Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314020 kertaa)

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #860 : 13.11.2017 07:18:51 »
Avaruuspiraatti, "haaste" vastaanotettu!  :D
Mä voin siis jatkaa hiekkalaatikkokohtausta...

//22.12: sieltäpä se nyt löytyy Idän temppelistä, Sydänten leikkikenttä oneshot  ;D
« Viimeksi muokattu: 22.11.2017 20:07:44 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

supernova

  • Ex-jademyy
  • ***
  • Viestejä: 179
  • Hullu! Miten voin iskeä kaulimella pöydän alta?
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #861 : 05.03.2018 16:35:20 »
mitä sarjoi ootte katsoneet nyt lähikuukausina?

Alotin tuossa lomalla katsomaan tuota Violet Evergardenia, mutta en päässyt kovin pitkälle. Kaveri suositteli joku aika sitten Black Butleria ja siihen kyllä rakastuin kamalasti! (Ciel ja Sebastian <3) Olen myös vanhojen aikojen kunniaksi katsonut Yuri!!! On Iceä uudestaan. Se on kyllä ehdottomasti yksi lemppareistani, kuten myös No.6, jota olen katsonut myös uudelleen.

En niin kamalasti katso muuta kuin yaoi-animea (tai ylipäänsä sellaista missä voin shipata poikia keskenään), mutta luen kyllä mangaa. Black Butlerin lisäksi luen tällä hetkellä myös Tokyo Ghoulia, Narutoa, Your namea ja Tokyo Mew Mewtä.

Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.

Ava by supernova ja bannu by Auroora

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #862 : 26.03.2018 06:30:46 »
Paljon on taas tullut katsottua eri sarjoja, mutta vahvasti mieleen jääneet:

Devilman Crybaby: Mindfuck. Oli pakko katsoa vähän myös alkuperäistä 70-luvun versiota, jonka enkkudubbi tarjosi mahtavat naurut. ;D Alkutunnarit jää päähän soimaan.

Tokyo Ghoul: Olin myöhäisherääjä tän sarjan suhteen, nyt mangakin kesken.

Kamisama Hajimemashita: pitkästä aikaa katsoin jotain, missä sekoittuu romanttinen komedia ja fantasia. Tää oli kevyttä ja helppoa katseltavaa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2018 17:10:35 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #863 : 26.03.2018 14:39:02 »
Heipsanhei! En oo ite katellut _VUOTEEN_ nyt mitään animea, ja järkytyin itekin asiasta. :D Tässä lähipäivinä aion kuitenkin korjata tilanteen ainakin jatkamalla Fairy tail-suosikkianimeani! Sen sijaan oon Duolingossa aloittanut opiskelemaan japania ja kuunnellut taas japaninkielistä musiikkia, jotta voin virittäytyä taas Japanin ihanaan kulttuurimaailmaan. :3 Ihanaa on myös huomata että Netflixiinkin tulee joitain animesarjoja!

Mistä muuten katsotte animea?
« Viimeksi muokattu: 26.03.2018 15:10:03 kirjoittanut Scarlett »
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #864 : 26.03.2018 17:12:37 »
Mä taas oon viimeisen vuoden sisällä ostanu ekat animesarjojen dvd:ni: Haikyun 1. kauden, Tokyo Ghoulin 1. kauden ja Parasyten.

Leffoja meillä on kaappi täynnä ollut vuosia, poikaystävällä harvinaista kyllä jopa animeleffoja enemmän ku mulla.  ;D
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

supernova

  • Ex-jademyy
  • ***
  • Viestejä: 179
  • Hullu! Miten voin iskeä kaulimella pöydän alta?
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #865 : 27.03.2018 07:25:44 »
Mä lähinnä katson crunchyrollista. Joskus myös netflixistä, nyt kun sielläkin jotain on :)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2018 17:36:46 kirjoittanut Ronen »

Monsters don't sleep under your bed, they sleep inside your head.

Ava by supernova ja bannu by Auroora

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #866 : 31.05.2018 22:01:55 »
Luin tänää Kuroshitsujin osan 26 ja täytyy sanoo, että olen aika pettynyt.
Spoiler: näytä
 Siis oikeesti, salainen kaksoisveli (ei yllättäny tosin - mutta olikohan sitä edes tarkoitettu yllättäväksi juonenkäänteeksi?). Ei sitten mitään parempaa voitu keksiä? Mä niin inhoan noita salainen sisarus putkahtaa tyhjästä-juonikuvioita. Ne on vaan niin ärsyttäviä. (Tosin, niistäkin saa kiinnostavia, jos molemmat ois adoptoitu vauvoina eri perheisiin...)

Olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa, jos se olisikin ollut joku, joka ihannoi Cieliä (vai mikä sen oikea nimi sitten onkaan nyt sitten) ja halusi olla kuin tämä, minkä seurauksena olisi muuttanut itsensä Cielin näköiseksi ja sitten yrittänyt vallata Cielin elämän itselleen. Tai olisi nyt ollut edes klooni, mutta ei. Kaksoisveli. :-X

Mä elän kiellossa, se on loistavaa. Ciel on Ciel eikä mitään identtistä kaksoisveljeä ole olemassakaan.

(Miks nykyään monessa jutussa tuntuu olevan tällanen salainen sisarus-juonikuvio? Se on niin perseestä ja ihan paskaa tarinankerrontaa, sori vaan jos joku nyt tykkää.)


Oon varmaan yksin tän mielipiteeni kanssa. Mutta tollanen on vaan ärsyttävää. Oon pettynyt.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #867 : 30.06.2018 00:08:57 »
Kiitos vinkistä Nevski!!
Pitääpä töllätä.  :)

Itse kannatan toista kautta, sillä odotan Yurin ja Viktorin kamppailua.

Sattumalta juuri tänään piirustelin Haikyuu-teosta, johon otin vaikutteita YoI:n lopputeksteistä. Postaan huomenna tännekin taidetopaani  ;D

Lisäksi sain tänään postissa tilaamani (ekan) animefiguurini, Haikyuun Tadashin <3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #868 : 26.07.2018 09:38:33 »
Pahoittelen tuplapostausta, mutta aihe ihan eri kuin aiemmassa viestissä.

Törmäsin korealaiseen bl-mangaan nimeltä His House, joka nousi yhdeksi parhaista mangoista, joita olen kyseisestä genrestä lukenut.
Sattumalta ostin tämän reissusta ja nyt sitten piti tilata kaksi olemassa olevaa jatko-osaa.

His House kertoo collegessa opiskelevasta Gangyoosta, joka teeskentelee poikaystävää rahasta. Viimeinen keikka on käsillä, ja hän päätyy isoon kartanoon, jonka isäntä on mies nimeltä Soohyun. Yleensä Gangyoo ei tee keikkoja miesten kanssa.
Alussa miehet eivät pidä toisistaan. Pyörätuolissa istuva Soohyun ei nimittäin halua, että Gangyoo edes koskee häneen, vaan että tämä on paikalla vain rekvisiittana.

Manga on kauniisti piirretty ja se on printattu värillisenä. Juoni on sekä hauska että koukuttava.
Henkilöhahmot ovat muutakin kuin perus BL-pari: molemmilla on persoonaa ja taustatarinaa, mutta toistaiseksi ei ole vielä upottu liian syviin vesiin. He eivät hyppää toistensa syliin heti sivulla 20.

- Röh
« Viimeksi muokattu: 26.07.2018 09:43:36 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #869 : 19.10.2018 15:43:41 »
Long time no anime, mutta joku merkillinen mielenhäiriö on saanut minut taas tarttumaan Narutoon. Ensin aattelin katsoa vaan suomi-dvd:t, mutta nyt mennään jo Shippuudenin alkupäässä ;D
Fillereitä skippasin välistä, mutta siis ah, tää sarja💜
Nostalgia-arvo on ihan huima, ja olin jotenkin onnistunut unohtamaan, miten hienosti kaikki hahmot on rakennettu, ja miten paljon varsinkin muutamia niistä rakastan.
Lakkasin seuraamasta animea muistaakseni joskus 2011-2012, että tässä on ihan kivasti kiinniotettavaa...
Sai ja Sunan sisarukset erityisesti lämmittävät mieltä, ja kaiken muun lisäksi sarja on oikein shipperin aarreaitta...
Ja kun Naruto on sitten jossain vaiheessa koluttu, onkin hyvä siirtyä Borutoon. Ja nyt on sitten Borutokin katsottu lukuunottamatta muutamaa uusinta jaksoa...
Mihin olenkaan pääni taas pistänyt🙈

//

Oletteko kuulleet, että Fruits Basketista ollaan tekemässä uutta versiota, joka tehdään ilmeisesti mangasta kokonaisuudessaan? Aaaaaaa, haluan hypettää jo nyt :-*

« Viimeksi muokattu: 15.11.2018 00:33:45 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #870 : 15.11.2018 18:21:35 »
Ei oo totta. Salainen sisarus...ei..ei näin. Jos siihen olis ollu jotai viittauksii ni sit se olis toiminu.
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #871 : 19.11.2018 23:29:42 »
Oletteko kuulleet, että Fruits Basketista ollaan tekemässä uutta versiota, joka tehdään ilmeisesti mangasta kokonaisuudessaan? Aaaaaaa, haluan hypettää jo nyt :-*
Joo!!! Alkuperäinen anime on ilman muuta ihana, mutta hemmetti oon odottanut niin kauan, että näkisin animeversiot Rinistä, Kurenosta, Kakerusta ja Machista (ja Ren on takuulla myös tyrmäävä). Plus mangan loppu on niin ihana, maltan tuskin odottaa että pääsen itkemään sille myös animessa <3

Millon lienee tulee ulos, mutta eiköhän odotus palkita^^ ainakin toivon näin, enkä toisaalta usko, että näin legendaarisen sarjan kohdalla animea tehtäisi puolivillaisesti.
We had each other. That's how we won.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 930
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #872 : 20.11.2018 00:57:55 »
Lainaus
Joo!!! Alkuperäinen anime on ilman muuta ihana, mutta hemmetti oon odottanut niin kauan, että näkisin animeversiot Rinistä, Kurenosta, Kakerusta ja Machista (ja Ren on takuulla myös tyrmäävä). Plus mangan loppu on niin ihana, maltan tuskin odottaa että pääsen itkemään sille myös animessa <3

Niinpä, ai että, tulisipa äkkiä, ainakin artikkeleissa joita olen nähnyt, sen sanotaan tulevan jo 2019, mutta lienee ihan eri juttu miten siihen pääsee käsiksi (mielellään tietyisti ilmaiseksi...) ::)
Niillä tulee kyllä olemaan haaste tehdä yhtä nättiä animaatiota kun se edellinen oli, siinä oli jotain tosi kaunista ja jotenkin eteeristä. Ja itselle tulee olemaan haastavaa sopeutua uusiin ääninäyttelijöihin...

Tämä sarja todellakin ansaitsisi uuden hypen myös ficcipuolella, se puoli tuntui jäävän kovin pieneksi, vaikka olihan meitä muutama aktiivinen Furubaficcari täällä finissä jokunen vuosi takaperin ;D
Toivon niin paljon, että uuden animen myötä suurempi fanimäärä löytää Shigure/Kurenon, josta tuli jossain vaiheessa kyseisen fandomin OTP:ni<3 Ja Kurenon noin niin kun ylipäätään ^^'

// Täällä taas😅
Katsoin vanhan Furuba-animen läpi (dvd:t löytyy hyllystä luojan kiitos), ja päädyin sitten googlailemaan siihen uuteen animeen liittyviä juttuja, kuten ääninäyttelijöitä.

Sitä kautta päädyin tekemään löydön nimeltä Banana Fish.
Herranjumala, katsokaa tuo anime <33
Olen varmaan kuullut banana fishistä ekan kerran jossain conissa shonen ai-mangasta(?) puhuttaessa jollain luennolla, mutta tuo sarja on niin paljon enemmän. Ihan hirveästi väkivaltaa ja synkkiä teemoja, huumeita, rikollisjengejä, lapsiprostituutiota jnejne, mutta siis ATSYFKGKHUFF. Hahmot, juonet, musiikki... en osaa löpinöilläni tehdä oikeutta millekään, mutta olin ihan myyty jo muutaman jakson jälkeen :-* ja animaatiostahan vastaa MAPPA, sama, joka teki Yuri on Icen.

//Pienen taustatutkimuksen jälkeen selvisi, että animejaksoja on yhteensä 24, kaikki nähtävissä netissä.
Manga on myös ilmeisesti alun perin peräisin vuodelta 1985, mikä selittää muutaman asian, kuten piirrostyylin esimerkiksi. Tuli melkein vähän Fake-vibat siitä ;D
« Viimeksi muokattu: 03.01.2019 19:12:55 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #873 : 03.01.2019 12:12:25 »
Voisiko joku vähän kertoa jotain My Hero Academiasta? Se on tässä viime aikoina alkanut kiinnostaa ja olen suunnitellut lukevani sen, mutta en oo ihan päässyt selvyyteen, että onko siinä väkivaltaa ja jos on, niin kuinka paljon.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #874 : 03.01.2019 16:30:58 »
Voisiko joku vähän kertoa jotain My Hero Academiasta? Se on tässä viime aikoina alkanut kiinnostaa ja olen suunnitellut lukevani sen, mutta en oo ihan päässyt selvyyteen, että onko siinä väkivaltaa ja jos on, niin kuinka paljon.

Olen katsonut sekä animen että lukenut mangan viimeisimpään lukuun asti. Yksi lempisarjoistani ehdottomasti, ja oikeastaan ainoa aktiivisesti lukemani shonen, joka ei ole sporttisarja. ::)

Väkivaltaa on kohtalaisesti.
Sarjassa kuolee ihmisiä, ja sarjan edetessä väkivalta muuttuu karummaksi. Kuolemia ei kuitenkaan ole joka toisessa jaksossa eikä niillä prassailla. Sarjan pahisten toiminta kuitenkin on sangen väkivaltaista, sekä henkisesti että fyysisesti. Muutama pahis on melkein kuin väkivallan ruumillistuma. Pääpahis Shikaragi Tomuran muutamat kohtaukset täyttävät K-18-merkinnän kriteerit.

Mikä sitten sarjassa kiehtoo?
Huumori, monipuolisuus, ennalta-arvaamattomuus, värikkyys, persoonalliset hahmot ja juonikuviot.
Hahmoilla on hyviä taustatarinoita ja erilaisia syitä opiskella supersankariksi. Sarjassa on persoonia, jollaisiin en ole aikaisemmin törmännyt. Minua kiehtoo myös, miten My Hero Academiaan on saatu ripaus jenkkien supersankarihenkeä, kuitenkin japanilaisella otteella.
Todorokin hybridivoima on ihan mieletön keksintö!

Sarjassa on myös aivan mahtavat musiikit! :D
- Röh

//Korjasin typon, olin kirjoittanut ennalta-arvattavuus  ::)
« Viimeksi muokattu: 05.01.2019 12:25:21 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #875 : 05.01.2019 12:02:26 »
Kiitos, Röhkö. Nyt oon vähän siinä ja siinä hankinko sarjan itselleni vai en. Jos väkivalta on sellasta kuin Bleachissä, niin sitten se on ihan fine. Kuroshitsujisin tyylinen väkivaltakin menee just ja just. Mutta jos se ei ole ihan kamalaa väkivallalla mässäilyä, kuten esim. GoT on, niin voisin kyllä hankkia sarjan itselleni.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #876 : 05.01.2019 12:32:44 »
My hero academia -keskustelu jatkuu:

Olin vahingossa kirjoittanut, että sarjassa kiehtoo ennalta-arvattavuus -> tarkoitin ennalta-arvaamattomuus!  ;D

Tirsu, ei GoT:n tasoa missään nimessä. Bleachia olen katsonut tosi vähän, poikaystävä seuraa sitä sen sijaan, mutta oman tuntuman mukaan lähellä sen tason väkivaltaa kuitenkin. One Punch Man on myös aika samaa tasoa.

Hahmojen keskinäisiä (kilpailullisia) kamppailuja on alkupään kappaleissa paljon. Sanoisin, että määrällisesti sellaista tosi veristä väkivaltaa on vähän.... Mutta yksi tietty väkivaltainen K-18 kohtaus viimeisimmistä luvuista on syöpynyt mieleeni ikuisiksi ajoiksi.

Kunpa joku muukin tulisi ottamaan tähän kantaa, voi nimittäin olla, että mun aivot on jo turtuneet lukemaan väkivallasta..  ???
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #877 : 05.01.2019 21:25:39 »
Olin vahingossa kirjoittanut, että sarjassa kiehtoo ennalta-arvattavuus -> tarkoitin ennalta-arvaamattomuus!  ;D
En huomannut ollenkaan. Luin ihan automaattisesti ennalta-arvaamattomuus. :D

Jos tosiaan Bleachin tasoa, niin sitten kyllä aion hankkia sarjan itselleni. Ja kai se yksi erittäin väkivaltainen kohtaus menee. Muistaakseni sarjaa saa maaliskuusta lähtien suomeksi, joten odotan sinne asti.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

tellie

  • ***
  • Viestejä: 1 384
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #878 : 19.01.2019 15:13:43 »
Uhaha hihi Full Metal Panic!

Katsoin sarjan joskun hyvin kauan sitten, siis 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen alkupuoliskolla, ja tykkäsin ihan sikana. Nyt kävi ilmi, että siitä on tullut 3 (neljös jos fumoffu lasketaan) kausi.

Aloitertiin re-watch.

Sarja on parempi kuin muistin! Omg! Aikuisempi joissain kohdissaan, paremmin rakennettu toisissaan. Sisäisesti loogisempi muutamissa kohdissa nyt, kun tajuan englantia paremmin ja hankalammat keskustelut aukenevat paremmin. Kaname on vähemmän ärsyttävä. Ahihi
I am experiencing an unfamiliar sense of motivation.
- Kai, last of the Brunnen-G

Abarat

  • ***
  • Viestejä: 684
  • Musadiggari!
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #879 : 05.05.2019 08:08:37 »
Mangasarja: Siinä vaelsi kylästä kylään miekan kanssa mies, jolla oli hiukset kiinni ja arpi kasvoissa. Mangasarja oli englanniksi kirjastossa ja piirrostyyli oli elävä ja realistinen. Blade of the immortal! Tuttu kenellekään? Taisi olla aika verinen sarja?
You're a song
Written by the hands of God
(Shakira-Underneath Your Clothes)