rosegold, uuuu, Conania. Tuttu sarja, mut ikinä en sitä oo lukenut, koska jotenkin jo teini-iässä se pokkarien valtava määrä sai aika kauhistuneeksi... XD Ku itellä on aina vähän se, että edes ajatuksen tasolla suunnittelee lukevansa koko sarjan loppuun (eri juttu sit, toteutuuko se ikinä), ja Conanin kaa totesin heti et joo ei toivoakaan XD Enkä kirjastoista ikinä löytänyt ekaa tai edes tokaa osaa, vaan tyyliin numerosta 12 eteenpäin, joten ei tuntunut hyvältä idealta edes aloittaa. Oon kyllä kuullut, että se on hyvä sarja (vaikka ehkä vähän kärsii just siitä, miten pitkä se on).
Mäkin olen palannut vanhan mangasarjan pariin, nimittäin Fushigi Yuugin! Bongasin kirpparilta yks päivä muutaman pokkarin ja päätinpä sit ostaa ne. Kirjastosta lainailin puuttuvia osia niin oon päässyt lukemaan sitä niin, ettei jää yhtäkään pokkaria välistä. Luin Fushigi Yuugia joskus 13-vuotiaana ja tykkäsin tosi paljon, mutta ikinä en päässyt sarjaa loppuun asti parista syystä johtuen. Suurin syy oli se, että kirjastosta oli tosi hankala löytää osia järjestyksessä, kun pääkaupunkiseudun kirjastossa ne on niin hajanaisesti, et pari pokkaria yhdessä kirjastossa, seuraava toisessa, sitä seuraava kolmannessa jne. Varausjärjestelmät ei niihin aikoihin ollut läheskään niin edistyneitä kuin nykyään, kirjan varaaminen maksoi, enkä muutenkaan silloin penskana tajunnut niistä mitään. Niinpä sit luin sitä mukaan, kun kirjastoista satuin löytämään, ja sit kun lopulta luin niin, että oli välistä jääny tyyliin just vain yks pokkari, olin ihan pihalla kaikesta 😅
Toinen syy oli se, että juonessa tapahtui asioita, joista en todellakaan tykännyt, niin sitten lopulta vähän niin kuin rage quittasin enkä lopulta enää edes yrittänyt löytää seuraavia pokkareita. Mulla ei olekaan vielä tänäkään päivänä mitään hajua, miten koko tarina lopulta päättyi. Nyt mä kuitenkin aion ottaa siitä selvän ja lukea mangat loppuun, vaikka vähän oon jo valmiiksi kauhuissani XD Koska siellä on edelleen ne asiat, joista en teini-iässä tykännyt, niin saas nähdä, miten hyvin siedän niitä nyt 😅 Mut kuitenkin haluun nyt viimein, sen about 17 vuotta myöhemmin, saada koko sarjan luettua, koska mä tykkäsin siitä silloin, ja tykkään edelleenkin! Vähän on alkanut ficcausjalkakin vipattaa sarjan suhteen, joku Hotohori/Nuriko-ficci olis ihana...
Tässä mangaa lukiessa olen myös alkanut taas miettiä, pitäisikö katsoa Fushigi Yuugin animeversiotakin. Juonellisesti en tiedä, miten uskollinen sovitus se on, mutta onhan piirtojälki kyllä melkoinen verrattuna mangan tyyliin 😅 Mangan tyyli on kyllä sellainen, että ei sitä oikein vois animesarjaan suoraan siirtää, ja noh ysärianimeilla tuppaa olemaan se rouhea ysärianimeiden tyyli, mistä mä kyllä pohjimmiltaan tykkään, et ei sen puoleen! (Eri juttu sit, miten hyvin se sopii Fushigi Yuugille.) Siellä olis kans tosi hyvii ääninäyttelijöitä, mm. Midorikawa Hikaru ja Koyasu Takehito... En tiedä yhtään, mitä teen, mutta ainakin aion nyt lukea ton koko mangan ensin loppuun. Mulla on tässä muutaman muunkin sarjan katsominen kesken niin en ota tähän väliin mitään uutta katseltavaksi.