Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 315732 kertaa)

Noruz

  • pandafanaatikko
  • ***
  • Viestejä: 136
  • KH-kaudella
    • Love♥Shine- Noruzin blogi
Hei joo, oltii samaa aikaa Subwayl jonottamas ja iltabileiski aika lähekkäi! :D Jee~

Mun mukaa tarttu Sephiroth-action figu (RAKKAUS), Grell-pehmolelu, Sebastian-viuhka, mangaa, Heartless-pinni - ja pinssi, Hetalia-figui, UKE-pinssi ja pantsu-pinssi, söötti avaimenperä jos on random tyttö pantsuissa ja topissa, Pockyy ja kavereide piirtämii chibei... ^^ Fiksu idea ol kaikki kolme päivää. :D
Nyt se on virallista. ♥

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
Animeconista toivuttu, joten vihdoinkin olen käymässä Finissä~ :D
Ensimmäinen cossaus meni hyvin, eikä mul oo kyl conist mitää muut moitittavaa paitsi ahdas tila ja kuumuus (mut kummallekaa ei oikee mitää voinu, joten...)

Olin siis tosiaan se conin ainoa James joka häiriköi kaikkia Ciel-cossaajia kameralla kaikki kolme päivää (ja pelästytti kyl muitaki cossaajia mahtavilla keinoilla, hehe~)

http://3.bp.blogspot.com/-S166UgQ25I4/TiQZ1VeP-kI/AAAAAAAAASc/a36X4wWWBPI/s1600/ANIMECON+2011+061.JPG <-- Kuva cossista... ^^

MIE MUISTAN SIUT!!! Mie olin Grelle eräässä sellasessa Cielin, Alosin, Seban, parin randomin ryhmässä! Sie otit miusta kuvanki jossain vaiheessa uskaltaisin väittää~! Yaay, siistii~ xD
Jos siis oikeesti kuvia löytyis, nii lähettäsitkö linkkiä/jotain~? :3
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~

Noruz

  • pandafanaatikko
  • ***
  • Viestejä: 136
  • KH-kaudella
    • Love♥Shine- Noruzin blogi
Lainaus
MIE MUISTAN SIUT!!! Mie olin Grelle eräässä sellasessa Cielin, Alosin, Seban, parin randomin ryhmässä! Sie otit miusta kuvanki jossain vaiheessa uskaltaisin väittää~! Yaay, siistii~ xD
Jos siis oikeesti kuvia löytyis, nii lähettäsitkö linkkiä/jotain~? :3

Ihihi, kyl mul kuvii löytyy~ Jos lähettäisit vaik yksäril s-postis, ni lähetän niit?
SE GRELL-COSSI OLI IHANA!
« Viimeksi muokattu: 23.07.2011 23:11:40 kirjoittanut Noruz »
Nyt se on virallista. ♥

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Lainaus käyttäjältä: Neeli
olen käyttänyt vain yhtä cosplay-asua
Mitä cossia? :>

Ää, pikavisiittkö? Töihin >>
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #384 : 24.07.2011 22:06:00 »
Millon tulee jumalauta Hellsing ultimate ova 8 episode? Mä en kestä :<
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #385 : 24.07.2011 22:54:10 »
Millon tulee jumalauta Hellsing ultimate ova 8 episode? Mä en kestä :<
Riippuu täysin siitä mistä tuota olet katsonut - yleensä episodet ilmestyvät yhden tai kahden viikon jälkeen siitä kun se on esitetty Japanissa (ainakin RAWeina). Tosin katsoin yhdeltä sivustolta niin se viimeisin episode on ilmestynyt muutama vuosi sitten. Olisiko mahdollista että se on lopetettu kesken tai jotain? O.o
« Viimeksi muokattu: 24.07.2011 22:56:05 kirjoittanut Jonna-chan »

