Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313988 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #60 : 29.08.2010 15:48:41 »
Lainaus
NGE:n Kaworu/Shinji on niin ihana paritus, että minun oli aivan pakko etsiä heistä joku ihana ava ja laittaa se tänne Finiin kuvakkeekseni.
Ja ihanan oletkin onnistunut löytämään <3

Parittaminen/paritukset on kyllä ehdottomasti yksi parhaita puheenaiheita<3
Heh, niistä tuli jauhettua taas melkein koko viime yö  :D
Sitten semmoinen juttu, mistä en ainakaan muista, että olisi tässä uudessa topicissa/muutenkaan pitkään aikaan puhuttu, nimittäincosplayvideot Youtubessa (tai muualla).

Yksi ollaan itsekin kaverin kanssa tehty, mutta loistovideoita on koko youtube pullollaan (enimmäkseen tyttöjä, jotka cossaavat poikia, mutta mitäpä se haittaisi). Muutamia hyviä tekijöitä/tekijätiimejä ovat ainakin
capasantafamily, Uchimakipro, Koicosplay.
Nuo nyt löytyvät äkkivilkaisulla omista "tilauksista", mutta on niitä toki muitakin hyviä. Uchimakipro:n SasuNaru-videot<3

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #61 : 30.08.2010 17:37:16 »
Totta! Aivan loistavia cosplay videoita on netti pullollaa, mutta sen lisäksi myös aivan uskomattoman kauniita photoshoottejakin! Mahtavia pukuja, suloisia pareja ja ihanaa esiintymistä! Fanservicee<33

Itse olen hulluna cosplayhyn, itse en ole vielä (huomatkaa vielä!) cossannut, mutta olen aivan rakastunut kauniisiin pukuihin ja hyviin cossaajiin! Erityisesti Kingdom Hearts cosplay, ah nam! Jotain aivan loistavaa, AkuRoku.  :-*


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #62 : 30.08.2010 17:41:40 »
Oon Anime-lehdestä joskus kattellu niitä cosplay-kilpailuita ja kyllä ne asut melko hienoja on! Varsinkin se Muodin huipulle - kisan kolmosen, Mertin asu jossain kilpailussa. En nyt millään muista mistä sarjasta se oli, mutta ihan hiton iso käsi siihen kuului!

Mutta kuitenkin japanilaisten cosplay on ehkä HIEMAN hienompaa kuin suomalaisten. Suomalaisilla asut on paljon amatöörimaisempia, Japanissa näyttää kuin ne olisi tehnyt joku räätäli. :-*

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #63 : 30.08.2010 17:52:19 »
Gare, sekin on totta, mutta japanilaisilla se on kai veressä ja monet japanilaiset cossaajat ostaavatkin valmiita asuja liikkeistä toisinkuin suomalaiset, joista suurinosa sitten onkin valmistanut pukunsa itse. :) Itse olen nähnyt todella loistavia suomalaisiakin! :D

Mutta nyt on kyllä pakko myöntää, että amerikkalaiset taas ovat todella huonoa cosplay kansaa. Tai sitten olen vain törmännyt huonoihin kuviin... Näin kerran kuvan crossplayjaajista mies esitti Kagomea ja herralla oli painoa ainakin 200kg, joten sellainen tukevahko tapaus minihameessa...kröhöm...eikä se nainenkaan, joka cossasi Inuyashaa ollut keijukainen. Myös pukujen valmistuksessa olisi voinut olla ehkä hieman taitavampaa kättä, mutta voihan se olla että amerikastakin löytyy hienoja cosseja... Itse olen törmännyt vain huonoihin....... :D

Tosin on niitä huonoja suomessakin, mutta niin niitä on varmasti joka paikassa, koska on niitä hyviäkin. Japanilaiset tosin näyttävät sitä paitsi enemmän hahmoilta, mutta kai se sitten johtuu juuri siitä japanilaisuudesta. Ken tietäne.  ;D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

indichyra

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #64 : 30.08.2010 18:40:57 »
Joo, mäkin olen miettinyt, miksi oi miksi japanilaiset cossaajat näyttävät jotenkin niin paljon.. autenttisemmilta :----D Mun mielestä se on pitkälti kiinni silmistä ja kasvonpiirteistä. Olen miettinyt, minkä takia aasialaiset sitten olisivat meitä "animemaisemman" näköisiä - senhän luulisi menevän juuri toisin päin, koska meillä länsimaisilla on usein suuremmat ja värikkäämmät silmät. Oon sitten kehitellyt teorian, että ehkä mangahahmojen silmien kaaret ovat pohjimmiltaan jotenkin aasialaisia, ja lisäksi kaukoidän ihmisillä on usein sirommat kasvonpiirteet.

