Kirjoittaja Aihe: Hetalia, Olipa kerran... S | Pohjoismaat  (Luettu 2192 kertaa)

Vyra

  • Vieras
Hetalia, Olipa kerran... S | Pohjoismaat
« : 31.05.2010 23:30:45 »
Nmi: Olipa kerran...
Kirjoittaja: Vyra
Fandom: Axis Powers Hetalia/Hetalia: World Series
Ikäraja: S /Angelina lisäsi alkutietoihin
Genre: Huumori, draama, one-shot
Päähenkilöt: Pohjoismaat
Disclaimer: Hetalia ei edelleenkään ole minun omaisuuttani, kuten eivät myöskään mainitsemani valtiot.

A/N: Heissan kaikki! Vietin taas aikaani kirjoittamalla ja tuloksena syntyi hyvin randomin-oloinen one-shotti Hetalian Pohjoismaista. Idea tulee "suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen" -vitseistä, joista pidin kovasti pienempänä. Minun oli alunperin tarkoitus tehdä tästä aiheesta jonkin näköinen raapale, mutta en voinut vastustaa kiusausta ja tarina piteni hiukan. Eli tässä se sitten on, hyvin outo ja kummallinen tekele, toivottavasti pidätte ^^


Olipa kerran suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen…

”Hei kaikki!” Suomi huusi jo eteisestä ja potkaisi kengät pois jaloistaan. Hana Tamago juoksi hänen edellään olohuoneeseen, jossa Norja ja Ruotsi odottelivat muita Pohjoismaita paikalle. Tai oikeastaan Norja käytti juuri hyväkseen päivän tanskatonta hetkeä ja torkkui pitkin pituuttaan sohvalla ja Ruotsi istui nojatuolissa hänen vieressään lukemassa lehteä. Suomen ilmaantuessa paikalle hän kuitenkin laski sanomalehtensä ja nyökkäsi tervehdykseksi nuorelle miehelle.

”Missä Tanska ja Islanti ovat?” Suomi kysyi huomattuaan heidän poissaolonsa, ”Hana Tamago! Ei saa!” Hän oli vain hiukan myöhässä, sillä valkoinen koira, joka oli jo hetken seurannut keskittyneesti Norjan tasaisen hengityksen tahtiin heiluvaa hiuskiehkuraa, päätti tutkia asiaa lähemmin. Koira ponnisti hyppyyn juuri kun Suomi kielsi häntä. Isäntänsä äänestä hätkähtäessään Hana Tamago arvioi matkan hiukan väärin ja muksahti suoraan Norjan vatsan päälle. Äkillisen painon ilmestyminen sai Norjan heräämään hätkähtäen ja kapsahtamaan ylös sohvalta. Hana Tamago, joka lähinnä riemastui reaktiosta, riensi nopeasti tarjoamaan ystävälleen perusteellista kasvopesua. Suomi pelasti pärskivän Norjan nostamalla koiransa syliinsä.

”He lähtivät”, Ruotsi sanoi tyynesti vastaten Suomen aikaisempaan kysymykseen.

”Minne?” nuori Pohjoismaa kysyi ja joutui vuorostaan antautumaan valkoisen koiransa nuoltavaksi, ”minä luulin, että meidän piti tavata tänään”.

”Niin pitikin, mutta Tanska kyllästyi odottamaan ja sitten hän päätti haluavansa nähdä kuumia lähteitä”, Norja vastasi pyyhkien kasvojaan hihaansa, ”käskin Islannin etsiä mahdollisimman ison lähteen ja tyrkätä Tanska sinne”.

… Jotka aina kilpailivat tai löivät vetoa milloin mistäkin…

”Tahtoisitteko tehdä jotain?” Suomi kysyi katkaisten jo jonkin aikaa kestäneen hiljaisuuden. Ruotsi ja Norja vilkaisivat kumpikin kysyvästi lattialla istuvaa miestä, joka naputteli sormillaan lattiaan jotain päänsä sisällä soivaa rytmiä. Tanskaa ja Islanti ei ollut vieläkään kuulunut takaisin matkaltaan ja Suomi alkoi jo kyllästyä hiljaisuuteen ja tekemättömyyteen.

”Minä en jaksa odottaa näin”, hän selitti, kun kumpikaan toisista ei sanonut mitään, ”pelataan vaikka jotain tai otetaan joku kilpailu”. Ruotsin silmät välähtivät hiukan ajatuksesta päästä kilpailemaan Suomen kanssa, mutta Norja huokaisi ja pyöräytti silmiään.

”Kai te kaksi vielä muistatte, mitä viimeksi tapahtui?” hän sanoi hiljaa, ”loppujen lopuksi johonkuhun sattuu aina, kun me alamme lyödä vetoa jostain”. Suomen kasvoille vivahti surullinen ilme, joka kuitenkin katosi nopeasti innostuksen tieltä.

”Mutta ei mennä niin pitkälle tällä kertaa. Tehdään jotain turvallista”, hän sanoi ja nousi jo valmiiksi ylös lattialta, ”ja sitä paitsi, Viro antoi jo edellisen kerran anteeksi, kunhan vain pysymme kaukana hänen talostaan seuraavalla kerralla, kun aiomme tehdä jotain typerää”. Norja katsoi häntä pitkään miettien, miten Suomi mahtoi luokitella typerät asiat järkevistä.

”Minä ainakin olen mukana”, Ruotsi totesi ja Norja huokaisi. Tietenkään Ruotsia ei tarvinnut kahdesti kehottaa, jos hänelle tarjottiin tilaisuutta yrittää voittaa Suomi jossain asiassa.

”Hienoa! Hyvä, Su-san”, nuori Pohjoismaa sanoi hymyillen, mutta katsoi samalla kysyvästi Norjaa.

”Selvä”, hän vastasi kohottaen olkiaan. Sama kai sitten vain lähteä toisten mukaan, ”mitä ajattelit järjestää tällä kertaa?” Suomen silmät loistivat kirkkaina ja hän naurahti pirteästi ennen kuin esitti päivän ensimmäisen vedonlyönti haasteensa muille.

… Eikä lopputulos ollut koskaan selvä.  

”Minä kestin pitempään kuin te”, Suomi totesi ja väisti, kun Norja nakkasi häntä sideharso-paketilla.

”Vain sen takia, että minun käteni ei ole ollut enää kunnossa sen benji -hyppy tapauksen jälkeen”, hän sanoi ja osoitti oikeaa käsivarttaan, joka oli huolella lastoitettu ja sidottu kiinni, ”ja olen kuitenkin edelleenkin nopeampi juoksemaan kuin te kaksi”.

”Minä selviydyin kaikkein vähimmillä vaurioilla”, Ruotsi sanoi laastaroidessaan Suomen otsassa olevaa haavaa. Myös Norja oli käsivartensa lisäksi joutunut paketoimaan toisen kätensä sormet, mutta Ruotsilla ainoa näkyvä vamma oli kapea haava poskessa. Se oli tullut, kun hän oli vahingossa hajottanut silmälasinsa törmättyään lyhtypylvääseen.

”Sinä et vain kehtaa näyttää heikkouttasi Suomen edessä”, Norja totesi kyllästyneenä, ”oikeasti sinä koit aivan yhtä kovia kuin mekin”. Suomi vilkaisi Ruotsia hätääntyneenä.

”Su-san, sinun täytyy kertoa, jos olet loukkaantunut”, hän sanoi ja laittoi samalla ylijääneet laastarit takaisin ensiapusalkkuun, ”en tahdo, että sinä jäät hoitamatta”. Ruotsi tuijotti häntä hetken ja näytti sitten aivan kuin punastuvan aavistuksen.

”Mi… Minä olen aivan kunnossa”, hän mutisi hiljaa niin, että hänen vieressään istuva Suomi hädin tuskin kuuli sanoja. Nuori mies hymyili ja nyökkäsi tyytyväisenä.

”Oli miten oli”, Norja sanoi ja nousi ylös sohvalta, ”meidän täytyy nyt siivota täällä äkkiä ennen kuin Islanti tulee ja näkee, mitä me olemme tehneet hänen kodilleen…”

”Veli?” Kolmikko jähmettyi tajuttuaan kenelle ovelta kantautuva ääni kuului. Islanti astui sisälle ja hänen katseensa kiersi ympäri huonetta ennen kuin pysähtyi kolmeen kovia kokeneen näköisen Pohjoismaan puoleen. Norja otti kasvoilleen kylmän etäisen ilmeen ja Ruotsi noudatti hänen esimerkkiään samalla kun Suomi tuijotteli seiniä. Hetken oli täysin hiljaista, mutta sitten Tanska tunkeutui peremmälle Islannin takaa ja käveli suoraan Norjan eteen. Öljyvaltio väisti hänen katsettaan, mutta Tanska pyöri hänen ympärillään niin kauan, että lopulta sai katsekontaktin. Hän katsoi kiinteästi nuoremman miehen sinisiin silmiin ja kietoi sitten käsivartensa Norjan hartioille tyytyväisenä virnistäen.

”Joku päivä minä vielä selvitän, miten te oikein saatte Norjan houkuteltua aina mukaanne”, Tanska lupasi tyytyväisenä välittämättä lainkaan huoneessa vallitsevasta sekasotkusta tai kolmen Pohjoismaan resuisista ulkomuodoista. Islanti sen sijaan näytti välittävän. Hän huokaisi syvään ja hieroi ohimoitaan aivan kuin kärsisi kovasta päänsärystä.

”Älkää vain sanoko”, hän aloitti väsyneellä äänellä, ”että tämä oli taas yksi niistä päivistä”.


A/N2: Niin, jokainen saa itse keksiä, mistä kaikesta pohjoismaalainen kolmikkomme on lyönyt vetoa. Hiukan minusta kyllä tuntui, että Tanska olisi sopinut luonteensa puolesta paremmin Norjan tilalle, mutta niin ne vitsit vain menee. Ja otan edelleenkin mielelläni kommentteja vastaan!

 
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015 00:38:40 kirjoittanut Beyond »

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #1 : 01.06.2010 16:57:38 »
Okei. Aika mahtava, nauru raikui keskellä "mitä ihmettä " ja "ei näin awww..:" kohtauksien välistä.

Kyllä, en ole juuri koskaan pitänyt SuomiRuotsiNorja-vitseistä, koska ruotsalaisille käy aina huonosti. Lähinnä aloin ajatella hieman pervosti tuon tehtävän, joten mun reaktiot on pelottavat.

Hyvin maistuva pieni välipala, kiva idea, tykkään.

Et sattumalta jatka äkkiä tekstejäsi?
<3:llä
~Myrsis~ Jonka mieli jäi rannalle leijumaan..
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Salmiakkityttö

  • Hajattelija
  • ***
  • Viestejä: 26
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #2 : 01.06.2010 22:02:19 »
 Aivan mahtava! :D

Hekottelin tässä melkein ääneen! Idea oli tosi omaperäinen ja hauska tarina tempaisi nopeasti mukaansa!

Lainaus
Tai oikeastaan Norja käytti juuri hyväkseen päivän tanskatonta hetkeä ja torkkui pitkin pituuttaan sohvalla ja Ruotsi istui nojatuolissa hänen vieressään lukemassa lehteä.
 Kiva adjektiivi!

 
Lainaus
Hana Tamago, joka lähinnä riemastui reaktiosta, riensi nopeasti tarjoamaan ystävälleen perusteellista kasvopesua. Suomi pelasti pärskivän Norjan nostamalla koiransa syliinsä.
Tiedän miltä Norjasta tuntui...... itselleni on käynyt samoin.........

Lainaus
”Niin pitikin, mutta Tanska kyllästyi odottamaan ja sitten hän päätti haluavansa nähdä kuumia lähteitä”, Norja vastasi pyyhkien kasvojaan hihaansa, ”käskin Islannin etsiä mahdollisimman ison lähteen ja tyrkätä Tanska sinne”.
Tällaisista repliikeistä huumorintajuni pitää kovasti! :D

Lainaus
”Minä kestin pitempään kuin te”, Suomi totesi ja väisti, kun Norja nakkasi häntä sideharso-paketilla.

”Vain sen takia, että minun käteni ei ole ollut enää kunnossa sen benji -hyppy tapauksen jälkeen”, hän sanoi ja osoitti oikeaa käsivarttaan, joka oli huolella lastoitettu ja sidottu kiinni, ”ja olen kuitenkin edelleenkin nopeampi juoksemaan kuin te kaksi”.

”Minä selviydyin kaikkein vähimmillä vaurioilla”, Ruotsi sanoi laastaroidessaan Suomen otsassa olevaa haavaa. Myös Norja oli käsivartensa lisäksi joutunut paketoimaan toisen kätensä sormet, mutta Ruotsilla ainoa näkyvä vamma oli kapea haava poskessa. Se oli tullut, kun hän oli vahingossa hajottanut silmälasinsa törmättyään lyhtypylvääseen.
Silmäni laajenivat joka rivin jälkeen! Mielikuvat tämän kertaseista kisailun kohteesta paisuivat kuin pullataikina........ Ällistystä lisäsi myös Norjan kommentti benji-hypystä! ;D


Pidin tästä kovasti ja jatkoa olisi kiva katsella! :D
"Sodassa ja rakkaudessa kaikki on sallittua.
Paitsi sodassa rakkaus ja rakkaudessa sota."
~Juice Leskinen~

Vyra

  • Vieras
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #3 : 02.06.2010 21:52:34 »
Kiitoksia Myrsis ja Salmiakkityttö! Mukavaa, että piditte ^^

Itsellänikin oli kyllä hauskaa miettiä, että mitä kolmikko on mahtanut oikeasti tehdä, mutta päätin sitten jättää ne seikat varsinaisen tarinan ulkopuolelle. Vaikka olisihan siitäkin ollut mukava kirjoittaa... mutta ei, minulla on jo liian monta hetalia -projektia kesken! Haluan kirjoittaa Naistenillalle jatko-osan ja sitten saada Hana Tamagon seikkailut loppuun ja vaikka mitä muuta. Onneksi on koko kesä aikaa ^^

Ja tämä kaikkien tarinoiden äkki-jatkaminen johtuu varmaan siitä, että olin kuusi viikkoa tauolla. Täytyy kiriä aika kiinni *virn*

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #4 : 09.06.2010 16:08:30 »
Naisten illalle jatko-osa? Kyllä kiitos, minä _VARMASTI_ lukisin sen, ei pelkoa^^
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #5 : 11.06.2010 16:35:27 »
Minusta taas Norja sopii rooliin ehdottomasti paremmin kuin Tanska! Minusta on jotenkin todella hurmaavaa ajatella, että Norjallakin on tuollainen puoli itsessään. Että hänkin suhtautuu johonkin asiaan sellaisella palolla, että silloin voi vaan toivoa, että se ei tapahdu omassa kämpässä, jotta säästyy uudelta sisustamiselta. Lisäksi Suomessa ja Ruotsissa on erilaista karismaa kuin Tanskassa, joka toimii ehkä paremmin kilpailuvietin sytyttäjänä. Sääli sinänsä Tanskaa...
Lainaus
”Joku päivä minä vielä selvitän, miten te oikein saatte Norjan houkuteltua aina mukaanne”, Tanska lupasi tyytyväisenä
Onnea yrityksellesi!

Muttamutta... Tykkäsin kovasti kun koko kolmikko astui omien turvallisuusalueidensa ulkopuolelle. Alussa he ovat niin omassa elementissään, että muutos lopussa saa jotenkin todella hykertelemään. Ja jos tämä kilpailu kerta sai Norjan heittämään Suomea sideharsopaketilla(!!!) ilman että Ruotsi yrittäisi murhata tätä katseellaan sen jälkeen(!!!), se osoittaa myös tietynlaista yhteisymmärrystä. "Tällaista tämä on aina kisailun päätteeksi"-meiniki luo kuvaa todellisesta toveruudesta, jota tällainen kilpailu pitää vain yllä. <3

Lainaus
Ruotsin silmät välähtivät hiukan ajatuksesta päästä kilpailemaan Suomen kanssa
Minun silmilleni taisi käydä aivan samalla tavalla. Heh, tosin Suomen suunnitelmat 'jostakin turvallisesta' unohtuivat aika nopeasti. Sääli, että Islanti sai tuta tällä kertaa saman, mikä Viro viimeksi... Toivottavasti Islanti ymmärtää yhtä hyvin kuin Viro, että näillä kolmella nyt vaan kilahtaa pakosti joskus ja silloin mennään.
Nyt harmittaa, etten muista yhtään noita vitsejä, vaikka lapsuudessa en muita osannutkaan. Ne olivat suosikkejani, koska jokainen oli vuorotellen nokkela, epäonninen, vähäjärkinen jne... Ja silti jokainen oli niin ylpeä saavutuksistaan, että!

Tämä oli todella hauska ja lukemisen arvoinen ficci! Kiitos!
Jag tänker banka dig gul och blå!

Vyra

  • Vieras
Vs: Olipa kerran... K-7
« Vastaus #6 : 12.06.2010 20:51:18 »
Kiitoksia jälleen kerran Sinu! Ihmettelen edelleenkin, miten ihmeessä sinä onnistut aina pongaamaan tekstistä ne pienet kohdat, jotka olen sinne laittanut ja ajatellut että ei niitä kukaan varmaan huomaa... Niin kuin vaikka tuo kilpailun jälkeinen toverihenki. En varmaan ole muuten ainoa, jota pelottaa ajatus siitä että Tanska saisi joskus Norjan houkuteltua mukaansa johonkin älyttömään. Sehän tarkoittaisi suuria muutoksia koko Euroopan elämään...

Ja Myrsis, kiitoksia luottamuksesta^^ Katsotaan, jos saan joskus aikaiseksi kirjoittaa sen jatko-osan.

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Hetalia, Olipa kerran... K-7 | Pohjoismaat
« Vastaus #7 : 31.08.2014 19:03:04 »
Olen aina jotenkin ajatellut että pohjoismaillakin on pienemmissä ryhmissä omat harrastuksensa, jotenkin ihana ajatella että Norja, Suomi ja Ruotsi kilpailisivat keskenään aiheuttaen siinä samassa hieman sekasotkua. Ovathan nämä kolme naapureita joten miksei siis tämä kolmikko viettäisi kolmestaankin omaalla tavallaan aikaa.

Suomi ja Ruotsi kisaavat mielellään toisiaan vastaan todisteena juuri nyt menossa oleva maaottelu, joten kun kilpailu palo syttyy voi Norja ollakin helppo vetää mukaan tähän kisaan. Näistä vitsestä, mitä olen aina silloin tällöin lueskellut, voisi ainakin kuvitella että kisat ovat mitä mielikuvituksellisimpia ja osa niistä ideoista syntyy aivan vahingossa.

”Minne?” nuori Pohjoismaa kysyi ja joutui vuorostaan antautumaan valkoisen koiransa nuoltavaksi, ”minä luulin, että meidän piti tavata tänään”.

”Niin pitikin, mutta Tanska kyllästyi odottamaan ja sitten hän päätti haluavansa nähdä kuumia lähteitä”, Norja vastasi pyyhkien kasvojaan hihaansa, ”käskin Islannin etsiä mahdollisimman ison lähteen ja tyrkätä Tanska sinne”.
Norja on sitten omaan ihanaan tapaansa reilu Tanskaa kohtaan.

”Kai te kaksi vielä muistatte, mitä viimeksi tapahtui?” hän sanoi hiljaa, ”loppujen lopuksi johonkuhun sattuu aina, kun me alamme lyödä vetoa jostain”. Suomen kasvoille vivahti surullinen ilme, joka kuitenkin katosi nopeasti innostuksen tieltä.

”Mutta ei mennä niin pitkälle tällä kertaa. Tehdään jotain turvallista”, hän sanoi ja nousi jo valmiiksi ylös lattialta, ”ja sitä paitsi, Viro antoi jo edellisen kerran anteeksi, kunhan vain pysymme kaukana hänen talostaan seuraavalla kerralla, kun aiomme tehdä jotain typerää”. Norja katsoi häntä pitkään miettien, miten Suomi mahtoi luokitella typerät asiat järkevistä.
Voi Viro parka=), kuulostaa aika rajulta että joku satuttaa aina itsensä, tosin suurimmat satuttajat taitavat tässä tapauksessa olla juuri nämä vedon lyöjät.

”Joku päivä minä vielä selvitän, miten te oikein saatte Norjan houkuteltua aina mukaanne”, Tanska lupasi tyytyväisenä välittämättä lainkaan huoneessa vallitsevasta sekasotkusta tai kolmen Pohjoismaan resuisista ulkomuodoista. Islanti sen sijaan näytti välittävän. Hän huokaisi syvään ja hieroi ohimoitaan aivan kuin kärsisi kovasta päänsärystä.
Se on varmasti taitolaji että saa Norjan kokeilemaan jotain riehakasta. Islanti parka=)


 
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!