Kirjoittaja Aihe: Hedwigin vihkivala ||| Sallittu fluff-raapale, Hedwig/Posityyhtynen  (Luettu 13538 kertaa)

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Ficin nimi: Hedwigin vihkivala
Kirjoittaja: RoastedGarlic
Tyylilaji: Fluff-raapale
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Hedwig/Posityyhtynen


A/N:
Rakastan rakastuneita pareja, rakastan vihkivaloja. Rakastan raapaleiden kirjoittamisen synnyttämää tunnetta. Rakastan erikoisia parituksia. Rakastan kommentteja, myös niitä vähemmän rakentavia. Hedwig rakastaa Posityyhtystä.




Hedwigin vihkivala


Posityyhtynen, pieni Possuni. Toivottavasti ymmärrät, että olet minulle koko maailma. Tahdon ottaa sinut miehekseni, elää kanssasi myötä- ja vastamäissä, läpi turbulenssin ja ilmakuoppien. Tahdon tuoda sinulle illallista orrelle, pureskella pikkiriikkisiä myyriä, oksentaa aterian suuhusi. Tahdon olla sinulle yhtä lempeä ja hellä kuin sinä olet maailmalle. Tahdon kantaa yhteistä postia.

Millaisin sanoin kuvaisin rakkauttani sinuun? En voi kuitenkaan lausua niitä, mutta tiedän, että luet kaiken silmistäni. Sinähän huomaat aina, mitä minä ajattelen. Tiedät, että rakastan sinua. Sen merkiksi sinut täten rengastan.
Minä tahdon sinut – kunnes kuolema meidät erottaa.

”Voitte suudella morsianta.”
Hiljainen kalahdus. Tällaisina hetkinä on turhauttavaa omistaa nokka.

« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:59:11 kirjoittanut Codename »
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #1 : 26.06.2010 02:38:47 »
Kiiruna: Ehkä pisin ja analyyttisin kommentti, minkä koskaan olen saanut! Fluffyssä pitää olla jotain erityistä, että sitä jaksaa lukea, ja pöllöt sopivat tarkoitukseen ilmeisesti aika hyvin :)
Minunkin piti tarkistella noita sukupuolia, olin vähän hämmentynyt siitä että Possu on koiras. Pöllöfemme olisi ollut ajatuksena muuten aika loistava :D Sikäli jopa surullista tuo totuus.
Mmmmmutta kiitos suurista kehuista, itse piristit minun yötäni :)
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

katt

  • ***
  • Viestejä: 175
  • Slytherin
    • Tihutyö
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #2 : 28.06.2010 13:09:18 »
aww, söpöä <3

Oli pakko tulla lukemaan tämä heti kun näin parituksen. Hegwig/Posityyhtynen on kyllä söpö paritus. Muistin tosin vasta raapaleen luettuani, että Hedwig on naaras, ajattelen Hedwigin jotenkin aina miespuoliseksi.

Lainaus
Tahdon ottaa sinut miehekseni, elää kanssasi myötä- ja vastamäissä, läpi turbulenssin ja ilmakuoppien.
"läpi turbulenssin ja ilmakuoppien" sopii niin hyvin pöllöjen vihkivalaan

Lainaus
”Voitte suudella morsianta.”
Hiljainen kalahdus. Tällaisina hetkinä on turhauttavaa omistaa nokka.
8DD

Tykkäsin kyllä tästä (:
JinxAuror154

Twitchy little ferret, aren't you?

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #3 : 28.06.2010 16:47:02 »
”Voitte suudella morsianta.”
Hiljainen kalahdus. Tällaisina hetkinä on turhauttavaa omistaa nokka.


Repesin tolle. Niin ihanan pöllömäistä. AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW<3



ava by Raitakarkki
banneri by Pyry

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #4 : 30.06.2010 21:23:26 »
Oi kiitoksia! On hienoa tietaa etta jonkun mielesta osaan kirjoittaa uskottavasti polloista. Tata taitoa tarvitaan.
tosiaan, itsellakin oli kirjoitusvaiheessa tarkistamista noissa sukupuolissa ja ensin meni kylla vaarin :D
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #5 : 14.03.2011 19:14:51 »
Loistava! En muuta voikaan sanoa, kuin että loistava :' D
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #6 : 14.03.2011 22:42:22 »
Lasisydän: En kai voi muuta sanoa kuin että kiitos :D
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Vanilje

  • haywiress
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 441
  • © Ingrid
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #7 : 06.04.2011 17:39:00 »
Raapaleepiiristä hyvää iltapäivää!

Ihan ensimmäiseksi täytyy kyllä todeta, että en ole koskaan tällä parituksella lukenut yhtään mitään. Mutta nyt olen jälleen yhtä paritusta valaistuneempi. Koko ficin idea oli tosi kiva, minä ainakin tykästyin tähän kovin. Ja tämä oli kyllä ehdottoman suloinen! Pöllöhäät, ja vieläpä Hedwig/Posityyhtynen -parituksella, awws. Raapaleita on kyllä joskus vähän vaikea kommentoida, mutta yritän kuitenkin jotain saada sanotuksi.

Tää oli just tämmönen ihana pieni ja keveä fluffyteksti, jollaista kaipaa luettavaksi rankan koulupäivän jälkeen. Hihi, jäi kyllä oikeasti sellainen keveä ja fluffyinen fiilis tämän lukemisen jälkeen. Jotenkin vaan koko pienen raapaleen tämä yleistunnelma ja mielikuvat tapahtumista oli loistavia. Sai väkisinkin hymyn huulille. :D Hedwig ja Posityyhtynen sopi just loistavasti tähän ficciin. Voin vaan kuvitella ne yhdessä vihkimistilaisuudessa. Mielikuva on melkolailla söpö. Tykkäsin muuten kanssa noista kivoista sanavalinnoista tuolla vihkivalassa. Juurikin esimerkiksi ilmakuopat, turbulenssit ja rengastamiset. Jotenkin ne vaan toi kivalla tavlla sitä pöllömäisyyttä esiin. Söpöllä, mutta selkeällä tavalla. Kaikista tuollaisista ilmauksista tuli jotenkin vaan sitä tunnelmaa lisää. Ja söpöyttä ehdottomasti. Ja sellaista tunnelmaa ja luonnettakin, mitä on joskus vaikeaa saada raapaleisiin. Toteutus oli hyvä, raapaleen ajatus tuli kivasti esille.

Lainaus
Tahdon kantaa yhteistä postia.
Tää oli vielä pakko lainata. Tämä pieni lause sai miulla ainakin aikaan awws -reaktion. Toki nuo kohdat, mitä muut oli lainannu, oli myös suloisia, mutta en viittiny niitä samoja enää lainata. Ja koska tykkäsin vaan tästä kohdasta. Just sopiva lause postipöllöjen vihkivalaan. :3

Miten onnistuinkin vetäsemään näin lyhyestä tekstistä näinkin pitkän kommentin? Ehkä se johtuu vaan siitä kun tää oli niin suloinen ja syötävän söpö, fluffya ehdottomasti. Toivottavasti sait näistä miun sekavista selityksistä jotakin irti, ei oo nyt aivot ihan terävimmillään kun tulin vasta koulusta. Mutta no, joka tapauksessa haluan vielä kerran kiittää tästä ylisöpöstä raapaleesta ja iltapäiväni sulostuttamisesta. :)


i lost my heart / my home is the ocean

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 701
  • d a d d y
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #8 : 14.04.2011 21:54:26 »
Hah, tämä on kyllä niin parhautta! :D

