Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 314175 kertaa)

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #800 : 05.04.2016 16:33:50 »
Leo: Oi, terkkuja pikkuveljellesi :D Ja kiitos animesuosituksista, pitääpä nuo vilkaista. Gintamaa olenkin jo katsonut sillä silmällä, että katsoa voisi :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #801 : 07.04.2016 23:00:39 »
Alotin uuden animen seuraamisen: Super Loversin. Ekan jakson perusteella vaikuttaa oikein kivalta! BL:ää mainostaa, mutta... ton ekan jakson pohjalta tuli sellainen fiilis, että tolla asemalla sais ihanan sarjan ilmankin! (Pitäs ehkä vilkuilla mangaversioo jossain välissä...)
Tykkään sen piirustustyylistä tosi paljon, ja animointiki näytti kivalta. Ja Haru on hot <3

Aaaa oliskohan tästä mulle täyttää Osomatsu-sanin mentävää aukkoa? Ehkä ainakin osittain (ja kyllä mä Osotkin katson uudelleen jossain välissä). Oon hoitanut vierotusoireita kans tilaamalla Osomatsu-san-krääsää :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #802 : 08.04.2016 03:05:26 »
Hmmh, Super Lovers. Tsekkasin ekan jakson ja nyt en voi olla miettimättä, että minkä ikäsiä näitten hahmojen oikein pitäisi olla. :D Maisemat oli kyllä kivoja ja tykkäsin äidin hahmosta ja olihan Haru kyllä tosi söötti. Ehkä tarvitsen kuitenkin vielä muutaman jakson ennen kuin päätän kantani. Ainakin nuo Harun kaverit näyttää lupaavilta, toivottavasti ilmestyvät ensi jaksossa. :D 

Sen sijaan taisin koukuttua Joker Gameen, joka myös alkoi nyt. Kihisevän mielenkiintoinen, trillerimäinen meininki ja vielä historialliset puitteet, oijoi.

Ai niin, ja jos joku kaipaa hyvää, ehkä hieman hitaammin etenevää mutta kutkuttavaa ja monipuolista animea, kannattaa katsastaa juuri päättynyt Shouwa Genroku Rakugo Shinju. Oi että, tykkäsin kyllä. Siinä seurattiin rakugo-teatterin yhden esittäjän elämää kaikkine ylä- ja alamäkineen ja sarja oli varsin tunteikas ja jotenkin hienovireinen. Pienet ilmeet kertoivat paljon ja visuaalinen ilme oli silmäähivelevä.

//Sen verran oli pakko tulla takaisin ja sanoa tästä kevätkaudesta, että Sakamoto desu ga? (Haven't You Heard? I'm Sakamoto) on myös yksi, jota aion katsella. Tsekkasin tuon ekan jakson ja ei hiiskatti, sen verran absurdia menoa, että varmaan pakko katsoa seuraavakin. :D
« Viimeksi muokattu: 09.04.2016 23:02:39 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #803 : 12.04.2016 15:33:47 »
Jollakin tavalla odotan, että aika kuluis nopeesti, koska heinäkuu ja D'grayman jatkuu. Mä oon odottanut tätä jotain seittemän vuotta ja viimein saan uusia jaksoja mulle kaikkein rakkaimmasta sarjasta. Tosin sitten joudun kokemaan sen tuskan, että uutta jaksoa joutuu odottamaan useita viikkoja, se on kuulemma hirveetä.

Muuten mulla on ollut liian pitkä tauko animeen, ellei lasketa sitä, että oon kattonu kolme ekaa pokemon elokuvaa tässä kolmen päivän aikana.
Tarvitsen oikeesti jotain motivaatiota, et voisin listata ne sarjat, jotka mun on pitänyt kattoa ja myös kattoa ne. Mut luulen, et mun keskittymiskyky on vaan siellä heinäkuussa.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #804 : 12.04.2016 18:14:46 »
Jollakin tavalla odotan, että aika kuluis nopeesti, koska heinäkuu ja D'grayman jatkuu.