Harmittaa btw, kun pitkään aikaan ei oo alkanut mitään uutta kiinnostavaa animua : <
Mä en muutenkaan hirveesti katso animea nykyään (FMA:ta lukuunottamatta, sitä ei päihitä mikään!), mutta joskus olisi kiva vaihteen vuoksi löytää mukava sarja, kun ei tv:stäkään tule mitään mielenkiintoista. Tuntuu, että viime animekaudet on olleet ihan lame, höh.
Kuroshitsuji II:ta vois tosin katsoa, heti alkujaksoihin tungettu filleri vain säikäyttin mut siinä määrin, etten oo jaksanut jatkaa katsomista :---D Mutta ehkä sitä vois harkita. Kohta tulee kuitenkin pimeänajan masennuskausi ja tekee mieli vaan hautautua peiton alle ja uppoutua kivoihin kirjoihin tai sarjoihin :----D hehe.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #65 : 30.08.2010 20:04:45 »
Lainaus
mutta joskus olisi kiva vaihteen vuoksi löytää mukava sarja
FMAn tyylisistä animeista en tiedä, mutta noihin talven aikaisiin peiton alle kääriytymisiin voisi sopia vaikkapa Vampire Knight. Se on ihana anime ja itse tykkään ainakin ihan hirveästi. :) Suosittelisin! Sitten tietysti loistavia sarjoja ovat Hellsing, FMA brotherhood (jos siis olet katsonut vain alkuperäistä animea?), Loveless, Hajime no ippo - nyrkkeilyanimeksi aivan uskomattoman ihana! <3 ja... onhan noita, Neon Genesis Evangelion, Trinity Blood (itse olen lukenut vasta vain mangaa, mutta animet on tulossa seuraavaksi!) ja ... vaikea suositella kun ei tiedä yhtään mistä tykkäät, haha. :D

Lainaus
ehkä mangahahmojen silmien kaaret ovat pohjimmiltaan jotenkin aasialaisia, ja lisäksi kaukoidän ihmisillä on usein sirommat kasvonpiirteet.
Jeap, voisihan se johtua siitäkin, vaikka muuten kävisi järkeen enemmän länsimaalaisten sopiminen hahmoiksi, mutta ottakaammepa nyt sitten selvää. :D Silmien väreillä taas nyt ei japanilaisille vaikuta olevan merkitystä, koska monetkin käyttävät piilareita cossatessa. Hmm, mielenkiintoista. Japanilaisethan ne sarjat on tehnyt, joten kait hahmojen piirteetkin perustuvat japanilaisiin tai jotain?


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #66 : 31.08.2010 18:57:35 »
indichyra, millasta haluat lukea, voin suositella sitten. 8) Vai käykö ihan mikä vaan?

Onko muuten ketään muuta, joka petty tuohon Ghost!in loppuun? Se jotenkin ei loppunut. Mulla jäi ainaki semmonen fiilis että ''hei, tässäkö se muka sitten oli?''. Jotenki se sarja oli kokonaisuutena semmonen - iäääh. Ei. Tylsä, sitäkö sanaa minä haen? Mikuni kyllä oli HOT, mutta ei sekään sitä sarjaa pelastanu.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #67 : 31.08.2010 19:29:54 »
Gare, Ghostin viimeinen osaka on nyt sitten tullut? Mä oon taas ollut ihan ulalla näiden mangojen kanssa, ei oo ollut oiken rahallista varaa edes vilkuilla lehtihyllylle päin... En olisi halunnut kuulla, että loppu tuli pettymyksenä, nyt sitten miettii oliko ollenkaan fiksu veto lähteä sitä seuraamaan, vaikka osittain kyllä pelkäsinkin jo ennestään huonoa loppua, koska se ei edennyt oikein mihinkään suuntaan mitenkään. Tai no okei, kyllähän tämä pääpari koko ajan lähentyy toisiaan, joka kai on se sarjan pääjuoni, mutta silti...Äh... no sille ei kai mitään voi, jos jotain jää puuttumaan ja sitä toisaalta osasi odottaa aika alusta asti.

