Kirjoittaja Aihe: Fallout 3: Maailmanalku (K-11 Gob/Nova fluffy, oneshot)  (Luettu 1742 kertaa)

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Ficin nimi: Maailmanalku
Kirjoittaja: Miss-schoolweek
Fandom: Fallout 3
Tyylilaji: tunnelmointi ja fluffy
Ikäraja: K-11
Paritus: Gob/Nova
Varoitukset: (ylimalkaisia) viittauksia hahmojen päihde- ja ihmiskauppataustaan.
A/N: Tämän voi lukea joko 50 Shades of Decayn täysin spin off -jatko-osana tai yksinkertaisesti Fallout 3 -fanfictionina, jossa Moriarty on päässyt päiviltä. Lukijoiden omat tulkinnat ovat paitsi sallittuja, myös suotavia. Hauskaa lukuhetkeä ja kiitos ajastasi!


MAAILMANALKU


Puhuvat maailmanlopusta.
Aivan, kuin se olisi joskus päättynyt, mennyt jonnekin, lakannut olemasta.

Haistaessaan Novan tuoksun t-paitansa harmaassa kauluksessa Gob ei voisi olla enempää eri mieltä.

Terassilla ulko-oven edessä, siellä missä Äijä ennen kävi tupakalla, kasvaa nykyään ruukussa appelsiinipuu. He eivät halua sanoa sitä nimeä enää, eivätkä haistaa sen tupakan hajua, joten puhutaan vain ohimennen Äijästä ja siitä, että nyt on hedelmiä.

Appelsiini on lapsen nyrkkiä pienempi. Sen sisältö on kuivakkaa ja sitkeää, kuin aurinkoon ripustettu liha. Gob pilkkoo sen pieniksi, kolmion muotoisiksi paloiksi ja kasaa palat kultareunaiseen kahvikuppiin, josta on lohjennut reuna.

Oltuaan kuivilla nyt viisi viikkoa Nova on alkanut syödä aamiaista.

Gob epäilee (toivoo), että ihottuma on johtunut kamasta ja huonosta ruuasta. Hän rukoilee joka kerta käsiä pestessään, ettei se johdu hänestä.

Ennen kuin maailma loppui, niin Gob on kuullut puhuttavan, oli enemmän ruokaa. Oli parempaa ruokaa. Oli terveitä ihmisiä, tavallisia koteja eikä kenenkään iho lohkeillut pestessä irti.

Kun appelsiinin pyramidihahmo leimahtaa auringossa keltaisena Novan huulia vasten Gob ei ajattele niin.

Mikä ruoka olisi parempaa kuin yhdessä istutettu hedelmä?

Millainen koti olisi parempi kuin tämä siunattu vapaus?

Jos, Gob tietää... Jos hän ei olisi sairas, jos hän ei olisi saanut säteilyä... Hän ei olisi milloinkaan elänyt kyllin kauan tavatakseen Novan, tai päästäkseen vapaaksi, tai auttaakseen Novaa toipumaan.

Jos maailma ei olisi loppunut, olisiko hänen maailmansa koskaan edes alkanut?


”... Gobbie?”

”Nova?”

”Minua oksettaa taas.”


Maailma loppuu.
Gob tietää, mitä se on tarkoittanut ennen. Hän pelkää, mitä se tarkoittaa tänään.

”Ehkä... Jos lääkäri antaisi sinulle lisää sitä vieroituslääkettä...?
Ehkä sinä et ole juonut tarpeeksi?
Haluatko vettä?
Anna minä haen vettä.”


”Gobbie, kultaseni... Ei, älä hae.
Tule tänne.

Itketkö sinä?”



Ehkä se ei ole paha. Ehkä asiat menevät eri tavalla tällä kertaa. Ehkä...

Se, mikä yhdestä näkökulmasta näyttää maailmanlopulta, saattaakin toisesta olla maailmanalku. Ainutlaatuinen tilaisuus johonkin ihmeelliseen.

Pidellessään Novan hiuksia niskan takana Gob huomaa, että kahvikupin pohjalle on jäänyt appelsiinin siemen. Ensimmäinen, jonka hän on koskaan nähnyt.


Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

tellie

  • ***
  • Viestejä: 1 384
Vs: Fallout 3: Maailmanalku (K-11 Gob/Nova fluffy, oneshot)
« Vastaus #1 : 20.09.2015 01:25:04 »
Maailmanloppu, niinpä niin. Eihän se siitä mihinkään mennyt, paitsi erilaiseksi. Jos maailmanloppua mitataan sivilisaatioiden tai kulttuurien tuholla, niin miten monta maailmanloppua onkaan ehtinyt olemaan? Ja menivät kaikki ohi, näin nykyihmisen näkökulmasta, ihan huomaamatta!

Söpöisä teksi, jossa kuitenkin on hienoinen epätoivon särmä Novan sairauden vuoksi, joskin samaan aikaa herää ainakin tälle lukijalle kysymys siitä, onko Nova sairas tai viekkaileva, vaiko ihan vaan rehellisesti paksuna. Näistä jälkimmäinen tulkinta on aika metka. Jos/kun ensisijainen ajatus on se, että Nova lervaa sairautta, dekadenssia ja muuta kenkkua edustavien viekkareiden parissa, niin jos hän sattuukin sitten olemaan elämää, toivoa ja uudistumista kuvaavasti paksuna, niin näiden kahden tilan eroa ei tässä vaiheessa voi osoittaa ja ihan pirun kenkulta tuntuu Novasta varmaan silti.

Näiltä osin ja mm. appelsiininsiemen kannalta teksti on imho sisällöllisesti näppärä, mutta minulla oli vähän suurempia kuin lieviä ongelmia seurata tekstiä, tai tarkemmin sanoen sen aikajatkumoa. Kuvitteln esim. aluksi, että kursivodussa kohdassa mennään menneisyyteen, Novan ja Gobin yhteisen matkan alkutaipaleelle, mikä hankaloitti tekstin tulkitsemista ja tajuamista sen verran, että piti palata tekstiin ja etsiä vinkkejä aikajatkumosta.
I am experiencing an unfamiliar sense of motivation.
- Kai, last of the Brunnen-G

Miss-schoolweek

  • ***
  • Viestejä: 653
  • Love - love never changes
Vs: Fallout 3: Maailmanalku (K-11 Gob/Nova fluffy, oneshot)
« Vastaus #2 : 21.09.2015 10:15:45 »
Sano hei tellie minulle, etten enää anna muusani ikinä julkaista mitään juovutusjuomia juoneena. Olet nimittäin harvinaisen oikeassa. Kun nyt katson stooria itsekin, "taiteellinen" kursiivi ja muu on aivan sekameteliä. Pitää ehkä korjata se jälkeenpäin...

Mitä tulee tulkintoihisi tarinasta, olen aika innoissani. Haluttu monitulkintaisuus ilmeisesti onnistui ;) Enkä tietenkään aio paljastaa, miten itse asian ajattelin. Kiitos paljon kommentista!
Hirtehistä kieroilua, rietasta toimintaa, yllättävän älykästä juonenkuljetusta:
Fallout: 50 Shades of Decay K-18

Likainen tarina maailmanlopusta, ihmisyydestä ja kaikesta, mistä fanfictionissa ei puhuta. Synkkä kuin suomalaisen sielu, pitkä kuin ydintalvi.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Fallout 3: Maailmanalku (K-11 Gob/Nova fluffy, oneshot)
« Vastaus #3 : 16.11.2020 17:11:48 »
En oo pelannut mitään Falloutia pitkään pitkään aikaan, ja kaikki hahmojen nimet on aikapäiviä sitten haihtunut mielestä (si sillä että ne muutenkaan olis koskaan ollut siellä kovinkaan vahvasti), mutta silti mä vain jotenkin olin heti ihan satavarma, keistä tää kertoo (ja pikainen googlettelu vahvisti oletukseni). Ehkä siis muistan sittenkin vielä jotain :D

Oli kyllä tosi jännä lukea mitään pehmoiseen romantiikkaan viittaavaakaan tästä fandomista, mutta loppujen lopuksi se oli kyllä oikein kiva! Ei fluffy tarvitse toimiakseen välttämättä sitä kevyttä ja olosuhteiltaan "helppoa" fandomia, koska kuuluuhan se rakkaus kaikille. Tosi kivasti olit kyllä pysynyt pelimaailman todellisuudessa, sovittanut fluffin juuri niihin puitteisiin. Pidin myös tuosta Gobin pohdinnasta, että mikä tosiaan määrittää maailmanlopun, koska eihän se maailma loppujen lopuksi minnekään kadonnut. Paljon tuhoutui, mutta jotain jäi jäljelle (ja niin kuin telliekin aihetta sivusi, niinhän on tapahtunut aiemminkin).

Mua lämmitti tässä ficissä eniten tuo pikkuinen appelsiini, se oli osaltaan ihana merkki siitä, että tuossakin maailmassa jokin voi kasvaa, uusi elämä saada alkunsa. Lisäksi se sai olla Gobille yksi väline huolenpitonsa ja rakkautensa osoittamiseen.
Ite olin kyl ihan kiltisti siinä olettamuksessa, että Nova kärsii vieroitusoireista jne., mutta nyt tellien kommentin myötä jäin miettimään, että mitä jos se onkin raskaana! o.o Se kyllä omalta osaltaan sopisi tuohon maailmanalku-ajatukseen, ja se kahvikupin pohjalle jäänyt siemen voisi omalta osaltaan kielikuvallisesti viitata siihen... No, kaikki on mahdollista.

Tää oli kyl hirmuisen kiva teksti ja muistutti mua hyvin siitä, miksi pelatessakin Gobin hahmosta tykkäsin ^^ Kiitos tästä!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中