Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313937 kertaa)

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #400 : 28.07.2011 23:21:21 »
Lainaus
Aika monet tuntuu usein olevan sitä mieltä, että manga voittaa samasta sarjasta tehdyn animeversion ja mulle tulikin mieleen, et onko kukaan teistä koskaan nähnyt animea, joka olis parempi kuin manga?

Junjou Romantica! Se manga on mulle vaan aivan liian hardcorea. Animena menee paljon paremmin alas. <: Se on muutenkin nätimmän näköistä kun se manga! Ehkä ne värit tekee sen. Ei ole niin "poikamaisen" näkönen.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #401 : 28.07.2011 23:32:25 »
Lainaus
Aika monet tuntuu usein olevan sitä mieltä, että manga voittaa samasta sarjasta tehdyn animeversion ja mulle tulikin mieleen, et onko kukaan teistä koskaan nähnyt animea, joka olis parempi kuin manga?
Wolf's Rain! Sen manga versio on jotain todella järkyttävää - tuntuu älyttömältä tunkea 26 jaksoinen anime kahteen normaalikokoiseen pokkariin. Siitä mangasta puuttui älyttömän paljon sellaisia asioita mitä animessa oli. :(

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #402 : 29.07.2011 01:21:08 »
Komppaan Jonnaa, Wolf's rain ja sitten ainakin mulle Deathnote oli sellainen, josta pidin enemmän animena kuin mangana. Ehkä se johtuu siitä, että pitkät selityskohdat ja tutkimuksen lukiessa vaan tuntuivat välillä pitkä veteiseltä, kun anime taas niistäkin huolimatta tuntui liikkuvan eteenpäin. Pelkäsin aluksi, että Deathnote anime ei voi olla yhtä kaunis kuin manga (rakastan sitä piirtotyyliä), mutta päinvastoin se oli täydellinen. Kyllä, Deathnote anime on parempi kuin manga.

Sitten mulla oli mielessä vielä joku, mutta en muista... Hellsing Ultimate! Itse tykkään enemmän animesta kuin mangasta, suurimmaksi osaksi visuaalisista syistä, kun manga ja ultimate kuitenkin ovat juonellisesti samanlaisia.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #403 : 29.07.2011 10:16:13 »
Pyhmy, Fruits Basket mangana on rakkaus. Varsinkin ne hahmot, joita ei animessa ole tai ei muuten kunnolla käsitellä.
Enkä millään muotoa puhu nyt suosikkiparitukseni toisesta osapuolesta. Mangassa on paljon enemmän sydäntä särkeviä tarinoita ja tietysti enemmän myös niitä onnellisia juttuja <3

Lainaus
Aika monet tuntuu usein olevan sitä mieltä, että manga voittaa samasta sarjasta tehdyn animeversion ja mulle tulikin mieleen, et onko kukaan teistä koskaan nähnyt animea, joka olis parempi kuin manga?
Hmm, pahan pistit.
Joo, Gakuen Heaven on muuten yksi sellainen, joka on mielestäni parempi animena kuin mangana. Siinä on osittain sama juttu kuin Junjoussa, manga on nimittäin todella hardcore. Gakuen Heaven -anime taas on korkeintaan K-13 tasoista söpöilyä.
Muutenkin se varmaan vaikuttaa myös, että tykkään animen pääparista paljon enemmän ja se on muutenkin uskottavampi.
Eivätkä manga ja anime oikeastaan paljonkaan perustu toisiinsa. Ja mangassa on sivuutettu paljon ihania hahmoja, jotka saavat animessa enemmän huomiota. Käläkäläkälä. Siitä onkin kauan kun olen tuon viimeksi katsonut... :)

Loveless on ehkä kanssa vähän sellainen, mutta toisaalta sanon tämän kolmen ensimmäisen pokkarin perusteella. Olihan Ouran myös mielestäni parempi animena, jos lähdettiin vertaamaan ekoihin pokkareihin... (enää ei todellakaan ole).

Animeconista hommatuista mangoista on arviolta lukematta enää yksi ja puoli. Loveholic 2 on ollut tähän mennessä taattua laatua (suosittelen myös ykkösosaa, siinä oli mm. yksi sydäntäsärkevä sivutarina <3) ja sitten on lukematta kokonaan yksi manga Kyo kara maon piirtäjältä (sillä on uskomattoman kaunis piirtotyyli<3).

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #404 : 30.07.2011 11:59:52 »
Mä pidän Gravista muuten enemmän mangana, mutta mua vain ärsyttää se, miten paljon piirtotyyli vaihtuu sarjan aikana. Siis alussa tyyli on tätä, mutta lopussa se on tällaista. Ihan tajuttoman ärsyttävää! Alun Shuichi on kyllä melko apaattisen näköinen, mutta silti. :')

Animekin on kyllä ihan törkeen hyvä! Sen opening song on mun ylivoimanen suosikki. <: Ja rakastan Eirin ääninäyttelijää, ah. <3 Ja sama tyyppi on muistaakseni myös Furubassa Hatori! <3 (Joka on osasyy siihen että Hatori on Kyon ohella mun lempihahmo siinä, köh köh.) Tarkemman tarkastelun jälkeen sama tyyppi on myös Junjoussa Miyagi. Mutta se loppuu melko tökerösti. Manga on muutenkin jotenkin... räiskyvämpi. On kuin animessa Shuichi käyttäisi vain 90% energiastaan kun sama luku mangassa on 110%. ;D


Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Neeli, maailma on pieni ;D
Olen sattumoisin kesätöissä samassa työpaikassa kuin jonkun tuossa teidän ryhmässä esiintyneen äiti. Ahahaha:DD

Nyt pitäisi vissiin alkaa miettimään, että mikä cossi Traconiin... Hmmm. Jos ei ihmeitä tapahdu, niin todennäköisesti Kankurona oleilu jatkuu^^
« Viimeksi muokattu: 30.07.2011 12:44:33 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #406 : 31.07.2011 22:13:54 »
Sori, taas randomkommaan välistä. Joo, unohdin sit kokonaan tuon Kingdom Hearts esittelyn, joten jätetään mut nyt pois koko Heinäkuulta ja hypätään suoraan vaan Elokuulle ja aloitetaan siitä ne arvostelut/esittelyt. Eli minut ja heinäkuu vaan pois, jatkakaa. :)

Ja nyt kun täällä on tullut paljon esille shounen ai ja siinä sivussa myös hardcore mainittuina aiheesta anime vai manga parempi niin tuli siitä sitten jotenkin oudosti mieleen, että millaisista genreistä tykkäätte eniten? Mikä on paras ja mitä ette voi sietää? Ja millä perusteella valitsette jonkun uuden mangan? Onko se kenties genren, ikärajan, piirrustyylin, kiinnostavan näköisten hahmojen takia vai millaisten asioiden vaikutuksen alaisena? :)

Odo on (liian) väsynyt rankasta viikonlopusta+töistä siinä sivussa, joten pyörin peiton alle lukemaan Bleachia, että voin sitten taas iloisesti huomenna raahautua töihin. PS. AHH jännittää tuo Bleachin uusin manga (suomeksi), kun kannessa on Hollow Ichigo jaja lukemaan ->> Hichigoa on odoteltukin.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Koska tätä ideaa saa mainostaa ja tää on aivan loistava tahdon jakaa sen täälläkin (idea ei siis ole minun). Kaappicosplay-haaste, jossa tarkoitus on oman vaatekaapin pohjalta luoda 30 minuutissa "cossi" jostain valitsemastasi hahmosta ja sitten postata kuva tänne. :> Eihän idea nyt mikään maata mullistava ole, koska jotkut ovat varmasti jo testanneetkin tätä, mutta tässä on nyt hieman tarkemmat säännöt ja innostetaan kaikkia mukaan. :>

Ja hei... älkää olko niin tyhmiä kuin minä; älkää bindatko nahkavyöllä, kun tajuatte ettei teillä oo bindaukseen sopivaa teippiä/toppia/mitään. Ei ole kiva keksintö, ei ollenkaan. :''DD Ja oma yritykseni löytyy siis täältä ja cossattavana oli Reno - Final Fantasy VII: Advend Children. :D Oli hauskaa. Suosittelen.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Odd, vähän hauska idea! Tota vois kokeilla tänään kun oon kerran yksin kotonakin (voin tonkia kaappeja kenenkään kysymättä, hoho) ja muuta tekemistä en keksi :'3 Yritän edes. 8)

Selasin Traconin ohjelmaa JA MINÄ HALUAN LAULAA ANIMEKARAOKESSA GRAVIN TUNNARIN. :'3 Jos olen edes sinne menossa, köh köh...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Garppa, eikö olekin? :D Oli hauskaa kokeilla ja jäljelle jäi sitten hinku juosta kirppareille täyttämään kaappeja kaikkea mahdollisella (mm. miesten puvuntakilla). Käytättekö te muuten cossauksessa miten paljon kirppareita vai teettekö puvut yleensä viimeistä piirtoa myöten itse? :)

Mulla Traconissa on odotuksena Yoshihiro Takahashi! En voi oikeasti uskoa, että kyllä se on mahdollista. Mä näen miehen, joka on oikeasti vaikuttanut mun elämään aivan jumalattoman paljon. 13 -vuotta Hopeanuolta nyt takana, enkä kadu päivääkään. Tää on jotain mahtavaa. Tää on jotain... uskomatonta. Pyörryn varmaan, kun nään hänet. Onhan se hienoa ollut nähdä Miyavi ja tässä kuussa Dirut, mutta vaikka he ovatkin parhaita muusikkoja koskaan tää on ihan erilaista kuin joku näyttelijä, muusikko, mikä tahansa.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Lainaus
Koska tätä ideaa saa mainostaa ja tää on aivan loistava tahdon jakaa sen täälläkin (idea ei siis ole minun). Kaappicosplay-haaste, jossa tarkoitus on oman vaatekaapin pohjalta luoda 30 minuutissa "cossi" jostain valitsemastasi hahmosta ja sitten postata kuva tänne.
Ahahaha, mahtava haaste :D
Ainoa mikä toteuttamisessa saattaa aiheuttaa ongelmia on hiukset... pakko kuitenkin jossain vaiheessa kokeilla.

Lainaus
Käytättekö te muuten cossauksessa miten paljon kirppareita vai teettekö puvut yleensä viimeistä piirtoa myöten itse?
Kirppari on kaveri. Kankuron hattu oli ensimmäinen, jota tein vähänkään itse, ja toivottavasti viimeinen, mutta ei kai se tekeminen vaadi kuin harjoitusta. Paljon harjoitusta ja kärsivällisyytä. Kirpparien lisäksi voi soveltaa myös alennusmyyntejä, sisarusten ja vanhempien vaatekaappeja... kaikki oljenkorret kyllä käytetään ennen kuin lähden ompelemaan :'D

Ah, Tracon<3 Animeconista ostettiin kaverin kanssa liput, joten ehdottomasti ollaan menossa. Ohjelmaa en ole lueskellut vielä yhtään, mutta eiköhän sieltä yhtä sun toista kivaa löytyne :)
Garesu, Ah, Animekaraoke<3 Yhden kerran ollaan käyty kaverin kanssa laulamassa (Kitacon -09), yleensä coneissa tuo jono vaan tuppaa olemaan aika pitkä. Mutta kyllä siinä on fiilis katossa^^

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Peccantis

  • ***
  • Viestejä: 743
(...)Selasin Traconin ohjelmaa JA MINÄ HALUAN LAULAA ANIMEKARAOKESSA GRAVIN TUNNARIN. :'3 Jos olen edes sinne menossa, köh köh...
Varaudu siihen että punkean kylkeen! Haluun kans >w<

Garesu

  • Vieras
Odd, (Garppa ;D) juu, kokeilin tuota ja yritin Nana Osakia mutta en löytäny mitään muuta kuin bootsit ja sukkahousut joten aika köyhillä eväillä mentiin :D Mutta voisin kokeilla huomenna uudestaan ~

Pecca, ollaan duo! :3

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #413 : 03.08.2011 19:04:37 »
[fanityttöilyä] Rukia tuli takaisin!!! Mä tiesin että se tulee pian takaisin ja se tuli!!! Rakastan Kuboa~~!!  :-* [/fanityttöilyä] Modet voi halutessaan poistaa tämän mutta. Aww~~ ;3

Sain tänään ostettua tuon uusimman Hopeanuolen - sekin loppuu pian. :/

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #414 : 03.08.2011 19:35:34 »
UUSIN BLEACH-LUKU!!! Hemmetti rakastan Kuboo. Tätä on odotettu!!!

^^Anteeks joo kauheesti mut ku en saa kuulemma spoilata luville!

En niin paljoo IchiRukista pidä mut pidän Rukiasta ja oikeastaan IchiRuki on mun mielistä parempi hetti kuin IchiHime... Ja ku toi oli niin ihana pätkä.

Oon alkanu kattoo Blood-C:tä ja tykkään siitä

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #415 : 03.08.2011 22:43:00 »
Lainaus
Aika monet tuntuu usein olevan sitä mieltä, että manga voittaa samasta sarjasta tehdyn animeversion ja mulle tulikin mieleen, et onko kukaan teistä koskaan nähnyt animea, joka olis parempi kuin manga?
Hmm, pahan pistit.
Joo, Gakuen Heaven on muuten yksi sellainen, joka on mielestäni parempi animena kuin mangana. Siinä on osittain sama juttu kuin Junjoussa, manga on nimittäin todella hardcore. Gakuen Heaven -anime taas on korkeintaan K-13 tasoista söpöilyä.
Muutenkin se varmaan vaikuttaa myös, että tykkään animen pääparista paljon enemmän ja se on muutenkin uskottavampi.
Eivätkä manga ja anime oikeastaan paljonkaan perustu toisiinsa. Ja mangassa on sivuutettu paljon ihania hahmoja, jotka saavat animessa enemmän huomiota. Käläkäläkälä. Siitä onkin kauan kun olen tuon viimeksi katsonut... :)

Heh, piti oikeen erikseen ettiä :D Mutta aloin kattomaan tota ja tämähän on maailmankaikkeuden kornein ja fluffypitoisin shounen-ai! :'3 Tuumaa hampaat tippua suusta kun tätä kattelee, sen verta siirappinen meno. Löytyy melkein kaikki kornin shounen-ain ainekset. :D Silti tykkään kuin mielenterveysongelmainen pastasta. <3

Affu

  • Vieras
Voi kun tuli kamala cossikohtaus, mutta mihin mä sen cossin tunkisin, ja miten mä selitän vanhemmilleni mikä "halloween" puku mulla on tekeillä o_____O Edelleenkin vanhemmat uskovat että minä voisin (jos he joskus koskaan päästävät) mennä coniin pukeutuneena lakanaan >_<'

Ooh, Shanks(u :D ) cosplay olisi mahtava, varsinkin nuorena Shanksina..
 -> http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLKQdXN63DA5P_ZVAqv_-Pi_eN_pAdlkXCClF6_MGK7A6G-Fh36M4ZFKwVbQ
tuossa outfitissä haluaisin kossata. Yhyy.
 Yritin päästä traconiin, kyytikin oli silloin tiedossa (mutta se peruuntui, >: höhö) muttakun "tampere on niin kaukana" .. Möh. "Maailma on muuttunut, siellä voi olla vaikka minkämoisia hörhöjä siellä." En ainakaan muista lukeneeni kovin montaa murhaa tapahtuneen suomessa jossain conissa? :'3

/odd, mä oon yrittänyt :_: Jos otan esimerkiksi jonkun nettikaverin, alkaa se "sevoi olla vaikka mikäpedofiilimurhaajafriikki jokavaan esittääolevansa nuorityttötaipoika se voi ollajokuhitlerinfaija taijotain sun pitääollavarovainen netissä_eikä_paljastaa_kaikkea_itsestästi_" saarnaus ):
« Viimeksi muokattu: 06.08.2011 14:30:24 kirjoittanut Affu »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #417 : 04.08.2011 00:02:57 »
Lainaus
UUSIN BLEACH-LUKU!!! Hemmetti rakastan Kuboo. Tätä on odotettu!!!
Puhutaanko täällä nyt englanniksi uusimmasta luvusta vai uusimmasta mangasta (suomeksi)? :D Oon ihan hukassa.