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #386 : 24.07.2011 23:27:01 »
Se sarja ilmestyy hitaasti, ei ole lopetettu kesken. Kaikkien jaksojen välissä on ollu jotain vähintään vuos väliä, että näinpä. Tänä vuonna sit kuitenkin pitäis ilmestyä nyt vihdoin ja viimein tuo 8 episode, joten sitä odotellessa :')
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Neeli, ei tarvitse pelätä ennakkoluuloihin joutumista :> Hetaliasta tuli, no... massailmiö ja pikkuernujen kohde, mutta sitä sarjaa seuraa moni muukin ja oon nähnyt hienoja hetaliacosseja ja näin. Ei ennakkoluuloja! Tosin en voi kaikkien puolesta puhua, mutta kuitenkin!
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Jos haluatte käydä katsomassa, niin Rintamasuunta ylpeänä esittäää; http://www.youtube.com/watch?v=MueqpZU_j9o
 ;D (Enkku subbei tullaan todennäköisesti vielä muokkaamaan, joten ei paniikkia jos löytyy virheitä)
Tätä esitystä eivät kaikki halukkaat välttämättä nähneet, koska jätimme kuvauksesta tarkoituksella pois 'Hetalia'

Eikä, ihan tajuttoman hyvä! :D Siinä oli ihanan randomeja kohtia - parhaana tietysti Ruotsi ja Abba. ;) Saankos kysyä, että kuka olit tuolla? Mielenkiinto pysy koko ajan yllä, aivan ihana :D

Hoho, mutkin saatatte nähdä Traconissa - riippuen siitä saanko siskon lipun vai en. :D Oon jo harkinnut että cossaisin Nana Oosakia - mulla on ns. Nana-bootsitkin. :3 (nuo mustat siis.)

Xyam

  • Vieras
Joo, meillä oli Animeconissa ihan Hetaliasta esityskin, jossa lainasin siskon cossia ( tämän takia en laske sitä omaksi cossaukseksi )
 Jos haluatte käydä katsomassa, niin Rintamasuunta ylpeänä esittäää; http://www.youtube.com/watch?v=MueqpZU_j9o
 ;D (Enkku subbei tullaan todennäköisesti vielä muokkaamaan, joten ei paniikkia jos löytyy virheitä)
Tätä esitystä eivät kaikki halukkaat välttämättä nähneet, koska jätimme kuvauksesta tarkoituksella pois 'Hetalia'
Tuo oli aivan mahtava! Ruotsi & abba ja Suomi 1995 <3

Ja itse en oikeastaan voi mitään pahaa sanoa Hetalia-cossauksesta, koska pidän itsekin sarjasta ja olen menossa Traconiin Kiinana erään hetalia-porukan kanssa. Kyseessä on ensimmäinen cossini, joten valitsin sitten suhteellisen yksinkertaisen hahmon ^^'' Cossi on suhteellisen hyvässä vaiheessa, paita on melkein valmis (teen siis sita kiinalaistyylistä paitaa..), piilarit pitäisi hankkia ja peruukki kunnostaa. Ja samoin kyseess' tulee olemaan ensimmäinen con, ellei sitten lasketa Oulun Animeseminaaria, jonne luultavasti olen tänä vuonna menossa.

Peccantis

  • ***
  • Viestejä: 743
Animecon. Voih. Kaikki puoliksi kiinnostava olis ollut pe tai su, lauantaina kiehtoi lähinnä Elffin proppiluento ja bimbopaneeli (jotka olikin sitten hyviä \o/). Lisäksi lauantaina melkein kaikki hyvät kossit oli cossikilpailussa >_> Perjantaiksi en ehtinyt, sunnuntaina piti jo olla siskon konfirmaatiossa. Conitunnelma tais jäädä kaverin kämpälle missä yövyttiin porukalla, pidettiin vohvelibileet ex tempore 8D Cossaukset jäi kyllä siihen että pukeuduin sään takia lähinnä huiveihin. Mut olin hei tyylikäs :D

Traconiin menin sitten ilmoittautumaan ohjelmanpitäjäksi :X

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Lainaus
lauantaina kiehtoi lähinnä Elffin proppiluento
Minä ne päässyt tuonne ja tuo oli just nimenomaan se, jota olisin halunnut olla kuuntelemassa. o.o Millasia asioita Elffi käsitteli siellä? Ja koska en ole varmaan vielä täällä muistanut kehua, niin pakko sanoa, että Elffi on kyllä ehdottomasti loistocossaaja ja tuo ainakin Nekossa ja Animeconissa ollut Jech-cossi + se miekka; aivan upeita.