Ja kyllä Mikuni oli hot! Olisi voinut pelastaa sarjan.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #68 : 31.08.2010 20:18:05 »
Om nom nom, olen katsonut Death Notea 2 jaksoa ja olen ihan koukussa! Viikonloppuna katsotaan kyllä kaikki 37, miten mä olen voinut missata näin koukuttavan sarjan? L on ihana, ehdin rakastua siihen jo. Saa nähdä, mihin osaan muut hahmot pääsee mun sarjassa.
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #69 : 31.08.2010 20:35:37 »
Oh, surunmurhaaja et ole ainut joka on missannut tuon sarjan. Itse olen mangaan joissain määrin koukussa, mutta huonon englanninkieleni takia olen jumissa kuudennessa osassa (puolessa välissä siis) kun suomeksi en enää mistään noita osia löydä. :D Voisi itsekkin harkita animen katsomista, nyt rupesi kiinnostamaan kun tulit tänne hehkuttamaan :''D

Ja L on todellakin ihana! Et ole ainut joka on ihastunut Ällään. Itse jäin myöskin koukkuun tuohon hahmoon, se on ihastuttava. Vaikka pakko tosin myöntää, että joku tuossa Lightissakin kiehtoo... Mikälie.  ::)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Furoxrea

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #70 : 31.08.2010 21:05:23 »
Death Note on kyllä aikalailla jotain ultimaattista parhautta. Ehdottomasti yks parhaista mangoista, joita oon ikinä lukenut. Mulle tosin upposi Raito ehkä vähän paremmin kuin L, mutta hienoja hahmoja ovat molemmat.

Samaa mieltä 8D
Sarjan hahmoista tosin se oma ykkössuosikkini on Matsuda. Ihanan hölmö tyyppi. Ryuk on myös muksa.
Joskus mie ihmettelin, mikä Death Notessa on niin hienoa, kun kaikki kehuivat sitä koko ajan. Itse olen melko laiska tutustumaan sarjoihin, olkoon kuinka kehuttuja hyvänsä, joten kesti minullakin kahtoa, millainen sarja onkaan kyseessä. Tuli saatua yhtenä jouluna lahjaksi kaksi ensimmäistä pokkaria ja pakkohan ne oli läpi lukea... Ja koukkuun jäätiin :'D
Pitäisi joku päivä kalastella jostakin niitä loppujakin osia, kun on vain 8 osaa hyllyä täyttämässä. Anime kyllä tuli jo monta kuukautta sitten katsottua läpi.

Sen jälkeen tuli Soul Eateriin tutustuttua, joka on edelleenkin suurin fanituksen kohteeni 8D Sain vähän aikaa sitten katsottua sen animen taas loppuun, mutta tuli nyt uudelleen aloitettua alusta jaksojen tuijottaminen.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #71 : 31.08.2010 23:39:35 »
Lainaus
Ja L on todellakin ihana! Et ole ainut joka on ihastunut Ällään. Itse jäin myöskin koukkuun tuohon hahmoon, se on ihastuttava.
Heh, täällä ilmoittautuu myös yksi L:n fani. Nimesin kannettavani herran mukaan ja se on aikamoinen kunnianosoitus :D
"SPOILERI":Meinasi oikeasti silloin kauan sitten jäädä koko DN anime katsomatta loppuun sen yhden jakson jälkeen.
Itsekin olen L:ää kerran cossannut ystäväni kanssa, joka oli sitten luonnollisesti Raito. Yksi huvittavimpia cossikokemuksia näin jälkikäteen ajatellen (en suosittele ostamaan päähän spreiattavaa väriä aprillista). Meillä molemmillä oli "sänki" koko päivän ja itsellä jäi mustaa kynsien alle seuraavalla viikolla aina, kun haroi hiuksia läheltä päänahkaa :D

Kuinka monen mielestä cosplayn taso ei ole Suomen skenessä korkealla?
Hmmmm. Tämä on tosi monipiippuinen juttu, koska aina sitä näkee sekä hyviä, että ei niin hyviä cosseja coneissa. En todellakaan sano, että olisin itse mitenkään loistava cossaaja, saati ompelija, mutta itse ainakin cossaan siksi, että se on hauskaa. Ei sen puvun tarvitse olla täydellinen, eikä sen pitäisi ketään muutakaan liikuttaa, onko minulla nyt oikeat ninjakengät, vai mustat tennarit.
 
