, mutta häviää vaan, koska on vain huono pelaaja tai ei ole yhtä hyvällä tasolla kuin muut, ja sitä samaa kaavaa ei aina jaksaisi)
Lainaus käyttäjältä: Larjus
SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä.
Ainakin kahden ekan jakson perusteella vaikutti ihan mielenkiintoiselta!
Hyppää lehtikasaan!

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #943 : 29.01.2021 11:55:41 »
#julmatuplapostaaja

Fruits Basketin viimeinen kausi alkaa näyttää todemmalta kuin uskoisikaan! Tämän mukaan se starttaisi huhtikuun alussa.

Mä ihan luulin, että tätä pitäis odottaa ainakin vuosi, mutta ei näköjään. Toivottavasti huhtikuu pitäisi paikkansa! Vaikka en kyl tiedä, onko mun sydän vielä valmis tähän. 
Hyppää lehtikasaan!

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #944 : 30.01.2021 23:37:45 »
Toivottavasti pitää paikkansa, että huhtikuussa alkaisi Furuba. Tätä on odotettu! Tosin samalla en ole valmis - ja olen sentään mangani lukenut ja tiedän, mitä tuleman pitää. Mutta se on oikeasti mulle iso juttu, että sen kaiken näkee animoituna ja puhuttuna! Kakkoskausi oli emotionaalinen vuoristorata ja oli hauska katsella tumblrissa anime onlyjen kommentteja xD useammasta meni linjalla "honey, you've got a big storm coming". (en tietenkään spoilannut, kunhan ajattelin itsekseni ja kommentoin kaverilleni, joka on myös mangan lukenut)

Furuban kakkoskaudesta nostan erityisesti esille Machin. Mangassa siihen ei niin kiinnittänyt huomiota, mutta animessa todella huomasi, miten hiljainen hän on. Jotenkin hänen taustatarinansakin särki sydämeni vielä lujemmin kuin mangassa.

Mutta joo, kolmoskautta innolla ja pienellä kauhulla odotellessa^^
We had each other. That's how we won.

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #945 : 07.03.2021 10:20:48 »
Grenade, mulla oli Jujutsusta alkuun samat vibat, samoin SK8:sta.

SK8 Ysijakson katsoin äsken ja sain muistutuksen, miksi pidän urheiluanimesta niin paljon: katsojan voi yllättää isosti tappamatta hahmoja. Tuntuu, että tämä sarja oikein mässäilee hahmojensa persoonien ääripäillä.

Spoilaa ysijaksoa:
Spoiler: näytä
Voi Reki, raasu. Huippua, että päähenkilön tapainen ei olekaan sellainen huippu, ja että joskus käsitellään usean jakson ajan tällaista epätoivoa. Harmi vain, kun ystävyys Langaan on melko tuore. Mä jo odotin, että nyt Reki ryhtyy tukemaan Langaa, mutta tosi freesiä nähdä ettei se sujukaan tuosta vain.
Ja sitten Adam. Hyvä myös, ettei yksi yhteinen kisa tehnyt hänestä taas kavereita Cherryn kanssa. Yllätyin kyllä kun Adam löi!


Ja taas pitää viikko odotella -,-
« Viimeksi muokattu: 07.03.2021 10:22:36 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #946 : 07.03.2021 12:08:05 »
Sk8 yhdeksäs jakso:
Spoiler: näytä
No niinpä!! Siinä vaiheessa, ku Adam otti laudan käteensä ja mäjäytti vaan päin näköä olin vaan et "mitä helvettiä just tapahtu?!?!". Luulin, et se kai jotenkin yrittäis tiputtaa Cherryn laudalta, mutta että näin. Huh, kyllä tää sarja onnistuu aina vaan yllättämään. Adam on niin hienosti kirjotettu hahmo, eipä oo hetkeen ollu näin hyvää pahista.

Ja voi Reki! :/ Harmitti, että hän jätti S-pinssinsäkin pois. On hienoa, että urheiluanimessa jaksetaan keskittyä siihen, että ehkä se kilpailu ei olekaan kaikille, ja musta on myös virkistävää, että Reki ei vaan yhtäkkiä kahden sekunnin masistelun jälkeen sisuuntunut ja voittanut kaikkia, vaan hän oikeasti miettii, mitä haluaa ja mistä se kaikki kumpuaa. Reki on kuitenkin hyvä skeittaamaan, mutta ehkä useat loukkaantumisetkin syö.


