Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313998 kertaa)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #160 : 22.11.2010 18:32:43 »
Minä täällä nyt pyörin ulkona Karin keskusteluista ja palaan takaisin OPn pariin (koska en ole Karinia seurannut), mutta palaan toki vielä tuohon "miksi kukaan ei kirjoita"-aiheeseen kohta, josta puhuitte.

Lainaus
Jotenkin se jo pistää stoppia sarjan aloittamiselle, kun se on niin pitkä.
Baude, ymmärrän kyllä mulla on aina samaa ongelmaa liian pitkien sarjojen kanssa, ettei niitä ole tullut sitten aloitettua. One Piece tosin jaottuu aika paljonkin, vaikka siinä onkin se pitkä tarina niin toisaalta siinä tulee sellainen jännä "katkeaminen" jossain kohdin, josta tarina lähtee tavallaan taas uudelleen, vaikka tosin se päätarinan loppu jääkin avomeiksi, jota vain rullataan ja rullataan. Suosittelen lukemaan ainakin 1-23, ne ovat omasta mielestäni parhaat pokkarit ja parhaat tarinat (ja tosiaan 37 asti olen lukenut). 23 osassa tavallaan loppuu yksi "pitkä jakso".  :) Sitten jos jää innostusta tai jaksaa lukea vielä pidemmälle niin siitä on mýös hyvä jatkaa.

Ja Sanji/Zoro, tosiaankin on kummittelevaa tuolla takaraivossa!  ;D

Sitten siihen fikki asiaan. Itse olen miettinyt kanssa monestakin asiasta, miksi sitä ei kirjoiteta ja sitten ajautunut loppujen lopuksi itse kynän ääreen ja toivonut, että joku muukin innostuisi samasta aiheesta (yleensä parituksesta) kirjoittamaan sitä kautta, mutta oma OTP:ni hukkuu esimerkiksi Ed/Royn alle... (OTPni on siis Jean/Roy) Mutta tosiaan, kukaan ei tainnut huomata aikaisemmin (en ainakaan saanut mitään kommenttia asiaan), kun mainostin täällä manga- ja animeaiheista fikkifoorumia? Kuitenkin, sitä enemmän me saataisiin käyttäjiä ja kirjoittajia sarjojen määrät kasvaisivat ja toisivat sitä myötä taas uusia kävijöitä ja uusia kirjoittajia, jolloin saataisiin paljon anime- mangafikkejä, joita finissä on mielestäni ihan liian vähän, vaikka toisaalta FMA:tahan on paljonkin, mutta harvinaisemmat sarjat jäävät monesti kaiken muun jalkoihin ja muutenkin suomenkielisiä, etenkin harvinaisempia parituksia on vaikea löytää... Meidän pitää vain yrittää kehitellä sellainen joku juttu, että niitä tulisi enemmän ja toivoa, että joku kirjoittaisi suosikkifandomeistamme ja parituksistamme. ^^

Eli siis manga-anime fikkejä löytyy (rekkaa ihmeessä itsesikin, yksi käyttäjä lisää tuo aina uusia kirjoittajia) Red Wall nimiseltä foorumilta. Suosittelen.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #161 : 24.11.2010 15:30:12 »
(Piti tarkistaa että kuka on Sanji)

Sanji/Zoro... Miksei! Olin ensin ihan ulalla että kuka Sanji mutta pikaisen muistinvirkistyksen jälkeen (google, google!) muistin jälleen. :D Eipä siitä sen enempää sanottavaa, voisin lukeakin jos semmonen eteen ilmestyisi :)

Odd, harmi kun tuolla Red Wallissa ei voi tarkastella rekistöröimättänä noita ficcejä, kun haluaisin ensin kattoa mimmonen se on ennen kuin rekkaan. :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #162 : 24.11.2010 16:25:11 »
Sanji/Zoro on todellakin jännä paritus, hassua miten ne kaksi toisiaan vetävät niin hyvin puoleensa vaikka Sanji on parantumaton naistenmies ja Zoro sellainen "kovis", onpas mulla taas hyvät sanavalinnat... mutta jos niistä osaa kirjoittaa, tai jos niistä on piirretty jotain hienoa ja toimivaa se on jotain ah mahtavata.

Ja hassua myäskin se, että OP:sta löytyy mahtava insesti paritus, vaikka no insestiä kyllä tykkään fikeissä lukea jne, mutta ei erityisesti kuulu suosikkeihini ja insesti paritukset yleensä pysyvät vain potterdomissa ja siinäkin juuri tietyissä parituksissa. Paritus, josta höpisen on tietysti Luffy/Ace, söpöä!  :-* Ja koska muutamilla on tuota muistinmenetystä havaittavissa; Ace on tulitulimarjan syönyt, mustahiuksinen piraatti ja Luffyn isoveikka ja grand linen parasmerirosva ja ybersexy ja muutenkin mahti;)