Lainaus
Ymmärrän jos teidän käsityönumeronne on oikeasti se viitonen, mutta siinä tapauksessa alan miettiä, miksi ihmiset edes cossaavat.
On sata ja yksi muutakin tapaa hankkia cossi kuin lähteä ompelemaan sillä surkealla numerolla. Ja ihmiset cossaavat mielestäni juuri sen hauskuuden takia. Kirpparit ovat aarteita cossirekvisiitan/-asujen hankinnassa, ja ehkei ollut tarkoituksesi, mutta tuo äskeisen lainauksen kommentti kuulostaa lähinnä "asettakaa tiukemmat kriteerit cossien laadulle/cossikielto surkeille ompelijoille" -tyyppiseltä.
Meitä on tietysti moneen junaan, kaverini tykkää olla vähän perfektionisti omien cossiensa kanssa, mutta toisaalta hän ompeleekin ne itse. Tähän mennessä en ole vielä kertaakaan istunut ompelukoneen ääreen omien cossien kanssa, hyvin usein mennään "mitä kaapista löytyy" -periaatteella. Ja aina shoppaillessa on "olisko tää hyvä cossivaate"-silmä auki. Ensimmäisen cossin tosin teetätin ompelijaharjoittelijalla penkkareihin... Ehkä ensi vuonna vihdoin rohkenen istahtaa ompelukoneen ääreen... :-\

Ääääää. Miksi kaikki dissaa fanserviceä? Tästä puhuttiin aiemminkin ja mielipiteitä oli erilaisia, omasta mielestä ok niin kauan, kun ei mennä ihan sinne kuivapanoon julkisella paikalla. Niin kauan kuin ottaa toiset huomioon ja pysyy julkisilla paikoilla hyvän maun rajoissa, niin ok, minulla ei ole mitään fanserviceä vastaan (päinvastoin).
Toisaalta, itse astuin skeneen vasta 18-vuotiaana monen monituisen finivuoden jälkeen, joten järkytystekijä oli siinä vaiheessa ainakin aika lailla jo pois laskuista...

Yhyy, massacossi. Ruma sana :'D On niitä hyviäkin "massacossaajia" joissain sarjoissa, ei sen ole pakko olla Trinity Blood/joku muu monimutkainen tai harvinainen cosplay-elitistien cossi/sarja, että se olisi hyvä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2010 23:59:35 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #72 : 01.09.2010 02:14:53 »
Lainaus
Koska siis noistakin suurin osa mitä olen nähnyt tapahtuu näin: 1) Kieli toisen kurkkuun 2) Osat vaihtuvat 3) Syljetään toisen suuhun 4) Osat vaihtuvat. Lopputulos: Niin katsojat kuin cossaajatkin ovat yltä päältä läpinäkyvässä nesteessä ja valokuvaajaparkojen kamerat ovat samaisen eritteen takia kärsineet. Okei, kärjistetty esimerkki, mutta ihan tosi sieltä on lentäny kuolaa minunkin päälleni
Oho, olen siis aina ollut väärään aikaan väärässä paikassa (tai oikeaan aikaan oikeassa paikassa...), kun tuollainen on jäänyt näkemättä :D
 Itse olen tooosi harvoin nähnyt mitään oikeasti mautonta, mitä nyt jonkun pienen kuivapanon jossain nurmikolla, mutta sekin oli tosiaan jotain Kingdom Heatsia/Final Fantasya, josta ei ole pahemmin mitään hajua, kun ei tunne fandomia. (eli ei sen paremmin kiinnosta kuin varsinaisesti loukkaakaan/ällötäkään).
Yleensä näkee enemmän sellaista hellusta painimista/muuta kiltimpää. Halailu ja pieni pussailu on söpöä (olen ihan onnellinen, että tuo liiallinen kuolanvaihto on jäänyt näkemättä).