Lainaus
Traconiin menin sitten ilmoittautumaan ohjelmanpitäjäksi :X
Mä voin vinkua sun ohjelmavänkäriksi! :D Millaista ohjelmaa oot pitämässä? :>
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 958
Lainaus
Lainaus
Traconiin menin sitten ilmoittautumaan ohjelmanpitäjäksi :X
Mä voin vinkua sun ohjelmavänkäriksi! :D Millaista ohjelmaa oot pitämässä? :>
Olen myös erittäin kiinnostunut ohjelman sisällöstä ;)
Itsellä on jo pidemmän aikaa ollut sellainen idea, jonka haluaisi ohjelmana toteuttaa, mutta olen liian hermoheikko ja levoton puhuja... ::) Ja kiinnostaisikohan ihmisiä edes niin parituspainoinen ohjelma...? Saattaisi mennä vähän ficcipuolellekin xD

Aivan ihana tuo Hetalia-cossivideo, loistava esitys. Koska tuo oli ja missä? Olin conissa, mutta missasin :<
Enkä itse todellakaan tuomitse mitään fandomia massaksi, se olisi aika tekopyhää sellaiselta, joka cossii Narutoa tai jotain muuta fandomin hahmoa harva se coni :D

Kadehdin vähän niitä, joilla oikeesti on ryhmä, jonka kanssa cossia. Omat kaverit on siinä suhteessa vähän tylsiä (paitsi yksi), tai sitten ne ei ole vaan tarpeeksi nörttejä. Olisi niin kiva tehdä oikeen kunnon ryhmäkokoonpano. Ei sitä ole pakko päästä kisaamaan tai esiintymään tai sellaista, ryhmähengaus vaan olisi vaihtelua. Vaikka on "paritus-cossaaminenkin" ihan kivaa :D
Välillä tuntuu, että ihan sama mitä hahmoja cossitaan (kunhan ne on samasta fandomista) niitä pitää lähteä parittamaan^^
*kirjoittaa parhaillaan Sai/Kankuroa...*
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011 22:28:16 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Peccantis

  • ***
  • Viestejä: 743
Lainaus
lauantaina kiehtoi lähinnä Elffin proppiluento
Minä ne päässyt tuonne ja tuo oli just nimenomaan se, jota olisin halunnut olla kuuntelemassa. o.o Millasia asioita Elffi käsitteli siellä? (...)

Lainaus
Traconiin menin sitten ilmoittautumaan ohjelmanpitäjäksi :X
Mä voin vinkua sun ohjelmavänkäriksi! :D Millaista ohjelmaa oot pitämässä? :>
No Traconissa vilahdat kattoon sen luennon, eikse uusi sen siä :D Kumminkin oli juttua aika paljon eri materiaaleista, lähinnä käsiteltiin alusta asti tehtäviä proppeja eikä esim. puolivalmiiden modausta.

Mä pidän kimonotyöpajan ja kimonoharrastusluennon :> Alustavat ajat on la 12-14 ja su 15-16, alustavat ohjelmakuvaukset:

Kimonotyöpajassa tutustutaan kimonon pukemisen perusasioihin. Kokeile arkikimonoa ja helposti puettavaa hanhaba-obia, tai tuo omat tamineesi pukeutumisneuvoja varten. Tarjolla myös mitanottoa ja vinkkejä oman kimonon hankkimista varten.

ja

Millaista on harrastaa kimonoita Japanin ulkopuolella? Miten kimonoita ylipäätään voi harrastaa? Suomalainen isonenä tarkastelee kimonon nykytilannetta ja kimonoharrastusta Japanin ulkopuolella.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011 00:54:21 kirjoittanut Peccantis »

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #394 : 26.07.2011 21:22:04 »
Auttakaa mua.

Haluisin lukee yhen mangan uudestaan mutten MILLÄÄN saa sen nimeä päähäni!

