Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313975 kertaa)

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #640 : 04.05.2013 01:47:41 »
En ole koko ketjua selannut läpi, niin en ole varma, kuinka paljon aiheesta on puhuttu... Mutta kuinka paljon porukka täällä lukee suomenkielistä mangaa? Luetteko kaiken manganne suomeksi, paria sarjaa, vai miten?

Ja etenkin, mitä mieltä olette siitä suunnasta, johon tämä manganjulkaisu Suomessa on lähtenyt? Sangatsu julkaisee tässä kohtapuoliin läjällisiä yksi-paripokkarisia nuoremman yleisön eläinjuttuja, etsiväkoiraa sekä pari muuta lyhyehköä shoujosarjaa. No, julkaisivathan ne Jungle Taitein, joka on ilmeisesti eläinaiheen lisäksi klassikko, mutta muuten näissä julkaisuissa on nähtävissä selkeä teema. Oletteko tyytyväisiä? Omasta mielestäni nuo eläinjutut ovat ihan söpöjä, mutta toivoisin ehkä seineniä tai joseita enemmän... :D Tai miksei shounenia, kun useamman julkaisutahti hidastunut. :c

Ivrean shoujojulkaisut olleet aika kivsuja, mutta ne suomennokset, hrr.
everybody knows there's a party at the end of the world

Peccantis

  • ***
  • Viestejä: 743
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #641 : 04.05.2013 19:37:08 »
Nukkemestari: Ouran High School Host Club on pakko katsoa listoilla yleensä (...)
Minen kyllä nyt rehellisyyttä viljelläkseni tajua miksi Ouclub on niillä listoilla... Joku joka tykkää sarjasta, valaisisiko? Yritin itse katsoa kun kovin kehuivat enkä kestänyt edes huumorimielessä, liekö sitten liian tanttaantunut...

En ole koko ketjua selannut läpi, niin en ole varma, kuinka paljon aiheesta on puhuttu... Mutta kuinka paljon porukka täällä lukee suomenkielistä mangaa? Luetteko kaiken manganne suomeksi, paria sarjaa, vai miten?

Ja etenkin, mitä mieltä olette siitä suunnasta, johon tämä manganjulkaisu Suomessa on lähtenyt? (...)
Minä olen sitten niin hirveän kranttu käännösten suhteen etten ole sietänyt suomeksi ostaa kuin Emman ja FMA:n. Black Butleria koetin viitisen pokkaria mutta taidan taittua enkkujulkaisuun kun nuokin nostattavat välillä niskavilloja kun mukamas tyyli on niin väärä tuohon kauteen ja tuo sana on selvästi virheellinen ja :P

Emman käännös on hyvä, FMA:n  hyrisyttävän hyvä. One Piece on kuulemma kanssa hyvä mutten ole vielä päässyt lukemaan... Ajattelin pikemminkin katsoa animen.

Minäkin kaipaan lisää seineniä (ja kiitos ei, kisusöpöilyt eivät nyt riitä kiintiöntäytteeksi). Joka kerran kun tsekkaan lehtihyllyä tulee aina vaan vanhempi olo, mutta kyllä totuus on se, etten kymmenenkään vuotta sitten lämmennyt shojohötölle. Ja ei, Arina Tanemuran seikkailusäädöt eivät nyt riitä juoneksi :P Jos ei tule mieluisia suomijulkaisuja (asiallisesti käännettyinä!) niin minun rahani virtaavat kyllä ulkomaisten laitosten tekijöille.
« Viimeksi muokattu: 04.05.2013 19:43:26 kirjoittanut Peccantis »

Pohjantähti

  • ***
  • Viestejä: 110
Vs: Cosplay-topic || ideoita, vinkkejä ja keskustelua
« Vastaus #642 : 05.05.2013 17:02:49 »
Hui tunnen itseni kauhean ahkerasti, kun Desuconin cossit ovat viimeistelyä vaille valmiina!
Perjantaina ja Lauantaina cossaan tosiaan Mikotoa (punahiuksinen) K:sta. Ja ainoastan takki pitää viimeistellä (hankkia muutama nappi ja karvakaulus) ja etsiä sopiva ketju housuihin roikkumaan.
Ja sunnuntaina olen sitten Juksu Muumeista, kuten jo joskus aikaisemmin mainitsin. Ja hyvällä tuurilla sekin puku valmistuu tänään, kun vain tuo keltainen huivi pitää kiinnittää.

