Kirjoittaja Aihe: Joskus olen kaikki, S  (Luettu 1721 kertaa)

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Joskus olen kaikki, S
« : 06.10.2008 21:40:09 »
Author: Siperia
Rating: S
Genre: drama (heh)
Disclaimer: kaikki se vähä, mitä tässä esiintyy, on minun.

A/N: pieniä hetkiä elämässäni ja pieniä ajatuksia elämästäni. Tässä on jotakin hyvin minua ja pidän tästä.
Pidän myös kommenteista.

***

Joskus, kun kävelen tuikitavallista ja hyvin tuttua jalkakäytävää, on myöhä ja pimeää ja katulamput ovat ainoita valonlähteitä, ja kuuntelen välillä yön ääniä ja välillä musiikkia, tunnen olevani voimakas, vahva ja jossain määrin pelätty. Kuin jokin yön kuningatar, askeleistani ei kuulu ääntä ja kuljen tanssahtelevin askelin varjojen kanssa yhtä hiljaisena kuin ne. Synkkä ja äänetön, yhtä yön kanssa – halutessani huomaamaton, mutta silti voimakkaampi kuin kukaan ihmisistä ympärilläni.

Joskus, kun kävelen koulun pururataa iltapäivällä, aurinko paistaa syksynvärisenä ja sen säteet ovat lämpimät, vaikka ilma on kirpeä, ja tuulenpuuska puhaltaa yllättäen puiden latvoissa, ja syksyn ja auringon kultaamista koivuista ja vaahteroista lennähtää putoavien lehtien ryöppy, joka hajoaa yläpuolellani – kävelen haltioituneena lehtien leijuessa alas maahan, tunnen itseni yhtä kevyeksi ja vapaaksi ja kauniiksi kuin lehdet. Syksyinen keiju, ilkikurinen ja tummasilmäinen mutta kaunis ja vapaa, vaahteranlehdellä lentävä keiju, jota tuuli suutelee kulkiessaan ohi.

Joskus, kun kävelen kesäistä kylätietä toisella puolellani kullanvärinen pelto, joka näyttää lainehtivan, toisella valkoinen ja vihreä joukko nuoria koivuja, jotka heiluttavat oksiaan kuin tervehtien, kuvittelen olevani metsäläinen – kaunis, villi ja kesyttämätön, yhtä sitruunaperhosten ja hiirenkorvien ja pienen solisevan metsäpuron, jonka pinnalla auringonsäteet hyppelehtivät kimaltaen, kanssa. Notkea olento, jonka koti on metsä ja ystäviä villit eläimet, ihmisten silmille näkymätön ja heitä paljon viisaampi.

Joskus, kun kävelen sateessa järven rantaa myöten, ja katselen pisaroiden iskeytymistä veden pintaan ja kuinka ne sitten kimpuavat ja aiheuttavat väreitä, jotka heti synnyttyään yhdistyvät ja sekoittuvat toisten samanlaisten kanssa, vedenpinta elää ja liikehtii ja minä tunnen sulavani sateen mukana, liukenevani ja imeytyväni osaksi kristallinkirkasta, puhdasta ja raikasta luontoa. Sade virkistää minua yhtä lailla kuin sitäkin, imen itseeni kosteutta ja sadepisaroiden valtavaa elämänkokemusta, jonka ne ovat keränneet kiertäessään yhä uudestaan maasta taivaalle ja takaisin, kulkien maailman puolelta toiselle. Vesipisaroissa elää lukemattomia sieluja joka puolelta maailmaa. Ne valuvat joka puolella muodostaen ohuen verhon, joka sitoo minut ympärilläni aukeavaan luontoon ja estää ketään näkemästä minua. Meitä.

Joskus, kun elämäni liikehtii eteenpäin hypähdellen, loikkien, tanssien, lentäen, madellen, kaatuen väliin rähmälleen kuralätäkköön, törmäillen lyhtypylväisiin ja tehden kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä, minä tunnen olevani kaunis, hyvä ja täydellinen omana epätäydellisenä itsenäni. Tällaiseksi tarkoitettu ja tällaisena sopiva. Puhdas ja hyväksytty. Tunnen eläväni, olevani ja hengittäväni yhdessä taivaan, maan ja koko luomakunnan kanssa.

Sitten herään kummallisista ajatuksistani ja ravistan päätäni karkottaakseni typeryydet. Ei ihmisen pidä olla itseensä tyytyväinen. Sehän olisi vallan itsekästä ja itserakasta. Sellaisesta ihmisestä ei pidä kukaan, sellaista kaikki katsovat kieroon. Täytyy valittaa siitä, kuinka huono onkaan, ja olla tyytymätön. Se se on ihmismäistä, niin kaikki tekevät. Ja jos joku ei niin tee, hänessä on oltava jotakin vikaa. Ajatella nyt – ihminen, joka kokee itsensä kauniiksi. Luonnotontahan se sellainen olisi.
“You’re the next best thing, John.”

Yodess

  • ***
  • Viestejä: 23
    • http://
Vs: Joskus olen kaikki, S
« Vastaus #1 : 11.10.2008 22:17:39 »
niin kaunis. voi kun minäkin vielä osaisin. </3
Playing with death.

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Joskus olen kaikki, S
« Vastaus #2 : 11.10.2008 22:35:16 »
Kiitos, rakas.
Itketät mua tuollaisilla. Melkein.
“You’re the next best thing, John.”

Anhaedra

  • Trickster
  • ***
  • Viestejä: 693
  • Teini-ikäinen mutanttininjaenkeli
    • Overflow
Vs: Joskus olen kaikki, S
« Vastaus #3 : 17.06.2010 23:33:34 »
Olen kauhean laiska. Piti kommentoida tätä jo puolitoista kuukautta sitten, mutta siinäpähän se aika meni enkä saanut aikaiseksi. No, nyt sitten. Huomioi kellonaika, en ehkä saa mitään järkevää aikaiseksi.

Tää kuvastaa mun fiiliksiä aivan loistavasti. Mullakin on näitä hetkiä, ei hirveän usein mutta toisinaan (varsinkin nää valoisat kesäyöt on omiaan herättämään tällaisia fiiliksiä). Sellainen tunne että on yhtä maailman kanssa, se on jotain niin hienoa. Mutta mä en vaan pelkää olla tyytyväinen itseeni ja pitää itseäni kauniina ja tarpeeksi hyvänä, ainakin silloin tällöin... Kai mä olen itserakas, en mä tiedä eikä se mua haittaa. Mä vain tulen toimeen itseni kanssa.

Taitaa olla aika suomalainen ajatustapa tuo että aina pitää vähätellä itseään. Ei sekään ole hyvä jos aina leveilee "paremmuudellaan", mutta mikseivät ihmiset voisi rakastaa itseään. Loppujen lopuksi ainoa jonka kanssa ihmisen täytyy elää koko elämänsä on hän itse, niin että eipä se pahasta olisi jos olisi tyytyväinen siihen mitä on.

Ja tosiaan edelleen olen kateellinen sun kirjoitustaidosta, taidosta tehdä yksinkertaisista sanoista jotain kaunista ja hämmästyttävää. Sä todellakin ansaitsisit paljon enemmän kommentteja kuin mitä sä saat. Ainoa järjellinen selitys tälle palautteen vähyydelle taitaa olla se, että ehkä sun kirjoitukset vaan saa ihmiset sanattomiksi...

Kaunista, lumoavaa tekstiä. Kiitos lukukokemuksesta, tämä sai taas ajattelemaan. (:

Siber

  • jonofiniläinen
  • ***
  • Viestejä: 249
Vs: Joskus olen kaikki, S
« Vastaus #4 : 19.06.2010 00:16:42 »
Musta on hirveän hämmentävää kun joku kommentoi näitä mielettömän vanhoja tekstejä. : D Koska sellaisia ne on, enkä mä oikein jaksa arvostaa näitä enää (lähinnä häpeän, mutta ehkä näiden parissa joskus parin lisävuoden kuluttua voi sit nostalgisoida).

Joo siis kaikkien pitäisi osata, edes joskus, kokea se. Että kelpais itselleen ja. Niin. Eikä se ole missään määrin itserakkautta. Siinä vaiheessa kun se oman paremmuuden julistaminen menee yli, ei luultavasti olekaan kyse siitä että se ihminen oikeasti kokis olevansa hyvä, luultavasti juurikin päinvastoin. Yleensä.

Mutta jee, kiitos ajatustenjaosta. <3
“You’re the next best thing, John.”