Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 239036 kertaa)

Pohjantähti

Vs: Cosplay-topic || ideoita, vinkkejä ja keskustelua
« Vastaus #640 : 03.03.2013 20:50:50 »
Lainaus
Mitäs mieltä muuten ihmiset siitä, että Animecon muutti Kuopioon?
En itse ole Kuopiossa koskaan käynyt, joten Musiikkitalosta en paikkana osaa sanoa mitään. Muutto Kuopioon kumminkin on mahdollistanut mun pääsyn sinne, kun ei ole mikään kamalan pitkä matka (neljä tuntia yhteen suuntaan junalla on mun mielestä nykyään lyhyt matka), kun Oulussa asun.

Lainaus
Ja aww Muumit! Jos satutte tulemaan jossakin vastaan noissa puvuissa, saattanen tulla piipittämään kamera kädessä jotain epäselvää.
Ainakin Desussa siis tosiaan olen. Se nyt on varmistunut että itsellä pyörii mukana Hosuli, mutta Sosulin pääseminen tapahtumaan on vielä vähän auki.

Peccantis

« Vastaus #641 : 03.03.2013 23:26:14 »
Toivottavasti Animecon ensi kerralla järjestää itsensä paremmin, Musiikkitalo ei ole suinkaan mahdoton paikka järjestää mutta sieltä jäi kyllä mieleen lähinnä tungos ja kurja perustiedotus (rakennuskartat tarvitaan myös seinille eikä vain conivihkoon joka loppuu kesken!) sekä yleisövirtojen hallinta.

Paju

• Okaketulta
« Vastaus #642 : 04.03.2013 15:44:42 »
Lainaus
Millaisia suunnitelmia ihmisillä on tälle vuodelle?

Alan olla varma, että hankkiudun mun cossineitsyydestäni eroon tänä kesänä. Hahmosta ei kuitenkaan ole edelleenkään varmuutta, sillä niin kovasti kuin RHPS:n Columbia houkuttaisi, moodswingeilevä perfektionistisyyteni ottaisi minusta ylivallan. Saa nähdä, se kuitenkin innostaa suunnattomasti ja Columbia on sentään hahmo johon tulee samastuttuakin jollain tavoin. Ensimmäiseksi tekisi oman jaksamisenkin vuoksi valita jokin helpompi cossi.
Batman-hahmot houkuttelevat myös edelleen.

Länkkäriä silti, sillä mun fanitus nyt on yksinkertaisesti keskittynyt sinne suuntaan.

(Sitten mulla kyllä olisi yksi pienoinen idea mikä olemassaolon tunnustan, mutta henkilöllisyyden pidän salaisuutena koska se on niin epävarma. ;D)
Ei askeltakaan, ei sanoja
En löydä enää tarvetta karata
Jos totuus ei pala tulessakaan
Oli paluuni oikein ja puhe turha

Purple

• muusani Draco
    • Purple Passage
« Vastaus #643 : 22.04.2013 22:59:21 »
Lainaus
Alkoi epäilyttää, että miksi Fantasiapeleistä voi lippuja ostaa vain käteiselle, iik, toivottavasti niillä on verotuskiemurat hanskassa. :D
Ei ku tääkin ihan normikäytäntö. En nyt osaa tarkalleen asiaa selittää, mutta jos lippuja myydään jonkun toisen "yrityksen" puolesta eli tässä tapauksessa Animeconin niin välttämättä kassaan näitä ei merkitä, kun kaikki tuotot menee suoraan sitten siihen toiseen paikkaan. Työpaikassani nimittäin myydään kanssa lippuja urheilutapahtumiin/sm-liigan vieraspeleihin ja niihin tosiaan käy vaan käteinen. En oo sen pahemmin syitä kysellyt, mut joku semmonen siinä on, ettei myyntipaikan tilitykset/tuotot/tms muutu sen vuoksi. Mut uskosin, ettei tässä nyt mistään verojenkierrosta oo kyse :--D

Pakko kommentoida tähän, että eivät conit (ainakaan Tracon ja Desucon) ole verovelvollisia, sillä ne ovat ns. yleishyödyllisiä yhdistyksiä. Kukaan ei saa tapahtumien tekemisestä rahaa, ja tapahtumat ovat voittoa tuottamattomia. Lippuhinnoissa ei ole siis ALV:tä ollenkaan mukana (=niistä ei mene veroa). Sen sijaan ostetuista tavaroista maksetaan kuluttajien tapaan ihan normaalisti ALV toisin kuin yritykset jotka saavat sen vähentää.