Ooh aah herrajumala, kiitos kun ilmoitit asiasta täällä!!! <3  En ole seurannut fandomista käytävää keskustelua lainkaan enkä siis ollenkaan tiennyt, että tällaista herkkua on luvassa. Huh. Vähän mua tietysti itkettää uudet äänet hahmoilla, mutta eiköhän siihen sitten kuitenkin nopeasti totu...

Vähän olen suunnitellut kesäprojektiksi Pandora heartsin uudelleenlukua, kai sitä voisi nuo DGM-pokkarit vetäistä myös...


Ai niin, ja jos joku kaipaa hyvää, ehkä hieman hitaammin etenevää mutta kutkuttavaa ja monipuolista animea, kannattaa katsastaa juuri päättynyt Shouwa Genroku Rakugo Shinju.

Uuuuhh, tää kuulostaa hyvältä, kiitos suosituksesta! Kävin vilkaisemassa sarjan infoja ja siinä olisi vielä ihanaihana Akira Ishida keskeisessä roolissa, joten ihan ehdottomasti päätyy katseltavien sarjojen listalle, juuri tässä hiljattain pohdiskelinkin että voisi edes joskus yrittää tsekata jotain oikeasti hyvää...

Minäkin noista kevään uutuussarjoista katselin sen Sakamoton ekan jakson, koska idea vetosi typerään huumorintajuuni  ;D  En nyt ihan tiedä, jaksaako tuota koko kautta katsoa, mutta jos tässä vielä pari jaksoa... Katselin myös avausjakson Bungou Stray Dogsista, joka nyt oli tosi geneeristä "nättejä poikia ja jänniä supervoimia" -kamaa, mutta mikäpäs sellaista katsellessa. Ihan kiva, kyllähän sellaista nyt sen 12 jaksoa ihan mielellään vetäisee.


Ja aaahh, hypetetään nyt täällä kohtalotovereiden toivossa, mutta kylläpäs urheiluanimen ystäville ollaan nyt tuputtamassa kauheasti kaikkea kivaa! Kesällä olisi tulossa Cheer Danshi!!, joka kertoo cheerleader-pojista, ja sitten syksyllä rugbyyn keskittynyt All Out!!. Niin ja sit olisi vielä tuo taitoluistelusarja Yuri!!! On Ice, jonka ajankohdasta ei vielä ollut tarkempaa tietoa, herrajumala näitä tulee ihan liikaa <3

En ole vielä ehtinyt edes Diamond no Acen tokaa kautta katsomaan... tai ehkä olisi todenmukaisempaa sanoa, etten ole uskaltanut; vetäisin sen ykköskauden nopeasti suurella tunteenpalolla, ja kakkoskausi suoraan sanottuna pelottaa mua  ;D
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #805 : 13.04.2016 01:36:38 »
Mainittiinko täällä urheiluanime? *palaa bumerangina takaisin*

Olen itsekin melko innoissani tulevista sarjoista! Noihin lisäisin vielä jalkapallosarjan Days, jonka alkamisesta myöskään ei taida olla täyttä selkoa vielä. Ainakin tumblrin puolella on liikkunut kivasti teasereita noista, eikä voi muuta kuin odottaa, kun tällä hetkellä ei oikein ole mitään meneillään. Ainakin taitoluisteluanime vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja totisesti myös cheerleader-poitsut. :D

Edellinen sporttikausi oli jokseenkin ristiriitainen. Oma suosikkini Haikyuu!! tietysti lunasti kaikki odotukseni ja saa jatkoa sekin vielä syksyllä, jesjesjes, Karasuno fight! Gahah, siinä kyllä sarja, joka saa hurraamaan jokaisen joukkueen puolesta, kun ne on kaikki niin symppiksiä, ynh. Tulkaa nyt joku muukin hehkuttamaan tätä sarjaa, etten yksinäni ole asian kanssa. :D (mikä juttu tää urheiluanimeiden kiinnostus kaksoishuutomerkkeihin muuten on... ;D) Sen sijaan Prince of Stride jäi vähän näistä odotuksista, vaikka visuaalisesti olikin kiva ja Heath oli kiva ja ja ja, sinänsä ideakin oli kiva. Jokin kuitenkin jäi uupumaan. Ehkä joku toinen saa siitä enemmän irti, joten kannattaa tsekkailla, ei se siis mikään huono ollut ja innolla katselin joka jakson. :D