Gare, niin no mitenkäs mä nyt selittäisin asiaa, jos sielä ei kerran voi. No se on aika hiljainen foorumi, joten tarvittaisiin ihmisiä, jotka sit innostuvat mm. kommentoinnista ja kirjoittamisesta ja nyt on pystyssä mm. multifandomhaaste, että sarjoja tulisi enemmän. Fikeistä sitten, no siellä on ihania finin Ruskapojan kirjoittamia fikkejä pääosin Black Lagoonia, sitten no minun sähellyksiäni eli FMA:ta, Trinity Blood, KooHoo... sekä Ravea löytyy, Wildrockia, Bleachia. Fikkejen ikärajat on nyt tähän mennesä S-K-15, mutta eiköhän joku vielä (toivottavasti<3) kirjoita sitä K-18 materiaaliakin. Fikkejen lisäksi löytyy tietty myös säännöt/ohjeet, fikkilistaukset, yleishöpinöitä mangasta ja animesta, sarjoista jne. Ihan kiva paikka se on, vaikkakin liian hiljainen ja siksi sinne tarvittaisiin kävijöitä.  :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Cosplay-topic || ideoita, vinkkejä ja keskustelua
« Vastaus #163 : 26.11.2010 00:13:58 »
Nyt finiin on perustettu oma Cosplaytopic kaikenlaiselle aiheeseen liittyvälle keskustelulle. Tervetuloa siis jakamaan kanssamme keskustelua puvun suunnittelusta, valmistumisesta, ongelmista, itse cossaamisesta ja tulevista tapahtumista. :)

Tarkoituksena tarjota cossaajille kakkukahvit, apua ja tukea sekä yleistä keskusteluhenkeä aiheesta.
Olit sitten aloittelija tai konkari, mukaan vain juttelemaan ja jakamaan kokemuksia.

Cosplay, mitä se on?
"Cosplay, lyhennetty sanoista ”costume play” (japanilaisittain ”kosupure”, suomalaisittain pukuilu), on harrastus, jossa ihmiset pukeutuvat manga-, anime-, sarjakuva-, peli- tai elokuvahahmoiksi. Cosplayn juuret ovat Yhdysvaltain scifi-tapahtumissa, mutta nykymuodossaan se on rantautunut länteen Japanista, missä se on verraten suosittua ja josta suurin osa cosplay-pukujen hahmoista lainataan."
~Wikipedia valaisee



Cosplay tapahtumia 2011 - linkittää saa vapaasti
Seuraavana tuleva coni merkitty sinisellä

- Chibicon 19. helmikuuta, Kuopio, Työväenkulma
- Tampere kuplii, huhtikuussa, Tampereella

- Bakacon, 14.-15. toukokuuta, Piäksämäki
- Desucon, 18.–19. kesäkuuta, Lahti, Sibeliustalo
- Nekocon, 9.-10. heinäkuuta, Kuopio, Musiikkikeskus
- Animecon, 15.-17. heinäkuuta, Turku
- Tracon, 3.-4. syyskuuta, Tampere, Tampere-talo
- ONKO TRACONIN JÄLKEEN MITÄ? Tai sitten odottelua vuoteen 2012!

Keskustelua tulevista tapahtumista ja menneistä tapahtumista.
Myös vanhoja coneja saa tietysti muistella vuosien takaa!
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011 16:09:16 kirjoittanut sprig »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #164 : 26.11.2010 08:59:29 »
Jeij! \o/ Me saatin sittenkin laittaa tämä pystyyn! Mä olin ihan varma ettei me saataisi laittaa tätä pystyyn, mutta saatiinhan me.

Ajattelin huomenna lähteä kauppaan hakemaan kankaita, pitäisi vain löytää oikean sävyinen. Viimeksi kun kävin vilkaisemassa niin sieltä ei löytynyt kuin yksi oranssin sävy ja se oli jotenkin blääh tylsä. Ei sovi kauheasti tuohon cossiin, mutta kai se on vain pakko käydä jos muutakaan ei löydy. Mistä muuten löytäisin kaavat kigurumiin? Vai rupeanko vain lonkalta vääntämään yli isoa laaharia? Aaargh. Jotenkin musta tuntuu ettei tästä tule mitään. Poltan mun kankaat ja syötän ne meidän kissalle. Sitten mietin tässä, että miten hemmetissä mä saan tehtyä sen Konin 'harjan'? Ja ööö laitanko mä siihen pukuun vetoketjun ja sitten sellaisen tarrajutun ettei se näy? Miten teen sen ison napin? Mulla ei ole edes ompelukonetta. :< Ajattelin ensin, että teen käsin, mutta tuliskohan siitä mitään. Jos ei tuu, poltan kankaat ja odotan sitä, että pääsen käymään tädin luona (joka asuu Tampereella asti).

Juu. Mä oon jo nyt ihan paniikissa vaikken ole vielä edes aloittanut. Istun koulussa panikoimassa. Loistavaa. ;D

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #165 : 26.11.2010 13:18:44 »
Lainaus
Mistä muuten löytäisin kaavat kigurumiin?
Olen tilannut tässä Japan poppia jonkun aikaa, ja yhdessä numerossa neuvottiin kigurumin kaavojen piirtäminen (en nyt tietenkään muista missä, enkä voi tarkistaa, kun ne lehdet ovat 4 ja puolen tunnin päässä täältä. Joku viime vuoden numero se muistaakseni oli...en ole kyllä varma...). Tosi avuliasta... toki voit koittaa etsiä myös ihan vaan ison haalarin kaavoja käsityölehdistä ja lähteä niistä soveltamaan. Riippuu ihan käsityötaidoista :D

