Kirjoittaja Aihe: Vuosia vaikka muille jakaa Ginny/Hermione, S, tuplaraapale  (Luettu 2324 kertaa)

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Title: Vuosia vaikka muille jakaa
Author: Ashtray
Beta: Socker Smulan
Pairing: Ginny/Hermione
Raiting: S
Genre: suloisenkatkera angstiromance
A/N: Syntyipäs taas randomisti ja täysin etukäteen suunnittelematta teksti. FF100:een 082. Jos.


Vuosia vaikka muille jakaa

Me olimme nuoria, meillä oli vuosia vaikka muille jakaa, sota juuri ohi, kaikki hyvin, kaikki täydellisesti. Minulla sinut, meillä koko maailma. Maailma odottamassa, että me tulemme ja elämme sen.

Ja sitten sinun piti valita se helpompi tie. Helpompi, sinä sanoit, vaikka en minä tiedä, oliko se loppujenlopuksi yhtään helpompi kuin sekään, jonka päätit hylätä. Mutta sinä sanoit, että pysyisit veljeni kanssa, se olisi turvallisempaa ja varmempaa. Ehkä se olikin, en minä tiedä.

Me olimme nuoria, meillä oli vuosia vaikka muille jakaa, mutta kun sinä vihdoin tajusit, ettet ollutkaan onnellinen kaiken sen jälkeen, vuodet olivat jo kuluneet pois. Valuneet kuin hiekka tiimalasin läpi, hävinneet niin kuin naarmut, joita saimme polviimme ollessamme vielä lapsia. Ryppyjä iholla, lapsenlapsia, voi kun me olimme jo vanhoja, ei sitä oikein osannut uskoakaan. Aikaa ei ollut enää paljon, ei koko maailmaa, ei edes kaikki hyvin. Ei niin kuin vuosia sitten.

Kun silittelin hiuksiasi, jotka olivat jo enemmän harmaat kuin ruskeat, toivoin, että olisit uskaltanut jo silloin, kun olimme vielä vapaita ja kykeneviä mihin vain kunhan meillä olisi toisemme. Miten me olisimmekaan voineet elää silloin, olla onnellisia, olla ihan toisin. Ei meille nyt jäänyt muuta kuin hiljaisia loppusyksyn päiviä ja harmaita sadepilviä, toisemme ehkä, mutta sekin kuluisi pois.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:20:44 kirjoittanut zilah »
I'll pretend that my heart and my head are well.