Animeconin puvut ovatkin sitten aloittamatta, mutta eihän niillä niin väliä vielä olekaan ; D Mutta mites muilla edistyy?

Minorea

  • ***
  • Viestejä: 61
  • "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
Vs: Cosplay-topic || ideoita, vinkkejä ja keskustelua
« Vastaus #643 : 07.05.2013 15:33:13 »
Mutta mites muilla edistyy?

... edistyy, örhm.

Desuun olen päättänyt kierrättää vanhan Itachi cosplayni, koska olen laiska enkä jaksa alkaa tehdä useita uusia pukuja. Muiden päivien puvuista en ole sitten varma, pitää miettiä. Tehdään varmaan kaverin kanssa Ganguro gals - tyylillä meikit ja kigurumit ja yhtenä päivänä voisin yrittää saada uuden puvun kiertoon. Voisin. Yrittää.

Mimiconiin aloin tekemään pukua vasta viime viikonloppuna ja tarkoitus olisi mennä kisaamaan. Ahahaha, miten voinkin olla niin laiska aloittamaan näitä?!
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."


Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #644 : 13.05.2013 16:11:12 »
mietityttää spämmätä tätä ketjua näin usein, mutta teen mitä vain ennen kuin aloitan kokeeseen lukemisen

Lainaus
One Piece on kuulemma kanssa hyvä mutten ole vielä päässyt lukemaan... Ajattelin pikemminkin katsoa animen.
Pakko tulla ihkuttamaan, että One Piecen käännös on ihan loistava! Alkuperäisessä versiossa on ilmeisesti käytetty sen verran omaperäistä kieltä, että käännöksessäkin jotkut luovahkot ratkaisut ovat olleet pakollisia. Kaikki oikein hyvin onnistuneita mielestäni.

Mutta tuo animen katsominen on kyllä minunkin mielestäni hyvä idea. :--D Jostain syystä kyllästyin ihan täysin lukemaan One Pieceä, mutta animea olen katsonut lyhyessä ajassa monta sataa jaksoa. Ja se on oikeasti ehkä parasta, mitä olen koskaan nähnyt. Se jaksomäärä on ihan huikea, mutta suosittelen silti lämpimästi. Tässä sarjassa ei ole edes niin sietämättömän paljon fillereitä, ja ne vähäisetkin ovat jopa ihan viihdyttävää katsottavaa (toisin kuin Naruton fillerit, hrr).
everybody knows there's a party at the end of the world

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #645 : 16.05.2013 20:48:59 »
Oiskos hyvii luku ehdotuksii tai katsottavaa ;) ?? oon kattonu ja lukenu nii mont tunnettua nii en osaa päättää enempää :D
I'm who I'm and I will always be just me

Pohjantähti

  • ***
  • Viestejä: 110
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #646 : 16.05.2013 21:56:11 »
Oiskos hyvii luku ehdotuksii tai katsottavaa ;) ?? oon kattonu ja lukenu nii mont tunnettua nii en osaa päättää enempää :D

Osaatko yhtään sanoa, että minkälaisisita genreistä pidät, niin on helpompi suositella?

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #647 : 16.05.2013 22:02:13 »
Pohjantähti: no romanttisista, toiminta, kauhu, seikkailu, urheilu, fantasia, avaruus... aikas monest...
I'm who I'm and I will always be just me

Tsubaki

  • ***
  • Viestejä: 42
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #648 : 20.05.2013 12:33:46 »
ranpururin: Kiitos ^^
I'm who I'm and I will always be just me

HONE

  • HermiONE
  • ***
  • Viestejä: 78
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #649 : 20.05.2013 14:25:14 »
Inuyasha on sarja josta pidän, mutta kaikkein hyvin manga sarja jota olen lukenut on kolmi osainen sarja -The dreaming piirtäjä ja käsikirjoittaja Australiassa asuva Queenie Chan ja suomessa kustantaja Egmont kustannus, Australiassa Tokyopop. Manga sarjan tyyli laji ovat draama/kauhu ikä raja 13+. :) HYVÄ SARJAKUVA.
"Jos uskot uskomattomaan,uskomaton uskoo sinuun"

