Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313984 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #920 : 16.10.2020 10:53:14 »
Nythän on alkanut uusi Digimonkin! Katsottiin eka jakso vasta, ja ei kyllä vastaa lapsuuden rakkauttani kyseistä sarjaa kohtaan, mutta varmaan jossain kohtaa saa katsottua enemmänkin.
Niin on joo, mutta minua ei se uusi versio kiinnosta sitten niin yhtään :D Kyllä sen toi alkuperäinen 90-luvun Adventure pitää olla!
Ei mua Trikään ole kiinnostanut, en ole sitä katsonut enkä aiokaan. En halua. Taidan olla Digimonin suhteen pahemman luokan nostalgiarunkkari lol. (Vaikka Frontierin ja Saversin katsoin vasta teini-iässä ja tykästyin niihinkin. Mutta varmasti vaikutti juurikin se, ettei ne ollut mitään uusia versioita aiemmista vaan kokonaan omia sarjojaan.)

Mullakin on jäänyt Fugou Keijistä pieni tyhjiö, pitäiskö itsekin kokeilla sen täyttöä Moriartylla :D Mysteerit ja salapoliisitarinat kelpaa aina.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #921 : 16.10.2020 11:28:23 »
Ootte nyt saaneet mut innostumaan taas ihan mahdottomasti animesta ja mangasta hölinöillänne! Onhan sitä innostusta alkanut jo hiljalleen hipua kohti, mutta nyt Larjuksen Yuri!!! On Ice ficci katkaisi kamelin selän ( ;D ) ja otin Crunchyrollin, että pääsen katsomaan YOI:ta! Siis mietin pitkään, ettei luistelevat nätit pojat oo mun juttu yhtään (vähän samansuuntaisia ajatuksia oli mm. Free!stä), mutta noi ficit, joita tullut luettua on alkanut vetoamaan. En malta odottaa, että pääsen onnistumaan JJ:hen! ;D Ja ai että Otabek on komia!!!

Muuta animea otin listalleni eli vanha rakkauteni Bleach, kokeilujaksolla aloittamani Velhon morsian (jonka enkkunimeä saati japanin kielistä nimeä en muista koskaan), Bungo Stray Dogs (tämänkin pariin löysin ficcien kautta, vaikka ficcejä en ole tainnut lukea) ja sitten Kuroko no Basketin, joka on jäänyt mieleen Taiga Kagamin hahmosta (mm. coneista) ja ainakin Finin Beyondin ficeistä. :D Saa suositella Crunchyroll-animeja!!! Harmittelen kyllä, etten pääse tuolla nostalgiapärisemään Inuyashaa, eikä tuo jatko-osa kiinnosta (enkä vieläkään tiedä Inuyashan loppuratkaisua!). Se olikin tiedossa, ettei Fruits Basketia ole Crunchyssa ainakaan näillä leveysastella.

Mulla menee kyllä ikuisuus kahlata nuokin, kun oon tosi huono kattelee sarjoja. :D Vähän kiinnostelisi katsoa suomisubeilla DVD:ltä ensimmäisen 80 jaksoa (?) Narutoa, että sitten hyppäisi jatkamaan Narutoa siitä eteenpäin Crunchystä. Ostin Naruto-bokseja silloin, kun anime alkoi rantautua Suomeen enemmänkin, mutta sitä ei tietääkseni koskaan julkaistu enempää suomisubeilla?

Valitsin sarjoja sillä perusteella, johon mun englanninkielen puutteellinen taito todennäköisesti riittää miinut Bungo Stray Dogs. Se saattaa osoittautua haasteelliseksi, mutta katsotaan. :D NANAn olen mm. katsonut ihan menestyksekkäästi animena (enkku subeilla), joka oli sen verran arkista kieltä ja onpa enkkuni siitä parantunut ja jokseenkin kykenen myös pelaamaan ja ymmärtämään asioita paremmin joissain peleissä kuin aiemmin. :) Nyt kun mainitsin NANAn niin se on ihan top3 lempparini koko manga- ja animegenressä. Taistelee kärkisijasta Fullmetal Alchemistin ja One Piecen kanssa, että oikeastaan top3 on kolme kultaista ykköstä. :D

