Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313967 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #200 : 17.01.2011 23:32:33 »
Kirjoitin piiitkän (no joo) selostuksen, mutta se hävisi enkä jaksa yrittää kunnolla uudestaan, joten tiivistän.

Oma cossinteko on... no, sitä ei ole. Hiukset on leikattu (lyhytaikainen ilo), ja mangaa luettu suomimangan tahtiin edeten. Joululomalla käsiin sattui sopiva (eli laittoman lyhyt) vekkihame, mutta senkin väri on ruskea eikä harmaa.
Oletteko joskus värjänneet kankaita/vaatteita cossia varten?

Ongelmana on vielä sekin, että muut fandomit ja hahmot vokottelevat puoleensa, on suuri houkutus cossia Narutosta Kankuroa (hattu<3) ja sitten viime aikoina on pinnalle palannut Princess princess, joka tarkoittaa cossimielessä syntisen vaikeita ja kalliita asuja ja peruukkipakkoa.
Ehkä tässä vielä pääsen Bleachiin taas kiinni ja innostun siitä.

//Chibicon on ikävä kyllä liian kaukana, ja on hyvä, että raha riittää tällä haavaa edes ruokaan.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #201 : 18.01.2011 17:24:41 »
Chibicon lähestyy! Launtaina 19.2.2011 Kuopiossa, Työväen talolla taas toista kertaa.
Onko ketään finiläisiä tulossa? Jos olette tulossa meinasitteko tehdä cossia vai löytyykö semmoinen jo valmiina taikka työnalla? :>
Yay, enköhän miut Kuopiosta löydä jos kimppakyydillä pääsen, kuten viimevuonnakin~ (Joensuusta tulossa, joten ei järetöntä matkaakaan ole~)
Poukuna oooois varmaankin Hetalian Canada~  xD

Oletteko joskus värjänneet kankaita/vaatteita cossia varten?

Anikista läytyy todella monta vinkkiä jne. mutta tässä olisi yksi vastaus kysymykseesi, ei sitten hajuakaan miten toimii, käykö juuri sinun kankaaseesi, mutta niinh
Dylon värejä pitäisi ainakin löytyä esim. Anttilasta. Sattumoisin löysin linkin jossa selostetaan pesukoneessa värjäys aika hyvin
http://kimperi.com/product_info.php?cPa ... ucts_id=46
Samasta (tai sitten eri merkistä) pitäisi löytyä myös versio jolla voi värjätä kattilassa keittämällä


Mie en oo kauheemmin ompelija-ihmisiä, joten miun cossaus toteutuu enemmänkin tuunaamalla kirpparikamaa ja muokkaamalla suja/proppeja kaikesta... suhteellisen jännästä~ *nimimerkillä: teki kameran erillaisista purkeista ja pahvista... sitten muovista~ Ja teipistä~*
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #202 : 18.01.2011 18:34:54 »
Aakh. Haluan vaihtaa ton Yachirun Nel-chaniks. Niinku siks chibi-versioks, mutta ongelma on vaan se että en tiedä miten saisi sen maskin onnistuun. Ei kellään sattuisi olemaan vinkkejä.

Ja vaikka itseä usein häiritsee jos cossaajilla on yksityiskohtia (kuten silmien väri) pielessä, niin haittaisikohan kovasti jos en piilareita silti hankkisi. Nelillä taitaa olla tuollaiset hiukan vihertävän ruskeat silmät ja itsellä silmät ovat vihreät...

Cas

  • ***
  • Viestejä: 60
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #203 : 18.01.2011 18:42:51 »
Ja vaikka itseä usein häiritsee jos cossaajilla on yksityiskohtia (kuten silmien väri) pielessä, niin haittaisikohan kovasti jos en piilareita silti hankkisi. Nelillä taitaa olla tuollaiset hiukan vihertävän ruskeat silmät ja itsellä silmät ovat vihreät...
En nyt usko että vihertävän ruskealla ja vihreällä on yhtään mitään väliä xD Olenhan ainakin itse cossannut sinisilmäistä hahmoa melkein mustilla silmillä, eikä kukaan ole tullut valittamaan~
"When in trouble, when in doubt, run in circles scream and shout"
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Jos kuolet multa häviää horisontti. Alan törmäillä seiniin, alan törmäillä esineisiin. Alan kaatua, alan tippua. Jos katoat, hajoan"
~Kirjasta Ruttolinna Aaws Kusti x Mikael~

Doubleblade Miriko

  • Fanfiction Collector
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #204 : 18.01.2011 19:47:19 »
Niinku siks chibi-versioks, mutta ongelma on vaan se että en tiedä miten saisi sen maskin onnistuun. Ei kellään sattuisi olemaan vinkkejä.