Hauskaa, miten JJK ja SK8  oli tällä viikolla kuin toistensa vastakohdat. :D
Hyppää lehtikasaan!

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #947 : 10.03.2021 21:21:11 »
Aina ei tiedä, mitä sitä oppii tai millaisille nettisivuille päätyy, kun kirjoittelee jännittäviä hakusanoja. Kuuntelin viikonloppuna you tubesta useita japanilaisbändejä ja yksi hupaisa ja ihan kuunneltava löytö oli Babymetal.

Enkä tiedä millä hakusanalla päädyin tähän artikkeliin,
https://www.rapport.fi/journalistit/elisa-helenius/dansot-ovat-pojiksi-pukeutuvia-japanilaistyttoja-jotka-esittavat-unelmaseuralaisia
jossa kerrotaan dansoista.

Japanissa on paljon kaikkea omaa tyyliä, jossa ehkä on vivahdusta jostain vastaavasta tutusta jutusta, mutta silti se on jotenkin niin ei-eurooppalaista. Olen myös yllättynyt että siellä ollaan joissakin asioissa hyvin konservatiivisia.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #948 : 15.03.2021 22:11:37 »
Kappas, täällähän on Jujutsu Kaiseniin hurahtaneita, hauskaa! Sarja on killunut mulla katsottavien listalla jo pitkään, mutta viime vuosi kului ihan muunlaisten fandomien äärellä eikä anime kiinnostanuy oikeastaan yhtään. Nyt maistuu taas pitkästä aikaa.

JJKssa oon vielä ihan alussa, mutta Kugisaki Nobarasta kyllä pidän jo kovin ♡  Odottelen myös innolla sitä leikeltyä(?) pojua, kun hahmon design viehättää ja ääninäyttelijänä suursuosikkini Shimazaki Nobunaga, jonka perässä koko sarjan ylipäätään bongasin.
// Ai että, tässä on Sakurai Takahiro myös, kyllä nyt kelpaa!

Katselin myös hiljattain Sk8:n ilmestyneet jaksot putkeen, oli jotenkin tosi freesi kokemus! Esteettisesti tosi vetävä paketti, kivaa kaveriporukka-meininkiä ja just sellainen mun makuun istuva kattaus anime-kliseitä hyvänä yhdistelmänä. Twitterissä törmäsin muutamiin Joe/Cherry -screenshotteihin ja vakuuttivat mut täysin, eli ihan puhtaasti shipinnälässä tähän eksyin.

Katselin kans aiemmin pari ekaa jaksoa sarjasta Tenchi Souzou Design-bu, oli oikein veikeä mutta just silloin ei jaksanut innostaa. Ehdottomasti aion kyllä jatkaa sitä, todella hauska konsepti tää eläimiä suunnitteleva taivaallinen tiimi, ja ne yritykset ja erehdykset on aivan kultaa.

Yakusoku no Neverland kakkoskausi kiinnostaa myös! Luin pari vuotta sitten mangaa ehkä kymmenen volumen verran ja tykkäsin älyttömän paljon, animen ykköskaudenkin olen aiemmin katsonut. Varmaan odottelen, että kausi on ilmestynyt kokonaan ja vahtaan vasta sltten, voisi sen mangankin lukua jatkaa. Olen yleensä aika hahmo-orientoitunut katsoja/lukija, mutta Neverlandissa ei oikein ketään suosikkia noussut - sen sijaan juoni oli niin perkeleen kiinnostava ja yllättävä, että täytyyhän se loppuun asti seurata.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2021 01:37:16 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #949 : 21.03.2021 17:34:09 »
Oon nyt lukenut 2 ensimmäistä osaa Prinsessa Sakura-mangasarjasta. Varasin kirjastoon myös Kamikaze Kaitou Jeannea. Tykkään Arina Tanemuran tyylistä todella paljon! Muita hyviä sarjoja, ei liian rajuja? Lähipäivinä uppoudun mangan maailmaan!  :)
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #950 : 21.03.2021 18:08:38 »
Arina Tanemuraan ensikosketukseni oli Time Stranger Kyoko! Ehkä pienissä nostalgiahuuruissa sitä suosittelen, mutta voin silti suositella Abarat. :) Jeannesta tykkäsin aikanaan paljonkin, toivottavasti tykkäät ja Tanemuran Full Moon wo Sagashite on myös suomennettu, esim. Muita sarjoja ei nyt tule mieleen tähän hätään, mutta NANAa rakastan kyllä itse, harmillisesti se jäi vaan kesken. Enemmän mulle tulee mieleen rajuja sarjoja. :D