Tilasin myös viimein lisää One Pieceä, (suomennetut) osat 71-75 Adlibriksen aleista. :) En ikinä saavuta sitä 90+ osan suomitahtia, mutta no jospa ne pysyisivät saatavilla Adlibriksen ja conien valikoimissa, kunhan conit taas pyörii. :D

Mutta kyllä teidän viestejä lukiessa huomaa, miten ulapalla sitä on animesta ja mangasta. :D Teidän kattomat sarjat ei sano mitään ja itse pyörin tällaisten tunnettujen sarjojen ympärillä ja no, onnekseni myös viihdyn niiden parissa! Eikä just jotkut ääninäyttelijät sano mulle nykyisin mitään, vaikka aikoinani (2008-2010?) olinkin parin ääninäyttelijän "fani", mutta nekin unohtuneet autuaasti. Rakastin mm. Romi Pakua, Edwardin ääninäyttelijää, mutta nämä uudet nimet ei sano mitään. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #922 : 16.10.2020 12:46:42 »
Ootte nyt saaneet mut innostumaan taas ihan mahdottomasti animesta ja mangasta hölinöillänne! Onhan sitä innostusta alkanut jo hiljalleen hipua kohti, mutta nyt Larjuksen Yuri!!! On Ice ficci katkaisi kamelin selän ( ;D ) ja otin Crunchyrollin, että pääsen katsomaan YOI:ta!
Haha, ole hyvä vaan ;D Tämän vuoden suurin saavutukseni lol
Tästä itse asiassa tuli mieleen, kun joskus vuosia sitten yhdellä toisella foorumilla sain porukkaa katsomaan Hetaliaa ja myöhemmin Osomatsu-sania fan artini ja yleisen habitukseni takia :___DDD Ja mitään en siis ole tarkoituksella tehnyt tai yrittänyt 😂

Ja ai että Otabek on komia!!!
Aamen tälle. Beka best boy. (Ja mä niin rakastan mm. sitä canonfaktaa, että se on sekä nahkatakki- että villapaitajäbä ♥ get yourself a man who can do both tai jotain)

Nyt kun ääninäyttelijöistä tuli lisää mainintaa, niin mä oon kyl aikamoinen seiyuu stan. Oon aloittanut monet monet animet ihan vain niiden ääninäyttelijöiden takia :D Mut vastaavasti ne on myös yksi syy, miksi en esim. just niihin uusiin Digimon-juttuihin ole tarttunut (ku en haluu et kenenkään äänet vaihtuu :<)
Yks tärkeimpiä ääninäyttelijöitä mulle on aina ollut Sakurai Takahiro, mut on niitä paaaaaljon muitakin. Suurin osa kyllä miehiä 😅

Oon kans huomannut, että Tsuda Kenjirou tekee äänellään oikeestaan jokaisesta hahmosta seksikkään, ja sehän oli ihan kauheeta kun katsoin Africa no Salarymanin, ku kelasin et apua, pitääkö tässä alkaa jonkun liskonkin perään kuolata 😂 Ja sit Kaze ga Tsuyoku Fuiteirussa se ääninäytteli yhtä sysirumaa sivuhahmoa, mutta jotenkin mystisesti sen hahmon seksikkyyspisteet nousi mun silmissä kun kuulin sen äänen... (Aaa nyt haluun kattoo Kazetsuyonkin uusiksi. Löysin kans siitä kirjasta ainakin osin käännetyn version!! Täytyy lukea 👀👀)

Mulla on kans Kamiya Hiroshista pehmolelu 😂 ehkä hienoin fanisälä mikä mulla on.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2020 12:49:21 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #923 : 16.10.2020 13:02:14 »
Uu villapaita ja nahkatakki tyyppi. ♥__♥ Nyt aivopeset mua Otabek-kelkkaan ennenku oon kattonut edes 2. jaksoo. ;D voi ei! Olet sinä Larjus aikamoinen kettu, ettäs tiedät. :D Tietenkää et tarkoituksella, mutta.. :D

