Kirjoittaja Aihe: Suosikkinäyttelijäsi? || keskustelua suosikkinäyttelijöistä  (Luettu 59210 kertaa)

zilah

  • Vieras
Nonnih. Tällaisen topan polkaisin pystyyn, kun on pakko päästä ihkuttamaan omia suosikkinäyttelijöitä. HP-näyttelijöistä tällainen topic onkin, mutta tässä ei rajoituta pelkästään heihin, vaan tarkoitus on keskustella kaikista suosikeista ihan tasapuolisesti.


Ensiksi on sanottava, että olen aika lailla kallellaan britti-ja walesilaisnäyttelijöihin. Heitä on suosikkilistallani suuri osa, paria poikkeusta lukuun ottamatta.

Ja tästä lähtee:

Yksi niistä poikkeuksista on ihanainen Peter Facinelli. Twilightin nähtyäni olin aivan myyty. Hän on Carlislena aivan uskomaton, lämmin isällinen ja myötätuntoinen. Puhumattakaan ulkoisista avuista, jotka eivät ole vähäiset: Ne silmät ja ihana hymy sulattavat sydämen, seksikkään pehmeä ääni saa polvet veteliksi, ja se kroppa on juuri täydellinen: luja ja lihaksikas. Lisäksi Peterista saa todella symppiksen kuvan julkisuudessa. Hän on omistautunut aviomies ja isä, sekä on ystävällinen faneilleen. Puhumattakaan siitä, kuinka omistautunut hän on tekemään myös hyväntekeväisyystyötä. Kuinka kukaan voi olla rakastumatta tällaiseen...? *puneh*

Olen sittemmin nähnyt häneltä myös New Moonin sekä Supernovan. New Moonista pidin kokonaisuudessaan, mutta Supernova ei niin kolahtanut. Syy miksi tuon leffan hankin, oli se, että ihanainen Peter oli siinä ilman rihman kiertämää, ja kyllä häntä kelpasikin toki ihailla.  :D

*

Sitten seuraavaksi se toinen ei-britti Karl Urban, joka piti pitkään ykköspaikkaa sydämessäni, eikä hän vieläkään ole kärjestä kaukana. En ole häneltä nähnyt kuin 3 elokuvaa, eli Lotr-trilogian 2 jälkimmäistä leffaa sekä uusimman Star Trekin. Myös hän on paitsi komea ja seksikäs, myös loistava näyttelijä. Vaikkei se mies ikänään tekisi enää yhtään elokuvaa, mielipiteeni ei hänestä muuttuisi. Lotr-trilogian Éomerina hän teki sellaisen huippuroolin, ettei paremmasta väliä. Kukaan muu miesnäyttelijä ei ole hänen laillaan kyennyt ilmentämään yhtä lailla voimaa kuin haavoittuvuutta roolihahmossaan. Ihan uskomaton!

*

Ja sitten niihin britteihin ja walesilaisiin palatakseni...

Michael Sheen. Voisi sanoa, että olen aina tavallaan tiennyt hänestä, mutta lopullisesti hän kolahti juurikin Aron roolissa. Häntä on ikään kuin vaikea bongata, koska hänellä on uskomaton kyky kadota roolohahmoihinsa.

Olen paitsi bongaillut hänen haastattelujaan ja muita filminpätkiä Youtubesta, myös ostanut omakseni monia hänen leffojaan. Tässä nämä jotka tähän mennessä olen nähnyt: New Moon, The Queen, Frost/Nixon, The Damned United, Alice In Wonderland, Vetovoiman lait, Fantabulosa, Wilde, Underworld-trilogia ja Bright Young Things. Joka ainoa leffa on laatutyötä, ja saa minut rakastumaan häneen entistä enemmän. Lisäksi hän on ulkonäöltään kovasti mieleeni, vaikkei mitään ensirakastaja-tyyppiä olekaan. Hän on taitava ja persoonallinen näyttelijä, ja omana itsenään kerta kaikkiaan valloittava ja karismaattinen mies. Puhumattakaan siitä, että hänellä on niin seksikäs ääni, että se saa minut sulamaan.

*

Jeremy Brett. Ooh! Jeremy on kyllä sydäntäpakahduttavan ihana mies! Komea, taitava ja karismaattinen näyttelijä. Hänen pehmeän samettinen äänensä on ihan puhdasta seksiä sekä laulaessa että puhuessa. Minä ihan oikeasti sulan joka kerran kun kuuntelen hänen laulavan. Hänen muistettavin roolityönsä on ehdottomasti Granada-tuotantoyhtiön tuottama Sherlock Holmes-sarjan nimirooli. Omistan koko sarjan ja katson sitä säännöllisesti aina uudelleen koskaan kyllästymättä. My Fair Ladyssakin hän oli ihastuttava, mutta sitä kuvaa en enää katso, ihan periaatteesta. Hollywoodin korvattomat idiootit menivät ja dubbasivat Jeremyn upean lauluäänen, korvaten hänet huomattavasti huonommalla laulajalla. Lisäksi olen nähnyt häneltä Rebekka-elokuvan, joka on ehdottomasti katsomisen arvoinen leffa. Ja on muuten sanottava, että Jeremy vanheni todella upeasti. Toki hän nuorenakin oli komea, mutta Sherlock Holmesia tehdessään, siinä viisi-kuusikymppisenä, hän oli ehdottomasti parhaimmillaan.

Voin vain olla syvästi murheellinen siitä, että tämä upea näyttelijä on edesmennyt jo 15 vuotta sitten. Hänen kuolemansa oli todellinen menetys.

*

Sitten on ihan pakko mainita Stephen Fry ja Hugh Laurie. Yhdessähän nämä karismaattiset herrasmiehet loivat upean TV-sarjan Kyllä Jeeves tietää, joka on eräs henkilökohtaisia suosikkejani, mutta eivät heidän ansionsa siihen suinkaan lopu. Hugh Laurie on esiintynyt sittemmin House-tv-sarjassa nimiroolissa ja hänen suorituksensa kärttyisenä lääkärinä on kyllä vertaansa vailla. Mutta ehkä vielä enemmän olen rakastunut Stephen Fryn roolisuoritukseen elokuvassa Wilde. Hän on upea tuon väärinymmärretyn ja kompleksisen kirjailijan roolissa ja bonuksena näemme hänet suutelemassa kiihkeästi ihanaisen Michael Sheenin kanssa! *Huokaus*  :D

*

Uusin suosikkini on Colin Jeavons. Hän on tehnyt mittavan näyttelijänuran, mutta on käsittämättömän aliarvostettu. Hän on brittiläisen elokuva-ja tv-tuotannon luottomiehiä, jolta ei huonoa roolia ole nähty, mutta tunnetuin hän lienee Granada-Holmesien Komisario Lestradena. Jeavonsin Lestrade on monien kriitikkojen mielestä paras, mitä koskaan on Holmes-filmatisoinneissa nähty ja olen aivan samaa mieltä. Ja vaikkei mies ole ehkä ensirakastajaksi sopivaa tyyppiä, niin silti hän on söpö ja karismaattinen.

*

Viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisimpänä on pakko mainita Anthony Hopkins. Olen nähnyt häneltä paljonkin elokuvia, mm. Uhrilampaat, Pitkän päivän ilta, Talo jalavan varjossa, Varjojen maat... en edes jaksa muistaa kaikkia. Olkoonkin että miehellä on ikää, mutta se ei ole ainakaan vähentänyt hänen vetovoimaansa valkokankaalla. Komea mies ja aivan uskomattoman hyvä näyttelijä.

Että sellaista. Huomaa, että olen addiktoitunut.  :D



zilah

« Viimeksi muokattu: 26.08.2012 11:58:03 kirjoittanut jaina »

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #1 : 11.06.2010 22:30:47 »
Kaikki lempinäyttelijäni, ainakin melkein, ovat näytellees myös Twilight-sagassa.