Minulla on tällainen pieni mangaprojekti menossa ja pitää tutustua useampaan mangasarjaan tässä, jotka on suomennettu avausosan verran. :D Innolla tavallaan lähtenyt tutustumaan, mutta samalla vähän uuvuttaa, kun keskittymiskykyni on aika vaakalaudalla ollut jo pidemmän tovin. On myös yksi aika villi kokeilu menossa, nimittäin Hamsteripäiväkirjat, joka olisi sopinut minulle ehkä 18 vuotta sitten, mutta nyyyyyt... ;D No palasinpa minä sen jopa yil 18 vuotta ajassa taaksepäin senkin myötä, kun Crynchyrollista päädyin Digimon Adventuren pariin. :D Jännä ollut katsoa japanin kielisenä, kun muistaa vaan ne karmeat suomidubit...

Mulla on itseasiassa katselulistalla muutakin animea, mm. Netflixin tarjontaa, mutta myös Cruncyrollista jokunen sarja, joihin uskon enkkutaituruuteni riittävän. Jos vaan jaksaisi keskittyä.. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #951 : 23.03.2021 22:57:52 »
Mulla ei valitettavasti oo antaa mangasuosituksia, aika vähän tulee sitä luettua nykyään.

Lainaus
JJKssa oon vielä ihan alussa, mutta Kugisaki Nobarasta kyllä pidän jo kovin ♡  Odottelen myös innolla sitä leikeltyä(?) pojua, kun hahmon design viehättää ja ääninäyttelijänä suursuosikkini Shimazaki Nobunaga, jonka perässä koko sarjan ylipäätään bongasin.
// Ai että, tässä on Sakurai Takahiro myös, kyllä nyt kelpaa!
Ehdottomasti peukkuja JJK:n katselemiselle! Sarjassa on kyllä hyvä äänicasting ja muutenkin ilo seurata henkilöuden kehittymistä. Ja sitä, että naisetkin on erittäin badass!

Lol, mä oikeestaan vähän aika sit just mietin, et miten vähän on Sakurai Takahiroo ollu tässä kevätkaudella, mut onhan hän tosiaan JJK:ssa. Ja Fruits Basket alkaa pian, joten toivottavasti siinäkin taas! Yksi suositus, jos häntä haluaa ihan pääosaan asti, on The Case Files of Jeweler Richard.

Crunchy suositteli mulle Orenchi no Furo Jiroa, joka olikin varsin toimiva mun nuutuneeseen fiilikseen. :D Jaksot on sellasia neljän minsan mittasia ja pää"juoni" on, että päähenkilöjätkä löytää merenneidon (tai siis merenmiehen) ja sitte se jää elämään tän päähenkilön ammeeseen. Sarjan ohjaaja on kyllä opetellut fanservicensä, lol.

Tästä talvikaudesta on päällisin puolin jääny aika hyvä fiilis! Multa on tällä viikolla loppumassa kaksi sarjaa, 2.43 ja Jujutsu. Ensi viikolla sitten SK8, mutta onneksi BSD Wan jatkaa pari viikkoa vielä. Yritin näiden lisäksi katsoa Skate-leading Starsia ja taisin neljä-viis jaksoa kitkuttaa, mutta lopulta oli pakko droppaa, kun alko vaan vituttaa sen katsominen. :D

Mitä te katoitte tällä kaudella tai muuten viimeisimpänä?

Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #952 : 24.03.2021 18:58:41 »
Mitä te katoitte tällä kaudella tai muuten viimeisimpänä?
Mä oon muistaakseni jo aiemmin höpötellyt, mutta katsonnassa on ollut uusimmat kaudet Osomatsu-sanista, Nanatsu no Taizaista ja Dr. Stonesta sekä Hanyou no Yashahime ja BSD Wan, eikä tilanne ole siitä muuttunut. Jujutsu Kaiseninkaan kanssa en oo vieläkään edennyt kutosjaksoa pidemmälle, koska ollut tarpeeksi työtä noiden muiden sarjojen kanssa ja ne on mulle kuiteski tärkeempiä. Pitäis katsoa vielä Dr. Stonen ja Hanyou no Yashahimen vikat jaksot niin saisin ne "alta pois roikkumasta", niin sitten olis ehkä aikaa jatkaa taas JJK:n parissa.

