Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 316458 kertaa)

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #780 : 08.09.2015 18:10:35 »
Nyt parissa viimeisimmässä conissa on alkanut ärsyttämään kun en tunnista hahmoja, sarjoja tai musiikkia cosplayssa, amvssa tai missään muussakaan ja nyt haluan sivistyä.
Suositelkaa jotain katsottavaa ja luettavaakin voi suositella, ei tartte olla sitä mainstream kamaa. Vähän joka laatua kun en oikein ees tiiä mikä on mun juttu ja mikä ei :D

Tähän mennessä olen kokonaan katsonut Sailor Moonin ja suht pitkälle olen nähnyt Neon Genesis Evangelionia (se on unohtunut), Full Metal Alchemistia(menetin mielenkiintoni) ja Conania (tää nyt on tällästä muuten vaan katselua).
Tällä hetkellä kesken ovat Kill la Kill (tykkään kyllä mutta en silti katso sitä kuin pari jaksoa kerrallaan), Kamigami no asobi on kanssa vaiheessa (lol taikapoikia ei vaan pygee kattoon määräänsä enempää kerralla) ja eilen katsoin yli puolet Free!n ekasta kaudesta (ihana hyväntuulen sarja! Verinen Paronitar sai aivopestyä tähän)

Oon lukenut kaikenlaisia taikatyttöjuttuja nuorempana, Conania, Emman, One Piecea ja nyt tässä viime aikoina Kurohitsujia (ihan jees mutta päässyt unohtumaan), Resident Evilin kokonaan ja tutustunut Soul Eateriin (se ei kyl oo ihan mun juttu kai).

SnKta en ota vastaan.

M

« Viimeksi muokattu: 08.09.2015 18:12:18 kirjoittanut Milgia »
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

haryu

  • pRINsessa
  • ***
  • Viestejä: 2 220
  • the gay ships are the yay ships
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #781 : 08.09.2015 18:49:18 »
Milgia no mikäs vika SnK:ssa on :D jos hassu ja romanttinen hömppädraama menee niin Brothers Conflict on kyllä kiva. Siinä tyttö (jonka nimeä en oikeen oo saanut selville) adoptoidaan perheeseen jossa hän saa 12 (vaiko 13) veljeä ja näillä veljillä on kaikilla vähän jotain kihinää tuohon tyttöön :D mun tietääkseni siinä ei kovin montaa jaksoa ole mutta se on kyllä tosi suloinen ja huvittava.
Myrsky vesilasissa, etten jopa sanoisi. -Biitti

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 998
  • Clara, my Clara
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #782 : 08.09.2015 21:27:22 »
Milgia, suosittelen vilkaisemaan sellaista animea kuin My Love Story!! Se kertoo Takeo Gōda nimisestä pojasta, joka on aika lailla kaksi mertiä pitkä ja hyvin lihaksikas kaveri. Takeolla ei ole oikein ollut onnea tyttöjen suhteen: kaikki, joihin hän on ihastunut, ovat ihastuneet hänen hyvännäköiseen parhaaseen ystäväänsä, Makoto Sunakawaan. Mutta sitten Rinko Yamato, tyttö jonka Takeo pelasti metrossa ahdistelijalta, ihastuu Takeoon.

My Love Story!! on aivan mahdottoman mahtava, ihana, suloinen ja hulvattoman hauska anime. Mä rakastuin siihen aivan heti. Takeo on niin mahdottoman ihana päähenkilö ja Yamato on syötävän suloinen (ja kaksikon suhde, se koituu vielä mun lopukseni - olen rakastunut!). Eikä Sunastakaan (ja hänen ja Takeon ystävyydestä) voi olla pitämättä. Koko kolmikkoon on mahdotonta olla rakastumatta. Jaksoja on tähän mennessä ilmestynyt 22 24:stä.