Oh, Diamond no Ace. Mä oon jotenkin positiivisesti yllättynyt, että päähenkilö on jotenkin onnistunut ilahduttamaan mut tässä, Eijun on positiivisen symppis tyyppi, jonka innostus ja päättäväisyys on raikasta. Sivuhenkilöt on kivan symppiksiä myös, vaikka en kaikkiin niin olekaan ihastunut. Tai ainakaan niin paljon kuin Isashikiin...

Alkaa tosin pikkuhiljaa turnajaiskestävyys vähetä, kun kaikissa sarjoissa yksi peli kestää sen kymmenen jaksoa. :D Okei Free!:ssä kisat kesti ehkä sen yhden jakson, mutta auta armias, kun päästään pelaamaan jotain joukkuepeliä... Jestas, joka asia täytyy venyttää niin pitkäksi, että sinä aikana, kun katsoo ne kaikki jaksot, olisi mennyt jo oikeaan peliin, katsonut sen ja tullut takaisin. ;D

Jahas, tulipas romaani, vaikka piti vaan sanoa, että kyllä, täällä myös hypetetään seuraavia sarjoja innolla. Ainakin taitoluistelu olisi hyvin kiinnostavaa nähdä animoituna, mitenkä tässä nyt enää jaksaa venailla pari kuukautta...

//pitänee laajentaa sanavarastoa jossain vaiheessa, kun kaikki on niin symppiksiä... :D
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016 01:52:08 kirjoittanut Grenade »
Hyppää lehtikasaan!

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #806 : 13.04.2016 16:06:42 »
Oh, Diamond no Ace. Mä oon jotenkin positiivisesti yllättynyt, että päähenkilö on jotenkin onnistunut ilahduttamaan mut tässä, Eijun on positiivisen symppis tyyppi, jonka innostus ja päättäväisyys on raikasta. Sivuhenkilöt on kivan symppiksiä myös, vaikka en kaikkiin niin olekaan ihastunut. Tai ainakaan niin paljon kuin Isashikiin...

Mä inhosin Eijunia aluksi ihan tuhannen auringon voimalla  :D  Ylitsevuotavaisen naiivi urpo, joka ei osaa pitää päätään kiinni niinku ikinä, ja aaarrgghh... Mutta kyllä siihen sitten tottui ja sarjan edetessä ihan tykästyinkin hahmoon, on sillä puolensa. Toisaalta mulle kävi ihan sama myös Yowamushi Pedalin kanssa, olisin aluksi tahtonut singota päähenkilön Onodan kaikkine tollouksineen maata kiertävälle radalle, mutta jotenkin se sitten kuitenkin onnistui saamaan mut matkan varrella puolelleen. Tunnustaudun silti ehdottomasti Team Furuyan jäseneksi, ah sitä aneemista raivosta liekehtimistä <3  8) 

Ja ihk, Isashiki on aivan mahtava! Narumiya lienee silti suurin suosikkini sarjan sivuhahmoista, koska mun on yksinkertaisesti pakko rakastaa kaikkia tommosia pieniä söpöjä wnb-persläpiä. Tosi moni hahmo herätti kuitenkin sellaisia fiiliksiä, että jeejee mikä tyyppi, minkä tähden olenkin tästä sarjasta niin innoissani. Tosin samaisesta syystä se kakkoskauden katsominenkin hirvittää...