Ja itse asiassa aloitin nyt viikonloppuna kans viimein SK∞:n! Kaksi jaksoa vasta katottuna, mut eihän ne loput oo mihinkään katoamassa :D Yritän nyt ees semisti tulla tähän hypeen mukaan, ja kun tänne Finiinkin on niin monta SK∞-ficiä tullut, niin pitää niitäkin jossain välissä lukea. Ja pari MatchaBlossom-ideaakin oon jo ehtinyt saada 😅 Niitä aion kirjoitella vasta kun on useempi jakso takana, että on vähän parempi käsitys hahmoista (vaikka kyllä noista parista jaksosta ja siitä jumalattomasta fanitaiteen määrästä twitterin puolella on jo jonkinmoisen kuvan ehtinyt saada).

Wonder Egg Priority on mulla PTW-listalla, eli kattelen sen jossain vaiheessa, jahka tässä kerkiää. Ja tota en oo edes tajunnutkaan, että Uma Musumen kakkoskausi on menossa! Multa on mennyt se tieto ihan ohi. Ekaa kautta seurasin julkaisuvaiheessa, ja se oli ihan jees sarja. Kuulostaa kyllä lupaavalta, että kakkoskausi olisi sitä parempi.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #953 : 26.05.2021 14:20:27 »
Tulen tänne sekoilemaan, vaikka oon ihan "ulkona" kaikista hittisarjoista. :D Ei nyt ehkä "hitti" ole oikea sanavalinta, mutta täällä vilisevät nimet sanovat korkeintaan Finin ficcien kautta jotakin, eikä ole itselle tuttuja. Sen sijaan olen oikeasti taas ihan anime & manga liekeissä kaikesta "vanhasta", mihin kai hitaasti kuljettiin ja nyt alkanut kipinöidä oikein kunnolla. :D

Minä vuosia lueskelin silloin tällöin jotakin, ehkä katsoinkin, mutta aika vähänlaisesti. Ficcailin jotakin, mutta en ole kokenut oikeen olevani sisällä manga- ja animeporukoissa tms., eikä se ole silleen haitannutkaan. Coneissakin vuosia hengasin (=tein duunia) 12h+ järjestyksenvalvojan liiveissä, eikä käynyt mielessäkään ohjelmat tms. ja jos vapaan järjesti Cosplay- tai AMV-kisoihin, olihan ne hienoja, vaikka hahmoista tai sarjoista ei tuntenut lähes tulkoon mitään. :D

Netflixin animetarjonta on kyllä ehdottomasti sytyttänyt taas kipinää! Ensin tuli katsoneeksi jo jonkun aikaa sitten tulleet Death Noten ja NGE:n, jotka oli lapsuudesta jo muistoissa olevia klassikoita ja ai että, miten hienoa oli nähdä ne suomitekstein. Sitten kumppanin kanssa katsottu mm. Kakegurui (2. kautta), Tokyo Ghoul (1. kautta) ja Blue Exorcist (kokonaan), Violet Evergarden (kokonaan) ja mitähän kaikkea, mutta nyt repesi into, kun ollaan katsottu Food Warsia, joka iski sydämeeni ja ficcihampaaseeni lujaa. :D Aivan huippu!

Myös Kuroko no Basukea olen nyt katsellut 4 ensimmäistä jaksoa, kun sekin Netflixissä. Olen lukenut siitä joitain ficcejä muistaakseni ainakin Beyondilta (?), mutta kieli- ja saatavuushaasteiden takia en koskaan tutustunut sarjaan. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, sillä myös KnB iskee lujaa. Tässä intoillessani olen myös lainaillut Fruits Basketia kirjastosta, kun en koskaan nuoruudessani lukenut sitä loppuun tai edes katsonut alkuperäistä animea. Manga on pirun mahtava, ai että. Harmittelen, ettei Crunchysta voi katsoa sitä 2019 vuonna alkanutta animea. :( Sieltä nyt kuitenkin katsonut Yuri!!! on Icea, josta täällä taisin höpistäkin. Ehkä YoI oli yksi tekijä, miksi hurahdin taas anime- ja mangahommiin.Myös Finin yhteisö on pitänyt tätä intoa yllä, kun olen taas innostunut ficcaamaan japanilaisista fandomeista, olipa se mangaa/animea tai j-rockia. ♥