Mä niin toivon, että My Love Story!!-mangaa alettaisiin julkaisemaan täällä meilläkin. En oo tainnut koskaan ihastua mihinkään sarjaan tällä tavalla kuin tähän. Paitsi ehkä Ouran High School Host Clubiin...
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #783 : 08.09.2015 21:28:23 »
Kannattaa kattoa Ore Monogatari!!a! Se on aivan ylisöpö sarja. Mirai Nikki on myös tosi hyvä. Ja Death Note. Mangaversiot kannattaa kans kattoo läpi, jos kiinnostaa.

// Jahas, tirsukin suosittelee Ore Monogataria :D Eli mikä My Love Story nyt onkaan enkuks (suosin itse alkuperäisiä nimiä).

// Kannattaa myös kattoa sellainen sarja kuin Tengen Toppa Gurren Lagann. Ainakin jos shounen ja mecha kiinnostaa. Ja jos tykkää BL:stä, niin Junjou Romantica (siitä kantsii kans lukee manga).
« Viimeksi muokattu: 08.09.2015 21:46:49 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #784 : 09.09.2015 00:58:26 »
eilen katsoin yli puolet Free!n ekasta kaudesta (ihana hyväntuulen sarja! Verinen Paronitar sai aivopestyä tähän)

Oh, olen asiaankuuluvan ylpeä tästä, hienoa että tuon sarjan ilosanoma on jatkanut voittokulkuaan!  :D  Btw itse tykkäsin huomattavasti enemmän kakkoskaudesta, siinä oli minusta vähän parempi yleisdraivi, vaikka mielipiteitä tästä asiasta nyt onkin suuntaan ja toiseen. Mutta aivan ihana hyväntuulen sarja se nimenomaan on, on tullut vahdattua jo useampaan kertaan <3

Ja kun nyt kerran tarjottiin oiva tilaisuus hypettää omista sarjalöydöistään, niin voisin minäkin parit suositukset heittää kehiin. Mulle on jo pidempään maistunut rento komediallinen meininki, joten lähinnä sitä linjaa olisi tässä tarjolla;

Gekkan Shoujo Nozaki-kun. Tää on kestänyt mulla jo useamman katselukerran, liikuttavan hoopoja teinejä ja huumoria shoujo-kliseistä. Periaatteessa tää on kai romanttista komediaa, vaikkei siihen romantiikkaan oikein koskaan päästä. Sarjan nimihahmo Nozaki on pokerinaamoineen minusta ihan vitun hervoton. Sarja rakentuu randomeiden kaveri- ja ihastussuhteiden tilannekomiikalle.

Seitokai Yakuindomo. Yleensä seksi-vitsit tuppaa olemaan kauheita, mutta tässä sarjassa räävittömyydet ovat nimenomaan se kaikkein paras osa. Jostain syystä SY:lle merkitään usein genreksi haaremisarja, mutta ainakaan eka kausi + ova-jaksot ei menneet lainkaan siihen sellaiseen suuntaan, vaikka päähenkilöpoika onkin tyttöjoukon ympäröimänä. Kouluelämää ja törkeää läppää, vaikka tapahtumien tasolla ollaankin toki hyvin viattomia.

Danshi Koukousei no Nichijou. Slice of life -sarja, eli lukiolaispoikia hengailemassa ja jauhamassa shittiä ilman minkäänlaista juonta. Arkista urpoilua ja todella japanilaisia kiusallisia tilanteita, huumori on huomattavasti vähäeleisempää ja iisimpää kuin noissa kahdessa aiemmassa, mutta nauroin silti pääni irti tätä katsoessa.

