Kirjoittaja Aihe: Japanilainen populaarikulttuuri  (Luettu 313931 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #300 : 21.05.2011 13:59:10 »
Gurglburglburgl... taitaa jäädä Bleach-cossi tekemättä, ei vaan innosta sitten yhtään.
Tekisi vaan mieli palata Narutoksi (koska animecon= narutocon :D) Mutta tummantummanmustanruskeilla hiuksilla se ei ole vaihtoehto ainakaan ilman peruukkia... yhyy. Vaikka menen kyllä ensi viikolla Turussa oikeaan peruukkikauppaan tarkastamaan tarjonnan... hirvittää vaan ajatuskin niistä hinnoista.
 Toinen vaihtoehto on Kankuro, jos kaveri alkaa Kibaksi. Se vaan vähän mietityttää, että Kankun vaatteissa mahtaa tulla hemmetin kuuma.

Mikähän pakkomielle se minulle oikeasti on, että on pakko olla cossatessa parituskokoonpano? Animeconia 2009 on esimerkiksi täysin syyttäminen siitä, että SaiNarusta tuli allekirjoittaneen OTP♥
Tässä olisi nyt tilaisuus synnyttää KankuKibasta uusi... ;D

Lainaus
Tooshiroo maksaa 103dollaria ja Rukia 89dollaria eli siinä on eroa 14dollaria eli n. 10 euroa. Aika kallista, sanon minä. Muttamutta...
Hitsugaya-cossi (ja kaikki muutkin) saatavilla myös UK:sta, jolloin hitsugayan hinta on 69 puntaa (laskekaa joku paljonko tekee euroissa), mutta ainakin olettaisi, että shippaaminen suomeen saattaa käydä aavistuksen nopeammin?

//Naruto-peruukki Ooohh. I want it♥ Tuntuu, että peruukeista on tullut jotenkin hienompia(?) verrattuna siihen, kun viimeksi kävin tuolla sivuilla...
AAahh, kaunista.
Eikun haluan sittenkin cossia tätä
« Viimeksi muokattu: 21.05.2011 15:21:31 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #301 : 21.05.2011 14:39:56 »
Olenko ainoa, joka parittaa Ikutoa ja Tadasea keskenään?

Tosi harmillista, ettei yhtäkään Ikuto/Tadase tai Nagihiko/Rima näyttäisi olevan missään päin nettiä  ( No, täytynee kai itse kirjoitella).
Et ole ainoa, ne kaksi (Ikuto ja Tadase)... loistava paritus♥ Täällä ainakin yksi, joka varmasti lukee, jos kirjoitat :) On vaan jotenkin vähän kehdonryöstäjä-olo noiden kanssa, muuten olisin varmaan itsekin kirjoittamassa jotain (kunhan saisi luettua vielä eteenpäin, 7 pokkaria takana) :D

Tuntuu, että tosiaan harmillisen usein ne omat suosikkiparit... niistä on vaikeaa löytää ficcejä :-\ Oli fandom melkein mikä hyvänsä. (köhöm, enkä suinkaan ajattele Furubaa ja KureGurea tai mitään sellaista xD Naruton Shikamaru/Asuma on myös hyvä esimerkki).
Tietysti on poikkeuksiakin, kuten just Yuuri/Wolfram joka on ♥ ja sellainen, johon voi aina palata. Ja sitä ainakin löytyy ihan kunnolla materiaalia, ettei tarvitse pyöriä ympyrää niissä 20:ssä olemassaolevassa ficissä.

Argh, odotan viimeisintä La Esperancaa kuin kuuta nousevaa (anteeksi klisee), mutta kun... tuskaaa! Ehkä tulevalla viikolla... onegai...? *puppyeyes*

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #302 : 22.05.2011 20:24:50 »
Minoon taas ihan pihalla keskustelusta, kun en noita sarjoja tunne. :D Mutta minkäs teet.
Kuitenkin nyt on paha paikka... tiedättekö?

