Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313997 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #900 : 27.09.2020 20:24:14 »
Lainaus
Ai niin, ja Crunchyn puolelta katsoin Food warsin viimeisen jakson tänään.
Eiks tää oo se, joka tuli vastikään Netfilixiin? :D Se vaikuttas hauskalta, mutta en oo vielä kattonut!!

Mulla ei oo mitää animusuoratoistoo, vaikka haluaisin katella kyllä, niin oon vähän Netflixin varassa. :( Voisi harkita jossain kohtaa, jos ottaisi jonkun, mutta jännään aina niin mahdottomasti mun kielitaitoani, että kosahtaako kaikki animenkattelut sitten siihen. :D Furuba kiinnostaisi nii mahdottomasti ja oon välillä koettanut kirjastosta vilkuilla, saisko sen suomimangana. Mut ei oo vielä tuottanut tulosta!

Sen sijaan innostuin pitkästä aikaa ostaa marketin hyllyltä mangaa. One Punch Man ja Your name on käännetty nyt ekat osat. :) One Punch Man saattaisi olla sellainen, mihin hurahdan. :D Your name leffaa taas rakastin, niin pitihän tuo hommata, kun vaan kaksiosainen manga, että miltä se näyttää mangansivuillakin. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #901 : 27.09.2020 20:51:38 »
Odo: Joo Food wars on myös Netflixissä (joka me nyt irtisanotaan, koska 3 suoratoistoa on vähän... liikaa.
One Punch Man on avopuolisoni suosikkimanga/-anime, itse ainakin pidin animen ekasta kaudesta.

Larjus: Ja nyt mulla on mielikuva, et joku sama dude puhuu kaikkien eri kielien ääniceedeillä xD
Junichi Suwabe (Aominen maneereilla) olis kyllä.. Mut toisaalta hän on tehny niin valtavasti sarjoja, että ehkä voisin vaan katsella niitä ja kuunnella. Animelonin avulla oppii ihan hyvin, ku laittaa hiraganat päälle yms! //UU tai siis tietty Gintokin ääninäyttelijä Tomokazu Sugita, olis hauskaa :D
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #902 : 27.09.2020 21:03:15 »
Joo, pitääpä vilkuille se Food Wars sitten! :) Ollaan katottu Netflixistä mm. DeathNote, Neon Genesis Evangelion (se "lopetusleffa" on multa kyllä yhä kattomatta... hyi minua), jotka oli tosi jees, kun rakastuin sarjoihi ja teini-iässä, mutten koskaan saanut katsottua niitä ilman suomisubeja. :D Fullmetal Alchemist Brotherhoodin oonkin jo aiemmin kattonut suomisubeilla, mutta kyllä se pitäisi Netflixistäkii maratoonata vaan, koska parhautta. :D Netflixin animevalikoima pienuudestaan huolimatta on ollut onni! Sitten katottiin Kakeguruin ensmäinen kausi, Violet Evergarden kokonaan ja jotain muutakin, kuten öää mulla vielä vähän  kesken olevaa Jojon 1. ja 2. osaa. :)

On kyllä ollut tosi jees, vaikka vähän onkin tullut katottua, mut kuitenkin. Palata animen maailmaan. Se on. ♥ Talvi-illoiksi onkin sitten mangaprojekteja kerrakseen, kun mietin lukevani noita hyllynlämmittäjiä yms. ja uudelleenlukee loppuun mm. One Piecen  (oon jossain Skypiean lopussa menossa) tai niin loppuun, kun mulla vaan on mangaa eli 70 osaan asti. :D Ihana Röhkö kuulla, että One Punch Manille on faninsa, se vois upota mulle kivasti, luulisin. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Juhos

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #903 : 27.09.2020 21:05:13 »
Oon katsonut monen käden sormilla laskettavan määrän animeita vain, koska Junichi Suwabe. Se oli silloin joskus kauan sitten, mutta tykkään kyllä äänestä edelleen.

Food Wars (tuttavallisesti meillä kotona Ruokasota) on kyllä hapokas. En yhtään tiedä paljonko sitä on Cruncyssä, mutta me ollaan nyt menossa vitoskauden puolivälissä suunnilleen (jakso 81 taitaa olla viimeisin, jonka olen nähnyt). Ei se enää yhtä hyvin toimi kuin ennen, mutta toimii silti!

Olen tuon One Punch Manin molemmat kaudet katsonut animena, ja se on kyllä hulvaton ja hieno.

Ulisen nyt täälläkin, kun en tiedä juuri ihmisiä jotka olisivat 91 Days -animen katsoneet. Onko kellekään muulle juttu? Itselleni se iski johonkin just oikeaan hermoon, mutta jotenkin pelottaa lukea ficcejä, kun se loppu oli niin traaginen ja ajattelukin sattuu. :D
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #904 : 27.09.2020 21:09:30 »
Juhos: Mä oon kattonu 91 Daysin, koska mulle suositeltiin sitä Banana Fishin aiheuttaman tyhjiön jälkeen! Molemmissa vähän sama jälkiolotila. Nää on sarjoja, jotka toivoisin voivani unohtaa ja sitten katsoa uusiksi! Kuvailisin emotionaalisesti näännyttäviksi.
Banana Fish on myös yksi harvoja sarjoja, jotka löytyy multa kotoa DVD-hyllystä.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #905 : 27.09.2020 22:11:55 »
Lainaus käyttäjältä: Juhos
Ulisen nyt täälläkin, kun en tiedä juuri ihmisiä jotka olisivat 91 Days -animen katsoneet. Onko kellekään muulle juttu? Itselleni se iski johonkin just oikeaan hermoon, mutta jotenkin pelottaa lukea ficcejä, kun se loppu oli niin traaginen ja ajattelukin sattuu. :D
Se on roikkunut mun Katso seuravaavaksi -listalla, joten varmaan pitäisi jossain vaiheessa tsekata! :D Muistaakseni sitä joskus mooonta vuotta sitten aloitin, mutta sitten taisin aloittaa kans jotain toista ja se jäi jalkoihin. Mutta ehkä vielä joku kaunis päivä! Oon tosin kuunnellu sitä alotustunnaria Youtubesta ihan kiitettävän paljon, kun se on niin nätti. Ja tollaset vähän vakavammat animet kyllä kiehtoo itseä. Katsoin tässä uudestaan kesällä Joker Gamen ja ai että, se kyllä iskee edelleen.

Odo, hämmentävää, ettei Furuban suomennos ole ehtinyt teidän kirjastoon asti! :o Itse ainakin muistan aikoinani lukeneeni sitä just kirjastosta, sitten, kun olin saanu Naruton luettua. :D Ehkä sitä voisi jotenkin kysyä kaukolainaan? En tosin tiedä, maksaako se hirmusti, jos tilailee muista kirjastoista. :/
Hyppää lehtikasaan!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #906 : 28.09.2020 05:33:51 »
Oi, täällähän on mainittu lempparini Furuba ja Banana Fish (joista jälkimmäistä en pysty vieläkään katsomaan uudestaan kun se sattuu niin paljon).

Furuban toisen kauden ajattelin itkeä tässä piakkoin uudestaan läpi, sen sarjan kanssa ei ole mitään valittamista paitsi jos pakko keksiä jotain, niin openingien ja endingien musat olisivat voineet olla vähän päräyttävämpiä.
Yuki ja oppilaskunnan hallitus oli yks ehdottomia suosikkijuttuja tällä kaudella <3
 

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #907 : 28.09.2020 09:14:42 »
Lainaus
Odo, hämmentävää, ettei Furuban suomennos ole ehtinyt teidän kirjastoon asti! :o
Eikun on meillä ainakin osa niistä osista, en ole tutkaillut sen tarkemmin, mutta alkuosat aina menossa. :D Tällä hetkellä en ole varaillut, yms. kun tosiaan meinaa jäädä aina lukematta. Mut voisihan sitä tosiaan varata, mutta tuntuu työläältä varailla +20 osaa (?) pari kerrallaan, kun aika laiskasti oon lukenut kirjaston kirjoja, ettei koko sarjaa kehtaa varata kerralla ja se, tuleeko ne yhtään samoja aikoja sitten vai tasolla 8, 13, 20 ekana, sitten 2, 5, 7 ja lopulta sitten vasta 1, 2, 3 jne. alkuosat. :D Mutta pitää miettiä tuota varaamistakin, jos nyt vähän jaksaisi aina odotella muutamaa osaa aina kerrallaan. :)

Että onhan niitä, mutta huonosti hyllystä saatavilla. Ihana toisaata, että Furuba liikkuu yhä aktiivisesti kirjastolainana, että on jatkuvaan menossa! Ettei oo tosiaan pölyttymässä hyllyssä! :) Nyt kirjastosta olisi Kill la Kill 1-3 (koko sarja?), mutta tosiaan en ole 2kk saanut sitäkää luettua.. :D





“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #908 : 03.10.2020 17:24:23 »
Hanyou no Yashahime (eli se Inuyashan jatko) on viimein alkanut tänään! Katsoin juuri ensimmäisen jakson, ja oi että kun nostalgia oikein tuntui vyöryvän yli äyräiden 😭❤ Ja on se ihana, että kaikilla palaavilla hahmoilla kuulostais olevan samat seiyuut kuin ennenkin (paitsi Mirokulla, koska valitettavasti Tsujitani Kouji menehtyi pari vuotta sitten :'( ).

Todella vähän oli vielä Setsunaa, Towaa ja Morohaa ekassa jaksossa, mutta olin jo kaikkien trailereiden/promoklippien yms. perusteella todennut, että ihania tyttöjä kaikki kolme ♥ Ja Moroha on kyllä niin tullut molempiin vanhempiinsa, en kestä :'D ♥ Ihana. Toivon kyllä, vaikka tarinan päähenkilöitä nuo tytöt ovatkin, että Inuyashaa, Kagomea, Sesshoumarua ja muita näkyisi ihan kiitettävästi. Mutta en kyllä odota liikoja...

Innolla odotan joka tapauksessa seuraavia osia, että pääsee tarina kunnolla alkamaan. Tää eka jakso kun tuntui enempi pohjustukselta (mut se on ihan hyvä, kuten myös se että painopiste oli vanhoissa tutuissa hahmoissa). Seuraavan jakson previewin perusteella ainakin jotain takaumaa luvassa.

(Ja oi että miten iloinen olin, että Sangon ja Mirokun lapset sai viimein nimet, mitä nyt tullu mietittyä niitä siitä asti, kun manga tuli päätökseen  ::))
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #909 : 03.10.2020 18:00:43 »
Lainaus
Hanyou no Yashahime (eli se Inuyashan jatko) on viimein alkanut tänään! Katsoin juuri ensimmäisen jakson, ja oi että kun nostalgia oikein tuntui vyöryvän yli äyräiden 😭❤ Ja on se ihana, että kaikilla palaavilla hahmoilla kuulostais olevan samat seiyuut kuin ennenkin (paitsi Mirokulla, koska valitettavasti Tsujitani Kouji menehtyi pari vuotta sitten :'( ).

Todella vähän oli vielä Setsunaa, Towaa ja Morohaa ekassa jaksossa, mutta olin jo kaikkien trailereiden/promoklippien yms. perusteella todennut, että ihania tyttöjä kaikki kolme ♥ Ja Moroha on kyllä niin tullut molempiin vanhempiinsa, en kestä :'D ♥ Ihana. Toivon kyllä, vaikka tarinan päähenkilöitä nuo tytöt ovatkin, että Inuyashaa, Kagomea, Sesshoumarua ja muita näkyisi ihan kiitettävästi. Mutta en kyllä odota liikoja...
Ohhoh, en edes tiennyt tästä. :D Olen vaan vuosikausia haikaillut, saisinkohan joskus "loppuratkaisun" Inuyashalle, kun en koskaan saanut suomimangoja haalittua/luettua loppuun asti jne. en tosiaan tiedä, mihin se päättyy ja koska elin/elän aika pimennossa, en edes ole ihan varma, mikä se ratkaisu lopulta sitten on. Sangon ja Mirokun lapsista olen varmaan kuullut, mutta en suinkaan olisi muistanut. :D

Mistähän kannattaisi katsella Inuyashaa, jos luottaisi kerrankin kielitaitoonsa? :) Vai katselisikohan sitäkin kirjastosta suomimangana, jos suinkaan olisi myös Kuopiossa tuo sarja kokonaisuudessaan. En edes tiedä, montako osaa sitä lopulta tuli. :D Voihan nostalgia! Ensin Furuba nousi uudelleen pinnalle, nyt Inuyasha ja molemmat oli "ensikosketuksiani" mangaan ja animeen, vaikka ihan ensimmäisenä "tiedostettu" tutustuminen taisi olla Time Stranger Kyoko tai Salapoliisi Conan. :D "Tiedostamattomia" sinällään oli juurikin Dragon Ball Z, Sailor Moon, Hopeanuoli, Pokemon, joista tykkäsin tajuamatta kuitenkaan, että mitä anime on tai että ne sitä edustaa. :D Et ekat mangat vasta toi mut "sisälle mangaan ja animeen"!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #910 : 11.10.2020 22:15:52 »
Todella vähän oli vielä Setsunaa, Towaa ja Morohaa ekassa jaksossa, mutta olin jo kaikkien trailereiden/promoklippien yms. perusteella todennut, että ihania tyttöjä kaikki kolme ♥ Ja Moroha on kyllä niin tullut molempiin vanhempiinsa, en kestä :'D ♥ Ihana. Toivon kyllä, vaikka tarinan päähenkilöitä nuo tytöt ovatkin, että Inuyashaa, Kagomea, Sesshoumarua ja muita näkyisi ihan kiitettävästi. Mutta en kyllä odota liikoja...
Musta tokan jakson perusteella tyttöjen hahmot on kyllä tosi onnistuneet. Tykkään muutenkin tästä ideasta, että kolme sukua olevaa, mutta taustoiltaan erilaista nuorta tyttöä seikkailee yhdessä.

Ainoa asia, jota en kestä on jos Sesshoumaru oikeasti on mennyt hankkimaan lapsia
Spoiler: näytä
Rinin kanssa. Sesshoumaru ja Rin oli mun lempihahmoja Inuyashassa. Se, miten tappajamasiinasta kuoriutui sellainen hiljaa välittävä huoltaja Rinille oli parasta. Välillä mua ärsyttää japanilaisessa mediassa just nää vastakkaista sukupuolta olevaan ei-biologiseen perheenjäseneen rakastumiset. Taas kunnon Genji Monogatarit kun 8-vuotiaasta kasvatetaan morsiota... Sitten vielä tuo ikäjuttu. Jos oletetaan että Hisui on vähän tyttöjä vanhempi, esim. 18, niin siinä tapauksessa Rin olisi ollut 15 saadessaan kaksoset ikivanhan huoltajansa kanssa... Ok, Sango oli kanssa joku 17 saadessaan vauvansa, mutta Miroku on sentään samanikäinen ja heidän suhdettaan pedattiin Inuyashassa vaikka kuinka kauan.
Okei, rant over. Laitoin nyt spoileritägin vaikka ei oo vielä vahvistettu, mutta koska sarja on vihjaillut niin paljon sen suuntaan vaikuttaa se olevan edessä.  :(
Sarja on ollut muuten aika lupaava mut tää on vaivannut mua niin paljon!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #911 : 11.10.2020 22:38:16 »
On minustakin Setsuna, Towa ja Moroha oikein onnistuneen oloiset hahmot! En missään vaiheessa sanonut muuta (etenkin Moroha on niin muru ♥). Mä vain toivon, että myös niitä vanhoja tuttujakin hahmoja nähtäisiin myös muutakin kuin vilaukselta. Haluan nähdä perhedynamiikkaa!

Tokaan jaksoon liittyvää spoileria:
Spoiler: näytä
Mä vähän kyl ihmettelin, miten Kohaku ja Hisui eivät tienneet Morohaa! Jaksoa kattoessa olin ihan et mitä mitä Hisui, sehän on sun äidin kaverin tytär! :D Mä jotenkin aina oletin, että Sango ja Kagome asuvat samassa kylässä (siltä ainakin vaikutti) ja siten heidän lapsensakin olisivat kasvaneet yhdessä, mutta ei näköjään sit :o Tai ehkä noita asioita vielä selitetään. Ainakin toivon niin. Ehkä Moroha ei saanutkaan kasvaa vanhempiensa kanssa tai jotain 😭 Sekin mua mietityttää, että miksi Setsuna ei muista Towaa, mutta Towa muistaa kyllä Setsunan.


Sesshoumaruun ja sen lapsiin liittyen:
Spoiler: näytä
Mä taas henk. koht. toivon ja odotan, että Rin viimein vahvistettais tyttöjen äidiksi! Mun mielestä heidän suhteensa saa ilman muuta edetä niin (tbh mä vähän toivoinkin sitä jo ennen kuin Hanyou no Yashahimestä oli kuultu pihaustakaan). Sesshoumaru ei ikinä ollut Rinille isähahmo (Jaken oli, ja se on ihan vahvistettu juttu) eikä oikeestaan edes mikään huoltaja. Jakenhan se aina huolehti Rinistä ja siitä, että tämä saa ruokaa ym. Se, että Rin seikkaili Sesshoumarun rinnalla vajaan vuoden ei tee niistä mun mielestä missään mielessä edes ei-biologisia sukulaisia toisilleen. Rinhän sittemmin kasvoi ihmiskylässä Kaeden huomassa, ja Sesshoumaru aina välillä piipahti käymään (ja tuomassa Rinille lahjoja).

Lisäksi Asatte-drama-cd:ssäkin oli jo niin vahvat Sessrin-vibat et huhhuh :D Lisäs mun shippausfiiliksiä. Se on kyl oikeesti tosi kaunis drama-cd, tykkäsin oikein paljon ♥ Sesshoumaru puhui Rinille niin kauniisti ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #912 : 12.10.2020 15:49:25 »
Hitsi, toi Inuashan jatko vähän nostalgiamielessä kiinnostelisi, mutta kun näitä viestejä täällä lueskelen, niin pitää tunnustaa, etten edes muista kaikkia mainittuja hahmoja😅
Tai siis muistan Inuyashan ja Kagomen, koska päähenkilöt.
Seshoomarun, koska se oli kaverin lemppari, Rin (edellisen suojatti?)
Miroku oli pervo pappi ja Kouga(Kooga?) oli jonkun sortin koiratyyppi, joka ei oikein tullut toimeen Inuyashan kanssa🤔
Sango(?) on ihan unohtunut, mutta kaikesta päätellen se oli varmaan joku hyvännäköinen, äkkipikainen tyttö/nainen.
On siitä jo yli 10 vuotta kun luin mangat
Spoiler: näytä
ja petyin, kun Inuyasha ja Kagome ei koskaan pussanneet😂
.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #913 : 12.10.2020 15:54:23 »
Vastaus Violetun spoileriin:
Spoiler: näytä
Mangassa Inuyasha ja Kagome ei tosiaan tainnut suudella kertaakaan, mutta Final Actissa sitä loppua oli muokattu niin, että peräti yksi suudelma päästiin näkee 😁


Kouga oli susiyoukai. Hän ei varmaa kauheesti diggaa jos häntä kutsutaan koiraksi, ihan vain koska Inuyasha oli puoliks koirayoukai :'D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #914 : 12.10.2020 17:39:01 »
Iih, varasin Fruis Basket mangan osat 1-5 (suomeksi)! :) Jospa ne tulisi, vaikka minua vähän "ärsyttää" varailla osia, kun ei voi yhtään tietää tulevatko osat suurinpiirteinkään samaan aikaan ja missä järjestyksessä. :D

Mietin kyllä pitkään, katsoisiko uutta animea vai lukisiko mangaa, mutta haluan päästä kunnolla "sisään" suomimangan kautta, kun ei ainakaan iske kielimuurilla ja saa nostalgisoida kunnolla. :D

En tuota Inuyashan jatkoa varmaan koskaan tule katsomaan, niin olen vilkuillut spoilereidenkin taakse ja ei nappaa. :D Inuyashan pariin olisi kivaa palata pitkästä aikaa, mutta tuo jatko ei vaan sytytä. Jotenkin en ole koskaan tykännyt hirmuisesti tällaisesta "ja sitten päähahmojen lapset aloittavat uuden sarjan"-tyyppisestä ratkaisusta, esim. Hopeanuolesta Weed (Hopeanuolen poika) oli aluksi kiva, mutta siihenkin meni maku ja sitten tulikin vielä Weedin poika Orion! Huh. :D Mutta ehkäpä Inuyashaa jossain kohtaa. ;) Yritän vältellä Inuyasha-spoilereita, kun en koskaan lukenut sitä loppuun ja vähän hämärät muistikuvat, että olisi edes jotain yllätyksellisyyttä sitten, kun palaa sarjan pariin. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #915 : 13.10.2020 15:49:43 »
Osomatsu-sanin kolmas kausi alkoi eilen/tänään (aikavyöhykkeestä riippuen), ja oon niin iloinen että voisin vaa itkeä. Mulla oli ihan mieletön ikävä rakkaita roskapoikiani, ihana nähdä ne taas uusien jaksojen parissa ♥ Olihan tätä jo odotettukin. Kolmoskauden aloitusjakso oli erinomainen, kaikin puolin just sellainen mitä sarjalta vois odottaakin (ja omalla tavallaan sopii hyvin yhteen ekan ja tokan kauden aloitusjaksojen kanssa). Toivon, että tulevatkin jaksot jatkavat tutulla (eli todella yllätyksellisellä ja kokeilunhaluisella) tiellä ♥

Tuntuu kyllä välillä aika oudolta (mutta hienolta!), että oon ollut ton -san-sovituksen äärellä heti siitä asti, kun ensimmäinen jakso näytettiin alunperin, varsinkin kun oon yleensä aika laiska seuraamaan (varsinkaan itselle uusia) sarjoja julkaisutahdissa (nyt viime vuosina olen yrittänyt, mutta se on jotenkin liian sekavaa ja puuduttavaa sit kuiteskin). Mut olen iloinen, että Osomatsu-sania aloin katsomaan jo silloin syksyllä 2015, koska rakastuin. Ja on se edelleen mulle ihan mielettömän tärkeä ja rakas sarja, yksi ehdottomia lemppareitani.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #916 : 15.10.2020 22:12:24 »
Katselinpas tässä syysloman kunniaksi parikin animea, jotka ovat ilmaantuneet jo aiemmin, mutta nyt vasta sain katsotuksi. Molemmissa päähenkilö oli sangen trash teinipoika.

Rent-a-girlfriend (Kanojo, Okarishimasu ): Sarjan päählö on lynkatty monissa Crunchyrollin kommenteissa. Itse tykästyin tähän collegepoikaan, joka on lievästi sanottuna vähän hukassa ja huonotapainen. Luin mangaa eteenpäin ja onneksi tässä tapahtui hahmokehitystä, mutta maltilliseen tahtiin. Ei kannata katsoa liian vakavana päivänä. Laadukas animaatio. Inhoan haaremijuttuja, siitä isoin miinus. Mutta "pääparin" kemiaa on kiva seurata. Ja kaipaan takaisin yliopistoon!

Classroom of the Elite (Yōkoso Jitsuryoku Shijō Shugi no Kyōshitsu e): Ensinnäkin, ääninäyttelijä Shōya Chiban suoritus on puhdasta kultaa. Hänen monotoninen tyylinsä sopii hyvin päähenkilölle, joka vaikuttaa lähes tunteettomalta teinipojalta. Juoni paranee loppukautta kohden. Pidän tunnelmasta, joka nappaa jotain Kärpästen herrasta. Toivoisin tälle jatkoa. Ekan kauden vikat replat vievät sarjan ihan omalle tasolle. 
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #917 : 15.10.2020 22:29:53 »
Kärpästen herra mainittu, mielenkiintoni syttyi heti 👀👀 Täytynee katsoa tuo jossain vaiheessa. Kanojo, okarishimasusta olen kuullut juurikin negaa päähenkilöstä. Sarja ei sinällään ole minua kiinnostanut, mutta ehkä sillekin voisi antaa mahdollisuuden. Huomasin myös, että siellä olis ääninäyttelemässä Yuuki Aoi ja Amamiya Sora, oih ♥ Ja jostain syystä päädyn aina katsomaan haaremisarjoja, vaikka ne ei mua nappaakaan 😅

Jotain uutta katottavaa olis kyllä kiva löytää. Rewatchaan tällä hetkellä Digimon Adventurea ties kuinka monennetta kertaa (kyllähän lapsuuden lempisarjaa on aina sovelias katsoa uusiksi), sen lisäksi mulla on animepuolella katsottavana vain Hanyou no Yashahime ja Osomatsu-sanin kolmoskausi julkaisutahdissa (ja sitten kun Gal to Kyouruu suvaitsee taas jatkua niin sekin). Mulla on kyllä ei-animesarjojakin katsottavana, mutta mulla nyt on tapana levitä katsottavien sarjojen kanssa vähän joka suuntaan. Ja mun Plan to watch -lista MAL:ssa on ihan järkyttävän pitkä (eikä sielläkään ole ihan kaikkia, mitä oon joskus ajatellut katsovani).
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Juhos

  • ***
  • Viestejä: 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #918 : 15.10.2020 22:55:45 »
Röhkö, olen ilahtunut kuullessani, että Rent-a-girlfriendissä tapahtuu hahmonkehitystä! Itsekin olen sitä animea nyt katsellut, ja vaikka viihdyttävä onkin, niin pelännyt sitä että päähenkilö jäisi yhtä selkärangattomaksi koko sarjan ajaksi. :D

Nythän on alkanut uusi Digimonkin! Katsottiin eka jakso vasta, ja ei kyllä vastaa lapsuuden rakkauttani kyseistä sarjaa kohtaan, mutta varmaan jossain kohtaa saa katsottua enemmänkin.

Olen tässä harkinnut Vinland Sagan mangan lukemista, koska rakastuin siihen animeen ihan liikaa, ja haluaisin tietää mitä jatkossa tapahtuu, kun tyyli ja tapahtumat kuulemma lähtevät ihan eri suuntaan ekan kauden jälkeen. Onko kukaan sattunut lukemaan, suositteletteko?
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #919 : 15.10.2020 23:03:25 »
Oh, Classroom of the elite kuulostaa jännältä, pitänee tsekata jossain vaiheessa! (Hyvä, kun menin googlettamaan tämän ääninäyttelijän ja olin ihan sillee "mitä, täähän on nuori!". :D Oon näköjään liian tottunu niihin yli neljäkymppisiin ukkoihin, jotka esittää lukioikäsiä, haha.)

Mulla on tällä kaudella tällä hetkellä katselulistalla vaan Jujutsu Kaisen ja Moriarty the Patriot, siis sen Haikyuu!!:n lisäksi. En oo Jujutsun mangaa lukenut, mutta tässä oli ainakin omaan silmään aika kova hype, niin pitihän se tsekata. Moriarty taas on vähän täyttämässä Fugou Keijin tyhjiötä tällaisella kivalla mysteerisalapoliisijuonella. Katsoin myös Noblessen ekan jakson, mutta en oo varma, jätänkö sen katselulistalle.
Hyppää lehtikasaan!