Kirjoittaja Aihe: Suosikkinäyttelijäsi? || keskustelua suosikkinäyttelijöistä  (Luettu 59187 kertaa)

Mort

  • ***
  • Viestejä: 571
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #40 : 22.10.2010 22:32:32 »
Ah, ihana, ihana topic..

Täytynee aloittaa siitä herrasta, joka kaiken aloitti eli yllättäen Johnny Deppistä. Ensin tuli Päätön Ratsumies -elokuva ja seuraavaksi Jali ja suklaatehdas, jonka jälkeen olin myyty tämän herran komeudelle ja ennen kaikkea sille lahjakkuuden ja taidon määrälle. Näiden jälkeen alkoikin Depp-leffojen keräily ja vieläkin kaikkien näiden vuosien jälkeen Salainen Ikkuna on yksi suosikeistani koskaan. Oikeastaan kaikki näkemäni Deppin leffat ovat loistavia, mutta pakko antaa ylistystä Depp-Burton yhteistyölle - niissä on vain jotain taianomaista. :)

Seuraavana mainittakoon Alan Rickman. En vain pääse irti tästä miehestä. Se ääni - ei se varmaan kaipaa enempää selityksiä. Loistavia roolisuorituksia useammassakin leffassa - Severuksen rooli sopii/sopi herralle mainiosti.

Tähän väliin se tämän hetken suurin rakkauteni eli Matt Healy eli Emmerdale-sarjan Matthew King. Siis lyhyesti sanottuna, jos sellaisen miehen saisin kuin mitä Matt on, niin mä voisin elää elämäni onnellisena loppuun asti, vaikka niskaan sataisi minkalaista shittiä tahansa. Jokin tässä miehessä kolahtaa ja kovaa. Taitava näyttelijä, joka on vielä ilo silmällekin. :D

Neljäntenä otettakoon Sir Anthony Hopkins. Kaikki alkoi kun kaverini mainosti Dr. Lecteriä ja tuli katsottua Hannibal ja sen jälkeen sarjan muut osat. Hieno mies kerta kaikkiaan.

Lisäksi mainittakoon muutama näyttelijä, joiden edesottamuksia tulee seurattua. Alexander Skarsgård, joka tekee vaikuttavan roolisuorituksen True Bloodin Eric Northmanina, Stephen Moyer kuin myös loistava näyttelijä samasta sarjasta kuin edellä mainittu, Gary Sinise, jota ilman ei ole Csi:Ny:tä (sen verran tärkeä tuo mies sarjalle on) ja Hugh Laurie, kukapa voisi vastustaa?

Jos vielä pari naisnäyttelijää mainitsisin. Julianne Moore vakuutti minut roolisuorituksellaan Hannibalissa, muitakin hienoja roolisuorituksia löytyy ja Elizabeth Mitchell, joka muistetaan varmaan parhaiten LOST:sta Juliettina, mutta joka on nyt mukana maikkarin V-sarjassa.

Varmaan joku unohtu, mutta näillä voidaan elää jonkin aikaa.. :D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011 22:36:06 kirjoittanut Mort »

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #41 : 22.10.2010 23:25:55 »
Lainaus
Täytynee aloittaa siitä herrasta, joka kaiken aloitti eli yllättäen Johnny Deppistä. Ensin tuli Päätön Ratsumies -elokuva ja seuraavaksi Jali ja suklaatehdas, jonka jälkeen olin myyty tämän herran komeudelle ja ennen kaikkea sille lahjakkuuden ja taidon määrälle. Näiden jälkeen alkoikin Depp-leffojen keräily ja vieläkin kaikkien näiden vuosien jälkeen Salainen Ikkuna on yksi suosikeistani koskaan. Oikeastaan kaikki näkemäni Deppin leffat ovat loistavia, mutta pakko antaa ylistystä Depp-Burton yhteistyölle - niissä on vain jotain taianomaista.

Ei tässä muuten mitään, mutta pakko toi oli lainata, kun se on ihan niinku mun suustani :D Tosin Jali on mulle nykyään vähän liian värikäs, tykkään enemmän synkistä leffoista, sama vika Liisassa, vaik se onki ihan mahtava. Ja Salainen Ikkuna on melkeinpä se paras, koska juoni on ihan mahti. Ja mitä mun näkemiin ja keräämiin Depp- leffoihin, mulla on lista täällä koneella ja jos nyt oikein muistan ku en jaksa avata sitä, niin näkemättä on 3, hyllyssä on 29 ja muuten nähtyjä sitten ilmeisesti 34. Tulee kauheen fanaattinen tai semmonen olo aina kun mietin tätä :D Mutta Depp on vaan hurmannu niin täydellisesti, että aina kun näkee Deppin leffan kaupassa, jota ei vielä oo omassa hyllyssä, niin täytyyhän se ostaa. Viimetteeks ostin just ton Salasen Ikkunan ku oon ollu niin epäonninen etten oo ennen löytäny sitä mistää ;D

(Lähden tästä johonki nyt mussuttamaan, jos vaiks kattoin Star Wars III loppuun.. Ewan ja Hayden on ehhaania siinä, ei välillä tiiä kumpaa kattos :D)
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Penber

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #42 : 23.10.2010 10:54:32 »
Musta tuntuu, että se on kyllä toisinpäin. Karisma ja taito tekee näyttelijästä komean tai kauniin ja saa ihkuttamaan, muttei toisinpäin. Vaikka naama olisi kuinka lutuinen ja ihana, jos taito ja karisma puuttuu, se on ihan sama eikä tee lähtemätöntä vaikutusta tai aiheuta järjetöntä kuolausta.

I agree.

En malta odottaa uutta Sherlock Holmesia ja Due Datea!

