Kirjoittaja Aihe: Suosikkinäyttelijäsi? || keskustelua suosikkinäyttelijöistä  (Luettu 59185 kertaa)

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #60 : 07.03.2011 01:25:47 »
Oon heikkona Brittinäyttelijöihin ollut aina. Huh. Eka näyttelijä johon rakastuin korvia myöten oli Tom Felton eikä se rakkaus ole sen jälkeen ainakaan pienentynyt. Huuh. Sen näytteleminen on jotain niin aitoa ja sydämestä tulevaa, että ehkä menetän aina sydämeni hänelle ja roolihahmolleen. En osaa sanoin kuvailla hänen mahtavuuttaan. Hän on jotain niin uniikkia ja ihmeellistä. Ja ihkutan lol. Mutta suoraan sydämestä puhun. Veikkaan, että Unrea ymmärtää, koska no.. :D

Hugh Grant on myös löytänyt tiensä mun sydämeen. Ensimmäinen elokuva, jonka häneltä näin oli Notting Hill ja siitä se lähti. Sen jälkeen on katsonut kaikki herran elokuvat - poikkeuksetta noin kymmenen kertaa. En saa hänestä tarpeekseni. Huh. Karismaa löytyy, ulkonäkökin on top ja sen tyyli on erehtymätön. En ole vielä onnistunut löytämään hänestä negatiivisia asioita. Heh.

Colin Firth, tämä britti on jotain niin lutuista ja suloista kaikessa mitä tekee. Whii. Reaktio oli kattoon hyppimistä, huutamista ja itkemistä, kun herra pokkasi nyt sitten miespääosan Oscarin. Olin ihan pilvessä melkeen, oikeesti! En osannut kuvitella, että hän saisi niin ison tunnustuksen roolistaan, vaikka mahtava onkin.

SJP on hyvin lähellä sydäntä hänkin. Tyylitaju, olemus ja elämänasenne on ihania. Kaunis ihminen, myös luonteeltaan. Whii. Tykästyin katsoessani Sex and the Citya. Joskin herääminen häntä kohtaan oli hyvin myöhäinen, näin verrattain. Toinen naisnäyttelijä, jota ihailen yli kaiken on jo edesmennyt Audrey Hepburn. Sanat ei riitä kuvailemaan, kuinka paljon arvostan hänen työtään ja näyttelijänlahjojaan sekä erehtymätöntä tyylitajuaan.

Nyt on noussut pinnalle sellaiset, kuin Jack O'Connel ja Jim Parsons. Varsinkin Jimiin olen aivan ihastunut. Se on niin Sheldon! Katsoin puoleentoista viikkoon the Big Bang theoryn jaksot ykkös kaudelta nelosen puoleen väliin - eli siihen asti kun nyt tullu - ja olen nyt ihan taivaissa :') Jackia olen ihaillut siis Skinsissä ja mielestäni hän vetää roolinsa aivan mahtavasti. Ei voisi olla parempaa Cookia.

+ Jussi Vatanen & Kari Ketonen, mmmmmm. Sydämeni sulaa heitä katsoessa. Vatasen löysin vasta Napapiirin Sankareista, mutta enivei se on silti aivan ihana. Ja Ketonen, no, Ketonen on Ketonen ja sillä sipuli. Näistä kahdesta herrasta on ihana ficata ! :')

Tykkään toki monista muistakin näyttelijöistä hurjasti, mutta tuossa nyt ehkä nuo päälimmäiset tällä hetkellä :)

Yulle

  • ***
  • Viestejä: 35
En oo varma oonko jo kirjottanu tänne, mutta eipä se kai haittaa, ku uskon, että makuni näyttelijöihin on vähän muuttunu.

Tim Roth


Noussut lempinäyttelijäkseni nähtyäni Reservoir Dogsin ja sun muut leffat, joissa hän on ollut. Mielestäni todella loistava näyttelijä. Harmi vaan, että hän ei ole kovin tunnettu eikä arvostettu näyttelijä. Ehkä aliarvostetuimpia näyttelijöitä, jota en yhtään tajua. Sillä mielestäni hänellä on loistavat näyttelijäntaidot. Hän on parhaimmillaan Rob Royssa, josta hän saikin Oscar-ehdokkuuden ja Reservoir Dogsissa. Suosittelen katselemaan miekkosen leffoja, jos et ole kuullutkaan/kuullut hänestä.

Heath Ledger

Mielestäni yksi parhaimmista näyttelijöistä, joka on koskaan elänyt. Vaikka hän onkin nuori ja ei ole hirveän monessa merkittävässä leffassa ollut, paitsi Brokeback Mountainissa ja Yön Ritarissa, niin minusta hän on todella loistava ja muuntautumiskykyinen näyttelijä. Hyvä esimerkki on Jokerin rooli Yön Ritarissa, sillä siinä ujosta ja hiljaisesta Heathista paljastui todella pelottava ja vakuuttava psykopaattimurhaaja. Valitettavasti Heath laittoi liikaa peliin Jokerin vakuuttavuuteen, sillä se koitui hänen kohtalokseen. Hän kuoli vuonna 2008 lääkkeiden yliannostukseen, joka johtui siitä, että Jokerin rooli vei hänen voimansa. Mielestäni se on niin väärin, kun niin nuori ja ihan helevetin loistavan näyttelijäntaidot omaava ihminen menee kuolemaan. Heathin kuoleman jälkeen saatu Oscar-palkinto Jokeri-roolista oli todella ansaittu. Rauha Heathyn sielulle <3

Steve Buscemi

Mielestäni todella karismaattinen näyttelijä. Parhaimmillaan Reservoir Dogsissa ja Fargossa. Yksi loistavimmista sivuosanäyttelijöistä, joita on ikinä ollut.

Ja muut lempinäyttelijäni: Jack Nicholson, Bruce Willis, Kevin Spacey, Jake Gyllenhaal, Christoph Waltz, Harvey Keitel, Michael Madsen, Leonardo DiCaprio, Johnny Depp.

Aapo

  • Pahatar
  • ***
  • Viestejä: 734
  • ex - annicamaria
Oih mulla näitä riittää. Oikeasti.

Ensin on pakko mainita, että olen heikkona hyvännäiköisiin miehiin. Ne vain... Karismaa. Aah, mun heikkouteni.

Mainittakoon kärkipäässä ihana ihana Tom Felton, love from the first sight, täydellinen mies, ihana, komea, hyvä näyttelijä ja musiikintekijä. Tom vaan aina saa mussa aikaan pahemman luokan ihkutuskohtauksen. Rakastan sen tyyliä puhua, rakastan myös Tomin huumorintajua ja sitä, että se osaa nauraa itselleen. Esimerkiksi silloin, kun kyseinen herra oli Conan'O'Brienissä hän puhui fanfictionista aika avoimesti ja hekotteli H/D paritukselle sun muille(myös paljasti samalla lukeneensa fanficcausta!1) Tässä on mies, kenellä on asenne kohdallaan. Odotan Tomilta vielä jotain suurta (vielä jotain suurempaa, kuin ah niin ihana Draco Malfoy ♥)

Pahislinjalla jatketaan, Ralph Fiennes, Alan Rickman, Helena Bonham Carter ja Jason Isaacs ovat myös suuria suosikkejani (miten niin potteraiheisella mennään?) En vain voi sanoa muuta. Ihan mahtavia pahiksina! Upeita näyttelijöitä, varsinkin Bonham Carter on upea ja muuntautumiskykyinen näyttelijä. Kunnioitan suuresti.

Hatunnosto myös Evanna Lynchille, joka ei vain näyttele lunaa, vaan hän on Luna. En selittele enempää, minun ei tarvitse.

Muita näyttelijöitä, jotka iskevät lujaa ovat ulkomaalaisista Johnny Depp, Asher Book, Christian Coulson ja Mitch Hewer, suomalaisista haluan mainita Ville Virtasen, Aku Hirviniemen, Kari Ketosen, Riku Niemisen, HP.Björkmanin (jonka olen nähnyt näyttelemässä ihan livenä, kun olin avustamassa täällä pohjantähden alla- elokuvan kuvauksia, oli upeaa), Jussi Vatasen ja Pamela Tolan. Ei perusteluja, ainoastaan mahtavaa näyttelemistä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011 21:26:36 kirjoittanut annicamaria »
enemies of the heir, beware
and I can do anything, If it's worth it to carry on


13.1.2013 ♥ L
ava(c)Raitakarkki

Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
Jaha, täällähän tuli Fubukille oikein sopiva aihe... elikkäs... *käärii hihojaan*

Miesnäyttelijöiden Top 3:

1. Johnny Depp: 36 37 elokuvaa (haha, voitin, Mya Musta xD), kaksi haastattelu-dvd:tä ja kaksi tuotantokautta hänen tekemäänsä 21 Jump Street-sarjaa... Joooooh, tilulei, tää jätkä vei sydämeni Pienen suklaapuodin myötä ja olin iloinen kun hän suostui johonkin nuoremmillekin suunnattuun, isomman budjetin leffaan eli Pirates of the Caribbeaniin, koska kukaan muu ei ole niin hyvä Jack Sparrow kuin Johnny Depp. Rakastan tän miehen omalaatuisia roolivalintoja ja halua tehdä aina jotain erilaista, koska hyvistäkin näyttelijöistä menee maku jos ne näyttelee jatkuvasti esim sankaria, kuten Orlando Bloom ja Brad Pitt. Ja mitä EpikFeilin epäilykseen tulee että Johnny ei osaa enää muuta ku Sparrown roolin - katso The Rum Diaries. Aivan uusi ja niin totaalisen friikki että luulis Johnnylta vielä uusia ulottuvuuksia löytyvän.

2. Gary Oldman: Vielä todella keskeneräinen keräilykohteeni, mutta Garyssa on vain sitä jotain... Voisin melkein nimittää häntä pimeyden prinssiksi, koska hänellä on tupannut olemaan melkoinen mieltymys pahisten rooleihin - ja mikäs siinä, äijähän on loistava esim Draculassa ja Leonissa. Onhan sitten näitä historiaan jääneiden ihmisten esittämisiäkin, kuten Sid Vicious ja Beethoven, eikä tuota kyllä pettymystä niissäkään :)

3. Colin Firth: Tämä on vielä melko uusi tuttavuus. Olen kyllä nähnyt Colinin Bridget Jones-päiväkirjoissa ja kuolaillut tätä, mutta Single Manin jälkeen tuntuu että mies on päässyt oikeuksiinsa. Ja voi luoja sen miehen aksenttia... <3

Paras kirjallisuuden hahmon eloon tuonut näyttelijä: Jeremy Brett. Ainoa oikea Sherlock Holmes (Benedict Cumberbatch on asia erikseen - sehän on nykyaikaan tuotu Holmes joten ei sitä lasketa)

Paras naisnäyttelijä: Keira Knightley, jonka olen, lällällää, tavannut Lontoossa livenä, käynyt katsomassa hänen teatteriesiintymisensä (se oli niiiiiin kaunis livenäkin...) ja saanut nimmarin tältä. Ah, The Dutchess, Pride & Prejudice, Atonement, Never Let Me go... tää nainen näyttelee just niin ihania rooleja mitä mäkin haluaisin ja tullut kyllä pitkän matkan päästäkseen siihen asemaan (muistan meinaan ala-asteikäisenä katselleeni häneltä Parempi Kuin Beckham-elokuvan johon olin aivan koukussa). Toivottavasti hän osaa arvostaa sitä elämää joka hänellä on koska mä voin olla muuten aika verisesti vihainen.


Suosikkeihini lukeutuu kyllä paljon muitakin, esim Anthony Hopkins, Matthew MacFadyen, Alan Rickman, Jason Isaacs, Viggo Mortensen, Tom Hanks, David Thewlis ja mitä kaikkia...
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011 21:47:57 kirjoittanut Fubuki »

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
No tuota noin, tällä hetkellä paras näyttelijä on uusin ihastukseni Tim Roth, ja totta on, kuten Yumisa tuolla jo sanoikin, että mies on aivan liian aliarvostettu. Löysin hänet parhaasta ohjelmasta for evah- Lie To Me-Paljastavat Valheet. Cal Lightmanin hahmo jo itsessään on sellainen paketti että huhhuh, mutta Rothin tulkinta herrasta pistää bonusta oikein kunnolla; se eläytyminen! Lisäksi olen katsonut (harmikseni vain yhden) leffan jossa hän esiintyi ja tähyilinkin sitten silmät ymmyrkäisinä kyseistä herraa:D

Niin ja Rickmaniaciksi tunnustaudun joten pakkohan maailmanhistorian sanoinkuvaamattomin mies mainittava; jumalainen Alan Rickman (Ja ei, en fanita koska muutkin fanittavat...sillä saan kuulla intoilustani aina) Ja koska olen kykenemätön julistamaan tarpeeksi Rickmanin nimeä ja kehumaan oikeutetusti, niin jätän aiheen sihen.

Ja aina aawuli ja nauramaan saaja maailman lutuisin miekkonen on Misha Collins. Supernaturalin Castielina tunnettu mies onkin mielettömän lahjakas ja muuntautumis kykyinen näyttelijä lahjakkuus, joka harrastaa ohjaamista myöskin... ja esiintymisiä eri sarjoissa ja leffoissahan riittää, mutta kylläkin vähän pienemmissä osissa. Supernaturalin kautta olen löytänyt myös Richard Speightin ja Mark Sheppardin

Lisäksi näitä miehiä riittää; Hugh Grant, Mathew Morrison,Mark Harmon,Peter Facinelli ja suomalaisista Aku Hirviniemi sekä (hitto, voiko tätä ees sanoa näytteliäksi?) Janne Kataja. Näitähän on vielä vaikka kuinka mutta katoma....

Tässä kun oli puhetta tuosta Depistä, niin sanon etten ikinä ole ollut kovinkaan innoissani hänestä, ei vain sytytä, vaikka miekkonen komea onkin:D

-lumi
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011 13:10:33 kirjoittanut luminary »
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas

Yulle

  • ***
  • Viestejä: 35
No tuota noin, tällä hetkellä paras näyttelijä on uusin ihastukseni Tim Roth, ja totta on, kuten Yumisa tuolla jo sanoikin, että mies on aivan liian aliarvostettu. Löysin hänet parhaasta ohjelmasta for evah- Lie To Me-Paljastavat Valheet. Cal Lightmanin hahmo jo itsessään on sellainen paketti että huhhuh, mutta Rothin tulkinta herrasta pistää bonusta oikein kunnolla; se eläytyminen! Lisäksi olen katsonut (harmikseni vain yhden) leffan jossa hän esiintyi ja tähyilinkin sitten silmät ymmyrkäisinä kyseistä herraa:D
-lumi

Minun on pakko kysyttävä minkä kyseisen leffan olet nähnyt häneltä :D Itse olen nähnyt n. 10 leffaa, Lie To Me:n lisäksi. Ja kyllä noita Timin leffoja löytää myös Fin-Tv:stä (Deceiver & Virgin Territory ainakin). Ja  neloselta tulee perjantaina Reservoir Dogs, jossa hän näyttelee aika isoa osaa ja leffa muutenkin kuuluu elokuvahistorian parhaimmistoon ja lempileffoihini, että kannattaa vilkasta :>

Limestone

  • Mr. Shhh
  • ***
  • Viestejä: 25
  • like a fucking professional.
No tuota noin, tällä hetkellä paras näyttelijä on uusin ihastukseni Tim Roth, ja totta on, kuten Yumisa tuolla jo sanoikin, että mies on aivan liian aliarvostettu. Löysin hänet parhaasta ohjelmasta for evah- Lie To Me-Paljastavat Valheet. Cal Lightmanin hahmo jo itsessään on sellainen paketti että huhhuh, mutta Rothin tulkinta herrasta pistää bonusta oikein kunnolla; se eläytyminen! Lisäksi olen katsonut (harmikseni vain yhden) leffan jossa hän esiintyi ja tähyilinkin sitten silmät ymmyrkäisinä kyseistä herraa:D
-lumi

Minun on pakko kysyttävä minkä kyseisen leffan olet nähnyt häneltä :D Itse olen nähnyt n. 10 leffaa, Lie To Me:n lisäksi. Ja kyllä noita Timin leffoja löytää myös Fin-Tv:stä (Deceiver & Virgin Territory ainakin). Ja  neloselta tulee perjantaina Reservoir Dogs, jossa hän näyttelee aika isoa osaa ja leffa muutenkin kuuluu elokuvahistorian parhaimmistoon ja lempileffoihini, että kannattaa vilkasta :>

Aah! Lisää Tim Roth- faneja!

Itsekin olen sen vajaan tusinan miekkosen leffoja nähnyt, jjep, tykkään. :3 Ja joo, tietäväinen olen Tarantinon leffojen esityksistä, Kill Bill:it tulevatkin seuraavaksi.
Tim on jotenkin niin omalaatuinen ettei siihen voi olla tykästymättä. <3

Olikos kukaan tietoinen että kyseinen Roth oli yksi vaihtoehdoista Kalkaroksen rooliin? Omasta mielestäni kuitenkin Rickman sopii paremmin Snapeks, ja Tim menikin Burtonin Apinoiden planeettaan.

kyllähänonavatarissani
« Viimeksi muokattu: 23.11.2011 19:45:37 kirjoittanut Limestone »
And me I'm just one story
In a two story town
But you're never going to find me in the lost and found

Yulle

  • ***
  • Viestejä: 35

Aah! Lisää Tim Roth- faneja!

Itsekin olen sen vajaan tusinan miekkosen leffoja nähnyt, jjep, tykkään. :3 Ja joo, tietäväinen olen Tarantinon leffojen esityksistä, Kill Bill:it tulevatkin seuraavaksi.
Tim on jotenkin niin omalaatuinen ettei siihen voi olla tykästymättä. <3

Olikos kukaan tietoinen että kyseinen Roth oli yksi vaihtoehdoista Kalkaroksen rooliin? Omasta mielestäni kuitenkin Rickman sopii paremmin Snapeks, ja Tim menikin Burtonin Apinoiden planeettaan.

kyllähänonavatarissani

Kyllä, minä olin tietoinen. Olisi kyl ollu mukavampi nähdä Tim Kalkaroksen roolissa enemmän kuin Apinoiden Planeetassa, mutta Rickman khyl sopii paremmin Kalkaroksen rooliin kuin Tim. Tim olisi kyllä tullut enemmän tunnetuksi Kalkaroksen roolista, koska HP:t on paljon menestyneempiä leffoja kuin Apinoiden Planeetta ja muutenkin Tim on niin harvinaisen epätunnettu nykynäyttelijöiden keskuudessa. Ja se on todella harmillista .. :<

Antelope

  • Vieras
Joo moi tulin uudestaan listamaan keskustelemaan, koska aika paljon on muuttunut näkemykseni tuosta edellisestä viestästäni... : D

Johnny Depp edelleenkin, ihan koska koska. Parhautta on, edelleenkin. :3 Ne näyttelijäntaidot oikeesti! Harmi vaan, että Jack Sparrow'n rooli vie aivan liikaa huomiota Deppin muilta rooleilta ja että hän on nykyään vähän "jumittunut" noihin samankaltaisiin huumorirooleihin. Mutta esimerkiksi Edward Saksikäsi on loistava esimerkki niistä näyttelijän taidoista ja siitä karismasta, mikä huokuu hänestä ulos. Eli siis monta sydäntä ansaitsee.

Heath Ledger, yksi sana. Jumala. Suosikkini kaikista. Jokeri, Ennis Del Mar, ne kaikki roolit mitä hän on ikinä näytellyt. Olen nähnyt osapuolin kaikki elokuvat, missä Heathini on näytellyt ja ihastuin häneen vissiin, yllätys yllätys, Brokeback mountainissa. Yön ritarin olin nähnyt jo sitä ennen ja hän oli loistava psykopaatti. Kykenee, tai siis kykeni : (, muuntautumaan kaikkiin rooleihin. Sydänsydänsydänsydänsydän, en ole fanityttö, en ole. :3 Heath oli ihanin kaikista, RIP.
(ähähä, ja Heath on btw ihana Lords of Dogtownissa.)

Robert De Niro, joo shfkadsj. Ihana on hänkin.

Al Pacino, koska mafialeffat on jotain niin parhautta ettei mitään rajaa. Loistava Michaelina Kummisedässä ja Hikinen iltapäivä on ihQ ja hihi. 70-luvun Al Pacino on paras. Älkää sanoko muuta, koska niin se vain on. Excellent.

Tietysti kaikki Pottereissa ja Twilighteissa esiintyvät on iki-ihania. Tom Felton, Helena Bonham Carter on hyvä näyttelijä muutenkin kun vain Pottereissa ja viime aikoina olen ihastunut kovin myös Jason Isaacsiin. Kellan Lutz, kuolakuolakuola, Jackson Rathbone on ihana myöskin jaja Ashley Greene. + kaikki Darren Criss, jumalauta se on ihana O__O ja Chris Colfer, joka on totaalinen äänijumala. Ja komppaan myös Mathew Morrisonin tapauksessa!

// lol, unhdin Viggo Mortensenin, joka jyrää Lotr:issa!

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Hitto Limestone, mä tähyilinkin tota avaasi jo aiemmin ihastuksissani!:D

Niin siis leffan nimestä ei hajuakaan, sillä katsoin sen joksus erittäin kauan sitten-hämärä muistikuva, että Rothilla on pitkät hiukset siinä ja hän on rutkasti nuorempi...
Mielettömän ärsyttävää,että Lie to Metä saa katsella enää reilut pari kuukautta, kun Fox pisti projektin jäihin ;( Kumminkin, en malta odottaa tuota Arbritagrea!

Jaa joo, oon kuullu tosta roolin pohdinnasta, mutta ei minusta roth olisi sopinut pelkästään sen takia, että herraa ei ole siunattu pituudella eikä sen puoleen yhtä makealla äänelläkään kuin Rickman... Adrien Brody olisi sopinut ulkonäkönsä puolesta minusta ehkä myös Snapeksi, mutta herra on jenkki ja sitäpaitsi; DAA ALAN RICKMAN! ;P (asiasta poiketen...)

-lumi
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas

Limestone

  • Mr. Shhh
  • ***
  • Viestejä: 25
  • like a fucking professional.
Hitto Limestone, mä tähyilinkin tota avaasi jo aiemmin ihastuksissani!:D

Niin siis leffan nimestä ei hajuakaan, sillä katsoin sen joksus erittäin kauan sitten-hämärä muistikuva, että Rothilla on pitkät hiukset siinä ja hän on rutkasti nuorempi...
Mielettömän ärsyttävää,että Lie to Metä saa katsella enää reilut pari kuukautta, kun Fox pisti projektin jäihin ;( Kumminkin, en malta odottaa tuota Arbritagrea!

Eihän Rothilla tosiaankaan ollut peruukkia, kuten elokuvassa Rob Roy ? ^^
Kys. leffa tuli tämän kuun alussa tv2:selta ja poikahan sai vieläpä Oscar- ehdokkuuden! Mysteeriksi jää, miksei voittoa tullut ..

Ja joo, Arbritagrea odotan ja Foxia manailen. Kyllä jostain Absinthe Drinkers- leffastakin puhutaan, jossa Tim olisi sivuroolissa.

JA Yulle, aamen ja kiitos, ihana avatarisi <3
And me I'm just one story
In a two story town
But you're never going to find me in the lost and found

Yulle

  • ***
  • Viestejä: 35

Eihän Rothilla tosiaankaan ollut peruukkia, kuten elokuvassa Rob Roy ? ^^
Kys. leffa tuli tämän kuun alussa tv2:selta ja poikahan sai vieläpä Oscar- ehdokkuuden! Mysteeriksi jää, miksei voittoa tullut ..

Ja joo, Arbritagrea odotan ja Foxia manailen. Kyllä jostain Absinthe Drinkers- leffastakin puhutaan, jossa Tim olisi sivuroolissa.

JA Yulle, aamen ja kiitos, ihana avatarisi <3

Hehe, kiitos ja myös tuo sinun kuvasi Timistä on aivan ihana ! <3 Kuuluu lemppari kuviini hänestä ;)

Mutta niin toivottavasti se on nyt varmaa, että Tim ottaa tuon roolin, sillä Timiä ei nykyään oikein näe leffoissa ja tuo leffa varmasti tulee Suomeenki ihan elokuvateattereihin.

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Eikä, nyt kyllä huijaatte - en oo muka vielä käyny ihkuttamassa tässä topassa? :D Varoitan heti alkuunsa että oon todellakin pahimman luokan ihkuttaja ja fanityttö, mut koitan pitää tän hillittynä.

En nyt oikeen tiedä ees mistä alottaisin - hämäännyn kun saa ees jossain määrin luvan vähän hehkuttaa lempinäyttelijöitään! :D

Noh, ehkä aloitan kuitenkin siitä number onesta, eli Alan Rickmanista. Rakastuin tohon mieheen joskus melkein kymmenen vuotta sitten kun näin Dogman ja samoihin aikoihin varmaan myös hokasin sen Pottereissa. Ja edelleen sen jumalattoman suuri pärstäkuva köllöttää tuolla kirjahyllyn päällä hämmentämässä kaikkia mun kämppääni tulevia vieraita. Herran leffoja on tullu katottua reilu parikymmentä ja kaikki mitä vaan on käsiin mahdollista saada on tarkoitus nähdä. ;D Ei Alania mun mielestä tarvitsisi sen kummemmin edes perustella, mutta sanottakoon nyt että hän on näyttelijänä ihan omaa luokkaansa, tajuttoman taitava ja kaikenlisäksi komea. Ja no tottakai se ääääääni. ;)

Toinen, omalla tavallaan ehkä jopa Alaniakin karismaattisempi ja ehdottoman lahjakas näyttelijä on Anthony Hopkins. Yksi nimi: Hannibal Lecter. Rakastan sitä hahmoa ja niitä leffoja, mutta etenkin sitä miten mahdottoman hyvin Anthony osaa näytellä sellaista hahmoa. Sanoinkuvaamattoman hienoa. Oon nähnyt tosi harvoja muita leffoja Anthonyltä - ehdotuksia mitä kannattaisi katsoa?

Seuraavaksi pakko sanoa Gary Oldman. Se ei iskeny muhun Pottereissa jotenkin vielä yhtään, mutta uudet Batmanit katteltuani hurahdin. Pahin Gary-huuma on onneksi ohi, siihen alkoi mennä lähipiirillä jo hermot, mutta useampi hänen elokuvansa tuli katseltua tuossa erittäin tiuhaan tahtiin yhdessä vaiheessa. Erittäin upea näyttelijä.

Garysta voidaankin siirtyä hänen toveriinsa Kiefer Sutherlandiin, joka oli varmaan mun aivan ensimmäinen todellinen ihkutuksen kohde ikinä. Katsoin aikoinaan 24:sta naama ruutuun liimaantuneena vain tuon miehen takia, ei hemmetti mulla oli joku vihkokin mihin olin kerännyt sen kuvia yms. Voi voi niitä aikoja. Nykyisin Kieferin ihastelu on jäänyt vähemmälle, mutta oli se niin suuri fanituksen kohde joskus aikoinaan etten voi jättää mainitsemattakaan. Mieleen on jäänyt erityisesti sellainen leffa kuin Cowboy Up, suosittelen ehdottomasti kaikille Kieferistä tykkääville. :>

Kyle MacLachlan on sellainen, joka mun on pakko mainita vielä erikseen. Sen rooli Dale Cooperina Twin Peaksissa on kuitenkin mun nickini innoittaja. Aivan mahtavaa, en osaisi kuvitella ketään muuta Cooperiksi, niin hyvin se vetää ja ai miten komeakin se on ollut etenkin nuorena.

En kehtaa rueta rustaamaan romaania kaikista miesnäyttelijöistä joista pidän, mutta mainitsen nimeltä nyt vielä David Thewlisin (erittäin hyvä näyttelijä, hitsi vie se sen läpimurtoleffa Naked), Ralph Fiennesin (Punaisessa lohikäärmeessä...mmm), Ewan McGregorin (no hei söppänä), Jude Lawn ja Christopher Walkenin (Max Zorin from 007 ja kuoleman katse<3).

Okei. Mun on pakko vielä sanoa Tom Lister ja Jeff Hordley, eli Emmerdalen Carl ja Cain. Riittää varmaan jos sanon että molemmat ovat seikkailleet viimeiset pari viikkoa mun unissani. :DD Avakin tietty kertoo jo aika paljon...

Naisnäyttelijöitäkin voisi tietty mainita, kröhöm. Elieli ainakin Helena Bonham Carter - mystisen ihana näyttelijä! Tykkään myös mm. Uma Thurmanista (Kill Billit!), Jodie Fosterista (Good evening, Clarice... ja Panic Room!), Sherilyn Fennistä (hurmaava Audrey Hornena Twin Peaksissa) ja myös Emma Watson on ihastuttanut mua Pottereissa.

Mutta jeps, siinä varmaan oli tilitystä taas kerrakseen, nyt pistän kyllä virtuaalisen leipäläpeni kiinni taas vähäksi aikaa.

/Fubuki, suurkiitokset ehdotuksista (taas ;D)! Tota Fracturea oon tainnut joskus hipelöidäkin leffavuokraamossa, muttei koskaan ole tullut lainattua. Nyt tiiän ens kerralla lainata. Toi toinen leffa kuulostaa hyvältä myös.

//luminary, joops, sekin tuli katteltua siinä pahimmassa hurmassa. En leffasta tykännyt muuten niin yhtään mut Gary oli sairaan hyvä (kuten aina) ja kieltämättä kyllä joo ehkä pikkuisen karmivakin. ;D Kaikista eniten tähän asti näkemästäni oon tykänny kuitenkin Garyn roolista Leonissa. Ai niin ja tietysti Draculassa!
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011 12:13:44 kirjoittanut cooperaur »
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


Lokitar

  • ***
  • Viestejä: 1 727
cooperaur, Anthonyn leffoja suosittelisin sellaisen kuin Fracture, jossa Anthony on (yllätys yllätys) murhaaja joka on liian ovela jäädäkseen kiinni vaimonsa murhayrityksestä. Kauhea poliisin ja murhaajan kissa-hiiri-leikki :) Ja yks lämminhenkisempi leffa jossa Anthony on hellyyttävä perheenisä, on Meet Joe Black, jossa on mukana myös Brad Pitt. Huumorilla höystetty draama ja juoni on aivan ihana <3


Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Eihän Rothilla tosiaankaan ollut peruukkia, kuten elokuvassa Rob Roy ? ^^
Kys. leffa tuli tämän kuun alussa tv2:selta ja poikahan sai vieläpä Oscar- ehdokkuuden! Mysteeriksi jää, miksei voittoa tullut ..

JOO! Siis tuo se on, mutta on leffan katsomisesta kyllä enemmän aikaa kuin kuukausi... Ja siinä tapauksessa illan ohjelmisto onkin tiedossa:D
(Yulle, jotenkin hajosin Rothin ilmeelle;D)

Ja cooperaur: Hihhii, oletko katsonut Red Riding Hoodia, missä Oldman on minusta jotenkin erityisen mahtava? Roolikin on niin kertakaikkisen makia, ja Oldman vetää sen niin ihastuttavasti ja melko karmivasti? Siis mulla pelotti se Isä Solomon, oon huono kattoon pikkusenkin pelottavia elokuvia :D ( Ja noh btw - ah, Rickman, ah)
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
cooperaur, Anthonyn leffoja suosittelisin sellaisen kuin Fracture, jossa Anthony on (yllätys yllätys) murhaaja joka on liian ovela jäädäkseen kiinni vaimonsa murhayrityksestä. Kauhea poliisin ja murhaajan kissa-hiiri-leikki :) Ja yks lämminhenkisempi leffa jossa Anthony on hellyyttävä perheenisä, on Meet Joe Black, jossa on mukana myös Brad Pitt. Huumorilla höystetty draama ja juoni on aivan ihana <3

Komppaan täysin - molemmat todellakin kannattaa katsoa. Zorron naamion katsoin itse vain Anthonyn takia ja tekee mielettömän hienon roolin siinäkin. Ja jos nyt mainitsisin vielä Vuodet Picasson kanssa - en osaa määritellä, mikä tässä vetosi minuun, mutta suosittelen kovasti katsomaan. :)

Täytynee jatkaa tuota vanhaa listaani parilla, uudella nimellä.

Eli se tärkein Armi Toivanen. Vakuutti Putouksesssa mukana ollessaan miut taidoillaan täysin - eikä vain Hefnerinä vaan myös omana itsenään. Totta kai oli hieman stalkkailtava hänen aiempia töitään ja sieltä muun muassa löytyi lyhyt esiintyminen Tappajan näköisessä miehessä. Armi tuli nähtyä Filmihallilla erään ohjelman kuvauksissa ja vaikuttaa aivan järjettömän symppikseltä ihmiseltä. Ensi vuotta ja 21 tapaa pilata avioliitto -elokuvan, jossa Armilla on pääosa, ensi-iltaa odotellessa.

Toisena sitten mainittava Iina Kuustonen. Aivan ihana ja loistava näyttelijä, joka on kyllä saanut näyttää taitonsa Putouksen ja Helsingin herran avulla. Ja niitä taitojahan tältä naiselta löytyy. Oon aivan ihastunut Iinan hymyyn ja nauruun. Myös myönnettävä on, että odotan hirmusti sitä päivää, että Iina ilmoittaa levyttävänsä myös omana itsenäänkin - JP:ltähän levy on toukokuussa tulossa. :D

Cheo

  • joan jett's slave
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Ava by Vanilje
Mun suosikkinäyttelijä on varmaan Helena Bonham Carter. Missä tahansa hän esiintyykään, on se sitten sivuosa tai pääosa tai mitä tahansa niin hän on aina niin... ihana ;D Ja mitä tahansa hän tekeekin hän tekee sen helvetin hyvin. Kiinnostuin hänestä erityisesti kun hän näytteli Pottereista ja Helenalla on varmasti paljon tekemistä sen kanssa että pidän Bellatrixista niin paljon. On Bella kirjoissakin mielenkiintoinen mielipuoli mutta mielestäni Helena toi hahmoon jotain enemmän. Muutenkin mitä olen nähnyt hänen haastattelujaan niin hän vaikuttaa todella mukavalta ja erilaiselta näyttelijältä, hän ei ole mikään kliseinen Hollywood-stara.

Ja elokuvissa luotan muuten Helenan, Tim Burtonin ja Johnny Deppin kolmiyhteyteen. Ja Johnnystä tykkään kanssa tosi paljon, kukapa ei pitäisi?

Lily Loveless ja Kathryn Prescott ovat sitten sellaisia näyttelijöitä joihin minulla on oikeasti addiktio :D Skins on ehdoton lempisarjani ja Naomily yksi lempiparituksiani niin on selvää että näyttelijöiden ihkutus tulee siinä samassa. Tykkään myös muista Skins- näyttelijöistä mutta heistä erityisesti ja olen katsonut Youtubesta varmaan kaikki heidän haastattelunsa. Varsinkin Lily on hirveän hauska ja kaikkea ja Kat on loistava vastapaino hänelle. Kaikkien Skins-näyttelijöiden haastattelujen katsominen on hauskaa ja varsinkin jos he parodioivat toisiaan. Esim. Kathrynille vinoillaan siitä kuinka hän sanoo 'like' koko ajan. Hauskaa!

Yleensäkin ottaen tykkään erityisesti brittinäyttelijöistä. Erityinen paikka sydämessäni on myös Winona Ryderillä, Jennifer Lawrencellä ja Jodie Fosterilla. Ihastuin Jodien aksenttiin Uhrilampaissa ja sen takia varmaan tykkään hänestä niin paljon. Suomalaisista näyttelijöistä Putous-näyttelijät ovat suosikkejani, etupäässä Krista Kosonen ja Aku Hirviniemi.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2012 23:15:33 kirjoittanut Cheo »
"I've read this script and the costume fits
so I play my part."

Rosmariini

  • Tulesta syntynyt
  • ***
  • Viestejä: 780
  • Created by fear
Olen näyttelijöiden suhteen oikeastaan tosi liberaali - en oikein vihaa enkä rakasta ketään erityisesti. Kyseessä voi olla sekin, että tykkään yleensä yksittäisistä roolisuorituksista itse näyttelijöitä enemmän, mutta esim. Johnny Depp, Logan Lerman ja Evan Peters onnistuvat pääsemään suosikkeihini lähes joka kerta rooleista riippumatta. Fanityttönä koen velvollisuudekseni myös sen, että minulla on lista hyvännäköisistä näyttelijöistä, joiden leffoja en ole järin nähnyt, mutta joiden näkeminen esim. gifeissä tai elokuvapostereissa saa niskakarvat nousemaan pystyyn, esim. Michael Fassbender ja Ben Barnes.

Aika harvoin kuitenkaan ihastun näyttelijään tämän itsensä vuoksi. Tom Hiddlestonin kanssa kävi toisin :__D Hiddleston on kaikista tunnetuin roolistaan Lokina Marvel-elokuvissa, mutta näytteli mm. Midnight In Parisissa, Deep Blue Seassa ja War Horsessa. :) En nyt varsinaisesti pidä itseäni 'hiddlestonerina' - koska äärimmäisyyksiin menevä fanityttöily on pelottavaa - mutta arvostan Hiddlestonia todella paljon sekä näyttelijänä että itsenään. Erityisesti pidän hänestä, koska hän paneutuu rooleihinsa todella syvällisesti, ja ehkä puolet koko Loki-fandomista tulee itse Tom Hiddlestonin puolelta :D Arvostan todella paljon syvällistä ymmärrystä joka hänellä on esittämiään henkilöhahmojaan kohtaan, sillä mitä paremmin ymmärtää sitä, mitä yrittää roolinsa avulla sanoa, sitä lähempänä on täydellisyyttä. Lisäksi Hiddleston osaa kuulostaa tsemppaavalta ja optimistiselta missä tahansa mitä hän sanoo, and that's not even all about it. Ja kuka nyt ei rakastaisi tätä komeaa, hurmaavaa, brittiaksentillaan lurittelevaa näyttelijää?

(Seriously, keskustelin eilen kaverini kanssa siitä, mitä tekisin jos näkisin Tom Hiddlestonin livenä, ja fyysinen reaktioni pelkälle ajatukselle oli hyperventilointi ja monta oktaavia kohonnut äänenala. YOU RUINED MY LIFE, HIDDLESTON.)


i think if i gave you my heart, you would treat it tenderly.

Ivory Cutter

  • ***
  • Viestejä: 62
No niin... siis...
Alan Rickman. Tarviiko sitä edes perustella? Näyttelee aina erinomaisesti, mutta parhaiten Kalkaroksen roolin. Täydellinen. Ikäisekseen hyvännäköinen. Ja se ääni.
Keith-Lee Castleon brittiläinen näyttelijä televisiosarjoissa. Olen nähnyt hänet vain Teinidraculassa kreivinä ja on roolissaan aivan mahtava. Kaikki ne eleet ja ilmeet, puhetapa ja erilaiset äänensävyt... siis kaikki! Eikä ruma ole hänkään, ainakaan minun mielstäni :) . Jos olette katsoneet sarjaa, tiedätte kyllä mitä tarkoitan.
Johnny Depp ei ole minua säväyttänyt kovinkaan monessa roolissa, mutta hän on Jack Sparrow'na aivan ilmiömäinen. Vaikkei hän muuten kovin upeita roolisuorituksia ole mielestäni tehnyt, tuo kyseinen merirosvo nostaa hänet yhdeksi suosikeistani.
Jensen Ackles ja Misha Collins Supernaturalin Dean ja Castiel... Todella lahjakkaita. Jensen on samaan aikaan tosi hauska ja aggressiivinen... Misha osaa vetää Castielin hiukan eksyneen enkelin roolin... no, tosi hyvin.
Liam Neeson on esimerkiksi Qui-Gon Jinn ensimmäisessä Star Wars elokuvassa. Lisäksi arvostukseni häntä kohtaan on noussut saatuani selville, että hän ääninäyttelee Fallout 3 - pelissä päähenkilön isää. Pelissä jotenkin kiinnyin hahmoon, sillä hän oli jotenkin tosi lämpimän ja välittävän oloinen. Siis hyvää näyttelijän työtä.
Naisia listassani ei jostakin syystä vielä ole, minulle monet naisnäyttelijät on aina vaan jotenkin samankaltaisia, eivät jää mieleen... Paitsi Helena Bonham Carter on aivan tajunnanräjäyttävän hyvä Bellatrix. Aivan mielipuolinen roolissaan, hänestä ei voi olla pitämättä.
Hmm... että tämmöinen lista. :)

Pahviprinsessa

  • Muumimamma
  • ***
  • Viestejä: 290
  • "Tämä on romanttinen retki miehille!"
Ivory Cutter: Misha mainittu<3 Niin siis, jos pidit Mishasta Castielinä, kannattaa ehdottomasti katsoa sellainen hieno teos kuin Carla (2006), jossa Misha esittää  toisessa pääroolissa hyväksikäyttäjä-murhaajaa. Netistä melko vaikea löytää, eikä ole kerännyt pahemmin julkisuutta, mutta täytyy sanoa, että on melko aliarvostettu...(en tiedä, että kuinka pitkälle olet SPN:ää seurannut, joten pysyn muutoin hiljaa:D)

StrokeofGenius: Listasit monet ihanuudet tuossa ja olen monessa asiassa todellakin kanssasi samaa mieltä, mutta kysymykseesi vastaten; Tim Roth. Olen Lie to Me- Paljastavien Valheiden (kakkoskausi pyörii jälleen maikkarilla) jälkeen katsonut muitakin herran tuotoksia, kuten Reservoir Dogsin. No, siinä ei ollut niin paha tökkiminen, mutta monet muut, kuten Funny Games, olivat hieman hassun oloista katseltavaa.
Lisäksi olin kuolla nauruun, kun aiemmin mainitsemani Misha Collins tuli vastaan NCIS:sä ihme hamppuna:D Ja myös hämmennyksestä kun Jimmy Beaver avasi oven Lie to Me:ssa eräänä Gussina... Ei ollut ihan Bobby Singerimäinen, rilllit kolahti jotenki hauskasti^^.
Kuitenkin esim. Alan Rickmanin näkeminen vaikkapa Love Actuallyssa oli minusta vain hilpeää - johtunee varmaan miehen loistokkaasta uudistumis-repertuaarista:D
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 21:17:16 kirjoittanut luminary »
luminary regenerated

Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
- Dylan Thomas