Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 210931 kertaa)

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
Vs: Japanilainen populaarikulttuuri
« Vastaus #940 : 05.12.2020 08:51:09 »
Haikyuu täälläkin viikottainen rutiini, säästän sen itse aina lauantaiaamulle, jolloin olen virkeämpi ja aivan parasta aloittaa viikonloppu lentisurveloiden kanssa, aamukahvi kourassa.

Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • Elämme kovia aikoja, ystävä hyvä
« Vastaus #941 : 14.12.2020 20:34:12 »
Lainaus
Muutimme juuri uuteen asuntoon, jonka yhdestä huoneesta tehtiin animehuone  ;D Samalla siis työ- ja vierashuone, mutta siellä on meidän kaikki sarjisjutut: liisteröitiin japaninkielistä Haikyuuta seinään tehosteraidaksi ja figuurit vitriiniin. <3
Eikä! Kuulostaa tosi hienolta! Oi että, olispa itelläkin tilaa tehdä jotain. Eipä sillä, että mulla edes olis mitään, mitä pistää esille. :D Haikyuu-tehosteraita kuulostaa kyllä erittäin buenolta. Kai se oli vielä jostain eeppisestä kohtauksesta? :0

Nyyh, neloskauden viimeinen jakso perjantaina! Ja sitten seuraavaa kautta saakin varmaan odottaa ties minne asti, vaikka nyt onkin sarjis tullut loppuunsa (ja tykkäsin kyllä siitä, mitä ammatteja Furudate oli jokaiselle antanut). Ilahduttavaa, ettei kaikki jatkaneet suuren tason pelaajina ja valitsivat ihan tavallisiakin ammatteja lukiopelaamisen jälkeen.
Spoiler: näytä
Vaikka olisihan mun lemppani Nishinoya voinut jatkaa ammattipelaajana, mutta toisaalta maailmanmatkaaja sopii hänelle myös erittäin hyvin.

Hyppää mukaan!

(Ava & banneri by Sokerisiipi)

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #942 : 14.12.2020 21:50:45 »
Tuopa, Grenade!

Koukutuin muuten myös Jujutsu Kaiseniin. Sarja, jota kuvaa hyvin sana cool!!
Hehkutan myöhemmin lisää  8)

Fairy tale

« Vastaus #943 : 19.12.2020 12:10:08 »
Voi vittu tai siis anteeks, voi pyssy! Nyt pientä henk.koht. vuodatusta. Olen sitä ikäluokkaa, jonka aikana katseet olivat kääntyneet Yhdysvaltoihin ja siellä tuotettuihin sarjoihin. Siis kaikkihan halusivat matkustaakin sinne. Olen vai vierestä seurannut kuinka Japani ja kaikki siihen liittyvä ovat nostaneet päätään varmaan just mangan ja animen kautta. Ihan oikeasti luulin että eihän sellainen nyt voi mitenkään sopia mulle. Eihän siinä kolahda mikään. Tai lähinnä ehkä inhoan suurisilmäisiksi piirrettyjä hahmoja, joista en vain tykkää. Joten - onpa helppoa välttää koko aihe.

Lukioikäinen kummityttöni fanittaa Pottereita ja Yuri!!!on Icea (ja ties mitä muuta). En tiedä kuinka tuttuja kaikki nää foorumit on hänelle tai käykö hän esim. täällä lainkaan? Pitkäisiköhän olla varuillaan. (Ei se tiedä että kummitäti fikkaa). On hurja ajatus että mä tämänikäisenä ihan oikeasti innostun uusista aioista ja on asioita jotka vielä kolahtavat oikein lujaa. Olen löytänyt itseni viime aikoina netistä tönkimästä ties mitä Japaniin liittyvää. Minä, ihan oikeasti.  :) Ja löysin sivuston, jonka kautta pääsisin katsomaan nyt täälläkin esille nostettuja animesarjoja. Saas kattoo koska hurahdan niihin. Tai sitten en? Olen vain niin fiiliksissä Yuri!!! on Icesta (ja ei saa pantata sitä elokuvaa enää kauaa - melkein itken täällä).

Hehee, enpähän pääse sammaloitumaan enkä hitsi edes jäkälöitymään kun tällaista pientä tapahtuu. Nyrjähdyksiä pääkopassa ja omassa ajattelussa. Tää elämä on toisinaan tosi kivaa. Nyt kaikki jonoon niin voin halata teidät kaikki ruttuun!  :-*

Röhkö

• Otaku
  • Oot kuuma.
« Vastaus #944 : 19.12.2020 15:59:38 »
Fairy tale, welcome to the Dark side!  ;D
Itselleni uudet kiinnostuksen kohteet ovat tarjonneet aina paljon hyvää, etenkin ystäviä ja oivalluksia.
Japanista tuli hetkellisesti myös osa omaa työtä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2021 16:56:58 kirjoittanut Röhkö »

Larjus

• Ю́рьевна
  • En kaipaa teksteihini parannusehdotuksia tms.
    • twitter
« Vastaus #945 : 16.01.2021 15:17:25 »
Tajusin just eilen et mähän seuraan nyt useampaa parhaillaan julkaistavaa animesarjaa kuin ajattelinkaan, kun Nanatsu no Taizain ja Dr. Stonen uudet kaudetkin alkoi juuri. Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten :D Mutta ei pöllömpi päätös aloittaa se nyt, koska hölmö huumori puree muhun, ja muutenkin BSD:ssä oon tykännyt eniten sen kaikista huumorikohdista. Noiden lisäksi mulla on ollut katsonnassa Osomatsu-sanin kolmas kausi ja Hanyou no Yashahime. Jujutsu Kaisenkin joo, tosin siinä nyt oon vähän tipahtanut kelkasta ja jäänyt jälkeen (6 jaksoa katsottuna).

SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä. Yleensä oon huono seuraamaan useampaa sarjaa kerralla, ja aina jotkut jää jalkoihin ja pysyn vain parin tahdissa, mutta nyt noissa aloittamissani on niin paljon mulle tärkeiden sarjojen jatkoja yms., että ehdottomasti haluan pysyä niiden mukana (sillä Jujutsu Kaisenilla ei ole niin väliä :D). NnT tosin on sellainen, että olen mangan lukenut melkein kokonaan, niin tällä hetkellä julkaistavien jaksojen sisältö ei tule yllätyksenä (tosin mangan luvustakin on aikaa niin eihän sitä kaikkea muista). Mut on niin paljon, mitä odotan näkeväni! Ja sit esim. Hanyou no Yashahimen suhteen oon ihan täpinöissäni, kiitos uusimman jakson *-*

Жүрегім сені таңдады.

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #946 : 18.01.2021 18:45:32 »
Lainaus käyttäjältä: Larjus
Samaten päädyin muutama päivä sitten aloittamaan Bungou Stray Dogs Wan!in, vaikka ajattelin, että jos sen katsoisin niin sitten joskus kun kaikki jaksot on julkaistu aikapäiviä sitten
Mä en kestä, kun ne on niin söpöjä siinä, aaa. :D Sopiva kymmenen minuutin söpöyspaketti alkuviikkoon. Ja on ainakin sopivaa vastapainoa sille, mitä se sarja yleensä tarjoilee. :D

Uusi kausi, uudet kujeet. Mitäs kaikkea mä ehdin jo katsoa, hmmh... Ensin ainakin katsoin Akudama Driven loppuun. Olin sen jossain vaiheessa dropannut, mutta sitten kuulin huhua, että se paranee loppua kohden ja niinhän se tekikin, bingesin sen yhdessä illassa loppuun ja viimeinen jakso oli kyllä visuaalisesti tosi nätti ja oli mielenkiintoista seurata sarjaa, joka kohteli päähenkilöitään tällä tavalla.

Tältä kaudelta jatkan Jujutsu Kaisenia, joka juuri jatkuikin ykköskauden toisella puoliskolla. Uusina nappasin tällä hetkellä katseltaviksi 2,43 ja tuon Larjuksen mainitseman SK8:n. Mietin hetken, aloitanko 2,43:sta, mutt uteliaisuus otti voiton ja lopulta jäin katsomaan, kun tykkäsin siitä, että kumpikaan päähahmoista ei ollut ihmisenä vain hyvä tai huono, vaan he molemmat tekivät virheitä. (Kun huoh, joskus urheiluanimeissa se päähenkilö on Hyvä ja Virheetön Ihminen, mutta häviää vaan, koska on vain huono pelaaja tai ei ole yhtä hyvällä tasolla kuin muut, ja sitä samaa kaavaa ei aina jaksaisi)
Lainaus käyttäjältä: Larjus
SK∞:n aloittaminen houkuttais, mutta saas nähdä.
Ainakin kahden ekan jakson perusteella vaikutti ihan mielenkiintoiselta!
Hyppää mukaan!

Grenade

• Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
« Vastaus #947 : 29.01.2021 11:55:41 »
#julmatuplapostaaja

Fruits Basketin viimeinen kausi alkaa näyttää todemmalta kuin uskoisikaan! Tämän mukaan se starttaisi huhtikuun alussa.

Mä ihan luulin, että tätä pitäis odottaa ainakin vuosi, mutta ei näköjään. Toivottavasti huhtikuu pitäisi paikkansa! Vaikka en kyl tiedä, onko mun sydän vielä valmis tähän. 
Hyppää mukaan!

Eririn

• valomiekkalesbo
  • Jedi like my father before me
    • lesbian with a sword and a grudge
« Vastaus #948 : 30.01.2021 23:37:45 »
Toivottavasti pitää paikkansa, että huhtikuussa alkaisi Furuba. Tätä on odotettu! Tosin samalla en ole valmis - ja olen sentään mangani lukenut ja tiedän, mitä tuleman pitää. Mutta se on oikeasti mulle iso juttu, että sen kaiken näkee animoituna ja puhuttuna! Kakkoskausi oli emotionaalinen vuoristorata ja oli hauska katsella tumblrissa anime onlyjen kommentteja xD useammasta meni linjalla "honey, you've got a big storm coming". (en tietenkään spoilannut, kunhan ajattelin itsekseni ja kommentoin kaverilleni, joka on myös mangan lukenut)

Furuban kakkoskaudesta nostan erityisesti esille Machin. Mangassa siihen ei niin kiinnittänyt huomiota, mutta animessa todella huomasi, miten hiljainen hän on. Jotenkin hänen taustatarinansakin särki sydämeni vielä lujemmin kuin mangassa.

Mutta joo, kolmoskautta innolla ja pienellä kauhulla odotellessa^^
We had each other. That's how we won.