Mulla on aika vähä fanisälää tätä nykyä, mut jokunen figuuri ja yksi pehmo on. Ne FFVII: AC ja Kingdom Hearts ja FF12 Dissidia figut. ♥_♥ Pitäs ottaa ne kyllä pois myynnistä, koska en taia sittenkää raaskia myydä niitä. :D Pitäs vaan saada kunnon vitriini, tms. figuille, ku pölyttyyvät pahoin kirjahyllyn päällä... Tänne uuteen kämppää mahtus vaikka puolitusinaa vitriiniä, mutta ei minulla oo nyt rahetta vitriinikaupoille. :D Mut oisha se pähee, että ois vitriinihylly, mut sit hurahdan varmaan uusiin figuureihin. FMA ja One Piece!!!!

Hitsit, pitää kyllä kohta hypätä kattoo toi YOI:n toka jakso, harhauduin vähän, ku pitiki lähtee koiraa ulkoiluttaan jne. ja etenin huiman alkutunnarin ja ehkä minuutin verran... Mut jospa nyt tsekkaisi, jos saisi sen 23 minuuttia aikaa. :D Toki oishan tässä ollu jo monta 23 minuuttista, mut unohduin Finiin, Discoilee ja Wappailee. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #924 : 16.10.2020 13:09:53 »
Uu villapaita ja nahkatakki tyyppi. ♥__♥ Nyt aivopeset mua Otabek-kelkkaan ennenku oon kattonut edes 2. jaksoo. ;D voi ei! Olet sinä Larjus aikamoinen kettu, ettäs tiedät. :D Tietenkää et tarkoituksella, mutta.. :D
Ei nyt saa sentään syyttelemään alkaa, enhän minä mitään tee... 🙊🙊🤭🤭 Minkäs minä sille mahdan että Otabek on niin täydellinen paketti? 💚

Kai se oli just tätä silloinkin, kun sain porukkaa katsomaan muita itselleni tärkeitä sarjoja 😂 Kyllä mun seuraan saa aina liittyä.



// asdsfghjk miks mulle ei oo kerrottu, että Uchida Yuumalla on rooli Jujutsu Kaisenissa? Ja äää nyt kun katon tätä castingia, niin täällähän on myös mm. Tsuda Kenjirou, Uchiyama Kouki ja Nakamura Yuuichi... Kai mun täytyy aloittaa tuonkin katsominen ihan vain noiden ääninäyttelijöiden takia 😅
« Viimeksi muokattu: 16.10.2020 14:18:54 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #925 : 27.10.2020 13:52:30 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Kai mun täytyy aloittaa tuonkin katsominen ihan vain noiden ääninäyttelijöiden takia 😅
Kannattaa! Itse oon ainakin ihan fiilareissa jo odottamassa perjantaita, että uusi jakso tulee. Alkuun vaan ajattelin muuten vaan tsekata kyseisen sarjan, mutta nyt oon jo liian syvällä, lol.

Siitä mun oikeestaan pitikin tulla sanomaan. Kun mä en kestä tätä loppumusiikkia. :DD Aivan parasta, kun jakson viimeinen kohtaus loppuu tyyliin kauheeseen taisteluun ja veri lentää ja kaikkea kauheeta ja sit alkaa ending-musat ja sit se on tällaista svengaavaa. :D

Onko teillä jotain lemppariending-biisiä? Olen itse ainakin huomannut, että enemmän tulee kiinnostuttua opening-biisistä, mutta joskus harvoin kyllä endingkin vetää maton jalkojen alta. Oikeestaan ainut ending-biisi, jonka tähän hetkeen osaan heittää lonkalta on Daiya no Acen:n (oisko viimesimmältä kaudelta). On niitä varmaan enemmänkin, jos oikein kiusais muistia. :D
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #926 : 27.10.2020 14:37:27 »
Viimeisin Haikyuun ending, One Day, on loistava.
Toi tuli näin äkkiseltään mieleen. Köh, kaikki Haikyuun musat on toki omaan mieleen!