Love Stage!! En ole mikään kauhean suuri BL:n ystävä, koska genrestä on aikoinaan jäänyt tosi paha maku, mutta tää oli oikein kiva. Joitain lajityypin nihkeyttä aiheuttavia kliseitä tässä kyllä oli, enkä itse osannut oikein millään tykästyä siihen pääpariin, mutta toisaalta tää onnistui silti yllättämään mut positiivisesti freesiydellään. Sitä paitsi kaikkien on yksinkertaisesti pakko rakastaa manageri Reitä  ;D

Silver Spoon / Gin no Saji. Jos alkaa iänikuinen lukiolaisanime nyppiä, niin tää maatalouskoulu tarjoaa vaihtelua. Tää sarja ei ole ihan niin komediallinen kuin noi muut, rentoa arkimenoa väritetään välillä raa'allakin realismilla, mutta pelkästään ryppyotsaiseksi draamaksi ei touhu kuitenkaan mene.
sano mua rovastiks

ruttotohtori

  • nightmare muse
  • ***
  • Viestejä: 1 248
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #785 : 09.09.2015 01:42:36 »
Ooh, animesuositteluja! Hmm, se riippuu kyllä ihan siitä mikä genre iskee eniten. Mulla olis ihan hirveesti näitä söpöt tytöt söpöilee -sarjoja suositeltavana, mut tuntuu että oon noin niinku ainoo Finis joka on niiden perään niin luettelenpas muuta.

Puella Magi Madoka Magica. Moderni klassikko, upea tekele kaikin puolin. Älä etsi mitään informaatiota, katso se vain (ja katsokaa muutkin jotka ette ole vielä kerinneet! Ilman ennakko-odotuksia, niin katsontakokemus on paras mahdollinen). En voi varmaksi sanoa pidätkö vai etkö, mutta ehkä. Mulle se on kaikin puolin kymppiplus ja ihan tosi, katso se kokonaan. Äläkä odota mitään, koska ne odotukset murretaan kuitenkin.

Sayonara Zetsubou Sensei. Mun toinen lemppari, samalta studiolta kuin edellinen mutta aivan erilainen sarja kyseessä. Täynnä mustaa huumoria, absurdeja tapahtumia, kulttuuriviittauksia ja päätöntä perseilyä. Visuaalista kikkailua on kans hirveesti ja kaikkee ihme kakkaa. Mut kaiken keskellä on tosi loistavia oivalluksia elämästä, sellasia joita ei tule ajatelleeksikaan ihan heti.

Clannad. Tälle itkee, siis jummi. 24 jaksoa riipaisevaa paskaa suoraan sanottuna. Ottaa sytämmestä. En tiiä. Jopa animea ei-niin-paljon-rakastava tyttöystäväni itki tälle, jopa enemmän ku mä. Jos kaipaa jotain surullista ja haikeaa niin tää on. Jees.

Shigatsu no Kimi wa Uso. Samaa kategoriaa edellisen kanssa, joskin nykyaikaisempaa. Itkun lisäksi huimaa klassista musiikkia.

AnoHana. Tää on kolmas itkusarja jota suosittelen mut se itkettää. Suosittelen ihan siks. Katoin sen tosin vuosia sitten enkä muista paljon mitään muuta kuin sen että vikan jakson aikana kyynelkanavat myrskysi kuin Niagaran putoukset.

Huhuhh, aika mainstream-kamaa nyt mut oh well. Suosittelen kans jo mainittuja Ore Monogatari!!a ja Gekkan Shoujo Nozaki-kunia, jotka on molemmat himu hyväntuulisia ja ihania! *>* Niin ja NGE:n ohjaajan edeltävä teos ja huomattavasti NGE:tä makoisampi (imho, kai se riippuu mut musta NGE oli vaan tosi... no ei uponnut yhtään) Gunbuster, noin kuusi jaksoa käsittävä ropotti-OVA kasikytluvulta. Kyllä, se on niin kasaria kun voi olla mut ite tykkäsin, ja se oli lyhyydestään huolimatta aika vaikuttava vaikken ropottien ystävä niinkään ole.

Mut kattokaa vaan se Madoka. Se on mun lempianime. Oikeesti. ;_;

(Ps. on mulla monta kymmentä lisääkin, saa aina lähestyy yksällä jos kaipaa suosituksia! Tosin oon erikoistunut melodramaattiseen itkuiluun ja tyttölöihin lähinnä joten en tiedä.)
leipää ja perunasoppaa

Natura Morta

  • Iha Namo vaa
  • ***
  • Viestejä: 93
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #786 : 12.10.2015 18:55:31 »
Mä oon tässä viimeaikoina vähä hiipunu animeharrastuksissani, ku en oo löytäny mitään katottavaa. Nostalgiaa viimeviikkoina oon hankkinut ja kattonu Digimonin ekan ja tokan kauden suomidubilla ja tykkään kyl siitä sarjasta varmaan yhtä paljon ku lapsena, ellen jopa enemmän.

Yks mun suosikki sarjoista on Ouran high school host club, sen joku täällä mainitsikin ja se tais olla eka anime, jota katoin, niin että tiedostin sen olevan animea. Mä oon pitäny sitä sellasena sarjana, et sen pystyy kattomaan monta kertaa kyllästymättä.

Ja ehdoton suosikki on D'grayman mä katoin tän ekaa kertaa kai 12-vuotiaana ja rakastuin. Nyt paremmalla englannilla on tullu katottuu uudelleen ja ymmärrettyy paremmin, kuinka kiehtova juoni ja henkilöt siinä onkaan. Ja mangankin kaikki ilmestyneet osat oon lukenu ja odottelen nyt, että 220 ilmestyis englanniks. Tätä sarjaa voin suositella ja jonkin juoniesittelysotkun voin väsätä pyydettäessä
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015 18:57:50 kirjoittanut Natura Morta »
"Maybe if we started looking what's the SAME instead always looking what's DIFFERENT"

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #787 : 12.10.2015 22:57:08 »
Nostalgiaa viimeviikkoina oon hankkinut ja kattonu Digimonin ekan ja tokan kauden suomidubilla ja tykkään kyl siitä sarjasta varmaan yhtä paljon ku lapsena, ellen jopa enemmän.
Mistä hankit? Tahtoo~

Itse en ole pahemmin enää animea katsonut, tosin katsoin kaverin kanssa muutaman jakson Shingeki no Kyojinia viikonloppuna ja tykkäsin. Pitää järjestää maratoni^^ (meillä oli virallisesti Muumi-maratoni viikonloppuna, mutta välillä oli pidettävä taukoa xD)

Muuten olen katsonut järjestelmällisesti Majisuka Gakuen -nimistä doramaa, jossa näyttelee AKB48:n jäseniä. Ajattelin että tässäpä hauska sarja, suosikkijäsenet esittävät yankii-hahmoja ja hakkaavat toisistaan ilmat pihalle. En mä odottanut varsinkaan ykköskauden lopussa itkeväni! Mutta koukututtua tuli ja pahasti. Nyt tässä sitten vain odottelen, että vitoskausi saadaan subattua niin voi sitten senkin katsoa. Ykköskausi on oma suosikkini, mutta pidin myös kakkos- ja neloskausista kovasti. Kolmoskautta en ole vielä katsonut, koska se ei ilmeisesti liity Majisukaan muuten kuin nimensä kautta. Mutta joku päivä^^
We had each other. That's how we won.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #788 : 29.10.2015 21:11:14 »
Siis mä en voi uskoa, että en ole muka ikinä kirjoittanut tähän topaan, vaikka mulla on takana mustavalkoraidallinen jernumenneisyys... Tosin siinä vaiheessa, kun armon vuanna 2008 liityin Finiin, taisi mun J-fanityttöyteni olla jo taantumaan päin. Nyt on tapahtunut kuitenkin jotain, mikä ajoi mut tänne vertaistukea hakemaan: löysin Netflixistä Narutoa!!! Mitkä feelsit, mitkä cry-me-a-riverit! Oon nyt jaksossa 41, ja emotionaalinen vuoristorata on tehnyt jo aika monta 360 asteen silmukkaa. En muista, mihin asti katsoin Narutoa silloin, kun vielä katsoin – enkä muista sitäkään, miksi jätin sarjan kesken. Nyt, abouttiarallaa 10 vuotta vanhempana Sasuke on edelleen ihana ja ninjat on edelleen cool, ja nyt mun tekee mieli kirjoittaa ne nolot OC-ficit, mitkä jäi silloin kirjoittamatta. :'''D