Hmm... En oo ikinä joutunu tollasen ongelman eteen, mutta ehottaisin a: paperimassaa jotenkin hienosti muokaten, vaikka jokin muovitus siihen päälle tai b: jotain tosi kevyttä puuta/muovia, jos sulla on mahollisuudet saada sellasta jostain, c: kipsiä, en kyllä tiiä miten sitä käsitellään, mutta tuli vaan mieleen. Sanoisin että ite käyttäsin paperimassaa tai kipsiä, kestäisivät sitten jotenkin.

Jospa tänä viikonloppuna alkaisi leikellä ja leventää ja kaventaa sitä asua, pohjana mulla on vanha taekwondo-puku, pompin suurinpiirtein ilosta kun löysin sen UFF:stä. Se on loistava paikka cossikamojen hankkimiseen, ihan vinkkinä niille jotka eivät tiiä. Jaa mut dubattiin Miriksi... Kiva ja mä tiiän et mun nimi o niin pitkä et pakkohan se o lyhentää...

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #205 : 19.01.2011 21:06:18 »
Cas, jes että joku tulee tänne asti! Tahtoo nähdä ellet pistä pahaksesi ~

Baude, minäkin seuraan suomimangan mukaan ja toisaalta vähä harmittaa kun Shiro (rakastan tuota lempinimeä vaikka sitä käytetään liian harvoin<3 Tooshiro Hitsugayasta on siis kyse) on niin pienessä roolissa ollut nyt ainakin 18. osaan asti, että pelottaa etten saa hahmosta otetta vaikka se nyt onkin ainut semmoinen jota tahtoo toodella paljon cossia!

Itselläni tosin puvun valmistus ei ole edes alkanut, koska olen ollut ihan köyhä ja tulen olemaankin nyt ::) mutta kyllä se tästä, miekan ja 10 divisiioonan käsinauanki olen löytänyt urumista, joten nekin nyt silleen tiedossa mistä metsästää, onneksi. :> Eli ainakin urumista löytyy näitä eri divisioonien käsinauhoja jos joku tarvitsee eikä jaksa valmistaa näin vinkkinä.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #206 : 20.01.2011 02:16:50 »
Odoshi, tuo animanga-haaste kuulostaa mahtavalta kyllä, tyyliin valtaa vähintään viisi animangafandomia<3 Toki voisi vallata myös viisi paritusta, mutta fandominvaltaus on jotenkin paljon hauskempi ajatus, siinä saattaisi jopa tarttua johonkin ihan uuteen. (ja onhan olemassa myös rpf-haaste, miksei siis animangakin olisi tervetullut... ;))

Olen ihan rakastunut Hinako Takanagan kynänjälkeen, mangakalta löytyy paljon söpöä ja yaoipitoista tuotantoa, tunnetuimpana varmaan Little Butterfly. Tosin suosittelen tutustumaan myös a capable man -läpyskään ja etenkin Koisuru Boukun-animeen (alias Tyrant falls in love (tai jotain sinne päin)). Olemassa on kaksi hyyyvin yaoipitoista OVAa. Ja etten nyt saa ihan kauheaa pervon leimaa otsaani (taitaa olla myöhäistä ;D), siinä on myös juoni!