Minorea

  • ***
  • Viestejä: 61
  • "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #650 : 12.06.2013 12:34:11 »
En tällaista ainakaan onnistunut täältä löytämään, niin päätin sitten luoda topicin aiheelle. Pari piilo-otakua (tai vähemmän piilo) on tullut täältä bongattua, joten kysytään sitten ihan suoraan, löytyykö sellaisia täältä forumilta? Ja mitä japanilaisen populaarikulttuurin oheistoimintaa harrastatte? Onko se kielen opiskelua, piirtämistä, sarjakuvia, cosplayta, pukeutumista, karaokea, coneja tai jotain muuta tai kaikkea yhteensä?

Ja miten tulit ylipäänsä kiinnostuneeksi koko harrastus kulttuurista?
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."


Rin

  • Vieras
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #651 : 12.06.2013 14:29:33 »
Kai mua jonkinlaiseksi otakuksi voisi sanoa.  ::) Krhm niin siis...

Mulla ei oo mitään hajua milloin ja miksi näistä kiinnostuin. Joskus olin tainnu katella ku luokkalaiset piirteli jotain sinne päin ja totesin, et noi on kivan näkösiä tai jotain. :DD Yhtäkkiä mä vaan piirsin. Sit joskus kirjastosta bongasin mangat ja eka minkä luin oli Power!!. Sen jälkeen tuli NaNa ja itken vieläki, ku se jäi tauolle. ;( Animeen tutustuin sitten joskus kun tajusin, että netistä löytää sellasikia. Ekana tais olla NaNa tai Fruits Basket. En enää muista. :P

Eli siis mä piirrän, luen, katson. Vähän kieltäkin olen yrittänyt opetella ja jotain ehkä jopa osaisin sanoa. xD Conit ja cossaaminen kiinnostais, ehkä mä vielä joku päivä uskaltaudun sinne asti.

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee? Kesäloma tekemisestä puutetta. ^-^

Eririn

  • valomiekkalesbo
  • ***
  • Viestejä: 956
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #652 : 12.06.2013 17:25:21 »
Itse kiinnostuin japanilaisesta populaarikulttuurista jo lapsena. Muumit ja Digimon nääs. Siitä olen sitten laajentanut mangaan ja muuhun animeen, mutta suurin rakkaus tällä hetkellä on J-pop. Japanilaiset tyttöryhmät ovat aivan ihania. Omia suosikkejani ovat Morning Musume., Berryz Koubou, C-ute, S/mileage, AKB48, Juice=Juice ja Fairies, sooloartisteista pidän Utada Hikarusta, Otsuka Aista ja Nishino Kanasta.

Jonkin verran olen myös opiskellut japania itsenäisesti. Osaan hiraganat ja katakanat sekä jotain 100 kanjimerkkiä + pääsin kerran puheisiin japanilaisen naisen kanssa ja hän kehui, että ihan hyvin osaan japania puhua, vaikka olen aloittelija. Osaan muodostaa yksinkertaisia lauseita ja pärjäisin esimerkiksi kaupassa.

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee?
Tästä muistui mieleen, että pitäisi jatkaa Ranman katsomista Tubesta. Ranma on niin hauska sarja. P-chan on ihana<3
Tällä hetkellä luen Sailor Moonia ja Vampire Knightia. Sailor Moon on varmaan ylivoimainen suosikkini kaikista sarjoista - tai no, ehkä se on jaetulla ykkössijalla Fushigi Yuugin kanssa. Vampire Knight ei ole mikään maailman ihmeellisin sarja, mutta ihan kiva. Hahmot ovat hyviä, samoin juoni, vaikka vampyyrit on muuten ainakin omalla kohdalla vähän last season. Ja meininkinä on ollut, että alkaisin keräillä sarjaa nimeltä Yotsuba&! Olen lukenut sitä kirjastossa ja se on niin hurmaava sarja! Väkisinkin hymyilee ja nauraa, kun sitä lukee.
We had each other. That's how we won.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #653 : 12.06.2013 22:26:19 »
Samaan topiciin on nyt yhdistetty uusi japanilainen populaarikulttuuritopic, animetopic ja cosplaytopic, koska näiden aiheet menivät päällekäin.

bannu by Ingrid

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #654 : 12.06.2013 23:48:04 »
Jännä tämä topien yhdistyminen. Ehkä tästä tulee nyt sitten aktiivisempi. ^^

Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee?