Se tunne, kun olet täysin koukussa johonkin sarjaan ja tajuat, että sinulta puuttuu välistä yksi osa etkä voi enää jatkaa lukemista kun sitä ei löydy mistään?
EN KESTÄ, mulla piti olla conaneita 40 asti kaikki, mut ei tokihan sieltä piti puuttua 33, 35... sit niit jotain muita. En kestä. Divareita/kirjastoo oon yrittänyt koluta, mutta tuloksetta. Onnekseni löyty sentään yhdeltä kirpparilta Conan 3, jota ei oo löytynyt mistään (1-3 osat ku on jotenki katoavainen luonnonvara). :) Enää puuttuis vaan 2 noista alkuosista. :>

Onko muuten muut seurannut viel Bleachiä aktiivisesti, kun siitä ei oo ollut puhetta oikeen sitten monen osan? Ite seuraan edelleen, nyt menossa 25.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #303 : 22.05.2011 20:46:10 »
Oli fandom melkein mikä hyvänsä. (köhöm, enkä suinkaan ajattele Furubaa ja KureGurea tai mitään sellaista xD Naruton Shikamaru/Asuma on myös hyvä esimerkki).

Ei KureGure... Kureno/Uo-chan, plz! Furuba on yks niistä harvoista sarjoista, joissa hyväksyn vain canon-paritukset (poikkeuksena Tohru/Hatori!). <3

Odoshi, hieman turhankin tuttu tunne... Sama mistä puhut, mangasta, kirjoista tai mistä vaan!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #304 : 22.05.2011 21:57:15 »
Lainaus
Onko muuten muut seurannut viel Bleachiä aktiivisesti, kun siitä ei oo ollut puhetta oikeen sitten monen osan? Ite seuraan edelleen, nyt menossa 25.
Viimeisin luettu Bleach on 21, ja se jotenkin lässäytti jatkamishalut ainakin tällä rintamalla. (toisaalta kaveri vilautti seuraavaa osaa ja se näytti jo huomattavasti paremmalta... :D). Olen vähän kahden vaiheilla bleachin kanssa, mutta se on varmaa, että ostamiseen en rupea. Eipä kyllä olisi rahaakaan... :'D

Lainaus
Ei KureGure... Kureno/Uo-chan, plz! Furuba on yks niistä harvoista sarjoista, joissa hyväksyn vain canon-paritukset (poikkeuksena Tohru/Hatori!). <3
Mutta kun KureGure on niin ihanan traaginen ja kieroutunut ja... ahh♥ Siinä parituksessa on kaikki, mutta jos haluaa välttämättä canonia, niin tökkää vaan Akiton kolmanneksi sinne väliin ;D *köh*Enkä suinkaan ole kirjoittanut "ficcisarjaa", jossa molemmat miehet pettävät omia canonrakastettujaan. *köh*

Hitto, ensi viikolla pitäisi lukea liukuhihnalta hopeanuolet 6-10, että saisi palautettua ne kirjastoon ennen muuttoa. Siinä yksi sarja, jota myös lainailen, mutta ei ainakaan näillä näkymin jäisi harmittamaan, vaikka jäisikin kesken.

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #305 : 23.05.2011 00:53:59 »
Lainaus
Onko muuten muut seurannut viel Bleachiä aktiivisesti, kun siitä ei oo ollut puhetta oikeen sitten monen osan? Ite seuraan edelleen, nyt menossa 25.
Viimeisin luettu Bleach on 21, ja se jotenkin lässäytti jatkamishalut ainakin tällä rintamalla. (toisaalta kaveri vilautti seuraavaa osaa ja se näytti jo huomattavasti paremmalta... :D). Olen vähän kahden vaiheilla bleachin kanssa, mutta se on varmaa, että ostamiseen en rupea. Eipä kyllä olisi rahaakaan... :'D
Niin no raha ongelma on ihan ymmärrettävä, mutta suosittelen kirjastosta tai jostain lainaamaan. Sarja kyllä muuttuu hieman tuossa +20, mutta en ole nähnyt sitä pahana asiana kuitenkaan (ehkä hiukan kummastuttavana), mutta taas alkaa mennä mielenkiintoiseksi, joten suosittelen. :> Toisaalta se sarja on kyllä sellainen, jota voisi lukea ihan vain pelkkien hahmojenkin puolesta (Renji, Hitsugaya, Hichigo, Tatsuki...♥), että elä lopeta kesken :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Noruz