Tuli katsottua taas Gintamasta jakso, jossa Gintoki ja Hijikata vaihtavat kehoja. Helmi <3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #927 : 27.10.2020 14:48:38 »
Alkutunnarit kyllä joo jää yleensä paremmin mieleen (ne on yleensä menevämpiä kuin endingit 🤔), mutta on mulla paaaljon lopputunnareitakin, joita rakastan.
Ekana tulee mieleen:
Hello, Shooting Star (Ansatsu Kyoushitsu)
Welcome My Friend (Fugou Keiji)
Reach for Light (Maken-ki! Two)
L.L.L. (Overlord)

Noista itse asiassa Ansatsu Kyoushitsun ja Maken-ki!n (ja vähä Overlordinkin) lopputunnarit on sellaiset, että ne on jäänyt mulle paremmin mieleen kuin alut. Ja muutenkin tykkään niistä enemmän. Fugou Keijin kohdalla kyllä sekä alku- että lopputunnari tykittää ihan huolella ♥

Sit kyl kans kaikki Digimonin ja Free!n endingit ♥ Niissä tosin on alutkin samalla lailla kultaa.

Lainaus käyttäjältä: Grenade
Kannattaa! Itse oon ainakin ihan fiilareissa jo odottamassa perjantaita, että uusi jakso tulee. Alkuun vaan ajattelin muuten vaan tsekata kyseisen sarjan, mutta nyt oon jo liian syvällä, lol.
Vielä en ole aloittanut, mutta taidanpa aloittaa jo tänään :D Avasin sen jo välilehdelle valmiiksi ;D (Eka pitäis kyl syödä jotain, en oo syönyt tänää juuri mitään)


// Ihaniin endingeihin lukeutuu myös alkuperäisen Yu-Gi-Oh!n Ashita moshi kimi ga kowaretemo. Miks muistin sen vasta viestini kirjoitettuani 🙈 Mun luukutusbiisi...

// Oh my god. Huomasin jo aiemmin, että Gokushufudou (The Way of the Househusband) saa animesovituksen, mutta sain just äsken vast tietää, että Tsuda Kenjirou on Tatsun äänenä siinä. Iiiihan pakko katsoa (sitä mangaversioo oon lukenut vaa satunnaisesti) 👀👀👀 Tuun tosin salee kuolaamaan näppikseni pilalle.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2020 16:09:31 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #928 : 01.12.2020 09:20:19 »
Abarat, itse aloitin juuri Fruits Basketin, joka löytyy ainakin Kuopion kirjastosta. :) En ole mangaa koskaan lukenut, mutta animen katsonut aikoinaan (sen alkuperäisen) ja se on hauska, koskettava, mutta raskaampiakin aiheita käsittääkseni on erityisesti tuolla mangan puolella? Ei kuitenkaan väkivaltainen. :) Toki, paha suositella, kun olen vasta aloittamassa toista osaa ja tosiaan animea en tainnut katsoa koskaan loppuun ja tuota mangaa en tosiaan ole lukenut. :D

En oikein osaa muuta suositella, kun itse tykkään vähän tuommoisista väkivaltaisemmista, kuten Mirai Nikki, Tokyo Ghoul. Ja sitten pojille suunnatuista, kuten One Piece, Bleach, yms. :D Jotka sitten ovat "tappelua tappelun perään". :D

Toki NANA on kyllä sellainen ihastuttava sarja, mutta en tiedä, kuinka hyvin sitä löytyy kirjastosta. En tiedä, sopisiko se sinulle ja sen julkaisu tosiaan lopetettiin "kesken kaiken".

// Abarat taisikin poistaa viestinsä välistä? Vai miksi se ei näy minulle. :O


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #929 : 01.12.2020 10:32:47 »
Odo, kiitos kun vastasit viestiini vaikka poistinkin sen. Tosiaan haluaisin löytää kivan mangasarjan kirjastosta. Oon just menossa pääkirjastoon.  :)
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #930 : 01.12.2020 10:36:42 »
Mä luin aikoinani kirjastosta sellaista sarjaa kuin Emma, joka kerto oiskohan ollu 1800-luvun Lontoosta ja yhdestä palvelijasta. Muistini mukaan se oli kovin nätti ja kiva sarja, sitäkin voi etsiä, jos kiinnostaa. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Salem