Mä en koskaan oikein innostunut animesta, Naruton lisäksi tuli katsottua muutama kausi Card Captor Sakuraa, Chobitsit ja Paradise Kissit. Niin ja Azumanga Daiohia ofc. Mangaan tuli laitettua rahaa sitten senkin edestä, huh huh. Että jos jota kuta kiinnostaa esim. CLAMPin mangat, niin yksäriä vaan! Tavallaan harmittaa, että niin moni mangakin on jäänyt innostuksen hiipumisen (ja uusien rahareikien ilmestymisen) myötä kesken, mutta vähän epäilen, ettei monenkaan sarjan kohdalla tapahtuisi tuollaista relapsea kuin Naruton kanssa. Ai Yazawan NANAn uusia lukuja odottelen edelleen kuin kuuta nousevaa, ja taisin viime vuonna jopa lukea sarjan alusta, mitä ei ole kyllä hetkeen tapahtunut. Angel Sanctuary on sellainen manga, jonka kesken jääminen kyllä vähän kismittää... eipä noita nyt montaa olisikaan jäljellä. Ja kappas, sitähän saa näköjään kirjastostakin! Minun nuoruudessani piti omilla rahoilla käydä Fantasiapeleistä ostamassa.

Onks täällä kohtalotovereita, jotka on auttamattomasti pudonnut nykyajan kelkasta, mitä animeen/mangaan tulee?

her shaking shaking
glittering bones

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #789 : 14.12.2015 16:01:01 »
Voi apua mihin mä ryhdyinkään. Tein itselleni profiilin MyAnimeListiin ja nyt yritän epätoivoisesti muistaa, mitä kaikkia animeja oon kattonut ja mangoja lukenut vuosien varrella... D: Oon jopa niin hullu että oon listannut tonne jotain hentaitakin XD
Samalla tuskailen kans, ku tohon Lempihahmot-kohtaan ei mahu ku 10 hahmoa... :< Ei oo reilua.

Ja nyt sit innostuin tosta listailusta niin paljon, että tekis mieli kattoo animee koko ajan, jotta saisin listat etenee XD (Mut en voi. Koska työt.)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #790 : 18.02.2016 23:28:50 »
sugared: Itse en oikein osaa yhtyä tohon tuskaan sen vuoksi, että mangaan tullut laitettua vuosien saatossa rahaa. Sitä on kyllä, kun muuttolaatikoissa taitaa se n. 1000 mangan kokoelma olla. Toisaalta oon aatellut sen aina siinä missä kirjaankin laitetun rahan, että mieluummin niihin laittaa rahaa, vaikka sen hyvin pienenkin summan joskus, kuin johonkin sellaiseen mistä ei tykkää tai vaikka alkoholiin tai karkkeihin tai tupakkaan. Onhan sitä itselläkin tietyt rahareiät, johon sitä rahaa menee pakollisina asioina, mutta edelleen mä voin hemmotella itseäni ehkä harvemmin kuin ennen hyvällä mangalla. Ja toisaalta kun sitä pystyy netistäkin lukemaan hyvin paljon, niin se auttaa entisestään siinä, että rahaa menee säästöön ja sit erikoisstapauksissa, vaikka lahjana ostaa jotain itselleen. Voin kyllä yhtyä siihen Narutoon, sillä mulla nostalginen fiilis siinä mielessä, että varmaan kuukauden puolentoista päästä tulee viimeinen suomennettu Naruto, muistaakseni mangassa 72 ois jo viimeinen, niin sitten sen sarjan kanssa matkattu vuosi ja taas vuosia. Animena en sitä koskaan itse tykännyt katsoa, mutta pikkuveli hurahti kiitos isosiskonsa siihen ja on katsonut ne kaikki jaksot, mitä Narutosta nyt on julkaistu (ja niitä on paljon.). Animesta itse taas en niin kiinnostunut, jos ei oteta poikkeuksina yaoita, shonen-aita tai jotain historiallista tai romanttisempaa kouludraamaa (tosin urheiluanime myös oli ja on edelleen ihan mahtavaa, kuten Prince of Tennis). Kuitenkin enemmän on tullut lopulta katsottua aasialaisia draamoja, sillä niissä on vielä jotain mahtavampaa kuin edes animessa. Kuitenkin mulle manga ja siitä sitten myöhemmin manhwa ovat aina niitä, mitä tälläkin hetkellä eniten tulee luettua. Ei niinkään katso animea tai ees draamoja tällä hetkellä, vaan lukee jopa nostalgisesti esim. Kizunaa, Bonderia, Under Grand Hotelia, Gokusenia, OHSHC:a, Emmaa, Hwang Mi Ri:n manhwoja ja muita sellaisia.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Vostok

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #791 : 07.03.2016 12:08:48 »
Osaisiko kukaan neuvoa mistä katsoa Ghost in the Shelliä ja mistä aloittaa?

Mulla on nyt hitonmoinen halu alkaa katsomaan Ghost in the Shellin animea ja haluan todellakin aloittaa 1990-luvun animesta, eli ensimmäisestä ja sitten edetä ilmestymisjärjestyksessä, mutta netistä katsoin että on niin monta vaihtoehtoa ja ties mitä nimikettä.  :-\ En tiedä mikä niistä on ysäriversio ja missä järjestyksessä menevät. Osaisiko joku auttaa? Oon kuullut vaan hyvää GitS:tä että pakkohan on alkaa sivistämään itseään!  ;D

Chiakara

  • Murmeli
  • ***
  • Viestejä: 94
  • Ne ne Papa ja sitä rataa
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #792 : 08.03.2016 19:17:07 »
Milgia: Tiedän, että kysymys on aika vanha ja anime/mangasarjaakin fanitettiin eniten viitisen vuotta sitten, mutta suosittelen silti Hetaliaa. Lyhyesti selitettynä kyse on animesta ja mangasta, jossa maista on tehty ihmishahmoja ja joka sijoittuu enimmäkseen toisen maailmansodan aikaan. Hetalia ei kuitenkaan ole liian raskas, se on lähinnä sellaista komediaa : )

Rakkaita lapsia en hylkää eikä Manaro niitä pois anna

Avatar ja Banneri: Minä

Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #793 : 26.03.2016 23:42:42 »
Minäkin nyt kaivoin vanhan aiheen esiin kysyäkseni simppelin kysymyksen: Mitä kautta Hetaliaan pääsee parhaiten käsiksi? En tiedä ovatko googlaustaitoni ruostuneet, mutta en meinaa löytää sarjaa mitenkään loogisesti (mangana tai animena), vaan törmäilen vain yksittäisiin lukuihin/jaksoihin siellä täällä. Onko näitä koostettu millekään sivulle jotenkin järkevällä tavalla ja oikeassa järjestyksessä? Kuten jo todettu, niin manga kuin animekin (tekstitettynä englanniksi) kelpaa.

Minua kiinnostaisi tutustua Hetaliaan, mutta se tuntuu yllättävän haastavalta tehtävältä. Tällä hetkellä tietoni sarjasta ja hahmoista kuitenkin rajautuvat lähinnä fanficceihin ja niihin sekalaisiin jaksoihin ja lukuihin, joihin olen netissä törmännyt. Näistä ei vain mitään kunnollista kokonaiskuvaa saa hahmotettua, ja esimerkiksi Pohjoismaita (jotka kuitenkin kiinnostavat minua eniten) en ole nähnyt kuin vilaukselta joissain yksittäisissä kohtauksissa.
"I'm surrounded by idiots." - Scar

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 610
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #794 : 26.03.2016 23:58:39 »
Mangan suhteen Hetarchive on helmi. Siellä on tyyliin kaikki manga.

