Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314013 kertaa)

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #820 : 30.09.2016 20:55:57 »
Voisinkin tästä randomilla kysäistä, että onko teillä jotain lempiääninäyttelijöitä? Innostutteko jostain sarjasta, jos siinä on tuttu ja turvallinen ääninäyttelijä?

Ai kauheeta, ei saa kysyä tämmöisiä kun aivot alkaa käydä ylikierroksilla välittömästi  ;D

Itse oon sellaista innokasta ihastuja-tyyppiä, että kun tykästyn kovasti johonkin hahmoon, kiinnyn suuresti myös sen ääneen ja helposti sitten etsinkin lisää katseltavaa samalta ääninäyttelijältä. Ja sitten kun olen kerran siihen ääneen suuresti ihastunut, tuppaan tykkäämään muistakin näyttelijän tulkitsemista hahmoista, ja animen katseluni onkin sitten parhaimmillaan ihan silkkaa läähättelyä.

Esim. nyt kesällä tuli katseltua sellainenkin laatusarja kuin Servamp, joka oli kohtuullisen luokatonta paskaa noin niinku tarinan kannalta, mutta aijai sitä castingia <3<3<3  Eikä tuttujen äänien tarvitse edes olla mitään suursuosikkeja, jotta saisin niistä kovasti kicksejä, koska siis ööööhh mä nyt vaan tykkään kivoista äänistä... *blush*

Suurimmat henk.koht. lempparit on kyllä ehdottomasti Fukuyama Jun, Sakurai Takahiro ja Shimazaki Nobunaga. Näiden perässä on tullut tiirailtua välillä aika armotontakin scheissea (tai esim. kuolailtua todella armottomasti keltaista lonkerohirviötä eeeehhhhh...). Myös Suzuki Tatsuhisa ja Ishida Akira on ihania, samoin kuin about miljoona muutakin, oikeesti oon ihan luokattoman nolo jeejee-ihkutan-alkkarit-liekeissä -luokan fanityttö, mitä tähän asiaan tulee...
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #821 : 30.09.2016 21:42:08 »
Lainaus käyttäjältä: Odo
Stray dogs kuulosti hauskalta, joten päätin tsekata kuvahausta ja lyhyen wikipedia-artikkelin sarjasta. Sehän vaikuttaa oikein hauskalta, joten haluaisitko kertoa hieman suomeksi että millainen sarja on ja onko englanninkieliset subit yleensä miten vaikeat tulkittavat? NANA menee, mutta esim. Deathnote aiheutti harmaita hiuksia ja en tajunut puoliakaan, että jos siinä antaa vähän rinnastusta ymmärrykseeni. :D
Öääh, enpä osaa sanoa, kun en ole kumpaakaan katsonut, Deathnoten olen lukenut vain mangana, enkä muista, oliko sekin tyyliin suomeksi. :D Oma englannintaitoni on luultavasti sellaista kultaista keskitietä, ja nyt kun tuon ekan jakson uudestaan katsoin, niin kyllä siitä selvää saa. Jotkut asiat on esitetty hieman vaikeammin, mutta usein enkkusubit ovat asian ytimessä melko helpoilla sanavalinnoilla, joten tarinaa kykenee seuraamaan. Jotkut vitsit on myös vähän slapstick- ja naamanvääntely -juttua, eli melko helppoa ymmärtää, vaikka konteksti meniskin ohi.

Sarja on melko tasapainottelua vakavamman salapoliisijärjestön ja muiden järjestöjen taistelukentän ja toisaalta taas ihan huumorin välillä. Jotkut jutut on hiukan vaikeasti selitettyjä, ja asiat selkenee vasta käytännössa, esim. hahmojen yliluonnolliset voimat voi olla selitettyinä hieman outoja, mutta lopulta, kun he pääsevät niitä käyttämään tositilanteessa, niissä alkaa olla jotain tolkkua. :D

Plus tässä kohtaa on sanottava, että sarjassa menee toinen punainen lanka hieman piilotettuna. Päähenkilöt ja tärkeimmät sivuhenkilöt ovat japanilaisen kulttuurin tärkeitä kirjailija/runoilijoita (taisi siellä olla muutama länsimaalainenkin), joten heidän teksteihinsä voi tulla viittauksia, mutta ne on piilotettu melko hyvin eikä niiden tietämystät tarvita. Itse katoin sarjaa Crunchyrollista, johon ilmestyi osan ilmestymisen jälkeen vielä jonkun tyypin osaa selittävä video, jossa kerrottiin osassa mahdollisesti ilmestyneestä uudesta henkilöstä ja siitä, kuka hänen ns. taustallaan mahdollisesti voi olla ja mitä yhtymäkohtia näillä kahdella voi olla.

Olipas vaikeasti selitetty. :D En tiedä, voiko tätä sarjaa kovin selkeästi selittäkään. Varsinkin, kun se pääsee kunnolla vauhtiin vasta jossain kolmannessa jaksossa. Toivottavasti tämä auttoi. Ja ainahan voi katsastaa ekan osan ja päättää sen perusteella, onko sarja katsomisen arvoinen. ^^

Lainaus käyttäjältä: Verinen Paronitar
Itse oon sellaista innokasta ihastuja-tyyppiä, että kun tykästyn kovasti johonkin hahmoon, kiinnyn suuresti myös sen ääneen
Hahah, hyvä tietää, etten ihan ole itsekseni tässä ääninäyttelijähehkutuksessa. Itellä on sellainen huono tapa jo ihan jonkun uuden kiinnostavan sarjan nähdessäni mennä katsomaan, onko siinä ketään mielenkiintoisia mukana. Ja toi täysin roskasarjojen tsekkaaminen on kyllä tuttua. :D Jestas millasta kuraa on tullut katottua vaan, kun se kivaääninen tyyppi on siinä mukana. ;D
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #822 : 01.10.2016 00:20:59 »
Ai täällä puhutaan lempiääninäyttelijöistä? :D Ehdottomasti Sakurai Takahiro! Sen ääni on vain niin herkkua, ahh. Sakurai on ollut jo vuosia mun suosikki. Ihastuin sen ääneen Tentomonin takia joskus skidinä :'''D

Sakurain lisäksi tykkään erityisesti Miyano Mamorusta ja Kamiya Hiroshista. Ja Suzumura Ken'ichistä! Yusa Koujilla on myös ihana ääni. Ja Nakamura Yuichilla, Fukuyama Junilla, Namikawa Daisukella, Yasumoto Hirokilla, Yamaguchi Kappeilla... Ai miten niin paljon ääninäyttelijöitä joiden ääniä rakastan? :'D (Mä oon kans sitä joukkoa joka menee ihan iiiih-fanityttöilymoodin seiyuista puhuttaessa.)

Itse en muista aloittaneeni mitään sarjaa kenenkään ääninäyttelijän takia, mutta kyllä tuntuu aina hyvältä bongata tuttu ääni joltain hahmolta :D Yleensä kiinnitän huomiota ihan muihin juttuihin alussa, ja katson tutustun castingiin vasta sarjan edetessä (ja silloinkin lähinnä vain, kun kuulen tutun äänen, mutta en keksi, mistä se on tuttu). Sen kyllä myönnän, että Mononoke on päätynyt katsomislistalleni lähinnä sen takia, että eräs conituttavani kertoi Sakurain olevan siinä XD (mutta vaikuttaa se muutenkin mielenkiintoiselta.)

// Eiku joo, jotain hentaita (en muista edes mitä :D) katsoin ihan vain sen takia, että Mizushima Takahiro esitti siinä päähenkilöä XD
« Viimeksi muokattu: 01.10.2016 00:23:44 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #823 : 01.10.2016 01:09:53 »
Lainaus
Itellä on sellainen huono tapa jo ihan jonkun uuden kiinnostavan sarjan nähdessäni mennä katsomaan, onko siinä ketään mielenkiintoisia mukana.

Sama. Yritän kyllä parhaillaan päästä tästä tavasta eroon, koska koin tuossa kesällä hienoisen pettymyksen, kun mielenkiintoisen sarjan castiin oli merkitty Shimazaki Nobunaga sivurooliin, ja eiköhän tuota sitten saanut ihastella vain tyyliin kolmessa jaksossa, kun koko sarjaa oli semmoiset 77 jaksoa... Sarja oli kyllä tosi hyvä, ei siinä mitään, mutta mutta harmittihan se tietty kun olin niin kovasti odottanut sitä Shimazakia (ja vieläpä baseball-pojan roolissa, yhyy!!!).

Sitä paitsi iloiset yllärit sarjoja katsoessa on ihanaa herkkua! Srsly, aloin tässä katsoa Gintamaakin hyvin pitkälti sen innostamana, että Sugita Tomokazu kunnon läppämoodissa vetää multa polvet veteliksi, ja sitten kun yhtäkkiä ruutuun ilmaantui Ishidan tulkitsema Katsura, niin aijaijaijaijai, saatoin ulista...

Ja haha, pakko mainostaa omalla katselulistallani keikkuvaa Shirokuma Cafeeta, joka vaikuttaa toistaiseksi randomeimmalta seiyuu-heruttelu-löydöltäni; siinä ois päärooleissa Sakurai Takahiro jääkarhuna, Fukuyama Jun pandana, ja Kamiya Hiroshi pingviininä... ja jaksoja on vittu 50  ;D ;D ;D  En ole vielä kyennyt tuota aloittamaan, koska yksinkertaisesti naurattaa liikaa.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #824 : 01.10.2016 10:37:13 »
Shirokuma Cafe on aiiiiivan paras, suosittelen lämpimästi <3 En muista että mikään muu sarja olis saanu mua niin hyvälle tuulelle.
Hirveen aliarvostettu ja huonosti tunnettu anime jostain syystä :<  (et jos joku muuki tykästyy siihen niin mun kaa hölöttää ehottomasti!!)

Ja pingviini on ihanin <3 samaistun siihen liikaa. (Laiskiaiseen myös, seki on niin adfcgyvhvyggjj mussukka). Ja sit grizzly <3 (kuulostan aina joltai helvetin turrilta ku sanon et siinä ois husband-materiaalii :D mut siinä on!)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #825 : 01.10.2016 12:45:25 »
Voisinkin tästä randomilla kysäistä, että onko teillä jotain lempiääninäyttelijöitä? Innostutteko jostain sarjasta, jos siinä on tuttu ja turvallinen ääninäyttelijä?
Hmmm, onhan niitä muutama. Maeda Ai on yksi pitkäaikaisia suosikkeja (mm. Mimi Digimonista, Sailor Pluto Sailor Moon Crystalista), samoin Araki Kae (Hikari Digimonista, Sailor Chibi Moon Sailor Moonista ja Yuuki Miaka Fushigi Yuugista), Kuwashima Houko (Maron Kamikaze Kaitou Jeannesta, Sango Inuyashasta), Horie Yui (Tooru Fruits Basketista, Naru Love Hinasta), Koyasu Takehito (Nuuskamuikkunen, Hotohori Fushigi Yuugista), Hisakawa Aya (Sailor Mercury Sailor Moonista, Yuki Fruits Basketista) ja Seki Tomokazu (Chichiri Fushigi Yuugista, Kyo Fruits Basketista), näin muutamia mainitakseni.

Ääninäyttelijät ei kyllä vaikuta kamalasti siihen, mitä animesarjoja katson, varsinkin jos kyseinen näyttelijä on vain pienessä yhden jakson roolissa. Yleensä en edes kiinnitä ääninäyttelijöihin huomiota animea valitessani, mutta se on kyllä kivaa, kun katsoo jotain ja alkaa ajatella "hirveän tuttu ääni, kuka tää on?", googlaa, ja sitten tulee se "omg oliko se myös toi!!!!"