Ja olenko mä ainut, joka niin ei perusta Rukiasta? :'D No ei, kyllä se tavallaan on kiva hahmo, vaikkei parituksellisesti iske oikein mihinkään eikä muutenkaan ole sellainen mieleenpainuva. Parituksellisesti kaikki Bleachissa näyttäis olevan mulla slashia tai femmeä x) Mutta mitä pienistä? :'D Ichi/Renji, Ichi/Hichi, Tatsuki/kaikkinaiset, Yoru/Soi... :'D AH Yoruichi !<3


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Affu, sanot porukoilles, että kyse on cosplaysta ei "halloween" puvusta ja pidät kunnon luonnen niille. Sitten, jos ne erehtyy sanomaan (kuten mulle kävi itselleni), että se on ohi menevä juttu, että ei tuommosia plaaplaa tai että oot jo liian vanha ota esimerkiksi minut. :''D "On semmoinen Odoshikin, jonka äiti sanoi että Hopeanuolihömpötys menee ohi parissa kuukaudessa ja nyt se on fanittanut sitä 13-vuotta" ja sitten "On se Odokin jo täysikäneinen, mutta silti cossaa!" Joo tiedän, olen surkea esimerkki ja sehän se niitä hirveästi varmaan lämmittää, jos otat nettitutun esille ja musta maalataan perverssi... ;D 

Mutta niin, yritä puhua vanhemmillesi asioista ja kertoa faktoja ja siitä, kuinka paljon haluaisit joskus cossata ja näin ja ettei se kaukana oleminen niin vaarallista ole. Tai, jos olet 16-vuotias ilmoittaudut työvoimaksi ja sanot vanhemmillesi, että sulla on töitä ja majoitus siellä, ettei mitään hätää. :D Ja tuo Shanks on kiva! Itekkin aatellu, et joskus voisin Shankia cossia - tosin vanhempaa mallia.


Hei apua, oon yrittämässä huomenna mennä ostaa kankaita enkä vieläkään tiedä haluanko olla Rin vai Shiki (Togainu no chi) vai joku ihan muu jostain muusta sarjasta. Hyvä minä, jee jee! Sitten kun olen joskus mulla kapeat jalat ja pieni masu tahdon olla Yoruichi, eilen olin jo ihan onnessani ahh tahtoo olla Yoru ja palkkaan jonkun Soi Fongiksi, mutta karu totuus iski vastaan etten mä osaa olla noissa housuissa kuitenkaan kyseessä siis Bleachin Yoruichi ja tää costyymi...


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #419 : 04.08.2011 00:51:15 »
Lainaus
UUSIN BLEACH-LUKU!!! Hemmetti rakastan Kuboo. Tätä on odotettu!!!
Puhutaanko täällä nyt englanniksi uusimmasta luvusta vai uusimmasta mangasta (suomeksi)? :D Oon ihan hukassa.
Puhuin tuosta uusimmasta englanninkielestä luvusta ja luultavasti Candykin tarkoitti sitä. :D

Lainaus
Ja olenko mä ainut, joka niin ei perusta Rukiasta? :'D No ei, kyllä se tavallaan on kiva hahmo, vaikkei parituksellisesti iske oikein mihinkään eikä muutenkaan ole sellainen mieleenpainuva.
Epäilen. :D Eiköhän täältä löydy muitakin jotka eivät kauheasti perusta Rukiasta - itse tosin pidän siitä valtavasti, lähinnä parituksen takia (IchiRuki~ ;3).
Enpä ole vielä törmännyt hyvään femme paritukseen Bleachissa, slashin puolelta Ichigo/Grimmjow on ihan okei mutta sekin on siinä ja siinä. :D Tosin Bleach on ainakin mun mielestä luonteeltaan sellainen sarja että siitä löytää enemmän hetero parituksia kuin femme tai slash - jotkut sarjat on taas sellaisia että niistä löytää enemmän femme/slash parituksia kuin hetero. ;P