Anime löytyy melkein mistä vaan sivustolta, jolta voi kattoa animea. Kaudet on Axis Powers (1-2), World Series (3-4), The Beautiful World (5) ja The World Twinkle (6). Google on kaveri. Joitain bonusjaksoja voi olla vaikeempi löytää, mut ei muita pitäs.

Hetalia koostuu pääosin lyhyistä stripeistä, joten lukujärjestys ei niinkään oo ongelma. Ku tapahtuma-aikakin heittelee tai on jotain mystistä :D


// Yhyy pari päivää, niin tulee Osomatsu-sanin vika jakso ._____. Mitä mä teen sen jälkeen? Miten mä kestän? Tai no, se kestäminen riippuu ihan siitäkin, millainen toi vika jakso on (edellisen toka puolisko iski pahasti sydämeen), mutta aaaaa D: Ku on jotain monta kuukautta seurannut ekasta jaksosta alkaen, niin helposti tulee tyhjä olo. Ei olis eka kerta ,____, (nimimerkillä sama tunne on koettu mm. Hetalian, Junjou Romantican ja Ore Monogatari!!n kanssa.)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2016 11:41:04 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #795 : 27.03.2016 15:07:35 »
Aah, kuulun taas niihin ketkä ei oo jostain syystä tähän aiheeseen viestiä laittanut, vaikka finissä oon ollu reilun vuoden ja animea kattonut ala-asteelta asti.
Animea katon laidasta laitaan muutoin, mutta tosi raa'at ja väkivaltaiset animet ei mene. Esim Bleachia ja Narutoa en suostu tästä syystä katsomaan :D
Onko täällä ketään joka ois kattonu Fairy Tailia? Se on mun ehdoton lemppari ja katon sitä tyyliin joka päivä, kun oon ite vasta menossa ykköskaudessa, vaik siitä onkin jo kakkoskausi menossa parhaillaan. Oon kirjotellu kyseisestä animesta ficcejäkin ja koin järkytyksen, kun siitä ei ollu täällä fikattu. Luulin, että se anime ois ollu paljon tunnetumpi!
Onko kellään tietoa, julkaistaanko tai onko julkaistu Fairy Tail-mangaa suomeksi? Mun mielestä sitä myydään kaupoissa vaan enkuksi, enkä tahdo sitä englanniksi ostaa, kun enkkutaidot ei oo niin hyviä et kokonaisia pokkareita voisin sujuvasti lukea.

Animeinnostukseen on jostain syystä mulla tullut uutena villityksenä animet, joissa tytöt seurustelee, eli olikohan sen nimitys nyt yuri vai mikä se oli. Jos jollakulla on, niin ottaisin kyseisen genren animesuosituksia vastaan! Saa olla pitkä tai lyhyt, pituudella ei oo rajoja! :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Korpinkutri

  • ***
  • Viestejä: 37
    • you promised me a story
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #796 : 29.03.2016 22:52:15 »
Animeinnostukseen on jostain syystä mulla tullut uutena villityksenä animet, joissa tytöt seurustelee, eli olikohan sen nimitys nyt yuri vai mikä se oli. Jos jollakulla on, niin ottaisin kyseisen genren animesuosituksia vastaan! Saa olla pitkä tai lyhyt, pituudella ei oo rajoja! :)
En tiedä ootko jo katsonut, mutta itse tykkäsin Strawberry Panicista. Tiivistetysti sanoen kertoo tyttökoulun oppilaista ja heidän välisistään suhdekiemuroista. Hahmoja ja potentiaalisia parituksia on paljon, mutta on tässä kuitenkin se ns. pääpari jota eniten seuraillaan että päätyvätkö lopulta yhteen vai eivät. Joistakin ärsyttävistä hahmoista ja korviaraastavista äänistä huolimatta oli minusta oikein viihdyttävä ja parissa episodissa jopa liikuttava. Siitä on tosin pitkä aika kun tämän viimeksi katsoin niin en kyllä enää oikein edes muista sen tarkemmin kaikkea...ja enempiä sarjoja en osaakaan mainita :'D myöntää täytyy että itseänikin huvittaisi tutustua tyttörakkausarjoihin hieman tarkemmin.