Lainaus
Alkaa tosin pikkuhiljaa turnajaiskestävyys vähetä, kun kaikissa sarjoissa yksi peli kestää sen kymmenen jaksoa. :D Okei Free!:ssä kisat kesti ehkä sen yhden jakson, mutta auta armias, kun päästään pelaamaan jotain joukkuepeliä... Jestas, joka asia täytyy venyttää niin pitkäksi, että sinä aikana, kun katsoo ne kaikki jaksot, olisi mennyt jo oikeaan peliin, katsonut sen ja tullut takaisin. ;D

Joo herrajumala! :''D  DnA ja Yowamushi Pedal lienee pahimpia tämän linjan edustajia, joita omalle kohdalle on osunut, mutta eiköhän tuokin rima vielä onnistuta ylittämään... Välillä tulee vähän ikävä Free!:tä juuri tämän vuoksi, ja varsinkin kun muissakin sarjoissa olisi vaan niin kauhean kivaa nähdä hahmoja puuhaamassa muutakin.

Ja siis multa varmaan puuttuu päästä joku palanen, kun en vaan saa siitä Haikyuu!!:sta yhtään kiinni. Ykköskausi oli ihan kiva ja seurailin kakkoskautta jonkun kymmenen jakson verran, mutta en vaan innostu siitä yhtään. En osaa itsekään sanoa, mistä moinen johtuu, mutta kun ei niin ei. Ehkä se on kaikkiin noihin muihin verrattuna liian realistinen?  ;D



Ja sitten asiasta kukkaruukkuun; kai joku muukin on repinyt elämää suurempia kicksejä Sekkou Boysista? Olin siitä absurdista poikabändi-wtf:stä aluksi sen verran pihalla, etten edes tiennyt mitä ajatella, mutta parin jakson jälkeen pääsin makuun ja suurin piirtein huutonauroin vedet silmissä joka jakson alusta loppuun. Ja olin ihan rikki kun sarja loppui. Suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka kaipaa katsottavakseen jotain ihan muuta. Jaksot kestää vaan sen 7,5min., joten nopeasti tuon hotkaisee. Klassikkoainesta.

Lisäksi ko. sarja on siitä hieno tapaus, että siitä kelpaa turista erityisesti niille viattomille sieluille, jotka eivät animea ja sen outouksia omakohtaisesti tunne  :D
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016 16:10:56 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #807 : 14.04.2016 01:43:03 »
Lainaus käyttäjältä: Verinen Paronitar
Mä inhosin Eijunia aluksi ihan tuhannen auringon voimalla  :D  Ylitsevuotavaisen naiivi urpo, joka ei osaa pitää päätään kiinni niinku ikinä, ja aaarrgghh... Mutta kyllä siihen sitten tottui ja sarjan edetessä ihan tykästyinkin hahmoon, on sillä puolensa. Toisaalta mulle kävi ihan sama myös Yowamushi Pedalin kanssa, olisin aluksi tahtonut singota päähenkilön Onodan kaikkine tollouksineen maata kiertävälle radalle, mutta jotenkin se sitten kuitenkin onnistui saamaan mut matkan varrella puolelleen. Tunnustaudun silti ehdottomasti Team Furuyan jäseneksi, ah sitä aneemista raivosta liekehtimistä <3  8)
Hahahah, no nytpä on sitten molemmat puolet hyvin edustettuna Finissä. Itse kun en saanut mitään irti Furuyan ihmeen lakonisesta itsensäilmaisusta, mutta ehkä hän tästä vielä kasvaa hahmona (toivon ainakin hartaasti). Vaikka toisaalta, ainakin ääninäyttelijä on tottunut esittämään näitä tällaisia, kun on myös Free!:n Haruka. ;D
Narumiya on myös erittäin jees! Plus erittäin mukavaa saada joskus johonkin sarjaan joku vaaleaverikkö, joka ei ole sellainen hihittelevä pikkublondi, vaan ihan oikeasti järkevä hahmo.

Hmh, pitäisi jossain vaiheessa katsastaa tuo Yowamushi, mutta jotenkin se on aina jäänyt. Se hiton Hime-biisi kyllä on jumahtanut päähän soimaan ihan liian monta kertaa. :D

Näköjään Super lovers olikin ihan erilainen kuin ensin luulin! Ne onkin kaikki ns. veljeksiä keskenään, vaikka ei tietenkään oikeasti. :0 Ah, noi Harun silmät on kyllä nätit ja pojilla on kivat äänet, ehkä tätä voisi alkaa seuraamaankin. Luultavasti täytyy vielä seuraavakin jakso katsoa, kun nyt vasta on periaatteessa paljastettu perusidea ja päähahmot. Plus tulee jotenkin DMMd-vibat Harun tavasta lausua Ren, no samaa genreähän ne melkein onkin...