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #931 : 02.12.2020 20:32:19 »
Tekee mieleni kysyä, että onko täällä muita, jotka ovat lukeneet sellaista mangaa kuin Maaginen suklaapuoti? Olen joskus viettänyt paljonkin aikaa sellaisten ihmisten kanssa, joilla oli Japani ja japanilainen popkulttuuri sydäntä lähellä, mutta itse en ole juurikaan mangaa lukenut Salapoliisi Conania lukuun ottamatta. En ole oikein löytänyt sarjoja, jotka itseäni kiinnostaisivat. Tuo maaginen suklaapuoti tuli kuitenkin vastaan, kun olin muutama vuosi sitten kirjastossa työkokeilussa, ja siihen sitten tykästyin enemmänkin. Vasta ostin itselleni osan 18, ja ikävä kyllä siinä juonikuviot tuntuivat tosi hutaistuilta.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #932 : 02.12.2020 21:15:53 »
Mä luin aikoinani kirjastosta sellaista sarjaa kuin Emma, joka kerto oiskohan ollu 1800-luvun Lontoosta ja yhdestä palvelijasta. Muistini mukaan se oli kovin nätti ja kiva sarja, sitäkin voi etsiä, jos kiinnostaa. ^^
Muistankin Emman, se varmaan löytyisi kirjastosta! Näytti kivalta ja muistelisin, että se voisi Abarat olla sulle sopiva. :) Hyvä Grenu, kun sulla oli mielessä tämä! :)

Salem, Maagista suklaapuotia en ole lukenut. Harmi, jos vaikutti hutaistulta. (Itselle taas Salapoliisi Conan on hyvinkin tuttu ja rakas! Pitäisi lukea se joskus kokonaan!)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #933 : 02.12.2020 21:21:36 »
Meen taas huomenna seikkaileen pääkirjastoon mangasarjat mielessä. Ystäväni suositteli kerran tuota Maagista suklaapuotia. Vois varmaan kokeilla sitäkin, selailla ainakin.  :) Tän ikäisenä ei enää tiiä minkälainen on oma mangamaku. Kokeilemalla, huomenna selviää...
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #934 : 03.12.2020 02:23:47 »
Emma on tosiaan hyvä ja pitäisi löytyä kirjastosta. Kertoo tosiaan palvelijattaren ja yläluokkaisen kauppiaan pojan kielletystä rakkaudesta 1800-luvun lopulla ja siinä on yhteensä 10 osaa (osat 8-10 ovat enemmän sivutarinoita ja epilogia). Samalta mangakalta (Kaoru Mori) voisin suositella myös Aron morsiamia, joka sijoittuu pääosin 1800-luvun Keski-Aasiaan. Aron morsiamia on ilmestynyt suomeksi 12 osaa ja sarja jatkuu vielä (Japanissakin osia on tällä hetkellä 12, osan 13 pitäisi tulla ulos tässä kuussa/ensi vuoden alussa Japanissa ja täällä Suomessa kesällä).
We had each other. That's how we won.

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #935 : 04.12.2020 21:36:31 »
Ei mulla mitään asiaa oo, kunhan tulin vaan valittamaan Jujutsu Kaisenista. Kuinka ne kehtaa!! Jättää joka viikko tällaisiin kohtauksiin, että odottaa jo jatkoa ja sitte se helskatin ending-musa lävähtää ruutuun. Gah!

Mua naurattaa muutenkin, koska Jujutsun piti olla sellanen "no, tsekataan nyt, kun ei muutakaan tekemistä oo" ja nyt tyyliin venaan Crunchyn sivuilla joka perjantai, että kello lyö varttia vaille yhdeksän ja seuraan sitä "seuraava jakso" kelloa sieltä sivusta. :D Että se siitä pikkuvilkaisusta sitte.

Onneks sitä ärsytystä siitä, että jaksot loppuu liian aikaisin, vähän parantaa nää loppusketsit, joita on loppumusan jälkeen. Voi luoja, Gojo Satoru on luojanlahja, kiitos hänestä.