(tosta mun listasta kyllä huomaa, että pidän ysärianimesta)
We had each other. That's how we won.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #826 : 01.10.2016 15:48:05 »
Shirokuma Cafe on aiiiiivan paras, suosittelen lämpimästi <3

Hih, mä vähän arvelinkin, että tää on varmaan sulle tuttu sarja, vaikutti jotenkin just sillä tavalla söpöltä ja sympaattiselta  :D

Mutta hyvä tietää, että on oikeestikin kiva sarja, hyvänmielen animee ei oo koskaan liikaa. Katsoin tuosta itse joskus ekan jakson alkua, mutta se panda nauratti mua niin paljon että ihan sattui, eikä sit oikein jaksanut vielä edetä mihinkään... Välillä on vähän rankkaa olla näin helposti huvitettava. (plus täysin liittymättömistä syistä Sakurai Takahiro jääkarhuna oli vaan yksinkertaisesti liikaa <3)
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #827 : 01.10.2016 16:58:48 »
Ihanaa ku jollekulle tulee jotain mielleyhtymiä musta ja animesta xD

Mut tosiaan, Shirokuma Cafe on ihana. Oon välillä pohtinu, et olis kiva kirjottaa siitä ficejä, mut A) puuttuu kunnon ideat ja B) mä en tiedä, miten mun pitäis kutsuu kaikkii hahmoi :D ku Japaniin sijoittuvissa ficeissä suosin japanilaisia nimipäätteitä yms. mut ne on tosi kömpelöitä ku hahmoja kutsutaan just tyyliin Pingviini, Jääkarhu jne. Ja sit japaninkieliset eläinten nimet olis suomenkielisessä tekstissä kömpelöt.

Mut ehkä mä keksin ratkaisu . Haluun kirjottaa pingviinistä ja sen naisongelmista xD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #828 : 01.10.2016 17:32:33 »
No joo, mutta se on mulle niin kömpelön kuulosta suomeks :D
Ja sit oman ongelmansa tois pandan työkaveri, jota subeissa kutsuttiin Mr. Full-time Pandaksi. Niin miten sitäki pitäs käsitellä. Ja joillain hahmoilla on ihan kunnon nimet....

Ehkä mä keksin jotain :D voi olla että teen Shirokuma Cafesta poikkeuksen ja käytän suomalaisia herroja ja neitejä nimien lisänä (samaan tapaan kuin subeissa on enkuks). Mut osa niistäki tuntuu ehk vähän jäykiltä :D apua.

// Eli meinasin et suomenkielisessä tekstissä joku Pengin-san kuulostais musta kömpelöltä.  Etenki ku  on tottunu  aattelee sitä Pingviininä.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2016 17:46:34 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #829 : 01.10.2016 20:08:53 »
En oo kamalasti katsonut Shirokuma cafea... Se jäi kun katsoin sitä samaa aikaa kun sitä julkaistiin mut jossain vaiheessa se vaan jäi, koska piti odottaa aina viikko seuraavaa jaksoa. Mut tarkoituksena oli kyllä kommentoida herra Pingviini vs. Pingin-saniin sen verran, että musta Shirokumaan sopii hyvin tyylillisesti herrat ja neidit, joten ite käyttäisin varmaan niitä puheessa. Kertojan viitatessa muihin vois varmaan käyttää vaan Pingviiniä, jos jatketaan samalla esimerkillä. Titteleiden kanssa ei ois väliä, vaikka hahmolla ois nimi, koska voi käyttää yhtäläiseen titteleitä.

Ja joo, Fukuyama Jun <3

"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #830 : 06.10.2016 01:21:29 »
Eka osa katsottuna ja pakko sanoa, että Yuri!!! On Ice varasti mun sydämen ihan täydellisesti, koska ne hahmot ja se piirrostyyli ja se sulavuus ja se alkutunnari ja ah, kaikki. Kyllä! En edes tiennyt kaipaavani taitoluisteluanimea elämääni, mutta niin se vain tapahtui. Kivassa määrin huumoria (ja koska muhun nyt iskee tyyliin kaikki hauska) ja kuitenkin vakavuutta oikeissa kohdissa. Toivon todellakin, että laatu pysyy seuraavissa jaksoissa, koska tää! Kiitos, lisää tätä.

Onko täällä muita, jotka ovat kyseisen sarjan ehtineet katsastaa? Mikä oli teidän arvio sarjalle?

Muuten on syyskausi lähtenyt hitaasti käyntiin. Muutamia sarjoja on tullut katselulistalle, mutta saa nähdä, ehdinkö/jaksanko/viitsinkö koskaan saattaa kautta loppuun, kun olisi vielä kesäkaudestakin kahlattavana ihan kiitettävästi. 
Hyppää lehtikasaan!