Olen vasta hiljattain saanut takaisin vuosia kadoksissa olleen animuinnostukseni. Yhtenä kesänä katsoin Shingeki no Kyojinin ja tykkäsin, sitten se taas vähän jäi, kunnes viime vuonna jotain kautta päädyin taas animen pariin. Mangaa en ole lukenut vuosiin enkä oikein usko että tulen enää mitään sarjaa keräämään. Lähinnä päädyin selaamaan tätä topicia animesarjasuositusten perässä : D tuntuu että minulta on jäänyt liian monta klassikkoa näkemättä ja sellaista, minkä kaikki tietävät.

En miellä itseäni otakuksi (enää, heh), mutten myöskään usko että tämä kiinnostus missään vaiheessa kokonaan lakkaa, vaikken välillä mitään sarjoja seurailisikaan. En myöskään oo ikinä ollut sellainen että olisi pakko katsoa mahdollisimman paljon kaikkea. Itse asiassa tuntuu että olen vähän turhankin nirso :---D laatu korvatkoon määrän.

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #797 : 30.03.2016 03:59:05 »
Mulla on taas Digimon projektina, tällä kertaa japaniksi. On tosi hyvä, nolottaa etten oo katsonu aikaisemmin >////////< ja just viime viikolla sain päätökseen Sailor Moonin liveaction-version Pretty Guardian Sailor Moonin (Sailor Mars pitää edelleen suosikin asemaa, minkä voi avastanikin nähdä xD). Itkin varsinkin ekojen jaksojen aikana koska nostalgia (katoin sarjan viimeksi joskus kasilla) ja vikojen jaksojen aikana koska saakeli pakkoko mun on aina shipata pareja joista toinen kuolee (tässä tapauksessa Sailor Mars/Sailor Venus, Venus kuolee).

Pitäis Shingeki no Kyojiniakin jatkaa + mullekin saa suositella yuria (mielellään sellaisia sarjoja joissa on onnellinen loppu).
We had each other. That's how we won.

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #798 : 01.04.2016 22:40:08 »
Korpikutri: Joo Strawberry Panic on tuttu nimenä, mutta katsonut en vielä ole ja olinkin lähes unohtanut tuon! Kiitos kun muistutit, pitääpä katsoa tuo! Kivalta kuulostaa ainakin :)
Eririn: Oo, mistäs oot Digimonia japaniksi löytänyt? Mä aattelin kattoa youtubesta digimonin kaikki kaudet suomeksi, kun ne jaksot sieltä näköjään löytyy. Ja Sailor Moonia en ole itse vielä katsonut yhtäkään kautta, mutta voisi harkita - sekin kun on näitä klassikkoanimeita, niin ois kiva sivistää itseään. :D
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #799 : 05.04.2016 15:25:07 »
SparklingAngel: Fairy Tail on tuttu lähinnä pikkuveljen kautta. Joskus katsonut sitä sivusilmällä, vaikka veljestäni hyvä. Se tosin suositellut, että jos tykkää siitä niin Gintama tai Beelzebub kannattaa myös katsoa ja kokeilla. Yurista minulla on huomattavasti vähemmän kokemusta, kun itse suosin yaoita ja shonen-aita. Kuitenkin yurista mieleen tulee lähinnä Akuma no Riddle, Kasimasi Girl meet Girl ja Brother dear Brother, joka on ehkä ensimmäisiä yuri-tyyppisiä animeita 90-luvun alkupuolelta.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016 15:26:52 kirjoittanut leofurioso »
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan