Kirjoittaja Aihe: Twilight: Kesäpäivän unelma, S  (Luettu 2887 kertaa)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Twilight: Kesäpäivän unelma, S
« : 28.07.2010 21:01:28 »
Nimi: Kesäpäivän unelma
Kirjoittaja: Deph
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Paritus Alice/Jasper
Tyylilaji: romance, fluff, one-shot, AU(=kaikki ihmisiä)
Vastuuvapaus: Hahmot ovat S. Meyerin omaisuutta, mutta loput ovat minun. Ja nimi on melkein William Shakespearen (Kesäyön unelma), mutta muutin sitä hieman. Ei kai se oo mikään kauhee synti?
A/N: Haasteina toimii OTP10, Fandom10 ja Vuodenaika- haaste. Jei, kolme yhellä iskulla (; Teki mieli kirjottaa jotain söpöä. Toivottavasti onnistuin.


Kesäpäivän unelma

Jasper's PoV

Levitin ruudullisen huovan tuoksuvalle nurmelle, suuren tammen alle. ”Sinulle kaiketi sopii, että jäämme tähän?” kysyin hiljaa Alicelta, joka seisoi vieressäni kevyessä kesämekossa, kantaen kaisloista punottua koria. Hän hymyili lämpimästi ja nyökkäsi. ”Jasper, olit oikeassa. Tämä paikka on kerrassaan upea.”

”Hienoa, että pidät”, myhäilin ja ojensin käteni koria kohden. Alice ojensi sen minulle ja istahti huovalle, mekon helmat leviten ympärilleen. Aloin purkaa korin sisältöä, pitäen silmällä Alicea, joka katseli lumoutuneena ympärilleen.

”Minä rakastan kesää. Sitä, miten puro solisee huolimattomana, pääskyt laulavat ja mehiläiset surraavat. Ja kukat! Jasper, tiedätkö parempaa kuin tuhansien kukkien koristelemaa niittyä keskikesällä?” Alice huokaili hiljaa ja hymyili sitten haikeasti. Hänen katseensa hakeutui jokeen, joka kuohui hallitsemattomana vain muutaman metrin päässä tammesta, jonka alle olimme asettuneet.

”Tiedän minä”, vastasin, mutta Alice näytti hiukan hämmentyneeltä. ”Tiedän jotain parempaa kuin tuhansien kukkien koristelema niitty keskikesällä”, selvensin. Alicen kaarevat kulmat kohosivat aavistuksen, mutta ilme pysyi kohteliaana, vaikka ääni olikin kirpakka; ”No mikä on parempaa?”

”Sinä”, vastasin totuudenmukaisesti, hymyillen lämpimästi. Alicen posket hulmahtivat punaisiksi ja hän käänsi katseensa nopeasti läheiseen metsään. ”Älä puhu hölmöjä, Jasper.”

”En puhukaan”, vastasin jälleen totuudenmukaisesti ja kaadoin kahteen lasiin viiniä. Toisen ojensin Alicelle, joka otti sen vastaan kasvot edelleen suloisen punaisina. ”Kesälle”, sanoin ja skoolasimme. Alice siemaisi hieman juomaa, mutta sitten hänen katseensa hakeutui jälleen ympäristöön. Minusta alkoi tuntua, että olin valinnut liian hienon paikan pienelle piknikillemme.

”Kuule Alice. Olen pahoillani, jos nolostutin sinut sanoillani”, huokaisin hiljaa. Alice käänsi katseensa minuun ja hän näytti edelleen hiukan nolostuneelta.
”Ei se mitään, Jasper. Oikeastaan…se oli aika ihanasti sanottu”, Alice henkäisi ja hänen kasvonsa karahtivat entistä punaisimmiksi. En välittänyt siitä enää vähääkään. Se oli aika ihanasti sanottu…

Hymyilin lempeästi Alicelle, mutten vastannut hänen sanoihinsa mitään. Se ei näyttänyt haittaavan Alicea, vaan hän siemaisi varovaisesti juomaansa ja katseli raukeasti ympärilleen, kasvot vielä hiukan punertavina.

Olimme pitkään hiljaa, kuunnellen joen kuohuntaa, lintujen viserrystä ja pienten eläinten liikehdintää pensaiden katveessa. Yhden kerran näimme jopa jäniksen, joka uskaltautui poikkeamaan metsiköstä katseidemme ulottuville. Ilma oli kuin parfyymi, niin voimakkaina luonnon omat kukkaset tuoksuivat.

Kun aurinko alkoi jo laskeutua korkeimmalta paikaltaan, oli minusta aika syödä eväitämme. ”Alice? Mitä tahtoisit syödä? Minulla on täällä vaikka mitä. Patonkia, mansikoita, juustoja…”, aloin ehdotella ja kaivelin koria, etsien uusia ja uusia herkkuja sen kätköistä.

”Olisiko siitä hirveästi vaivaa, jos ottaisit kaikki?” Alice kysyi varovaisesti. Kohotin katseeni ja näin hänen ruskeiden silmiensä pälyilevän minua hermostuneesti. Hän oli ilmeisesti tottunut käskeviin, raivokkaisiin miehiin. Minä en ollut sellainen.

”Ei tietenkään”, vastasin rauhallisesti ja hymyilin hänelle rohkaisevasti samalla, kun aloin ottaa esiin mukaan pakattuja ruokia. Alice availi nyyttejä ja paketteja ja pian meillä oli edessämme kokonainen herkkuateria.

Aterioimme hiljaisuuden vallitessa, mutta se ei ollut vaivaantunutta hiljaisuutta. Se oli rauhallista ja täysin luonnollista hiljaisuutta. Tiesin, että Alice oli varsin puhelias nuori nainen, mutta ilmeisesti hänkin arvosti minun tapaani rauhallisia hetkiä.

Äkkiä Alice alkoi yskiä rajusti. Käännyin hätääntyneenä hänen puoleensa, huomaten hänen vetäneen ruokaa väärään kurkkuun. Aloin takoa hänen selkäänsä kovaa, mutta tarpeeksi lempeästi, etten satuttaisi häntä.

Alicen yskiminen hellitti ja hän rykäisi kerran, nostaen katseensa minuun. Silmät olivat normaalia kosteammat, mutta tiesin, ettei sillä ollut mitään tekemistä itkemisen kanssa. ”Oletko kunnossa?” kysyi huolestuneena, käsi leväten hänen pikkuruisella olallaan.

”Olen”, Alice kähisi ja rykäisi jälleen. Hän tarttui lasiinsa ja kumosin sen sisällön kurkkuunsa. ”Anteeksi tuo äskeinen”, hän mumisi nyt hiukan punehtuneena. ”Ei se mitään”, vastasin hyväntuulisesti, mutten siirtänyt kättäni. Alice näytti myös panevan sen merkille ja hänen kasvonsa punehtuivat entisestään.

Liu’utin kättäni hitaasti hänen paljaalla käsivarrellaan ja tartuin sitten kapeasormiseen käteen. Nostin käden huulilleni ja painoin varovaisen suudelman pumpulinpehmeään ihoon. Näin Alicen jännittyvän oitis kosketukseni takia.

Sen sijaan, että olisin päästänyt irti hänen sirosta kädestään, tartuin yhteen vitivalkoiseen päivänkakkaraan ja napsautin sen varren poikki. Työnsin kukan hänen korvansa taakse, mustien, keveiden hiusten lomaan. Alice henkäisi hiljaa ja hymyili sitten varovaisesti. Se hymy olisi voinut sulattaa kylmimmänkin miehen sydämen.

Siispä en voinut mitään sille, että tartuin hyvin varovaisesti hänen leukaansa ja vedin keijukaismaisia kasvoja omiani kohden, kunnes ne olivat niin lähellä, että nenämme hipoivat toisiaan.

Katselin valppaana hänen ruskeita bambin silmiään, etsien kauhua tai epävarmuutta, mutta sitä ei ollut. Oli vain sulaa maitosuklaata ja tähtien tuiketta. Vedin hänen kasvojaan vielä aavistuksen lähemmäs omiani ja painoin hellän suudelman hänen pehmeille, kapeille huulilleen. Alice henkäisi hiljaa huuliani vasten ja suureksi riemukseni sain todeta sekuntia myöhemmin, että hänen sormensa olivat kietoutuneet hiuksiini.

Huulemme olivat luotu yhteen ja niiden hellä, hidas tanssi oli saada minut pökerryksiin. Muutaman sekunnin kuluttua Alice vetäytyi aavistuksen taaksepäin ja sain kohdata hänen silmänsä, jotka olivat niin kirkkaat, että teki melkein kipeää katsoa niihin. ”Sinä olet ihanempi kuin tuhansien kukkien koristelema niitty keskikesällä, Jasper.”

A/N2: Oisit aika ihku jos nakkaisit kommentilla :)
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014 17:11:34 kirjoittanut Beyond »
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Kesäpäivän unelma, K-7
« Vastaus #1 : 28.07.2010 21:23:35 »
Tämä oli kyllä jotain niin suloista etteivät sanat riitä. <3 Niin ihana, että pakko ihan laittaa teinisydän. (x
En yleensä pidä ficeistä, jossa twilightin vampyyrit ovat ihmisiä, mutta tässä se ei haitannut pätkääkään.
Päinvastoin, eihän tätä ideaa olisi muuten voinut toteuttaa.  ;)

Jasper vaikutti hyvin omalta itseltään, siis superihanaltasöpöltäsuloiseltahuolehtivaltakomistukselta.
Vaikka Alice oli tässä hyvin hiljainen ja hänestä sai ujon vaikutelman, myös hän oli kyllä aika lailla alicemainen.

Vain yhden virheen huomasin, ja tämäkin on pilkunviilausta:
Lainaus
Levitin ruudullisin huovan tuoksuvalle nurmelle, suuren tammen alle.

Pidin tästä oikein kovasti, ihanaa kun jotkut kirjoittavat tälläistä söpöilyä Alice/Jasper parituksella, se on lempiparitukseni twilightissä.  :D
Suuret kiitokset siis,

~Vanamo
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Kesäpäivän unelma, K-7
« Vastaus #2 : 31.07.2010 19:01:21 »
Vanamo: Hyvä, että hahmot eivät olleet mitään OoC hahmoja, sillä tarkoitus oli pitää ne ihan IC:nä.

Ajattelin, että Alice on Jasperin seurassa hiukan tuollainen ujo ja muuta, mutta muuten ihan oma itsensä.

Virheen korjasin ja hurjasti kiitoksia ihanasta kommasta! (:

Giril: Itekin tykkään kovasti Alice/Jasper parituksesta. Kiitos!
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

Kiera

  • ***
  • Viestejä: 216
Vs: Kesäpäivän unelma, K-7
« Vastaus #3 : 31.07.2010 21:30:29 »
Ihana. Onnistuit tosiaan kirjoittamaan jotain todella söpöä. Paritus ei ehkä kuulu ihan lemppareihin, mutta tässä tykkäsin tosi paljon. Pitäis varmaan alkaa lukemaan lisää Alice/Jasperia. Tosi hyvä kirjoittaja olet, ja kirjoitusvirheitä en ainakaan huomannut :)

Lainaus
Huulemme olivat luotu yhteen ja niiden hellä, hidas tanssi oli saada minut pökerryksiin. Muutaman sekunnin kuluttua Alice vetäytyi aavistuksen taaksepäin ja sain kohdata hänen silmänsä, jotka olivat niin kirkkaat, että teki melkein kipeää katsoa niihin. ”Sinä olet ihanempi kuin tuhansien kukkien koristelema niitty keskikesällä, Jasper.”


Kiitos tosi paljon ihanasta lukukokemuksesta !
Whispering secrets

Kuva täältä: http://www.dolliecrave.com , en omista.

naskalihammas

  • ***
  • Viestejä: 89
Vs: Kesäpäivän unelma, K-7
« Vastaus #4 : 03.08.2010 23:39:27 »
Näköjään kaikki tärkee on jo sanottu, mut kompaan edellisiä;

I H A N A ♥
Mäkään en yleensä lue näitä ihmisversioita, mutta tää toimi tosi hyvin, ja oli kiva lukee kun Alice oli erilainen kun kirjoissa, ujo ja sellane :D

Mutjooo niinku jo sanoin kaikki tärkee on jo sanottu, mut kiitti, piristit mun iltaa tällä ficillä ;)<3

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Kesäpäivän unelma, K-7
« Vastaus #5 : 26.10.2010 20:18:37 »
OI, mä rakastan Jasperia koko ajan enemmän. Se on NIIN ihana...  :P Harmi vaan että se on niin yhteensopiva Alicen kanssa, muuten mä veisin sen kaikkien muiden nenän edestä!

Sori, en osaa sanoa mitään järkevää, en näin ihanasta fluffysta. Nam. Kiitos.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?