Muuten tämä syyskausi on ollu vähän hiljaisempi. Jujutsua oon katsonut ja Haikyuuta, muutaman jakson myös Moriartya ja Akudama Drivea, mutta noi kaks on aika lailla jääny vähemmälle. Katsoin myös muutaman jakson jotain seinäkiipeilyanimea, mutta en tiedä, mihin se jäi matkan varrelle. Ehkä pitää joulun aikaan taas päästä ajan tasalle.
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #936 : 05.12.2020 08:51:09 »
Haikyuu täälläkin viikottainen rutiini, säästän sen itse aina lauantaiaamulle, jolloin olen virkeämpi ja aivan parasta aloittaa viikonloppu lentisurveloiden kanssa, aamukahvi kourassa.

Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #937 : 14.12.2020 20:34:12 »
Lainaus
Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Eikä! Kuulostaa tosi hienolta! Oi että, olispa itelläkin tilaa tehdä jotain. Eipä sillä, että mulla edes olis mitään, mitä pistää esille. :D Haikyuu-tehosteraita kuulostaa kyllä erittäin buenolta. Kai se oli vielä jostain eeppisestä kohtauksesta? :0

Nyyh, neloskauden viimeinen jakso perjantaina! Ja sitten seuraavaa kautta saakin varmaan odottaa ties minne asti, vaikka nyt onkin sarjis tullut loppuunsa (ja tykkäsin kyllä siitä, mitä ammatteja Furudate oli jokaiselle antanut). Ilahduttavaa, ettei kaikki jatkaneet suuren tason pelaajina ja valitsivat ihan tavallisiakin ammatteja lukiopelaamisen jälkeen.
Spoiler: näytä
Vaikka olisihan mun lemppani Nishinoya voinut jatkaa ammattipelaajana, mutta toisaalta maailmanmatkaaja sopii hänelle myös erittäin hyvin.


Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #938 : 14.12.2020 21:50:45 »
Tuopa, Grenade!

Koukutuin muuten myös Jujutsu Kaiseniin. Sarja, jota kuvaa hyvin sana cool!!
Hehkutan myöhemmin lisää  8)
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #939 : 19.12.2020 12:10:08 »
Voi vittu tai siis anteeks, voi pyssy! Nyt pientä henk.koht. vuodatusta. Olen sitä ikäluokkaa, jonka aikana katseet olivat kääntyneet Yhdysvaltoihin ja siellä tuotettuihin sarjoihin. Siis kaikkihan halusivat matkustaakin sinne. Olen vai vierestä seurannut kuinka Japani ja kaikki siihen liittyvä ovat nostaneet päätään varmaan just mangan ja animen kautta. Ihan oikeasti luulin että eihän sellainen nyt voi mitenkään sopia mulle. Eihän siinä kolahda mikään. Tai lähinnä ehkä inhoan suurisilmäisiksi piirrettyjä hahmoja, joista en vain tykkää. Joten - onpa helppoa välttää koko aihe.

Lukioikäinen kummityttöni fanittaa Pottereita ja Yuri!!!on Icea (ja ties mitä muuta). En tiedä kuinka tuttuja kaikki nää foorumit on hänelle tai käykö hän esim. täällä lainkaan? Pitkäisiköhän olla varuillaan. (Ei se tiedä että kummitäti fikkaa). On hurja ajatus että mä tämänikäisenä ihan oikeasti innostun uusista aioista ja on asioita jotka vielä kolahtavat oikein lujaa. Olen löytänyt itseni viime aikoina netistä tönkimästä ties mitä Japaniin liittyvää. Minä, ihan oikeasti.  :) Ja löysin sivuston, jonka kautta pääsisin katsomaan nyt täälläkin esille nostettuja animesarjoja. Saas kattoo koska hurahdan niihin. Tai sitten en? Olen vain niin fiiliksissä Yuri!!! on Icesta (ja ei saa pantata sitä elokuvaa enää kauaa - melkein itken täällä).

Hehee, enpähän pääse sammaloitumaan enkä hitsi edes jäkälöitymään kun tällaista pientä tapahtuu. Nyrjähdyksiä pääkopassa ja omassa ajattelussa. Tää elämä on toisinaan tosi kivaa. Nyt kaikki jonoon niin voin halata teidät kaikki ruttuun!  :-*