Kirjoittaja Aihe: Twilight: ADORE YOU | S  (Luettu 2519 kertaa)

TEAMJASPER

  • Vieras
Twilight: ADORE YOU | S
« : 09.06.2010 23:17:05 »
IKÄRAJA: S
Fandom: Twilight

Tää on mun eka ficci ja toivoisin rakentavaa kommenttia :----D öö ja en tiiä pitäiskö tähän kirjottaa jotain muutaki? Ku nois jossain lukee noit, että mikä genre ja niin. Haluisko joku selostaa? :O

1. Edward

”En tiedä mitä tekisin ilman sinua Edward. Olet koko elämäni”, Bella kuiskasi korvaani makoillessani hänen kanssaan sängyllämme.
”Bella sinun ei tarvitse sanoa tuollaista, koska emme tule eroamaan ikinä. Emme ikinä. Minä lupaan sen”
”Minä tiedän sen, mutta.. mitä jos Volturit tulevat tai joku muu, joka tahtoo meille pahaa?”
”Me taistelemme heitä vastaan ja voitamme, koska meillä on sinut, kultaseni”
”Niin. Tietenkin me voitamme”, Bella naurahti. ”Lähden käymään La Pushissa Jaken luona. En viivy kauaa”, Bella sanoi ja lähti.
Menin olohuoneeseen ja näin siellä pikkuisen Renesmeeni leikkimässä suloisena niin kuin aina. Hän muistutti puoliksi minua ja puoliksi Bellaa. Hän oli niin kaunis ja tiesin, että hänestä tulee vieläkin kauniimpi. Renesmee huomasi minut ja juoksi halaamaan minua.
”Isä, missä äiti on?” hän kysyi.
”Bella lähti käymään Jaken luona.”
”MIKSEN MINÄ PÄÄSSYT MUKAAN?” Renesmee kiljui.
”Huomenna sitten.”
”No okei. Se on sitten luvattu.” Renesmee hymyili ilkikurisesti ja jatkoi leikkejään.
Oli vaikeaa olla Bellasta erossa vaikka tiesin, ettei hänellä olisi hätää sen rakin luona, josta olin alkanut jo vähän pitämään. En paljoa, mutta nyt sentään siedin häntä Bellan ja Renesmeen vuoksi. Ulkona alkoi sataa ja päätin syventyä Bellalta saamaani kirjaan.

Vähän lyhyt, mutta kai siitä nyt jonkun selon saa millainen tää on. (:

// Angelina lisäsi ikärajan alkuun.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:39:59 kirjoittanut Tyynis »

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 703
Vs: ADORE YOU
« Vastaus #1 : 09.06.2010 23:38:58 »
Tuolla on melko selkeät ohjeet, mitä alkutietoihin pitää laittaa.

Mutta itse ficciin... Tää vaikuttaa tosi paljon sellaselta "on tylsää ja kirjotan pari lausetta tähän"-tyyliseltä, ei kuvailua juuri yhtään ja keskustelut oli melko tyhjentäviä ja kirjaa toistavia, itsestäänselvyyksiä. Kesken keskustelun Bella lähtee muualle ja yhtäkkiä Renesmee halasi Edwardia ?? Lyhyt, nopeatempoinen ja aika sisällötön. Panosta kuvailuun, kerro ilmeistä, keskustelusta, sen sävyistä, etc :)
Tässä ei tunnu olevan mitään juonta tai ideaa (joka normaalisti alkutiedoissa sanotaan lyhyesti).


zilah

  • Vieras
Vs: ADORE YOU
« Vastaus #2 : 10.06.2010 13:16:18 »
LD antoikin aika tyhjentävän mielipiteen, mutta moden ominaisuudessa minäkin sanon pari sanaa.

Ensiksikin, kannattaa tutustua tarkemmin noihin ohjeisiin ja sääntöihin, mitä ficcien postaamisesta on laitettu. Otsikkoon on ainakin ikärajamerkintä pakollinen, plus että nuo muutkin alkutiedot olisivat olleet hyvästä. Jos kerran osaa kirjoittaa ficcejä, osaa myös lukea säännöt, eikö niin?

Joka tapauksessa, ei tämä ensimmäiseksi yritelmäksi ollut vallan kelvoton, vaikka pientä hiomista tämä olisi kaivannut. Siitä vain ahkerasti harjoittelemaan ja yritä muistaa saamasi ohjeet seuraavaa ficciä postatessasi.



zilah

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: ADORE YOU
« Vastaus #3 : 10.06.2010 20:32:34 »
Joo-o.
Ihan ok. Mutta rutkasti kuvailua saisi olla. Niinkuin LD sanoi tuntui että olet kirjoittanut tämän kiireessä. Sekä keskustelut olivat tönkköjä ja nopeita. 

Ja ihan siisteyden vuoksi suosittelisin laittamaan otsikon tavallisesti eli isoalkukirjain ja muut normaalilla.
Itselläni oli ensimmäiset tekstit kaameampia, joten hyvä!  ;)
Kirjoita vaan lisää, vain kirjoittamalla oppii.

Ps. itse olen aina kopioinut akutiedot jonkun toisen ficcistä ja muuttanut ne omaan ficciin sopivaksi. Niistä saa vinkkiä mitä niihin kaikkiin pitää oikein kirjoittaa.  :)