Siis mitä! Oli pakko vilkaista Sekkou Boys, kun ei se tuon pidempi ollut. Aivan mahtavan päätön idea! :D (tai siis...)
Hyppää lehtikasaan!

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #808 : 14.04.2016 16:01:27 »
Itse tajusin juuri, että taidan olla urheiluanimessakin hieman erilainen katsoja. Toki Kuroko no Basket ja Free! katsottu, mutta enemmän tainnut katsoa Hajime No Ippoa, Slam Dunkia, Major:n kausia, Prince of Tennistä, Chihayafurua, Inazuma Eleveniä sekä Touchia. Kuitenkin mangana myös noita tullut luettua ja harmittaa lähinnä, ettei esim. Crimson Heroa taida animena olla, mutta oli yksi lempimangasta liittyen urheiluun. Jostain syystä se mangan lentopallo-aspekti oli kiinnostava ja hahmotkaan kiinnostavia. Gokusenia taas ei luokitella urheilumangaksi tai animeksi, mutta jostain syystä nekin kiinnostaa mua, jossa MMA on sivuosissa. Täältä kyllä tullut muutamia sellaisia mainintoja, että ehkä mäkin tutustun noihin sarjoihin ja laajennan näkemystäni aiheeseen liittyen.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #809 : 15.04.2016 00:03:39 »
On pitänyt noitakin joitain katsastaa, joista leofurioso tuossa mainitsitkin. Chihayafurua aloitin jossain vaiheessa, mutta se taisi jäädä jonkun toisen sarjan jalkoihin. Pitänee ottaa se uudestaan katselulistalle. Ja Slam Dunk kiinnostelisi myös katsoa, kun nyt kiitos KnB:n tajuaakin jotain koriksesta. Ehkä se myös olisi jokseenkin realistisempi kuin KnB, joka viimeisellä kaudellaan vei koripallonpeluun aika maagisille leveleille... Eli otan kaikki suositukset aiheesta ilolla vastaan, koska joskushan nuo nyt katsomani sarjakin loppuvat. ^^

Useimmiten ongelma on kai ollut siinä, että sarja pitäisi kaivaa jostain netin syövereistä. Tai siis kun Chrunchyroll on tehnyt katsomisen niin helpoksi, että alkaa hämärtyä, mitä oli ennen sitä... Olen kai laiskistunut. Meinasin jo kysyä, että mistä te muut katsotte animenne, mutta noh, en taidakaan kysyä, ettei vahingossa kukaan linkkaile mitään laittomuuksia. :D Mutta jos joku haluaa tästä asiasta jutella, niin aivan vapaasti!
Hyppää lehtikasaan!

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #810 : 18.04.2016 14:08:35 »
Vaikka toisaalta, ainakin ääninäyttelijä on tottunut esittämään näitä tällaisia, kun on myös Free!:n Haruka. ;D

Joo mä oon repinyt jo vähän liikaakin huvia siitä, että Furuya käyttäytyy kuin Haru, kuulostaa Harulta ja aika paljon näyttääkin samalta (tosin Furuyalla on kivempi tukka!!!!11 <3), tässä olisi ainesta niin messevään crossoveriin ettei tosikaan...  ;D 

Ja se on muuten ihan totta, että Narumiya on siinä mielessä freesi tapaus, että söpönä pikkublondinakaan sen ensisijainen tehtävä ei ole olla millään tavalla hoopo tapaus vaan vakavastiotettava, suorastaan uhkaava vastustaja. Tai no, kyllähän se niiden joukkueen kapteeni elää vähän sellaisessa alituisessa facepalmissa Narumiyan suhteen, mutta silti.

