Kirjoittaja Aihe: Twilight: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)  (Luettu 2771 kertaa)

Fell

  • Vieras
Title: Vaahteranlehtiä
Kirjoittaja: Fell
Genre: Pieni angst, romance, drama, ficlet, het
Paritus: Rosalie/Emmett
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Summary: Emmett kiitti minua aina välillä siitä, että olin pelastanut hänen henkensä. Minä kiitin häntä siitä, että hän oli olemassa ja sai minutkin uskomaan ihmeisiin.
A/N: Teki mieli kirjoittaa jollain sivuparituksella jotain :3 Rosalie/Emmett on lempiparituksiani, vaikka Bella/Emmett kolahtaakin hieman enemmän joka tapauksessa.
Osallistuu fandom kymppiin + Vuodenaika-haasteeseen syksyllä (: Sekä tietysti FF50-urakkaan, sanalla syksy.

Haasteen muuten heitti koete, pyysi Emmett/Rosea n__n

Vaahteranlehtiä

Aamut olivat ehkä päivän parasta aikaa. Ehkä. 

Aamuisin Emmett oli aina hyvällä tuulella. Joskus hän havahdutti minut ajatuksistani suukottelemalla kaulaani pitkin ja poikin kevyesti, hyräillen ehkä jotakin laulua.

En ollut koskaan vuosien vieriessä tajunnut yhtä selvästi, kuinka kauniilta vaahteranlehdet näyttivät, kun ne tipahtelivat punaisen- ja keltaisenkirjavina maahan tuulen riepoteltua niitä pitkin pihaa. Ennen olin katsellut mieluummin lähes virheetöntä peilikuvaani kuin luontoa.

Tänään oli yksi niistä päivistä, kun tahdoin katsella ulos, lähtemättä minnekään, tuntea aina vain Emmettin huulet kaulallani ja lopulta huulillani, kun hän oli kyllästynyt odottelemaan että reagoisin jotenkin kuuluvammin hänen teoilleen.

Kun lopulta nousisimme, Emmett hyppisi hyväntuulisesti kiskoessaan housujaan jalkaan, tietäen sen ärsyttävän Edwardia juuri sopivasti – tämä ei suuttuisi, muttei kuitenkaan varsinaisesti pitäisi hyppelehdinnästä juuri hänen huoneensa yläpuolella. Kun hän olisi viimein pukeutunut, hän tulisi pyörimään minun viereeni, kyselemään, kuinka kauan minulla vielä kestäisi vaatteiden valinnassa. Minä en ollut hidas, Emmett vain oli liian nopea, kuten hänelle usein sanoinkin. Hän ei useinkaan myöntänyt olevansa samaa mieltä, tuhahti vain ja jatkoi valittamista.
Se ei haittaisi minua taaskaan. Se kuului vain asiaan.

Kävisimme ehkä kävelyllä, jos olisi vapaapäivä, tai sitten istuisimme Cullenien valoisassa olohuoneessa vierekkäin. Jos taas olisi koulua, ajaisimme sinne kahdestaan Emmettin uudella autolla ja minä lepuuttaisin päätäni Emmettin olkaa vasten.

Nykyään kaikki oli hyvin. Ei täydellisesti, koska en edelleenkään olisi halunnut olla kuolematon vampyyri – mutta Emmett oli saanut minut uskomaan, että kaikki tulevat vuosisadat, kenties –tuhannet, eivät olisi aivan turhia, tylsyyden täyttämiä päiviä kun ei olisi mitään tekemistä.

Emmett kiitti minua aina välillä siitä, että olin pelastanut hänen henkensä. Minä kiitin häntä siitä, että hän oli olemassa ja sai minutkin uskomaan ihmeisiin.

Ulkona satoi, pienet kuopat sorateissä täyttyivät vedellä, saivat minut ottamaan sateenvarjon mukaani. En joutunut seisomaan sen alla yksin, toivottavasti en koskaan enää joutuisikaan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:13:38 kirjoittanut Tyynis »

Parisade

  • enkelten verta
  • ***
  • Viestejä: 422
  • Once upon a time in a fairytale
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #1 : 14.07.2010 23:18:38 »
Awws... Oma lempiparitukseni. Ja tämä oli niin ihana, että pakko vaivautua kommentoimaankin, vaikka olenkin yleensä ihan hävyttömän laiska sillä saralla.

Tosi suloinen pätkä Emmettistä ja Rosaliesta ja tässä oli kivoja yksityiskohtia, kuten juuri tuo, miten Emmettillä kuluu aamulla paljon vähemmän aikaa kun Rosella. Tässä on minusta myös ihan valtavasti tunnelmaa, jollain lailla ehkä vähän surullistakin sellaista (tai sitten minä vaan olen vähän herkällä päällä taas kerran). Joka tapauksessa tykkäsin paljon, miksi näitä ei ole enempää.

Mielettömän kaunista työtä.
There are no rules in dreaming.

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #2 : 15.07.2010 16:07:05 »
Pidin tästä ficistä :) hyvin kuvailet ja muuta... ;)
tuleeko tähän jatkoa?

Deep

  • Vieras
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #3 : 16.07.2010 12:09:20 »
Oii kuinka kaunis. Sait mut pitämään Rosaliesta hieman enemmän, vaikka hän on mun inhokkihenkilöni. Kahden viimesen kappaleen aikana itkin...  :) Tosi kaunista tekstiä ja hienoo kuvailuu, tykkäsin tosi paljon.

Oot aivan mielettömän hyvä kirjottaja! Voisit lähettää sitä kirjotustaitoo tännekin päin...?  :D


naskalihammas

  • ***
  • Viestejä: 89
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #4 : 19.07.2010 01:24:02 »
Mä oon ny alkanu lukeen Emmet/Rose ficcejä, ja tää oli hyvä; söpö ja lyhyt, mut täydellinen just näin ;)

Kiitos  :)

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #5 : 19.07.2010 21:43:15 »

kiitos paljon, tää oli mahtavaa luettavaa ja jotenkin piristi päivääni (:
ihana oli erityisesti, koska se oli Rosen näkökulmasta  : >>
tällaisia ficcejä ei voi olla koskaan liikaa!
kiitoksia ♥

koete

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 117
  • ava: we♥it
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #6 : 23.07.2010 01:31:38 »
Aaw, aivan ihanan suloinen ficci. (:
Ihanaa kuvailua, sai hymyn huulille, vaikkei mitään erityistä tapahtunut, mutta silti. Koko ficin ajan sellane sulonen tunnelma. Nimikin sopi tähän hyvin jajaja. En mä oikein tiedä.

Tykkäsin kyllä. (:

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Vaahteranlehtiä (S, Rosalie/Emmett)
« Vastaus #7 : 02.08.2010 14:10:07 »
Lovely, miten minusta tuntuu että olen sanonut tuon saman sanan sinun ficceistäsi useasti?

Joo tosella ihana, suloinen ja "vilpitön" ficci. Pidin kovasti.
Kiitos! <33