Tämä on varmaan kunnon avautumisviesti, mutta ai että, kuinka hyvälle tuntuu. :D Vielä, kun olisi joku pieni "porukka", jonka kanssa sekoilla näitä tai coneja tai jotakin, mutta no. :D Olen myös innostunut vanhoista rakkaista, kuten NANA ja One Piece. Myös FMA kutkuttaa ja se ainakin vielä on Brotherhood -versiona Netflixissä, vaikka mangakin on kyllä kultainen! Myös muutamia uusia tutustumisia olen tehnyt, kun kirjoittelin erääseen blogiin juttuja "suomimangan avausosat testissä", jossa sattui hitti nimeltä Patriootti Moriarty. Toistaiseksi olen kuitenkin lukenut vain avausosan. Olisihan tuossa myös odottamassa pari muutakin testattavaa, mm. aika vanha Gunm. Tykästyin Alita -elokuvaan, joten tosi siistiä, että lukisi myös mangana.

En minä toki ihan "ulkona" ole animemaailmasta ollut, kun seurannut animeleffoja aika aktiivisesti, mutta sellaista fandomeihin sujahtamista ei niissä ole silleen tapahtunut. :D Netflixissä kiinnostaisi aika monikin ja aivan mahtavaa, että sitä tarjontaa on ja ilmeisesti tulossa myös lisää. Jos vain tulisi Attack on Titan, ratkeaisin ehkä liitoksistani...
« Viimeksi muokattu: 26.05.2021 14:23:22 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #954 : 03.07.2021 23:04:07 »
Tässä oon jo tovin miettinyt, että mulla on taas pitkästä aikaa se tilanne, että oon ihan pihalla tulevista kauden animeista jne. 😅 Huomenna pitäis alkaa Re-Main, joka on MAPPAn joku originaali vesipalloanime, ja sitä ajattelin alkaa seurata, mutta muuten en tiedä mistään mitään :D Toisaalta ehkä mulle tekee ihan hyvää taas vaihteeks tällainen tilanne, sillä se useemman sarjan seuraaminen ei yleensä oikee toimi mulla, aina jää sarjat roikkumaan. Ja oon niin pahassa skeittihelvetissä et ei tosikaan (koska oh god SK∞ ja varsinkin MatchaBlossom, minkäs teittekään), vaikee keskittyy juuri muuhun. Meni senkin takia vähän Bakuten!! ohi, mikä on aika sääli, koska tykkäsin siitä animesta mut en oikee saanut annettuu tarpeeks fanituspaukkuja sille 😅 Pitää ehkä ficcaa vähä niistäki pojuista niin ei toivon mukaan olis tällainen fiilis.

Sen lisäksi oon minäkin viimein saanut aloitettua Kuroko no Basuken! :D Ja täähän mulla on ollut suunnitelmissa ihan sieltä vuodesta 2012 lähtien... 😅😅 Tiedän et Grenade ainakin on ylpee musta tän takii (vaik se kyl tietää jo tämän saavutukseni) ja sit ku oon jo ehtinyt saamaan vähä fici-ideoitakin (joista yhden tosin sain jo Grenun ficien pohjalta ennen kuin olin yhtäkään jaksoa itse nähnyt 😅😅). Mulla menee varmaan kesä aika tehokkaasti siinä et saan kaikki KnB:n jaksot katsottua, onneks ne pystyy kätsysti kattelee Netflixistä suomisubeilla vielä nii must tuntuu et ku sohvalta käsin niitä kattelen, lopputekstit tulee aina hetkessä :D Mut kertoo varmaan siitäkin, että sarjaa on viihdyttävä katsoa (ja oi että mitkä seiyuut siinäkin sarjassa on ♥ niin paljon lemppareitani)


// Ah, huomasin että Re-Mainin eka jakso olis jo katottavissa (koska aikaerot), mutta taidan ite jättää sen huomiselle, sen verran väsymyksestä sekava olo.