Yowamushia Pedalia kyllä ehdottomasti suosittelen, koska sarja on huisin kiva ja Hime-biisi suorastaan loistelias! Itse olen poiminut näitä sporttisarjoja katsottavaksi ihan vaan sillä laatuperusteella, mistä löytyy paljon ficcejä tai mikä nyt milloinkin on sattunut pyörimään aktiivisesti tumblrissa dashillani ja alkanut sitä myöten kiinnostaa söpöjen hahmojen ja/tai lupaavien paritusten kautta... Jälkeenpäin olenkin sitten ollut vähän yllättynyt siitä, miten pieni fandom Yowamushi oikeastaan onkin noihin muihin verrattuna.

Siis mitä! Oli pakko vilkaista Sekkou Boys, kun ei se tuon pidempi ollut. Aivan mahtavan päätön idea! :D (tai siis...)

Hahaha, nimenomaan! <3 ;D  On tullut muutamia tuollaisia lyhytjaksoisia pläjäyksiä katsottua, mutta harvemmin jaksan niihin tarttua ollenkaan -- ei niistä oikein ole saanut mitään irti. Tuossa kuitenkin muutaman minuutin sketsityyli toimi kerrankin edukseen.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2016 14:15:00 kirjoittanut Verinen Paronitar »
sano mua rovastiks

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #811 : 02.05.2016 21:49:07 »
Aiemmin ketjussa mainittuun Bungo Stray Dogsiin liittyen jos tykkää saada lisäjuttuja katseluunsa, niin kannattaa tsekkailla tämä video, jossa selitetään lisää sarjan taustalla vaikuttavista jutuista. Ne tosin ei oo mitenkään tarpeellisia ja sarjaa voi katsoa ihan muuten vain, mutta ite oon ainakin sellanen yksityiskohtaintoilija, että tää oli ihan mielenkiintoista.

Täytyy sanoa, että Sakamoto desu ga on jotenkin jättänyt ristiriitaisen fiiliksen. Vaikka sarjan ominaispiirre onkin hyvin absurdi huumori ja lievä kliseillä leikittely, niin välillä mietin vaan, että mitäs hittoa täällä tapahtuu. Noo, pitää tää varmaan kuitenkin loppuun asti tsekkailla, kun kerran aloitinkin ja on tällä ihan hyvätkin hetkensä, joiden parissa on mehevät naurut tullut nautittua. :D
Hyppää lehtikasaan!

Ansa

  • runostaja
  • ***
  • Viestejä: 2 878
  • rakastettu
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #812 : 12.09.2016 22:50:20 »
Sanokaa etten ole ainut joka odottaa huhtikuuta 2017 kun kuuta nousevaa? Koska Shingeki no Kyojinin (tai noh, Attack on Titanin) S2 airaa näkyviin. Ugh *hakkaa päätä seinään*

Huoh, sillä välin voisinkin nostalgioida vanhoja hyviä rakkaita animeja sen miljoonannen kerran. Taas pitkästä aikaa alkanut (pokemon GOn myötä) katsomaan pokemonia ja advanced generationia sekä suhteellisen kökköjä mutta toisaalta ihania leffoja. Ghiblin leffat maistuu aina, kuten myös kliseisesti NANAt ja Gravitation (+ova.) Free! taitaa olla tällä hetkellä ainut uudempi tuttavuus, mitä jostain syystä en ole aikaisemmin alkanut katsomaan.

Mulle saa suositella jotain eeppistä tai sitten romanttista animea. Tuntuu kyllä että oon nähnyt lähes kaiken (vaikka en kyllä ole.)