Oijoi! Due Date on niin PAKKO mennä kattomaan! Vaikutti vaan ihan liian hauskalta :b. Mut itselleni ei todellakaa kolahtanu RDJ Holmesina. Se vaan ei tehny siitä aitoa. Enemminkin ison vitsi. Mutta, koska olen saanut kuulla, että uudessa leffassa olisi mukana Stephen Fry... nii kai se sit prkl on vaa mentävä kattomaan! D:

Voisitteko esimerkiksi kuvitella Hugh Grantin olevan hyvä toimintasankari? Tai Brad Pittin huumorihemmo?

Pittin voisi ehkäpä jopa uskoa näkevän jossai vähä komediamaisessa... Mut Grant! Ei ikinä mikää toimintahemmo! Siis... ei se vaa jotenki toimis. Tai no mistäs sitä tietää. Tottumis kysymys tämähän vain on. Mutta nyt ku on nähny Grantia vaa jossai romanttisissa hömppäleffoissa nii on tosi vaikea kuvitella miestä toisenlaiseen rooliin/leffaan.

Mielestäni näyttelijä on silloin parhaimmillaan kun hän on tarpeeksi muuntautumiskykyinen! n__n Esim itse rakastan Fryta just sen takia, että silloin kun hän haluaa, hän osaa olla pelottava (oikeesti pelottava!) ja sit yllättäen hän onkin suloinen ja lutunen ja ja... Kaikkea :D. Fry osaa vetää myös parhaiten kaikki monologit. Ihihi<3.

NosebleedNougat

  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #43 : 09.11.2010 02:47:07 »
Patricia Routledge on pitkäaikainen suosikkinäyttelijäni, enkä ole suosikimpaa vielä löytänyt. Hyacinth Bucketin roolissa aivan loistava, äärimmäisen hauska ja hänellä kyllä pokka pitää. Routledge osaa myös näytellä vakavammin, sarjassa Hetty ratkaisee ja elokuvassa Anybody's Nightmare hän teki upeat roolisuoritukset.

Rowan Atkinson, Stephen Fry ja Hugh Laurie ovat miesnäyttelijöiden parhaimmistoa. He kaikki on näytelleet komediasarjassa Musta Kyy, joka on brittikomedioiden aatelia ja parhaiten muistan heidät siitä. Niin ja Atkinsonin toki Nolojen tilanteiden miehestäkin, mutta pidän enemmän hänen vakavammasta tyylistään Kyyssä, nolomies on vähän turhan kekkula mun makuuni :D

Alan Rickmaniin ihastuin Pottereiden myötä ja rakastuin kun kävin katsoon Sweeney Toddin elokuvissa. Todella hyvä näyttelijä, varastaa Pottereissa ja Sweeneyssä koko shown ja jälkimmäisessä jää Deppikin varjoon. Alan on erittäin taitava ja päätinkin katsoo kaikki elokuvat joissa hän on kun varmasti saa surkeammastakin leffasta vähintään hyvän kun lisää Alanin siihen. Ja kuinka kenelläkään voi olla sellanen ääni?  :o

Timothy Spall, voiko hyvempää olla? Matohäntänä menettelee mutta suntio Bamfordina Spall on i-h-a-n-a. Aivan loistavan inhottavan kutkuttavan hyvä. Lahjakas mies on hän.

Johnny Depp, en vaan voi kun tykätä nähtyäni Sweeneyn ja Jali ja suklaatehtaan, olen erittäin vaikuttunut Deppin kyvyistä.

Angelina Jolie olisi muutenkin kaunis ja taitava näyttelijä mutta yhdeksi suosikikseni Jolie hyppäs kun esiintyi Lara Croftina. Kun itselläni on Tomb Raiderit pelattuna.

Suosikkinäyttelijäni todellakin ovat lähinnä brittikomedioista/sarjoista ja Pottereista ja Sweeneystä kuten huomata saattaa, mutta minkäs voin kun makuni ei ole kovin laaja  ;D

''The things I've seen, sitting here. It's amazing what you can see from the top of the plinth over two-hundred and fifty-eight years.'' - Gargoyle (OotP, PS2)

Peacock

  • ***
  • Viestejä: 301
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #44 : 24.11.2010 17:57:04 »
Tom Feltonia täällä onkin jo hehkutettu samoilla sanoilla mitä mie hänestä sanoisin, mutta jos nopeasti häntä kuvailisin, niin Tom on kyllä yksi mahtavuuksista. Toivottavasti hänen uusin elokuva, muistaakseni kauhuleffa (jossa Tomin vastanäyttelijänä on Ashley Greene), tulisi myös Suomeen joko DVD'lle tai ihan elokuviin.
Emma Watson on kehittynyt huimasti näyttelijänä! Kun pari ensimmäistä Potter-elokuvaa tuli, niin olin niin pieni etten ajatellut loistavia näyttelijäsuorituksia vaan lähinnä että Hermione on Hermione eikä mikään Emma. Mutta nyt huomattavasti vanhempana olen alkanut kiinnittämään enemmän huomiota hänen taitoihinsa joita todellakin on. Mahtava näyttelijätär. :> En ole nähnyt Emmalta muuta kuin Potterit, mutta ehdottomasti haluaisin jossain vaiheessa nähdä The Ballet Shoesin ja tulevan The Week with Marilynin.
Miekin ilmoittaudun Jude Lawin fanittajakerhoon. :- D Ensimmäisen kerran hänet näin Sherlock Holmesissa, jonka takia sitten kiinnostuin hänestä. Olen nähnyt Judelta myös Cold Mountainin ja toki lisää hänen elokuviaan olisi kiva nähdä.
Miulle oli suuri hämmästys, ettei kukaan ollut vielä maininnut Elijah Woodia (tai sitten silmäni ovat varsin sokeat)! Pakko myöntää, etten ole häneltä nähnyt muuta kuin THS-trilogian... Mutta kukapa muukaan olisi soveltunut yhtä hyvin Frodoksi kuin hän? Haluaisin tietysti nähdä enemmänkin elokuvia, joissa hän on mukana, varsinkin nuoruusiän leffoja, vaikkapa Huckleberry Finnin seikkailut. :-------)

ava © vanilla
banneri © raitis

jesper

  • superninja
  • ***
  • Viestejä: 33
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #45 : 27.11.2010 01:47:07 »
Huhhuh, eikö kukaan ole vielä nimennyt maailman täydellisintä miestä? Okei, ymmärrän kyllä. Tai ainakin siksi, koska kaverinikin ovat haukkuneet pahimmillaan unelmieni miestä rumaksi perseleuaksi, tai muuten vain olleet täysin ymmärtämättömiä fantasiani suhteen...puhun siis ilmiömäisestimahtavastaihanasta Russell Crowesta. Kaikki tässä miehessä on kuin mulle tarkoitettu..ja oikeasti, tämän miehen ääni...menen aina kananlihalle kun kuulen sen  :D

Pienenä näyttelijäihastukseni olivat just sellaisia, että olin nähnyt kyseisen tyypin yhdessä leffassa ja olin ihan in love. Nyt voin sentään rehellisesti ja täydestä sydämestäni fanittaa Russelia, sillä olen nähnyt melkein koko miehen tuotannon..ja uusin leffa The Next Three Days tuli just leffoihin, ou jee!
Mutta siis, jos epäilette Russelia, katsokaa Gladiaattori. Mun jalat menee siitä ihan spagetiksi, toi on niin mun mies!  ;D (ihkutusta piisaa) Tai L.A Confidential, siinä Russell on nuorempi.

Russell on aina ykkönen, mutta leffafriikkinä mulla on moniamonia muitakin lemppareita.
Heath Ledger, jonka taidoista yllättyneenä meinaan aina pudota penkilta nähdessäni miehen leffan toisensa perään, joissa hän on aina kuin eri ihminen. Aivan ilmiömäistä. Verratkaa vaikka Yön ritaria ja Brokeback Mountainia.
 Rupert Grint on loistava, täydellinen Ron ja meinasin tosiaan tukehtua karkkeiheni kun näin punapään KV-leffassa, olihan se niin mahtava.
Joseph Gordon-Levitt, jos ette tiedä kyseistä miestä, katsokaa 500 days of Summer ja Inception niin tiedätte myös perusteluni tähän valinaan.
 Star Warseista (ah, ihanaa nörttirakkauttani) mieleen ikuisesti jäivät Harrison Ford ja Ewan McGregor, voi elämä kun nämä mäiskivät lasermiekoilla...voi kyllä olla myös, että näiden kavereiden kanssa kyse saattaa olla vain siitä, että rakastuin heidän esittämiinsä hahmoihin.
Leonardo DiCaprio, loistava jokaisessa leffassa minkä olen häneltä nähnyt. Osaa näytellä aivan briljantisti.
Nicholas Cage, rakastan häntä myös.

Kummasti muhun tuntuu vetoavan vähän vanhemmat miehet... ;D Ainoastaan Jooseppi ja Rupert on nuoria...nojaa, nämä kaikki luettelemani miehet ovat aivan erilaisia, mutta silti saan kaikista kylmiä väreitä, koska ne on vaan niin...niissä on sitä jotain.

Tasa-arvon nimissä voin kertoa myös ehkä ainoan lemppari naisnäyttelijäni (keskityn vähän liikaa miehiin). Emma Watson on vaan musta hoitanut hommansa kiitettävästi kaikissa leffoissa ja kenties jopa erinomaisesti tässä viimoisessa  :)
« Viimeksi muokattu: 27.11.2010 01:48:49 kirjoittanut jesper »
Senkin möllit

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #46 : 28.11.2010 00:00:37 »
Voisin kopioida tähän ton koko jesperin hehkutuksen Russell Crowesta. Se on vaan niin loistava ettei mitään rajaa. Okei, ehkä vähän paha sanoa ku oon nähny siltä ehkä vaan neljä leffaa, Gladiaattorin, Kaniin mielen, Cinderella Manin ja A Good Yearin. Se on kuitenki todella muuntautumiskykynen ja tahtosin nähdä Robin Hoodin just sen takia, että mua kiinnostaa kuinka se on onnistunu muuntautumaan siihen. Jokaseen noihin rooleihin se on sopinut mitä oon nähnyt ja just toi Gladiaattori saa kyllä jalat veteliks. Niin ja onhan se äänikin ihana. Ja mullekki on just yks kaveri Russelia haukkunut, mutta se sitten taas johtuu siitä että se muka haastaa riitaa kaikkien kanssa ja tää kaveri vaan tykkää ilkkua mua ku tykkään siitä -.- Ehkä se tappeleeki usein, mutta entä sitten?

Heath Ledger on kanssa tämmönen äärimmäisen muuntautumiskykynen. Ja tästähän sitten päästiinki sopivasti ihanan Brokeback Mountainin kautta Jake Gyllenhaaliin. Mun jälleen eräs kaverini on siihen ihan hulluna ja se jotenki onnistu tartuttamaan sen muhun. Ensteks lainasin siltä Brokebackin ja se riitti vakuuttamaan että Jake on hyvä näyttelijä. Sitte halusin nähdä siltä lisää leffoja ja nyt taidetaan olla siinä pisteessä että mäkin oon aika hulluna siihen :D Aika hyvin kun miettii että ennen se oli mun mielestä vaan tylsä tosi väsyneen näkönen käppyrä. ::)
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Meleth

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 157
  • Always look on the bright side of life.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #47 : 13.12.2010 18:46:36 »
David Caruso iski minuun heti kun aloin katsomaan CSI Miamia ja siitä saakka olen pitänyt häntä hyvänä näyttelijänä. En oikein tykkää hänen elokuvista mutta Cold Around the Heart oli hyvä minusta.
Meinaan mennä sekaisin joka kerta, kun hän ottaa lasit ja laittaa ne takaisin ennen tunnarin pärähtämistä.. siinä on jotain <3

Sitten tulevat Ewan McGregor, Viggo Mortensen ja Alan Rickman.

Ewaniin tykästyin, kun näin Star Wars II elokuvan ja ei kai siinä muuta voi sanoa että se parta ja valomiekan heiluttaminen sai sydämeni sulamaan tälle herralle. Hän on tehnyt monta loistavaa elokuvaa Star Warsin lisäksi. Moulin Rougessa oli parasta varmaan se kun Ewan lauloi. Miun oli pakko hommata se soundtrack että voin kuunnella hänen lauluääntään.

Viggosta voin vain sanoa että oli loistava Aragorn ja komea. Kun katsoinkin TSH elokuvia tuntui että Aragorn on ihan oikeasti olemassa. Lisäksi pidän Higalgosta ja oli aika järkytys nähdä hänet jossain muussa elokuvassa kuin  TSH:ssa.  Viggokin osaa laulaa mikä todistettiin TSH kuninkaan paluussa.

Alan Rickman oli ensimmäinen mies näyttelijä josta aloin pitämään. Ensi kohtaaminen oli HP Salaisuuksien kammio elokuva ja siitä sitten järki ja tunteet mihin ihastuin ensi silmäyksellä.  Lisäksi hän oli loistava Die Heart elokuvassa.
Hieno mies.


Sitten on niitä muita joista pidän : Mark Harmon, David Wenham, Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal & David Boreanaz.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #48 : 30.12.2010 19:06:15 »
Uu! Joku mainitsikin jo Joseph Gordon-Levittin. Itse tykästyin tosi paljon, kun aikoinaan katselin 3rd rock from the sunia. Ja totta, aivan loistavaa roolityötä hän on tehnyt Inceptionissa. Joskin kaikista eniten rakastin häntä 500 days of Summerissa.

Toinen rakastettu näyttelijäni on Gaspard Ulliel. Hän jätti syvän vaikutuksen elokuvassa A Very Long Engagement (eli Pitkät kihlajaiset), jossa hän esittää tällaista haurasta rakastunutta nuorukaista. Aivan ihana ranskalainen elokuva, suosittelen sitä kaikille! Ja Gaspun arpi poskessa on vähintään karismaattisin asia ikinä.

Huipulla on kuitenkin Pottereistakin tuttu Tom Felton. Se mies osaa näytellä, aivan mielettömän hyvin vieläpä. Välittää tunnetta minuun ja onnistuu eläytymään rooleihinsa uskottavasti. Tulevaisuuden näyttelijä. Aika usein minulta kysytään, että mikä Tompassa niin viehättää. Ehkä se on se, että hän on jotenkin tavis, vaikka ansaitseekin paljon urallaan. Hän voisi olla se perinteinen jätkä naapurista, jolle kävi onnen kantamoinen, kun joku tajusi kuinka lahjakas hän on. Ja se on kunnioitettavaa (itsekin harrastan näyttelemistä, eikä suomalainen varmana koskaan tällaista kantamoista koe). Idk. Mutta jokin Tompan tyylissä viehättää, ja saa minut aina katsomaan hänen elokuviansa. Tai kuuntelemaan musiikkia, osaahan mies soittaa kitaraa (;

Muita loistavia näyttelijöitä: Adam Brody, Chris Colfer (nuoresta iästään huolimatta mielettömän hienoa työtä), Thomas Sangster, Joseph Dempsie, Jack O'Connel, Hannah Murray, Kristen Stewart (muissa, kuin Twilighteissa) ja Rupert Grint.

Moni muuten nosti täällä tapetille Johnny Deppin. Mielestäni hän on hyvä näyttelijä, mutta jotenkin... yliarvostettu. Kun ottaa huomioon, että hänen roolityönsä on aina samanlaista. Roolit samoja, saman ohjaajan elokuvissa, samaa samaa samaa. Minust Depp on hieman tylsä (: Mutta ansaitsee kyllä krediittiä, koska varsinkin nuorempina saadut roolit ovat hienosti tehtyjä.

l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Peeta

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #49 : 11.01.2011 17:16:54 »
Ensimmäisenä heitän listaani Marion Cotillardin. Bongasin kyseisen ranskattaren ensimmäistä kertaa elokuvasta Jeux d'enfants (Love Me If You Dare), jonka olin valinnut katsottavaksi erästä koulutehtävääni varten, ja voi pojat, en kadu valintaani yhtään. Cotillard tekee nappisuorituksia kaikista rooleistaan ja häntä on kaikinpuolin ilo katsella. Loppusilauksena nainen puhuu hyvää englantia ihanalla aksentilla.

Olen korviani myöten rakastunut Ben Barnesiin. Narnia -elokuvien lisäksi olen nähnyt kyseisen miehen Dorian Gray -elokuvan pääosassa, sekä pienessä sivuosassa elokuvassa Tähtisumua. Ihan ensimmäiseksi minun täytyy kehua kyseisen miehen ulkonäköä. I mean woah. En ole eläessäni nähnyt niin kauniita silmiä, kuin tällä herralla. Näyttelemisen suhteen Barnes on aivan ykkönen. Dorian Gray -elokuvassa tuli sekin todistettua, kuinka yksi ja sama ihminen pystyy näyttelemään kahta aivan erilaista henkilöä, vieläpä uskottavasti.

Niinkuin monen muunkin lemppareihin kuuluva Tom Felton ansaitsee paikan myös minun suosikkieni joukosta. Itkin ensimmäistä kertaa katsoessani Pottereita tämän nuorukaisen ansiosta, kiitos vain. Mies osaa oikeasti näytellä, ja on ollut hirmuisen mielenkiintoista seurata kyseisen herran taitojen karttumista tässä vuosien varrella. Ei hän toki huono ollut ensimmäisessä HP -elokuvassa, mutta kyllähän meidän kaikkien täytyy myöntää, että Felton on oikeasti kasvanut ja parantunut huimasti alkuruutuun verrattaessa.

Misfitsin nähtyäni on pakko mainita Robert Sheehan. En tiedä onko herra luonteeltaan oikeasti sellainen, kuin roolihahmonsa Nathan, vai onko hän vain jumalattoman hyvä näyttelijäntyössään.

Muita mainitsemisen arvoisia ovat tietenkin Leonardo DiCaprio, Helena Bonham Carter, Andrew Garfield, Jim Sturgess, Emma Stone, Iwan Rheon sekä Johnny Depp.

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #50 : 11.01.2011 18:02:53 »
Peeta Ei hyvä LUOJA! Joku muukin katsoo Misfitsiä! (: Robert Sheehan jäi listaltani, mutta ehdottomasti kuuluu sinne. Loistavaa työtä niin edellä mainitussa, kuin Cherrybombissakin.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


Peeta

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #51 : 11.01.2011 21:49:07 »
Peeta Ei hyvä LUOJA! Joku muukin katsoo Misfitsiä! (: Robert Sheehan jäi listaltani, mutta ehdottomasti kuuluu sinne. Loistavaa työtä niin edellä mainitussa, kuin Cherrybombissakin.

Menee vähän offiksi, mutta tottahan toki! Kakkoskausi mulla on kokonaan vielä katsomatta, mutta toivon mukaan saan vedettyä itseäni niskasta kiinni ja ladattua uudet jaksot koneelle.

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #52 : 12.01.2011 10:31:14 »
Lainaus
Ja oletteko nähneet sen jaarli-elokuvan?

The Libertinestä varmaan puhut. Ja se on tosi onnistunut leffa. Depp on siellä lopussa niin ruma että iljettää ja se näyttelee siinä tosi hyvin. Vähän ehkä liian.. perverssi (?) leffa mun makuuni, mutta kyllä sitä joskus kattelee. Muutenkin siinä on mukana muitakin mahtavia näyttelijöitä. Ja eikös se ole periaatteessa britti-leffa, vaikka Depp siellä rietasteleekin? Oon aina tykänny kattella brittiläisiä leffoja kun siellä on paljon tuttuja naamoja ja ihan huippuluokan näyttelijöitä samoissa leffoissa ja ne toimii, toisin kun Amerikkalaiset vastineet.

Ja sitten vois palautus atk:n nettisivun pariin? ;D
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

amorito

  • ***
  • Viestejä: 566
  • FF100 11/100
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #53 : 12.01.2011 21:43:00 »
Lainaus
Hugh Grant taas toimintasankarina.. Huhhuh, se vois olla jo aika paksua ;D Vaikka voishan sitä koittaa vaikka Danielin tilalle Bondiksi, ainakin olis paremman näkönen ;)
:'DDD Oh no, aloin hetivälittömästi ajatella Grantia smokissa, menemässä baaritiskille tilaamaan martinia ja kun baarimikko sanoo vaikka että gini on loppu niin reaktiona on se perinteinen "...Right." Ja päälle vielä se hölmistynyt ilme joka sopii Notting Hilliin ja Love Actuallyyn mutta ei mihinkään muuhun. :')

Mutta joo, minusta Leonardo DiCaprio on petrannut uraansa viime vuosina, ja pääsee siksi minun listalleni. Joskus kymmenen vuotta sitten se olis voinut päästä ehkä ulkonäkölistalle mutta ei kykylistalle, mutta nyt... no, ehkä molempiin. :'D No ei, olihan Leolla jo takana Titanicin lisäksi muutakin, niin kuin vaikka Gilpert Grape. Kehitysvammaisen rooli on takuulla haastava, varsinkin niin nuorelle, mutta hyvin se vaan vetää.

Kate Winslet on myös ihana, niin näyttelijänä kuin asenteensa takia. Enkä tiiä yhtään sen roolia jossa se olisi näyttänyt paremmalta laihempana. <3 Go Kate!

Jake Gyllenhaal tekee niin hyviä kuin keskinkertaisiakin juttuja (ääriesimerkkeinä Brokeback ja Prince of Persia), mutta suosisin että herra valitsisi vielä joskus vähän "oudompiakin" juttuja, Donnie Darkon tyyliin.

Anthony Hopkinsia tuskin tarvitsee edes perustella? Hannibal, anyone? Ja vieläkin se vaan jaksaa tehdä töitä. En kestä mitä tapahtuu sitten kun se kuolee - jos kuolee, eihän sellainen mies saa tehdä niin :<

Ralph Fiennesiin pätee sama kuin Gyllikseen - Fiennesin parhaita ovat pääosat Spiderissa ja Englantilaisessa potilaassa, huonoimmasta päästä onkin sitten joku Unelmien Manhattan :')

Meryl Streep on luonnollisesti ihana myös; siinä on yksi nainen jonka leffoja katsoessani en koskaan muista ajatelleeni että "kylläpä Meryl tekee hyvää työtä" koska Meryl ON se hahmo. Ja ihailen ja hämmästelen valtavasti sitä, miten Meryl onnistuu pysyttelemään aina kuvaajilta piilossa silloin, kun ei ole promoamassa uutta leffaa.

Johnny Depp pääsee myös minun listalleni, edellä mainituista syistä: niin työteliäs mies ja niin monia loistorooleja, ja samoin kuin Merylin kohdalla, Deppistinkin leffoissa on usein se fiilis, että Depp on se hahmo, eikä vain niin että näyttelijä siinä tekee työtään.

Ei nyt oikein muuta tule ihan heti mieleen, mutta toki muitakin huippuja on :) Se vaan että en oikein noita nuoria näyttelijöitä osaa lempparilistalleni laittaa, ennen kuin olen nähnyt tarpeeksi monta leffaa, jotka sen monipuolisuuden osoittavat. En valitettavasti vain osaa arvostaa niitä, joilta ei ole vielä tullut kovin monipuolisia rooleja - vaikka voihan joskus olla niinkin, että se yksi ainut näkemäni leffa joltakulta riittää vakuuttamaan minut taidoista (Jared Leto Unelmien sielunmessussa! Aaaa!). Mutta kuinkahan monta "lupaavaa nousevaa tähteä" on ollut, jotka eivät sitten ole yhden megaroolin jälkeen tehneet paljon mitään tai jotka sitten jämähtävät samankaltaisiin rooleihin.

Ja allekirjoitan kkidin julistuksen oikeuden antamisesta rumille! :'D Rumalla kun voi olla karismaa sitäkin enemmän, karisma kun ei missään nimessä tarkoita samaa kuin komeus/kauneus. En osaa sanallisesti määritellä, mitä karisma tarkalleen on, mutta joillain sitä vaan on, ulkonäöstä riippumatta. Sitä vastoin joku Orlando Bloom ei tee minuun mitään vaikutusta, millään roolillaan. Minusta siinä ei ole oikein muuta kuin ne koiranpentusilmät ja vähän tyhjä ilme, anteeksi vaan. :')
I don't know what I've done or if I like what I've begun.

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #54 : 23.01.2011 12:01:11 »
Mä en ole oikeastaan koskaan ketään merkinnyt lempinäyttelijäksi; lukuun ottamatta Audrey Hepburn. Oon aina pitänyt Audreyn leffoista, ja kaikkee joten hänet voisin laittaa lempinäyttelijäkseni. Jotenkin pidän hänen olemuksestaan esim. yhdessä suosikkileffassani Aamiainen Tiffanyllä Hepburnin hahmo Holly Golightlynä, joka on jotenkin niin ihanan huolimaton, mutta temperamenttinen! Lempileffani kuitenkin häneltä on Sabrina, jossa hän on aristokraattisen perheen autonkuljettajan tytär, ja rakastuu perheen poikaan. Mutta joo mua voisi kutsua melkein vanhojen Audrey - leffojen faniksi! Ja yhtä asiaa en voi jättää mainitsematta: kaikissa Audrey - leffoissa on aivan valtavan ihania vaatteita! :D
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #55 : 28.01.2011 15:40:11 »
Mun on vaikee mainita oikeastaan suosikkinäytelijää/-näyttelijöitä, koska tykkään oikeasti niin monista näyttelijöistä. Mutta yksi hieno esimerkki, joka ehkä kuitenkin on näyttelijälistallani sijalla yksi on Helena Bonham Carter. Rakastan hänen tapaansa näytellä ja muutenkin pidän hirvittävän paljon kyseisestä näyttelijästä. Hän oli huippu jo nuorempanakin, esimerkiksi ensimmäisessä pääroolissaan elokuvassa Hotelli Firenzessä (ikää löytyi 19 vuotta). Hän on tehnyt niin monia hienoja ja erilaisia rooleja, etten vain voi olla ihailematta häntä.

Toiseksi voisin mainita Emma Thompsonin. Mahtavien näyttelijäntaitojensa lisäksi hän on käsikirjoittanut monia hienoja elokuvia sekä näytellyt niissä itse, esimerkkinä vaikkapa ihanainen Järki ja Tunteet.

Okei, okei, onhan mun tässä tapauksessa pakko mainita myös Alan Rickman. Hänestä tuskin tarvitsee sanoa mitään erikoista, kaikki tietävät miehen olevan loistava näyttelijä :) Elokuva, joka on jäänyt häneltä parhaiten mieleeni lienee Robin Hood -Varkaiden ruhtinas

Ja sitten vielä mainitsen erään näyttelijättären nimeltä Embeth Davidtz. Hän teki minuun vaikutuksen elokuvassa Matilda ja myöhemmin varmisti paikkansa erittäin taitavana näyttelijänä Helen Hirschin roolissaan elokuvassa Schindlerin lista

Toki löytyisi pitkä lista mainittavia näyttelijöitä, mutten ala listaa kyllä tähän kasaamaan, tärkeimmät on nyt kirjoitettu


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

pumpkin

  • Hatuttaja
  • ***
  • Viestejä: 81
  • Almost Alice
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #56 : 08.02.2011 00:52:54 »
Nytpä pakko avautua lempinäyttelijästäni Johnny Deppistä. Tiedän, että kyseinen näyttelijä on se lemppari monelle, monelle muullekin ja häpeäkseni kerron häneen tykästyneeni vasta ensimmäisen PotC:n jälkeen. Hyllystä löytyy puolet hänen tuotannostaan. Julisteita ja fanikrääsää en sentään keräile.

Aluksi kyseessä oli minulle lähinnä teini-idoli. Komea, tummat silmät. Ristiverinen. Kiehtova rooli Jack Sparrowna. Nyttemmin tilanne on kääntynyt nurinkuriseksi. Sen sijaan, että unelmoin Deppistä sänkyni alla, olen harrastukseni cosplayn varjolla vääntänyt crossoveriksi ja Deppistä on tullut ennemminkin roolimalli ihmisenä arvoiltaan ja persoonaltaan. Jos näkisin hänet kadulla, eittämättä häkeltyisin, mutta olen pättänyt alentumasta kirkuvaksi/itkeväksi fanitytöksi. Minua ei myöskään nimmarit kiinnosta, sillä mitä tältä näyttelijältä on tarjottavana minulle, on hänen työnsä, jota voin mennä ostamaan kaupoista. Luen mielenkiinnolla hänen haastatteluitaan ja poimin mielelläni elämänohjeita tulevaisuuden varalle. Tiedän, että faniuteen kuuluu omistuksen halu ja jollain tavalla itsensä korostaminen, mutta totean yhä varmemmin, että olen päässyt samalle aaltopituudelle hänen ajatuksiensa kanssa. Se on myös syy hänen rauhaansa jättämiselle. Mitä fani voisi enempää toivoa? Jos pääsen työskentelemään hänen kanssaan, se on asia erikseen. (Puvustajaksi halajan.)

Garesu

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #57 : 22.02.2011 17:26:54 »
Mun suosikkinäyttelijöiden lista on melko yksipuolinen sukupuolen suhteen. Suurin osa on miehiä. Yksi nainen taitaa löytyä joukosta. :D

Lainaus käyttäjältä: Fell
Mielestäni näyttelijä on silloin parhaimmillaan kun hän on tarpeeksi muuntautumiskykyinen! n__n

I agree! Tää onkin syy, miksi nämä näyttelijät on mun listalla. Jokainen niistä on näytellyt melko erilaisissa elokuvissa.

Ensinnäkin: Tom Hanks. Rakastuin tyyppiin kun katsoin Forrest Gumpin. Aivan US-KO-MA-TON roolisuoritus. Tom osaa muuttaa ääntään tosi vakuuttavasti. Lisäksi näytellä lukiolaista melkein nelikymppisenä. Melko pian tämän jälkeen katsoin Philadelphian ja olin yhä vakuuttuneempi. Molemmista elokuvista Tom voitti Oscarin - vieläpä perättäisinä vuosina - ja molemmat hän on ansainnut. Philadelphiassa rakastin sitä, kuinka vaivattomasti Tom näyttelee fyysisesti haurasta mutta mieleltään vankkaa miestä. Mutta myös muutkin Tomin elokuvat ansaitsevat huomiota: Pelastakaa sotamies Ryan, Cast Away, Terminaali (<3), Da Vinci - koodi, Enkelit ja demonit...

Heath Ledger. Hänet on taittu mainita täällä muutamaan kertaan, mutta mainitsen vielä kerran. Kun näin hänet ensimmäisen kerran Yön ritarissa, en ollut vielä ihan vakuuttunut. Toki ihailin sitä, miten radikaalisti Heath muutti äänensä ja olemuksensa, mutta vasta Brokeback Mountainissa olin myyty. Se, miten Heath muutti 19-vuotiaan naimisiin menossa olevan melko elämäniloisen pojan 39-vuotiaaksi kärsineeksi eronneeksi mieheksi, oli ihan uskomatonta katseltavaa. Myös se tapa, miten Heath esitti Ennisin kaipuuta Jackin luo, itketti. BM:n lisäksi muutkin Heathin elokuvat on ihania, kuten vaikkapa Casanova ja 10 things I hate about you.

Zoeey Deschanel. Ihanan outo näyttelijä! Tykkään varsinkin (500) Days of Summerissa ja Linnunradan käsikirja liftareissa. Zoeey on niin kiehtova, että sen leffat kiinnostaa lähes aina. Yes Manin rooli oli mukavan erilainen muihin verrattuna, sillä 500 DoS:ssa ja LKL:ssa sen roolihahmot oli jotenkin kylmiä, mutta Yes Manissa se oli lämmin, jopa mukava. Näiden lisäksi Zooeylla on aivan ihanat silmät!

Samuli Vauramo. Ah. Tarvitseeko muuta sanoa? Ihan mahtava Tyttö sinä olet tähdessä, Käskyssä ja Lieksa!ssa. Osoittaa tosi hienosti, että pystyy näyttelemään nykyaikaisesta räppäristä 1900-luvun alussa eläneeseen mieheen. + ihan superhypersöpö!

Aku Hirviniemi. Ai että tämä mies saa mut nauramaan! Mutta osaa näytellä myös melko vakavankin roolin, jos olette katsoneet Enon opetukset. Pääasiassa silti naurattaja, ja onnistuu siitä kerta toisensa jälkeen!

Muita suosikkinäyttelijöitäni ovat Jake Gyllenhaal, Nicholas Cage, Anthoy Hopkins, Ken Watanabe, Hugh Laurie... Muitakin varmasti on, mutta en vaan nyt muista!
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011 14:42:26 kirjoittanut Garesu »

Zacharias

  • les amis de l'abc
  • ***
  • Viestejä: 2 574
  • korkokenkäpoika
    • tumblr
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #58 : 06.03.2011 10:49:15 »
Lainaus
En sano, että muissa rooleissa ei tunnetta olisi, mutta jotenkin tuntuu että Jackin rooli on alkanut hallita niitä muita. Ymmärrän, sitä kiinnytään roolinsa ja näin, mutta... No, Liisa Ihmemaassa:ssa se korostui vähän liikaakin. Rooli oli hieno, mutta yhteneväisyydet olivat niin huomattavia.

Juuri näin. Itselläni on Deppin arvo laskenut ihan silmissä viime vuosina, jolloin juuri tuo Epikin mainitsema tapa näytellä on alkanut hallita miestä. Samoin se liikaihkutus asiasta "Depp on komea. Depp on paras. Depp ei jätä ketään kylmäksi" tuntuu vievän vähän intoa edes fanittaa häntä. Ja siksi aion boikotoida uusinta Piratesiakin, koska ajatuksena neljäs leffa on jo silkkaa rahastusta ja tuleva kunnon yhden miehen show. Olkoonkin Penelope Cruz paikalla.

Mihin Deppin suosio perustuu. Itseäni on tämä aina mietityttänyt, ja kun täälläkin yli puolet ovat hänet pistäneet suosikikseen. Uskaltaako kukaan myöntää, että fanittaa koska kaikki fanittaa?

Ja itse voin myöntää, että syyllistyin joskus fanittamaan, kun kaikki fanitti. Tuntui meinaan siltä, että jokainen ihminen tässä universumissa on suuri Depp-fani. Ja jos sanoi oman mielipiteensä, niin kävi kohti turmiota. Mikä oli tietysti aivan typerää.
l'univers nous reprend,
rien de nous ne subsiste


pumpkin

  • Hatuttaja
  • ***
  • Viestejä: 81
  • Almost Alice
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #59 : 06.03.2011 21:11:36 »
Lainaus
Mihin Deppin suosio perustuu. --- Uskaltaako kukaan myöntää, että fanittaa koska kaikki fanittaa?
Joskus varhaisemmassa nuoruudessani fanitin juuri tuosta syystä. Tai en mä varsinaisesti fanittanut, mutta aina kun kysyttiin että "komein julkkis" ja "suosikkinäyttelijä", vastasin että Johnny Depp, koska en juuri tiennytkään muita ja se oli kiva Piraateissa. Nyttemmin kun olen tarkemmin tutustunut niin no... En mä oikeastaan fanita, koska mulle fanittaminen on sitä että haalitaan kuvia ja muuta materiaalia koneelle ja fantasioidaan, mutta kunnioitan kyllä, sillä hienon työnhän se on joka tapauksessa tehnyt. En vain enää oikein luota siihen, että hänellä on taitoja jäljellä muuhun, kuin Sparrowiin. Voisi kai katsoa Touristin, olkoonkin että minun korvaan kuulostaa himotylsältä.

Usko pois, mutta olen pyöritellyt kyseistä ajatusta monestikin mielessäni ja olen tullut joka kerta siihen lopputulokseen, että omalla kohdallani ihailu on aitoa. Kun minä tutustuin ensimmäistä kertaa hänen roolityöhönsä, hän ei ollut vielä minua ympäröivässä maailmassa joutunut aivan nykyisen kaltaiseen höykkyytykseen, enkä sen puoleen ymmärtänytkään hänestä roolejansa enempää. Kuten ehkä saattoi huomata, fanituksen kohteeni ovat melkoisen kapea-alaisia. Olen nimittäin nimenomaan erittäin kriittinen sitä kohtaan, mistä alan pitämään, varsinkin jos kyseinen nimi kuuluu joka kolmannen tai viidennen suusta, kun kysytään lempinäyttelijöitä. Sellaisia näytteljöitä voisivat olla esimerkiksi juurikin Alan Rickman, Helena Bonham-Carter, Natalie Portman ja monet muut starat, jotka näinä päivinä tuntuisivat olevan kaikkien huulilla.

Samoin minulle merkitsee elämän asenne ja suhtautuminen tähteyteen. Minun on tunnusteltava paljon, ennen kuin uskallan sanoa 'pidän'. Yleensä yleisvaikutelma kuitenkin antaa jo aika varmat vibat luonteen todellisesta laidasta. Asenteen suhteen yllätyksiä ovat tuoneet muun muassa ihastuttava komedienne Anne Hathaway, jota olen aina luullut bimboksi. Puhtaasti roolisuorituksen puolesta olen kerran kapsahtanut Kenneth Branaghiin Hamletissa, mutta kun puhutaan puhtaasti suosikkinäyttelijöistä, enempää en osaa sanoa, koska ainoa toinen rooli, jonka häneltä tunnen on Harry Potterissa ja Salaisuuksien kammiossa Gilderoy Lockheartina. Niin. Suosikkinäyttelijät varmaan voi valita ulkonäön perusteella, mutta minun kohdallani jokaisen nimen ääneen lausuminen merkitsee. Roolisuorituksista voidaan puhua asiana erikseen. Minusta on oikeasti hyvä, jos joku ei rajoita elokuvakatselmuksiaan vain muutamaan näyttelijään (niin kuin minulla on tapana tehdä). Koko elokuvan ytimestä saa paljon enemmän irti, kun rooleissa ei ole ennestään liian itselle merkityksellisiä näyttelijöitä. Jos onkin. niin kunnollinen täytyy minusta olla, että pystyy eriyttämään tuolloin kaksi eri henkilöä tai hahmoa toisistaan.

Pelkäänpä, että sama asia koskee myös Deppiä ja hänen roolisuorituksiaan. Olisiko hänen jokaisesta örähdyksestään ja mulkaisustaan Sparrowna tullut liiankin ikonisia? Kun tekee kerta toisensa jälkeen erikoisia rooleja, (jollaisista monet muut näyttelijät voisivat vain uneksia) luulen niiden piirteiden sekoittuvan toisiinsa sekä oikeasti että ihmisten päissä. Tosiaan, Mad Hatteristä puhuttaessa, voisin ehkä hiukan kommentoida, että vaikka suuri Sparrow -intoilija olenkin, en tietoisesti ensi kertaa katsellessa elokuvaa huomannut moisia yhtäläisyyksiä, koska olin uppoutunut Hatterin persoonaan, jonka itse näin yksinkertaisesti erinä. Herkkä, koiranpentumainen hahmo, joka on jäänyt vailla hoivaa vuosien ajan. Sparrow on taas sisäisten oikkujensa riivaama mies, joka ei suostu ottamaan vastuuta muista tai itsestään. Tietääkseni Sparrown tunnen yhtä hyvin, kuin omat taskuni, jos näin uskallan sanoa.

Touristia voisin kommentoida lyhyesti sen ylittävän keskinkertaiset odotukset kahdella asteella. Arvelinkin, että Depp ei suostuisi rooliin, joka ei sopisi edes jollain tapaa hänen intresseihinsä. Sen lisäksi elokuva oli yllättäen melkoisen hauska. Minä ainakin nauroin melkein joka väliin. Ehkä tajusin jotain enemmän, kuin vieressäni istuva kaveri.