Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313926 kertaa)

cykesb

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #240 : 15.02.2011 15:19:43 »
kliks

Ite kattonu niin vähän etten osaa tarkemmin kertoa, mutta tuossa on nyt jotain :---D Kivaltahan se vaikuttaa, kannattaa ainakin tsekata.

Dani

  • wild
  • ***
  • Viestejä: 296
  • necessary evil
    • tumblah
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #241 : 15.02.2011 16:01:13 »
Garesu: tossa breckis tosiaan ton juonen heitti, mutta ihan muutenkin niin suosittelen kattoon :'D vaikkei olisi hyväkään, mutta kuitenkin. meikä ei ole vieläkään kyllästyny, vaikka kolmesti olen mangan lukenu, ja animekin tullu katottua pari kertaa lävitte.

imo, tuosta saa myös aika mahtavia slash-parituksia.
I'm Gotham's reckoning, here to end the borrowed time you've all been living on.

avatar by raitis

Paraikaa käynnissä fini-hiatus, joka kestää määräämättömän ajan.

Sueño

  • Nerd
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Purity
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #242 : 15.02.2011 20:14:37 »
Anime ja manga. Sekä j-drama. Niitä minä rakastan. Ne ovat jotain rakastettavaa. Ja olen aika ylpeä siitä, että olen mangaa sekä animea lukenut että katsonut jo yli kahdeksan vuotta. Eli se on ollut elämässäni kauan. Ei uskoisi, mutta totta se on.

Ikävä kyllä nykyään on vain sellainen pulma, että olen katsonut jo ne kaikki mitkä minua kiinnostaa. On hankala löytää jotain uutta ja mielenkiintoista. Toki Naruto- ja Bleach jaksot tulee katsottua aina kun ne tulee, mutta mitään uutta lyhyempää sarjaa ei ole nyt vähän aikaa löytynyt animen puolelta. Minä olen aika nirso animeni suhteen. Tai animen täytyy täyttää tietyt kriteerit. Jotain taianomaista pitäisi olla, romanttiikaa ei tarvitse olla mutta viittauksia siihen suuntaan olisi ihana olla, että mielikuvitus pääsee laulamaan ja sitten animen tyyli on aika tärkeä. Jos piirtotyyli ei miellytä, ei sitä animea kyllä pysty katsomaan loppuun. Mitkään ns. hentai-animet ei myöskään kauheasti kiinnosta ja niitä nykyään on niin paljon. On myös todella sääli että ei ole kauhean montaa pitempää shounen-ai animea.

Omasta hyllystäni ei löydy muuta animea dvd:nä kuin Fruits Basketit, D.N.Angelit sekä Ouran High School Host Clubit. Sekä tietysti nämä elokuvat, liikkuva linna, kissojen valtakunta jne.

Manga on myös rakkaus. Om nom. Yaoi varsinkin. Tai Shounen-ai. Hällä väliä, mutta niitä rakastan. Mangaa en omista myös itse paljoa mitään, mutta haaveena on sitten kun kotoa pois muutan, hankkia iisooo shounen-ai manga hylly + muuta mangaa. Piirtotyyli on myös mangassa erittäin tärkeää, että tykkään lukea sitä. Ja on myös ärsyttävää lukea mangaa joka ei ole vielä loppu. Joutuu aina  viikon verran odottamaan uutta chapteria! Ja se on paljon. Kärsivällisyys ei riitä. Varsinkin kun haluaisi jo tietää mitä tuleva tuo tullessaan.

Ja sitten tuo j-drama. Oi että. Rakastan sitä. K-drama on tullut myös lähelle sydäntä, mutta yhtä j-draamaa ei ole vielä voittanut mikään. Atashinchi no danshi. Ai että sitä katsoessa sai nauraa sekä itkeä ja hymyillä typeränä. Se oli ihanan.. jotain.. no siinä oli mukavasti tehty animemaista, mikä j-draamalla on usein aika yleistä. Olen kuitenkin huomannut että tietyt korealaiset versiot ovat parempia japanilaisiin draamoihin verrattuna. Esimerkiksi tykkään Hana yori dangosta enemmän korealaisena versiona. Mutta J-draaman ansiosta on tullut myös muitten aasialaisten draamat lähemmäksi elämää.
Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can't have a rainbow without a little rain.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #243 : 16.02.2011 11:06:26 »
ps. ihan vääri ku Trinity Bloodia ei tuu ennää suomeks. 8(

Mihin kohtaan suomennokset loppuu? Ite oon löytäny 12 asti, mutta jatkuuko se siit vielä...?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #244 : 16.02.2011 15:01:08 »
Lainaus
Piirtotyyli on myös mangassa erittäin tärkeää, että tykkään lukea sitä.