Kaveri sanoi, että uusi Naruto on ilmestynyt, ja mikä rahatilanteelleni vielä hälyttävämpää, myös La Esperanca 3 on kuulemma kaupoissa. Itken mustetta, en millään voi pummia kahta mangaa kerralla kotiväeltä. Pitääkö tässä kohta ruveta myymään itseään, että saa lukea kuvitteellisesta poikarakkaudesta... x'D


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #207 : 20.01.2011 21:10:37 »
Lainaus
Pitääkö tässä kohta ruveta myymään itseään, että saa lukea kuvitteellisesta poikarakkaudesta... x'D
Baudee~ sinähän alat kuulostamaan ihan minulta XD yleisin kommentti, kun hiimailen kaupungilla ja tahdon jotain (aika usein tahdon) totean kämppikselle "ei jumalauta pakko kai tässä on lähtee persettä myymään paikkaan x" hupsista, mutta onha sekin ratkaisu rahapulmaan toki en ole vieläkää kokeillut et iha uhkauksiksi on jääny en siis ole mikään semmoinen poikuli! :''DDD

Huu animanga haaste on saanut ainakin parilta kannatusta, hmm, kuulostaisi aika mahtavalta ja jännältä kyllä. Ja onhan niitä muitakin haasteita mut animanga rajoittaa aika paljon mutta toisaalta. Kummastako te tykkäsitte enemmän "animanga10" haasteesta, jossa pitää kirjoittaa samaan tyyliin kuin fandom10 tyylisesti yhdestä fandomista vai just jotain mitä joku en muista kuka enkä jaksa tarkoittaa ehdotti että ois esim valloita viisi anime-fandomia multidomin tyylii? Tokihan me voisimme keksiä jotain hieman omaperäisempääkin...  ::)

ÄÄ ÄÄÄÄ miksei kaupoissa oo vielä uutta Bleachia, tahtoo lukee. Pakollinen angstaus.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

cykesb

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #208 : 25.01.2011 12:06:49 »
Ooo! Animea! Mangaa!

Suurin rakkaus animena ja mangana on ehdottomasti Gravitation. Oon kattonu animen monta kertaa ja mangasta mulla on osa omana. Se on ihana jaja .. Kaikkea. Rakkaus.

Sitten toisena Wolf's Rain. Sekin on katottu monta kertaa ja aina yhtä kaunis ja ihana. <3

Hopeanuoli! Tittidii totta kai sekin pitää mainita. :---D Leikkaamattoman näin alunperinkin ja tykkään siitä edelleen. Sitä on ihana kattoa kun siihen liittyy muistoja jaja.

Pathos on yksi lempimangoista, omistan sen ja sitä suojelen, koska vampyyrit (♥).

Hehe, Sukisyo (tai Sukisho) on suloinen, ihana ja niin hellyyttävä toisinaan. Sitä katselin kesällä useasti ja rakastin aina vain enemmän ja enemmän. ♥

Animanga-haaste olisi tosissaan ihana! Mä ainakin tykkäisin ihan hirmuisesti ja osallistuisin jajaja. On niin paljon mangoja ja animeita joista haluisin kirjoittaa mutta kun on muita haasteita niin ne on sitten jääneet. :'D

Sitten on tullut randomilla joitain muitakin sarjoja katseltua, esim. Fairy Tail, joka on kesken ja Death Note, joka sekin on kesken.

Lainaus
RAGNARÖCK! Saatana se paska on jääny kesken!
Arvaa vaan itkenkö verta kun sitä ei enää tule lisää. :'D Aina voi toki toivoa, mutta turhia ne toiveet luultavasti on. Ehkä vielä joskus, joskus! Sieltä tulee lisää. >: Ehkä. Toivoa on. Ehkä.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #209 : 27.01.2011 15:34:07 »
Suurin rakkaus animena ja mangana on ehdottomasti Gravitation. Oon kattonu animen monta kertaa ja mangasta mulla on osa omana. Se on ihana jaja .. Kaikkea. Rakkaus.

En voi muuta kuin olla samaa mieltä. Gravi on yks mun mielestä legendaarisimmista mangoista. Se on kyllä outoa, että sarjan aikana piirtotyyli muuttuu _täysin_ mutta se tarina on vain niin omaperäinen ja ihana että jaksan sen lukea uuestaan ja uuestaan.

Löysin taas itseni lukemasta FAKEa. Onko täydellisempää mangaa, Gravin ohella? Piirtotyyli on täydellistä, rakastan noita silmiä! Tarina kulkee vaivattomasti ja Carolin ja Bikkyn tulevaisuudennäkymät värittävät tarinaa sopivasti. I'm lovin' it.

cykesb

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #210 : 27.01.2011 15:58:27 »
Garesu, unohdin FAKEn! Se on ihana ja piirtotyyli jajaja. <3

Se tosiaan on outoa, että piirrostyyli muuttuu. Mutta kyllä sitä silti vaan jaksaa ja jaksaa lukea. Rakkaus <3

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #211 : 28.01.2011 01:44:14 »
Vanilla, Princess Princess on<3 Jotenkin päällisin puolin niin kevyt ja sellainen vähän hepsankeikka, mutta pikkuisen syvemmältä kun kaivaa, niin jo lähtee tarinasuoni tulvimaan.