// No niin, ja nyt on alotettu Re-Main! Mitään fiksuu analyysii en osaa antaa varsinkaan näin ekan jakson jälkeen, mutta lupaavalta vaikuttaa. Tässä tuntuu olevan paljon sekä monista muista koulu/urheiluanimeista tuttua juttua ja tunnetta että jotain ihan omaa ja erilaista (mikä on vain hyvä). MAPPAn animaatio on nättiä kuin aina, ja tämmösenä ihan randomina heittona: että mä tykkään ku protagonistin isällä on ihan kunnon parta! ;D Hirveen harvoin tuntuu animeissa olevan parrakkaita hahmoja ja silloinkin ne on tosi lyhkäsii ja siistittyjä/pelkkä sänki, niin tämmönen poikkeus tuntuu kiehtovan mua ihan hävyttömän paljon 😂😂😂 + OP:n ja MAL:in tietojen mukaan yksi hahmoista on puoliksi afrikkalainen (nigerialainen), mikä on musta kiva, koska Japaniin sijoittuvissa sarjoissa on aika harvoin hahmoja, jotka olis osin taustoiltaan jotain muutakin kuin japanilaisia (Japani on kyllä tosi homogeeninen maa et sen ymmärtää), ja silloinkin niiden toinen vanhempi on useimmiten jostain päin Eurooppaa tai Pohjois-Amerikkaa.

// Päätinpä myös aloittaa tällä kaudella Uramichi Oniisanin kun muistin/tajusin et hei, sehän alko nyt kans! Ja ei juma ku naurattaa jo. Toisaalta fiilaan noita aikuishahmoja ihan liikaa 🙈🙈 Mut ehkä just siks mulla onkin niin hauskaa. Ja tykkään tosi paljon siitä, miten kaikki lapset on piirretty! Ne on niin söpöjä ♥
« Viimeksi muokattu: 06.07.2021 11:08:42 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 471
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #955 : 11.07.2021 22:49:13 »
Ehdottomasti näytän yläpeukkua KnB:n aloittamiselle! :D Pitäis varmaan jossain vaiheessa itsekin palailla sen pariin, kun on jo lahjakkaasti osan unohtanut.

Mä olen ollut tosi laiska nyt tämän kesäkauden kanssa. Suurin osa on vissiin alkanutkin jo, mutta oon ehtinyt tsekata vasta Uramichi Oniisanin ja tänään tsekkasin Shiroi Suna no Aquatopen. Muitakin keikkuu katselulistalla, ainakin My next life as a villainess kakkoskausi odottaa siellä laiskaa hetkeä. Myös Re-Main vaikuttaa kivalta sekä Vanitas. Olen myös ylettömän iloinen, että Stanger by the Shore saapui Wakanimiin (vaikka ehdin sen jo muualta katsoakin), mutta se oli niin ihana, että varmasti kestää toisenkin katsomiskerran.

Viime kausi jäi vähän laimeaksi. Burning Kabaddi nousi lopulta yllättäväjäksi, Bakuten oli kivaa perusviihdettä, ja Mashiro no Otolta odotin vähän enemmän. Kauden parhaaksi taisi meikäläisellä nousta Super Cub, joka oli niin söpö, etten ehkä kestä ja oli oikein toimivaa animea, jos kovasti stressasi, kun se rauhoitti koko olemuksellaan.

Ai niin, piti vielä Uramichi Oniisanista sanoa, että herranen aika, mikä seiyuu-casting! Piti jo melkein sen kattauksen takia katsoa ja huumorikin oli oikein toimivaa.
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #956 : 12.07.2021 16:34:23 »
Ai niin, piti vielä Uramichi Oniisanista sanoa, että herranen aika, mikä seiyuu-casting! Piti jo melkein sen kattauksen takia katsoa ja huumorikin oli oikein toimivaa.
Äläpä! Mähän muutenkin kyl harrastan sitä, että alotan sarjoja seiyuuiden takia, ja vaikka Uramichi Oniisania en suoraan sen takia, niin kyllähän se, että castissa on Kamiya Hiroshin ja Miyano Mamorun ym. nimiä, viimeistäänkin herättää mielenkiinnon. Tällä kertaa mua eniten kuitenkin kiinnosti huumori (ja sitähän tuo tarjoilee pahastuttavan samaistuttavasti vieläpä).

Mulle kävi vähän sama Mashiro no Oton kanssa (siitä muistaakseni ohimennen puhuttiinkin). Ekan jakson jälkeen odotin paljon enemmän ja jotain ihan muuta kuin sarja sitten onkin. No, katsoin sen kuitenkin loppuun asti, ja ilmeisesti mangaa on pidemmällekin niin varmaan voi odottaa kakkoskauttakin jossain välissä (en tiiä oliko semmosta ilmoiteltu jossain välissä). Mutta sitä en tiedä, aionko katsoa sitä sitten, jääkööt nähtäväksi. Toisaalta siinäkin oli niin hyvät seiyuut... 😅😅

Ehdottomasti näytän yläpeukkua KnB:n aloittamiselle! :D
Tämähän tuleekin suurena yllätyksenä ;D ;D Ja multa mahdollisesti valmistuu Kagaminea tässä lähiaikoina... Ainakin on tekeillä jo!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #957 : 09.08.2021 04:17:55 »
Lainaus
Ai niin, piti vielä Uramichi Oniisanista sanoa, että herranen aika, mikä seiyuu-casting! Piti jo melkein sen kattauksen takia katsoa ja huumorikin oli oikein toimivaa.
Fiilaan tätä. Jos on komediasarja jossa on pääosassa Hiroshi Kamiya lakonisena (setä)miehenä niin oon jo valmiiks ihan ready to go, mut sit ku siihen lisää vielä kikkelivitseille hajoilevan Mamoru Miyanon niin ah, en mä ihan tällast settii odottanut mutta hemmetti kun on hauska sarja. Pari ekaa jaksoa lähti vähän hitaasti käyntiin, olihan ne hauskoja mutta vitsit tuntu jotenkin hieman ehkä venytetyiltä (tai sit musta on tullut tosi vaativa kun hyvää komedia-animea tehdään niin paljon lol), mutta näin viiden jakson jälkeen voin sanoa että on yksi kauden suosikeista ja suosittelen kyllä kaikille jotka haluaa vaan hyvän mielen kerran viikossa.

Tosin kauden ehdottomasti parhaan sarjan titteli tällä hetkellä on menossa Shiroi Suna no Aquatopelle. Siinä on lämminhenkistä slice of lifeä, aivan ihastuttavat hahmodesignit, upeaa taustataidetta ja kaunis soundtrack, sellasta ihanaa kesäistä pikkukyläfiilistä jolle mä vaan sytyn aina, sopivassa suhteessa draamaa ja kasvukipuja sekä ainakin tähän mennessä ollut erittäin paljon tyttörakkausvibaa (ja vähän elättelen toivoa että tästä tulisi sellanen yllärilesbosarja, hehe). Niin ja arkiseen tunnelmointiin on heitetty jotain yliluonnollista taustahöttöä joka ei oo tarinan keskiössä JA sarjan pääpointtina on draaman lisäksi merieläimet. En tiiä, kaikki tässä sarjassa on niin tehty mua varten ja sit kun vielä tarinan tahditus on just hyvä niin kokonaisuus vaan tuntuu makoisalta. Toki tässä tulee olemaan 24 jaksoa ja toivonkin ettei tää ehdi lässähtää, mut toisaalta ainakin tarinan kertomiselle on varattu aikaa joten tästä saattaa tulla ihka oikee mestariteos.

Vanitas on ollut ihan jees, nätit pojat (ja nätit poikavampyyrit!) historiallisissa vetimissä on ihan tarpeeks hyvä syy mulle katsoa jotain, mut voipi olla että kun tää eka kausi loppuu, käyn tsekkaamassa mangan sen sijaan et oottaisin kakkoskautta, koska jotenkin fiilaan että manga saattaapi olla parempi. Ei toi animekaan huono oo, ei missään nimessä, mut onko se kauheen hyvä, no - en tiiä, jokin siinä mulle vähän tökkii. Ehkä siks että tykkään enemmän hahmovetoisista sarjoista ja tässä hahmoihin ei oo päästy hirveesti ineen, mut on tää esteettinen ja as I said, nätit pojat on nättei enkä mä muuta oottanutkaan joten en valita.

Jatkokausista täytyy hehkuttaa uutta Higurashia, kaveri vihdoin pisti mut kattoon alkuperäisen sarjan tässä keväällä sekä tuon silloin uunituoreen Higurashi Goun ja tykästyin niin kovaa. Hyvä kauhuanime tuntuu olevan niinku jotkut legendaariset pokemonit että tosi harvoin tulee vastaan mut sit ku tulee niin sitä arvostaa. Tosin Higurashi ei musta oo niin superpelottava, mutta gore on hyvää ja se mysteeri on ollut sekä vanhoilla että uusilla kausilla vallan mainiosti kirjoitettu. En tiiä mikä yleinen mielipide noista uusista kausista on, mut honestly niiden premissi on musta jopa kiintoisampi ku vanhoilla - en spoilaa mikä se mysteeri on, mut sit ku se selvis niin ai hitto se oli kyl plot twistien aatelia, ja tää uusin kausi ei oo pettänyt odotuksia. Joo ja vissiin Kobayashi jatku kans, tsekkasin kaks ekaa jaksoo ja aion kyl tsekkaa loputkin koska yhyy niin pehmeitä lohikäärmeitä, mut ekan kahden jakson transfobiset läpät ja se uus tyty vähän söi innostusta. Mut katon ihan mitä tahansa jos siinä on Kanna (ja Fafnir. antakaa lisää hikikomori lohispojuu plis).