// Kenelläkään kokemusta HelloCosplaysta tilaamista?

Tilasin sieltä muutamia vuosia sitten. Siitä on jo sen verran aikaa että en muista kunnolla miten tilaus sujui, mutta muistaakseni ihan hyvin. Taisi olla hitusen hidas toimitus, mutta kumminkin asiallinen.

En ole vielä päättänyt, mitä tänä vuonna cossaan. Mietin Morgianaa Magista, mutta nyt uuden kauden sarjojen alkaessa on alkanut kiinnostaa Ledo Suisei no Gargantiasta :D Olisi tuossa työn alla myös yksi originaaliasu haltiaprinsessa, jos saisi vaikka Ropeconiin valmiiksi... jää nähtäväksi.

Fanart ||  1.Fic (K18)

Mightyena

• ヨホホホ♪
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #644 : 04.05.2013 01:47:41 »
En ole koko ketjua selannut läpi, niin en ole varma, kuinka paljon aiheesta on puhuttu... Mutta kuinka paljon porukka täällä lukee suomenkielistä mangaa? Luetteko kaiken manganne suomeksi, paria sarjaa, vai miten?

Ja etenkin, mitä mieltä olette siitä suunnasta, johon tämä manganjulkaisu Suomessa on lähtenyt? Sangatsu julkaisee tässä kohtapuoliin läjällisiä yksi-paripokkarisia nuoremman yleisön eläinjuttuja, etsiväkoiraa sekä pari muuta lyhyehköä shoujosarjaa. No, julkaisivathan ne Jungle Taitein, joka on ilmeisesti eläinaiheen lisäksi klassikko, mutta muuten näissä julkaisuissa on nähtävissä selkeä teema. Oletteko tyytyväisiä? Omasta mielestäni nuo eläinjutut ovat ihan söpöjä, mutta toivoisin ehkä seineniä tai joseita enemmän... :D Tai miksei shounenia, kun useamman julkaisutahti hidastunut. :c

Ivrean shoujojulkaisut olleet aika kivsuja, mutta ne suomennokset, hrr.
everybody knows there's a party at the end of the world

Peccantis

« Vastaus #645 : 04.05.2013 19:37:08 »
Nukkemestari: Ouran High School Host Club on pakko katsoa listoilla yleensä (...)
Minen kyllä nyt rehellisyyttä viljelläkseni tajua miksi Ouclub on niillä listoilla... Joku joka tykkää sarjasta, valaisisiko? Yritin itse katsoa kun kovin kehuivat enkä kestänyt edes huumorimielessä, liekö sitten liian tanttaantunut...

En ole koko ketjua selannut läpi, niin en ole varma, kuinka paljon aiheesta on puhuttu... Mutta kuinka paljon porukka täällä lukee suomenkielistä mangaa? Luetteko kaiken manganne suomeksi, paria sarjaa, vai miten?

Ja etenkin, mitä mieltä olette siitä suunnasta, johon tämä manganjulkaisu Suomessa on lähtenyt? (...)
Minä olen sitten niin hirveän kranttu käännösten suhteen etten ole sietänyt suomeksi ostaa kuin Emman ja FMA:n. Black Butleria koetin viitisen pokkaria mutta taidan taittua enkkujulkaisuun kun nuokin nostattavat välillä niskavilloja kun mukamas tyyli on niin väärä tuohon kauteen ja tuo sana on selvästi virheellinen ja :P

Emman käännös on hyvä, FMA:n  hyrisyttävän hyvä. One Piece on kuulemma kanssa hyvä mutten ole vielä päässyt lukemaan... Ajattelin pikemminkin katsoa animen.

Minäkin kaipaan lisää seineniä (ja kiitos ei, kisusöpöilyt eivät nyt riitä kiintiöntäytteeksi). Joka kerran kun tsekkaan lehtihyllyä tulee aina vaan vanhempi olo, mutta kyllä totuus on se, etten kymmenenkään vuotta sitten lämmennyt shojohötölle. Ja ei, Arina Tanemuran seikkailusäädöt eivät nyt riitä juoneksi :P Jos ei tule mieluisia suomijulkaisuja (asiallisesti käännettyinä!) niin minun rahani virtaavat kyllä ulkomaisten laitosten tekijöille.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 19:43:26 kirjoittanut Peccantis »

Pohjantähti

« Vastaus #646 : 05.05.2013 17:02:49 »
Hui tunnen itseni kauhean ahkerasti, kun Desuconin cossit ovat viimeistelyä vaille valmiina!
Perjantaina ja Lauantaina cossaan tosiaan Mikotoa (punahiuksinen) K:sta. Ja ainoastan takki pitää viimeistellä (hankkia muutama nappi ja karvakaulus) ja etsiä sopiva ketju housuihin roikkumaan.
Ja sunnuntaina olen sitten Juksu Muumeista, kuten jo joskus aikaisemmin mainitsin. Ja hyvällä tuurilla sekin puku valmistuu tänään, kun vain tuo keltainen huivi pitää kiinnittää.

Animeconin puvut ovatkin sitten aloittamatta, mutta eihän niillä niin väliä vielä olekaan ; D Mutta mites muilla edistyy?

Minorea

• "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
« Vastaus #647 : 07.05.2013 15:33:13 »
Mutta mites muilla edistyy?

... edistyy, örhm.

Desuun olen päättänyt kierrättää vanhan Itachi cosplayni, koska olen laiska enkä jaksa alkaa tehdä useita uusia pukuja. Muiden päivien puvuista en ole sitten varma, pitää miettiä. Tehdään varmaan kaverin kanssa Ganguro gals - tyylillä meikit ja kigurumit ja yhtenä päivänä voisin yrittää saada uuden puvun kiertoon. Voisin. Yrittää.

Mimiconiin aloin tekemään pukua vasta viime viikonloppuna ja tarkoitus olisi mennä kisaamaan. Ahahaha, miten voinkin olla niin laiska aloittamaan näitä?!
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."

Mightyena

• ヨホホホ♪
« Vastaus #648 : 13.05.2013 16:11:12 »
mietityttää spämmätä tätä ketjua näin usein, mutta teen mitä vain ennen kuin aloitan kokeeseen lukemisen

Lainaus
One Piece on kuulemma kanssa hyvä mutten ole vielä päässyt lukemaan... Ajattelin pikemminkin katsoa animen.
Pakko tulla ihkuttamaan, että One Piecen käännös on ihan loistava! Alkuperäisessä versiossa on ilmeisesti käytetty sen verran omaperäistä kieltä, että käännöksessäkin jotkut luovahkot ratkaisut ovat olleet pakollisia. Kaikki oikein hyvin onnistuneita mielestäni.

Mutta tuo animen katsominen on kyllä minunkin mielestäni hyvä idea. :--D Jostain syystä kyllästyin ihan täysin lukemaan One Pieceä, mutta animea olen katsonut lyhyessä ajassa monta sataa jaksoa. Ja se on oikeasti ehkä parasta, mitä olen koskaan nähnyt. Se jaksomäärä on ihan huikea, mutta suosittelen silti lämpimästi. Tässä sarjassa ei ole edes niin sietämättömän paljon fillereitä, ja ne vähäisetkin ovat jopa ihan viihdyttävää katsottavaa (toisin kuin Naruton fillerit, hrr).

Tsubaki

« Vastaus #649 : 16.05.2013 20:48:59 »
Oiskos hyvii luku ehdotuksii tai katsottavaa ;) ?? oon kattonu ja lukenu nii mont tunnettua nii en osaa päättää enempää :D
I'm who I'm and I will always be just me

Pohjantähti

« Vastaus #650 : 16.05.2013 21:56:11 »
Oiskos hyvii luku ehdotuksii tai katsottavaa ;) ?? oon kattonu ja lukenu nii mont tunnettua nii en osaa päättää enempää :D

Osaatko yhtään sanoa, että minkälaisisita genreistä pidät, niin on helpompi suositella?

Tsubaki

« Vastaus #651 : 16.05.2013 22:02:13 »
Pohjantähti: no romanttisista, toiminta, kauhu, seikkailu, urheilu, fantasia, avaruus... aikas monest...

Tsubaki

« Vastaus #652 : 20.05.2013 12:33:46 »
ranpururin: Kiitos ^^

HONE

• HermiONE
« Vastaus #653 : 20.05.2013 14:25:14 »
Inuyasha on sarja josta pidän, mutta kaikkein hyvin manga sarja jota olen lukenut on kolmi osainen sarja -The dreaming piirtäjä ja käsikirjoittaja Australiassa asuva Queenie Chan ja suomessa kustantaja Egmont kustannus, Australiassa Tokyopop. Manga sarjan tyyli laji ovat draama/kauhu ikä raja 13+. :) HYVÄ SARJAKUVA.
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

Minorea

• "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #654 : 12.06.2013 12:34:11 »
En tällaista ainakaan onnistunut täältä löytämään, niin päätin sitten luoda topicin aiheelle. Pari piilo-otakua (tai vähemmän piilo) on tullut täältä bongattua, joten kysytään sitten ihan suoraan, löytyykö sellaisia täältä forumilta? Ja mitä japanilaisen populaarikulttuurin oheistoimintaa harrastatte? Onko se kielen opiskelua, piirtämistä, sarjakuvia, cosplayta, pukeutumista, karaokea, coneja tai jotain muuta tai kaikkea yhteensä?

Ja miten tulit ylipäänsä kiinnostuneeksi koko harrastus kulttuurista?
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."

Rin

• Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #655 : 12.06.2013 14:29:33 »
Kai mua jonkinlaiseksi otakuksi voisi sanoa.  ::) Krhm niin siis...

Mulla ei oo mitään hajua milloin ja miksi näistä kiinnostuin. Joskus olin tainnu katella ku luokkalaiset piirteli jotain sinne päin ja totesin, et noi on kivan näkösiä tai jotain. :DD Yhtäkkiä mä vaan piirsin. Sit joskus kirjastosta bongasin mangat ja eka minkä luin oli Power!!. Sen jälkeen tuli NaNa ja itken vieläki, ku se jäi tauolle. ;( Animeen tutustuin sitten joskus kun tajusin, että netistä löytää sellasikia. Ekana tais olla NaNa tai Fruits Basket. En enää muista. :P

Eli siis mä piirrän, luen, katson. Vähän kieltäkin olen yrittänyt opetella ja jotain ehkä jopa osaisin sanoa. xD Conit ja cossaaminen kiinnostais, ehkä mä vielä joku päivä uskaltaudun sinne asti.

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee? Kesäloma tekemisestä puutetta. ^-^

Eririn

• valomiekkalesbo
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
« Vastaus #656 : 12.06.2013 17:25:21 »
Itse kiinnostuin japanilaisesta populaarikulttuurista jo lapsena. Muumit ja Digimon nääs. Siitä olen sitten laajentanut mangaan ja muuhun animeen, mutta suurin rakkaus tällä hetkellä on J-pop. Japanilaiset tyttöryhmät ovat aivan ihania. Omia suosikkejani ovat Morning Musume., Berryz Koubou, C-ute, S/mileage, AKB48, Juice=Juice ja Fairies, sooloartisteista pidän Utada Hikarusta, Otsuka Aista ja Nishino Kanasta.

Jonkin verran olen myös opiskellut japania itsenäisesti. Osaan hiraganat ja katakanat sekä jotain 100 kanjimerkkiä + pääsin kerran puheisiin japanilaisen naisen kanssa ja hän kehui, että ihan hyvin osaan japania puhua, vaikka olen aloittelija. Osaan muodostaa yksinkertaisia lauseita ja pärjäisin esimerkiksi kaupassa.

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee?
Tästä muistui mieleen, että pitäisi jatkaa Ranman katsomista Tubesta. Ranma on niin hauska sarja. P-chan on ihana<3
Tällä hetkellä luen Sailor Moonia ja Vampire Knightia. Sailor Moon on varmaan ylivoimainen suosikkini kaikista sarjoista - tai no, ehkä se on jaetulla ykkössijalla Fushigi Yuugin kanssa. Vampire Knight ei ole mikään maailman ihmeellisin sarja, mutta ihan kiva. Hahmot ovat hyviä, samoin juoni, vaikka vampyyrit on muuten ainakin omalla kohdalla vähän last season. Ja meininkinä on ollut, että alkaisin keräillä sarjaa nimeltä Yotsuba&! Olen lukenut sitä kirjastossa ja se on niin hurmaava sarja! Väkisinkin hymyilee ja nauraa, kun sitä lukee.
We had each other. That's how we won.

flawless

• HBIC / IWBYS
  • Administrator
  • d a d d y
« Vastaus #657 : 12.06.2013 22:26:19 »
Samaan topiciin on nyt yhdistetty uusi japanilainen populaarikulttuuritopic, animetopic ja cosplaytopic, koska näiden aiheet menivät päällekäin.
I'm not a freak I just thought it was carnival

banneri © Ingrid

Mightyena

• ヨホホホ♪
« Vastaus #658 : 12.06.2013 23:48:04 »
Jännä tämä topien yhdistyminen. Ehkä tästä tulee nyt sitten aktiivisempi. ^^

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee?

Öää tällä hetkellä katselulistalla on One Piece (jonka ilmestymistahtia en takuulla saa ikinä kiinni, vielä 150 jaksoa ja niitä ilmestyy jatkuvasti lisää hnng), Karneval, OreImon toinen kausi, Hetalian viides kausi ja Shingeki no Kyojin. Kaikissa olen kauniisti jäljessä, koska kesällä en jaksa ilmeisesti edes katsoa animea. :--D

Mangoissa seuraan muutamia suomitahdilla, tarkemmin sanottuna At Laz Meridiania, Bleachia, Chi's Sweet Homea, Weediä, Narutoa, Paradise Kissiä (joka on muuten Nanan tekijältä ja hirmuisen hyvä), Soul Eateria, Yotsubatoa ja Navi Lunaa. Näistä pari loppuukin ihan pian. :3 Kaikista pidän, paitsi Soul Eaterista. Kuulin siitä paljon hyvää ennen kuin aloin seuraamaan, mutta lopulta en sitten oikein innostunutkaan koko sarjasta. Jaa, ehkeipä se ole vielä käynnistynyt kunnolla tai sitten se ei vain ole tyyliseni.

Enkkujulkaisuista ostelen Vampire Knightia (ärsytti, kun se suomennettiin, koska halvempi hinta enkä viitsinyt vaihtaa kieltä), Kuroshitsujia (sama juttu), Genshikeniä ja Durararaa.

Olen muuten aivan surkea pysymään sarjojen perässä, jos pitäisi seurata jotenkin säännöllisesti (joka viikko/ joka kuukausi). Tällä tavalla seuraan Kurobasua, Shingeki no Kyojinia ja Karnevalia. Näistä vain yhdessä en ole jäänyt jälkeen arvatkaa missä. Ehkä siksi olenkin alkanut lukemaan paljon oneshotteja. Ne ovat nopeita lukea, joten ei haittaa, jos olisivat noin muuten hiukan huonompia kuin pitkät sarjat. :D

Lainaus käyttäjältä: Eririn
Ja meininkinä on ollut, että alkaisin keräillä sarjaa nimeltä Yotsuba&! Olen lukenut sitä kirjastossa ja se on niin hurmaava sarja! Väkisinkin hymyilee ja nauraa, kun sitä lukee.
Oi, kannattaa! Se on aivan ihana sarja. Harmi vain, kun saatiin Japanin julkaisutahti kiinni ja nyt pokkareita tulee harvoin. :/ Noh.

Violetu

• Winter Soldier
« Vastaus #659 : 25.06.2013 00:25:45 »
Onko paljon finiläisiä menossa animeconiin?
Oma vaki-conikaveri hylkäsi julmasti, vaikka toisaalta rahatilanne on myös plääh. Olisi se vaan ollut niin kivaa käydä taas Castielina hillumassa :'(

Mutta ehkä sitten Traconiin syksyllä (niin varmaan).

Aggressive... but I like it.