-Ansa


kirjoittelen runoja ja tunnelmoin

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #813 : 13.09.2016 18:05:47 »
Alotin eilen kattomaan Bananya nimistä sarjaa. Se oli kummitellu mulle mun vakio animesivulla jo pitkään, ja nyt oli pakko vilkasta sitä, koska se näytti jäätävän söpöltä jo alusta lähtien. Mä oon saanu söpöysyliannostuksen siitä. Mikään ei voi olla niin söpöä ku banaaneissa asuvat kissat.
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #814 : 14.09.2016 01:17:33 »
Mäkin aloin tossa joitain viikkoja sitten katsoa Bananyaa :D Olin aiemmin nähnyt niistä jo kuvia ja oheissälää (jotain pikkupehmoja yms.) mutta en ollut edes tajunnut, että niistä on anime. Luulin niiden olevan vain joku Hello Kittyn kaltainen söpö sälänmyyjämaskotti.
On kyllä aivan ylisöpö sarja. En kestä. Jaksotkin on sopivan lyhyitä mulle (kolme minuuttia loppuineen) niin ainakin jaksaa katsoa :'D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #815 : 14.09.2016 08:32:34 »
Sanokaa etten ole ainut joka odottaa huhtikuuta 2017 kun kuuta nousevaa? Koska Shingeki no Kyojinin (tai noh, Attack on Titanin) S2 airaa näkyviin. Ugh *hakkaa päätä seinään*

Et ole ainut! Viimeksi eilen tuskailin kaverille että kun en edes muista että oliko se -17 vai -19 ja etten jaksa odottaa :D tosin ehkä mä oon onnellisemmassa asemassa kun en oo joutunut odottamaan kakkoskautta kovinkaan kauaa koska löysin tän animen vasta viime talvena, jotkut on joutunut odottelemaan paljon kauemminkin.
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #816 : 26.09.2016 15:55:08 »
Itse en jotenkin saanut oikein kiinni tosta SnK:sta. Kyllähän sen ykköskauden ihan mielellään katsoi ja varmaan tsekkaan sen tokankin jahka ilmestyy, mutta ei syystä tai toisesta kolahtanut kauhean kovaa. (asiaan voi tietysti vaikuttaa se, että aloin katsoa koko sarjaa lähinnä sen vuoksi, että Erwin oli mielestäni pirun kuuma, ja sitten jätkän esiintymistä saikin odotella jaksotolkulla, lol)

Mutta kun nyt kerran ensi vuoden sarjaodotuksista puhutaan, niin meikäläinen kiljahti riemusta huomatessaan, että One Punch Maniin tulee ensi vuonna toka kausi! <3<3


Kiinnostaisi myös kuulla mielipiteitä tämän syksyn sarjoista? Onko siellä jotain odotettavaa ja/tai onko joku hyvä jo alkanut?

Itse nyt venailen lähinnä noita uusia sporttisarjoja. Kesän urheiluanimet jättivät niin kylmäksi, ettei tullut juurikaan katsottua, joten tässähän alkaa olla suorastaan vaje koko genrestä... Lokakuussa starttaavat All Out!! ja Yuri!! on Ice ovat siis ehdottomasti katselulistoilla.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #817 : 26.09.2016 19:39:58 »
Minua ei pahemmin kiinnosta mikään tuleva anime :D Katselen tällä hetkellä oikeastaan vain paria sarjaa 80- ja 90-luvuilta. Saa nähdä, mitä sen jälkeen sitten.

Noista tulevista katson varmaan jossain välissä Haikyuun ja Uta no Prince-saman seuraavat kaudet (jahka sais katottua ensin jossain välissä Haikyuun kakkos- ja UtaPrin kolmoskaudet). Ja joo, kyllä mä vähän suunnittelin kattovani ton Yuri!!! On Icen. En kyllä tiedä, katsonko sen ihan ilmestymistahtiin vai joskus tyyliin kahden vuoden päästä :'D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 474
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #818 : 30.09.2016 20:33:33 »
Hmm hmmh, oli niin surkeaa kesän sarjojen seuraaminen, että taisin lopulta tsekkaa viimeseen jaksoon asti vain Food Warsin kakkoskauden ja hämmentävän hauskan The Highschool Life of a Fudanshin, jonka jaksot kesti jotain neljä minuuttia eli eipä vaatinut paljon vaivaa. :D Jospa sitä sitten syksyn tullen taas paneutuisi asiaan paremmin.