Ensimmäisenä taitaa minullekin tulla mieleen ihanainen Peter Facinelli.
Lainaus
Yksi niistä poikkeuksista on ihanainen Peter Facinelli. Twilightin nähtyäni olin aivan myyty. Hän on Carlislena aivan uskomaton, lämmin isällinen ja myötätuntoinen. Puhumattakaan ulkoisista avuista, jotka eivät ole vähäiset: Ne silmät ja ihana hymy sulattavat sydämen, seksikkään pehmeä ääni saa polvet veteliksi, ja se kroppa on juuri täydellinen: luja ja lihaksikas. Lisäksi Peterista saa todella symppiksen kuvan julkisuudessa. Hän on omistautunut aviomies ja isä, sekä on ystävällinen faneilleen. Puhumattakaan siitä, kuinka omistautunut hän on tekemään myös hyväntekeväisyystyötä. Kuinka kukaan voi olla rakastumatta tällaiseen...? *puneh*
Juuh, ei lisättävää.. <3

Myös Kristen Stewart on hyvä näyttelijä. Tosin minua ärsyttää sellainen pikkuseikka, että sekä Houkutuksessa, että Uusikuussa hänellä on lähes koko ajan suu sillä lailla hieman raollaan! En tiedä, miten huomioni on tuollaiseen seikkaan kiinnittynyt, mutta ärsyttävää se on, kyllä vaan... Ei sitä luulisi vaativatn poskilihaksilta liikaa töitä pitää suu edes joskus kiinni.  ;D

Robert Pattinsoniakin on pakko vähän ihkuttaa, vaikkei hän Twilightiin ehkä olekaan juuri se oikea näyttelijä ihanaiselle Edwardille. Kyllä hän roolin ihan hyvin on vetänyt, mutta jotenkin kuvittelen Eddien söpömmäksi (ei pahalla).  ;D

Ashley Greene ei ole minulle tuttu muuta kuin twilightistä Alicen roolista, mutta sen hän vetää mielestän niin hyvin, että voisin hänet yhdeksi lempinäyttelijöistäni mainita.

Dakota Fanningin on loistava näyttelijä, mitä muuta hänestä voisi sanoa? (:

Juuh, aika twilightpitoista, mutta syystä. (:
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #2 : 11.06.2010 22:40:28 »
Voi, ihana topic!

Lainaus
Yksi niistä poikkeuksista on ihanainen Peter Facinelli. Twilightin  nähtyäni olin aivan myyty. Hän on Carlislena aivan uskomaton, lämmin isällinen ja myötätuntoinen.
Täytyy sanoa kyllä että täysin samaa mieltä tässä, PF oli täydellinen valinta Carlislelle, muutenkin mitä häntä olen videoista nähnyt "ulkomaailmassa", on hänessä silloinkin pientä hehkua ja lämpöä havaittavissa. Ulkonäöstä puhumattakaan, niin ..  ;)

Mulle näyttelijät ei niinkään merkitse yhtä paljoin kuin laulajat, en tunnista mikä on ns. huonoa näyttelemistä ja mikä hyvää, ellei se ole sitten ihan selvää. Ja tämän olen huomannut siitä, kun Kristen Stewart lienee mun ykköslemppari näyttelijänä, ja hänen taitojaan on kritisoitu niin hirveästi, etten kykene ymmärtämään sitä. Jos Kristen on niin paska, niin miksi minä en huomaa sitä ollenkaan? Olen muitakin leffoja häneltä nähnyt Twilightin ja Twilight-saga New Moonin lisäksi, kuten The Runaways, jossa hän veti kyllä pisteet kotiin ihan täydellisesti, upea esitys, Panic Room, In the Land of Women, joista jokaisesta esityksestä pidin erityisesti.

Ja seuraava on Twilight-maisemissa edelleen: Ashley Greene, jonka esityksien jälkeen on jäänyt melkein sanattomaksi. Summer's Blood olisi ollut tyhjä elokuva ilman Ashleyta, eikä vain siksi, että on niin pirun kaunis vaan siksi, että näyttely meni omasta mielestäni täysin nappiin, sai katsojan melkein itsekin tuntemaan pelkoa ja ahdistusta. Aluksi ajattelin hänestä "pelkkä malli", mutta kun hetken kulutti aikaansa seuraten naisen esityksiä, niin kyllä veti mielellään puheet takaisin.
Harmittavan harvassa elokuvassa näyttää olevan kunnolla pääosassa, joten Twilight-sagan ja Summer's Bloodin nähneenä mahtava näyttelijä.

Dakota Fanning pääsi myös hassusti top kolmoseen, The Runawaysin ja Twilightin perusteella. Hänellähän noita leffoja on ihan lapsi-iästä asti ja olen niitäkin nähnyt, mutta nämä ehkä suurimmat jutut häneltä. Eclipsen Janena Dakota pääsee kunnolla sisään hahmoonsa ja tulee kyllä selvästi ilmi ainakin niistä lyhyistä pätkistä mitä olen nähnyt. New Moon jäi melko vaisuksi esitykseksi minusta, mutta eipä Dakota päässyt kynsiään kunnolla näyttämäänkään muutaman ilmeen ja repliikin lisäksi.
The Runaways veti kyllä sanattomaksi Dakotan ja Kristenin kohdalla. Täytti suuret odotukset täälläpäin. :D

Miten niin Twilight-painotteista? Harry Potterista David Thewlis pääsee myös listoille, on ollut ehkä kauiten lempinäyttelijä-kastiin kuuluva henkilö, Remus Lupinin roolissa. Tonkshan hahmona pilas koko kirja- ja elokuvasarjan.

Gong Li oli ensimmäinen lempinäyttelijä-listan naisnäyttelijä ja samalla reissulla meni myös maailman kaunein nainen -listan kärkeen (jonka nyt omi kyllä Ashley Greene ja Kristen Stewart). ;D Hänen leffojansa oon nähnyt mm. Memoirs of a Geisha Hatsumomona, sekä Kultaisen kukan kirous.


Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #3 : 11.06.2010 22:42:05 »
Hugh Laurie, nam. Tehnyt monta muutakin hyvää roolia, mutta yleensä ihmiset tuntevat niistä vain Housen, joka on kyllä absolutely aivan kärjessä! Ja Peter Facinelli, charmia riittää. Harmi, että suurin osa aivan ihanista näyttelijöistä on peräsin semmoisista randomileffoista, joita en yhtään muista... Esim. muistan vain hämärästi aiva syötävän suloisen pojan jostain leffasta, joka tuli joskus muutama vuosi sitten telkasta... mutta mitään muuta en muista k.o. filmistä, kuin kyseisen poitsun silmät  :D

Ja kaikki ihanat klassikot, Marilyn Monroe yms. Oi.

Nykyään valitaan Suomessa huonoja lapsirooleja. Esim Risto Räppääjä ja pakastaja-Elvi (kyllä vain, olen nähnyt sen ;D) oli melkoinen pettymys. Amerikasta olen nähnyt moniakin hyviä, tästä äkkiseltään nykäistynä Liliana Mumy veti oikein uskottavan roolin Mutta mitä tapahtui joulupukille? -leffoissa. Johtuneekohan sitten laajemmasta tarjonnasta?  :D

Ja Vanamon mainitseman Robert Pattinsonin kulmakarvoista käytiin vastikään laajanpuoleinen keskustelu tuolla Yleistopsussa  :D

Penber

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #4 : 15.06.2010 12:09:52 »
Sitten on ihan pakko mainita Stephen Fry ja Hugh Laurie. Yhdessähän nämä karismaattiset herrasmiehet loivat upean TV-sarjan Kyllä Jeeves tietää, joka on eräs henkilökohtaisia suosikkejani, mutta eivät heidän ansionsa siihen suinkaan lopu.

Pakko viilata pilkkua, mutta se on Kyllä Jeeves hoitaa, ei tietää ;--D.

Mutta enigeis. Mahtava sarja. Ja Stephen Fry on kyllä omassa lemppari näyttelijät TOP 5-listalla. Aivan varmasti. Jotenkin se, miten hyvin Fry osaa olla jokaisessa roolissaan vakuuttava. Ja silti sieltä sen kaiken takaa löytyy vielä se kuka hän itse on. Ja Fryn ääni on kanssa ihana. Siks voisin vaikka joskus hankkia Potter äänikirjoja enkuks nii pääsis vähä kuuntelee Stefua<3.

Hugh Lauriesta en valitettavasti enää nii pidä ): Meni sinne jenkkilään. Ihme petturi. House on menny nii oudoks ja tylsäsk sarjaks et huh. Tuleeee Laurieeee takaisin britteihi ja tee jotain hyvää ohjelmaa. Pliis.

Ja zilah taisikin sanoa kaikki ne kriteerit miksi itsekin oon ihan lovena Jeremy Brettiin. Ah, mikä mies! Ja viistoista vuotta on iha hiton pitkä aika. Olin vasta neljä ku mies meni ja heitti lusikan nurkkaan. Damn. Rakastan Brettin ääntä, hymyä, silmiä... Kaikkea! Ois iha kelkutin hienoa päästä sinne Memorial Walkiin, mikä järkätää tossa syksyllä tämän herran kunniaksi! n___n

Yleensä välttelen jenkkinäyttelijöitä. Ne vaan on niin.. No en tiedä. Ei vaan iske samalla tavalla ko britit... Mutta minulle on nyt tietenkin mennyt muodostumaan joku todella outo viha-rakkaus-suhde Robert Downey Jr:iin. Siis vasta kunnolla kiinnitin tossa uusimmassa Holmesissa tyyppiin huomiota ja koska minulle ainoa oikea Holmes on ikuisesti Brett niin ei iskenyt. Kuvotti pikemminkin. Olin koko ajan että "tyhmä Downey, meni ja pilas kaiken".. Sit katsoin Iron Man ykkösen ja tykkäsin. Jotai siinä tyypissä on. Ehkä se on se hulluus. En tiedä. Tai ne ruskeat silmät! *____*

Kaikilla noilla (Frylla, Brettillä ja Downeyllä) on kuulemma bipolaari 8'D. Voi jösses. Hakasadan sekopäihin.

Saasta

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #5 : 16.06.2010 19:39:57 »
Nooo niiinan neuvosta olen nyt täällä sitten!!

Pikkuhiljaa ylitse kaiken on nousemassa James PJ Ransone. Who is made of awesome. Se on niin jumalattoman reppana ja söpö ja oh GODS kun kaikki sen roolit on semmosia olen tässä näin ja olen reppana. No paitsi sillonku se oli Ray-Ray ja sillon se oli niiiiiiiiiiiin. Oh. Tässä PJ kertoo siis siitä kun se näytteli Cpl. Josh Ray Personia ja voi luoja kuolen aina kun se sanoo ton "Yeah, a mission: across the magic line". Tästä viestistä tulee muuten vähän liian fangirl ehkä mut!

Tässä PJ esittää reppanaa josta muka kukaan ei tykkää. I love you PJ. Oh poor thing. Ainiin ei liity äskeiseen mitenkään mutta tässä PJ laulaa. Ja on komeana kuvissa. Jameshan on siis myös malli!

Ja vielä kaiken lisäks sankari!!! Tässä PJ uutisissa. Se löys raiskarin itseteossa ja hakkasi sen <3 Oh my bb.

Rakastukaa. Katsokaa televisiosarjat Generation Kill ja The Wire (muistaakseni kakkoskausi). Etsikää YouTubesta käyttäjän SameKookySelf videoita, sillä on paljon eri PJ-klippejä. James Twitterissä.

Daala

  • shapeshifter
  • ***
  • Viestejä: 1 982
  • always find my place among the ashes
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #6 : 16.06.2010 19:41:43 »
Juups... Lempinäyttelijät... Menen vähän erilaisella linjalla kuin aiemmat. ;D

Ehkä se kuolattavin ja palvottavin näyttelijä on Max Ryan. Jooh, Death Race -leffassa häneen iskin silmäni (no, ok, roolihahmoon tavallaan, mutta enikeis...), ja sen jälkeen metsästelin muitakin leffoja - tietty Herrasmiesliigan nyt olin nähnyt, mutta sivuroolissa en niin ollut kiinnittänyt häneen huomiota. Aika huonosti noita Ryanin leffoja on tarjolla Suomessa, monet ovat indie-leffoja, jotka eivät tänne ole kantautuneet, mikä on sääli, sillä esim. Dark Moon Rising on hyvä ihmissusileffa!
Mutta joo, Max Ryan osaa näytellä hyvin, ja on törkeän hyvännäköinenkin vielä. :D

Sean Penn on myöskin ehdottomasti kärjessä. Kukaan tuskin voi kiistää hänen näyttelijäntaitojaan, jotka ovat aivan mielettömän hyvät roolissa kuin roolissa. Ei Pennkään mikään rumannäköinen tosiaankaan ole, mutta enempi hänen näyttelijänlahjoihinsa olen ihastunut kuin ulkonäköön. Leffoja olen nähnyt todella useita, niistä parhaimpina mieleen tulee ensiksi Menneisyyden ote, josta tuli Oscar-pystikin.

Naisnäyttelijöistä ehdottomasti parhaita ovat Cate Blanchett, Nicole Kidman sekä Helena Bonham Carter.
Cate Blanchett on loistava tulkitsemaan henkilöhahmoja laidasta laitaan, ja tekee sen todella hyvin! Hänellä on erittäin monipuolisia rooleja ollut, ja eipä niistä yksikään ole ollut pettymys. Ihan jo sen takia rispektit häntä kohtaan ovat korkealla, mutta muutenkin miellyttää kovasti.
Nicole Kidman on myöskin loistava näyttelijä ja äärettömän kaunis. Yllättävän monella on todella negatiivinen mielipide Kidmanista ilman sen kummempia perusteita, mikä on melko jännä juttu IMO. ::)
Helena Bonham Carter on myöskin hyvin erilaisiin roolihahmoihin sopiva näyttelijä ja mahtava persoona. Jostain syystä naisnäyttelijöiden kohdalla kiinnitän huomiota persoonaan muutoinkin kuin näyttelemisen osalta, kun taas miesnäyttelijöiden kohdalla se on lähes yhdentekevää. Liekö tuolla tekemistä oman sukupuoleni kanssa, kenties, etten mistään hirvittävästä nartusta voisi millään tykätä. ;D


Ehdottomasti mainitsemisen arvoisia ovat myös Edward Norton, Keanu Reeves, Kiefer Sutherland, Michael Sheen sekä Christopher Lee. Joku varmasti unohtui...

Michael Sheen. Voisi sanoa, että olen aina tavallaan tiennyt hänestä, mutta lopullisesti hän kolahti juurikin Aron roolissa. Häntä on ikään kuin vaikea bongata, koska hänellä on uskomaton kyky kadota roolohahmoihinsa.
Allekirjoitan joka sanan.


//Ah, gosh... Arvasin, että jotain unohtui. :-[

Tosiaan, Jason Isaacs, hitto soikoon! Damn it, vaikka Luciuksen roolissa ei näyttelisikään (tosin kieltäydyn ajattelemasta ketään muuta Luciuksena), olisi mitä luultavammin silti listalla. Hemmetti, aivan tolkuttoman hyviä roolisuorituksia roolissa kuin roolissa (Team Kapteeni Koukun rintakarvat <3). Onpahan tullut nähtyä erinäisiä elokuvia, joista parhaita ovat Potterit ja Patriot.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 19:48:25 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Srrith

  • ***
  • Viestejä: 5
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #7 : 22.06.2010 01:57:03 »
Olen monta vuotta vastannut otsikon kysymykseen suoralta kädeltä "No Liam Neeson tottakai!", joten mitä sitä vanhaa ja hyväksi todettua muuttamaan. :D Bongasin herran ensimmäistä kertaa Star Warsin ykkösepisodista, ja vaikka ihkutukseni taisikin silloin johtua ihan puhtaasti siitä että Qui-Gon on awesome, tuli väkisinkin huomattua, että hitto onhan tuo näyttelijäkin hieno mies. Seuraavaksi Neeson tuli vastaan Batman Beginsissä, ja silloin aivoissani naksahti lopullisesti. Laskin tässä päivänä muutamana, että sittemmin DVD-hyllyyni on kertynyt kymmenen elokuvaa (no, ostelen mokomia muutenkin aika holtittomasti, joten ei siitä voi ihan kokonaan Neesonia syyttää), joiden ostopäätökseen on vaikuttanut ratkaisevasti se, että tuo kyseinen pohjoisirlantilainen niissä näyttelee... Enkä oikein osaa edes sanoa, mikä Neesonissa niin viehättää. Ääni miehellä on kyllä jotain hyvin hyvin hyvin loistavaa (ah Aslan, kuunnelkaa Aslania <3), ja pakko myöntää, että miellyttää tuo silmää muutenkin. Roolisuorituksia ihailen toki myös - Schindlerin listan miespääosan Oscar-ehdokkuus on todellakin ansaittu.

Viime aikoina Russell Crowe on aiheuttanut yhä enenevissä määrin märkiä unia krhm, puhtaasti näyttelijäntaitoihin kohdistuvaa ihailua. Gladiaattori on ollut erottamaton osa suosikkielokuvini listaa ties kuinka kauan, ja no, eihän sitä voi katsoa kiinnittämättä huomiota siihen, että Crowe osaa asiansa - ja että silläkin on suoraan keskushermostossa tuntuva ääni, hrrr. Nyt aika vasta näin Master and Commander: Maailman laidalla -nimisen elokuvan, ja sanottakoon, että mies, joka näyttelee kapteeni Jack Aubreyta (Patrick O'Brian, siunaan sinua siitä että olet rikastuttanut elämääni loistavalla kirjasarjalla ja loistavilla hahmoilla!), voi tuolla roolisuorituksella saada minun suunnaltani joko loputonta jumalointia tai sitkeää dissausta, ja no, lienee aika selvää, kumpaan Crowen kohdalla päädyttiin. Hienosti mies sen roolin veti. Ja ainiin, sanokaa hei puhelimeni soittoäänelle!

Alan Rickman ja Christopher Lee ovat näyttelijöitä, joiden työskntelyä (vai tuotantoa?) ei tule varsinaisesti seurattua, mutta jota ei voi vastaan tullessa olla ihailematta. Puhun jälleen kerran äänistä, mutta molempia on siunattu erittäin mahtavalla sellaisella. Rickman on loistava niin ensimmäisessä Die Hardissa kuin Sweeney Toddissakin - unohtamatta suinkaan Pottereita - ja Rhapsody of Firen The Magic of the Wizard's Dreamia voi Leen ansiosta kuunnella loputtomasti.

Muita mainitsemisen arvoisia ihailun kohteita ovat Daniel Day-Lewis (voi että tuota Gangs of New Yorkin roolisuoritusta!), Bruce Willis, Helena Bonham Carter - yllätys, yllätys - Johnny Depp, Marilyn Monroe sekä Ralph Fiennes, joka jätti Schindlerin listan roolisuorituksellaan aika lähtemättömän vaikutuksen. Ja muitakin satunnaisesti kuolattuja löytyy toki, mutta luulen, että näpyttelisin tässä vielä ylihuomenna jos alkaisin kaikkia listaamaan. ;D Todettakoon näin lyhyesti, että maailmassa on joko liikaa hyviä näyttelijöitä tai sitten liian vähän aikaa, jotta ehtisi tutustua kaikkien töihin. Luultavasti vikana on tuo jälkimmäinen.
FEED THE FIRE BREAK YOUR VISION THROW YOUR FISTS UP COME ON WITH ME

Penber

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #8 : 16.07.2010 21:05:05 »
Hmm. Tulipas mieleen, että annatteko teidän suosikkinäyttelijöille (tai näyttelijöille ylipäätään) lempinimiä? :--D

Itse joskus, jos ei jaksa olla virallinen tai mitään, niin käytän näyttelijöistä keksimiä lempinimiä. Harvemmin tulisi käytettyä sellaista, joka on niin kuin virallisesti ko. henkilön lempinimi tai kutsumanimi. Jotkut, esim Hugh Laurien lempinimi on syntynyt ihan vahingossa. Nimittäin joku (en muista kuka) onnistui kerran typottamaan Laurien etunimen ja siitä lähtien mie ja kaveri ollaa sanottu Laurieta Huguksi :'D.

Stephen Fry on Stefu :'D. En tiedä miks. Se vaan kuulostaa niin suloiselta! n__n Ja Downey Jr on Dauni (tai Downi-klovni, mites se Felluska sen ilmaisikaan...). Koska sitä ei tartte kunnioittaa :'D. Ihme itseään täynnä oleva pikku kikkelimies.

Jeremy Brett on ainoo, jolle en yksinkertaisesti vaan VOI antaa mitää lempinimeä :O. Tiedä sit et miks.

Sit on jotai todella randomeita, kuten Tom Hanks, joka on yksinkertaisesti Tomppa Hänks... Jake Gyllenhaal on yllättäen Sillenhaal :'D... Ja. No eipäs tuu oikeestaa muuta mielee nyt. Jotain tällästä kuitenkin. Ois vaa kiva tietää, että tekeekö muut tätä... Vai olenko vain outo ;___;.

Cea

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #9 : 17.07.2010 01:22:32 »
Lainaus
Yksi niistä poikkeuksista on ihanainen Peter Facinelli. Twilightin  nähtyäni olin aivan myyty. Hän on Carlislena aivan uskomaton, lämmin isällinen ja myötätuntoinen.
Olen täysin samaa mieltä. Paras mahdollinen valinta Carlisleksi. Ehdottomasti. Facinelli on myös näytellyt elokuvassa Mies ilman varjoa 2, jolloin tykkäsin miehestä myös. Lukeutuu suosikkinäyttelijöihini.

Lempparinäyttelijöihini lukeutuu Bruce Willis. Kun näin miehen 12-vuotiaana elokuvassa Unbreakable - särkymätön suorastaan hmm... ei, en rakastunut, vaan ööh... no, tykästyin, koska mielestäni mies näytteli roolinsa hyvin. En ole muihinkaan suorituksiin pettynyt ja lempparina on pysynyt. ;D

Tykkään myös Jennifer Anistonista, johon törmäsin ensimmäistä kertaa Frendit-sarjassa ja nainenhan on tullut siitä varsin tunnetuksi. Aniston näyttelee Marley & Me:ssä, joka lukeutuu yksiin suosikkielokuviini.

Audrey Tautou on yksi näyttelijä, josta myös tykkään (uskokaa pois, en todellakaan tykkää kovinkaan paljoa ranskalaisista näyttelijöistä tai muistakaan julkimoista). Nainen on näytellyt mm. Da vinci-koodissa, sekä Hinnasta viis-elokuvassa.

Kaiken lisäksi ah-niin-ihana Tom Felton (hih :D), johon olen korviani myöten rakastunut kröhöm... ei, en näe hänestä märkiä päiväunia. Vaikken ole törmännyt miehen näytelmäsuorituksiin muuten kuin Pottereissa, niin silti hän on yksi ehdoton lempparini. Mies on myös muusikko, jonka If thats all right with you-biisi on iPodin 25 soitetuimman biisin soittolistan kärkipuolella. ^^

Muita suosikkejani ovat mm. Brad Pitt, Angelina Jolie, Johnny Depp ja Keira Knightley. :)

Lainaus
Hmm. Tulipas mieleen, että annatteko teidän suosikkinäyttelijöille (tai näyttelijöille ylipäätään) lempinimiä? :--D
Ehh... kyllä niitä on muutamia tullut annettua. Esimerkiksi Tom Felton on Tomppa (tai The-Hotein-Miäs-4ever  :-[), Robert Pattinson on Pattipää tai/ja Pummi (anteeksi, jos loukkasin jonkun tunteita, se ei ollut tarkoitukseni, tämäkin on vain keksitty vitsi kaverini kanssa), sekä monia muita, joita en nyt satu muistamaan, mutta niitä sattuu olemaan monia. Nimeän myös muistakin julkkiksia lempinimillä oiiikein mielelläni. ;D

Fell

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #10 : 17.07.2010 09:32:11 »
Lainaus
Ja Downey Jr on Dauni (tai Downi-klovni, mites se Felluska sen ilmaisikaan...). Koska sitä ei tartte kunnioittaa :'D. Ihme itseään täynnä oleva pikku kikkelimies.
Kikkelimies :,3 Samaa mieltä! n___n

Yksikään yleistopassa kävijöistä tuskin yllättyy, kun sanon, että lempinäyttelijäni on aivan ehdottomasti Hugh Grant, tai Käntty, miten sen nyt haluaakaan sanoa n___n Käntty-nimi tuli ihan vaan ensimmäisenä Grant-nimestä mieleen, ei sillä ole sen kummempaa mielipideperää mulla. Grant on kaikkea muuta kuin käntty :,3 ♥

Joka tapauksessa kyseiseltä herralta oon katsonut suurimman osan elokuvista, ainakin uudemmat koska Grantin ulkonäkö paranee vanhetessaan :,D Etenkin ne silmäkulmien rypyt tehoavat tähän fanityttöön ♥ Lisäksi se näyttelee aina ihan mahtavissa rooleissa :,3

Fell fell in love ♥

R.H.E

  • Rainmaker
  • ***
  • Viestejä: 216
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #11 : 17.07.2010 17:52:08 »
Mulla on aika typistynyt maku; tunnetuista leffoista lähes kaikki  ;D

Mutta ykkönen, The Best ja ihanin on kyllä Ewan McGregor. Kerta kaikkiaan fantastinen näyttelijä! Kaikki leffat joissa olen hänet nähnyt ovat vakuuttaneet, varsinkin Ewanin osuus niissä. Moulin Rouge! on edelleen lempielokuvani kautta aikain, ja iloisin yllätys oli että hemmetti, Ewanillahan on upea ääni! Ja mitkä koiranpentuilmeet <3
Tutustuin kyseiseen näyttelijään elokuvassa Enkelit & Demonit (tai miten nyt menikään), jossa herra veti aivan nappisuorituksen pahiksena. Niin söpis ja kaikkea, mutta eräs kohta, jossa hän huutaa... awws ja kylmät väreet!
Ja sitten huvittavin, nimittäin homoleffa I love you Phillip Morris. Ei voi muuta kuin ihmetellä, että mikä tyyppi. Niin suloinen, vakuuttava ja iiihana! Ja mikä pokka, kun on toisessa pääroolissa ja vastanäyttelijänä Jim Carrey.

Sitten David Thewlis ja Peter Facinelli, nuo komeat ja ihanat herraset <3 Jälkimmäisen olen tosiaan bongannut vasta Twilighteista, mutta rakastan jo nyt hänen suorituksiaan-. Ja sitten toisin kuin joku täällä mainitsi, itse tykkään myös "Tonksista" eli Natalia Tenasta, joskin rooli vitos-Potterissa oli parempi kuin kutosessa. Mutta tykkään hänen huumorintajustaan  ;D
Sitten on vielä Ashley Greene ja Elizabeth Reaser, eli "Alice" ja "Esme". Ashley on aivan uskomattoman kaunis ja hyvä näyttelijä, ja tykkään myös Elistä, jonka tiedän mm. Twilightista ja Ex-Lististä.

Ja sitten on joitakin satunnaisia, jotka eivät nyt tule mieleen, mutta eiköhän tuossa ollut tärkeimmät.
Love is only beautiful when it bleeds.

Draconis Lupin

  • Noitalapsi
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Allons-y, Alonso!
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #12 : 17.07.2010 19:22:30 »
No tuota.. En tiedä hirveesti näyttelijöitä, (tai tiedän kyllä, muttei ne kovinkaan paljon kiinnosta) mutta jos pitää saa sanoa lempinäyttelijänsä, niin minulla se on ehdottomasti Garrett Hedlund.

Yleensä sanon Garrettia vain Garetiksi tai Garretiksi (en kyllä paljoakaan hänestä puhu, sillä ketään ei kiinnosta puhua siitä (koska kukaan ei tiedä siitä mitään (eikä kukan ole  vaivautunut ottamaan asiasta selvää..))), koska en aina jaksanut muistaa että että siinä on tupla-r ja -t..
 Garrett tunnetaan parhaiten varmaankin Troijasta, jossa tämä näytteli Patroclusta, Akilleuksen (Brad Pitt) ystävää ja oppipoikaa.
Itse tutustuin Garrettiin Eragon -elokuvan kautta noin.. kaksi vuotta sitten? Sen jälkeen olen nähnyt hänen elokuvistaan neljä ja niistä elokuvista omistan kolme. Mielestäni paras elokuva jossa Garet on ollut on ehdottomasti  Neljä Veljeä (Wikipedia)  Neljä veljeä (Four Brothers) on vuonna 2005 julkaistu yhdysvaltalainen elokuva. Sen ohjasi John Singleton ja pääosissa ovat Tyrese Gibson, Andre Benjamin, Mark Wahlberg ja Garrett Hedlund. Evelyn Mercer (Fionnula Flonagan) on äititeresamainen kaikkien rakastama pyhimys, joka on pitkän elämänsä aikana adoptoinut neljä toivottomilta tapauksilta vaikuttavaa poikaa. Bobby (Mark Wahlberg), Angel (Tyrese Gibson), Jeremiah (Andre Manjamin) ja Jack (Garrett Hedlund) ovat kaikki entisiä pikkuroistoja ja läheisiä kuin oikeat veljekset. Kun Evelyn kuolee lähikaupan ryöstön yhteydessä, palaavat kaikki neljä veljestä vanhaan kotikaupunkiinsa ja vannovat kostoa. Aikuisiksi varttuneet pojat alkavat selvittää äitinsä surmaa ja löytävät taustalta hieman isomman jutun.  En osaa sanoa miksi valitsin juuri tämän, mutta se nyt vaan sattuu olemaan paras.
Garet on myös 'vanhan' Tron elokuvan uudessa versiossa tai jatko-osassa, en ole oikein käsittänyt sitä.. (Tron 2.0 tai Tron legacy, miten haluatte) yhtenä päähenkilöistä (Sam Flynn). Aion ehdottoman varmasti mennä katsomaan sen, kunhan se tulee elokuvateattereihin :)

Mutta, nyt alkaa mennä vaikeaksi; minulla ei nimittäin oikeastaan ole muita näytteliöitä joiden tuotantoa seuraan.. Talvella kyllä katsoin lähes kaikki Kristen Stewartin elokuvat, ensimmäisenä The messengers. Hämmästyin, sillä oikeasti, Kristen osaa näytellä! Tuntui kuin olisin itse ollut siellä hänen seuranaan. Hämmästyttävää. En omista Kristenin muita elokuvia kuin Twilightit (pakko kyllä sanoa, että Kris ei todellakaan ole pannut niissä elokuvissa parastaan.. surullista..). Ajattelin kyllä hankkia The messengersin.. Ehkä..

Sisareni omistaa luultavasti kaikki Johnny Deppin elokuvat, joten häntäkin (Johnnya siis) on tultu seurailtua.. Eikä se ole paha asia, päinvastoin. Hyvin monet Deppin elokuvat joita olen nähnyt, ovat olleet hyviä, en osaa sanoa suosikkiani.

Ja toinen sisareni pitää hyvin paljon Jared Letosta (ja sen huomaa), joten tottakai se on vaikuttanut minuunkin. En ole kyllä niinkään paljon Laton elokuvia nähnyt, mutta pidin Urban Legendsista, kun se joskus televiisiosta tuli. Ja Lato on hyvännäköinen =)

Noniin, sitten sellaisia jotka ovat vaikuttaneet yhdessä jos toisessakin elokuvassa, mutta joista en ole paljoakaan tietoa jaksanut hankkia. Orlando Bloom, no kuka nyt ei siitä pitäis? Nojaa, oon nähnyt Lotrit ja Potcit, pakko sanoa että Legolaksen (vai Legolasin?) hahmo/suoritus oli parempi kuin Will Turnerin.. Ashley Greene, kaunis, tykkäsin Alicen pirteydestä ja roolisuorituksesta muutenkin. Taylor Lautner *kuolaa* no, ei oo oikeastaan mitenkään erityinen, mutta näytteli silti hyvin Twilightissa... Hmm.. Olisko vaihteeks muita kuin twilightteja? No, Jeremy Ironsin suorituksesta Eragonissa tykkäsin.. Sofia Verqarasta pidin Neljässä Veljessä..  Hitsi, melkein unohdin Brad Pittin! Kaikkien naisien päiväunien kohde (ei enää niin paljon kuin ennen, mutta paljon kuitenkin) Tykkäsin Interwiev with the Vampiresissa, Louis *teinisydämiä* ja moni muukin Bradin elokuva *lisää sydämiä*

Jaa, ehkä tää riittää jo.. Saatan ehkä tulla lisäämään jotain jos jotain muistuu mieleen..

Dra

Mya Musta

  • Kirvesmurhaaja
  • ***
  • Viestejä: 739
  • Janne on mun sankari.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #13 : 28.07.2010 03:35:57 »
Täähän onki kiva. :D

Suosikkinäyttelijäni on Johnny Depp ja mulla on itsellä öö 28 sen elokuvista tossa hyllyssä. Aika paha, myönnän. Eihän siitä taida enää puuttua kun 9? Ja sitten on tietysti myös sen sarjan 21 Jump Street 2 ekaa tuottaria. En tiedä oikeestaan millon menetin sydämeni tolle miehelle, mutta se oliki sitten aika nopee, koska joskus ala-asteella vielä sanoin, että hyi, vihaan Deppiä. mut sehän oliki sillon ku en ollu nähny yhtäkään sen leffoista. :D Deppillä on paljon todella hyviä elokuvia, vaikka mahtuu mukaan pari vähän oudompaakin.. Mutta kumminkin, parhaimmasta päästä on Blow, Saksikäsi Eetwartti ja Potcit näin tiivistettynä ja sitten tietty myös Burtonin kanssa tehdyt leffat.

Seuraavista en osaa sanoa järjestystä, koska ne on kaikki hyviä ja niitä tulee seurattua lähes yhtä paljon.
Eli Bruce Willis: KOMEA, hauska ja hyvä näyttelijä. Vanhentunu mun mielestäni kumminkin ihan kivasti, vaikka sitten kaljuuntukin. Kuitenkin yks niitä jotka pystyy silti näyttämään hyvältä kaljuna. On muuten varsin ihana esim. Moonlightingissa ja Armageddonissa. :'(
Ewan McGregor: Ihanaihanaihanaihana! Silmät <3 Ja osaa todellakin laulaa, melkein ihan pelästyin ku katoin Moulin Rougea :D ja sitte tietysti Star Wars I-III. Osaa näytellä tavallaan vanhaakin miestä, siis vaikkei Obi Wan nyt vielä niin vanha III olekaan, niin silti kuitenkin Ewan osaa näyttää semmosta eleganssia tai jotakin, mikä kuuluu semmoselle vanhemmalle miehelle. I love you Phillip Morrisia en pystynyt katsomaan loppuun, en tiedä mikä tuli, mutta en yhtään tykännyt, vaikken mikään homofobinen olekaan.
Russell Crowe: Niin tosiaan, osaa näytellä aivan mahdottoman hyvin. Ja on kyllä aikas hyvännäkönenkin ;) Lemppareita Russellilta on Kaunis mieli ja Gladiaattori, joka vielä uupuu omasta hyllystä, mutta kyllä mä sen sinne vielä metsästän. NAM.
Jackson Rathbone: Twilightista tuttu Jasper. Aivan mahtava ja osaa myös näytellä, mikä tuli kaikkein parhaiten esiin Eclipsessä, kun vihdoinkin annettiin vähän isompi rooli! Ja osaa myös laulaa, ettikää You Tubesta 100 Monkeys ;) Syyskuussa tulee teattereihin The Last Airbender 3D PAKKO nähdä. (Tähän perään sopii lisätä Ashley Greene)
Tom Felton: Aah... Se puhetapa ja ulkonäkö ja näyttelijäntaidot... Oon aika pahasti rakastunu :D Mutta tosiaan tuttu vaan Pottereista ikävä kyllä, pitää vielä löytää siltä jotain muutakin. Naminami.
Viggo Mortensen: Lotr-Aragorn. Itseasiassa yllätän jopa itseni tällä vähän. Mutta kun oikeasti mietin näitä, niin se vaan tuli mieleen. Osaa näytellä hyvin ja näyttää hyvältä parran kanssa, mutta ilman on vähän yh..
Alan Rickman: Ääni ja näyttelijänlahjat, eipä siinä muuta lisättävää.
Christopher Lee: Sama kuin edelliseen. (Ihmeen monissa Deppin leffoissa muuten, välillä sitä oikeen yllättyy :o)
Helena Bonham Carter: Pakko pistää tähän väliin, äärettömän hyvä näyttelijä.
Hugh Laurie: Oi <3 hauska ja hyvä näyttelijä ja mun mielestäni kyllä hyvännäkönenkin, ne silmät on ihan rakkaus. Housessa loistaa kyllä ihan yli kaiken. Toki silti kaipaa sitä aksenttia.........
Hugh Grant: Voi kyllä, voisin kuunnella sitä ääntä vaikka muutamia vuorokausia putkeen, eikä sekään vielä olis tarpeeks, se on vaan niin... Ihana. Ja on toki hyvännäkönenkin ja osaa ihan suht hyvin näytellä. Aaah, aksentti <3
Hayden Christensen: Pääsi yllättäin listalle Star Warsien ansiosta, pääsi kyllä ihan just siihen oikeeseen rooliin ja vetää sen kunnialla, varsinkin III kun siihen tulee mukaan se pimeä puoli. Ja se ulkonäkö ja se vartalo, sulan.
Ralph ja Joseph Fiennes: Ulkonäöt kohdillaan ja taitoa löytyy. Rakastunut Shakespeare ja olikos se Punainen lohikäärme?
Cate Blanchett: Äärettömän hyvä näyttelijä ja mun on pakko myöntää, että mä pelkään sitä :D siis varsinkin Lotr:ssa! Se on niin mahtava ja semmonen... pelottava.
Anthony Hopkins: Toinen pelottava, mutta loistava näyttelijä.


Lainaus
Hmm. Tulipas mieleen, että annatteko teidän suosikkinäyttelijöille (tai näyttelijöille ylipäätään) lempinimiä? :--D

Kyllähän joitakin tulee nimettyä, mutta ne on sitten lähinnä niitä näyttelijöitä, joista en pidä. Tom Cruise on Tomppa tai puutarhatonttu, Robert Pattinson on yksinkertaisesti Pattipoika (se nenä, mikä se on olevinaan??) Ja koska äidin lempinäyttelijä on Brad Pitt (EN tykkää yhtään(äiti: 'IIIHHHIHI, se on syntyny samana päivänä ku määää <3<3')) niin se on sitten vaan joku Präbbit, en tiiä milleen sen kirjottasin.

Jaa vähän venahti?
"Well every game is big for us."
TEAM Tukkajumala

Antelope

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #14 : 28.07.2010 19:39:01 »
Päätin nyt sitten vähän kertoa tänne suosikkinäyttelijöitäni. :)

Ensinnäkin ihana Johnny Depp. Olen nähnyt monia hänen elokuviaan, mutta toisaalta en kuitenkaan montaa, kun vertaa siihen kuinka
monessa elokuvassa hän on näytellyt. Johnny on ihastutti minut muistaakseni Pirates of the Caribbeanissa loistavassa Jack Sparrown roolissa. ;D Yritän aina katsoa uusista elokuvista, että jos se Johnny siellä vaikka piipahtais, sillon olis pakko nähdä se, niin ihana hän on... ;D

Tom Felton on myös aivan valtavan ihana! En ensin yhtään tykännyt hänestä (en erityisemmin edes pitänyt hänen ulkonäöstään), kunnes siskoni huomautti kuinka hyvännäköinen hän oli. Silloin se tuli: "Herran jumala, Tom Feltonhan on ihana!" Hän näyttelee Dracoa loistavasti! Ihana Tom... Nam nam. :D Siskoni rakastaa Tomia myös, joten yhteinen puheenaihe löytää aina. ;D

Twilightista tykkään Ashley Greenestä. Hän oli heti se, joka kiinnosti minua. Pidän Alicesta paljon kirjoissa, joten kai minä sitten automaattisesti aloin seurata häntä, onko hän hyvä jne. Hyvä Alice hän on. :D

Emma Watson pääsee suosikkinäyttelijöihini myös, Pottereista johtuen. Emma on mielestäni todella nätti, itseasiassa kaunis ja esittää Hermionea todella hyvin. Kaikki täällä on varmaan kyllästynyt Potter-näyttelijöiden hehkuttamiseen, mutta jotkut heistä on vaan niin hyviä. :D

Siinä ne sitten oli, ei järin paljoo, kun katsoo teidän muiden valtavia luetteloja. ;D

Niin ja kyllähän minä jotain lempinimi annan. Tom Felton on esimerkiksi Tomppa ja Robert Pattinson Pattipää, koska en hänestä yhtää pidä. Siskoni tosin fanittaa häntä täysillä eikä voi ymmärtää miksi en pidä hänestä. Tyrkyttää jotain kuvia nenän eteen ja hokee: "Kato nyt! Eikö ookin ihana!" *pudistelee päätään*


Antelope
« Viimeksi muokattu: 28.07.2010 19:40:32 kirjoittanut Antelope »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #15 : 28.07.2010 21:52:07 »
Lainaus
Yh, miten moni sanoo Pattinson. Mielipiteitä, eikä kenenkään tarvitse vetää hernettä nenään, mutta mun mielestä se näyttelee yhtä hyvin kuin näkkileipä. Ja rumakin vielä kaikenlisäksi. Vähän samaa voisin sanoa Stewartista. (Miksi mä muuten ylipäänsä puhun niistä, tässähän on kyse lempinäytteliöistä... No, asiaan.)
Tähän ei voi sanoa muutakuin, että ennenkun arvostelee jonkun näyttelijän taitoa, niin kannattaa katsoa muitakin heidän leffojaan. Stewart on mun ihan #1 suosikkinäyttelijä ikinä, kukaan muu ei ole säväyttänyt yhtä paljon, ja rehellisesti sanottuna yksi parhaista näyttelijöistä mitä tiedän. Mua ärsyttää tuo et jonkun ihmisen ulkonäköä JA näyttelytaitoa arvostellaan, eikä lopulta olla edes nähty kun yksi Twilight-sarja, jossa he vetävät yhdenlaista roolia, ja toisissa leffoissa rooli vaihtuu, eli heidän tapa näytellä vaihtuu myös. :D

Mä en pysty käsittään, miten joku sanoo Pattinsonia rumaks :D ei oo mun suosikkinäyttelijä tai mitään, mut mä en ymmärrä sitä, koska ainakin tällaselle, joka ei kasvoja helposti tunnista, Pattinson on persoonallisen näkönen ja vielä ihan perkeleen komistus. Mut jos ulkonäöstä aletaan puhumaan, niin en näe Tom Feltonin ulkonäössä juuri mitään kehuttavaa. Ennen se oli söötti poika mutta nykyään.... ei kiitos. Ei se ruma ole mutta...

Ja imo se, että Pattinsonia sanotaan huonoks näyttelijäks on pelkkä tapa. Noi sanoo, määkin sanon. Mielipideasia toki, mutta suurimmalta osalta menee kyllä tavan piikkiin :D samoin kuin Twilightin inhoaminen ja sitten kun itse lukee koko sarjan, niin sitten ollaankin että oho, olipa se hyvä. Tämä tapahtui mulle mm. HP:n tapauksessa...

Ja Kristeniä kun joku sanoo rumaksi ni kyllä meikä räjähtää. Siis oikeesti. Ihan törkeen hot ja kaunis ja aaag, en voi edes perustella :D kaunein nainen Ashley Greenen lisäksi, ehdottomasti ♥


Kellään muulla sellaista ykkössuosikkinäyttelijää, jonka fani on henkeen ja vereen?


Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #16 : 28.07.2010 23:30:07 »
Ihan kauheeta, miks ootte tehny tälläsen topicin?  ;D Olen ihan lovena periaatteessa brittiläisiin, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ^^

Peter Facinelli

Lainaus
Yksi niistä poikkeuksista on ihanainen Peter Facinelli. Twilightin  nähtyäni olin aivan myyty. Hän on Carlislena aivan uskomaton, lämmin isällinen ja myötätuntoinen. Puhumattakaan ulkoisista avuista, jotka eivät ole vähäiset: Ne silmät ja ihana hymy sulattavat sydämen, seksikkään pehmeä ääni saa polvet veteliksi, ja se kroppa on juuri täydellinen: luja ja lihaksikas. Lisäksi Peterista saa todella symppiksen kuvan julkisuudessa. Hän on omistautunut aviomies ja isä, sekä on ystävällinen faneilleen. Puhumattakaan siitä, kuinka omistautunut hän on tekemään myös hyväntekeväisyystyötä. Kuinka kukaan voi olla rakastumatta tällaiseen...? *puneh*
Just perfecto Carlisleksi ^^

Jeremy Brett
Lainaus
Ja zilah taisikin sanoa kaikki ne kriteerit miksi itsekin oon ihan lovena Jeremy Brettiin. Ah, mikä mies! Ja viistoista vuotta on iha hiton pitkä aika. Olin vasta neljä ku mies meni ja heitti lusikan nurkkaan. Damn. Rakastan Brettin ääntä, hymyä, silmiä... Kaikkea! Ois iha kelkutin hienoa päästä sinne Memorial Walkiin, mikä järkätää tossa syksyllä tämän herran kunniaksi! n___n
Komppaan niin!  Holmesina paras, aina!

Hugh Grant
Lainaus
Joka tapauksessa kyseiseltä herralta oon katsonut suurimman osan elokuvista, ainakin uudemmat koska Grantin ulkonäkö paranee vanhetessaan :,D Etenkin ne silmäkulmien rypyt tehoavat tähän fanityttöön ♥ Lisäksi se näyttelee aina ihan mahtavissa rooleissa :,3
Puhumattakaan sen takamuksesta :3 oikeesti, Grant on ensimmäisiä miesnäyttelijöitä johon olin ja olen yhä ihan lovena ^^ Rakastan Notting Hilliä ja Love Actuallya

Alan Rickman

Sulan jo nyt, kun vain mietin tämän karismaattisen komean herran ääntä ... aah, se on niin ihanan matala, voisin kuunnella sitä aina ja ikuisesti :3 Se vaan on niin lahjakaskin vielä...  Lempparini ehdottomasti Sense and Sensibilityssä

Jude Law
Mun uus rakkaus ^^ Ihana mies, ihanat pulisongit, silmät, hymy, kaikki... ja hyvä näyttelemäänkin vielä, eikä aksentissa ja äänessäkään mitään vikaa ole, näyttää julmetun hyvältä jokaisessa vaatteessa. Suosikkejani ovat Holiday ja Holmes

Nick BerryTodellinen ensirakkautteni näyttelijöistä, tämä herranen näytteli siis Heartbeat tv-sarjassa, srjan päähenkilöä Nick Rowania. Oikein ihana, karismaattinen ja niin komea ^^ Hiuspyörteisiin rakastuin :3

Gary Oldman
Grr... ihan mies, loistava näyttelijä, en minä osaa kehua näitä mitenkään erikoisesti. Pottereissa ainakin loistava Sirius,s anokaa vaan mitä tahdotte!

David Thewlis
Remus ^^ Ah, tykästyin tähän mieheen Pottereiden vuoksi, kukapa olisi parempi Remuksen rooliin kuin hän? Tästä jaksan käydä kädenvääntöä! On hän hyvä monissa muissakin leffoissa...

Colin Firth
Mies on niin komea ^^ Ja Britti :) Rakastan hänen tyyliään näytellä, no kuten kaikkien muidenkin :''D mm. Hän on aivan ihan Pride and Prejudicen Mr. Darcyna *kuolaus*

Jason Isaacs
Lainaus
Tosiaan, Jason Isaacs, hitto soikoon! Damn it, vaikka Luciuksen roolissa ei näyttelisikään (tosin kieltäydyn ajattelemasta ketään  muuta Luciuksena), olisi mitä luultavammin silti listalla. Hemmetti, aivan tolkuttoman hyviä roolisuorituksia roolissa kuin roolissa (Team Kapteeni Koukun rintakarvat <3). Onpahan tullut nähtyä erinäisiä elokuvia, joista parhaita ovat Potterit ja Patriot.
Giladraa komppaan täysillä, ihana mies hänkin.

Hugh Laurie
House, Kyllä Jeeves hoitaa ja kaikki tuollainen <3 ihana mies, huumorintaju ykkösluokkaa ja hän on loistava rooleissaan, missä harvoissa hänet olen nähnyt, mutta komea hän ainakin on t-paidoissa :3

John TravoltaMikä mies! Valitettavasti rumenee vanhetessaan :''D mutta siis aivan loistava laulaja ja tanssija, ainakin ollut, rakastan hänen Saturday Nigh Fever, Grease ja Staying Aliveelokuviaan.

Alec BaldwinPääsee perustelulistalle koska minä pelkäsin häntä aivan tajuttomasti ennen, johtuen siitä Cat in The Hat elokuvan roolista *kylmät väreet*, nyt olen päässyt pelkoni yli ja pidän häntä oikein mielenkiintoisena ja karismaattisena näyttelijänä.

Simon Baker
Ah lutunen mies, söpöt kiharat ja hyvä näyttelemään The Mentalist sarjan Patrick Janena. Ja hänen collegansa näyttelijänä ja sarjan hahmona, mikäs sen Rigsbyn näyttelijän nimi on? ÄÄks unohdin sen!

Sitten muita joita en perustele, Eric Dane, Patrick Dempsey, Marlon Brando, Duncan Bell, Johnny Depp, Jack Nicholson, Sean Connory. Tauno Palo ja Åke Lindman, jotka ovat kyllä Suomen parhaimmistoa, heidän äänensä ovat aivan ihanat.

Ah ja sitten naisnäyttelijät ^^

Helena Bonham- Carter
Mikä nainen, niin kaunis kuin mikä ja taitava näyttelijä. Bellatrixin roolissa aivan loistava! Olen katsonut useita hänen elokuviaan ja pidän hänen roolityöstään erittäin paljon.

Meryl Streep
Kaunis nainen hänkin, sekä erittäin taitava ha monipuolinen näyttelijä, sekä laulaja. Paholainen puketuu Pradaan ja Mamma Mia! The movie ovat suosikkejani. It's Complicated on myös erttäin hyvä.

Julie Walters
Ah, suosikkini :3 Tyksin kovasti hänen tavastaan näytellä, sekä myös ilmeisestä, ja siitä kuinka kaunis hän on vaikka, ikävuosia löytyy... rakastan hänen hymyryppyjään.

Julie Andrews
Mary Poppins and Sound of Music, ihania elokuvia, ja tämäkin leidi on aivan omaa luokkaansa, mikä lauluääni, hänen näyttelijäntaitonsakin ovat omaa luokkaansa, hänen roolinsa erilaisissa elokuvissa ovat hienoja ja harmi sinänsä että nykyisissä rooleissaan hän ei suostu enää laulamaan, lauloi kuulemma liikaa Poppinsissa ja Musicissa :(

Pidän siis hyvin monista näyttelijöistä, aivan varmasti myös unohdin tästä listasta jonkun tyypin. Hahaa pakko mainita vielä tähän että pidän David Burkesta erittäin kovasti Watsonina Granadan versiossa, vaikka Penaseni <3väittääkin että olen aivan yksin tämän mieltymykseni kanssa :''D

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Penber

  • Vieras
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #17 : 29.07.2010 11:30:02 »
Lainaus
Jude Law
Mun uus rakkaus ^^ Ihana mies, ihanat pulisongit, silmät, hymy, kaikki...

Colin Firth
Mies on niin komea ^^ Ja Britti :) Rakastan hänen tyyliään näytellä, no kuten kaikkien muidenkin :''D mm. Hän on aivan ihan Pride and Prejudicen Mr. Darcyna *kuolaus*

NAM! NAM! ja vielä kerran NAM! Kumpainenki on niin sellainen iso namupala että! Sellasta silmänruokaa oikee!<3 Kuuluvat kyllä itselleinki ehdottomasti suosikkeihin. Firth osaa olla sellane tosi sofistikoitunut ja hän sopiikin juuri sellaisiin rooleihin (Mr. Darcy). Ja Law on sitte sellanen iha renttumies, joka osaa myös olla ihana ja herkkis. AH!

Lainaus
Meryl Streep
Kaunis nainen hänkin, sekä erittäin taitava ha monipuolinen näyttelijä, sekä laulaja. Paholainen puketuu Pradaan ja Mamma Mia! The movie ovat suosikkejani. It's Complicated on myös erttäin hyvä.

Niin katos. En oo tainnu naisnäyttelijöitä mainita ollenkaa aikasemmi! :O Mut Streep on kyl yks ehdoton suosikki. Aivan mahtava missä tahansa roolissa onkaa! Ja noi mitä Milgia mainitsi on kyllä ehdottomasti tältä tädiltä parhaimpia. Pitänee alkaa keräilee lisää ja katsella hänen muita suorituksia ;--D. Mut toinen naislemppari on ehdottomasti Audrey Hepburn. Hän oikeastaan jotenki sellainen naisihanne minulla! Oon iha äijä häneen verrattuna! Kaunis, elegantti, ihana...

Lainaus
Kellään muulla sellaista ykkössuosikkinäyttelijää, jonka fani on henkeen ja vereen?

Jeremy Brett. Jeremy Brett. Jeremy Brett <3. En ookkaa herraa maininnu tässä topassa ku... Sata kertaa?

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #18 : 29.07.2010 20:59:13 »
Hei, en mä suuttunut tai mitään, normikeskustelua tässä on, ei muuta. :D haluisin perusteluita tolle, et miten ne on huonoja näyttelijöitä? Miten ne näyttelee väärin? Mä en oo tätä koskaan oikeen ymmärtänyt, kun imo kaikki väittää sitä koska suurin osa Twi-inhoojista niin väittää. Tai siis esimerkkinä laulaminen, tyyliin Gagasta sanotaan ettei se osaa laulaa, mut tällaset jotka niin väittää, niin ei taida tietää yhtään mitään laulamisesta, kun niin menee väittämään. :D

KStewiltä oon luonnollisesti katsonut ihan törkeesti leffoja, ja munmielestä huippusuoritukset tuli The Messengersissä, Panic Roomissa, Speakissa ja ehdottomasti The Runawayssa ja noi nähtyäni mä todellakin ihmettelen, kuinka joku väittää ettei Kristen osaa näytellä. Siis ihmettelen, en hauku tai dissaa niitä jotka ei hänestä tykkää, ihmettelen vaan. :D esim mä en näe Johnny Deppissä mitään ihmeellistä, mut muiden mielestä aivan mahtava näyttelijä. Mun silmissä norminäyttelijä, kuten kaikki muutkin (suurinosa siis, kyllä huonouden tunnistaa).
Bellatrixin näyttelijä kyllä pisti ihan ihmetykseksi, et se teki nappisuorituksen jokasessa leffassa/leffa-pätkissä, jonka oon nähnyt.

Munmielestä arvostelu ulkonäöstä ei oo kovin fiksua juuri koskaan, oli sitten kyseessä sitten kuka tahansa. Tai siis en ymmärrä miten se kuuluu suosikkinäyttelijä-topaan, kun puhutaan näyttelemisestä, niin miten ulkonäkö liittyy näyttelemiseen? :D tottakai teinit sitä hehkuttaa, mut musta vähän tuntuu tästä:

Lainaus
Kyllähän ne näytellä osaa, en minä sitä kiellä, mutta mielestäni niitä hehkutetaan teinien keskuudessa hieman liikaa.

"liikaa faneja, mä en tykkää ja haukun ne siksi". En väitä että nottura tekis niin, koska enhän mä voi sellasta väittää kun on kyse mielipideasioista, mut tolta se tuntuu atm :D kylhän japaniakin inhottiin ja dissattiin, kun se oli (ja on edelleen) muoti-ilmiö/paljon pidetty maa jne, niin Pattinsonissa ja KStewissä vähän sama homma yleisesti.


Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Suosikkinäyttelijäsi?
« Vastaus #19 : 29.07.2010 22:53:35 »
Pattinsonhan ei itseään pidä hyvännäköisenä, eli ei ole kyse siitä, etteikö he kestäisi sitä kritiikkiä, mielipide olikin minun :D

Lainaus
Nyt kun tulin miettineeksi, kyllähän se ihan hyvin näyttelee esim. The Runawayssa ja Speakissa. En minä silti vieläkään lempinäytteliöihini lue, mutta olen tässä lähinnä ihmetellyt teinien ihkutusta. Mikä niissä kahdessa on oikeasti niin ihmeenlistä, mun silmissäni ihan normaaleja hyviä näytteliöitä eikä sen kummempaa.
Ei niissä varmasti olekaan mitään ihmeellistä, paitsi suositun sarjan näyttelijöiksi päätyivät ja elävöittivät elokuvaksi koko sarjan, ja toivat kasvot hahmoille. Sama on Harry Potterissa ja taru sormusten herrassa ja muissa vastaavissa, missä on myös tavalliset näyttelijät, mutta suurissa ja "arvokkaissa" rooleissa. Ja mä kuulun niihin, jotka ihmettelee, että kuka ei voi pitää Pattinsonia komeana :D en vain älyä sitä, mutten kyllä osoittelekaan että mikset pidä, koska kyse on mielipideasiasta, mutta jos multa asiaa kysytään, niin tottakai sanon, että ihmettelen sitä kyllä. Yleisestikin Twilightin näyttelijät on kaikki sellasia, että en kyllä osaa sanoa suoraan että kuka heistä on miellyttävimmän näköinen :D

Lainaus
Mä en ole missään vaiheessa tietääkseni sanonut että ne olis huonoja tai näyttelis väärin
Sanoit tässä:
Lainaus
Mielipiteitä, eikä kenenkään tarvitse vetää hernettä nenään, mutta mun mielestä se näyttelee yhtä hyvin kuin näkkileipä.
Ja sitä mä just ihmettelin, kun Robert vetää ihan törkeen mahtavan roolin Edwardina, varsinkin epäilyksessä kun Edwardin luonne tulee viimeinkin kunnolla esille. :D