Öää tällä hetkellä katselulistalla on One Piece (jonka ilmestymistahtia en takuulla saa ikinä kiinni, vielä 150 jaksoa ja niitä ilmestyy jatkuvasti lisää hnng), Karneval, OreImon toinen kausi, Hetalian viides kausi ja Shingeki no Kyojin. Kaikissa olen kauniisti jäljessä, koska kesällä en jaksa ilmeisesti edes katsoa animea. :--D

Mangoissa seuraan muutamia suomitahdilla, tarkemmin sanottuna At Laz Meridiania, Bleachia, Chi's Sweet Homea, Weediä, Narutoa, Paradise Kissiä (joka on muuten Nanan tekijältä ja hirmuisen hyvä), Soul Eateria, Yotsubatoa ja Navi Lunaa. Näistä pari loppuukin ihan pian. :3 Kaikista pidän, paitsi Soul Eaterista. Kuulin siitä paljon hyvää ennen kuin aloin seuraamaan, mutta lopulta en sitten oikein innostunutkaan koko sarjasta. Jaa, ehkeipä se ole vielä käynnistynyt kunnolla tai sitten se ei vain ole tyyliseni.

Enkkujulkaisuista ostelen Vampire Knightia (ärsytti, kun se suomennettiin, koska halvempi hinta enkä viitsinyt vaihtaa kieltä), Kuroshitsujia (sama juttu), Genshikeniä ja Durararaa.

Olen muuten aivan surkea pysymään sarjojen perässä, jos pitäisi seurata jotenkin säännöllisesti (joka viikko/ joka kuukausi). Tällä tavalla seuraan Kurobasua, Shingeki no Kyojinia ja Karnevalia. Näistä vain yhdessä en ole jäänyt jälkeen arvatkaa missä. Ehkä siksi olenkin alkanut lukemaan paljon oneshotteja. Ne ovat nopeita lukea, joten ei haittaa, jos olisivat noin muuten hiukan huonompia kuin pitkät sarjat. :D

Lainaus käyttäjältä: Eririn
Ja meininkinä on ollut, että alkaisin keräillä sarjaa nimeltä Yotsuba&! Olen lukenut sitä kirjastossa ja se on niin hurmaava sarja! Väkisinkin hymyilee ja nauraa, kun sitä lukee.
Oi, kannattaa! Se on aivan ihana sarja. Harmi vain, kun saatiin Japanin julkaisutahti kiinni ja nyt pokkareita tulee harvoin. :/ Noh.
everybody knows there's a party at the end of the world

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #655 : 25.06.2013 00:25:45 »
Onko paljon finiläisiä menossa animeconiin?
Oma vaki-conikaveri hylkäsi julmasti, vaikka toisaalta rahatilanne on myös plääh. Olisi se vaan ollut niin kivaa käydä taas Castielina hillumassa :'(

Mutta ehkä sitten Traconiin syksyllä (niin varmaan).

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Minorea

  • ***
  • Viestejä: 61
  • "Se nokkava idiootti."
    • KasakuxKosupure
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #656 : 25.06.2013 08:53:44 »
Mut hei mitäs sarjoja ihmiset katsoo/lukee?
Katson tällä hetkellä välillä Love get Chu - sarjaa enkä vieläkään ymmärrä miksi. Ei ole minun tyyliseni, mutta kaiketi töissä mukavampaa katsoa jotakin sellaista joka ei ihan täysillä kiinnosta, niin ei haittaa jos joutuu kesken jättämään. Katson myös Gintamaa, kun piti selvittää mistä kaikki puhuu.

Luen tällä hetkellä (keskeneräiset / jatkuvat sarjat) One Pieceä, Narutoa, Rinneä, Oh! My goddes!:ia, Soul Eateria (välillä, olen laiska tämän kanssa) Spice and Wolf ja Firefighteriä. Viimeiseen olen jäänyt ihan koukkuun ja toivon, että Fantasiapelit toimittaisivat seuraavat osat pian.

Onko paljon finiläisiä menossa animeconiin?

Ei havaintoa, mutta itse olen menossa. Tarkoitus oli mennä cosplaykisaamaan, mutta 13pvä piti lähettää kuva edistymisestä ja näin emme kaverini kanssa tehneet. En sitten tiedä, putosimmeko jo kisasta tämän takia? Mitään kun ei ole  kuulunut.
Minorealismi
"En etsi seikkailuja, seikkailut etsivät minua, eivätkä löydä. Sokeat..."


Purple

  • ***
  • Viestejä: 242
  • muusani Draco
    • Purple Passage
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #657 : 26.07.2013 00:16:20 »
Nyt on aivan pakko tulla kysymään, että ketkä täällä ovat katsoneet Free!:tä? (a.k.a Swimming anime / Iwatobi Swim Club). On muuten ihan älyttömän hauska sarja :D (ja paljon poikia uimapuvuissa ;D ) On tullut siitä luettua ff.netin puolella jo ficcejäkin, koska sarja tarjoaa paljon mahdollisuuksia fandomille... Sarja alkoi siis ilmestymään n. kuukausi sitten eli on ihan uusi.

Olen tässä viimeisen vuoden aikana muutenkin ollut harvinaisen aktiivinen ja katsonut useita vuoden aikana ilmestyneitä sarjoja. Niistä ehdottomasti parhaita ovat olleet Shingeki no Kyojin (duh), Sword Art Online (the feeels) sekä Shinsekai Yori, joka oli upea, jännittävä ja ihanan erilainen. Onko kukaan teistä katsonut sitä? Jos ei, niin kannattaa. Sen lisäksi on tullut katsottua kokonaan mm. Maoyuu Maou Yuusha, Suisei no Gargantia (aika kiva), Hakkenden (awww Shino on niin söpö), Hataraku Maou-sama!, Kuroko no Basket (aww Kuroko <3), Magi (Alibaba <3), Tonari no Kaibutsu-kun, Puella Magi Madoka Magika, Project K (mättö-shojoa shonen-ai viboilla <3), Uta no Prince-sama.

Näiden lisäksi on tullut aloitettua useita muita sarjoja, mutta eivät oikein inspanneet niin jätin kesken (en edes jaksa luetella kun niitä on niin paljon). Tällä hetkellä työn alla on viikottain ilmestyvien sarjojen lisäksi Ergo Proxy ja Tsuritama. Mangaa en seuraa kovin säännöllisesti, vaan luen yleensä kertarysäyksellä aina kaiken, ja mangana luen enemmän ei-tunnettuja sarjoja ja one-shotteja. Muutenkin kyllästyn jos sarjat jatkuu liian pitkään (Bleach, Naruto, Fairy Tail...)
Lainaus
Ehkä siksi olenkin alkanut lukemaan paljon oneshotteja. Ne ovat nopeita lukea, joten ei haittaa, jos olisivat noin muuten hiukan huonompia kuin pitkät sarjat. :D
Niinpä juuri.

Oikeesti, en käsitä miten oon ees kerennyt katsoa tän kaiken, kun oon käynyt sekä töissä että koulussa kuitenkin O__O

Kuinka nirsoja olette animen/mangan suhteen?Toisin sanoen, jos aloitatte jonkun sarjan, kuinka usein tai helposti toteatte, ettei se ole tarpeeksi hyvä, että jaksaisitte katsoa kokonaan? Minulle käy aika usein näin, kun sitä animea on tullut katsottua jo 9 vuotta eikä sitten jaksa kaikki kliseiset shonen-mätöt oikein enää yllättää :D Kliseisiäkin sarjoja tosin jaksaa mieluusti katsoa, jos hahmot on ihania.

// Edit. Ai niin pakko vielä lisätä sellainen hauska fakta, jonka löysin just vähän aikaa sitten. Kaji Yuki, joka ääninäyttelee mm. Ereniä Shinkegi no Kyojinissa ja Alibabaa Magissa, tekee myös BL-kuunnelmia xD ihana ääni. (https://soundcloud.com/ceriserin/those-are-not-fake-moans HUOM. kantsii laittaa kuulokkeet päähän jos asunnossa on joku muu :D K-18)
« Viimeksi muokattu: 26.07.2013 00:35:51 kirjoittanut Purple »


Fanart ||  1.Fic (K18)

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #658 : 26.07.2013 16:18:21 »
Itken hiukan jo valmiiksi tälle lainausten määrälle tässä viestissä.

Lainaus
Nyt on aivan pakko tulla kysymään, että ketkä täällä ovat katsoneet Free!:tä? (a.k.a Swimming anime / Iwatobi Swim Club).
MINÄ. o/ Vähän ihmetyttää, mihin suuntaan se sarja on oikein menossa. Siinä on ollut ihan semivakavia kohtauksia (...vai kuvittelenko :DD), mutta sitten taas tuota hassuttelua aika paljonkin. Ihan mahtava sarja joka tapauksessa, erityisesti tykkään niistä hahmoista kun ne on niin höpsöjä. En ole huomannutkaan, että siitä on jo ficcejä. :D Jännä.

Lainaus
Kuinka nirsoja olette animen/mangan suhteen?
En oikeastaan ole kovinkaan nirso. Jos en pidä jostakin, saatan silti katsoa/lukea sen loppuun ihan vain saadakseni dissata sitä sitten myöhemmin, koska dissaaminen on kivaa. Opin kuitenkin nauttimaan suurimmasta osasta jollain tapaa. :D Mitään tuhatta jaksoa en rupea katsomaan, jos en pidä. Tai tuskin pariakymmentäkään. Olen kyllä sen verran outo tyyppi, että saatan jättää hyviäkin sarjoja roikkumaan, vaikka olisikin aikaa. Ihan vain siksi, ettei juuri sillä hetkellä innosta.

Lainaus
Shinsekai Yori, joka oli upea, jännittävä ja ihanan erilainen. Onko kukaan teistä katsonut sitä?
Esimerkiksi juurikin Shinsekai. 8D Jätin sen jaksoon yhdeksän (tai oikeastaan jopa aikaisempaan, mutta sitten kuulin vähän juttua mitä tulee tapahtumaan ja kiinnostuin hetkeksi). Juu, se on hyvä sarja. :3 Pitäisi jaksaa katsoa loppuun oikeasti.

Lainaus
Kaji Yuki, joka ääninäyttelee mm. Ereniä Shinkegi no Kyojinissa ja Alibabaa Magissa, tekee myös BL-kuunnelmia xD
Ihana. xD Näitä on ihan sairaan hauskaa löytää. Ja hämmentävää. Yksi kaveri linkkailee näitä sellaiseen tahtiin, että olen ihan sekaisin, keitä kaikkia olen kuunnellut (kuulostipa tyhmältä xd). Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin Suwabe Junichi on tehnyt näitä kanssa sitten kuitenkin muistan väärin ja kaikki suuttuvat, kun eivät löydä

Lainaus
Mitään hyviä oppaita tms., joita osaisitte suositella?
Takako Karppisen Japanin kielen alkeet on hyvä. :3 Nimimerkillä tyyppi, joka ei ole jaksanut jatkaa opiskelua varmaan vuoteen... Anyways, tuossa kirjassa on kivan selkeästi selitetty kaikki ja tehtäviäkin löytyy. Miinuksena se, ettei siihen taida olla kamalasti jatko-osia? Jos ja kun haluaa opiskella pidemmälle. :3
« Viimeksi muokattu: 26.07.2013 16:21:59 kirjoittanut Mightyena »
everybody knows there's a party at the end of the world

Peccantis

  • ***
  • Viestejä: 743
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #659 : 26.07.2013 18:42:36 »
Nyt on aivan pakko tulla kysymään, että ketkä täällä ovat katsoneet Free!:tä? (a.k.a Swimming anime / Iwatobi Swim Club). (...)

Olen tässä viimeisen vuoden aikana muutenkin ollut harvinaisen aktiivinen ja katsonut useita vuoden aikana ilmestyneitä sarjoja. Niistä ehdottomasti parhaita ovat olleet Shingeki no Kyojin (duh)(...) Sen lisäksi on tullut katsottua kokonaan mm. (...) Magi (Alibaba <3), (...) Puella Magi Madoka Magika, Project K (mättö-shojoa shonen-ai viboilla <3), Uta no Prince-sama.
Mmmmmymmyn kai mun on nyt sitten pakko katsoa sitä Freetä ja Kuroko no Ho- eiku Baskettia kun muuten kai mun fujoshi-kortti otetaan pois 8I

Ja jee löysin mun "oman" fu-sanan... tätädää, dofu eli 毒婦 ("paha nainen") muuttuu muotoon 毒腐 ("paha bl-fani-naisolio")... koska oonhan Voldemortin adoptiotytär JA äiti. Eiku...