Odoshi, Hahaha, hienoa, että en ole ainoa, jolla on tullut mieleen vähän kyseenalaiset keinot hankkia mangarahaa xD Kaveripiirissä tuo läppä on aika perustasoa, hyvä, ettei finissäkään liikaa, kun vähän epäilytti :D

Sukisyo on <3 Jotenkin kamalan hämärä ja outo, mutta silti sen pariin huomaa aina välillä palaavansa, kun ne tunnelataukset on niin mahtavat ja just kohdillaan<3

Awws, Gravi<3
Niin paljon muistoja lukion tokalta luokalta siihen, miten viime kesänä kaverin kanssa väiteltiin, että voiko jotain nimittää jonkun genren aateliksi sillä perusteella, että jotain on ihan hemmetin paljon. Siitä oltiin kuitenkin samaa mieltä, että Gravi on kohellusmangan aatelia... aikamoista kohellustahan se hyvin suureltaosin on^^
Ja Fake...siinä on kyllä kieltämättä yksi ehdoton ikivihreä. Vaikka pelottavaa kyllä viimeksi, kun aloin Fakea lukemaan, niin en saanut sen kummempia kiksejä (tai ehkä tauko edelliskertaan oli vaan liian lyhyt...).

Yksi aika suuri juttu, joka vaaditaan siihen, että jotain jaksaa lukea monta kertaa, on monipuolinen tai vaan yleisesti ottaen HYVÄ kokonaisjuoni, joka ei missään nimessä saa lässähtää sinne loppuun. Muuten Yellow saattaisi olla yksi ultimate suosikkejani, mutta kun jotenkin se viimeinen kirja muistaakseni vähän lässähtää :-\ (Ghostia en edes mainitse, mutta eipä siinä varsinaisesti mitään legendan aineksia olekaan).

Olen taaas alkanut lukea manhwa-kestosuosikkiani (ja about ekaa keräämääni sarjaa Love hinan jälkeen) Snow Dropia alusta... ahh, kun se on elämänmakuinen sarja ja niin täynnä draamaa ja romantiikkaa ja angstia jajaja... siinä on vaan just kaikkea. Voi olla paikoitellen vähän klisee, mutta suuret tunteet ja kauniit pojat ja ihanat vaatteet ja dramaattiset tappelut kyllä korvaa sen kliseisyyden mennen tullen... ja kuitenkin on sarja luvussa varmaan jo... no, vähintään viidettä kertaa. Kaikki ruotsintaitoiset etsikää käsiinne! (voi olla, että löytyy englanniksikin, en ole varma). Njoo... ja viimeisen osan voi suosiolla jättää lukematta 8)
Voihan se olla, että nostalgia tässä vähän nostaa sarjan arvoa omissa silmissä, mutta menenpä nyt kuitenkin "nukkumaan" kuudes osa seuranani^^

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
!!
« Vastaus #212 : 28.01.2011 16:38:42 »
Baude, joo mä oon näitä jotka tajuu nää läpät täälläkin päin kohtalaisen yleisiä (suurimmaksi osaksi tosin minun suustani, mutta nopeasti tarttuvia nää mun sanavalinnat ilmeisesti).  ;D

Ihan nyt vain näin btw, kun eilen katseltiin kämppiksen kanssa Youtubesta Doomilaaksoa (haha :''D) niin sieltä sitten hyppimällä linkistä toiseen tv-pelijuontajan pyörtymisestä lähtien päädyttiin FMA AMV-videoihin. Ja koska väsyneenä niille tuli naurettua on pakko jakaa nää muutamat nyt teidän kanssanne, koska Roy on rakkaus ja nää on tehty yllättävän hyvin!

FMA: Mä oon niin leija awws, vaikka inhoon räppiä !
FMA: Tulin minä kaapista ulos Roy-rukka!