Olet kyllä ihan oikeassa, että suosittujen sarjojen cossit on usein vähän siisomsoo, ja helposti jää se kuva, että melkein kaikki niistä on huonoja, kun joukossa lymyilevien helmien määrä on niin pieni verrattuna siihen pohjamutaan.
Juu, onhan Naruto vähän massa, mutta samaan joukkoon voidaan lukea myös nyt vaikka Hetalia, eikä Bleachkaan ihan hirmuhirmu kaukana ole. Eikä se missään nimessä tee sarjasta huonoa, vaikka valtaosa sarjan cosseista olisi ei niin hienoja :D
mutisee paatunut Naruto-cossaaja ='D

Paritettavia hahmoja cossatessa on muuten ihan hyvä varautua ennalta siihen, että joku saattaa kysyä, jos liikenee fanservice-kuvia.
Jos sellaisen on valmis antamaan, niin kannattaa harjoitella/päättää joitain poseerauksia etukäteen kaverin kanssa (tuli huomattua animeconissa viime vuonna. Siinä sitä sitten imrovisoitiin pockyjen ja Corpse Briden antamien muovikukkien kanssa). Eniten harmittaa kuitenkin se, ettei niitä kuvia ole tullut vastaan Yuotuben conivideoissa ::)
Hahhahhaa! *Ayame-naurua*

//Oli pieni shokki mennä tänään kauppaan ja huomata, että hyllyssä pönöttää NELJÄ pakkohankintaa. Tyydyin ostamaan tällä kertaa Karin 12 ja Furuban viimeisen osan, jota ryhdyn tässä pian lukemaan suklaahippukeksien kanssa<3<3
Uusin Naruto ja viimeinen Ghost jäivät siis toiseen kertaan...
« Viimeksi muokattu: 02.09.2010 23:37:12 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

mayapple

  • ***
  • Viestejä: 373
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #73 : 05.09.2010 03:06:51 »
Death Note on kyllä todella mahtava sarja.
Minun äitinikin on sitä mieltä ja hän on jopa kehunut kyseistä animea maasta taivaisiin.
Äitini nimittäin valvoi yhtenä yönä töitä tehden ja katseli samalla telkkua ja sattui sitten kääntämään MTV3 Scifille, jolta tuli Death Note animea.
Äiti jämähti katsomaan sitä ja seuraavana aamuna se, sitten vaahtosi mulle innoissaan, kuinka se edellisenä iltana oli katsonut jotain todella mielenkiintoista ja upeaa animea, missä oli joku ruma ja pelottava olento (äitini tarkoitti rumalla ja pelottavalla olennolla Ryukya  ;D)  ja jossa joku komea nuorukainen (äitini nähtävästi iski silmänsä Lightiin  ;D) tapatutti muita ihmisiä jonkun vihon avulla.

Mä muistan kun ne tuli scifiltä. Kattelin itekki mut olin ne jaksot kyllä jo nähnyt aiemminkin netistä (vaikka siis en koko animea ole nähnyt, mut mangat lukenut) Mut L on ihana ja samoin Light. Ja täytyy myöntää et tulee luettua L/Raitoa...

Mut joo itseä kyllästyttää tuo kans et tosi moni ottaa L:n cossiksi. Okei se on ihan kiva ja helppo eka cossi, mutta kun ei ees siihen viittitä oikeestikaan nähdä edes vähääkään vaivaa. Ei laiteta bindauksia ja farkutkaa ei ole aina ihan sellaisia mitä pitäisi. Olen nähnyt henkilön ilman bindauksia tiukalla valkoisella paidalla conissa. Valitettavasti harva hankkii edes kunnon peruukkeja.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #74 : 05.09.2010 23:02:47 »
Lainaus
Okei se on ihan kiva ja helppo eka cossi, mutta kun ei ees siihen viittitä oikeestikaan nähdä edes vähääkään vaivaa.
Niinhän se on, että kun mennään sieltä, missä aita on matalin, niin usein pyritään nähtävästi myös alittamaan se olematon aita :D

