Kirjoittaja Aihe: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)  (Luettu 5260 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« : 04.08.2010 16:11:56 »
Title: Talvinen ilo
Author: LillaMyy
Rating: S
Fandom: HP
Pairing: tulkinnanvarainen
Beta: ei oo
Personal Trainer: Emppu!
Genre: romance, fluff
Disclaimer: En omista hahmoja, enkä väitä minkään ficcissäni tapahtuvan asian olevan totta. En saa tästä myöskään minkäänlaista rahallista korvausta.
Summary: Heitin vielä viimeisen kaihoisan katseen kohti tuota tyttöä, elämäni rakkautta, joka ei tiennyt tunteistani mitään, ennen kuin käännyin lähteäkseni takaisin kylmään ja kovaan arkipäivääni.
A/N: Ensimmäinen raapaleeni IKINÄ! Älkää purko! Tai no, tää on pikemminkin 1½raapale, koska siinä on n. 150 sanaa... Ja osallistuu Het10-haasteeseen.




    Talvinen ilo

Katselin kaihoisasti kylmän linnan ikkunoista pihamaalle ja näin kuuden opiskelijan ryppään, joista viisi leikki lumisotaa ja yksi istui penkillä hautautuneena kirjaansa. Lumisodan leikkijöistä neljällä oli leiskuvan punaiset ja yhdellä mustat hiukset, mutta minun huomioni kiinnittyi penkillä istuvaan ruskeahiuksiseen tyttöön. Yksi lumipalloista lensi harhaan maalistaan ja osui ruskeahiuksista tyttöä takaraivoon. Sen heittänyt punapää taisi yrittää pyytää anteeksi tytöltä, mutta saikin kunnon lumipesun. Naurahdin. Se oli tälle ihan oikein, mitäs viskoi lumipalloja viattomien ihmisten päälle?

Siirryin hieman taaemmas ikkunalta, kun ruskeahiuksinen kääntyi katsomaan suuntaani tuntiessaan luultavasti tuijotukseni selässään. Katselin tytön täydellisiä kasvoja tämän katsoessa ikkunaa kohti näkemättä kuitenkaan häntä katselevaa henkilöä. Heitin vielä viimeisen kaihoisan katseen kohti tuota tyttöä, elämäni rakkautta, joka ei tiennyt tunteistani mitään, ennen kuin käännyin lähteäkseni takaisin kylmään ja kovaan arkipäivääni. Sallin ajatusteni kuitenkin vielä pyöriä tytön ympärillä, mutta tunteeni pidin omana tietonani. Voi, mitä tekisinkään saadakseni sinut omakseni, Hermione!



A/N2: Joo, kirjoitin tän Dramioneksi, mutta olisi kiva kuulla kun/jos joku on lukiessaan kehittänyt tähän jonkun muun parituksen *vink, vink*... Plus muutkin kommentit ovat erittäin toivottuja!
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:53:34 kirjoittanut LillaMyy »

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Siiseli

  • vurrain
  • ***
  • Viestejä: 622
  • sunshine mixed with a little hurricane
Vs: Talvinen ilo
« Vastaus #1 : 04.08.2010 17:46:55 »
Hmm, mulle muodostui ensimmäinen kuva tästä Hermiona x Neville paritukseks. Se olis söpöä, mut kyl tää dramionenakin toimii, mutten osaa kuvitella Dracon suuhun noita sanoja, en vaikka kuinka haluaisin, hän ei ole vain sellainen poika joka haaveilee, vaan sellainen, joka tekee asian eteen jotain. Tämä on mukava pätkä raapaleeksi ja jotenkin onnistuit tuomaan siihen sellaisen ilon talvesta, jota näin kesäkuumalla jää usein unhoksiin.

Mutta kiitos tälläisestä piristävästä kokonaisuudesta ^^

- Siiseli

kiitos täti Gin
ava by lady dynamite<3


kurkista lippaaseen

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo
« Vastaus #2 : 04.08.2010 17:56:16 »
Siiseli: Kiitus kommentistasi! Kyllä se varmaan Hermione/Nevillenäkin menis, mutta mä halusin ajatella sen Dramionena, koska mulle Draco on sellanen ihana hahmo, joka syvällä sisällään on sellainen haaveileva, mutta ettei se kehtaa näyttää sitä kavereilleen yms. ja sen takia on luonut itselleen sellaisen kylmän ja kovan ulkokuoren, mutta että kun sitä pääsee tarpeeksi lähelle ja antaa sille mahdollisuuden, niin sen herkkä luonne nousee esiin. :3 Hyvä, että onnistuin luomaan sen iloisen tunnelman sinne, koska sitä juuri hainkin, koska talvi on lempparivuodenaikani!

Kiitoksia itsellesi päiväni piristyksestä mukavalla kommentillasi! ^.^

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo
« Vastaus #3 : 14.12.2010 11:28:14 »
Guadalupe: Kiituus! Eikä haittaa, vaikka siinä kestikin, mie ymmärrän kyllä, koska mulla nyt vasta kestääkin kommentoimisessa... Voihan sen Neville/Hermionenakin ajatella, mutta mä en voi sille mitään, että s on silti mulle se Draco/Hermione... : D Ehkä se johtuu vaan mun oudosta mielikuvituksesta sitten, tiedä häntä...

Mä koitin keksiä niille jotain jännää tekemistä pihalla ja lumisota tuntu oikeestaan ainoalta sopivalta vaihtoehdolta, koska mitäs muuta sitä porukalla pihalla tehdään, jos siellä on kamalat kinokset lunta...? Juuu, hyh, mullakin olis mennyt jo pikkasen yli, jos Malfoy olis lähtenyt sinne pihalle, se saa luvan pysyä sisällä, tuli mitä tuli! Kiva, että se kuulosti edes hiukan IC:ltä, kun mie pelkäsin, että siitä olis tullut ihan kamalan OoC... Mutta kiitos vielä kerran! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Frederica

  • ***
  • Viestejä: 1 148
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #4 : 16.06.2014 23:59:54 »
Kommenttikamppiksesta iltayötä. :>

Selailin listauksestasi useampia tekstejä ja pidin kaikista mitä lueskelin. Halusin kuitenkin kommentoida tätä, koska tässä näkyy kykysi tehdä pienellä sanamäärällä hienoja asioita. Tuli sellainen olo, että tässä on ehkä jopa läsnä jotain oivaltavaa, kun silmäilin tekstejäsi ennen ja jälkeen tämän. Voin olla väärässä. Mutta yhtä kaikki tykästyin tähän. :3

Tässä näkyy tuollainen pehmeä kuvailutapa, joka tekee teksteistäsi todella mukavia lukea. Sama pehmeän hauska kuvailutapa näkyy esimerkiksi upeissa Muumi-teksteissäsi. Ilmaiset asiat simppelisti, käytät mukavia sanavalintoja ja tässä esimerkiksi pelaat hauskasti tuolla hahmojen hiusväreillä ja jätät katselijan arvoitukseksi. Tässä on myös hienoa vastakkain asettelua; Hermione ja lumi ovat pehmeitä, koskettavat toisiaan, kun tarkkailija on Hermionesta etäällä, kovan ja näkymättömäksi tekevän muurin sisällä. Asetelma on klassinen, mutta saat sen toimimaan hyvin ja se tuntuu siksi tuoreelta (vaikka teksti on muutaman vuoden takaa). :>

Tuo tunteiden sulkeminen ja muutenkin tietynlaiseen särmikkyyteen kääriytyminen ja huvittunut suhtautuminen Ronin (tai jonkun muun Weasleyn) saamaan lumipesuun saivat minut kyllä ajattelemaan lopussa Dracoa. Jotenkin Dracoon sopii oivasti tuollainen vahingoniloisuus. Hahmot tuntuivat lyhyessä esiintymisessään luontevilta ja omilta itseiltään. Pidän myös tuosta miten kaikki toiminta ja tekeminen ja eläminen ovat osa Hermionea ja Draco on tietyllä tapaa jähmettynyt paikoilleen, suljettu pois elämästä, jota kohti kaipaa ja kurkottaa. Tai siis, Hermione on hänen maailmansa tässä ja hän ei voi näyttää tunteitaan, voih.

Kokonaisuutena mukavaa luettavaa, hienoa kuvausta ja hahmot toimivat. :>
Kiitos tästä. <3
wooooop
Ava: Ingrid

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #5 : 17.06.2014 01:47:40 »
Iltoja!

Katselin tuolta etusivulta sopivaa ficciä, jonka voisin lukea iltasaduksi ja kun näin tämän, niin kivan kuuloinen otsikko sai mielenkiinnon heräämään.

Näin alkajaisiksi sanon, ettei mulle tullu mieleen paritusta Neville/Hermione, vaan Harry/Hermione =D En kyllä yhtää tiedä mistä tuo tuli, koska en oo koskaan lukenut Harry/Hermionea tai edes törmännyt siihen. Kaipa mä oon tälläne outo olio jostain toiselta planeetalta... :-D Toisena sanon, että kun selvisi ficin oikea paritus, niin se ei tullu yllätyksenä, koska mielessäni ajattelin, että jos tää ei oo Harry/Hermione, nii sitten sen täytyy olla Dramione.

Miten vaan, se mun toinen veikkaus meni oikein, mut en osaa vieläkää kuvitella Dracoa ajattelemassa noin, vaikka nyt oonkin yrittänyt totutella itseäni siihen lukemalla Dramionea joskus ja kirjoittamalla sillä parituksella. Kaipa Draco on vain jääny mun mieleen ilkeenä ja toisia kiusaavana luihuisena.

Kuitenkin tuosta huolimatta mä pidin tästä ja se kohta kun kaikki muut leikkivät lumisotaa ja Hermione vain lukee kirjaa oli jotenkin niiiin hermionemaista ja tykkäsin siitä. Virheitä en tästä tekstistä löytänyt ja muutenkin sun kirjoitustyyli on kivaa luettavaa, joten ei mulla ole muuta sanottavaa kuin että tykkäsin ja paljon. <3
-Mix
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #6 : 17.06.2014 15:07:53 »
Frederica: Hihih, nyt iski uteliaisuus, että mitä kaikkea sä oikein luit sieltä, jos kaikki kerta kolahti. Tämä oli kyllä jotenkin sellainen ahaa-elämys kirjoittajana, että olet ihan oikeassa sen suhteen. (:

Voi, apua, en mä osaa edes vastata mitään, kun olen niin otettu kommentistasi! :'D Täytyy kai vaan sanoa tähän loppuun, että kiitoksia kovasti ja erittäin syvä kumarrus tästä kommentista! Arvostan, että näinkin vanhaa tekstiä jaksetaan kommentoida näin syvällisesti edelleen! ((: <3

Mixiuu: Et ole outo, Harry/Hermione kuului allekirjoittaneen yksiin suosikkiparituksiin aikoinaan, nykyisin en osaakaan sitten enää sanoa, melkein kaikki toimii... :D Mun fanon-Draco on vain sellainen väärinymmärretty ja satutettu poika, joka purkaa sitä omaa kipuaan toisiin, joten siksi tästä tuli ehkä näinkin erilainen versio ko. herrasta. Kiitoksia kovasti kommentista, ja toivottavasti kelpasi iltasaduksi! (;

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #7 : 02.08.2015 13:15:19 »
mimamu: Kääks, mistä ihmeestä sä edes löysit tämän viis vuotta (apua, oikeasti, VIISI VUOTTA?!) vanhan tekstin?! :D Haa, mä en edes ollut ajatellut missään kohtaa, että ilman hiusten värien mainintaa (tai niiden muokkaamisella) tästä olisi saanut kelmi-ficcinkin, jännää, miten jonkun lukijan kommentti saa näin erilaisen lukutavan aikaiseksi omassa tekstissä.  (Eikä se Percy kyllä varmaan kovin todennäköisesti olisi siellä lumisotasilla, vaikka kuinka pyydettäisiin! :D) Omg, sun ideasi eri kertojista kuulostivat hulvattomilta (melkein päätön Nick etenkin!), mutta kiva, että mun valintani tuntui luontevalta! (: Hahah, mun aika monella tekstillä on personal trainer, joiden tarkoituksena on lähinnä potkia mua perseelle, kun alan valittaa, ettei teksti edisty. xD Kiitti kommentista, vaikka hämäännyinkin hetkiseksi, kun huomasin, että tätä oli kommentoitu...

