Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314001 kertaa)

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #840 : 03.12.2016 22:03:02 »
Lainaus
Mites, onko joku muu ehtinyt katsastaa tämän kauden meininkiä? Mikä on mielipide?

Aika vähän on tullut uusia sarjoja katsottua, roikuin sen verran aktiivisesti tuossa Gintamassa... josta btw alkaa tammikuussa uusi (ja viimeinen!) kausi, voi onnea ja iloa <3<3

Haikyuu!! oli mullakin katselulistoilla, mutta en yhtään tiedä, milloin uskallan sitä oikeasti tsekata... Sarja ei ollut mitään suurimpia suosikkejani, mutta hätkähdin silti tuossa syksyllä uutisesta, että coach Ukain ääninäyttelijä kuoli, enkä ole sitten vain yksinkertaisesti osannut tarttua uuteen kauteen. Ehkä sen joskus katson, ehkä en.

Aloin katsoa rugbysta kertovaa All out:ia heti sen alettua, mutta on nyt tullut dropattua kokonaan. Sekizan oli hurjan söpö hahmo, mutta mikään muu ei sitten oikein jaksanut sarjassa kiinnostaa, yleisfiilis ei vaan iskenyt minuun yhtään. Yuria sen sijaan olen seurannut nyt ihan ajantasaiseen viikkotahtiin, vaikka alkuhuuma onkin päässyt aika paljon laantumaan... Mutta onhan se kiva sarja, kyllä mä aina uutta jaksoa innolla odotan  :D

Muuten ei ole tullut kauden sarjoja vilkuiltua, vaikka tässä topicissa aiemmin vinkattu Fune wo Amu onkin mun katselulistoilla... Ehkä sen sitten ahmaisee joskus kerralla kokonaan, tykkään semmoisesta katselutyylistä kuitenkin paljon enemmän.
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #841 : 04.12.2016 01:47:16 »
Lainaus käyttäjältä: Verinen Paronitar
hätkähdin silti tuossa syksyllä uutisesta, että coach Ukain ääninäyttelijä kuoli, enkä ole sitten vain yksinkertaisesti osannut tarttua uuteen kauteen
Jep. Tuli ilmoitus todella puskista ja nyt, kun kahdeksannessa jaksossa lopulta oli Ukain viimeiset sanat, niin melkein teki mieli itkua tuhertaa. Korvaaja oli kyllä ihan hyvä, yllätyin siitä, vaikka eihän hän voi korvata alkuperäistä ääntä. Siinä käheydessä vaan oli sitä jotain. <3

Ja mulla kävi ihan samalla tavalla ton All Outin kanssa. Katsoin ekan jakson, kärvistelin toisen ja lopulta tiputin pois listoilta, koska joku siinä ei vaan jaksanut kiinnostaa. Ehkä, koska tällä kertaa päähenkilö ei vaan napannut. Siinä, missä DnA onnistui tuomaan äkkipikaisen ja naurettavuuksiin asti menevän Sawamuran, tää tyyppi ei vaan jaksanut kiinnostaa ollenkaan. Plus, muutenkin tuntui jotenkin oudon machomeiningiltä. Ei siinä, eihän tyypit koskaan kaikki näytä lukioikäisiltä, mutta joku näissä lihaskimpuissa vaan tuntui omaan silmään jo naurettavalta. Ehkä vois katsoa viimeisen jakson jossain vaiheessa, jos päähenkilö olis vaikka kasvanut ihmisenä...
Hyppää lehtikasaan!

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #842 : 04.12.2016 08:05:06 »
Lainaus
Mites, onko joku muu ehtinyt katsastaa tämän kauden meininkiä? Mikä on mielipide?