Sain tänään vihdoin uusimman Naruton käsiini ja meinasi tulla ilon kyyneleet, kun tajusin, että yksi suosikkihahmoistani tulee mukaan jo (luullakseni) seuraavassa pokkarissa<3<3 Pitää kai sitä jotain lohduketta saada, kun Fruits Basketkin loppui, ja Ghostistakin enää viimeinen osa hankkimatta (ei se häävi ole, mutta häiritsee hirmuisesti, jos sarja jää vajaaksi).
Toisaalta pitää ajatella asiaa positiivisesti, säästyy se kymppi kuukaudessa, kun kerättävänä on enää Naruto ja Karin (kunnes alkaa taas joku uusi sarja...).
Hiii, ja nyt vihdoin, kun olen taas kaupungissa, jossa on Fantasiapelit, menen joku päivä katsomaan, josko sieltä löytyisi Ouran numero 14... :-*

Aloin miettiä tuota cosplayta tässä, ja tuli mieleen sellainen juttu, että
Millä perusteella haluatte cossata jotain hahmoa?
Onko se yksinomaan vaatteista kiinni, vai onko luonteella tai paritus-esiintyvyydellä jotain merkitystä?

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #75 : 06.09.2010 03:22:45 »
Sori oon ollu poissa finistä ja nyt ingnooraan kaiken, hups.  :D

Millä perusteella haluatte cossata jotain hahmoa?
Äh, edelleen en ole vielä cossannut ketään, mutta ideoitahan on ollut runsain määrin ja nyt sitten olen miettinyt paljonkin ensi vuotta. Hmm, eli miksi tietty hahmo? No, ensinnäkin minuntapauksessani asiaa rajoittaa paljonkin myös asustus (olen toivoton kässässä ja köyhäkin kaiken lisäksi), se ei saa olla liian vaikea tehtäväksi, koska haluan tehdä sen kunnolla mihin ikinä ryhdynkin. Eli pyrin valitsemaan hahmon, jolla on kykyjäni vastaava asustus, sellainen yksinkertainen eikä liian vaativa. Propit haluaisin kovasti tehdä, mutten tiedä onko minusta siihenkään. Silti haluan hahmon, jolla on ase ja yksinkertainen asu. Äh, miten sen nyt selittäisi. Pukukokonaisuudella siis on kuitenkin merkityksensä, ei mitään liian vaikeaa muttei liian yksinkertaistakaan!  :D

Toinen asia onkin sitten itse hahmo, cossatessani valitsen luonnollisesti hahmon josta pidän paljonkin ja siksi ottaen ensimmäisen kohdan huomioon olenkin paljon miettinyt FMA:n Edwardia, Kingdom Hearts II:n Roxasia ja Death Noten Ällää. Kuitenkin tärkeää on, että pidän hahmosta paljon ja tunnen hahmon persoonallisuuden, en valitsisi hahmoa, josta en tiedä mitään/olen nähnyt vain pari jaksoa animea/mangaa. Kiintymys hahmoon on iso A ja O.

Kolmas syy onkin sitten vähän erikoisempi. Haluaisin kovasti cossata myös Final Fantasy XII:n Frania, mutta no ruumiinrakenteeni ei oikein anna siihen mahdollisuutta, että kehtaisin kulkea niinkin paljaassa asustuksessa ympäriinsä. Eli myös ruumiinrakenteella on merkityksensä, eli jos hahmo on todella laiha (esim se Fran) ja pukeutuu avoimesti tai niin, että vatsa näkyy niin se on ei samantien hahmolle. Enkä haluaisi cossata myöskään sellaista todella pitkää/muuten isoa kaveria, sen takia ettei minulle jostain syystä ole suotu tuota pituutta kuin 156senttimetriä. Eli ruumiinrakenneteella on merkityksensä.

Neljäs ei nyt ole oikeastaan syy hahmon valitsemiseen, mutta mielelläni välttäisin liian tunnettuja hahmoja, mutta kun en mahda mitään sille tosi asialle, että L ja Roxas ovat ihania ja niitä pyörii joka conissa miljoona. Yhyy!

