Kirjoittaja Aihe: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui | J/L S, Fluff  (Luettu 4707 kertaa)

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Beta: teinirinsessa
Genre: Fluff
Ikäraja: S
Paritus: James/Lily
Summary: Otsikko kertoo kaiken, 3 kertaa kun Lily Evans rakastui.
Disclamer: Hahmot ovat Rowlingin, minä vain leikin niillä :)
A/N: Tämä ficci osallistuu 3 kertaa kun-haasteeseen.

3 kertaa kun Lily Evans rakastui


"Potter, minä en lähde kanssasi ulos, vaikka olisit viimeinen mies maailmassa!" huusin tummahiuksiselle pojalle, joka seisoi edessäni.
Tämä ei ollut ensimmäinen, eikä varmastikaan viimeinen kerta, kun James Potter pyytäisi minua ulos.
"Mutta Lily..." hän anoi vielä.
"Menen ennemmin ulos jättiläiskalmarin kanssa kuin sinun!" tiuskaisin hänelle. Yllätyksekseni Potter ei enää yrittänyt suostutella minua kanssaan ulos. Ei hän yleensä näin nopeasti antanut periksi. Katsoin Jamesin perään. Nytkö se olisi ohi? Eikö hän pyytäisi minua enää ulos? Osa minusta tunsi helpotusta, mutta suurin osa tunsi jonkinlaista haikeutta.
Seuraavalla viikolla koin järkytyksen. Paras ystäväni Alice Prewett kertoi, että James oli alkanut seurustella kuudesluokkalaisen Suzy Robinsin kanssa. Tunsin kyyneleiden kihoavan silmiini. James ei todellakaan ole tulossa pyytämään minua enää ulos.
Hetkinen, ei minun pitäisi näin tuntea. Minunhan pitäisi vihata Potteria ja muita Kelmejä sydämeni pohjasta. En minä voi rakastua James Potteriin. En vain voi!

****

"Tahdotko sinä, Lily Alice Evans, ottaa James Christopher Potterin aviomieheksesi ja rakastaa häntä niin myötä- kuin vastamäessäkin, kunnes kuolema teidät erottaa?" pappi kysyi minulta. Tunsin onnenkyyneleen vierähtävän poskelleni.
"Tahdon", vastasin ja hymyilin Jamesille. Miksi en tahtoisi?
"Tahdotko sinä, James Christopher Potter, ottaa Lily Alice Evansin aviovaimoksesi ja rakastaa häntä niin myötä- kuin vastamäessäkin, kunnes kuolema teidät erottaa?" pappi kysyi nyt Jamesilta.
James kääntyi katsomaan minua suoraan silmiin hymyillen: "Totta kai tahdon, en kai minä nyt turhaan Lilyä kuutta vuotta ole jahdannut."
Koko kirkkoväki naurahti. Olihan James minua Tylypahkassa melkein kuusi vuotta jahdannut ja nyt hän oli saanut vastakaikua rakkaudelleen.
"Julistan teidät täten aviopariksi", kuulin papin hämärästi sanovan. Olin onneni kukkuloilla, nyt olin saanut Jamesin, virallisesti. Me rakastimme toisiamme, eikä millään muulla ollut sillä hetkellä väliä.
Huomasin sivusilmälläni, kuinka koko kirkkoväki oli noussut seisomaan. En kerennyt ajattelemaan enää mitään muuta, kun James suuteli minua. Suudelma oli täynnä rakkautta, mitäs muutakaan?

****

"Tässä teidän poikanne", nuori kätilö sanoi minulle ja antoi peittoon käärityn lapsen syliini. Tunsin kuinka kyynel vierähti poskelleni. Sain nyt viimeinkin poikani, Harryn syliini. Olihan sitä jo yhdeksän kuukautta odotettu.
"Hei, Harry", sain sanottua. James, joka seisoi takanani, tiukensi otettaan hartioistani. Sipaisin Harryn pientä poskea. Se oli hyvin pehmeä, niin kuin kuuluikin. Katsoin Jamesia takanani ja huomasin hänen poskellaan kyyneleen.
"Minä rakastan sinua", sanoin hymyillen Jamesille. Tunsin Harryn pienen jalan potkaisevan kättäni.
"Ja sinua myös, pikkuinen", naurahdin pojalleni. Pidin pientä kääröä vielä hetken sylissäni, ennen kuin ojensin hänet Jamesille.
James hymyili leveästi saadessaan Harryn syliinsä. Katsoin kaksikkoa hetken, ja tajusin, etten voisi mitenkään elää ilman heitä. Tein mielessäni lupauksen. Jos joku ikinä yrittäisi satuttaa jompaa kumpaa heistä, minä estäisin sen, tai kuolisin sitä yrittäessäni. Mikään muu ei ollut maailmassa minulle tärkeämpää kuin James ja Harry.

****

A/N2: Siinäpäs se. Ja kommentteja otetaan avosylin ja hymyillen vastaan, kiitos :)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 19:57:21 kirjoittanut Kaapo »
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #1 : 15.07.2010 23:26:07 »
Oi, tämä oli tosi suloinen (: ihmettelin vain sitä, miten Lily rakastui kolme kertaa, kun eikö hän periaatteessa rakastanut vain kahta ihmistä tässä? Mutta eipä se oikeastaan haitannut, tosi suloiset kohdat olit hänen elämästään valinnut (: Pahoittelen lyhyttä kommenttia, pitäisi olla jo nukkumassa mutta en halunnu jättää kommentoimatta kun kerran luinkin :D
Never regret something that once made you smile.

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #2 : 16.07.2010 00:50:20 »
Pulina: Kiitos kommentistasi ja kiva että tykkäsit :) Eka one-shottini... :)
nominal: Mietin tosi kauan mistä kohtaa Lilyn elämää kirjoittaisin nämä. teinirinsessa pohti kanssani semmoisia vaihtoehtoja; Lilyn syntymä (rakastuisi äitiinsä), Lily sai tietää olevansa raskaana ja sitten Lilyn eka ihastus (mutta tässähän hän ei oikeastaan rakastu) ja kiva että pidit (teinirinsessa antoi minulle muuten aika lailla samanlaisen palautteen tästä :DD)

-Ria
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #3 : 20.07.2010 00:48:28 »
oij, tämähän oli suloinen ! 
varsinkin tuo ensimmäinen kohta oli ihana, kuinka Lily ensin vihaa Jamesia , ja sitten tajuaakin rakastavansa, aws  :) <3
anteeksi lyhyt ja turha kommentti, oon ihan väsy (=

- loveya, jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #4 : 21.07.2010 15:27:41 »
Oaaa! En yleensä lue L/J ficejä ihan vain siksi ettei paritus kiinnosta minua, mutta tämä oli lukemisen arvoinen pätkä. Kiitos! Pidin kohtausvalinnoistasi, ne olivat oikein osuvat. Itse tulkitsin nämä niin, että kolme hetkeä elämässään jolloin hän ymmärsi rakastavansa. Ei ehkä varsinaisesti rakastunut, mutta ymmärsi jotain suurta. Tai jotain.

Anteeksi random kommenttini  ::)

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #5 : 24.07.2010 10:52:30 »
Niin ihana<3. Kaikki olivat varsin suloisia. Ja varsinkin toi viimeinen. Kohtausvalinnat olivat erinomaisia. Muuta en sano. :)

HarryPotterFan4Ever


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

Ria

  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui
« Vastaus #6 : 24.07.2010 11:25:25 »
jennumiu: Kiva että pidit. :) Ja kiitos kommentista vaikka se olikin lyhyt :D
Neriah: Kiva että pidit, vaikka et näitä hirveästi luekaan :) Juu, se oli kyllä tarkoitus että Lily ymmärsi rakastavansa mutta en oikein osannut muotoilla tuota otsikkoa :)
HarryPotterFan4Ever:Kiva että pidit :)
Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvihaara
esittävät: Kelmien Kartta.
Vannon pyhästi, että minulla on vain pahat mielessäni.
Ilkityö onnistui!

ava by Toujors pur

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui | J/L K-7, Fluff
« Vastaus #7 : 23.03.2012 15:14:26 »
Oiiii♥

Ihanaa. Just sellasta, mitä otsikon perusteella odotinkin. ♥♥♥ Ihanaa...♥
(En sitten parempaa sanomista keksi....) C:

♥Cam

iipimoi

  • ***
  • Viestejä: 181
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui | J/L K-7, Fluff
« Vastaus #8 : 30.03.2012 07:37:29 »
tää oli oikein söpö ficci c: noi kohdat oli tosi kauniita ja varsinki toi toka oli taiteellinen. Vika kohtauskin oli hyvä ja kaunis, mutta se tuntui jotenkin siltä, että se harryn suojeleminen voldemortilta oli ängetty sinne väkisin. Pidin silti ficistä, kiitän. :)
If we take this bird in, with its broken leg,
We could nurse it, she said,
Come inside for a little lie down with me,
And if you fall asleep, it wouldn't be the worst thing.

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: 3 kertaa kun Lily Evans rakastui | J/L K-7, Fluff
« Vastaus #9 : 17.06.2013 02:55:30 »
Ihana triplafic ♥  Tykkään kovasti J/L:stä enkä pettynyt tähänkään. Hyvin olit valinnut kohtaukset näihin kolmeen. Minulle tuli silti jotenkin haikea olo kun tietää mitä heille hyvin pian tulee käymään. Virheitä en bongannut :) kiitän, kumarran ja jatkan tylsähköä yövuoroani töissä (eli siis etsin lisää ficcejä luettavaksi ).
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."