ShinKyo pitää kai ottaa kanssa listoille kun KAIKKI tuntuu seuraavan sitä ihan intopiukeena. Madoka on vaan klassikko... ja je joku muukin on nähny UtaPrin! Ootko Purple kattonut molemmat kaudet? Katsoin itse kakkosen just loppuun ja shiptease-fanipalvelu oli sen verran kaakkoon vedetty et tehtiin siskon kanssa paritusbingo joka pitäis seuraavaksi tietty suorittaa 8D Jessus.

Kuinka nirsoja olette animen/mangan suhteen?Toisin sanoen, jos aloitatte jonkun sarjan, kuinka usein tai helposti toteatte, ettei se ole tarpeeksi hyvä, että jaksaisitte katsoa kokonaan? Minulle käy aika usein näin, kun sitä animea on tullut katsottua jo 9 vuotta eikä sitten jaksa kaikki kliseiset shonen-mätöt oikein enää yllättää :D Kliseisiäkin sarjoja tosin jaksaa mieluusti katsoa, jos hahmot on ihania.
Oon kranttu täti, tosin kranttuisuus on enempi korkea aloittamiskynnys. Lyhärit katon kyllä loppuun jos oon aloittanutkin (esim. ihan äskettäin löysin uuden Huonoimman Yaoin Ikinä, mikä on aika paljon saavutettu koska aiemmin sijaa piti uskollisesti vihaamani Enzai vaikka jotkut siitäkin tykkää. Nyt sit seurasin kuinka mun arvostelu Kuro-kuniin lytättiin sit 1-6 -äänin hyödyttömäksi MALissa joten ilmeisesti silläkin on faninsa... ihmettelen kyl miksi... Säästän nyt heikompien hermoja mut se on mainittava et jos pornokohtaukset huutonaurattaa niin jossain on kyl ehkä menty vikaan jos tarkoitus oli et teos on romanttiseen vivahtava synkempi ahdisteluporno BDSM-teemoilla. Oikeesti. Vannon että ne käytti siihen yhteen laukeamiskohtaan foleyyn melkein loppuun ruutatun ketsuppipullon turahdusta.

Ää kranttuudestahan mun piti. Ni. Et en kyl epäröi käyttää koko 1-10 -skaalaa kun numeroita jaan.

Lainaus
Mitään hyviä oppaita tms., joita osaisitte suositella?
Takako Karppisen Japanin kielen alkeet on hyvä. :3 Nimimerkillä tyyppi, joka ei ole jaksanut jatkaa opiskelua varmaan vuoteen... Anyways, tuossa kirjassa on kivan selkeästi selitetty kaikki ja tehtäviäkin löytyy. Miinuksena se, ettei siihen taida olla kamalasti jatko-osia? Jos ja kun haluaa opiskella pidemmälle. :3
Mä tuun törkeestä tähän tärppimään et toi Takako Karppisen Japanin alkeet opettaa todella ainoastaan alkeista alkeimmat, koska siinä ei verbejä oo lainkaan paitsi kaikenkattava puoliverbi-apusanamainen-toteamussana desu. Eli opimme mm. että

Kore wa nani desu ka? -- Mikä tämä on?
Pen desu. -- [Se] on kynä.
Kono pen wa akai desu. -- Tämä kynä on punainen.
Ano akai pen wa doko desu? -- Missä se punainen kynä on?
TABLE no ue ni desu. -- [Se] on pöydän päällä.

Mut jos on pakko aloittaa ilman opettajaa niin kyl Karppinen siihen sopii. Kannattaa vaan varautua siihen et ihan niillä eväillä ei aukee normaalimmasta japsitekstistä yhtään mikään. Ja tähän kuten aina: kannattaa panna kirjanmerkkeihin jisho.org joka on luultavasti netin paras japaninkielen hakupaikka jos vaan englannin kieli jotenkin luonnistuu. Korvaamaton apu on esim. myös "väärillä" radikaaleilla hakua kaventava kanjit radikaalien mukaan -haku.

...täti out. Desu.