Siis oon katsellut kausisarjoja ihan järkyttävän huonosti, erityisesti ottaen huomioon et tällä kaudella on ties mitä mielenkiintoista! Mut toisaalta oon tosi huono muutenkin viikoittain seuraamaan mitään, notta ehkä suosiolla ahmin mielenkiintoiset ennen talvikautta, eipä sitä joulunpyhille muutakaan käyttöö oo lol. :--D

Mut joo, ihan ykkösjuttu enkä usko että mistään tulen tältä kaudelta pitämään niin paljon kuin siitä on Magical Girl Raising Project. Mä oon ihan myyty aina kun kyseessä on kombo taikatytöt+kärsimys, ja jos sarja on vielä hyvin toteutettukin niin jes. Madokaa nyt mikään ei koskaan tuu ylittämään, mutta tykästyin tähän sarjaan jo sen verta et tilasin ens vuodelle siitä seinäkalenterin ja pienen avaimenperänkin. Tosi usein kaikissa ikävissä sarjoissa myös hahmot on ikäviä ja tylsiä, mut tässä suurin osa miellyttää ja kuolemia oikeesti sureekin. Niinkin paljon että tekis mieli vaan droppaa aina uuden jakson jälkeen mut ei pyge, ei pyge. </3

Toinen mitä oon kattellut on lyhäri Gakuen Handsome ja. Katsokaa se. Oikeesti. Kertoisin mikä sen idea on mut en tiedä onko sille sanoja. Yaoipoikakoulu siinä ainakin on. Se on se sarja mis on jättimäiset leuat. Jos kaipaatte viikkoon parin minuutin wtf-efektiä niin täs.

Onks jengil mitään hypetyksiä ensi vuodelle? Itte odotan tietty SnK:n tokaa kautta jos se nyt vihdoin tulis, mut vielä enemmän fiilailen Ao no Exorcistin tokaa kautta. Eka kausi tuli joskus öö 2011? niin on jo aikakin saada lisää. *3* Just huomasin kans et Citrus saa animesovituksen mikä on huikeeta koska se on a) yurimanga b) ei mitään pelkkää kevyttä pusuttelua, ja yuria nyt on ihan liian vähän + Citrus on perkeleen hyväkin! Niin ja Little Witch Academian tv-animesovitus, äää! Se leffa oli niin söpö et meinasin itkee, joten pitempi sarja on paikallaan. Legend of Galactic Heroes saa myös uuden sovituksen mut pitäis varmaan kattoo se vanha eka, onhan se sen verran klassikkokamaa. Mut tietysti eniten odotan Digimon Adventure trin uusia osia koska Digimon nyt vaan on mun ykkösfandom 4ever and ever. <3
leipää ja perunasoppaa

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #843 : 04.12.2016 13:54:49 »
Jos kaipaatte viikkoon parin minuutin wtf-efektiä niin täs.

Lol, wtf-efekti on aina hyvä suositus! Pitääpä tsekata, ja varsinkin jos ovat vain muutaman minuutin mittaisia pläjäyksiä. Trololooolle on aina tilausta.


Mitä taas tulee ensi vuoden odotuskuumotteluihin, niin tosiaan se Gintaman uusi kausi aiheuttaa melkoista hypetystä täällä. Oon aika pitkälti shounen-hömpän ystävä ja sit kun se vielä yhdistetään täysin poskettomaan läppään, niin ei paremmasta väliä. Tutustuin koko sarjaan vasta tänä syksynä, mutta oli kyllä sellaista rakkautta ensisilmäyksellä, ettei tosikaan. Viimeisimmissä arceissa meno muuttui jo aika vakavaksi, mutta tykkäsin kyllä siitäkin, ja aaaahh tarina jäi niin herkulliseen kohtaan <3<3<3

Toinen, mitä venailen innolla, on uusi kausi One Punch Mania. Supersankareita ja parodiaa, joten yllättäen on muhun kolahtanut.

Ja sit tietysti aina yhtä ihana Free!! Sitä nyt ei vielä tiedetä, milloin uuden kauden pitäisi ilmestyä, eikä siitä vielä ole mitään muutakaan infoa, mutta ehkä sitä voisi joskus ensi vuonna tulevaksi toivoa... Ainakin tuolla MALissa kauden nimeksi on annettu Free! Shinsaku, joka vissiin viittaisi eteenpäin menemiseen (??), joten jännää on. Olisi kyllä hauskaa saada tarinalle jatkoa, jossa porukka toimii kukin tahoillaan, Makoto ja Haruka siellä Tokiossa, Sousuke luoja yksin ties missä eksyksissä, ja molemmissa lukioissa sitten uudet ihkut kapteenit tosi pätevine taustajoukkoineen  ;D

Btw toi Citrus kuulosti hyvältä, täytyypä napata muistiin <3
« Viimeksi muokattu: 04.12.2016 13:58:10 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #844 : 04.12.2016 16:09:48 »
Tuun taas törkeesti tähän keskustelun keskelle :D mutta auttakaa taas tyhmää: mistä te näette jo ensi kevään eli öö ensi kauden? silläkö tavalla sitä sanotaan? animet? Oon nyt liittyny my anime listiin, tai jos liityin jo viime vuonna (niin näyttää päivämäärä O_O) nii oon vasta alkanu nyt käyttää sitä aktiivisemminn, niin sieltäkö näkee jo jostakin ne ensi kauden animet? Muistaakseni luin jostakin että Fairy Tailista (ehdottomasta suosikkianimestani) tulee uusi kausi ensi vuonna, joten kun joku kysyi mitä odottelen niin sitä ainakin. :D Tetsuya Kakihara (Natsu Dragneelin ääninäyttelijä) on vaan niin paras, ah <3 ja siis joo, ootan ensi vuoden uutta kautta, vaikka meen ite vasta ekassa kaudessa (tosin jaksossa 109/175 ja katon nykyään aika nopeeta tahtia, joten eiköhän ens vuonna päästä jo uutta kattelemaan, vaikka onhan mul viel toinen kausi näkemättä kokonaan ja siin on 102 jaksoo).
Niin ja mikä tää noitaminA-juttu on? Mikä ylipäätään on noitami? Joku japanilainen tv-kanava vai? Voiko sitä kattoa ilmaseks netistä tai jotain? Oon iha pihalla, vaikka animepiireissä oon ollu jo ala-asteelta asti. O.o ei kuulosta ihan uskottavalta, mut mä enimmäkseen oonki vaa katellu animea netistä enkä niinkään kiinnittäny huomiota siihen mitä animea tulee millonkin tai että voiko japanilaista telkkaria seurata netistä. :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #845 : 04.12.2016 16:52:56 »
Lainaus käyttäjältä: SparklingAngel
mistä te näette jo ensi kevään eli öö ensi kauden? silläkö tavalla sitä sanotaan? animet? Oon nyt liittyny my anime listiin, tai jos liityin jo viime vuonna (niin näyttää päivämäärä O_O) nii oon vasta alkanu nyt käyttää sitä aktiivisemminn, niin sieltäkö näkee jo jostakin ne ensi kauden animet?
Et keskeyttänyt mitään, kysellä saa aina. ^^ Ite ainakin löysin kevään tulevia sarjoja tästä, mutta koska tässä nyt näemmä on talvikausi vielä välissä, niin kevään kaikkia sarjoja en usko tuossa olevan. Päivittyvät sitte lähempänä ajankohtaa ehkä paremmin.

Lainaus käyttäjältä: plööt
Toinen mitä oon kattellut on lyhäri Gakuen Handsome ja. Katsokaa se. Oikeesti. Kertoisin mikä sen idea on mut en tiedä onko sille sanoja. Yaoipoikakoulu siinä ainakin on. Se on se sarja mis on jättimäiset leuat. Jos kaipaatte viikkoon parin minuutin wtf-efektiä niin täs.
Mun onki pitänyt katsoo tää, sen verran tullu törmättyy tähän tumbrls, mutta ajanpuutteen takia vielä en oo kerenny. Ehkä nyt taas ehtis, parin minsan sarjat on aina onneks helppo maratoonata. :D

Lainaus
Onks jengil mitään hypetyksiä ensi vuodelle?
Naaah, oon niin hidas aina löytämään mitään, et meen tyyliin kausi kerrallaan. :D Jos nyt jostain lempisarjasta sattuis tulemaan seuraava kausi, niin sitä yleensä odottelen, mutta muuten vaan katselen sitä, mikä silmään sattuu. Ja tällä hetkellä näyttää siltä, että saa jäädä odottelemaan hamaan tulevaisuuteen seuraavia kausia, joten ei mulla oikeastaan ole mitään, mitä odotella.
Hyppää lehtikasaan!