Taisin siitä joskus täälläkin puhua - se oli shounen-aita, piirrustustyyli ihan vähän samantapainen kuin Bleachissa mutta "poikamaisempi", silmät oli kummiskin aika isoja. Sen mangan nimi tarkoitti muistaakseni jotain "tyyppi, joka ihastuu kauniisiin kasvoihin" tms. Ja sen perässä oli yks tai kaks huutomerkkiä! Mutta siis, siinä oli päähenkilö jolla oli tosi kaunis isoveli ja se ite oli aika tavallinen. Isoveljen nimi tais olla lähellä riikinkukkoa? Japaniksi siis. Sitten se ihastuu johonkin vaaleaan tyyppiin jolla oli kolme isosiskoa muttei veljiä. Siinä oli myös jotain että se joutu jonkun peilin sisälle, koska se tyyppi joka asu siinä peilissä halus sen itelleen tai jotain, mikä oli aika ufoa. :---D Mutta se on ihan mahottoman söpö manga! :3

// LÖYTYI!!

Kyseessä oli siis Menkui! :D Eli en tarvinnutkaan apua. :'3
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011 21:30:54 kirjoittanut Garesu »

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #395 : 26.07.2011 21:40:34 »
En oo koskaan ollut mikkään shoujon ystävä. Mutta eilen rakastuin totaalisesti Fruits Basketin animeversioon ja nyt kiinnostas mangaki, koska netistä kyylättyä se vaikuttas vielä kiinnostavammalta.

Mitä mielipiteitä teillä on kyseisestä sarjasta?

Tuplasti parempi kuin anime. Anime jää oikeastaan kesken kun manga jatkuu vielä pitkälle siitä. Siitä jää kaikki hyvät kohdat pois! Suosittelen lämpimästi, siinä on mielenkiintosia hahmoja ja yllättäviä juonenkäänteitä - enkä liioittele yhtään, joissakin kohdissa olin tosiaan vähän silleen "...didn't see that one coming.". :D Mutta spoilaamatta en oikein osaa sitä hehkuttaa, voin vaan sanoa että suosittelen Kyota ja Hatoria :)

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #396 : 26.07.2011 21:49:00 »
Pyhmy, on! Luin sen about neljässä päivässä kun lainasin veljen tyttökaverilta, ihan liian koukuttava. :D

Niin ja Furuba on niitä harvoja mangoja, joita lukiessa oon itkenyt. Lopussa se vaan on niin koskettava että mun piti mennä vessaan lukemaan ettei kukaan nää kuin mää itken. :'3 Animessakin oli vähän pakko itkeä kasijaksossa...

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #397 : 26.07.2011 22:01:51 »
Äääh, nyt mulla alko tekkeen mieli lukee myös toinen ihana sarja. Ootteko kuullu sellaisesta ku Les Bijoux? Muistaakseni se ei oo varsinainen manga vaan manwha.
Joo se on korealainen manwha.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #398 : 26.07.2011 22:32:22 »
Pyhmy, mä komppaan täysin Garesua, että Fruits Basket manga on paljon parempi kuin anime. Animesta jää käteen sellainen söpö pintaraapaisu sarjaan, mutta manga vie sen paljon syvemmälle psygolisella ja yleensäkin tunteelisella tasolla pohtien yksinkertaisesti elämää laajassa mittakaavassa. Koko sarjaa en ole lukenut, joten en tiedä mistä kaikesta jää pois vain animen katsottuaan, mutta ainakin siis tuo psygologisuus ja sitten ainakin muutamia hahmoja, joita animessa ei esitellä. Suosittelen.

Ja se on hienoa, että löytää jälleen sen pikkuotakun itsestään, jonka on luullut kadottaneensa! Itse taas etsin sitä, mutta FMA:n ja Sephirothin (Final Fantasy VII) kanssa se pomppaa aina jotenkin hassusti pintaan. :D
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama || cosplay, suosikkisarjasi...
« Vastaus #399 : 28.07.2011 22:39:50 »
Pakko ihkuttaa teille.

Onkos kukaan lukenut Card Captor Sakuraa?

Mulle tästä tulee ihan tajuton nostalgiavyöry, lueskelin sitä aina pienenä kun sisko suomensi mulle englanninkieliset. Eli tää tais olla mun ihka ensimmäinen manga ja innostuin taasen lukemaan sitä. <: Tää on tajuttoman söpö! Ei söpö tyyliin Tokyo Mew Mew (joka on siirappisotkua pahimmillaan :D) vaan söpö tyyliin... Card Captor Sakura. Tykkään tästä piirtotyylistä noista Clow Cardeista ihan mahdottomasti! :3 Sakura ja Tomoyo on liian söpöjä <:

Taisin minäkin löytää sen pikkuotakon :D