  • pandafanaatikko
  • ***
  • Viestejä: 136
  • KH-kaudella
    • Love♥Shine- Noruzin blogi
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #306 : 23.05.2011 20:46:17 »
Odoshi, ihan mun tuttuja. :3 Toine opiskelee amikses ompelupuolel ja toine o muute vaa pro. :D

Pitäs alkaa kyl pikkuhiljaa ompelee sitä. XD
Nyt se on virallista. ♥

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #307 : 24.05.2011 14:42:06 »

Hei, onko La Esperanca -mangan kuudes osa tullut jo kauppoihin??
Juu, jo viime kuussa. Nyt kun se vikakin osa ilmestyis. Anime-lehden mukaan sen olisi pitänyt ilmestyä jo, mutta, mutta... Ehkä se nyt tällä viikolla ilmestyisi.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011 10:00:39 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #308 : 24.05.2011 23:39:20 »
Purriainen, olen out of fandom at the moment, mutta kyllä yksi keskeneräinen varmaan vielä joskus valmistuu ;)

Lainaus
Anime-lehden mukaan sen olisi jo pitänyt ilmestyä jo, mutta, mutta... Ehkä se nyt tällä viikolla ilmestyisi.
Täällä yksi, joka toivoo samaa...

Japan popin edellisessä numerossa oli tapahtunut uudistuksia ja täytyy sanoa, etten ollut kyllä ollenkaan tyytyväinen (taitaa tilaaminen loppua tässä piakkoin). Harmittaa suuresti, että ne listat ilmestyneistä/uusimmista mangoista, animeista ja leffoista lähtivat veks lehden loppupuolelta, muutenkin oli jotenkin ankeampi tuo viimeisin lehti. Mistä tässä nyt kattoo, josko vaikka uusi Ouran olisi ilmestynyt? Ei ihminen jaksa nettisivuilla pomppia tuollaisen pikkutiedon perässä, lehdestä ne löytyivät ennen niin nätisti.
Buu. :(

Lainaus
Se tunne, kun olet täysin koukussa johonkin sarjaan ja tajuat, että sinulta puuttuu välistä yksi osa etkä voi enää jatkaa lukemista kun sitä ei löydy mistään?
Huhhuh, tuo on kyllä vihoviimeistä. Toisaalta, jos ei ole mikään paniikki saada sitä puuttuvaa osaa, niin metsästyksen riemu on sekin ihan metka tunne. Siis olettaen, ettei se osa ole yleisten tietojen mukaan täysin loppuunmyyty (eikä uutta painosta tulossa).
Wallflowerin kanssa minulla on vähän tuollainen tilanne, löytyisikö tyyliin 1-8 ja 10-18(?), ysi puuttuu välistä, kun noita tuli silloin bongailtua divareista ja ostettua sekaisessa järjestyksessä. Toisaalta siitä on varmaan pari vuotta aikaa, kun olen noita viimeksi edes lukenut, ja anime on katsottuna, joten ei ole mitään hinkua täydentää kokoelmaa^^ (tässä maailmassa on nimittäin ihan liikaa mangaa, jotka olisi kaikki kiva kerätä).

Tietääkö joku, löytyykö Princess Princessin jatko-sarjaa Princess Princess + :aa englanniksi mangana?
« Viimeksi muokattu: 24.05.2011 23:41:47 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #309 : 27.05.2011 02:33:08 »
Tuun taas puhumaan turhia! o/

Te, jotka olette seuranneet Furubaa ja hehkuttaneet sitä täällä; miksi ette ole pakottaneet minua aiemmin lukemaan mangaa ihan ykkösosasta lähtien ja kieltäneet vain niitä näitä osien selailuja? ÄÄÄ nyt ajattelin vihdoin ja viimein aloittaa sen mangan lukemisen ensimmäisestä osasta lähtien kunnolla ja olen todellakin jättänyt paljon kokematta pelkällä animen katsomisella. Ihana, joissain kohdissa jopa melkein itketti (ja en muuten itke kovin helposti leffoissa, kirjoissa, peleissä tms). Nyt on vasta takana 1-4 ja huomenna meen ryöstää kirjastosta loput (jos ne siellä viel on). <3 *hehkuttaa innoissaan*