Syksyn sarjoista tietysti mikäpä muukaan kuin Haikyuu!! saa paikan katselulistalta, kiinnostaa kyllä edelleen suuresti. Toisena varmaan Bungou Stray Dogsin toinen kausi, jäi kuitenkin sen verran positiiviset fiilarit ekasta kaudesta. Sitten tietty Yuri!!! on Ice, vaikuttaa sen verran jo piirtotyylin puolestakin nätiltä meiningiltä, että pakko vilkasta, mikä on meininki. (plus Suwabe Junichi ääninäyttelemässä, kyllä kyllä!)

Siinä taiskin olla pähkinänkuoressa syksyn odotukset, ehkä sieltä jotain tulee vielä mukaan, jos vakuutun meiningistä. Luultavasti kuitenkin yritän enemmän saada kiinni näistä kesän sarjoista, kun meni niin ohi, vaikka kesällä olin ihan sitä mieltä, että kyllähän nää kaikki tästä kattoo. :D

Voisinkin tästä randomilla kysäistä, että onko teillä jotain lempiääninäyttelijöitä? Innostutteko jostain sarjasta, jos siinä on tuttu ja turvallinen ääninäyttelijä?
Hyppää lehtikasaan!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #819 : 30.09.2016 20:52:10 »
Minä en ole animea koskaan oikeastaan seurannut tai ollut perillä uusista sarjoista. Kuulen niistä täältä tai sitten ohimennen conissa tai viimeistään, kun jonkun sarjan cossaajia on 50% coniväestä (SNK...) :D Kuitenkin ikisuosikkia NANAa aloittelin tuossa kolmatta kertaa, mutta se vähän jäi, koska asiat. Leffat kuitenkin katsoin ja mangatkin odottavat toista lukukertaa, kun nyt ovat ihan omanakin, eikä tarvitse kirjastossa niiden perässä juosta. Ihana sarja, josta en pääse yli enkä ympäri, vaikka sydämeni vuotaakin verta, kun se on kesken. Ajattelin nyt kuitenkin pitkästä aikaa tulla topaan pyörimään ja heti hokasin jotain jännää;

Lainaus
Toisena varmaan Bungou Stray Dogsin toinen kausi, jäi kuitenkin sen verran positiiviset fiilarit ekasta kaudesta.
Stray dogs kuulosti hauskalta, joten päätin tsekata kuvahausta ja lyhyen wikipedia-artikkelin sarjasta. Sehän vaikuttaa oikein hauskalta, joten haluaisitko kertoa hieman suomeksi että millainen sarja on ja onko englanninkieliset subit yleensä miten vaikeat tulkittavat? NANA menee, mutta esim. Deathnote aiheutti harmaita hiuksia ja en tajunut puoliakaan, että jos siinä antaa vähän rinnastusta ymmärrykseeni. :D

NANA leffat oli ihan jees, mutta ihmettelin, miten vaisuksi tarina jää. Tiesin taustat ja muiden hahmojen tarinat, mutta kyllä sitä jossain vaiheessa ajatteli, että eihän tästä jää juuri mitään käteen sellaiselle joka ei ole lukenut tai katsonut animea. Kuitenkin siinä käytiin hyvin pääpiirteittäin tarinaa läpi ja taustatarinat jäivät joiltain osin kokonaan pois. Ihan kivoja leffoja, kun tosiaan tietää taustat ja ne on siellä mielessä vaikkei niitä kerrotakaan. :P Ja Mika Nakashima on uusi rakkauteni, sopii niin hyvin Nanaksi!

Sitten on tietty ikuisuussarjani, One Piece. Mangassa olen jotain +60 menossa ja pitäisi jossain vaiheessa koettaa saada lisää. Yleensä olen pinotolkulla ostanut niitä Traconista, mutta tänä vuonna jäi ostamatta. Animea katsoin sata jaksoa, mutta kun ei tajua suurinta osaa vitseistä, koska englanti, niin on se vähän ankea vaikkakin ihan viihdyttävä. :D Yleiset pölinät kyllä hoksaa, mutta sitten taas tuommoset sanoilla kikkailut tai murrejutut menee ylihilseen.

...vastauksena kysymykseen, en edes tiedä mitä on tulossa ellette ole täällä maininnut saati odota niitä!


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”