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #846 : 04.12.2016 16:56:26 »
//Grenade ehti ensin, no anyways:

Yleensä ite googlaan vuodenajan ja vuoden animet esim "winter 2017 anime". Sit valkkaan linkkejä niin pitkään, että on listaus, joka miellyttää mua. MAL on ihan kiva ja tulee ekojen joukossa. Talvi 2017 ja tuosta pääsee selaamaan myöhemminkin tulevia sarjoja.

NoitaminA (takaperin Animation, siitä outo nimi) on tv-blokki, jolla näytetään animea. Eli siis tietty kellonaika Fuji Tv:n kanavalla, jolloin tulee animea. Alkujaan se on ollut torstai-perjantai yönä joskus 23:45-00:15 tms. Nykytilanteesta en oo varma. Kyseiseen aikaan (eli blokkiin) on näytetty yleensä vähän valtavirrasta poikkeavaa animea kuten Pricess Jellyfish (päähenkilö oli meduusa-nörtti, joka asui nörttiasuntolassa. Kaikilla oli oma fanituksen kohde ja asuntola uhattiin purkaa.), Hourou Musuko (trans-hahmoja ja jälki näyttää mun mielestä vähän vesivärein maalatulta), Guilty Crown, Thermae Romae (lyhytanimaatio kylpylöistä) ja Sakamichi no Apollon (jazz-musiikkianime). Wikipedia osaa kertoa koko listan, mutta noi nyt tuli poimittua nopeasti.

plööt, kiitos suosituksesta :D pitää ehdottomasti kokeilla sit
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #847 : 06.12.2016 14:27:00 »
Dähm, löytyihän tässä lisääkin odoteltavaa ensi vuodelle, vaikka katselulista olisi ollut ilmankin ihan tarpeeksi pitkä...

Oon nyt tässä katsellut Shouwa genroku rakugo shinjuuta, jota joku (Grenade..?) oli tässä topassa joskus suositellut. Kiitokset siitä, tykkään sarjasta kovasti, ja nyt ilahduttikin huomata, että alkuvuodesta olisi alkamassa toinen kausi. Harvemmin tulee animu-puolella mitään tällaista vakavampaa katsottua, mutta tämä on kyllä niin visuaalisesti kuin tunnelmaltaankin tosi kaunis, ja tykkään taiteilijuuteen liittyvistä pohdinnoista muutenkin.

Tuon sarjan innoittama aloin myös haikailla kabuki-teatterista kertovan animen perään, ja aahh keväällä olisikin sitten kuin tilauksesta alkamassa Kabukibu!. Arvelisin, että koulumaailmaan sijoittuvana tää voisi olla vähän kevyempää kamaa.

Ja sitten sokerina pohjalla huomasin myös ensi vuonna ilmestyvän Kuroshitsuji-leffan! Viimeinkin Campania-arc animoituna, se on mun suosikki kun siinä on kaikki lempparihahmoni samassa paketissa ja muutenkin pirun coolia kamaa <3<3 
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #848 : 06.12.2016 17:02:44 »
Lainaus käyttäjältä: Verinen Paronitar
Oon nyt tässä katsellut Shouwa genroku rakugo shinjuuta, jota joku (Grenade..?) oli tässä topassa joskus suositellut. Kiitokset siitä, tykkään sarjasta kovasti, ja nyt ilahduttikin huomata, että alkuvuodesta olisi alkamassa toinen kausi.
Hii haa, joo, minä se olin. :D Hienoa, että ehdotuksista on ollut jotain hyötyäkin. Ite ainakin tykkäsin kovasti sarjasta, kun siinä oli tavallaan niin rauhallinen ote, mutta samalla käsiteltiin vakavia aiheita. Hahmokehityksen huomaa ja muutenkin hyvä sarja, jonka parissa viihtyy. Olinkin ihan unohtanut, että kakkoskausi tosiaan on käsillä piakkoin, hyvä kun muistutit! ^^
Hyppää lehtikasaan!