Vielä on tsekkaamatta Sonny Boy ja Jahy-sama ja jos on aikaa niin pakko varmaan tsekata myös toi Kageki Shoujo. Tai scratch that, nyt kun kuuntelin tuon endingin, mun on pakko tsekata se koska niin kaunis artti ja toi biisi uppoo ku häkä ja no, kärsimysdraamasarjat vaan on parasta, eli kiitos Kuma suosituksesta! :--D

Sori et tulin tänne vaan höpöileen animesta, en mä täällä usein käy mut halusin vaan hehkuttaa et jeejee kesäkausi on täynnä hyviä asioita eikä mul oo kavereita. ;__;

Oi joo ja niin, seuraan mä kans Obey Me -animee. En suosittele sitä kellekään paitsi jos sattuu tykkäämään kyseisestä pelistä. Mä oon viimeaikoina ollut siihen ihan koukussa joten tää anime on semmonen ihana viiden minuutin piristysruiske silloin kun ne jaksot nyt johonkin ilmestyy. Melkein mietin pitäiskö mun ostaa peliin VIP-jäsenyys vaan jotta saan mun miehet animoituina kerran viikossa. Mut vaikka animea en suosittele niin peliä kyllä, ainakin jos on niin ku mä eli poikaystävä ois kiva mut ei just nyt ajankohtainen joten hankin ne romanttisen suhteen aiheuttamat kivat lämpöisät fiilikset 2D-miehiltä. Gacha struggle is real, mut minkäs teet ku oot simp.
leipää ja perunasoppaa

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #958 : 28.09.2021 20:59:55 »
Mä oon ihan pöhlönä KnB:hen :D. Mua mikään urheilun katsominen kiinnosta, mutta auta armias kun se on paketoitu näin hyvään animeen ja hienoihin hahmoihin. En kehtaa edes kertoa montako jaksoa menee yhtäsoittoa - monta menee. Kyllä voidaan saada koripallosta ihan hitoks mielenkiintoista. Täytyy vain vähän kurkistaa päähenkilöiden taustoihin ja nähdä tätä taustatarinaa. Nyt kolmoskaudessa ja mitä herkullista lisätietoa hahmoista ja Ihmeiden sukupolvesta onkaan tihkunut. Ja toisen kauden aikana aloin kyllä käsittää mitä ihmiset näkevät Kurokon ja Aominen välillä. Mahtavaa että tämä löytyy Netflixistä. Mun ei ole vielä tullut kaiveltua Crunchyrollia, ellei jotain You tubesta löydy. (Pöh, mun aika ei riitä kaikkeen mitä pitäis tehdä...)

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #959 : 28.09.2021 21:17:12 »
Lainaus
Mua mikään urheilun katsominen kiinnosta, mutta auta armias kun se on paketoitu näin hyvään animeen ja hienoihin hahmoihin.

Sporttianimessa on kyllä jotain ihmeellistä taikaa! Minäkään en ole ikinä jaksanut kiinnostua yhtään mistään oikeasta urheilusta ja koko aihe lähinnä haukotuttaa, mutta jokunen vuosi sitten iski päälle aivan maaninen innostus urheiluanimeen xD

Tavallaan vähän harmittaa, etten enää jaksaisi katsoa niitä pitkiä matseja, koska just esim. KnBssä on niin paljon hauskoja hahmoja joiden äärelle olisi muuten kiva palata. Free nyt kestää mulla edelleen useita katselukertoja, kun siinä kulutetaan paljon ruutuaikaa muutoinkin kuin urheillen, ja Diamond no Ace on jäänyt sen verran kaivelemaan hampaankoloon että sen kyllä joudun vielä joskus katsomaan loppuun.
sano mua rovastiks