Kauhean hermostuttavaa, kun en ole ommellut mitää varmaan ylä-asteen käsityötuntien jälkeen ja muutenkin olen surkea hahmottamaan tuollaisia juttuja... olettaen, että pysyn aikomassani cossissa (Tatsuki), ei pitäisi tulla kamalan vaikeaa. Sellaisen harmaan vekkihameen saa varmasti myös jostain kaupasta/kirpparilta... tosin mieli ehtii varmaan ennen kesää muuttua vielä moneen kertaan... ::)

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #166 : 26.11.2010 13:33:22 »
Lainaus
tai jos niistä on piirretty jotain hienoa ja toimivaa se on jotain ah mahtavata.
Piirrosten/fanartin kanssa se on hassua, että melkeen mikä paritus tahansa käy (oli fandom mikä vaan). Harvemmin paritukset fanarteissa aiheuttaa niin suuria negatiivisia tuntemuksia, kun nyt vaikka ficeissä.

Esimerkkinä nyt vaikka... hmmm. No, jos ficin alkutiedoissa lukee Jiraya/Naruto, niin suurin osa ihmisistä on heti: "Sairasta, hyi!" mutta jos hienona fanarttina tulee vastaan, niin se reaktio on enemmän "oho. Ehkä tää ei ookkaan niin ällöttävää..."
Kunpa osaisin antaa esimerkkiä muista sarjoista, mutta aivot lyö tyhjää... Noh, pointti on se, että mielestäni ihminen sulattaa kyseenalaiset paritukset paremmin piirrettyinä kuin kirjoitettuina. Tietysti tässä voi mennä siihen, että aletaan puimaan piirroksen laatua (kuinka härski...) ja tekstin laatua...
Toisaalta, tekstiin tutustuminen vaatii välttämättä enemmän vaivaa kuin kuvan katsominen... blaa. Hukkasin pointtini.

Hah, ja alunperin piti avautua Naruton uusimmasta chapterista: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!! <3
Olen rakastunut taas vaihteeksi, mutta nyt vielä entistäkin enemmän. SAI<3<3<3

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #167 : 26.11.2010 13:34:36 »
Tietysti tämä keskustelu on siis vapaa muillekin kuin ryhmään osallistuville, vaikka moderaattoreihin päätettäväksi jääkin siirretäänkö keskustelu tarvehuoneeseen miitin mentyä. Se oikeastaan riippuu teistä, jos keskustun juurta riittää topic saa jäädä senkin jälkeen.  ;)
Pakko sanoa, että kauheasti riippuu myös siitä saatteko aikaan kunnon keskustelua suunnittelun lomassa tähän topiciin.  :) Jos on pelkkää listausta ja ihQuttamista siitä kuinka ihana oma asu on, niin ei varmaan enää miitin jälkeen jää tämä topic. Mutta ei sitä koskaan tiedä miten tästä innostuvat nekin, jotka eivät ole tulossa cosplay-miittiin, mutta tykkäävät kuitenkin puhua asiasta tms.


Ihan jottei mene täysin moden päättömäksi höpinäksi... Mielenkiinnosta kysyn keskustelua herättääkseni, että mikä on teille se one and only true hahmo, jota tahtoisitte aina ja kaikkialla cossata? Vai onko niitä useita?

Ja sitten sellainen kysymys, että millä perusteluilla ja asioilla yrittäisitte saada sellaisen ihmisen, joka ei koskaan ole ymmärtänyt  animen tai mangan tms päälle, tai sellaisen joka väittää, että cossaaminen on perseestä, kiinnostumaan cosplaysta tai ainakin ymmärtämään harrastuksen hienouden?

Sellaisen harmaan vekkihameen saa varmasti myös jostain kaupasta/kirpparilta... tosin mieli ehtii varmaan ennen kesää muuttua vielä moneen kertaan... ::)
Kirpputoreilta ainakin löytyy ja Fidan tapaisilta enemmän vaatteisiin suuntautuneilta kirppiksiltä. Jos kotikaupungissasi tai jossain sen läheisyydessä olevassa kaupungissa on Uff, suosittelen sielläkin käymään. Vaatteet on yleensä halpoja ja ihan hyvässä kunnossakin.  :)
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #168 : 26.11.2010 14:14:11 »
Lainaus
Kauhean hermostuttavaa, kun en ole ommellut mitää varmaan ylä-asteen käsityötuntien jälkeen ja muutenkin olen surkea hahmottamaan tuollaisia juttuja...
Et ole kuule ainut. Mä taisin ööö ommella viimeksi kuutosella tai seiskan alussa, en edes muista. ;D Kässän numero taisi olla kuutosen luokkaa, että juu. Täällä on moni samassa veneessä sun kanssa. ;)

Mulle one and only true hahmo taitaa olla Ichigo (Rukia tulee hienosti toisena), mutta eipä kauheasti ole mahdollisuuksia cossata Ichigoa. 1) Ichigo on poika. Pystyyhän poikaakin toisaalta cossaamaan, mutta se menee kyllä kauhean vaikeaksi. 2) Ichigo on kauhean pitkä, siihen verrattuna näytän tatilta. 3) Ichigo on hemmetin laiha ja lihaksikas heppu. Mä taas... Nojaa, ei vain taida multa onnistua. ;D Maksaisin kyllä mitä vain jos saisin cossata Ichigoa. Rukiassa on taas ongelmana sen hiukset ja ööö noh, mä oon kauhean tarkka siitä näytänkö just cossattavalta hahmolta vai en ja tuskin saisin itteäni näyttämään tarpeeksi Rukialta. Haluaisin kyllä, mutta taitaapa haluamiseksi jäädä. :P

Lainaus
Ja sitten sellainen kysymys, että millä perusteluilla ja asioilla yrittäisitte saada sellaisen ihmisen, joka ei koskaan ole ymmärtänyt  animen tai mangan tms päälle, tai sellaisen joka väittää, että cossaaminen on perseestä, kiinnostumaan cosplaysta tai ainakin ymmärtämään harrastuksen hienouden?
Voihan sitä huutaa päin naamaa, että manga on raamattu ja cossaus on maailman tarkoitus jne, mutta ei sitä kiinnostusta voi kehenkään istuttaa. ;) Mangan, animen, cossauksen yms. hienouden pitää itte tajuta. Sitä on todella vaikea toista ruveta väkisin opettamaan tykkäämään jostain. Kaveri on ollut animehörhö niin kauan kuin muistan ja mullekin sitä aikanaan tyrkytti aivan kauheasti. Ei silloin oikein iskenyt. Myöhemmin sitten kyseinen kaveri lainasi kirjastosta Salapoliisi Conan 1:sen ja katoin sitten, että mikäs toi on ja siitä se lähti. Cossaus tuli myöhemmin omasta kiinnostuksesta. Mutta, jos sitä olisi aivan pakko jollekulle mainostaa niin. Hmm. Valitsisin ensin jonkun hahmon, sen jälkeen jauhaisin kyseiselle henkilölle sarjan idean ja hahmon historian jne. Sen jälkeen pukisin kyseisen henkilön erittäin väkivaltaisesti cossiin ja raahaisin vielä väkivaltaisemmin johonkin coniin. ;D Nojoo. Kyllä sen aloitteen pitää lähteä ihan itteltä, koska tämä on kyllä sellainen harrastus joka sitten useasti kestää läpi elämän. Kerran hörhö, aina hörhö. (:

Tänään kirjastoon penkomaan kaavoja jostain ja huomenna sitten ostamaan kankaat<3.. Montakohan itkupotkuraivaria saan huomenna? ::)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #169 : 26.11.2010 14:37:21 »
Lainaus
Mielenkiinnosta kysyn keskustelua herättääkseni, että mikä on teille se one and only true hahmo, jota tahtoisitte aina ja kaikkialla cossata? Vai onko niitä useita?
Pakko kai se on sanoa, että Naruto. Olen sitä kuitenkin jo kolmessa conissa cossannut, ja aina on ollut hauskaa. Eniten tähän valintaan taitaa vaikuttaa hahmon luonne, ja hiukset kakkosena, asu nyt ei ole niin hemaiseva, mutta kokonaispaketti toimii minulla paremmin kuin mikään muu tähän mennessä kokeiltu. On tärkeää, että asu on mukava, ja että siinä on helppo liikkua. Narutossa on hyvää myös se, että voi kulkea ympäriinsä kestohymy naamalla ja silti olla IC ;D
Eikä tässä tapauksessa ole edes minkäänlainen este olla eri sukupuolta kuin cossattavansa ;)

Lainaus
millä perusteluilla ja asioilla yrittäisitte saada sellaisen ihmisen, joka ei koskaan ole ymmärtänyt  animen tai mangan tms päälle, tai sellaisen joka väittää, että cossaaminen on perseestä, kiinnostumaan cosplaysta tai ainakin ymmärtämään harrastuksen hienouden?
Hmmm. Todennäköisesti lähtisin "myymään ideaa" elokuvien ja kirjojen kautta, veisin homman pikkuhiljaa leffahahmoksi pukeutumisesta anime/manga-hahmoon ja yrittäisin löytää sellaisen hahmon, jonka vaatteet mahdollisimman hyvin istuisivat "aivopestävän" omaan makuun. (Kaikki tykkää naamiaisista!)
 Hyvin pitkälti vetoaisin myös hauskanpitoon, jota cossaaminen tuo mukanaan väkisinkin. Toisaalta, kun alan miettiä omaa siskoa tähän suostuteltavaksi, niin nousee harmillinen ajatus, että jotkut vaan ovat niin "hörhövastaisia", etteivät ikinä sortuisi mihinkään, jonka itse mieltävät hörhöilyksi (joka on harmillisen monen mielestä "nörttien" touhua).

Lainaus
Ichigo on hemmetin laiha ja lihaksikas heppu. Mä taas... Nojaa, ei vain taida multa onnistua.
Siitä vaan punttisalille ;) Heh, ymmärrän kyllä hyvin mitä tarkoitat, Ichigo olisi aika mahti cossikohde, mutta ruumiinrakenne onkin sitten vähän vaikeampi juttu :D Tuli äkkiä kauhea tarve ruveta bodaamaan!

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #170 : 26.11.2010 15:30:25 »
Lainaus
Mistä muuten löytäisin kaavat kigurumiin?
Kyllähän niitä varmaan löytää, mutta itse saa tehtyä aika hyvin tai miltei parhaiten, jos ei suoria kaavoja löydä mistään. Ottaa ison haalarin kaavan (paras tietysti, että ottaa itselleen sen paria numeroa liian ison - riippuu paljon kaavasta ja omasta ruumiinrakenteesta) ja siitä muokkaa sitten miten parhaaksi näkee. Ja kigurumi on siitä helppo, että siihen pystyy tehä hyvin paljon muokkauksia vielä senkin jälkeen, kun sen on saanut melkein täysin valmiiksi. Itsellä yksi kigurumi, mikä pitäis ottaa tuollaiseen syynäykseen, koska se on outo :'D Hyvä kässän kympin oppilaan sanoa ::)

Lainaus
Mielenkiinnosta kysyn keskustelua herättääkseni, että mikä on teille se one and only true hahmo, jota tahtoisitte aina ja kaikkialla cossata? Vai onko niitä useita?
Niitä löytyy liian monta! En oo kertaakaan cossannu, mutta intoa kyllä riittää. Mutta mutta eniten ehkä haluaisin ehdottomasti cossata Edaa Black lagoonista. Se nainen on ihana luonteeltaan ja sen suusta tulee aina semmosta shittiä, että mie voisin hyvinkin osata olla IC sen roolissa. Tosin mitään en menis takaamaan mutta ;D Ja sillä ois suhteellisen helppo asukin, vaikka sen nunnan hupun ja sen helman tekemisessä menis varmaan hermot pari sataa kertaa :'D

Lainaus
millä perusteluilla ja asioilla yrittäisitte saada sellaisen ihmisen, joka ei koskaan ole ymmärtänyt  animen tai mangan tms päälle, tai sellaisen joka väittää, että cossaaminen on perseestä, kiinnostumaan cosplaysta tai ainakin ymmärtämään harrastuksen hienouden?
Tuossa jo muut selittivät hyviä keinoja, mutta kuten Jonna-chan mainitsi se on paljon omasta innostuksesta kiinni. Ketään ei pysty pakottamaan cossaamaan, koska sen puvun tekemiseen menee aikaa ja sen eteen täytyy nähdä vaivaa. Ja se menisi vain pakko pullaksi kaikkien osalta, jos joku ei olisi kiinnostunut cossaamisesta vaan pakotettu mukaan :/

Tässä pitäisi kai pikku hiljaa alkaa raahata ompelukonetta yläkertaan ja ajatella kankaiden ostoa. Nyt vaan iskee hieman päänvaivaa, että paljonkohan sitä kangasta pitäisi hankkia niitä vaatteita varten, koska miun kohdalla täytyy varautua siihenkin, että vedän jotain väärin ja sitten menee taas lisää kangasta ;D Noh, mites muilla kaavojen etsiminen / suunnittelu sujuu?
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #171 : 27.11.2010 19:42:19 »
Tulin hehkuttamaan teille uusimmasta Bleachista, sain sen eileen ja luin sen tänään loppuun. Tuon osan kansi oli vähän tyhmä, Yoruichi ei päässy siinä oikein oikeuksiinsa. Se näytti siinä kannessa sanonko miltä ison perseensä kanssa. Mutta juu, osa oli ihana kuten muutki tähän menessä, ainoa mikä nihkaisi oli Kenin ottelut. Kyllähän se on ihan jees, muttei sitäkään jaksa aina kattella. Renji vs. Byakuya ♥ Kubo on muuten viheliäinen kaveri, se ilmeisesti rakastaa faniensa kiusaamista. Nimittäin tuo osa jäi inhottavaan paikkaan odottamisen takia, Rukian teloitus siirtyi seuraavaan osaan. Noh, sitä odotellessa. (:

Suomijulkaisusta englantilaiseen. Luin tuossa hiljaittain uusimman chapterin ja vihdoinkin alkaa näyttää siltä, että saadaan mukaan kunnon toimintaa. Sikäli kun pystyn keskittymään siihen, vahtaan vain Ichigoa jokaisessa chapterissa. Kubo on saanut tehtyä siitä vieläkin ihanamman ja komeamman ♥ Ichigo on kyllä paaaljon paremman näköinen 17 vuotiaana kuin teininä. (: Mielenkiinnolla kyllä odotan Rukian paluuta (se on aivan pakko palata, jos me ei nähdä enää Rukia koskaan syön Kubon) ja sitä miltä se näyttää nykyään. Varmaan aikalailla samalta kuin ennenkin. Noh, sitten nähdään.

Animeen seuraavaksi (haha, aika Bleach valtainen viesti). Fillereitä fillereiden perään, menee hermot. Nojoo, eihän niitä nyt hetkeen aikaan ole tullutkaan, mutta se uusin oli aika hämärä. En jaksanut sitä edes kokonaan katsoa, mutta sen verran katsoin sitä ja tajusin, että Ichigo kumppaneineen kuvaa uusinta Bleach -elokuvaa. Lol. ;D Nyt heitetään Bleach ojaan ja keskitytään muuhun.

Mua ei juurikaan kiinnosta Naruto tai OP, joten hyppään niiden ohi keskustelussa. Voisinhan mä sanoa niistä mielipiteen, mutta ihan itteni turvallisuuden takia jätän sanomatta.

Lainaus
Mä luin nyt ton La Esperancan ensimmmäisen pokkarin ja pakko sanoa, että se oli tosi mielenkiintoinen.
Mulla se on vielä vähän kesken, mutta se vaikuttaa pirun hyvältä. Petyin aikoinaan Ghost! -sarjaan, joten varauduin tähän sarjaan pettymyksellä. Ei sitten kuitenkaan tarvinnut pettyä. (:

Mäkin siedän yllättävän paljon parituksia fanartissa, vaikka onhan niitä sellaisiakin parituksia jotka ei mene alas sitten millään. Doujinshit on taas ainakin mulla sellaisia, ettei niitä voi lukea jos niissä on jokin sellainen paritus mitä ei voi sietää ollenkaan. Luetteko te muuten paljon doujinsheja? ^^

Mulle saa suositella taas jotain animea. Pituudella ja genrellä ei ole väliä, kunhan se on vähemmän tunnettu sarja. Ei mitään massa sarjoja. (:

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #172 : 27.11.2010 19:49:26 »
Ääääääh, tekis niiin mieli ostaa tuo La Esperanca mutta 1) mulla ei oo raha semmoseen. Ja 2)... No, siihen se tökkääkin. Jos tuo sisko ostais sen? ;D Voisihan sen englanniksi lukea mutta en pääse niin helposti juoneen mukaan suomeen verrattuna. ;___;

Damn, pitääkin olla köyhä. D:

//
Lainaus
Mulle saa suositella taas jotain animea. Pituudella ja genrellä ei ole väliä, kunhan se on vähemmän tunnettu sarja. Ei mitään massa sarjoja. (:

FAKE on yks mun suosikkeja. Se ei oo ainakaan minusta kovin tunnettu. :) Shounen-ai/yaoia, mutta aika pehmoa <3 Piirrostyyli on tosi uniikki, rakastan niitä silmiä & hiuksia! Dee/Ryo on legenda.

Vanilla, en oo varma että tiedänkö, mistä sarjasta puhut, mutta se mun lukema Black Lagoon oli vähän pettymys. En oo kyllä muutenkaan semmosten sarjojen ystävä, mutta se oli aika tylsä. Luin pari ensimmäistä pokkaria ja siihen se jäikin. Ei siitä jäänyt oikein mitään mieleen. :P

Kukas sen Bauden keksikään? Oliko se minä vai Odd?
« Viimeksi muokattu: 28.11.2010 12:55:32 kirjoittanut Garesu »

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #173 : 02.12.2010 17:18:18 »
Awwsies. La Esperanca näyttää herättäneen keskustelua,toivottavasti seuraava osa tulee pian<3 Olen melko varma, että kun luen sen ekan osan uudestaan, minun on pakko alkaa ficcaamaan siitä ;D
Siinä on vaan niin kiitettävän viattomalla tavalla kiitettävän sairaita elementtejä, jotka inspaavat auttamattomasti.
Hyvia sarjoja on pakko aina mainostaa kahteen suuntaan, parhaalle kaverille ja sitten täällä :)

Tuli lainattua kirjastosta kaikennäköistä tässä joku aika sitten ja käyn lyhyesti läpi niitä...
Kaitou Kid osat 3 & 4 osoittautuivat ensimmäisiä paremmiksi, havaittavissa oli jopa jonkunnäköistä hataraa punaista lankaa kaiken välillä, ja vaikka sarja on käsittääkseni neliosainen, ei siltikään saatu selville sitä, mitä koko ajan on haluttu tietää. Ensimmäisissä osissa oli vikana yltiöpäinen turha huumori ja fillerimäisyys, jutut, jotka eivät vieneet mitään mihinkäänpäin (toki fillerimäisiä tarinoita on salapoliisi Conanissakin...), mutta kolmosessa ja nelosessa niitä oli huomattavasti vähemmän.

Kitchen Princess... tunnun jatkuvasti törmäävän tarinoihin, jossa kouluun tulee uusi oppilas, jota kaikki kiusaavat, paitsi 1 tai pari suosituinta poikaa... huoh. Siltikin KP ensimmäinen osa oli yllättävän hyvä, ja niin Tanemuramaiselta kuin piirrostyyli näyttääkin, tarina etenee sata kertaa selkeämmin. Suurena plussana vielä lopussa esiintyvät reseptit päähenkilön kokkaamiin ruokiin... jos olisi aineet, niin olisin heti säätämässä jotain niistä<3 Ah, ja päähenkilön vaatteet ovat pieniä herkkupaloja nekin.

Sitten vielä Yuu Watasen Imadoki... noh, taas mennään "uusi oppilas, jota kiusataan" -teemalla, mutta Watase onnistuu tekemään tarinasta koukuttavan. Tämä tempaisi mukaansa ihan samalla tavalla kuin Alice19, vaikka olin molempien suhteen äärimmäisen ennakkoluuloinen. Hiukan kyllä häiritsee se, miten päähenkilöpojat tuntuvat aina olevan ihan samannäköisiä Kyo ja "Lapio" (mikäsenytoli?) voisivat hyvin olla identtiset kaksoset ja samankaltaisuuksia on myös Alicessa ja Tanpopossa (maailman raivostuttavin nimi). Suosittelen kuitenkin kevyeksi lukemiseksi, jos oma suosikkisarja sattuu olemaan katkolla tai tekee muuten vaan mieli jotain kevyttä pikku välipalaa.

//Ai niin, sitten piti vielä ihan hetkeksi palata tuohon Karinin Winnerin ääneen, sama ääni on nimittäin myös Bleachissa Hanataroulla, kumma, ettei ärsytyskerroin sillä ole ollenkaan niin suuri :D
« Viimeksi muokattu: 02.12.2010 17:22:57 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #174 : 06.12.2010 21:24:11 »
Anteeksi, itse hyökkään keskusteluun vasta nyt, kun jotenkin unohtui ihan kokonaan tämä topikki, kun en heti viestejen tultua vastannut.
No tähänkin asiaan korjaus, joka aloitetaan ensin tuolla Hitsugaya-cossilla, jota en ole edes aloittanut. Onko siis jollain tietoa mistä löytyisi shinigamiasun kaavoja? :) Puvun tekemistä en ole vielä aloittanut, koska rahatilanne näyttää todella surkeita lukemia näin joulun aikaan, kun on vuokran maksua, nettilaskua, joululahjojen ostoa jne. Uuden vuoden jälkeen siis pääsee kunnolla aloittamaan ja kone lainaan mummolta. :)

Hyvä, että täälläkin on keskustelua syntynyt kun täällä saa puhua ihan vapaasti kaikesta ja varmasti täällä juttua riittää, koska kyllä cossi keskustelua on paljon ollut animanga topassakin, joten miksei sitä nyt tänne sitä höpöttelyä siirrettäisi. Etenkin kun conit alkaa niin keskustelu tiivistyy.

One true cossi, hmm no minulla nyt ei oikeastaan semmoista ole, vaikka sanottaisiinko, että nyt suunnittellessani Hitsugayaa siitä tulee juuri sellainen onetrue jollain tapaa, koska nyt on jo kiintymystä hahmoon, enkä ole vielä päässyt edes cossaamaan. Ed (FMA) on taas sellainen, jota haluaisin joskus todella paljon cossata, koska en vain pääse yli enkä ympäri siitä, että Edissä ja minussa on jotain samaa.

Ja millä perusteluilla selittää jollekin harrastuksen mielenkiintoa?
No minä  sanoisin, että se pitää löytää itse, vaikka olen kyllä joskus yrittänyt selittää monille, että hienoa on juuri sen erilaisuus ja hauskuus. On mukavaa nähdä ihmisiä, jotka ovat samanalan harrastajia coneissa ja sitten vielä pukeutua ja tehdä asioita eritavalla kuin normaalisti. Parhaiten mielenkiinto kyllä löytyy varmaan omasta mielestä, sitä on vaikea muille rueta selittämään. :D

Miten muiden puvut etenee? :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #175 : 09.12.2010 16:37:40 »
Yhyy, katsoin taas youtubessa kauheasti cossivideoita ja tuli hirveä hinku päästä itsekin cossaamaan.
Hei, kaiketi muuten cossihiukset ja peruukit kuuluu myös tähän keskusteluun?
Olisi ihanteellista omistaa lajitelma erilaisia peruukkeja, joita voisi hyödyntää useammille hahmoille, ettei aina tarvitsisi miettiä omien hiusten leikkaamista ja värjäämistä niin tarkkaan.

Cosplaymagic.com
Rikkaille, surkeille ompelijoille linkkivinkki, tai sitten ihan vaan kuolaamista varten. Toisaalta, kun noita pukuja tuolla katselee, tekee yhä enemmän mieli tehdä se puku itse, ettei se ole niin... massatuotetun(?) näköinen. Ja istuupahan todennäköisemmin päälle, jos on itse omien mittojen mukaan tehty.

Hiusten takia tekisi melkein mieli lähteä cossimaan Soi Fongia, mutta ei se oikein riitä, kun ei muuten ole koko hahmosta mitään kuvaa... Kaveri mietti, jos lähtisi myös mukaan ryhmäcossiin, ja ehdotin, että alkaisi minulle Orihimeksi :D Ei kuulostanut hän kyllä kauhean innostuneelta...
« Viimeksi muokattu: 09.12.2010 16:39:24 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #176 : 09.12.2010 18:49:24 »
Lainaus
Hei, kaiketi muuten cossihiukset ja peruukit kuuluu myös tähän keskusteluun?
Tottakai, kuten myös proppaukset sun muut. Kaikki cosplaysta ja ne kakkukahvit pienellä offilla maustettuna.  ;D

Ja hei Baude, tuosta linkistä tulee olemaan apua. :> Itsekin jotenkin "arvostan" enemmän itse tehtyjä pukuja, mutta käsityötaitoni ovat jotain ihan järkyttävää... en vaan osaa, mutta pakko se on yrittää cosplayhan ilman tuskaa on teeskentelyä (eikä kommentilla ole tarkoitus peloitella ensi kertalaisia). Mutta työn ja tuskan takana oli joskus aikoinaan yrittämäni Ed-cossi, joten mitä lie tulee Hitsugayan asusta. :D

Lainaus
Kaveri mietti, jos lähtisi myös mukaan ryhmäcossiin, ja ehdotin, että alkaisi minulle Orihimeksi
Mä yritin saada Neylahin aluksi Orihimeksi, eikä sekään innostunut. :D No sille löyty sit Rangiku niin saan sitten luutnantin orjuutettavakseni. >D

Muilla tämmöisiä pari-suunnitelmia?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #177 : 12.12.2010 23:30:35 »
Okei, nyt tulee erittäin omituinen keskusteluaihe. Olen katsonut tänään ihan liikaa videoita youtubessa ja facepalmannut useampaan kertaan, kun olen tajunnut omistavani OHSHC Tamakin piirteitä. (ja nyt puhun siis luonteesta, en niinkään ulkonäöstä). Mahdan olla välillä aika rasittava :'D
Oletteko joskus havainneet itsessänne jonkun anime-/mangahahmon luonteenpiirteitä?


I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #178 : 15.12.2010 10:21:30 »
Lainaus
Oletteko joskus havainneet itsessänne jonkun anime-/mangahahmon luonteenpiirteitä?
Itseasiassa kyllä ja tämä kysymys tuli oikeastaan nyt aika sopivasti, koska aluitin pitkästä aikaa lukemaan Kamikaze Kaitou Jeannea, josta löytyy kaksi hahmoa, jotka todellakin muistuttavat ajatusmaailmaltaan tai luonteeltaan minua. Yleensä en lue shoujoa saati pidä niiden naishahmoista, jotka ovat niin Mary Sue, mutta Arina Tanemuralta löytyy mukavia poikkeuksia ja hyvin jopa inhimillisiä hahmoja, kun riipaisee pintaa syvämmälle. Tämmöinen hahmo on sitten esimerkiksi Maron, joka näyttää olevansa vahva, mutta todellisuudessa on aina halunnut olla rohkea. Itse olen ulospäin ehkä jopa liiankin vahva kaikkien seurassa, sisältä päinvastoin... Toinen hahmo sarjassa taas on Miyako, joka ei osaa näyttää tärkeille ihmisille tunteitaan kunnolla vaan päinvastoin juuri lähimmilleen ärisee ja murisee, vaikka todellisuudessa välittää niistä todella paljon. Itselläni on tuota samaa ongelmaa, en osaa ilmaista välittämistä; en tahdo näyttää heikkoutta, joka on taas Maronia. Näihinkin on toki poikkeuksia, mutta tämmöisessä "syvällisemmässä" mittakaavassa löydän paljonkin yhtäläisyyksiä.

Ja sitten vähän ohitse luonteenpiirteiden, mutta kuitenkin. Olen verrannut itse/minua on verrattu jostain kumman syystä suuntavaistoni puolesta One Piece-sarjan Zoroon, niille tiedoksi joille hahmo on tuntematon Zoron suuntavaisto on tunnettu mm. sen huonoidesta, lainatkaammepa herraa hieman "Pitää mennä pohjoiseen - eli ylös!" tai "Paikka on etelässä, eli suoraan eteenpäin".  ;D Ja minullahan ei ole huono suuntavaisto "mistä täältä kaupasta pääsee ulos?" tai, että omassa kotikaupungissani eksyn koulun ja mäkkärin välimatkalle keskustassa, mutta ei siitä sen enempää. :D

On niitä luonteenpiirteitä paljon muissakin hahmoissa, kuten yleisesti ottaen, hieman kaukaisesti tosin Edward Elric on minulle FMA:sta läheinen hahmo juuri sen takia, että yhdistän herran jollain tapaa itseeni tietämättä itsekään edes paljoakaan syytä. Kai meissä jotain samaa on, koska siihen hahmon ja minun välinen suhteeni ilmenee. Minulla on toisinsanottuna hahmoon viharakkaus-suhde. :D


Sitten aiheeseen tai sen vierestä menevä kysymys.
Muistutatteko jotain hahmoa ulkonäöltä? Ei mitenkään tarkasti, mutta onko jotain yhdennäköisyyttä havaittavissa.

Pakko kai se on myöntää, mutta pituuteni on; Edward Elric (FMA). Muista tulee sitten myöhemmin, nyt tulee äkkilähtö, koska multa loppuu tunti atk-luokassa ja oma kone on ihan rikki tai sen netti on ja oon onneksi yllättävän hyvin ennättänyt kaksoistunnilla seikkailemaan finissä. Palailen taass tänne aktiivisena höpisemään, kun nyt oon ollu laittoman epäaktiivinen.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #179 : 15.12.2010 13:54:06 »
Jossain suhteessa voisi myös sanoa, että muistutan luonteeltani Narutoa (joskaan en ole ehkä ihan niin blondi kuitenkaan :D). Mistä syystä tuppaan aina melkein kirjoittamaan Narutolle ajatuksia päähän enemmän kuin niitä canonissa välttämättä on...
Uhh, suuntavaisto. Tuossa suhteessa voisin varmaan itseäni myös verrata Zoroon, omassa kotikaupungissa eksyminen on ihan liian helppoa ja aina kun kysytään missä ollaan, niin olen aivan metsässä arvaukseni kanssa, jos on vähänkään tuntemattomampi paikka.

Lainaus
Muistutatteko jotain hahmoa ulkonäöltä? Ei mitenkään tarkasti, mutta onko jotain yhdennäköisyyttä havaittavissa.
Eipä niitä yhdennäköisyyksiä ole tullut kummemmin havaittua, mitä nyt eri hahmoja aina silloin, kun saan päähäni, että haluan sen ja sen hahmon hiukset. ::)
Yksi entinen luokkakaveri vaihtoi juuri FB:ssä profiilikuvaa, ja on ihan hätkähdyttävää, miten paljon se muistuttaa Orihimeä siinä kuvassa :o

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.