Ensinnäkin nää hahmot on paljon syvällisempiä mangassa, joten toisin sanottuna rakastan niitä vaan kahta kauheemmin Aaya (tuo lempinimi<3), Shigure ja Hatori kolmenkopla<3 Ja Haru, sekin on niin uskomaton hahmo niin persoonallinen kahdessa eripersoonassaan! Ja Momiji, vaikka se hiukan rasavilli ja osittain jopa ärsyttävä tapaus onkin niin se sen tarina/elämä ja ne puheet, kun se on "vakava" ovat jotain herkkää. ;___;

Ja ne yaoiviittausket, Shii/Aaya...noms<3 I love them.
Unohtamatta Yuki/Harua, vaikken Yukista silleen erityisesti pidäkään.

Tykkään myös Uo-chanista ja Hana-chanista! Söpöjä. Joo, moi tykkään kaikista.


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #310 : 31.05.2011 11:02:40 »
Siis mitä, eikö La Esperançan seitsemäsosa ilmestynytkään nyt tässä kuussa ollenkaan, kun ei kaupoissa näyttänyt olevan? Vai onko tää sitten vaan niin tuppukylä, ettei täällä ilmesty mikään ajoissa?
Ei muuten, mutta on tullut odotettua sitä ihan hemmetisti. Haluun tietää miten siinä käy... Toivottavasti se nyt ilmestyisi pian. Tässä rupeaa käymään malttamattomaksi.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Doubleblade Miriko

  • Fanfiction Collector
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #311 : 31.05.2011 21:01:46 »
Hah, hah! Mä oon saanu sen kirotun puvun ommeltua! Oli yllättävän hirvee muokkaaminen vanhasta taekwondo puvusta ja sitä piti pienentää ja muokata ja apua. Peruukki tuli mulle ulkomailta ajat sitten ja se o täydellinen, samoinku kengät, kengistä vaan lähtee olkia jokapaikkaan. Miekka o alotettu, siitä tulee oikein hyvä, muotoilen sen eka eristelevystä ja siihen epoksia(vähä ku lasikuitua) päälle ja sen päälle maali. Se o kiva kun se o melkein mun kokonen. Tuntuupa, että oon ainoo Hollow Ichigo kesän coneissa, se o niin aliarvostettu hahmo.

Jep, Odoshi, Masamune o hieno, samoin ku First Tsurugi ja Buster Sword. Mulla o Tsurugin metallinen pienoismalli kiinni laukussa. Mutta Masamune o hienoin, mitä mä antasinkaan että saisin sen...

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #312 : 01.06.2011 00:40:08 »
tirsu, oon meinannu jo monta päivää tulla "avautumaan" samasta aiheesta, missä hemmetissä se viipyy??
Sen edellisen osan kun voi melkeen sanoa päättyneen eräänlaiseen cliffhangeriin...
Joku raportoi tänne heti, kun vihdoin löytää La Esperanca seiskan kaupasta, nee?

Lukemisen puutteessa kahlaan vanhoja "yaoi"-mangoja(/sarjoja) uudestaan läpi, tällä hetkellä "kierroksessa" Hyouta Fujiyaman 2 mangaa sisältävä sarja: Ordinary crush. Hauskaa, kevyttä, välillä "aivot narikkaan" -tyyppistä lukioromanssia, muutenkin nuo kirjat ovat vähän sellaisia sekamelskakeitoksia, kun about puolet pokkarista on päätarinaa ja loput erinäisiä bonustarinoita.
Tykkään mangakan piirrostyylistä, mutta tarinankuljetus ei aina ole ihan sieltä parhaasta päästä. (tästä esimerkkinä Sunflower, jonka olen lukenut vaan kerran ottaen huomioon, että siitä kun sain sen on jo pari joulua aikaa).

