Kirjoittaja Aihe: Twilight: Posliininukke | S, Rosalie  (Luettu 3423 kertaa)

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Twilight: Posliininukke | S, Rosalie
« : 07.07.2010 22:38:55 »
Kirjoittaja: Cheo
Ikäraja: Sallittu
Fandom: Twilight
Henkilöt: Rosalie (mini Rosalie/Emmett)
Genre: Angst
Disclaimer: En omista mitään muuta kuin tämän tekstin.
Summary: Posliininuket ovat vain kauniita, Emmett.
A/N: Lyhyt, mutta en minä mitään pitkää ole koskaan osannut kirjoittaakaan. Rosalie on aina ollut jännä hahmo ja innostuin hänestä entistä kovemmin katsottuani Epäilyksen. Virheitä saattaa olla, kommentit ovat tervetulleita, niin risut kuin ruusutkin.

Posliininukke

Hän on täydellinen.

Hän on kuin posliininukke, marmorinvaalea iho ja ruususuu. Kauniita kasvoja kehystää vaaleat enkelinkiharat ja silmistä kuvastuu hunajainen kuu. Ei, silmäsi eivät ole omituiset, Rosalie, ne ovat suorastaan epäinhimillisen henkeäsalpaavat.

Kaunis, kaunis kuin posliininukke.

Hän puristaa kätensä nyrkkiin kun hän katsoo peilikuvaansa.

Mitä, etkö ole tyytyväinen?
Posliininuket ovat vain kauniita, Emmett.

Ne ovat ikuisia, aina muuttumattomia. Vaikka kuinka yritetään, ei niistä saada koskaan täysin realistisia. Miten ne voisivat olla, kun ne eivät muutu? Kautta aikojen ihmiset ovat yrittäneet haalia ympärilleen jotain pysyvää, mutta silti kaikki kuolevat ympäriltä, silmät muuttuvat sameiksi vaikka ne joskus kauan sitten hehkuivat kirkkaina. Ensimmäinen harmaa hius nypitään pois, pyydetään nuoruutta jäämään.

Mutta ei se jää, ei sen pitäisi.

Hän katsoo peilikuvaansa.

Itseinho.

Hän puristaa kätensä nyrkkiin ja lyö kuvajaistaan. Yhtäkkiä se onkin hajonnut tuhansiksi pieniksi sirpaleiksi, sielunpeiliksi.

Posliininuketkin särkyvät joskus.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 19:51:34 kirjoittanut Vanilje »
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: Posliininukke
« Vastaus #1 : 08.07.2010 16:41:06 »
Todella ihana lause: Posliininuketkin särkyvät joskus.
Todella suloinen angst ficci. Näköjään sekään ei ole mahdottomuus.
Aivan ihana, pidin kovasti! <33

Fell

  • Vieras
Vs: Posliininukke
« Vastaus #2 : 08.07.2010 16:53:57 »
Avasin tämän tietämättä oikein mitä odottaa, koska vaikka nimimerkkisi onkin tuttu, en muistanut kuinka hyvä kirjoittaja olet. Ilahduin ihan suunnattomasti, kun tämä oli näin valtavan hyvä.

Tämä ei tosiaankaan ollut mikään tavallinen Twilight-ficci - eli ei angstinen Edward/Bella, joita eniten tältä osastola löytyy (ei sillä, hyviä ne usein ovat), vaan erittäin mielenkiintoinen. Pidin siitäkin, ettei repliikeissä ollut repliikkimerkkejä, ne tajusi joka tapauksessa repliikeiksi. Toimiva ratkaisu, lainausmerkit olisivat tavallaan pilanneet hieman tämän tunnelmaa.

Lainaus
Itseinho.
Voisin lainata koko ficin kertoakseni lempikohtani, mutta en taida tehdä sitä. Äskettäin lainaamani sana oli koko ficin hienoin kohta kaikessa yksinkertaisuudessaan.

En keksi mitään järkevää tällaisen ficin jälkeen, joten kommenttini taisi olla tässä, kiitosten kera hienosta ficistä (:

Remily

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: Posliininukke
« Vastaus #3 : 08.07.2010 21:53:56 »
 Vau...  :o
 Kuten jo sanoin olen surkea kirjottamaan kommentteja, mutta pakkohan tähän oli jotain laittaa.
 IHANA!!!!!! Kirjota kuule lisää näitä!! Tiedät kyllä minkä mä haluisin tänne  :D

 Ps. En kyl oo näitten 10  vuoden aikana, ku ollaa tunnettu ajatellu et kirjottasit jotai näin... öh herkkää? 

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Posliininukke
« Vastaus #4 : 08.07.2010 22:01:03 »
Kovinkaan moneen Rosalie angst-ficciin en ole törmännyt ja tämä oli kyllä ihan mahdottoman hyvä!
Kerronta oli tosi kaunista jajaja..
En osaa sanoa mitään, vedit aika sanattomaksi..

Niin kuin Fell sanoi, oli hyvä veto jättää lainausmerkit pois. Kokonaisuus säilyi, ja ymmärsi silti hyvin että ne olivat repliikkejä.

Lopetus oli  aivan mahtava.

Kiitokset tästä.
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Posliininukke
« Vastaus #5 : 09.07.2010 01:28:26 »
Lainaus
Kovinkaan moneen Rosalie angst-ficciin en ole törmännyt ja tämä oli kyllä ihan mahdottoman hyvä!
Kerronta oli tosi kaunista jajaja..
En osaa sanoa mitään, vedit aika sanattomaksi..

Niin kuin Fell sanoi, oli hyvä veto jättää lainausmerkit pois. Kokonaisuus säilyi, ja ymmärsi silti hyvin että ne olivat repliikkejä.

Lopetus oli  aivan mahtava.

Kiitokset tästä.
Täysin samaa mieltä!
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Posliininukke
« Vastaus #6 : 09.07.2010 12:45:51 »

Aika ihana. kiva, että Rose kirjoitetaan välillä muunlaiseksikin kun sellaseksi
blondibimboksi, joka rakastaa itseään tai sitten bellavihaajaksi (;
Tykkäsin todella paljon.
kiitos ♥

alba

  • Vieras
Vs: Posliininukke
« Vastaus #7 : 10.07.2010 10:02:19 »
Voisin sanoa vaikka mitä, mutta kaikki on jo sanottu. Oikeesti, aika ihanaa tekstiä ♥
Jes, jes, jes.

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Vs: Posliininukke
« Vastaus #8 : 12.07.2010 22:55:17 »
IggyEatsCupcake, kiitos todella paljon lukemisesta ja kommentista!  :D

Lööperiikka, se ei todellakaan ole mahdottomuus!  ;D Kiitos sinullekin!

Fell, mietin vaikka kuinka pitkään, että pitäisikö minun laittaa nuo lainausmerkit vai ei, mutta näköjään poisjättäminen osottautui hyväksi vaihtoehdoksi!  :) Kiitos kommentista ja lukemisesta!

Remily, et todellakaan ole surkea kirjoittamaan kommentteja ja sitä paitsi arvostan jokaista kommenttia, jonka saan  ;D Kukaan ei varmasti ole yhtä huono kirjoittamaan vastauksia kuin minä! Ja jos tarkoitat Sirius/Remusta, niin minulla on päässäni yksi idea, mutta se on niin monimutkainen että minä tuskin koskaan edes kirjoitan sitä. Kiitos sinulle myös!  :)

Vanamo, kiitos itsellesi!  :D

Kotitonttu, sinullekin iso kiitos!  :D

phoebeZ, kiitos lukemisesta ja kommentista!  :) Olen varma, että Rose on muutakin kuin itserakas blondibimbo ja bellavihaaja  ;D Kaikelle on syynsä.

alba, kiitos kommentista ja lukemisesta  :D Itsestäni tuntuu aika samalta!



« Viimeksi muokattu: 12.07.2010 22:56:57 kirjoittanut Cheo »
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."