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #831 : 06.10.2016 23:37:30 »
Onko täällä muita, jotka ovat kyseisen sarjan ehtineet katsastaa? Mikä oli teidän arvio sarjalle?

Minäkin nyt katsoin sen ekan jakson, ja todellakin tätä lisää! Piirrostyyli miellytti silmää ja alkutunnari oli todella viehko, plus ehdin jo tykästyä niihin venäläisiin luistelijoihin, vaikuttivat kiinnostavalta duolta. Kyllä oli mun makuun nyt kaikki elementit kohdillaan, joten edottomasti päätyy seurattavaksi tämä sarja.

Vedin sit samaan putkeen myös All Out:in ekan jakson, joka sitten puolestaan olikin melkoinen pettymys... Päähenkilöt oli tosi ärsyttäviä eikä toi yleisfiilis nyt iskenyt muhun muutenkaan yhtään. Haluan kuitenkin antaa tälle vielä mahdollisuuden ja tsekata pari seuraavaa jaksoa, koska rugby  :D  Ja aapuuaa kun Hosoya Yoshimasan ääntä on taas niin kiva kuulla ja kyseinen hahmo on niin pirun kuuma, etten kestä.
sano mua rovastiks

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #832 : 07.10.2016 09:57:21 »
Järkyttävä pettymys kun Yuri!!! On Ice ei ollukkaan yuria >__< mä kun niin toivoin~ en oo vieläkään löytänyt mitään kiinnostavia yuri-sarjoja, kun tuntuu että kaikki tarjolla oleva on vain heteromiehille tehtyä fanipalvelua *huokaus* mutta kun yaoi ei kiinnosta, eikä aina jaksaisi heteroitakaan. Niin anime on nyt aika lailla jäänyt, mitä nyt Digimon Adventure Tri:ä olen ruvennut katsomaan.
We had each other. That's how we won.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #833 : 07.10.2016 16:14:19 »
Järkyttävä pettymys kun Yuri!!! On Ice ei ollukkaan yuria >__<

Haha joo, mäkin ehdin jo innostua tyttörakkausluistelusta silloin, kun sarjan nimen ekaa kertaa bongasin, vähän maistui valheelliselle markkinoinnille  ;D

Mitä taas tulee tohon hyvän yurin puutteeseen, niin enpä tiedä, onko BL:n puolella yhtään sen auvoisampaa. Myönnän, etten oo ihan hirveesti valikoimaa edes penkonut, mutta sen verran kun on genreen tullut tutustuttua, niin ei ole tehnyt muhun vaikutusta -- yksi sellainen sarja on tullut vastaan, josta oikeasti ihan pidin, ja siinäkin sai katsella lajityypin tympeyksiä välillä sormien välistä...

Paras ratkaisu omalla kohdalla onkin ollut ihan vaan se, että luottaa ficcareihin. Ja oon kyllä aina ollut hyvin vahvasti tulkitseva katsoja, joka repii ties mistä pienistä yksityiskohdista massiivisia head-canoneita, joten nään kyllä pätevää queer-tematiikkaa oikeastaan kaikkialla.
sano mua rovastiks

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #834 : 07.10.2016 18:01:29 »
Esitän kysymyksen: ku te puhutte täällä kesän ja syksyn animeista, niin mistä te näätte mitä animeita tulee aina syksyllä ja silleen? :D Ite ku oon aina ettiny katottavaa animee vaan jostain animelistasta enkä niinkään kattonu minä vuodenaikana tulee mitäkin.
Lempiääninäyttelijä. SIihen riittää vaa kaks sanaa: Tetsuya Kakihara. <3<3<3 Fairy Tail on yks mun lempparianime, ja Natsu lempihahmo -> Tetsuya Kakihara on Natsun ääninäyttelijä -> rakastuminen -> fanihypetys. Ja mulla on sama kuin joillain muilla, että kun on se yks lempi ääninäyttelijä, niin sit rupee kattoo vähä kaikkea muita sarjoja missä se vaan ääninäyttelee :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #835 : 07.10.2016 18:27:13 »
ku te puhutte täällä kesän ja syksyn animeista, niin mistä te näätte mitä animeita tulee aina syksyllä ja silleen? :D Ite ku oon aina ettiny katottavaa animee vaan jostain animelistasta enkä niinkään kattonu minä vuodenaikana tulee mitäkin.

No siis kun katselee jo kokonaan ilmestyneitä sarjoja, niin eihän niiden lähetysajankohdalla olekaan enää mitään merkitystä  :D  Ainakin nyt tässä, kun puhutaan kesän ja syksyn yms. sarjoista, niin tarkoitetaan vaan niitä uutuuksia, jotka kunakin ajankohtana alkavat. Infoa niistä taitaa porukka poimia vähän kaikkialta, itse ainakin törmäilen uusiin kiinnostaviin tapauksiin niin MyAnimeListissä, tumblrissa, täällä Finin keskusteluissa tai sit joskus ihan vaan niillä sivuilla, joilta animea katson.
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #836 : 07.10.2016 18:30:55 »
Vastailen tähän nyt nopsaan tässä välissä ennen kuin pitää juosta seuraavaan paikkaan.

Itse seurailen asioita esimerkiksi sivustolta My Anime List, jonne tulee animeuutisia, seuraavan kauden sarjaesittelyjä ja muuta animetiedotuksia. Sinne voi myös rekisteröityä ja tehdä oman animelistauksensa, jonka kanssa pysyy kärryillä, mitä on nähnyt ja esim. laittaa odottamaan mielenkiintoisia sarjoja, joita voisi joskus myöhemmin katsoa. Jos haluaa käydä tsekkaamassa meikäläisen listausta, niin käyttäjänimi on morjens, ei mulla siellä ihan mitään superkattavaa listaa ole, mutta on nyt jotain sentään. :D Plus sitä kautta voi katsastaa helposti sarjat, ääninäyttelijät yms ja käyttäjät voi myös arvostella sarjoja/leffoja/yms, tai suositella, jos on katsonut jotain yhtä sarjaa, että tästä voisi myös tykätä. ^^

Ja jos se on tuttu paikka (kun en oo ihan varma, että tarkotitko tolla animelistalla just tuota sivua), niin tälläkin hetkellä sen etusivulla on Fall 2016 -kohta, josta painamalla pääsee tämän kauden uusiin sarjoihin ja niihin, jotka jatkuu kesäkaudelta.

Toinen paikka on Crunchyroll, josta ite pääsääntöisesti animeni seurailen. Sinnekin tulee aika lailla uutisia uusimmista sarjoista ja muusta. Seurailen myös jotain animevlogaajia Youtubesta, vaikka se onkin lähiaikoina hieman jäänyt. He joskus esittelevät kauden uusia sarjoja, ja saattavat tehdä parin jakson jälkeen suosituslistaa, jos ovat ehtineet sarjoihin jo tutustua. The Anime Man on ainakin jossain vaiheessa tehnyt tällaisia, vaikka tällä hetkellä taitaakin olla enemmän keskittynyt muihin juttuihin ja yhden kun löytää, niin usein sen kautta pääsee toisen tekijän videoihin. :)

Ja tietty vaihtoehtona on myös kaikkien rakastama Tumbrl, josta löytyy kaikenlaista, mutta oikeastaan siinä vaiheessa pitää jo vähän tietää, mitä edes on etsimässä. :D Toivottavasti näistä oli jotain helppiä.

//Ja näköjään Verinen Paronitar tiivistikin tän mun koko pointin varsin fiksuun pakettiin. :D
Hyppää lehtikasaan!

Dria

  • ***
  • Viestejä: 939
  • Femmeilijä
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #837 : 10.10.2016 18:39:58 »
Mä oisin suositellut kans MyAnimeListiä. Tykkään myös selata Anime-lehden ne numerot, joissa esitellään uudet sarjat.  Itse katson lisäksi välillä ihan animestudioiden tiedot, koska oon tykännyt sekä Shaftin että PA Worksin animesarjoista. Samoin vilkaisen välillä erikseen, mitä noitaminA -slotissa on näytetty, koska sieltä on löytynyt välillä helmiä ja sen slotin animet eivät ole kaikkein geneerisimmälle yleisölle. (Slot on siis tietty ajanjakso tv:ssä, jolloin näytetään animea. Muistelisin noitaminAn olevan joskus yöllä torstaina tai perjantaina) Hourou Musuko (eng Wandering son) on esimerkiksi kamalan nätti sarja trans-ihmisistä mutta on samaan slottiin mahtunut esim. Guilty Crown. Uusin slotin anime on Fume no Amu, joka alkaa ensi viikolla. Odottelen sen alkamista ennen kuin alan seurailemaan muita. Siinä ilmeisesti tehdään sanakirjaa ja päähenkilö pyrkii loistavaksi editoriksi. Saattaa olla oikeasti hyväkin.

Alkavista sarjoista ajattelin vilkaista tuon Yuri!!! On icen, koska siitä on ilmeisesti pidetty. Keijo on ehkä vilkaisemisen arvoinen. Mangaa on tullut luettua. Juonellisesti se on outo, mutta ahmin sen silti viimeiseen ilmestyneeseen lukuun asti. Keijo on keksitty laji, jossa naiset tuuppii toisiaan ponttoonilautoilta takamuksillaan. Ensireaktio oli vähän wtf  :o  mut se manga oli oikeasti aika kiinnostava, joskin olihan siinä kamalasti fanserviceä...

3-gatsu no Lion on sit kans katsomista odottamassa sit kun ois vapaa-aikaa koulusta ees pari tuntia. Se on Shaftin tuottama kasvutarina 17-vuotiaan pojan elämästä. Sen tarkemmin tähänkään ei ole tullut tutustuttua vielä...
"Ajan pyörä pyörii ja aikakaudet tulevat ja menevät jättäen jälkeensä muistoja, joista tarinat syntyvät. Tarinat haipuvat myyteiksi, ja myytitkin on jo kauan sitten unohdettu, kun ne luonut aikakausi jälleen koittaa."
Ava by Cea

Virhrearvio

  • ***
  • Viestejä: 130
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #838 : 01.12.2016 19:05:32 »
Tietääkö kukaan animea, joka kertoisi ratsastuksesta tai soudusta?
So give me just one chance
And one by one I'll prove you wrong

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #839 : 03.12.2016 21:41:19 »
Lainaus käyttäjältä: Virhrearvio
Tietääkö kukaan animea, joka kertoisi ratsastuksesta tai soudusta?
Mä en ainakaan googlettelun jälkeen löytänyt mitään merkintää tällaisista. /: Ehkä joskus tulevaisuudessa voisi olla mahdollista.

No niin, marraskuu totaalisesti sai mut jäämään jälkeen kaikessa animessa, mutta eiköhän tästä pian palattaisi normiaikatauluun. Tyhmät opiskelujutut, vie aikaa kaikelta kivalta. Anyway, sain itseni kiinni Haikyuu!!:sta, jossa näemmä onkin seuraavalla viikolla viimeinen jakso. Ikävä tulee, sen verran monia tunteita on taas koettu sarjan parissa, ettei tosikaan. Miksi lentopallo on näin tunteellista?

Yuri!!! on ice roikkuu vielä muutaman jakson takana, mutta tumbrl:ssa olen kuitenkin pysynyt suurien juonenkäänteiden mukana, enkä voi muuta kuin liputtaa tämän puolesta. Plus ihania sivuhahmoja lisää, miksi kaikki on niin kivoja. Huoh.

Bungo stray dogsissa olen myös pari jaksoa jäljessä, mutta pakko vielä sanoa alkukaudesta, että tää sarja on niin ääninäyttelijöiden juhlaa. Mun pieni sydän ei kestä tätä. Muutenkin tämä toinen kausi on ollut vastinetta kakkoskaudelle, sopivassa määrin huumoria kuin myös dramatiikkaa ja kaikenlaista kieroilua.

Muita sarjoja en oikeastaan tänä syksynä/talvena/mikä tää nyt on ehtinytkään aloittaa. Izetta - The last witch oli myös katselulistalla, mutta ajanpuutteessa tiputin, vaikka kivannäköistä historiallista fantasiaa se olikin. Ehkä sitä joululomalla sitten ehtisi.

Mites, onko joku muu ehtinyt katsastaa tämän kauden meininkiä? Mikä on mielipide?
« Viimeksi muokattu: 03.12.2016 22:02:02 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!