Kirjoittaja Aihe: Muistan yhä naurusi, S  (Luettu 6659 kertaa)

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Muistan yhä naurusi, S
« : 20.07.2010 17:50:27 »
// Alaotsikko: Severus/Lily - S - angst, het, tuplaraapale, Het10

Muistan yhä naurusi

Author: Neriah (minä)
Beta: Ei.
Disclaimer: Mahtava JKR omistaa hahmot, minä leikin niillä. En saa tästä rahaa.
Genre: Angst, het, one-shot, tuplaraapale, Het10
Pairing: Severus / Lily
Rating: S
Words: 200
Summary: Onneksi asun tyrmissä. Ei tarvitse siristellä silmiään minkäänsortin auringonnousun tai laskun takia.

A/N: Tämä tuplaraapale Het10 - haasteeseen parituksellaan Severus / Lily. Tuli taas tämmöinen fiilis että teki mieli kirjoittaa jotain haikeaa. Kertokaa toki, miten (epä)onnistuin.



Liemimestari vihasi auringonlaskuja. Turhaa tunteellista hömpötystä. Tavallista luonnonilmiötä on romantisoitu aivan liiaksi.

Aurinko laskee joka saamarin päivä, mikä siinä on niin ihmeellistä?

Velho huitaisi V.I.P -tutkintopergamentin yläkulmaan K:n, ja otti seuraavan pergamentin eteensä.

Onneksi asun tyrmissä. Ei tarvitse siristellä silmiään minkäänsortin auringonnousun tai laskun takia.

Kukaan ei ollut vielä saanut Upeaa.

Auringonlaskut ovat nuoria typeryksiä varten.

Miehen musta sisin kramppasi vanhojen muistojen välkähtäessä yllättäen tämän päähän. Yksi muisto rikkoi ajatusten padon, kun mies sitä vähiten odotti.

Punainen tukka välkähti auringon viimeisiä säteitä heijastellen.

Kellastuneet muistot täyttivät mustin hiuksin peitetyn pään hitaasti mutta vääjäämättä.

Tytön paljaat, solakat jalat roiskivat rantavettä.

Ote tiukkeni aavistuksen sulkakynän ympärillä.

Helisevä nauru kulkeutui ruipelon pojan korviin.

Valkealle pergamentille tipahti epämääräinen musteläikkä, kun sulkakynä tärisi miehen kädessä.

Se oli viimeinen yhteinen auringonlasku.

Silloin tyttö oli kertonut alkavansa seurustella toisen kanssa.

"Mutta sinähän vihaat häntä", Severus oli yrittänyt kääntää tytön päätä. Lily oli kohauttanut olkiaan saaden kuparinpunaiset hiuksensa heilahtamaan. Enkä vihaa, Lily oli sanonut. Severus oli pysynyt hiljaa.

Miehen silmät tuijottivat lasittuneina pöydän pintaa. Katkeruus paistoi silmistä, joilla ei ollut itketty kahteenkymmeneenseitsemään vuoteen.

Mitä vain, että olet onnellinen.

... Ei.

Mitä vain, että olet minun.

Kulmat kurtistuivat, suupielet kiristyivät. Velho sulki silmänsä, ja painoi kuihtuneet kädet kasvoilleen.

Minä olisin osannut suojella sinua paremmin.




« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 15:59:41 kirjoittanut Eeyore »

saph1ra

  • Tykkääjäluonne
  • ***
  • Viestejä: 137
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #1 : 20.07.2010 18:44:46 »
... näin alkuun.. veti aika sanattomaksi.
Neriah, olet luonnonlahjakkuus. ;)
minun mielestäni ainakin onnistuit! ...taas.

meinasipa alkaa itkettämään... tämän lyhyyden takia ei päästy vielä siihen, että minä olisin kyyneleet silmistä valuen tätä lukenut, mutta pahasti siihen suuntaan oltiin menossa. onnittelut siitä :D

yksinkertaisesti kaunista <3 kiitos
ava by puolipro

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #2 : 21.07.2010 12:14:02 »
saph1ra: Eeen ole :D Hienoa ettei menny penkin alle. Minua ainakin meinasi kirjoittaessa alkaa paruttamaan (syytän edelleen tulossa olevia menkkojani) mutta onneksi en silti semmoiseen sortunut kun on oma fic kyseessä. Kiitos!