Njah semmoisia syitä minulla, mitä lie teillä muilla?  :)

ps. Hajime no ippo on ihana anime. :) Se nyrkkeily anime, josta puhuin aiemminkin. Katottiin kaverin kanssa sitä lisää ja nyt saan sitten jännittää tulevaa ottelua! Hihihi, koukussa(ko).
« Viimeksi muokattu: 06.09.2010 03:25:10 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 929
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #76 : 07.09.2010 15:08:47 »
Cossattavaan hahmoon vaikuttaa hahmon vaatteet ehkä ihan ensimmäisenä, mutta hyvin tärkeitä ovat myös luonne ja hiukset.
Oletetaan, että hahmon vaatteet eivät ihan hirveästi sytytä, niin sitten hiukset saattavat silti aiheuttaa sen "pakko cossata tuota!"-reaktion. Hiukset + luonne on pelottavan voimakas yhdistelmä :D (esim. Furuban Yuki).
Hahmon luonteen olen huomannut vaikuttavan sillä tavalla, että jostain syystä minulla on aina Naruto-cosseissa ollut kaikkein hauskinta. Conissa tulee muutenkin aina sellainen hyperaktiivinen olo, ja mikä sen parempi, jos se sopii hahmon luonteeseen ^^
Tämän takia pyrin välttämään murjottajahahmoja, ei se oikein istu, jos joku ylivakava/angsti hahmo kuljeskelee ympäriinsä pepsodenthymy naamalla (kuten itse huomaan usein coneissa tekeväni).

Myös niitä hahmoja löytyy, joita haluaisin cossata oikeastaan pelkästään hiusten takia, otetaan esimerkkinä nyt vaikka Karin (sarjasta Karin... ;D) Shigurea taas haluaisin cossata oikeastaan ihan vaan luonteen takia...
Narutossa täyttyvät kaikki kriteerit ja Suigetsussa taas vaatteet ja luonne.

Kirjastosta löytyi Bleachia, voin taas vihdoin ottaa vähän kiinni. Ihan muksa sarja, mutta vieläkään ei ole tapahtunut addiktoitumisreaktiota (seuraavana vol. 9). Sitä odotellessa...

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Lizzy McSun

  • ***
  • Viestejä: 8
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #77 : 11.09.2010 20:27:06 »
Palaan nyt hetkiseksi vielä tuohon Suomen cosplayn tasoon, anteeksi kaikki: jatkakaa kaikin mokomin vallitsevaa keskustelua, jos parhaaksi näette. ^^

Mun mielestä meijän cosplay-taso ei kuitenkaan ole mitään täysin tomaatinheittokamaa. Ymmärrän kyllä, että kehittyneempää cosplayaajaa saattaa ärsyttää riippuvat langanpätkät ja ne massahetaliacossit, mutta kyllä meiltä löytyy paljon hyvääkin kamaa. Lisäksi olen saanut sellaisen käsityksen, että meijän hahmokavalkaadi on paljon laajempi kuin esim. Saksassa yms. muissa länsimaissa, joissa tätä harrastetaan. Tarkoitan siis sitä, että meillä cossataan hahmoja paljon suuremmalla varieteetilla eri sarjoista: Suomessa kaikki eivät cossaa pelkästään hahmoja Bleachista, Narutosta, Ouranista, Vampire Knigtista yms. Lisäksi ns. nuo harvinaisemmat hahmot vielä tunnistetaan! Esim. Amerikassa tilanne on (käsittääkseni) aivan toinen. Tämä tyttö myös arvostaa, että puvut tehdään itse. (Animehörhöt muutenkin taitaa hieman katsoa vinoon ostettuja pukuja...)

On myös hyvä muistaa, että tätä ei ole tehty vielä kovinkaan kauaa Suomessa verrattuna Japaniin, jossa harrastajakuntaa on ollut ties kuinka kauan. (En nyt rupea heittelemään mitään vuosilukuja, kun en mitään mistään tiedä. :D) Siihen nähden voin omasta puolestani olla ihan kohtuu ylpeä kansallisesta tasostamme. Ainakin Desuconissa sai ihastella tosi hienoja pukuja. Tähän huiphapelicossailuun syyllistyy mielestäni muutenkin ikäryhmä alle 15 v, ja kun taitoa tulee lisää - sanotaan siitä 16 v ylöspäin - niin puvut alkaa näyttää jo tosi hienoilta. (En nyt väitä kaikkia 14 v -cossaajia surkeiksi, yleistykset on huono asia. Pahoittelen.) Ikää karttuessa usein harrastusta toteutetaan myös sen itse asian takia - koska  itse sitä rakastetaan - ja nämä kavericossihengaajat häipyvät, jolloin taso jälleen nousee. Muutenkin japanibuumi taitaa olla sen verran laskussa, että kaikki, joita kiinnostaa vaan kaverihengailu, alkaa pikkuhiljaa pudota koko harrastuksen piiristä. Kaiken kaikkiaan ihan hyvät näkymät siis - siis cossauksen kannalta. En sitten tiedä koko skenesta/fandomista...

Mutta joo. Hyvähän tästä on selittää ite vielä 0 cossia tehneenä. Lupasin itselleni tehdä cossin kuitenkin ensi vuotta varten. Taitaa olla hyvä aloittaa ajoissa, ettei mene täysin hermot omaan kyvyttömyyteen. ^^ Jos joku täällä on katsonut Code Geassia, niin Suzaku olisi ihana toteuttaa. Tosin taidan ommella ensicossikseni ehkä kuitenkin jotain täysin muuta...




Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #78 : 13.09.2010 15:49:16 »
Taas oon ollu ihan pihalla näistä keskusteluista, hupsista. ~
Ignooraan muut ja takerrun tuohon Lizzyyn tällä kertaa, hee!

Lainaus
Mun mielestä meijän cosplay-taso ei kuitenkaan ole mitään täysin tomaatinheittokamaa.
Näimpä! Minunkin mielestäni, me olemma ihan mukiin menevä cosplay kansa ja on hienoa, että siitä on tässä pikkumaassa jopa innostuttu ja panostettu sen laatuun. Suomessa on monia hyviä, sitten niitä keskitasoisia eikä pelkästään huonoja ja suurin osa puvuista on tehty itse. Kuten sanoitkin Lizzy, minäkin arvostan itse tehtyjä pukuja, vielä enemmän propit, joihin on nähty vaivaa saavat katseet kääntymään ja nostamaan hattua!

Lainaus
Tarkoitan siis sitä, että meillä cossataan hahmoja paljon suuremmalla varieteetilla eri sarjoista: Suomessa kaikki eivät cossaa pelkästään hahmoja Bleachista, Narutosta, Ouranista, Vampire Knigtista yms. Lisäksi ns. nuo harvinaisemmat hahmot vielä tunnistetaan!
Jep, onhan se totta että paljon on samojen sarjojen hahmoja, kuten juuri nuo luettelemasi ja vaikkapa Kingdom Hearts, mutta itsekkin olen törmännyt noihin harvinaisempiin tapauksiin ja joskus on tullut hymy huulille. Esim. Hopeanuoli cossaajia ei ole paljon ja pakko myöntää, että kyllä tuli kunnioitusta silloin, kun Hopeanuoli-ryhmä seikkaili muistaakseni animeconissa (vuonna jotain). Näin nämä cossaajat kyllä vain kuvista, mutta kyllä sai hymyn huulille. :) Ei Hopeanuoli sinänsä ole tuntematon sarja, mutta harvinaista cosplayssa.

Lainaus
Hyvähän tästä on selittää ite vielä 0 cossia tehneenä. Lupasin itselleni tehdä cossin kuitenkin ensi vuotta varten.
Sittenhän meitä on kaksi, he. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Surunmurhaaja

  • Arvuuttaja
  • ***
  • Viestejä: 2 618
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #79 : 13.09.2010 16:51:36 »
Heei, cossia! Itsekin olen tehnyt kunnioitettavat 0 cossia, mutta ensi vuonna ajattelin vakaasti osallistua! :) Ja menen kyllä perinteisellä linjalla, L on luultavasti tarpeeksi helppo cossi ensikertalaiselle. <3 (ryhdin huonontamisessa olen hyvässä alussa!) Mitään hajua ei ole vielä mistään (varsinkaan cossauspaikasta) mutta eiköhän se lähempänä selviä.

Mä kuulun siihen joukkoon, joka cossaa sitä hahmoa kenestä eniten sattuu pitämään. L ja Roy olisi nyt ykkössuosikkeja, mutta luultavasti L on niin paljon helpompi että se sopii mulle ihan perfectosti. Saa nähdä, mitä tulee, mutta mä olen niin cossaamassa seuraavalla kerralla. Innostuin siitä jo silloin, kun kuulin siitä, mutta nyt olisi kai parhaimpia mahdollisuuksia osallistua.
Vanhan runontekijän sanoin
Täynnä uhmaa ja kauneutta
Luon rannanmitan valkeaa vaahtoa
Sinut kauniina kuin kärsivä jumala