Kesä tulee, coneja alkaa olla (ja on varmaan jo ollutkin?)... kiinnostaisi tietää, että mistä coniohjelmasta tykkäätte eniten, millaista coniohjelmaa haluaisitte nähdä... etc.?
Kauhea conikaipuu iski päälle, kun luin tässä päälle viikko sitten Animeconin nettisivuja :D
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011 01:17:48 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Garesu

  • Vieras
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #313 : 01.06.2011 07:44:05 »
*taputtaa Odoshille*

Jee! Anime ei ole kyllä mitään verrattuna mangaversioon, kun se anime jää vaan jollain tavalla kesken. Furuban loppu on vaan niin herkullinen! Mangaka - jonka nimen ehdin jo unohtaa - tuo ihan kauheasti yllätyksiä ja se pitää Furuban ihan sairaan koukuttavana ja sitä ei vaan voi jättää kesken, nimim. luki kaikki osat pääsiäisen aikana. ;D

Mutta kuten jo sanoin, Furubassa canon-paritukset ovat parhaita. Lukuun ottamatta Tohru/Hatoria. Yuki/Harukin menettelee. ;)

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #314 : 03.06.2011 10:39:01 »
Vihdoinkin.
Georgesin ja Robertin tarinan viimeinen osa ilmestys tänää. Vähänkö olin pomppia ilosta, kun näin sen kaupassa.  ;D Vaikuttaa hieman muita osia paksummalta, hmm.
Nyt on pakko mennä heti lukemaan - ajattelin ensin vaan käydä täällä ilmottamassa, että se on ilmestynyt... :D

//Spoilaa. Aivan ihana loppu. ^ ^ Muutenkin vika osa hyvä. Selitti kaikki aukinaiset asiat ja sitä rataa. Ja se lopun sormus-kohta... Itse mielsin ne lupaussormuksiksi. ^ ^
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011 15:22:17 kirjoittanut tirsu »
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Cosplay-topic
« Vastaus #315 : 03.06.2011 14:45:00 »
Miri, sinähän se oot edistynyt :> voikun mäkin oisin edistynyt yhtä paljon... puku on vielä aloittamatta ja näyttää ny sille, että taidan ostaa sen puvun, että pääsis hiukan halvemmalla. Ja sä siis tuut Hollow Ichigona, siistiä. :> Se on kyl jotenkin aliarvostettu hahmo, sääli sinällää, mut hienoo et sä sitä cossit. :>


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #316 : 03.06.2011 15:05:01 »
Tuohon furubaan, joo kieltämättä yksi niistä harvoista sarjoista joista canonparitukset on jees :'> kun yleensä canon paritukset vaan ärsyttää (miettikää nyt joku Ed/Winrykin o.o). Ja muutenkin sarjassa on yllättävän paljon (siis mangassa) sellasita spygologista pohdintaa, joka on oikeestaan välillä ihan koskettavaa luetutavaa. :> Momijilta tulee paljon sellaista pohdintaa, kuten myös Shigurelta ja Hatoriltaki. Noh, muiltakin kuten Toorulta (tai no sen äidiltä lainattuja).  :D

//Hei muuten. Tuli vaan mieleen, kun conikesä tosiaan alkaa olla jo käsillä ja Bakaconkin on ollut jo niin miltä te finiläiset näytette, jotka pyöritte coneissa (ja muutkin)? Ois kiva nähdä kuvia niin jos sattuu joskus näkemään voi tulla vetäiseen hihasta, he. Minut löytää galleriasta, samalla nickillä kuin täälläkin, jees jees.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011 16:02:14 kirjoittanut Odoshi »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #317 : 03.06.2011 19:49:45 »
tirsu, miten olen onnistunut missaamaan tuon mainitsemasi spoilerikohdan?? :o
Spoiler!luin promenadessa jostain sormuksista ja sitten selasin hulluna taaksepäin, mutta en löytänyt mistään mitään sellaisia?? Menee vissiin uusintalukuun... väsymys ilmeisesti verottanut tarkkaavaisuutta ja tajuamista ylipäätään...

Furuban elämänfilosofiat on kieltämättä ihanaa luettavaa, olen kyseisen sarjan parissa kyynelehtinyt noita lukiessa varmaan enemmän kuin mitään muuta sarjaa lukiessa. Sellaiset "arkiset" pienet jutut furubassa liikuttaa paljon enemmän kuin isot huipennukset muissa sarjoissa^^

Conitus... ainoa, mikä tulevaa conittamista varjostaa, on nuo kesätyöt. Kun ei millään voi olla varma, että saako vapaata just sillon, Animeconinkin aikaan allekirjottaneella pitäisi vissiin olla töitä, mutta yrittänyttä ei laiteta? :-\
Varmaan ylivoimaisesti suosikkiohjelmani coneissa on cosplay-deitti, se on aina yhtä viihdyttävä^^
Sitä on tosin vielä mahdotonta sanoa, minkä näköisenä tulevissa coneissa (animecon ja tracon) tulen liikkumaan...

//Oho, niinpäs olikin, olinpa sokea :D Awwwws ♥
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011 21:11:49 kirjoittanut Violet Baudelaire »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

tirsu

  • BubblegumKnight
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • Clara, my Clara
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #318 : 03.06.2011 20:56:45 »
tirsu, miten olen onnistunut missaamaan tuon mainitsemasi spoilerikohdan?? :o
Spoiler!luin promenadessa jostain sormuksista ja sitten selasin hulluna taaksepäin, mutta en löytänyt mistään mitään sellaisia?? Menee vissiin uusintalukuun... väsymys ilmeisesti verottanut tarkkaavaisuutta ja tajuamista ylipäätään...



Se spoilerkohta oli vikalla sivulla, jonka jälkeen sitten tuleekin mangakan viesti tai miksi sitä pitäisi sanoa.
>> Don't give up. Not ever. Not for one single day. >> Clara Oswald

 >> How do sharks make babies? >> The 11th Doctor 
 >> Carefully? >> Clara Oswald
>> No, no, no - happily. >> The 11th Doctor

>> I don’t think I could ever forget you. >> The 12th Doctor

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Anime, manga ja J-dorama
« Vastaus #319 : 03.06.2011 22:05:03 »
Lainaus
Varmaan ylivoimaisesti suosikkiohjelmani coneissa on cosplay-deitti, se on aina yhtä viihdyttävä^^
Mä oon käyny Nekoconissa (2008), Bakaconissa (2009) ja Chibiconeissa (2010 ja 2011) eikä mulle sano mitään "cosplay-deitti", selventäisikö joku tyhmälle? Eeh. Oma sellainen kohokohta on coneissa final fantasy fight näistä vakio-ohjelmista (jotenki aina viralliset cosplaykisat misasan aina). Se vaan on niin viihdyttävää etenkin jos lavalla on hienoja (ja omia suosikki) cosseja ja kekseliäisyyttä hyökkäyksien kanssa.  :)

Tosin joskus tuntuu, että FFFighteissä toistetaan vaan samaa vanhaa vuodesta toiseen, mutta kyllä siellä joskus on jotain tosi viihdyttävääkin. Se on se perus, joka on pakko nähdä ja heti ku mullaki on vihdoin ja viimein cossi tahtoo itsekin mukaan! :''> Nää tosin kuuluis kai cosplaytopaan (mainostan sitä siksi, että se poistetaan muuten kokonaan :<).

Ja ne furuban filosiat juuri iskee siinä arkisuudessaan, kuten koko sarjan ydin, joka puhuu puolestaan inhimillisyydestä ja elämästä, jota voi tapahtua kenelle tahansa (tosin eläimet eivät kuulu tähän). Se on se sarjan hienous + henkilöhahmot, joissa on tosi paljon erilaisia persoonallisuuksia ja sellaista moniuloitteisuutta joka valitettavan monissa sarjoissa katoaa jonnekin juonen/genren/"ulkonäön" tai muun taakse. FMA on toinen tälläinen paljon inhimillisiä hahmoja sisältävä sarja ja myös Deathnote, vaikka siinä mennäänkin paljon syvemmälle ihmisen pahuuteen ja korostetaan ehkä liiaksi "hyvää ja pahaa" kun yritetään kuvata inhimillisyyttä. Ihminen on kuitenkin hyvä ja paha, se näkyy FMAssa ja furubassa selkeästi, pisteet siitä. :>


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”