Sekä tiestysti Klamydiaa One Piecellä! Eihän sitä sovi unohtaa, on ne niin hienoja juttuja molemmat!
One Piece: Krapula tulee kyllä

LOL tulipa turha viesti, mut nojaa :''D



“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Zino

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #213 : 31.01.2011 13:14:30 »
Jos minäkin uskaltaisin tänne jotain kirjoittaa... : D

Lainaus
Siitä oltiin kuitenkin samaa mieltä, että Gravi on kohellusmangan aatelia... aikamoista kohellustahan se hyvin suureltaosin on^^
No sitä se kyllä on. Muutenkin tuli tuosta mieleen, että mikähän on kun kohellusmanga/anime nykyään vaan ärsyttää. No Gravi on kyllä edelleen ihan jees ja hyllystä löytyy, mutta onhan se nyt vähän rasittava nykyään. Samoin kun joku Love Hina, ei herranjestas, mitähän mietin kun ostin, koskaan en ole jaksanut toista kertaa katsoa ja ensimmäinenkin kerta meni juuri ja juuri. Jatkuva Keitaron hakkaus oli vaan puuduttavaa katsottavaa, kun ei se edes olisi ansainnut sitä kaikkea kuraa. :'D

Katsoin tuossa viikonloppuna Koi Kazen ja jumaliste se oli hyvä! Sen jälkeen olikin standartit niin korkealla, ettei meinannu löytää mitään hyvää (vaihteeksi kevyttä) katsottavaa... Miksi hyvät kouluanimet ovat liian vaikeasti löydettävissä? D: Ja vielä sellaiset, joissa ei ole aivan nössö poikahahmo/ kawaiidesu tyttöhahmo päähenkilönä... argh.

Ja voiko isosilmäistä shoujo -mangaa ottaa tosissaan? Rakastin ennen tuota tyyliä, mutta nykyään kun koettaa lukea niitä huomaa vaan kauhukseen, että hahmot ja juoni ovat jotenkin kamalan pinnallisia... kun taas realistisemman tai "rumemman" näköinen manga vetoaa paljon enemmän tunteisiin (kuten nyt tuo Koi Kaze verrattuna yhteen shoujo-insesti mangaan...) ja aiheuttaa ihan oikeasti ajatuksia. : D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #214 : 31.01.2011 13:35:33 »
Zino, tottakai tänne uskaltaa tulla meidän otusten (toverit, älkää loukkaantuko nimityksestä :''D) sekaan höpöttämään! :D

Hmm, isosilmä-tyyliset mangat. Joo totta, niissä on monissa shoujo-sarjoissa samantyylinen juoni, päähenkilönä kaunis tyttö ja tyttö tapaa pojan ja ihastuu ja rakastuu ja välissä on jotain pientä ongelmaa ja onnettomia kyyneleitä. Sekä ne sijoittuvat kouluun (joka liittyy hyvien koulumangajen vaikeaan löytämiseen). Isosilmätyylisistä sarjoista, joissa oikeasti on tunnetta voisi sanoa Arina Tanemuran-sarjan, niissäkin on monissa perinteinen shoujo-juoni (tosin Arina on hulluna perinteiseen shoujoon), mutta hahmoista löytyy persoonallisuutta ja tunnetta löytyy! Kannattaa kokeilla, jos et ole vielä katsonut.

Hyviä pääsääntöisesti kouluun sijoittuvia mangoja en osaa sanoa, mutta manhwa puolelta löytyy ainakin muistini mukaan oikein mukava tapaus "Kill me, kiss me", mutta senkin suhteen näyttää mielipiteet menevät aika ristiriitaisesti mitä olen kuullut. :D


Ja aaah ihanaa, kun on rahaa kerrankin jopa tuhlattavaksi asti, eikä tarvitse miettiä mitähän sitä söisi jos nyt ostan yhden mangan. Divarissa tuli kierreltyä ja mukaan lähti Hellsing 3-6 ja ihanaa löysin vihdoin Salapoliisi Conan 1-osan! Vielä haluan 2 ja 3, koska ne alkuosat ovat aivan ihastuttavia (pidemmän päälle sarja tosin on liian pitkä, vaikka itse juoni olisi saatu lyhyempäänkin pakettiin. Sitten vielä marketista ruokaostosten yhteydessä One Piece 13 (en ymmärrä, miksi vasta 12 osan jälkeen tajusin rueta ostamaan noita uudelleen painoksi - saa taas ettiä kissojen ja koirien kanssa 1-11 osia) sekä vihdoin tullut Bleach 19. Mä rakastan sitä sarjaa ja tuun sitten fiilistelemään tänne sitä osaa, kunhan olen lukenut.  ::)

  • Kaikkia melkein kiinnostikin mun shoppailut, mutta hups. :''D[/size]

    ps. luin tätä topikkia sen verran ajatuksissani (+kommentoin) että mun nugetit kärvähti, jes. Oon niin hyvä ruuanlaittaja!
    Syömään siis palaneita, puoli mustia nuudeleita (toiselta puolelta ne näyttää hyviltä, mut se toinenpuoli). -->


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #215 : 31.01.2011 15:37:33 »
Mulle tulee isosilmä -tyylisistä mangoista heti mieleen Mermaid Melody Pichi Pichi Pitch ja hyii kun mulle nousee iho kananlihalle jo pelkästä ajattelemisesta. Sarjan fanit, älkää kivittäkö mua. Mulla on vain tapana sanoa suoraan mitä ajattelen ko. sarjasta. Ei mitään henkilökohtaista, mutta.

Mun on pakko puuttua tuohon koulumanga juttuun sen verran, että ainoat mukiin menevät sarjat on Ouran ja Vampire Knight. Ne ei oo sellaista perus soosia (paitsi jälkimmäinen ehkä), että suosittelen niitä lämmöllä. Plus noissa kahdessa isot silmät toimii.

Mä ostin uusimman Bleachin samana päivänä ja luin sen tunnissa. Mäkö luen nopeasti aina uusimmat mangat? I don't thinks so.

Conanin alkupään osia on tosi vaikea löytää. Multa puuttuukin 1-4 osat kun en oo onnistunut löytämään niitä mistään.

Lainaus
ps. luin tätä topikkia sen verran ajatuksissani (+kommentoin) että mun nugetit kärvähti, jes. Oon niin hyvä ruuanlaittaja!
Syömään siis palaneita, puoli mustia nuudeleita (toiselta puolelta ne näyttää hyviltä, mut se toinenpuoli). -->
Höh :(

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #216 : 31.01.2011 15:56:01 »
Jonna-chan, meidän ajatukset kulkee selkeästi samoja ratoja, itsellekin tuli heti Pichi Pichi Pitch mieleen, kun puhutaan isosilmäisestä shoujosta. Herranjumala, se sarja... ei sitä ole mahdollista ottaa millään muotoa tosissaan. Siis, suositeltavaa ainoastaan siinä tapauksessa, että on hitonmoinen tarve heittää aivot narikkaan. Ja silloinkin pitää olla juuri oikeanlaisessa mielentilassa. En koskaan ennen muista, että missään sarjassa olisi ammuttu niin yli päähenkilöpojan yläosattomuuden kanssa fanipalveluna xD *dissaadissaa*

Lainaus
Jatkuva Keitaron hakkaus oli vaan puuduttavaa katsottavaa, kun ei se edes olisi ansainnut sitä kaikkea kuraa. :'D
Tottatotta... Love Hina -anime on aika... noh, ei mitenkään loistava, vaikka on silläkin hetkensä. Melko lailla kohellusta mangassakin on, mutta tissit tunnelataus korvaa aika paljon ;D

Lainaus
ps. luin tätä topikkia sen verran ajatuksissani (+kommentoin) että mun nugetit kärvähti, jes. Oon niin hyvä ruuanlaittaja!
Syömään siis palaneita, puoli mustia nuudeleita (toiselta puolelta ne näyttää hyviltä, mut se toinenpuoli). -->
Oivoi, tuo vaatii jo taitoa... ja nugetit vai nuudelit? Itse voisi ottaa tuon raamenkupin tähän *omnomnom*
Jei, ja tänään junassa istui lähistölle semmoinen porukka, joka puhui coneista<3

// mainosta (vaikka kaikki yksityiskohat ei ehkä ihan täsmää, niin antaa ihan hyvän yleiskuvan sarjasta... Snow Drop.
Rakastan melkein kaikkia noita hahmoja, mutta erityisesti Ha-da on <3 Piirrostyylissä erityisesti tykkään nyt vaikkapa pitkistä raajoista, hiuksista, kauniista ja mielikuvituksellisista vaatteista...<3
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011 16:24:57 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

leofurioso

  • ***
  • Viestejä: 1 097
  • Kiitos Koiranruusulle avasta aikoinaan. <3
    • Versova_matkalaukku
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #217 : 31.01.2011 16:26:18 »
Mä en voi sanoa, että isosilmäiset shojo-mangat kovin isosti olisivat lähellä sydäntäni, sillä jostain kumman syystä yaoi on se, johon enemmän kiinnitän huomiota. Mä en tiedä miten pitäisi suhtautua asiaan. Kyllähän välillä luen koulumangoja, mutta nekin on usein yaoita tai shonen-aita ainakin osittain. En tiedä, mutta sen tiedän, että jossain vaiheessa on kai ostettava lisää mangaa, sillä mulle alkaa keräytyä kauheita listoja, mitä haluaa ostaa. Ihan kuin ei jo toi yli 500 mangan saldo olisi hyvä. Mutta ei se ole. Ja kai meitä otuksiksi voi sanoa ja Zino, tervetuloa tällekin puolella kirjoittelemaan. Ei me syödä kyllä ketään, eihän me sentään kannibaaleja olla.

~Fire  ;D
endless rain,fall on my heart, kokoro no kizu,let me forget, all of the hate, all of the sadness....by X- Japan

Bloody

  • Dr. Doom
  • ***
  • Viestejä: 281
  • Bang bang shot dead.
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #218 : 31.01.2011 16:58:00 »
Jaa-a, mulla on tällä hetkellä vain kaksi sarjaa, joita mä kerään/aijon kerätä jokaisen osan. Ja Hopeanuoli on niistä pisin, yritän muutenkin vältellä noita ikuisuus sarjoja. Toinen jota kerään on täälläkin jo muutamaan otteeseen mainittu La Esperança. Vaikkakin tää päähenkilö hieman nostaa verenpaineitani.  ;D Hopeanuoli on näistä kahdesta mulle se tärkeämpi, kun pienempänä kaverini tutustutti mut näihin leikattuihin VHS versioihin. Tosin enhän mä silloin tienny, jotta ne oli leikattuja, saatika sitten, että niistä olis ollu olemas jokin mangakin. :) Eli tähän liittyy siis vahvoja lapsuusmuistoja. Ei kyllä ole vaikea valita, jotta kumman jätän kesken, jos rahatilanne niin vaatii. :p

Oon yrittänyt etsiä hyvää vampyyri mangaa, sellaista, joka kertoisi rakkaasta kreivistämme Draculasta. Kun tuo Hellsing meni meitsiltä pikkuusen ohitse. Ja Vampire Hunter D:kin jo aikaa sitten. :p Go me...

- Bloody

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #219 : 31.01.2011 20:58:18 »
Lainaus
Mun on pakko puuttua tuohon koulumanga juttuun sen verran, että ainoat mukiin menevät sarjat on Ouran ja Vampire Knight.
Miten minä saatoin unohtaa Vampire Knightin? Tosiaan aivan loistava, suosittelen tutustamaan idea koulusta ja vampyyreista saattaa kuulostaa kliseeltä, mutta toteutus on ihastuttava (manga kuulemma vielä parempi kuin anime).  :D Isotkaan silmät ei haittaa, ne luovat siihen sitä jotan tunnetta etten edes voisi kuvitella erilasita tyyliä tuolle sarjalle.

Baude, poltin nugetit mutta tein samalla nuudeleita joten sekosin. :''D

Bloody, ah Hopeanuoli! Pakko sanoa, että itselänikin on vahvoja lapsuuden muistoja sarjasta ja mangan ostaminen lähinnä pakollinen hanke, vaikka nyt olenkin jo jäljessä ööö sen 3-4 osaa? Pitää kiriä Chibiconin aikaan, koska se on sarja todella on <3. Hienoa, että täällä on muitakin Hopeanuoli fanjea (niitä näyttää paljastuvan yksi kerrallaan).  ;) Odotan innolla mangan loppua, jota animessa ei näytetä kun kaikki loppuu siihen sotaan (meinaan siis susia, jotka ovat vain mangassa).


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”