En tiedä saanko itsestäni irtoamaan mitään fiksua palautetta, mutta tykkäsin tästä todella paljon. Erikoisten paritusten ystävä olen ehdottomasti, joten tämä kiinnitti huomioni. Ehdottomasti hyvin keksitty ja hauska paritus, nostan hattua siitä että tällaisen olet saanut kirjoitettua. Tämä oli oikein sopivan pituinen, en tiedä olisinko jaksanut tai viitsinyt lukea kovin paljon pidempää ficciä ihan vain kahdesta pöllöstä, mutta tämän pituisena tässä oli juuri opiva annos kaikkea ja tämä toimi todella hyvin. Tämän sisältö oli juuri oikeanlainen: kekseliäs, omaperäinen, hauska, suloinen ja hyvin kirjoitettu. Ehkäpä nerokkain idea vähään aikaan, ja ehdottomasti idean tasoinen toteutus myös. Juuri tällaista huumoria kaipasin vielä nopeasti illanpiristykseksi ennen kuin kaikkoan koneen ääreltä, ja tämä todellakin nostatti hymyn huulilleni useaan otteeseen.

Kaikki itse tekstiä koskevat asiat olivat kunnossa, kirotusvihreitä ei siis ollut ja kerronta oli sujuvaa, kuvailua juuri sen verran mitä tällaisen aiheen omaava raapale tarvitsee, eli melko vähän. Oikein hyvä sisältö oli, siihen raapaletta lukiessa ja kommentoidessa kiinnittää enemmän huomiota kuin pidempään ficciin. Sisältö oli siis hyvää, tarina ei tuntunut alkavan tai loppuvan kesken, muttei siinä myöskään ollut turhia jaaritteluja. Toimiva raapale siis!

Tuo vala oli kyllä mahtava. Naureskelin useaan otteeseen, se oli omalla tavallaan suloinen mutta myös ihmisvinkkelistä nurinkurinen - ajatus siitä, että kertoisi alttarilla puolisolleen tahtovansa oksentaa ruokansa tämän suuhun ei välttämättä herätä kovin romanttisia tunteita kumppanissa. Tässä oli siis aivan mahtavaa huumoria, juuri oikeanlaista. Tämän huumori oli oikeasti hauskaa eikä väkisin väännetyn oloista eikä idioottihuumoria, vaan juuri sellaista huumoria jonka lukemisesta nautin. Ehdottomasti parhaita huumoria sisältäviä ficcejä ikinä, ja jos nyt oikein muistan niin toinen parhaista huumorificeistä on myös sun tekeleesi (H/D, mpreg, kuulostaako tutulta?), sitä en ole vielä onnistunut kommentoimaan, mutta ehkä joku päivä muistan palata siihenkin suuntaan.

Näin lopputiivistelmäksi sanon vain, että tykkäsin älyttömästi. Nerokas ja hyvä ficci, jos tätä pitäisi kuvailla yhdellä sanalla niin se olisi yksinkertaisesti vain mahtava. Kiitos iltani piristämisestä!
« Viimeksi muokattu: 15.04.2011 17:31:14 kirjoittanut flawless »

bannu by Ingrid

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #9 : 14.04.2011 22:45:35 »
Vanilje: Ooh, raapalepiiristä!! Olen otettu. Ja hauskaa myös kuulla, että olen onnistunut saamaan aikaan sen fluffytilan, johon tähtäsinkin. :)

flawless: Kiitoksia yltiömäisen kehuvasta kommentista. Hämmentävää. Ja joo, mpreg on myös tullut vedettyä läpi - katso listaustani, siellä on aika paljon muutakin huumoria ;)
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Fantasy

  • Vieras
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #10 : 15.04.2011 12:28:38 »
Oi, tämä oli kerrassaan suloinen! Osaanko mä edes sanoa tähän muuta? Naamalleni nousi tyhmä hymy pelkän parituksen vuoksi, eikä kyllä tarvinnut miettiä murto-osasekuntiakaan, että lukisinkos nyt tämän vai en.

Musta on ihmeellistä,  että sinä kirjoitat pöllöistä oksentamassa toistensa suuhun ja se on musta mielettömän söpöä. Se jos jokin on taitolaji, heheh. Muutenkin tämä koko tarina oli yhtä suloisuutta, voisin toistella sitä vaikka koko kommentin läpi. En edes viitsi ryhtyä lainailemaan lempikohtia, sillä joutuisin lainaamaan varmaan puolet koko ficistä ja se olisi jo turhaa.

Suloisuuden lisäksi tää oli niin mielettömän omaperäinen, ettei sitä voi olla ihailemasta. En ainakaan itse koskaan tullut ajatelleeksi, että pöllötkin voisivat rakastua. Tai että pöllöistä voisi ylipäätään kirjoittaa ficin. Tosin jos rehellisiä ollaan, Hedwig ja Posityyhtynen eivät mun mielestä luonteidensa puolesta sopisi oikein yhteen - varsinkin kun tuppaan aina unohtamaan, että Hedwig on oikeasti näistä se naaras ja Posityyhtynen onkin muka oikeasti uros. En vain osaa olla ajattelematta tätä päinvastoin, niin kuin joku toinenkin taisi jo aiemmin sanoa. :'D

Ja sitten tän kruunasi vielä tuo ihana huumori! Varsinkin tuo lopetus oli hauska ja samalla aivan liian ihana - osaan vain kuvitella koko tilanteen niin elävästi.

Tästä taisi tulla ihkutuskommentti sanan todellisessa merkityksessä ja taisin samalla tehdä maailmanennätyksen sanan "suloinen" toistamisessa yhdessä kommentissa. Anteeksi, mutta ei multa tälläisen jälkeen saa olettaa mitään tämän järkevämpää. Isot kiitokset tästä lukukokemuksesta, kiitos sinun tämä tyhmä hymy pysyy naamallani varmaan koko loppupäivän. Kiitos.

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #11 : 15.04.2011 13:38:11 »
Fantasy: Olen kovin iloinen, että sain sinut hymyilemään :) Sehän on fluffyficcarin perimmäinen tarkoitus, kun ficcejä laitetaan näkyville. Kiitoksia siis kaikesta ihkutuksesta ja jokaisesta "suloinen"-sanasta.  :-*
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Hiluzuki

  • Vieras
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #12 : 15.04.2011 22:47:59 »
Päätin viimein uskaltautua Naurretavuudesta lueskelemaan muista ficcejä ja tämän avasin tietenkin ensimmäisenä. Pettymys ei pudonnut niskaani, vaan ilahduin iloisesti.

Oudoksuin hiukan paritusta, kun huomasin sen. En ole nimittäin lukenut yhtä ainuttakaan ficciä tällä parituksella. En ole edes ajatellut pöllöficcejä, ikinä. Rakastuin kuitenkin ja voisin tutkia vähän, löytyisikö lisää ficcejä tällä parituksella.

Tahdon ottaa sinut miehekseni, elää kanssasi myötä- ja vastamäissä, läpi turbulenssin ja ilmakuoppien.

Minä olen taas yksi niistä, jotka eivät osaa sulattaa Hedwigiä naaraana. Jotenkin pienenä loi sellaisen kuvan ´Hedwig on poika, koska Harry on poika´. Ehkä ajattelin, että pojilla voi olla vain poikalemmikkejä. Olin outo lapsi. :----D

Tykkäsin tästä siis erittäin paljon ja kirjoitat oikein sujuvasti. En osaa sanoa enempää, että anteeksi tämmöinen kökkö kommentti. Minä poistun takaisin varjoihin.

- Hilu

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #13 : 16.04.2011 19:36:54 »
Hiluzuki: En minäkään tällä parituksella ole mitään nähnyt, mutta kiva kun tykkäsit   ;) Hedwigin sukupuoli on kieltämättä jotakin, mitä suomentajan olisi pitänyt muistaa jollakin tavalla korostaa, kun sen ilmaisu persoonapronominilla käännöksessä katosi - mutta ehkä Hedwig on transpöllö.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Lozku

  • ***
  • Viestejä: 466
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #14 : 18.04.2011 12:21:45 »
Ihana! Ottaen huomioon että kaikki muut ovat jo kertoneet ajatukseni tästä en mitään extra pitkää ala vääntämään. Loppu oli kuitenkin mainio, niinkuin koko ficci ylipäätänsä. Oli juuri sopivan pituinenkin, ei yhtään pidempi olisi varmaan ollutkaan enää niin kiva :)))
~ehjimmät meistä on tehty sirpaleista~

Kovin helppoa on vajota hetkiin
joissa tunne on valhetta
sielusi kadotat vain öisiin retkiin
syntyy syviä haavoja
Sano sana ja tiedät mä tuun vastaan
ole rauhassa vielä mä sua seuraan

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #15 : 18.04.2011 13:07:21 »
Lozku: Kiitos kiitos :) Hauskaa, että pidit.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Natural

  • Ravenclaw
  • ***
  • Viestejä: 685
  • I no speak this country's language! Bye bye!
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #16 : 18.04.2011 14:32:48 »
Tämä oli aivan ihana!

En ole eläissäni lukenut mitään pöllö paritusta, joten tämä oli ihana löytö.
Tuo loppu oli mielestäni aivan ihana.

Kiittäen ja kumartaen,
Natural


"Greed may not be good, but it’s not so bad, either. You humans think greed is just for money and power! But everyone wants something they don’t have."

Ava & Bannu By: Odo

Neriah

  • ***
  • Viestejä: 603
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #17 : 18.04.2011 15:19:16 »
Avasin tämän nimen ja parituksen tähden: en ollut koskaan lukenut mitään tällä parituksella. Oli onni että avasin, sillä teksti oli aivan julmetun suloinen ja pisti kestohymyn päälle! Kirjoitustyylisi oli juuri tällaiseen ideaan sopivaa, pöllöfluff tuskin onnistuisi kovin runollisessa mitassa ilman, että siitä tulisi jopa vähän naurettavaa ylilyömistä. Pidin erityisesti viimeisestä lauseesta, se oli hirmu suloinen ja siinä oli huumoria, ja se sitoi kokonaisuuden kivasti yksiin.

Kiitos ihanasta herkkupalasta  :-*

RoastedGarlic

  • pullatyttö
  • ***
  • Viestejä: 1 313
  • ilonpilaaja
    • Milkshakespeare
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #18 : 18.04.2011 18:26:24 »
Natural: En minäkään ole lukenut pöllöparitusta, siksi se piti kirjoittaa :D Olen tehnyt samaa myös ihmisparituksille.

Neriah: Hienoa, että avasit tämän ja luit tämän ja kommentoit, ja kaikista hienointa että pidit tästä :) Kiitos itsellesi.
"Pardon me for breathing , which I never do anyway so I don't know why I bother to say it, oh God I'm so depressed. Here's another one of those self-satisfied doors. Life! Don't talk to me about life." -Marvin

Camiela

  • ***
  • Viestejä: 367
Vs: Hedwigin vihkivala
« Vastaus #19 : 27.04.2011 13:11:10 »
ÄÄÄ!!

En oo koskaan lukenu tällasta. Tämä oli aivan huippu!
Osittain söpöä noin pöllöjen kielellä... ♥ Aivan mahtava. Tämän kirjoittaminen on varmasti eräänlainen haaste myös. Ja varsinkin idean keksiminen. Pidin, pidin, pidin. Aivan älyttömän hyvä. Toisaalta harmi, että Hedwigillä on nokka...  Antaisin sille itsekin pusun♥ Ihana ficci, pidin!

Camiela