Álmos

  • ***
  • Viestejä: 73
  • Olen uusi Musta-Anturajalka
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #3 : 26.07.2010 23:30:38 »
Tää oli kieltämättä tosi kaunis, ja veti mutkin aika sanattomaksi. : o Toi kaikki tuntu niin Severuksen tyyliseltä ja loppulause kruunasi tän ajatuksen, ja viimeistään se loppulause meinasin saada mutkin itkemään! Tää oli tosi kaunis raapale, syvennyin täysin ajatukseen. Kiitos ja kumarrus, oot tosi hyvä kirjoittamaan! :)

-Álmos

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #4 : 27.07.2010 12:02:27 »
Tämä oli .... hyvä! Selvästi onnistuit. Haikea tunelma on juuri oikea tässä näin.

HarryPotterFan4Ever

P.S. Rakentava on jossain päin Siperiaa :)


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Antelope

  • Vieras
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #5 : 27.07.2010 15:17:21 »
Ääh, surullinen, mutta ihana. Vähältä piti etten alkanu pillittää, taas... 

Vetää sanattomaks...

En keksi mitään muuta järkevää sanottavaa. ;D

Antelope
« Viimeksi muokattu: 27.07.2010 15:19:13 kirjoittanut Antelope »

PadfootLover

  • ***
  • Viestejä: 55
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #6 : 27.07.2010 15:39:14 »
Aww, kaunis :3 yks suosikki parituksiani. Hauska tapa sekottaa todellisuutta ja muistoja. Oli hyvä!
\\\" You called the moon beatiful. Then you called me Mr. Moony\\\" <br /><3

Ashira

  • Vieras
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #7 : 03.08.2010 03:34:34 »
Tämä oli yksinkertaisesti kaunis. Pidin kuvailusta - se oli todella realistisista ja siltikin kaunista, eikä mikään kohta pistänyt silmään. Pituus oli sopiva, olisi jopa ehkä saanut olla pidempikin - sen verran laadukasta teksti todellakin oli :)

Lainaus
Kulmat kurtistuivat, suupielet kiristyivät. Velho sulki silmänsä, ja painoi kuihtuneet kädet kasvoilleen.

Tämä kohta oli ihana. Realistisuus lisäsi kohtaan mukavan vivahteen - kuin se oikeasti olisi voinut tapahtua... Ja kuka tietää vaikka olisikin :)

Mutta - kaunis, yksinkertainen. Pidin ajatuksesta - samoin kuin itse tarinasta. :)

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #8 : 03.08.2010 10:18:03 »
Kaunis. Ihanaa miten olit saanut Kalkaroksen synkistymisen niin aidosti kuvattua. Myös tuo auringonlaskusta välittämättömyys, joka paljastuikin vihaksi oli hyvin keksitty.

Sitten tykkäsin tuosta ajatusten ja tapahtumien vuorosta, se oli jotenkin kaunista, aivan kuin ne olisivat leikkineet keskenään.

Lainaus
Minä olisin osannut suojella sinua paremmin.
Tämä oli kyllä lempparikohtani. En tiedä miksi... Ehkä se kun Kalkaros vihasi tavallaan itseään päästäessään Lilyn menemään? En tiedä, kuitenkin tykkäsin.

Kiitos.

-Lozku
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

nervecenter

  • ***
  • Viestejä: 133
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #9 : 03.08.2010 12:09:15 »
Ihanaa lukea vaihteeksi ficci, jota ei oltu venytetty äärimmilleen ja pilattu liialla adjektiivien ja kuvailun käytöllä. Tämä oli tosi kaunis, ihana paritus ja lopun lause, ah.
i'm a ghost, you're an angel

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #10 : 17.09.2010 18:54:52 »
Álmos: Kiitos (: Hyvä etten ihan raiskannut kaikkien rakastamaa kärttyistä ukkelia (I sure wish I could). Viimeinen lause on lempikohtani koko ficissä. Rakastan sitä (jos näin saa omasta tuotoksestaan edes sanoa, hyi).

cassable: Siistiä että ficini on sinusta kommentoimisen arvoinen, ja että ihan palasit kommentoimaan sitä! Kiitos kommentistasi (:

HarryPotterFan4Ever: Kiitos!

Antelope: Upeaa että saan teidät miltei kyyneliin!

Ashira: Hienoa että kuvailu tuntui sujuvalta! En uskaltanut jatkaa tekstiä siinä pelossa, että pilaisin sen liialla venyttelyllä... Voi toki olla että vesitin sen ihan yhtä lailla jättämällä sen tuon mittaiseksi. Failaan, no matter what  ::) Kiitos kommentistasi!

Lozku: Hyvä että teksti miellytti! Pidän itsekin tuosta haikeudesta, vaikka minun on myönnettävä että paritus on kaikessa kliseisyydessään (puhumattakaan siitä, että toinen osapuoli on itse Mary Sue) kerrassaan karmaiseva. Mutta minkä sille voi, pidän tästä parituksesta.

Olen heikkona surullisesti päättyneisiin, myöhemmin muisteltaviin ja raastaviin (epäonnistuneisiin) rakkaustarinoihin. Siksipä tämä onkin täydellinen aihe.

nervecenter: Mahtavaa että pidit! Kai se on sitten niin että toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä... Toinen haluaisi lukea enemmän, toinen pitää pelkistetystä tarinasta. Kiitos kommentistasi (:

Lisää kommentteja vain tulemaan, pidätte väräjävän taiteilijasieluni hengissä.

Haalea

  • Tarpeeksi
  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #11 : 18.10.2010 15:53:53 »
Tämä oli kaunis, herkkä, tunteellinen, mahtipontinen... apua, mulla loppu adjektiivit kesken! Virheetöntä tekstiä on aina ilo lukea. Ja sanattomaksi tämä veti. Ja jos olisi yhtään pidempi ollut niin olisin varmasti kuulunut soihen joukkoon joka itkee tätä lukiessaan! Tää oli ihan loistava!

-cinnamon.

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #12 : 15.01.2011 11:50:02 »
Cinnamon: Kiitos kommentistasi, se piristi! :) Hienoa että tykkäsit... Olisinpa vain saanut sinut vielä itkemäänkin!

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 444
  • © Ingrid
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #13 : 15.01.2011 16:34:38 »
Oi, todella upea ficci! Vaikka tämä oli vain tuplaraapale, niin veti kyllä silti oikeasti sanattomaksi. Tai siis jotenkin vaan... vau. Tämä oli kyllä hieno ja vaikuttava.

Olit kyllä tässä ficissä onnistunut kuvamaan Severuksen ajatuksia ja tunteita Lilyä kohtaan todella vakuuttavasti. Severuksen pystyi helposti kuvittelemaan tekstin tapahtumiin. Tapa, jolla olit kuvaillut Severuksen tunteita, oli todella kaunis ja samalla herkän surullinen. Johon tietenkin oli myös sekoittunut katkeruus vanhoilta ajoilta.  Tunnelma välittyi tekstistä kovin aidolla tavalla ja oli vahvasti läsnä tätä lukiessa. Lauseet oli yhdistelty toisiinsa hienosti ja teksti soljui eteenpäin oikein sujuvasti. Osaat kirjoittaa todella hyvin ja mukaansatempaavasti. Koko ficin tarkoitus, tunnelma ja ajatukset välittyivät todella vahvasti. Apua, oikeasti tämä kommentti on vain tällaista ylistystä, mutta ei kyllä nyt oikeasti kykene mitään muuta sanomaan. :D Oikeasti tätä lukiessa tuli samalla tavalla valtava tunneryöppy, kuin Severukselle tekstissä.

Lainaus
Miehen musta sisin kramppasi vanhojen muistojen välkähtäessä yllättäen tämän päähän. Yksi muisto rikkoi ajatusten padon, kun mies sitä vähiten odotti.

Punainen tukka välkähti auringon viimeisiä säteitä heijastellen.
Sitten vielä oli pakko lainata tämä kohta tähän näin lopuksi. Tässä kohtaa ainakin itse jopa hätkähdin. Siis en tiedä mikä tässä nyt oli, mutta tämä kyllä upposi minuun todella vahvasti ja oli kovin vaikuttava. Oikeasti mun sydän varmaan pomppas kun luin tuon kohdan. :D Tosi upeaa tekstiä.

Ja sittenkin vielä yksi kohta lisää:
Lainaus
Minä olisin osannut suojella sinua paremmin.
Täydellinen lopetus koko ficille. Todella sykähdyttävä lause, johon oli onnistuttu sitomaan niin monia asioita. Vau.

Kiitokset vielä kerran tästä pienestä, mutta erittäin upeasta ficistä! Pidin tästä todella paljon. :)


i lost my heart / my home is the ocean

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Muistan yhä naurusi
« Vastaus #14 : 15.01.2011 20:48:34 »
Herran jestas..!

Tämä oli mielestäni aivan ihana. Teksti oli todella kaunista ja kuvailu oli täydellistä. Teksti sai lisää tunnetta, kun olen itsekkin vähän haikealla mielellä. Plusaa vielä siitä, että tämä kuuluu lempiparituksiini ;) . En huomannut virheitä ja teksti oli sujuvaa.

Lainaus
Miehen silmät tuijottivat lasittuneina pöydän pintaa. Katkeruus paistoi silmistä, joilla ei ollut itketty kahteenkymmeneenseitsemään vuoteen.

Mitä vain, että olet onnellinen.

... Ei.

Mitä vain, että olet minun.

Kulmat kurtistuivat, suupielet kiristyivät. Velho sulki silmänsä, ja painoi kuihtuneet kädet kasvoilleen.

Minä olisin osannut suojella sinua paremmin.
Tässä kohdin menin aivan sanattomaksi. Tykkäsin <3

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Muistan yhä naurusi, S
« Vastaus #15 : 25.01.2012 00:37:10 »
Vanilje: Lämmittää ihan sairaasti mieltä, jos eritoten vanhoista teksteistä tykätään! Sun kommentteja on sitäpaitsi aina ihana lukea kun panostat kommentointiin niin hyvin. Hienoa kuulla, että tunnelma välittyi hyvin, ja erityisen ihana kuulla että fic liikutti sinua :)

Natural: Kiitos, ihana että tykkäsit! ♥

FakeLove

  • Sisäinen velho
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Riippuvainen Severus Kalkaroksesta ♥ PixieBronze87
Vs: Muistan yhä naurusi, S
« Vastaus #16 : 25.01.2012 19:24:53 »
Hyi häpeä! Miksen mä oo nähny tätä aiemmin?!

Taivaallista, koskettavaa tekstiä. Veti sanattomaksi. Tän pysty kuvittelemaan niin helpoti päässä jajajajaj.... et oo tosissas! Severus raukka. Kirjotettu kyllä tooosi upeesti. Noi välähdykset ja kaikki. Wau.

Lainaus
Minä olisin osannut suojella sinua paremmin.

Mun sydän suli <3 Kiitos! (vaikka sain tämän tietooni vasta tänään.. murr)


"Who do you imagine wants to attack children like yourselves?"
"Hmm, let's think... Maybe... Lord Voldemort?"

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Muistan yhä naurusi, S
« Vastaus #17 : 27.09.2012 11:52:05 »
FakeLove: Voi miten olenkin jättänyt kommenttiin vastaamisen näin venymään. Pöh.

Ilahduin viestistäsi ihan tolkuttomasti (käytit niin ylitsevuotavia adjektiiveja että sulin)!  Ihan mahtavaa että pidit tästä. Minäkin pidän, vaikka vanha teksti onkin :) Kiitos aivan ihanasta kommentista!