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #849 : 06.12.2016 22:25:15 »
Heissan ihmiset! Kuulin tässä joku aika sitten kaverilta että Free! olisi saamassa kolmannen kauden mutta onko se totta? En uskalla vielä innostua tästä liikaa ennen kun tiedän onko se edes totta tai varmaa tai jotain :D
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #850 : 06.12.2016 22:36:42 »
Lainaus käyttäjältä: haryu
Heissan ihmiset! Kuulin tässä joku aika sitten kaverilta että Free! olisi saamassa kolmannen kauden mutta onko se totta? En uskalla vielä innostua tästä liikaa ennen kun tiedän onko se edes totta tai varmaa tai jotain :D
MITÄ?!?! Waaa, onko tämä totta? Täytyy varmaan tehdä syvempää tutkimusta asiasta. Herranjestas. Vähän ehkä ristiriitaiset fiilikset, kun täytyy toivoa, etteivät sössi tätä tilaisuutta, mutta toisaalta siitä voi tulla jotain ihan kivaakin lopputulosta.

No joo, nyt kun tarkemmin luin tätäkin keskustelua, niin näköjään Verinen Paronitarkin oli tuolla maininnut asiasta, mutta olin vaan ajatellut näköjään, että se olisi jotenkin viitannut siihen leffaan. Oon liian hidas näemmä tällä hetkellä. :D 

//Kiitos, täytyykin äkkiä lukaista ja nappailla listoille tämä! ^^
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016 22:57:56 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #851 : 06.12.2016 22:43:11 »
Ilmoitus uudesta Free!:n kaudesta.
sano mua rovastiks

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #852 : 11.12.2016 21:52:33 »
Mistäs sitä fuji tv:tä (eli myös sitä noitaminA:ta) pystyy kattomaan? Nettisivuilta jostakin?
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #853 : 05.06.2017 20:21:31 »
Ajattelin tulla herättelemään ja hypettämään uusia animelöydöksiäni (tai no, uusia ja uusia). Uusi, suuri rakkauteni on
 
Rainbow - Nisha Rokubou no Shichinin eli siis ihan vaan Rainbow, vuodelta 2010.
Nimestään huolimatta, sarja on kaukana iloisesta.
Ja tässä siis aloitetaan vuodesta 1955, eli toinen maailamnsota on loppunut 10 vuotta sitten ja häviäjien leirissä ollut Japani ei voi kovin hyvin. 7 poikaa tapaavat vankilassa (siitä puhutaan kouluna, mutta kyllä se on lähempänä vankilaa), pojat päättävät selviytyä pois ja toteuttaa kukin oman unelmansa. (joo kuulostaa kliseiseltä, mutta tässä se on esitetty vaan ääretttömän hienosti).
Ja siis mä en ole itkijä, oikeastaan en osaa itkeä fiktiivisille jutuille, mutta tässä tuli useamman kerran sellainen olo, että olisin halunnut itkeä.

Sitten se toinen sarja
91days vuodelta 2016(?)
Tää on siis mafiasarja. Poika menettää perheensä, koska hänen isällään oli ongelmia erään "mafiaperheen" kanssa ja aikuistuttuaan poika päättää kostaa. Ja siis asiat ei eskaloidu niin nopeasti, kuin miltä kuulostaa.


Edit// Unohdin mainita, että näissä molemmissa musiikit on täyttä kultaa!
« Viimeksi muokattu: 05.06.2017 20:28:22 kirjoittanut Natura Morta »
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #854 : 05.06.2017 21:31:44 »
Lainaus käyttäjältä: Natura Morta
Sitten se toinen sarja
91days vuodelta 2016(?)
Tää on siis mafiasarja. Poika menettää perheensä, koska hänen isällään oli ongelmia erään "mafiaperheen" kanssa ja aikuistuttuaan poika päättää kostaa. Ja siis asiat ei eskaloidu niin nopeasti, kuin miltä kuulostaa.
Joo! Tätä oon itekin katsonut, en tosin oo vielä päässyt loppuun asti (tyhmät kouluhommat, mur). Pitäisi varmaan kesällä viimeistellä tämä, sen verran mielenkiintoiselta vaikutti alku ja monet on tätä hehkuttanee, että on ollut hyvä. Mutta hyvä, että joku nyt täälläkin sanoo, että olis katsomisen arvoinen, ehkä joskus oikeasti saankin tämän katsottua loppuun asti. Liian moni sarja on jäänyt jotenkin kesken roikkumaan vaan sellasina, että njaah, katson varmaan joskus sitten. :D
Hyppää lehtikasaan!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #855 : 09.09.2017 22:15:10 »
Viime aikoina animekuume on taas omalla kohdalla nostanut päätään. Suosittelen seuraavia sarjoja kaikille (myös niille, joilla anime on vähän vieraampaa):

Boku no hero academi (My hero academy).
Aivan mahtava sarja, joka yhdistää animen ja supersankarigenren parhaat puolet. Fandomin maailmassa on normaalia, että monella on jokin supervoima. Päähenkilö Izuku Midoriya ei ole saanut mitään voimaa, mutta hän fanittaa suuresti sankaria nimeltä All Mighty. Lopulta Midoriyakin päätyy supersankarien High schooliin, joka on täynnä mielenkiintoisia hahmoja. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää.
Koukuttava. Hahmoissa on särmää, etenkin pehmeästi puhuvassa pahiksessa ja räjähtävässä "arkkivihollisessa". Tapani mukaan paritan taas useampaakin hahmoa. Tässä on mukavasti komediaakin välissä.

Parasyte.
Scifiä ja animea sopivassa suhteessa. Alien valtaa pojan käden ja kasvaa tämän kanssa tilanteesta toiseen henkisesti.

Haikyuu!!
Tämä on pikkuhiljaa nousemassa parhaaksi animesarjaksi omassa listassani. En todellakaan olisi uskonut sitä, kun kuulin sarjasta, koska minulla oli urheilusarjasta omat epäilykset. Nyt olen lyhyessä ajassa tehtaillut fandomista jo kolme ficciä, jotka olen Finiinkin postannut (löytyvät Idän temppelistä). Hahmojen kemiat, erilaisuus ja kehitys ovat ficin parhaita puolia. Sarja on intensiivinen, sopivan koruton ja hauska sekä koskettavakin.

Leffa: Shape of Voice
Ajatuksia herättävä elokuva koulukiusaajasta ja kuurosta tytöstä. Katsoin vähän ennen tätä sarjan 13 syytä, joten olin jotenkin virittäytynyt tunnelmaan.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2017 21:13:01 kirjoittanut Röhkö »
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #856 : 23.10.2017 10:03:22 »
Spoilerin alla vara parempi, jottei tule vahingossa kukaan spoilaantumaan, jos on Bleachin loppu vielä arvoitus.

Spoiler: näytä
Ugh. Olen täysin pettynyt Bleachin loppuun. Jo ihan ensinnäkin sen takia, ettei Uraharan (suosikkihahmoni koko sarjassa) kohtalo selvinnyt - mitä vittua?! Ja sitten se loppu oli muutenkin kamalan kiirehdityn oloinen. Loppu tuli vähän niin kuin päin seinään. Ihan kuin Kubolta olisi loppunut into sarjaan kesken.

Kolmas syy pettymykseeni on se, että Ichigo päätyi yhteen stalkkerinssa (sori nyt vaan, mutta sellaista Inouen ihastunut käytös nyt vaan oli) kanssa. Mielestäni olisi ollut huomattavasti parempi, että jos Ichigon oli lopussa oltava naimissa ja isä, niin hänen vaimonsa olisi ollut joku täysin uusi hahmo.

Ainoa hyvä puoli sarjan lopussa oli se, että Rukia sai ylennyksen. Hän kyllä ansaitsee kapteenin aseman.

Taidan vain teeskennellä, että Bleach loppui silloin, kun Aizen päihitettiin. Se kohtaus, jossa Rukia ns. katoaa (eli Ichigo ei enää pysty näkemään shinigamia [shinigameja]). Se olisi ollut Bleachille täydellinen lopetus.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2017 10:05:55 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #857 : 12.11.2017 16:37:23 »
Olisin voinut tämän laittaa myös elokuvatopiciin, mutta koitan ensin täältä.
Onko kukaan muu nähnyt elokuvaa Dou kyu sei (Classmates)? Ilmestyi viime vuonna.

Leffa kertoo kahdesta High Schoolin kolmosvuoden opiskelijapojasta, jotka ihastuvat toisiinsa. Leffa ei ole mikään actionpläjäys täynnä yllättäviä käänteitä, mutta silti erittäin vaikuttava teos. Piirtojälki on kaunista, herkkää, samoin kuin leffan musiikki. Myanimelistissä tämä oli top viitosessa, Your namen, Silent Voicen ja Henkien kätkemän perässä. Suosittelen lämpimästi. Leffa oli turhan lyhyt (yhden tunnin mittainen), olisin voinut katsoa enemmänkin. Tahti oli sangen nopea, sillä kohtaukset hyppivät jännästi - tämä on osa koko leffan voimaa.

Spoiler: näytä
Se hiekkalaatikkokohtaus oli yksi kuumimmista animekohtauksista, joita olen nähnyt. Ei överi, vaan aito, ja samaan aikaan täynnä jännitettä.
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #858 : 12.11.2017 20:23:50 »
Lainaus käyttäjältä: Röhkö
Onko kukaan muu nähnyt elokuvaa Dou kyu sei (Classmates)? Ilmestyi viime vuonna.
Mä oon nähnyt! ^^ Tosin taisin nähdä sen jo viime vuonna tai tänä vuonna alkuvuodesta, joten pienet yksityiskohdat on vähän haalistuneet mielestä. Sen tosin muistan, että tykkäsin siitä tosi paljon ja se tuntui tosi hyvin tehdyltä. Ja luonnolliselta, pojat oli niin omia itsejään ja samaistuttavan kivoja, eikä mitään superhahmoja, kuten joskus animessa voi olla. :D Itsekin suosittelen lämpimästi sitä! Ehdottomasti katsomisen arvoinen ja mieltälämmittävä tarina nuoruudesta ja rakastumisesta. ^^
Hyppää lehtikasaan!

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #859 : 12.11.2017 23:39:00 »
Minäkin olen Dou kyu sein nähnyt ja pidin siitä myös hirmuisesti! Ehdottomasti suosittelen katsottavaksi, itselleni kun se ainakin on noussut sellaiseksi hyvän olon elokuvaksi. Hahmot on todella sympaattisia ja aidon oloisia, ja itseeni elokuvan rauhallinen fiilis ja erilainen mutta nätti piirtotyyli purivat. Harmittavan lyhythän elokuva tosiaan on, mutta ehkä se kertoo vain siitä, kuinka se ehti koukuttaa huolimatta myöskään siitä, ettei se ole täynnä actionia. Myös manga, johon elokuva perustuu, on vilkaisun arvoinen!

Spoiler: näytä
Samaa mieltä olen hiekkalaatikko-kohtauksesta! ;D Ihan mahtavaa, että siihen on saatu niin paljon jännitettä, vaikka se onkin aika hienovarainen noin muuten. Kannustan kaikkia elokuvan nähneitä ja kynnelle kykeneviä kirjoittamaan tuolle kohtaukselle jonkin vaihtoehtoisen lopun ;-)

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"