Oon niin samaa mieltä tässä! Erityisesti hahmojen silmät on mulle tärkeet. Niiden pitää olla jollain tavalla kauniit ja/tai erilaiset, että innostun mangasta/animesta muutenkin. Rakastan aina ja ikuisesti NANAn piirrostyyliä. Ne silmät, ne vaatteet, ne hiukset! Ai Yazawa on mangapiirtäjien aatelia. Amen.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #245 : 16.02.2011 15:12:51 »
Lainaus
Piirtotyyli on myös mangassa erittäin tärkeää, että tykkään lukea sitä.
Oon niin samaa mieltä tässä! Erityisesti hahmojen silmät on mulle tärkeet. Niiden pitää olla jollain tavalla kauniit ja/tai erilaiset, että innostun mangasta/animesta muutenkin. Rakastan aina ja ikuisesti NANAn piirrostyyliä. Ne silmät, ne vaatteet, ne hiukset! Ai Yazawa on mangapiirtäjien aatelia. Amen.
Mulle taas juoni merkitsee enemmän kuin piirtojälki. Sarjoissa voi olla vaikka kuinka hieno piirtojälki, mutta jos juoni kusee niin koko sarja kusee. Onhan hyvä piirtojälki tietenkin plussaa. ^^

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #246 : 16.02.2011 17:37:35 »
Ainakin itse luen erittäin paljon eri piirrostyylin mangoja, sillä itsellekin tärkein asia mangassa on juoni, ei niinkään piirrostyyli, vaikka miellyttävä silmällekin on suotavaa. Kyllä itsekin olen mm. koukuttunut mm. yaoihin nimeltä Yakuza in love Shiuko Kanolta, vaikka en koskaan ole oikein hänen tyylistään välittänyt. Se on joko minusta liian tavallinen tai liian sellainen ei-niin-yksityiskohtainen vaan ehkä jopa paljas ja minä taas pidän piirrostyyleistä, jossa on pieniäkin yksityiskohtia. Vastaavasti Youko Nittan tyyli ei ehkä aluksi purrut kovin hyvin, mutta nykyään olen koukuttunut siihen ja en tiedä, siinä on sitä jotakin. Eli kyllä näitä on monia, vaikka minulla ne ehkä inhokki tyylit ja muut löytyvät yaoin saralta, kun sitä enimmäkseni olen lukenut. On oikeastaan vaikea sanoa, mistä tyylistä ei enää pitäisi, sillä minulla on melko laajat kokoelmat ja sitä kautta piirrostyylejä erilaisilla mangakoilla on monia, joten melkein voisin sanoa, että tyylillisestikin minulla on jo äkkiä katsottuna melko laidasta laittaan mangat. Jostain syystä niitä vaan on ja keräily on hauskaa ja odotan innolla taas seuraavaa kertaa, kun tilaan tai käyn ostamassa uusia mangoja.

En maltaisi odottaa heinäkuuhun. Animecon jälleen silloin, voi kun olisi jo heinäkuu. Silloin olisin taas ihan varmana ainakin yhtenä päivänä haalimassa erilaista mangaa ja muita asioita sieltä. No onneksi se on Turussa eli ei matkallisestikaan mitenkään huonossa paikassa. Oi, että..tulee ihan muistot mieleen, kun on tullut käytyä jo monissa animeconeissa ja ensimmäinenkin oli aikanaan Jyväskylässä. No siitä se virallinen "hulluus" taisi alkaa, mutta mikäs siinä.  ;D
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Zino

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #247 : 16.02.2011 18:31:12 »
Mulla ainaki piirtotyyli on tosi ratkaisevassa osassa, kun etsin mangaa. Yleensä ainkin yaoi-mangan luku tyssää siihen, kun en pidä yhtään tyylistä (varsinkaan sellaisesta kunnon bishoujo-kapeat silmät, leveät hartiat etc. Vähän niin kuin Y. Watasen tyyli, mutta pahempi..). Ja samoin myös yli-isot shoujosilmät karkoittaa (vaikka piirtotyyli sinänsä on ihana), koska jostain syystä ne tarinat on järjestään ärsyttäviä ja pinnallisia hahmoja täynnä, eikä juoni tarjoa juuri mitään. :'D Yleensä sellainen vähän erilainen "ruma" tyyli iskee, kun yleensä niissä tarinakin on ihana. En tiedä, on varmaan vaan niin paljon hyviä kokemuksia hieman erilaisen piirtotyylin tarinoista.

Enkä muuten muistanutkaan, että J-drama on näin kivaa! Ennen olen kyllä katsonut vain sen... no nyt unohtui aivan täysin! Hemmetti. Sen gender-bender jutun, jossa se tyttö menee poikakouluun sen yhden korkeushyppääjän perässä. Miten se nimi ei nyt muistu yhtään mieleen. Noh kuitenkin, aloitin viimein katsomaan Hana Yori Dangoa ja hitto se on kiva! Mielummin katson sen draamana, kun mangan piirtojälki ei oikein ole mieleen. : D

// joo Hana Kimihän se tosiaan oli! Mietinkin, että joku Kimi se taisi olla. :'D
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011 08:34:29 kirjoittanut Zino »

Sueño

  • Nerd
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Purity
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #248 : 16.02.2011 20:47:18 »
Lainaus
Ennen olen kyllä katsonut vain sen... no nyt unohtui aivan täysin! Hemmetti. Sen gender-bender jutun, jossa se tyttö menee poikakouluun sen yhden korkeushyppääjän perässä. Miten se nimi ei nyt muistu yhtään mieleen. Noh kuitenkin, aloitin viimein katsomaan Hana Yori Dangoa ja hitto se on kiva! Mielummin katson sen draamana, kun mangan piirtojälki ei oikein ole mieleen. : D

Hana kimi on mielestäni se mistä puhut. Hyvä sarja. Sai nauraa. Sitten kun olet saanut katsottua tuon Hana Yori Dangon, suosittelen katsomaan tuon aikaisemmin sanomani Atashinchi no danshin. Ihan mahtava sarja. Ja jos piti Hana kimistä ja tuosta Hana Yorista, niin varmasti pitää tuosta Atashinchistäkin.

Animessa piirrostyyli on myös tärkeää minulle. Olen tyylimaultani erittäin laajamakuinen, mutta silti ei kaikki aina saletisti natsaa, niinkuin sitä nykyään sanotaan.

Onhan se juonikin tärkeä minulle, mutta jos mangan piirrostyyli miellytä, on todella hankala minun ainakin lukea mangaa. Rakastan varsinkin jos on paljon yksityiskohtiin nähnyt vaivaa, eikä aina ns. pelkistettyä piirrostyyliä, vaikka sekin voi olla joskus oikein nättiä. Yana Toboson piirrostyyli on kaikista eniten minun makuuni. Hän on siis piirtänyt Kuroshitsuji-mangan. Siinä on sitten tyyli juuri minun suosikki päästäni. ♥ Kaunista jälkeä, ei voi muuta sanoa.
Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can't have a rainbow without a little rain.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #249 : 22.02.2011 22:23:04 »
Lainaus
Mulle taas juoni merkitsee enemmän kuin piirtojälki. Sarjoissa voi olla vaikka kuinka hieno piirtojälki, mutta jos juoni kusee niin koko sarja kusee.
Osittain samaa mieltä, piirtojäljen kauneus ei ole niin tärkeää kuin hyvä juoni, mutta siinä suhteessa piirtojäljellä on paljonkin väliä, että jos hahmoja ei erota kunnolla toisistaan, parhainkaan juoni sitä tuskin pelastaa.

Prince of Tennis... joskus kauan sitten löysin kirjastosta ykkösosan ja luin sen, mutta homma tyssäsi siihen, ettei niitä osia löytynyt lisää. Olen aika kriittinen, että mitä jaksan metsästää ja jotenkin mangan lukeminen netistä on mukamas kauhean vaivalloista... :P

Luen Fakea uudestaan (totaalisen laskut sekaisin monettako kertaa) ja se vaan on niin täydellinen sarja<3 Jotenkin olen koko ajan ollut hyvällä tuulella ja tuon Faken voi lukea yhdeksi suureksi syyksi^^ Kai sitten vaan rakastan tuommoista vitkuttelua. Siitä täytyy myös nostaa piirtäjälle hattua, että ns. Faken itsenäisessä jatko-osassa (joka sijoittuu siis 7 volumen jälkeen) on edelleen se kaikki jännite sun muu ihanuus tallella.

Sitten vielä semmoinen pieni paluu kaukaiseen keskusteluun, että se yaoi-manga, joka tässä joku aika sitten joutui onnettomasti porukoiden käsiin, oli tietysti juuri sellaista yksinomaan hyvin juoniköyhää p*rnoa ja täysin sensuroimatonta materiaalia, jota harvoin edes netissä näkee. (Ei missään valkoisia/mustia pilkkuja/säteitä/viivoja peittämässä yhtään mitään). *facepalm* En minä yleensä sellaista osta, mutta kun netistä tilaa, niin ei koskaan voi tietää ::)

Saisi alkaa jo ilmestyä uusin Naruton suomipokkari...

//Äääh, olisi kai vissiin pitänyt käydä ärrällä, kun kaupungissa kävi :-\
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011 22:39:23 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #250 : 22.02.2011 22:29:02 »
Lainaus
Saisi alkaa jo ilmestyä uusin Naruton suomipokkari..
En lue Narutoa, mutta joku sanoi yhdellä foorumilla bonganeensa uuden Naruton. Jos et siis omista vielä osaa 37 niin sitten se on varmaan se uusin. ;)

Mä en muistanut kirjoittaa tähän omaa asiaa. xD Mutta siis, kysyn tätä varmaan sadatta kertaa, mutta katsooko joku täällä Bleachia animena ja lukee muutenkin kuin suomijulkaisun tahdissa? Katoin tuossa nimittäin uusimman anime jakson ja VOI LUOJA KUN MÄ VIHAAN ORIHIMEÄ. Se vaan itkee ja itkee ja itkee ja itkee... -.- Miten yks ihminen edes voi itkeä noin paljon? Kohta se tappaa ittensä nestehukkaan. ;D Plus se näyttää ihan aasilta. ARGH. Miten yhtä hahmoa voi vihata NÄIN paljon. Orihime pilaa koko sarjan kun ei tuota voi kattoa ilman, että vittuuntuu joka kerta sen näkemisestä. Sais hypätä sillalalta alas tai itkeä ittensä hengiltä. D:
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011 22:43:16 kirjoittanut Jonna-chan »

Sueño

  • Nerd
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Purity
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #251 : 23.02.2011 07:58:47 »
Lainaus
Mutta siis, kysyn tätä varmaan sadatta kertaa, mutta katsooko joku täällä Bleachia animena ja lukee muutenkin kuin suomijulkaisun tahdissa?


Minä minä minä. Kuolisin jos menisin vain Suomen julkaisu tahdissa. Se on niin kaukana vielä siitä missä se oikeasti menee, mutta siis. Kyllä. Orihime on niin ärsyttävä. Yksi hahmoja jota inhoan aikalailla. Se on juuri näitä perus hahmoja joita jokaisessa animessa täytyy ainakin yksi olla. Mutta ei voi mitään, että sellainen Bleachiin on laitettu. Ja ei voi mitään sille, että Ichigo nyt pitää sitä vain hyvänä ystävänään ja siksi se sarjassa myös mukana pyörii. Karu totuus.

Bleach on muuten hyvä sarja. Yllätyin jopa positiivisesti yhdessä filleristä, joka siis kertoi niistä Zanpaktouista. Se oli hyvä. Ja tykkään Bleachista muutenkin, kuten myös Narutosta. Vaikka niissä ei olekaan paljoa sitä minun yhtä lempi genreäni, romanttiikkaa. Mutta siinä voi omassa mielessään luoda paritukset. Mhuah hah.
Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can't have a rainbow without a little rain.

howboring

  • ***
  • Viestejä: 720
  • master of rottamatto
    • my Yuu/Yokozawa
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #252 : 23.02.2011 16:54:05 »
Mä olen tällä hetkellä jostain syystä erityisen ihastunut Junjou romanticaan. Parin päivän sisässä katsoin ekan ja tokan seasonin ja nyt sitten täytyy katsoa sitä uudestaan kun se on niin ihana XD

Alotin katsomaan sitä kaks kertaa koska eka osa oli niin ärsyttävä musta mutta nyt ku pääsin ekaa osaa pidemmälle niin todella kiinnostava sarja tuo on. Tykkään niin kovasti siitä pääparista, Misakista ja Usagista. ne joteki täydentävät toisiaan ku toinen on niin kylmä ja Misaki sitten lämmin ja huvittava. tosin Usagista tulee sellanen välittävä puoli esiin ku se näkee Misakin 8DD tietysti on hieman epämääräistä että 28-vuotias ja 17-18-vuotias ovat suhteessa, mutta rakkaus ylittää kaikki rajat ! Tuossa animessa on kaksi muutakin paria, niistä en niin paljon tykkäile.

Naurattaa kamalasti aina ne Misakin "..."-ilmeet ja kfjlk en mä osaa selittää sitä ! Esimerkiksi se ilme kun se tapaa aina Usagi-sanin isoveljen. Usagissa on kanssa huvittavia piirteitä, ne junaradat ja nallet ... Ankkoja oli jonkun episodin alussa ja sitten jossain season kahden osassa, repeilen niillekin.

Sen sijaan tossa on muutamia mua ärsyttäviä piirteitä, esimerkiksi se että Usagi on niin hemmetin mustasukkainen koko ajan että sääliksi käy Misakia. Ja se on vähän ärsyttävää kanssa kun Misaki ei niin siedä välittämisenosoituksia, se alkaa huutaa aina kun Usagi koskee siihen XD joisain kohdissa piirrostyyli on kanssa ärsyttävää, jonkun Usagin surullisen ilmeen muistan joka oli huonosti piirretty.

Mangana tätä en ole lukenut, pohdin et pitäsköhä jostain etsiä sitä luettavaksi...

Voiku tulisi viel kolmaski tuotantokausi !

En oikein tiedä miten paljon tästä saa puhua että spoilaako jokin kohta o_o

~~

Tätä ennen katsoin Sukisyon, se on edelleen ihan kiva sarja. Tän Junjoun lomassa olen katsonut Gravitationia, se ei ole mun mielestäni niin hyvä. Piirrostyyli on outoa ja päähenkilö ärsyttävä. Mietin et onkohan toi vanhempi sarja, kun se on jotenkin... vanhanaikaisemman oloinen.

Lainaus
Olen aika kriittinen, että mitä jaksan metsästää ja jotenkin mangan lukeminen netistä on mukamas kauhean vaivalloista...
mun sisko lollaili mulle ku sanoin et netistä lukeminen on vaivalloista. ku se on niin hidasta, täytyy klikata koko ajan ja sit unohdan et mitä edellisellä sivulla tapahtuikaan. muuteki mun on vähän vaikea päästä englanninkielisiin mangoihin sisään. Ja sitten se on mangaan ja animeenkin liittyen vaivalloista että näissä Bleachissa, Death notessa, jne on tullut niin monta osaa että menee miljoona vuotta että saan sarjan loppuun. ..
'Nezumiiii, where are we going?'
'To a hotel.'
'Huh?'
@ no.6

Sueño

  • Nerd
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Purity
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #253 : 23.02.2011 19:53:20 »
Ah, Junjou romantica. ♥ Täytyy nyt vähän tässä näin ihkutella shounen-ai mangaa ja animea. Koska ne on niin rakkaus minulle. Olen tykännyt niistä jo niin monta vuotta, että huh huh. Eli ei ole pelkkä vaihe minulla. Ja ei, en pidä siitä pelkästään sen takia, että siinä on kaksi miestä yhdessä, vaikka ajatus onkin kutkuttava. Koska tykkään myös hetero parituksista.

Junjou romantica on paljon rajumpaa mangana. Enemmän paljasta pintaa voisiko sanoa näin. Anime on taas enemmän piiloteltua, koska on haluttu pysyä tietyissä ikärajoissa. Eli anime on enemmän shounen-aita ja manga yaoita juonella. Pidän tästä sarjasta ja vaikka Misaki sekä Usagi ovat lempiparini, en voi olla pitämättä Junjou Terrorist parituksesta. Se on vain niin ah. Haluaisin sen esiintyvän sarjassa enemmän, mutta kun ei niin ei. Ei voi mitään.

On sääli miten hyviä pitkiä shounen-ai sarjoja on vähän. Gravitationia rakastan, vaikka nyt kun silmä on kehittynyt niin huomaa, että ei se animetyyli ole mitään maailman parasta.

Lainaus
Tän Junjoun lomassa olen katsonut Gravitationia, se ei ole mun mielestäni niin hyvä. Piirrostyyli on outoa ja päähenkilö ärsyttävä. Mietin et onkohan toi vanhempi sarja, kun se on jotenkin... vanhanaikaisemman oloinen.

Voisi sanoa, että Gravitation on tavallaan vanha ja tavallaan ei. Miten sen nyt ottaa. Anime on tehty siinä 2000-2001 luvuilla. Eli on se monta vuotta vanha ainakin, mutta silti 2000-luvulla tehty. Silti tykkään Gravitationista, koska se oli ensikosketukseni Shounen-aihin. Ja se on aika perussarja, jonka jokaisen Shounen-ai fanin pitäisi tietää.

Kyo Kara Maoh on myös hyvä. ♥ Se on todella lievää shounen-aita, mutta silti ne hahmot ovat niin syviä ja ihania.

Hei muuten, mistä genreistä tykkäätte yleensä animessa ja mangassa?

Koska minusta tuntuu hassulta, että tykkään joistain taikatyttö animeista ja mangasta, mutta silti rakastan Kuroshitsujia ja joitain synkimpiäkin sarjoja. Eli en kuulu vain yhteen genreluokkaan. Kun olen huomannut varsinkin kavereissani, että ne jotka katsovat ns pojille suunnattua animea ei kauheasti tykkää ollenkaan juuri joistain.. karuna esimerkkinä Sailor Moon tai muut samanlaiset animet. En toki yleistä että aina näin on, mutta omassa kaveripiirissäni asianlaita on näin. Oikeastaan ainoa anime ja manga laji josta en tykkää on haaremi-animet, kuten esimerkiksi Love Hina. Tai no, tässäkin olen aika takinkääntäjä.. Koska haaremi-animet ja mangat jossa on yksi tyttö ja monta poikaa ovat yleensä todella ihania mielestäni, mutta jos on yksi poika ja monta tyttöä.. En ole törmännyt kauhean moneen sellaiseen.
Everybody wants happiness, nobody wants pain. But you can't have a rainbow without a little rain.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #254 : 27.02.2011 16:30:10 »
Ah, Kyou Kara Maou, sarja, jonka pariin tekee aina mieli palata<3
Hassua sinänsä, että usein tyttömäiset, biatchmaiset poikahahmot ovat yksinomaan ärsyttäviä, mutta silti Wolfram on varmaan suosikkihahmoni koko sarjassa. Ei sitä mustasukkaista pikku kiukkupussia voi olla rakastamatta<3

Kävin torstaina kaupungissa ja jouduin yllättävän manga-alen uhriksi, suomalaisesta tarttui mukaan Bleach kakkonen hintaan 50 senttiä, ja kirjatorilta Hokuto manga "kakkonen" (se oranssi) ja Yonen Buzz kolmonen (saksalaisen piirtäjän sarja, jonka olin ehtinyt kokonaan unohtaa).

Hokuto mangaa olen punninnut jo aiemmin, mutta tällä kertaa hinta oli niinkin vähäinen kuin 3e, ja tunnetusti halpa manga =pakko ostaa. Päivi Toikan sarjakuva Ansa todennäköisesti oli ratkaiseva tekijä, muutaman sivun sarjis, joka jäi mieleen jo ekalla lukukerralla about 4 vuotta sitten. Haluaisin niin kovasti lukea jatkoa sille, mutta ficcaaminen taitaa olla ainoa mahdollisuus "saada" sitä :-\

Lainaus
Hei muuten, mistä genreistä tykkäätte yleensä animessa ja mangassa?
Se on jännä, että sitä ajattelee usein tykkäävänsä jostain tietystä genrestä, mutta sitten lukee jotain ihan muuta, ja huomaa tykkäävänsä siitä myös. Itse olen genrejen suhteen oikeastaan tosi kaikkiruokainen, huippuina shonen ai, shonen, shoujo... melkein kaikki menee, vaikka taikatyttömeininkiä vierastankin (ainakin, jo siihen ei sisälly shoujo aita).
Osaisiko joku muuten suositella jotain hyvää shoujo ai/yuri -mangaa?
Yaoi on toki namia, mutta olisi kiva kokeilla jotain "uutta" välillä...

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Zino

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #255 : 01.03.2011 12:38:33 »
Lainaus
Hei muuten, mistä genreistä tykkäätte yleensä animessa ja mangassa?
Jossain vaiheessa en jaksanut mitään moniselkoista mangaa ja tykkäilin lukea/katsella vaan koulumaailma -juttuja, ne kun olin yleensä sopivan kevyttä. Tällä hetkellä on kovassa kulutuksessa Gender-Bender.. Ja olen edelleen sitä mieltä, että Shotaconia maailmaan lisää! D: Yksi lempi mangoistani on Kaoru Morin Otoyomegatari, ja sen jälkeen mikään shotacon ei ole tuntunut enää miltään. Kaikki tuntuu niin kevyeltä hötöltä tuohon verrattuna. D: Jos joku tietää kivaa shotacon mangaa, niin vinkkiä saa tulla. (Pitäisi kai katsella Kuroshitsuji, mutta juoni ei ole vielä niin innostanut..)

Lainaus
Koska haaremi-animet ja mangat jossa on yksi tyttö ja monta poikaa ovat yleensä todella ihania mielestäni, mutta jos on yksi poika ja monta tyttöä.. En ole törmännyt kauhean moneen sellaiseen.
Miksi tuntuu, että aina nuo haaremi-jutut, missä on yksi (säälittävä yleensä) kundi ja monta tyttöä, tyttöjen määrästä huolimatta, on jo ensimmäisen jakson jälkeen valmiiksi naputeltu, että kenet se poika niistä saa. Okei, ehkä olen vain saanut traumat Love Hinasta. ;D

Olen löytänyt Detective Conanin uudelleen, en muistanutkaan, että se on näin koukuttava! (50 jaksoa kolmeen päivään, olen niin koukussa) Onneksi on vielä monta sataa jaksoa katsottavana. Ja samalla voisin sanoa, että Densha Otoko on kyllä ihana tapaus! Manga on nyt mennyt kahdesti, J-drama ja leffa katsottuna myös. Hemmetti, että pidän siitä ihan liikaa! : D

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #256 : 01.03.2011 13:46:02 »
Olen melko varmasti kaikkiruokainen erilaisten genrejen suhteen. Myönnän sen, että enemmän tietysti tulee luettua, jopa jo nykyään ainakin siltä vaikuttanutta,  yaoita ja shonen-aita. Sen lisäksi erityisesti tykkään lukea historiallisia sekä joissain tapauksissa shojo on se oivallisin valinta. Varsinkin, jos haluaa lukea rentoa ja hieman ajatuksellisesti ei niin tarkoin..mitäs vielä. No toisaalta olen eniten ehkä vältellyt shojo-ain ja yurin lukemista, mutta en kyllä ole löytänyt mitään kovin hyvää vielä, mitä voisi edes lukea. Sen lisäksi pidän erityisesti genrenä smutista, gender benderista, sportista ja jotkut jopa shonen mangat on erittäin hyviä, kun niissä välillä on oikein loistavia juttuja ja sitten matrial arts on tietenkin omakohtaisien kokemuksien vuoksi loistavaa luettavaa. Sen lisäksi luen erittäin paljon manhwaa ja muutenkin netistä sitä löytää hyvin ja joissain sivustoilla sekin on genreksi laitettu, vaikken itse kyllä pidä manhwaa genrenä vaan kokonaisuutena, sillä samanlainen se on kokonaisuutena kuin mangakin. Mielestäni on yllättävän hyviä korealaisia manhwoja olemassa ja erityisesti itse pidän Hwang Mi Ri:n ja Han Yu-Rang:in manhwasta. Mitäs vielä.

Hana Yori Dango alias Boys over Flower on mielestäni oikein loistava draama ja anime. Onhan siitä toki tehty mangakin, mutta en tiedä siitä, kun en oikein koskaan oppinut tykkäämään sen mangasta. Kuitenkin Hana Yori Dango- drama on tullut katsottua niin japanilaisena, korealaisena kuin taiwanilaisenakin ainakin ja animena. Sillä Meteor Gardenhan se toiselta nimeltä kyllä on ollut. Sen lisäksi omista vielä hana yori dangonin elokuvan. Eli se on kyllä yksi sarja, jonka olen kolunnut todella usein ja melko monipuolisesti. Yllättävän erilaisia ne ovat kaikki keskenään, vaikka juoni onkin sama. Sen lisäksi tietenkin on kaikki pakolliset muut meteor garden sälät tullut. Täytyy kyllä melkein sanoa, ainakin omana mielipiteenä pidin itse eniten taiwanilaisesta meteor garden versiosta. Jotenkin se taisi olla siitä johtuvaa, että siinä oli melkein komeimmat miesnäyttelijät. Voi mua...näyttelijäthän on jo aasialaisissa draamoissa yhtä tärkeitä kuin juonikin. Ja kuuluihan siihen vielä Meteor Rain -drama, joka sekin on tullut katsottua, mikä yllätys se siinänsä ei taida ollakaan.

Vähän samanlainen minulle on ollut Gokusen, jossa kyllä manga oli melkein parempi kuin drama ja anime. Gokusenissa oli sitä jotakin, jota kaipaan draamoissa ja muutenkin sarjoissa. Suosittelen kyllä kaikille, sillä se on yllättävän hyvä eivätkä piirtotyyli tai näyttelijävalinnatkaan ole surkeita. Se on kyllä ollut sellainen, jonka yleensä luin kauhean nopeasti ja sellainen, johon ei koskaan meinannut jaksaa odottaa seuraavaa lukua ilmestyväksi. Se on kerrassaan loistava.
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Aionka

  • Vapaamatkustaja
  • ***
  • Viestejä: 1 298
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #257 : 01.03.2011 14:21:22 »
Hana Yori Dango alias Boys over Flower on mielestäni oikein loistava draama ja anime. Onhan siitä toki tehty mangakin, mutta en tiedä siitä, kun en oikein koskaan oppinut tykkäämään sen mangasta. Kuitenkin Hana Yori Dango- drama on tullut katsottua niin japanilaisena, korealaisena kuin taiwanilaisenakin ainakin ja animena. Sillä Meteor Gardenhan se toiselta nimeltä kyllä on ollut. Sen lisäksi omista vielä hana yori dangonin elokuvan. Eli se on kyllä yksi sarja, jonka olen kolunnut todella usein ja melko monipuolisesti. Yllättävän erilaisia ne ovat kaikki keskenään, vaikka juoni onkin sama. Sen lisäksi tietenkin on kaikki pakolliset muut meteor garden sälät tullut.
Sulla on hyvä maku :D
Hana yori dango on sitten tyylikäs draama! Luin ite eka vissiin sen sarjakuvana, ja sitten katsoin draaman. Tosi huoliteltua tv-jälkeä, vaikka se olikin aika siistitty versio mangasta (ei mitään seksiin viittaavaakaan). Tykkäsit siitä elokuvastakin? Vuokrattiin se pikkusiskon kanssa pari vuotta sitten, ja häneen se iski, mutta minä olin "liian vanha", että moinen hömppä olisi iskenyt. Se melkein mustasi alkuperäistä draamaa :( Plus matsujunin englanti oli aika vitsi...
Animea en ole katsonut, enkä korealaista tai taiwanilaista versiota...
Kannattaa kyllä lukea se sarjakuva, jos vain saa aikaiseksi. Siinä on kaikki perus tyttömangakliseet ja saippuasarjakuviot, mutta sen lisäksi siinä pääsee vähän syvemmälle hahmoihin ja se on tosi hauskakin (ainakin japaniksi).

Aika monista japsidraamoista tehdään vissiin korea- ja taiwanversioita. Muistaakseni hanakimistäkin on joku.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #258 : 01.03.2011 23:19:16 »
Mikä luonnonlaki se on, että kaikki hahmot, joiden nimeen sisältyy "hime", on avuttomia pillittäjiä, joita muiden  pitää koko ajan pelastaa?
Huh, kolmas kerta toden sanoo. "Hime" voi myös olla välinpitämätön "bitch"(?) joka molestaa sitä haaremimangan uutta tulokasta (kuten yuri-sarjassa Gokujou Drops).
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011 23:46:43 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #259 : 02.03.2011 12:13:14 »
Olen löytänyt uuden rakkauden! Sen nimi on Emma.

Lainasin kirjastosta sen kaks ekaa osaa mielenkiinnosta ja rakastuin. Piirrostyyli siinä on ainakin alussa melko tavanomainen, mutta kun oon lukenut pidemmälle niin oon alkanut arvostaan sitä. Erityisesti Emman piirtotyyli. On ihanaa huomata, että silmälasit päässä ja tukka kiinni Emma on melko tavallisen näköinen, mutta kun ottaa edes lasit pois niin ero on huomattava! Mieshahmot Hakim on yllättävän komeita, naisia unohtamatta.  Juoni on perus ylimys-ja-rahvas-rakastuu-mutta-ne-ei-saa-rakastaa-toisiaan-tyyppinen. Mut kun se on toteutettu niin hyvin niin ei sitä voi kuin rakastaa. Ja kun se sijoittuu vielä 1800-luvun Englantiin niin koko paketti on kasassa.

Tykkään tässä sivuhahmoista. Suosikkini on vähän esiintyvä Hans. Se on niin salaperäinen. :'3