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #8 : 02.08.2015 14:12:45 »
mimamu: Tuo on kyllä ihan totta, ettei ficci ole mikään fb-päivitys, johon ei voi myöhemmin enää reagoida, mutta kun tämä tosiaan on jo viisi vuotta vanha, niin meni hetken aikaa tajuta, että joku on oikeasti kommentoinut MUN tekstiäni, eikä jotain, jota mäkin olen kommentoinut. :D Että sinälleen oli kyllä ihan mukavaa saada tännekin taas kommenttia, oli vain kenties hieman hämääntynyt ajatuksesta (etenkin, kun on kyseessä talvinen teksti ja nyt on kuitenkin elokuu...). Iiii, apua, kiitoksia kovasti, itse tykkään kommentoida jokaista tekstiä, jonka olen lukenut, joten senkin takia niitä kommentteja tulee nakutettua ihan älytön määrä aina välillä, mutta että sen takia ansaitsisin kommenttia itsekin... Tässähän ihan jopa punastuu! Eli kiitoksia oikeasti ihan sika paljon, piristit päivääni yllätyskommentillasi valtavasti! :-*

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #9 : 29.10.2016 15:12:34 »
Tämäpä oli mielenkiintoinen löytö, kun kyseessä on sinun ensimmäinen raapaleesi. Ja nyt olet kirjoittanut niitä kymmeniä ja taas kymmeniä, joten tämä oli jännä löytö. Olet jo ensimmäisessä raapaleessasi hallinnut tosi hyvin sanamäärän käsittelyn ja saanut pieneen pätkään ihastuttavan kohtauksen.

Lukaisin vahingossa, että Dramioneksi olit tämän suunnitellut, joten ajattelin ensimmäisenä Dracoa, kun tätä lähdin lukemaan. Kuitenkin, kun luin mietin, että ehkä siellä kuitenkin on joku toinen hahmo - vaikka en osaakana erotella, että kuka. Tavallaan Dracon ajatukset ovat liian pehmeitä. Tavallaan leikittelen nyt ajatuksella, että kyseessä on Victor Krum ennen kuin kaksikko on ennättänyt tutustua toisiinsa ja pian Krum pyytääkin Hermionea joulutanssiaisiin!

Kiitos tästä, oli mukava löytö ja aina on kivaa, jos ihmiset pitävät myös vanhempaakin tuotantoaan Finissä edelleen luettavana. :)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #10 : 29.10.2016 15:25:58 »
Odo: Heheh, joo, ensimmäinen raapaleeni ikinä, joten kehujen kuuleminen tästä lämmittää todella paljon pientä sydäntä! (: Joo, ehkäpä tämä on aavistuksen liian ruusuinen Dramioneksi näin jälkikäteen ajateltuna, mutta olin tätä kirjoittaessani nuori ja naiivi... tai jotain. :D Ajatuksesi Viktor Krumista on kyllä aika sopeva tähän, koska se on kuitenkin tunnettu tosiasia, että Viktor seuraili Hermionea pidempäänkin ennen kuin pyysi tätä tanssiaisparikseen! (: Kiitoksia kommentista, kiva että olet tykännyt vanhemmastakin tuotannostani! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Puoliverinen prinsessa

  • Vieras
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #11 : 29.10.2016 22:37:04 »
Moi!

Mäkin bongasin tän ja päätin kommentoida, ihana aihe kun onkin.

Itse kuvittelin jostain syystä paritukseksi Severus/Hermione. Ehkä kylmän ja kovan arjen maininta sai mieleeni Severuksen, en itsekään tiedä.

Yksityiskohdat olivat ihania, lumisota ja kaikki!

Okei tästä kommentista ei kyl tullut mitään...
Kiitän ihanasta ficistä ja poistun takavasemmalle.

-PP

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #12 : 30.10.2016 08:25:18 »
Puoliverinen prinsessa: Oi, vielä vähän lisää kommentteja! <3 Ohoh, nyt tuli yllättävä paritusvaihtoehto, mutta mikä jottei sekin voisi sopia! (: Kiitoksia kehuista ja ihanasta kommentista, piristit tosi aikaista (ja kipeilevää) aamuani tällä! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Talvinen ilo, S, romance, fluff (?)
« Vastaus #13 : 05.09.2018 20:14:46 »
cassialma: Oletpas sinä nyt arvoituksellinen. :D Dramione on kyllä kuoleva tapaus, yhteen aikaan siitä tuli ficcejä kuin sieniä sateella, mutta sitten se vaan jossain kohtaa lakkasi, mikä on vähän hassua. Talvi on paras vuodenaika, joten kivaa, että tästä tuli talvinen fiilis tässäkin säässä! (: Ron on kyllä vähän rähmäkäpälä, joten ihan hyvin saattoi olla hän, joka sai lumipesun. :D Iii, kiitos kehuista! Tässä on kyllä vähän ehkä suruisa vivahde tuossa lopussa, mutta kivaa, että tykkäsit tästä ja kommentoit! <3

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid