Kirjoittaja Aihe: Poika, joka ei ole orpo (K11, entä jos Voldemort ei olisi valinnut Harrya) - luku 35/35  (Luettu 53296 kertaa)

Lasikeiju

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Dreaming
Nyyt meni jännäksi! Ehä mie oo kerinny kommentoimaankaan :-[ ;D Anyways, rakastan tota liikkuvaa mehtää! + Jamesin ja Siriuksen kina (ja McGarmiwan tokaisu) <3

Niin, mithän sitä keksis? Halluun tietää, mitä James teki Siriukselle. Ja mulla kai oli vielä useampikin kysymys, joita en ennää muista XD Anygays, toivottavasti saan pian vastauksia :D
Luihuinen

Ennuski

  • *
  • Viestejä: 2
Mitenköhän tässä käy, kuolonsyöjät hyökkää? En jaksa odottaa uutta osaa, toivottavasti jatkoa on tulossa pian. Tätä on ollut jännitävä lukea, kun on lukenut ja katsonut Harry Potterit, että mitä olisi tapahtunut, jos Voldemort olisi valinnut Nevillen Harryn sijasta. Mutta onnittelut hyvästä ficistä! Jonka olet tähän asti saanut aikaiseksi. Jatkoa pian. Ennuski kiittää😊

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
SparklingAngel, paljon kiitoksia kommentista! Ihanaa, ettet ole hylännyt tätä ficciä :)

Arion, suurkiitokset kommentista! Olipa kiva, kun huomasit luihuisten puuttumisen tuosta listasta. Halusin ottaa mukaan noita tupia koskevia ennakkoluuloja vielä tuohonkin :P Luulen, että luihuiset pakenivat omaan oleskeluhuoneeseensa - onhan sekin aika suojattuna tyrmissä! Aivan ihanaa, että tykkäsit McGarmiwasta! Tuo Siriusta koskenut juttu oli siis se komennuskirouksen poisto. Sen takia kaikki tiesivät, mistä oli kyse :)

Lasikeiju, ihanaa kuulla, mistä olit pitänyt! :) James siis poisti Siriuksesta sen uudenlaisen komennuskirouksen. Kysy ihmeessä, jos muistat muitakin kysymyksiä - voi olla, että olen unohtanut tekstissä vastailla johonkin ;D Paljon kiitoksia kommentista!

Ennuski, jee ihanaa kun kommentoit, ja huippua kuulla, että tämä on ollut jännittävä! Toivottavasti pidät jatkostakin. Kiitos! :)

A/N: Tokavika luku! Apua! Viimeinen luku on tosi tynkä, joten tavallaan tämä on viimeinen kunnon luku. Huiii!





Luku 34
Voima, jota pimeyden lordi ei tunne


Harry, Neville, Ron ja Hermione väittelivät kuiskaten. Kaikkialla oli hiljaista ellei laskettu erikoista huminaa, joka kuului linnan seiniä ympäröivistä puista. Ne taisivat yhä edelleen liikkua hieman itsekseen. Mutta mitään taistelun ääniä ei kuulunut, ja lapset olivat erimielisiä siitä, pitäisikö heidän mennä selvittämään syytä siihen vai ei.
    ”Miten me muka voisimme edes olla hyödyksi täällä”, Harry vetosi. ”Emmehän me edes tiedä, milloin meitä tarvittaisiin.”
    ”Älä viitsi, Harry”, Hermione sanoi alentuvasti. ”Sinä tiedät, ettemme me voi olla hyödyksi kuitenkaan.”
    ”Minusta meidän pitäisi etsiä joku vastaava paikka, mutta jossa olisi ikkuna”, Ron sanoi.
    ”Ei, minä kannatan Harrya”, Neville sanoi. ”Meidän on pakko tehdä jotakin, ja täällä ollessamme emme edes saa selville, mitä se voisi olla.”
    ”Mutta jos me menemme nyt aikuisten luo, he vain käskevät meidät Puuskupuhin oleskeluhuoneeseen”, Hermione sanoi.
    ”En minä oikeastaan usko”, Harry totesi, ”koska näithän itsekin, ettei Dumbledorellakaan ollut aikaa edes sanoa, mihin meidän tarkalleen pitäisi mennä.”
    ”Mutta ehkä heillä nyt on aikaa”, Ron huomautti, ”kun mitään ei kuulu tapahtuvan.”
    ”Ei, nyt saa riittää”, Neville puuskahti niin voimallisesti, että kaikki hätkähtivät. ”Te saatte mennä mihin haluatte tai olla menemättä, mutta minä lähden nyt katsomaan, mitä täällä oikein tapahtuu. Se ennustus koski minua. Se sitoo minua. Te voitte päättää itse, mitä te teette, mutta minä en.”
    ”Neville”, Hermione sanoi pehmeästi, ikään kuin lohduttaen, ”sinä saat päättää ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Ei ennustus pakota sinua mihinkään. Sinä teet omat valintasi.”
    Neville kohautti harteitaan ja vetäisi kuvakudoksen syrjään. Harry oli ensimmäisenä seuraamassa häntä, ja muut tulivat vastusteluistaan huolimatta perässä.
    He menivät Neville johdolla ikkunan ääreen. Oli aika vaikea tirkistellä puiden oksien välistä, niin tiheitä ne olivat, mutta he saattoivat silti nähdä kuolonsyöjät. Nämä olivat liikkuneet hieman, ilmeisesti jonkinlaiseen taistelumuodostelmaan. Mutta lisää kuolonsyöjiä paikalle ei ollut tullut, mistä Harry oli sekä yllättynyt että hyvillään.
    Korkealta tornista kuului jotakin epämääräistä ääntä, kuin jokin valtavan iso lohkesi kirskuen rikki. Harry pisti päänsä uhkarohkeasti ulos ikkunasta, vaikka Hermione sihahti hänelle vihaisena, ja näki jonkin valtavan vihreän kasvin valloittavan parhaillaan yhtä linnan korkeimmista torneista. Kasvi oli suurelta osin oikein tavallisen näköinen, mutta siitä roikkui valtavia mustia pahkuroita, jotka olivat suhteettoman suuria suhteessa kasvin lehtiin. Kun hän siristi silmiään, hän erotti ihmisen tornin lähes peittyneestä ikkunasta, ja hän oli melko varma, että se oli professori Verso.
    ”Mikähän tuo kasvi on?” hän kysyi. Neville työnsi päänsä ikkunasta, katsoi hetken ja naurahti sitten.
    ”Tuo on takuuvarmasti kanuunakoiso”, hän sanoi vetäessään päänsä pois. ”Hyvä veto! Jos sitä häiritsee millään tavalla, vaikka heittää vahingossa pienen kiven sitä päin, se sylkee myrkyllisiä kanuunoita heittäjää kohti. Kuolonsyöjien ei parane edes vahingossa osua tuonne.”
    ”Ei kyllä omienkaan”, Hermione sanoi pienellä äänellä.
    Neville myönsi sen olevan totta, mutta asia ei näyttänyt juuri haittaavan häntä. Harry epäili, että se johtui enemmänkin siitä, että Neville oli niin kasvin lumoissa kuin siitä, että Neville ei olisi ollut huolissaan ihmisistä.
    Yhtäkkiä jostain kuului kova viuhuna, ja sitä seurasi kummallinen ääni. Harry yritti tähyillä ulos nähdäkseen, mistä se tuli, mutta hän ei nähnyt mitään. Hän sulki silmänsä saadakseen paremmin päähänsä, miltä ääni kuulosti. Se kuulosti vähän samanlaiselta kuin valtava lintuparvi lehahtaessaan lentoon, mutta paljon painavammalta.
    ”Hyi, katsokaa!” Ron huusi ja osoitti taivaalle.
    ”Mitä?” Harry kysyi. Myös Neville ja Hermione tähyilivät Ronin osoittamaan suuntaan.
    Ron katsoi heitä silmät selällään. ”No noita! Valtava lauma lentäviä mustia luurankohevosia! Tulossa tännepäin!”
    Hermione henkäisi. ”Ovatko ne thesraleja?”
    ”Häh?” Harry, Ron, ja Neville sanoivat yhtä aikaa. Hermione selitti pikavauhtia thresraleista ja siitä, että vain kuoleman nähnyt saattoi nähdä ne. Ron värähti ja muuttui kalpeaksi. Harry oli jo kysymäisillään, kenen Ron oli nähnyt kuolevan, kunnes tajusi: tietenkin isänsä.
    ”Mitä ne tekevät?” Neville kysyi. ”Hyökkäävätkö ne?”
    Ron pudisti päätään. ”Ei, ne vain lentää tänne ja pysyy lähellä linnan seinää, kiertelee tässä puiden lähistöllä. Ihan kuin ne vartioisivat linnaa.”
    ”Ehkä – ” Hermione aloitti, mutta ulko-oven avautuminen ammolleen keskeytti hänet tehokkaasti.
    ”Pyhä fletkumato sentään!” ovella seisova Hagrid parkaisi. ”Mitä te täällä teette?”
    ”Öh – ” Harry sanoi.
    ”Hagrid, ovatko nuo thesralit sinun?” Hermione kysyi.
    Hagrid näytti tyytyväiseltä. ”Näitte ne, eh? Eivät ne mun oo, kylläkään, vaan Tylypahkan. Tylypahkan oma lauma. Mut mua ne tottelee.”
    ”Mitä nyt tapahtuu, Hagrid?” Harry kysyi.
    ”No te meette täältä pois ja pikkasen äkkiä!” Hagrid vastasi. ”Tää paikka ei sovi lapsille! Mitä teidän vanhemmatki ajattelis – ja sun mummis, Neville!”
    Harry painoi päänsä. Hän oli varma, että hänen vanhempansa paitsi suuttuisivat Harrylle, olisivat äärimmäisen pettyneitä siitä, ettei Harry arvostanut omaa henkeään sen enempää. Hän saattoi melkein kuvitella niskassaan vanhempiensa katseet –
    ”Minun mummini varmasti tahtoisi, että olen juuri täällä missä olen”, Neville sanoi ja suoristi ryhtiään. ”Tätä hän on toitottanut minulle koko ikäni. Että minun pitää tehdä osuuteni. Ja nyt minä aion tehdä sen.”
    Hagrid tuhahti. ”Ihan tosi nyt, menkää sinne minne teiän pitää – ”
    PAM. Huuto. Äänet tulivat ulkoa, ja kaikki rynnistivät ikkunaan katsomaan, mitä oikein tapahtui.
    Kuolonsyöjät olivat vihdoin hyökänneet. Tai ainakin joku heistä. Harry kuuli jotain huutoa myös linnasta pari kerrosta ylempää, ja kun hän katsoi kuolonsyöjien rivistössä olevaa valtavaa mustaa tykinkuulan näköistä palloa, hän päätteli, että kuolonsyöjän kirous oli joko osunut suoraan kanuunakoisoon tai sitten joku heidän puoleltaan oli ohjannut sen sinne.
    Heidän siinä katsellessaan muutama muukin kuolonsyöjä ryhtyi hyökkäykseen. Harry tunsi olonsa sen verran turvalliseksi puiden muodostamien kalterien takana, että hän saattoi rauhassa arvioida tilannetta. Vain kuolonsyöjien ensimmäinen rivistö tuntui hyökkäävän: muut seisoivat toimettomina.
    ”NYT POIS TÄÄLTÄ!” Hagrid karjui heidän vieressään niin kovaa, että Harryn korvat alkoivat soida. Edes Neville ei pistänyt siinä vaiheessa vastaan, vaan he lähtivät juoksemaan – mutta eivät puuskupuhien oleskeluhuoneeseen, vaan Nevillen perässä portaita ylös. Hagrid ei lähtenyt heidän peräänsä, ja hetken kuluttua he pysähtyivät toiselle ikkunalle.
    ”Tässä ei ole mitään järkeä!” Hermione huusi. ”Meidän pitää mennä oikeasti suojaan.”
    ”Minä ainakin jään seuraamaan”, Harry sanoi, ja Neville nyökkäsi. Hermione katsoi epätoivoisena Ronia, mutta tämä vain kohautti harteitaan ja liittyi muiden viereen ikkunalle. Hermione huokaisi raskaasti, mutta tuli lopulta heidän seuraansa.
    Kuolonsyöjien eturivistö lähetti ties minkä värisiä taikoja suoraan kohti puita. Oli hieman vaikea seurata tapahtumia puiden takaa, mutta Harrysta näytti siltä, että puut ottivat kyllä osumaa aivan tavalliseen tapaan, mutta lähes aina löytyi joku pelastamaan ne pahemmalta tuholta. Harry näki ainakin yhden puun syttyvät tuleen, mutta yhtäkkiä sen päälle virtasi vettä, ja se jäi paikoilleen seisomaan, hieman mustempana tosin.
    Sitten ensimmäinen kirous lensi suoraan sinne, missä he seisoivat. He eivät ehtineet tehdä mitään muuta kuin rekisteröidä, että kirous lensi suoraan päin sitä ikkunaa, josta he kurkistelivat ulos. Harryn päässä välähti kysymys siitä, kuolisikohan hän nyt vai mitä kirous tekisi. Mutta juuri ennen kuin kirous yletti heihin asti, jokin astui sen eteen.
    Hermione kirkaisi jälkijunassa. Harry astui askeleen taaksepäin. He kaikki tuijottivat, kuinka heidän eteensä siirtynyt puu väräjöi tummankeltaisena hetken. Sen lehdet lakastuivat ja putosivat maahan, mutta puu vain ravisteli itseään ja asettui sitten takaisin alkuperäiselle paikalleen.
    Kukaan ei sanonut mitään. Harry puisteli päätään. Hän ei ollut tajunnut, että totta kai hekin olisivat maalitauluja kuolonsyöjille. Jos he näkivät kuolonsyöjät, varmasti kuolonsyöjätkin näkivät heidät. Mutta Harry ei ollut tajunnut sitäkään, että puut suojelisivat heitä niin tehokkaasti.
    Kuolonsyöjien hyökkäykset harvenivat. Kai puut olivat muuallakin torpanneet heidän yrityksensä. Pieni voitonriemun siemen alkoi kyteä Harryn rinnassa. Eivät he mitenkään voisi hävitä.
    Mutta sitten kuolonsyöjien rivit yhtäkkiä siirtyivät niin vikkelästi, että se näytti lähes epätodelliselta. He tekivät tilaa jollekin. Harry nojautui lähestulkoon ulos ikkunasta nähdäkseen, miksi kuolonsyöjät tekivät niin. Hän erotti mustan kaavun, joka liehui aivan kuin ulkona olisi tuullut, vaikka muiden kuolonsyöjien kaavut roikkuivat raskaina paikoillaan. Tällä henkilöllä ei ollut huppua, ja Harry erotti valkoisen pään – valkoisen kaljun pään, jossa ei näkynyt nenää lähes ollenkaan, ja siinä vaiheessa hän vihdoin tajusi, ketä kuolonsyöjät väistivät, ja hän vetäisi kiireesti päänsä pois ikkunasta ja astui kolme askelta taaksepäin.
    Voldemort oli tullut.
    Voldemort asteli rauhallisesti kuolonsyöjiensä keskellä ja heilautti sitten pienesti sormeaan. Kuolonsyöjät liikkuivat taas, ja tällä kertaa Voldemortin eteen levittäytyi jonkinlainen parinkymmenen ihmisen henkivartio. Voldemort puhui, ja hänen äänensä kantoi kaikkien korviin, vaikka se ei ollutkaan huutoa:
    ”Hyvää iltaa. Olet järjestänyt meille mukavan yllätyksen, Dumbledore. Miksi sinä piilouduit puittesi taakse? Minä olen tässä, tule hakemaan.” Voldemort levitti kätensä, ja Harrya puistatti. Hän halusi nähdä kaiken, mitä ulkona tapahtui, mutta samalla häntä hirvitti katsoa. Hän vilkaisi pikaisesti ystäviään, ja huomasi, että Neville oli valahtanut aivan kalpeaksi. Lähes yhtä kalpeaksi kuin Voldemort.
    ”Minä sanoin sinulle, Dumbledore”, Voldemortin ääni kuului taas, ”että minä olen tässä. Minä odotan sinua.”
    Mitään ei tapahtunut. Harry näki, kuinka Voldemort kallisti päätään. Ja sitten Voldemort kohotti taikasauvansa ja alkoi taikoa.
    Harry ei ollut koskaan nähnyt mitään sellaista. Maa järisi, ja ilmassa näkyi jotakin mutta ei kuitenkaan mitään – Harry arveli, että ne olivat paineaaltoja. Puut yrittivät taistella niitä vastaan, mutta ei ollut mitään konkreettista, mihin tarttua. Puolet kaatui maahan, ja Harry tuijotti niitä kauhuissaan.
    Sen jälkeen Voldemort astui askeleen eteenpäin ja alkoi loitsia tulta, joka lensi kuin leveä piiska suoraan puita päin. Muut kuolonsyöjät villiintyivät ja alkoivat syöstä kirouksia paljastuneista ikkunoista. Harry, Neville, Ron ja Hermione syöksyivät kuin sanattomasta sopimuksesta pois ikkunan ulottuvilta, mutta silti he kurkistelivat ulos vuoron perään.
    Harry odotti jatkuvasti, että puut olisivat yksi kerrallaan syttyneet tuleen ja palaneet tuhkaksi. Niin ei kuitenkaan käynyt, ja jossain vaiheessa hän tajusi, että jonkun oli täytynyt alkaa taistella Voldemortia vastaan. Harry keräsi kaiken rohkeutensa ja kurkisti ulos ikkunasta. Saman tien joku syöksi kirouksen häntä päin, mutta tällä kertaa hän ehti väistää, minkä lisäksi lähistöllä ollut puu hyppäsi taas kirouksen eteen. Harry oli kuitenkin ehtinyt nähdä, että Voldemortin kiroukset eivät tosiaan päässeet edes puihin asti: Dumbledoren oli täytynyt alkaa taistella. Harry oli nähnyt välähdyksen tulta, joka oli kesken lentonsa kadonnut paksuna savuna ilmaan.
    Jonkin aikaa he kuuntelivat taistelun ääniä vaiti. Vuoron perään joku uskalsi vilkaista pikaisesti ulos, mutta mitään muuta he eivät tehneet. Harry mietti, missä kaikki muut hänelle tärkeät ihmiset olivat. Kun hän katsoi ulos kolmannen kerran, hän näki usean kuolonsyöjän makaavan maassa. Muutama kuolonsyöjä oli niin lähellä, että jopa Harry olisi osunut heihin, mikäli olisi uskaltanut taikoa.
    ”Riittää!” Voldemortin taialla vahvistettu ääni kaikui yhtäkkiä läpi tilusten. Harry yllättyi siitä niin paljon, että riskeerasi taas vilkaisun ulos. Jossain kaukana vasemmalla käytiin epämääräistä kaksintaistelua toisen kerroksen ikkunan läpi, mutta muualla oli hiljaista. Voldemort ja Dumbledore eivät taistelleet enää. Harry toivoi, että linna ja puut olivat tarjonneet kiltalaisille tarpeeksi suojaa, jotta heidän joukkonsa eivät näyttäisi siltä kuin kuolonsyöjien joukot. Ne olivat nimittäin huvenneet huomattavasti, mutta Voldemortin ympärillä tuntui silti olevan sama henkivartio kuin aiemmin.
    ”Albus Dumbledore”, Voldemort sanoi. ”Sinun takiasi me olemme tässä tilanteessa. Oletko varma, että haluat tämän jatkuvan? Minä haastan sinut kaksintaisteluun!”
    Harry pyöritteli päätään. Mitä järkeä siinä olisi? Hän oli lähes varma, että kiltalaiset johtivat tätä taistelua huomattavasti. Kuolonsyöjät eivät saisi vallattua Tylypahkaa. Niinpä hän järkyttyikin, kun jostain hänen yläpuoleltaan kuului jylisevä vastaus:
    ”Minä suostun.”
    Hermione henkäisi terävästi. Ron pudisti päätään. Neville nipisti huuliaan yhteen, mutta ei näyttänyt niin järkyttyneeltä kuin he muut. Hän oli kuitenkin edelleen kalpea.

Lapsille ei edes tullut mieleen piiloutua, kun kiltalaiset kävelivät heitä kohti matkalla ulos. Ilmeisesti lähes koko kilta oli lähtenyt liikkeelle, Dumbledore etunenässä.
    ”Harry!” Lily kirkaisi kauhistuneena. Ihmiset katselivat, kuinka Lily juoksi muiden edelle ja nappasi Harrya olkapäästä niin, että se sattui. ”Mitä hittoa sinä teet täällä?”
    Harry tuijotti lattiaan. Ei hänellä ollut mitään selitystä. ”Anteeksi”, hän sanoi. Lily päästi jonkinlaisen parkaisun ja kiskoi hänet halaukseen.
    ”Ei ole tosi!” kuului toinen naisen ääni. ”Ronald Weasley!”
    Harry näki äitinsä kainalon alta, kuinka Ron mitä ilmeisimmin yritti vajota maan alle, tai siltä hän ainakin näytti. Harry näki myös, kuinka Molly Weasley marssi vihaisena Ronin luokse ja tarttui tätä korvanlehdestä. Molly oli paljon elävämmän näköinen kuin silloin, kun Harry oli nähnyt hänet viimeksi, mutta hänen kasvoillaan oli yhä hieman harmahtava väri.
    ”Älä edes yritä selittää!” rouva Weasley rähjäsi. Se oli aika turhasti sanottu, sillä Ron näytti siltä, että oli menettänyt puhekykynsä.
    Lily päästi Harryn irti ja siirtyi halaamaan Hermionea. Harry kuuli äitinsä sättivän tätäkin, mutta hän oli huomannut myös jotain jännittävämpää: kiltalaiset olivat pysähtyneet, sillä Dumbledore oli vetänyt Nevillen syrjemmälle.
    Neville näytti todella vakavalta. Dumbledore oli selin Harryyn päin, ja Harryn teki valtavasti mieli vaihtaa paikkaa, jotta voisi kuulla tai edes nähdä heidät paremmin. Molly kuitenkin sätti Ronia niin kovaäänisesti, ettei siitä ollut toivoakaan. Sitten Neville nyökkäsi, ja Dumbledore käveli takaisin muiden luokse ja alas portaisiin.
    Kukaan ei sanonut mitään, kaikki vain seurasivat Dumbledorea, lapset mukaan lukien. Lily puristi tiukasti Harryn kättä, ja pian James tuli Harryn toiselle puolelle ja tarttui kiinni hänen hartiastaan. Harrysta tuntui, että häntä moitittiin samalla, kun hänestä pidettiin huolta. Juuri sillä hetkellä se tuntui erittäin mukavalta, sillä Harrysta oli aavemaista seurata Dumbledorea tyhjässä hiljaisessa linnassa, jossa heidän askeleensa kaikuivat korviahuumaavasti, eikä kukaan ei puhunut. Ihan kuin he olisivat olleet menossa hautajaisiin.
    Eteisaulassa odotti Hagrid, joka yritti sanoa Dumbledorelle jotain, mutta Dumbledore nosti kätensä pystyyn, ja Hagrid hiljeni. Dumbledore leväytti eteisaulan ovet selälleen ja astui ulos näyttäen siltä kuin olisi menossa leppoisalle iltakävelylle eikä kaksintaisteluun maailman mahtavimman pimeyden velhon kanssa.
    Neville hidasti hieman vauhtiaan, ja Harry yritti päästä hänen lähelleen kysyäkseen, mitä Dumbledore oikein oli sanonut. Harryn vanhemmat kuitenkin pitivät hänestä liian tiukasti kiinni.
    Ulkona kuolonsyöjät olivat vetäytyneet hieman, jotta etuoven lähelle jäi tarpeeksi suuri tila kaksintaistelulle ja kaikille sen seuraajille. Kuolonsyöjät ja kiltalaiset levittäytyivät omille puolilleen niin, että heidän väliinsä jäi lähes huispauskentän kokoinen tyhjä tila. Kummallakin puolella ihmiset kerääntyivät hieman kaarevaan muotoon. Harry epäili, että vahva loitsu saattaisi juuri ja juuri ylettää puolelta toiselle, mutta tähtäämään siltä etäisyydeltä ei pystynyt.
    Voldemort odotti kuolonsyöjiensä keskellä. Hän siirteli taikasauvaansa kädestä toiseen. Vaikka hän ei näyttänyt kauhistuneelta, hänestä puuttui silti se levollisuus, jota Dumbledore huokui. Dumbledore asteli rauhallisesti askeltensa rytmiä muuttamatta ihmisten luomalle aukealle, ja Voldemort lähti häntä vastaan. Harry huomasi Voldemortin kaavun liehuvan edelleen, vaikka ilmassa ei ollut tuulenvirettäkään.
    Harry oli tullut vanhempineen ulos lähes ensimmäisinä, ja he ajautuivat Harryn mielestä epämiellyttävän lähelle kuolonsyöjiä, lähes kiltalaisten rivistön reunalle. Kun he asettuivat paikoilleen, Harry pääsi vihdoin sen verran irti vanhemmistaan, että saattoi kuiskata Nevillen korvaan niin hiljaa kuin mahdollista:
    ”Mitä Dumbledore oikein sanoi sinulle?”
    Neville veti henkeä. Hetken Harry pelkäsi, ettei hän kertoisikaan, mutta sitten hän sanoi: ”Että minä voin auttaa, jos uskallan. Että minulla on mahdollisuus pelastaa meidät kaikki sillä voimalla, joka minussa on.”
    Harryn suu loksahti auki. Hänen olisi varmaan pitänyt vastata Nevillelle jotain, mutta hän ei keksinyt mitään sellaista, minkä olisi voinut sanoa tarpeeksi hiljaa. Lähinnä hänen teki mieli huutaa keuhkojensa pohjasta kaikki maailman kysymykset. Nyt ei kuitenkaan ollut sen aika, joten hän pakottautui hengittämään, sulkemaan suunsa ja katsomaan, mitä tapahtui. Hänen oli kuitenkin pakko vielä vilkaista Nevilleä, joka oli yhä vain kalpea, mutta vaikutti muuten suorastaan pelottavan rauhalliselta ellei laskettu paria otsalla helmeilevää hikipisaraa.
    Aukean keskellä Dumbledore kumarsi syvään. Harrya hirvitti. Voldemort nytkäytti pienesti päätään. Harrya kadutti, ettei hän ollut mennyt piiloon muiden oppilaiden kanssa ja vienyt Nevilleä turvaan mukanaan. Olisi ehkä ollut parempi olla näkemättä tästä mitään.
    ”Ennen kuin aloitamme”, Dumbledore sanoi, ”haluaisin esitellä sinulle erään henkilön.”
    Voldemort tuhahti. ”Esittelyjen aika on ohi! Nyt on kyse vain sinusta ja minusta ja siitä, kuka on kaikkein suurin velho!”
    Dumbledore huokaisi. ”Voi, Tom. Sinun olisi jo aika ymmärtää, että milloinkaan kyse ei voi olla vain kahdesta ihmisestä.”
    ”Älä ole naurettava!”
    ”Minä haluan esitellä sinulle Neville Longbottomin”, Dumbledore sanoi. Neville näytti päättäväiseltä. Hän oli puristanut suunsa tiukaksi viivaksi. Dumbledore ojensi kätensä Nevilleä kohti, ja Neville astui esiin kiltalaisten rivistöstä. Harry huomasi, että hän vapisi vähäsen, mutta ei läheskään niin paljon kuin Harry itse olisi vapissut, jos hänet olisi käsketty Voldemortin eteen.
    ”Urhea poika”, Lily mutisi.
    Harry nyökkäsi, vaikka luultavasti äiti ei ollutkaan puhunut hänelle.
    Neville käveli Dumbledoren viereen ja jäi siihen seisomaan. Voldemort naurahti. ”Miksi sinä haluat minulle tuon surkimuksen näyttää?”
    ”Siksi”, Dumbledore sanoi yhä edelleen täysin rauhallisena, kuin olisi rupatellut teekupillisen äärellä, ”koska halusin sinun näkevän, mikä sinut tulee tuhoamaan.”
    Nyt Voldemort nauroi kunnolla. Hän heilautti päänsä taakse ja vain nauroi. Muutama kuolonsyöjä yhtyi nauruun. Dumbledorea se ei kuitenkaan hätkähdyttänyt, ja Harry oli ylpeä, kun Neville ei edes laskenut leukaansa alas. Itse asiassa Neville nosti sitä hieman ylemmäs ja katsoi suoraan kohti Voldemortia.
    ”Tuoko muka?” Voldemort kysyi ja nauroi vielä lisää. ”Ihan totta, Dumbledore! Edes sinä et voi tosissasi uskoa tuollaiseen, vaikka muuten uskotkin kaikennäköiseen soopaan!”
    ”Kyllä vain”, Dumbledore sanoi. ”Sinä olet itse kuullut sen ennustuksen. Se, jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy. Syntyy niille, jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi –
    ”Tuo on naurettavaa!” Voldemort huusi. ”Tuolla rääpälellä ei ole voimaa kukistaa minua! Eikä sinulla sitä paitsi ole mitään varmuutta siitä, että poika on juuri tuo Longbottom. Se voi olla myös joku toinen, ja minä voin todistaa milloin tahansa, että ennustus on väärässä. Voin tappaa heidät heti – ”
     Harry ei ehtinyt tajuta, mitä tapahtui. Hän ei ehtinyt tajuta edes, että jotain tapahtui. Siinä vaiheessa, kun hän ymmärsi, että Voldemort oli loitsinut häntä kohti, hän oli jo väkisin raahautunut kontallaan vain parin metrin päähän Voldemortista ja aivan kuolonsyöjien viereen. Harry kömpi pikaisesti ylös ja tajusi kauhukseen, että myös hänen vanhempansa olivat siinä, juuri nousemassa ylös.
    Voldemort naurahti ja näpäytti taikasauvaansa. Harry tunsi taian voiman saman tien: hän ei pystynyt liikkumaan, ei millimetriäkään. Hän yritti kääntää päätään nähdäkseen vanhempansa, mutta pää ei kääntynyt, ja Harry näki vain sivusilmällään äitinsä, joka tuijotti Voldemortia silmät vihaisina leiskuten. Äitikään ei selvästi pystynyt liikkumaan.
    Sitten Harry siirsi silmiään niin paljon kuin mahdollista, ja erotti juuri ja juuri Dumbledoren. Harry ei käsittänyt, miksi Dumbledore ei vapauttanut heitä, mutta sitten hän säikähti, kun näki Dumbledoren ilmeen. Se oli ensimmäistä kertaa jotain muuta kuin tyyni, mutta Harry ei osannut tulkita sitä sen enempää.
    ”No niin”, Voldemort sanoi. Hän puolestaan tuntui selvästi nauttivan tilanteesta. ”Katsopa tätä, arvon Dumbledore, joka viivytät meidän kaksintaisteluamme.”
    Voldemort kääntyi niin nopeasti, että Harry ei ollut uskoa sen olevan mahdollista. Harry näki Dumbledoren ottavan askelen eteenpäin, mutta edes Dumbledore ei ehtinyt pysäyttää sitä kirkkaanvihreänä loistavaa kirousta, joka matkasi suoraan kohti Harryn äidin rintaa. Jossain kuin toisessa maailmankaikkeudessa kuului kohahdus, kun ihmiset reagoivat näkemäänsä.
    Jotakin mustaa välähti Harryn silmien editse. Kesti kokonaisen sekunnin ennen kuin hän tajusi, että joku kuolonsyöjistä oli heittäytynyt kirouksen eteen. Harry tuijotti silmät suurina maassa makaavaa hyvin selvästi kuollutta ruumista, jonka kasvoja peitti maski. Sitten hän vilkaisi äitiään, joka näytti vahingoittumattomalta, mutta jonka silmät olivat aivan ammollaan ja kimaltelivat kyyneleistä.
    ”Ei voi olla”, Voldemort sanoi hiljaa. ”Kuka – ?” Hän näpäytti taikasauvaansa, ja maassa makaavan kuolonsyöjän naamari suli pois.
    Kyseessä oli Harrylle täysin vieras mies. Harry ehti rekisteröidä todella tummat hiukset ja koukkuisen nenän, kun kirousten ryöppy tuli suoraan heitä kohti – tai ei heitä kohti vaan Voldemortia, sillä ilmeisesti kiltalaiset olivat päättäneet, että tämä ei ollutkaan oikea kaksintaistelu.
    Voldemort ärjäisi ja heilutti taikasauvaansa, mutta vaikutti melkein siltä kuin nimenomaan hänen ärjäisynsä olisi saanut aikaan sen valtavan kuplamaisen kilven, joka torjui kaikki kiroukset valtavan ryminän saattelemana. Harry tunsi, kuinka joku tarttui häntä käsivarresta, ja huomasi pystyvänsä liikkumaan. Parin askeleen päästä hän tajusi, että hänen isänsä kiskoi sekä häntä että Lilyä vauhdilla kohti kiltalaisten joukkoa, ja Harry ryhtyi itsekin juoksemaan kunnolla.
    Harryn äiti nyyhkytti ja sopersi jotain, mutta meteli oli niin kova, että Harry ei saanut siitä selvää. Sitten Voldemort ärjäisi uudestaan, ja hänen valtava suojansa ilmestyi taas, mutta nyt se jatkoi laajenemistaan hänen ympärillään. Ihmiset laukoivat sitä kohti yksittäisiä kirouksia, mutta ne eivät tehneet jälkeäkään. Kuolonsyöjät seisoivat hiljaa kuin aaveet.
    ”Severus”, Lily sanoi, kerta toisensa jälkeen, ja tuijotti kuin kivettyneenä aukealla makaavaa ruumista. James puristi Lilyn kättä ja Harryn kättä, ja Harry tuijotti kauhuissaan alati kasvavaa läpinäkyvää kuplamaista kirouksenkestävää jotakin.
    Sitten Dumbledore alkoi toimia. Hän heilautti taikasauvaansa suuressa kaaressa, ja Voldemortin suojuksen ympärille alkoi ilmestyä köysiä, jotka puristivat sitä kasaan. Voldemort irvisti. Harry vilkaisi Nevilleä, joka seisoi Dumbledoren takana taikasauva ojossa mutta tietenkin täysin hyödyttömänä. Kukaan ei uskaltanut mennä kiskomaan häntä pois, jotta ei olisi häirinnyt Dumbledorea.
    Voldemort irvisti vielä pahemmin ja vetäytyi kyyryyn, kun Dumbledoren köydet puristivat kilven yhä pienemmäksi. Mutta sen jälkeen Voldemort nousi entistä voimallisemmin suoraksi, levitti kätensä ja lennätti samalla köydet vihreiksi kipinöiksi taivaalle.
    ”Nyt riittää!” Voldemort huusi. Dumbledore katsoi häntä rauhassa, sauvakäsi alakenossa. Se ei voinut olla oikein, ja Harryn teki mieli huutaa, että Dumbledoren täytyisi valmistautua, täytyisi olla valmiina iskemään –
    Mutta Voldemort oli sitäkin valmiimpi. Hän oli ilmeisesti lopullisesti kyllästynyt taisteluun, sillä Harry tunnisti hänen Dumbledorea kohti loitsimansa vihreän kirouksen vaivatta. Dumbledore ei ehtinyt edes nostaa sauvakättään, ja kiltalaisten joukosta kuului hajanaisia huutoja – Harry taisi itse olla yksi huutajista – mutta yksi huuto kajahti ylitse muiden:
    ”EI!”
    Se oli Neville, keskelle taistelua joutunut Neville, jonka Harry kauhukseen tajusi heittäytyneen eteenpäin. Kaikki tapahtui hidastettuna, ja Harry ehti toivoa, että kirous muuttaisi suuntaansa, että Neville muuttaisi suuntaansa, että Dumbledore tekisi jotakin, mutta mitään ei kuitenkaan voinut muuttaa: kirous lensi suoraan kohti Dumbledorea ja Neville suoraan Dumbledoren ja kirouksen väliin, ja kirous iskeytyi suoraan Nevillen kylkeen. Hetken Neville loisti kammottavaa vihreää valoa, kun hän rojahti vatsa edellä maahan ja jäi siihen.
Never regret something that once made you smile.

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Hei ei hui mitä ei aäafsdökfasdöää! ;___; Sanon vain että hurjaksi menee, onneksi Dumbbis selvisi mutta Neville! ;;___;; Laita se vika luku hyvin pian!!!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LilyLiljaPotter

  • ***
  • Viestejä: 28
Yäääääääääh 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Älä tapa Seviä, älä, älä.
Teit sen jo.
R.I.P
Pidä kädestäni kiinni, älä pelkää. Usko antaa siivet lentää 🕊️

Lasikeiju

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Dreaming
Aaaaaaaaaaaaaaa mitämitämitämitä? :o :'(
Okei, ensinnäkin tää on yks parhaimmista luvuista. Toisekseen ei saa tappaa Severusta! :'( ("...hups... Meni jo...") Kolmanneksi ei Nevillekään saa kuolla :'(
Rakastan noita puita aina vaan enemmän ja enemmän! <3 Ja kanuunakoiso! <33 Vika luku ois aivan ihanaa saaha! :-*
Luihuinen

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
SparklingAngel, paljon kiitoksia kommentista! :) Ei tämä luku kovin pian tullut - en edes tajunnut, että tässä kesti näin kauan, hupsis!

LilyLiljaPotter, kiiitos kommentista!

Lasikeiju, oiii ihanaa, että pidit luvusta! Merkitsee tosi paljon! Kiitos paljon kommentistasi :)

A/N: Se olisi sitten siinä, tämän ficin viimeinen luku. Kiitos jo tässä kaikille teille ihanille, jotka olette seurailleet tai lukeneet ficciä edes osan matkaa - teidän takianne jaksoin kirjoittaa tämän loppuun saakka! <3





Luku 35
Hän on poissa


Se ei voinut olla totta. Miksi Neville oli tehnyt niin? Harry tuijotti kauhusta mykkänä Nevillen ruumista, joka oli niin pieni siinä kaiken keskellä, eikä hän vain voinut käsittää.
    Taistelu kuitenkin jatkui. Dumbledore oli saanut toimintakykynsä takaisin. Ilmassa suhisi, kun taiat lentelivät edestakaisin, mutta Harry ei voinut keskittyä siihen. Hän halusi mennä huutamaan Dumbledorelle, miksi tämä ei ollut aiemmin osannut loitsia niin hyvin, miksi tämä oli antanut Nevillen ottaa puolestaan kirouksen tai ylipäätään antanut tämän tulla kaiken keskelle. Dumbledoren olisi pitänyt ymmärtää, että Neville olisi vaarassa, Dumbledoren olisi pitänyt suojella Nevilleä.
    Harryn naamalle valui vettä, ja hän katsoi ylös. Voldemort oli saanut aikaan valtavan tulipilarin, jonka ylitse Dumbledore oli taikonut valtavan hyökyaallon, ja nyt he olivat kaikki litimärkiä. Voldemortin kaapu ei enää leijunut itsekseen, ja se oli helmasta hieman repeytynyt. Dumbledoren parta oli nokeentunut, ja hänen silmälasinsa vinksottivat. Harryn silmissä vilisi, kun hän yritti seurata kaksintaistelua, mutta hän ei enää pysynyt sen perässä. Kaikki meni aivan sumeaksi, ja vasta räpytellessään Harry tajusi itkevänsä.
    Taistelusta kuului jatkuvasti ääniä: sihinää, napsahtelua, kolinaa, kellonsoittoa, korkeaa laulua, mutta lopulta kuului valtava hulmahdus, kun suoraan Voldemortin ja Dumbledoren väliin nousi valtava tulipylväs. Osa liekeistä hehkui luonnottoman kultaisina, osa vihersi. Yhtäkkiä jostain kuului linnun kirkaisu, ja Harry näki valtavan tulenvärisen linnun syöksyvän suoraan kohti tulipylvästä. Dumbledore tarttui linnun pyrstöön ja lensi sen mukana suoraan liekkeihin. Sitten kuului kumahdus, kuin jotakin onttoa olisi lyöty valtavalla voimalla, ja tuli suli maahan saaden ruohon hetkeksi hehkumaan kultaisena.
    Harry ei uskonut näkemäänsä. Dumbledore seisoi hänen edessään suoraselkäisenä, täysin kärventymättömänä, silmälasit suoristettuina, ja Dumbledoren vieressä ei ollut muuta kuin musta kasa. Harry tiiraili tarkemmin ja tajusi, että se oli pelkkä kaapu.
    ”Minne hän meni?” joku huusi. Harry ei edes tiennyt, kumman puolelta.
    ”Voldemort on kukistettu”, Dumbledore sanoi jylisevällä äänellä. ”Hän on poissa.”
    Aluksi ei tapahtunut mitään. Harry ei käsittänyt sitä. Koko hänen elämänsä ajan Voldemort oli ollut olemassa, koko hänen elämänsä ajan kaikki hänen ympärillään olivat omistaneet elämänsä Voldemortia vastaan taistelemiseen. Poissa? Voldemortko poissa?
    Kuolonsyöjät olivat ensimmäisiä, jotka tajusivat uutisen merkityksen. Mitä ikinä Harry olikin kuvitellut Voldemortin kukistumisesta seuraavan, ei ainakaan sitä. Kuolonsyöjät lähtivät aluksi yksi kerrallaan, sitten useamman hengen joukoissa, juoksemaan täyttä vauhtia kohti linnan portteja.
    ”Pysäyttäkää heidät!” Sirius huusi ja lähti takaa-ajoon. Iso osa kiltalaisia seurasi häntä, mutta Harryn äiti jäi visusti paikoilleen ja puristi edelleen Harryn kättä.
    Harry seurasi turtana, kun vielä muutamia kirouksia heiteltiin sinne tänne. Ne tuntuivat merkityksettömiltä. Harry näki Siriuksen, Remuksen, jopa isänsä, mutta hän ei osannut enää olla huolissaan. Moni kuolonsyöjä pääsi portin toiselle puolelle, ja kaikki sinne asti päässeet kääntyivät kannoillaan ja kaikkoontuivat. Harry mietti, olisiko hänen pitänyt välittää siitä.
    ”Severus”, Lily kuiskasi ja vapisi.
    Harry kääntyi katsomaan samaan suuntaan kuin hänen äitinsä, mutta häntä ei kiinnostanut tuo tuntemattoman kuolonsyöjän ruumis. Hän katsoi Nevilleä, vaikka ei halunnutkaan katsoa. Dumbledore oli kumartunut Nevillen puoleen ja näytti silittävän sormenpäällään tämän salama-arpea, jonka Neville aina niin epätoivoisesti oli yrittänyt peittää. Dumbledore nosti Nevillen päätä hieman ylemmäs ja näytti tarjoavan tälle vettä – vettä?
    Harry katsoi tarkemmin. Värähtivätkö Nevillen silmät? Suu? Harry irrotti väkisin otteensa äitinsä kädestä ja juoksi Nevillen luokse.
    Ja kyllä. Neville oli elossa. Hän joi Dumbledoren tarjoamaa vettä ja yskäisi kerran, mutta hän vaikutti vahingoittumattomalta. Harryn teki mieli nauraa, mutta hänen kehonsa suostui vain itkemään. Pian Ron ja Hermionekin olivat siinä heidän vieressään, ja yhdessä he halasivat Nevilleä uskomatta todeksi, että tämä saattoi vielä hengittää.

**

Viikkoa myöhemmin Harry, Neville, Ron ja Hermione kävelivät yhdessä Tylypahkan tiluksilla. Keväinen aurinko lämmitti jo mukavasti, ja he olivat jättäneet viittansakin sisälle. Puut oli raivattu pois linnan vierustalta, ja osa oli ollut niin hyvässä kunnossa, että oli päässyt palaamaan paikoilleen kiellettyyn metsään. Metsä näytti kuitenkin karulta, aivan kuin jokin julma hurrikaani olisi iskenyt siihen ja tehnyt tuhojaan sen reunassa.
    Tylypahkan linna ei ollut kärsinyt juurikaan vahinkoa, ja siellä missä oli, linna oli ilmeisesti itse korjannut itsensä. Pihalla oli suurempia jälkiä taistelusta, mutta nekin alkoivat jo peittyä ruoholla. Harry epäili, että ruohon nopeasta kasvusta oli kiittäminen musta pullo kädessä tiluksilla kävellyttä professori Versoa. Samalla, kun taistelun jäljet hävisivät näkyvistä, ne tuntuivat haihtuvan ihmisten mielistäkin, vaikka ihmiset toimivatkin ruohoa hitaammin. He saattoivat kuitenkin jo kävellä tiluksilla ja puhua aivan arkisista asioista.
    ”Missä sinä vietät kesälomasi, Neville?” Hermione kysyi.
    ”Ai, varmasti mummin luona, ihan tavallisesti”, Neville vastasi.
    ”Tuota… pidätkö sinä sinun mummistasi?” Hermione kysyi varovaisesti.
    Neville kohautti olkapäitään. ”Se on vähän vaikea sanoa. Mutta hän tuntui olevan tosi tyytyväinen, kun kerroin, mitä täällä tapahtui.”
    Harrya puistatti. Hän ei voinut kuvitella, että hänen vanhempansa olisivat voineet olla tyytyväisiä, jos Harry joskus olisi toiminut niin. Hyvinhän kaikki lopulta oli päättynyt, mutta se ei muuttanut sitä tosiasiaa, että Neville oli hypännyt tappokirouksen eteen.
    Taistelun jälkeen, kun kaikki olivat kokoontuneet suureen saliin hoitamaan haavoittuneita mutta samalla juhlimaan, Dumbledore oli kertonut heille kaikille hirnyrkeistä. Jo kauan sitten Dumbledore oli epäillyt Voldemortin luoneen hirnyrkkejä, ja hän oli ollut melko varma, että yksi niistä olisi Nevillen sisällä – mutta Voldemort itse ei ollut tajunnut luoneensa sitä kyseistä hirnyrkkiä. Niinpä, kun Neville oli hypännyt vapaaehtoisesti kuolemaan, Nevillen sijaan hänen sisällään olikin kuollut pelkkä hirnyrkki, Voldemortin sielunpalanen. Harryn mielestä Neville oli suhtautunut todella hyvin ajatukseen siitä, että hänen sisällään oli ollut osa Voldemortia – hän oli vain nyrpistänyt nenäänsä ja päästänyt inhoavan äänen – mutta ehkä siinä vaiheessa Neville oli jo tottunut kaikkeen.
    ”Jos kaipaat vaihtelua, meillä saa tulla käymään kesällä”, Ron sanoi. ”Ja te muutkin olette tervetulleita!”
    ”Kiitos kutsusta!” Hermione sanoi ja hymyili säteilevästi.
    ”Joo, taatusti tulen käymään!” Harry innostui. ”Voidaan pelata huispausta, jos sinun veljesikin ovat kotona!”
    ”Charlie aikoo lähteä ulkomaille, mutta Bill sanoi jäävänsä ainakin hetkeksi. Hän haluaa pitää äidistä huolta ja sellaista.”
    Harry nyökkäsi. Rouva Weasley näyttikin siltä, että kaipasi jotakuta pitämään itsestään huolta. ”Te olette kaikki tervetulleita myös meille ihan milloin vain”, Harry sanoi.
    ”Hei, Harry, saiko isäsi muuten työnsä takaisin?” Neville kysyi. Pari päivää aiemmin Jamesilla oli ollut jonkinlainen kuulustelu, jossa oli päätetty, otettaisiinko hänet takaisin auroriksi vai ei.
    ”Joo”, Harry nauroi. ”Eivät ne enää voineet kieltäytyä, kun isä kertoi, että juuri hän oli henkilökohtaisesti tuonut viisitoista kuolonsyöjää Azkabaniin.”
    ”Entä se mies?” Hermione kysyi. ”Kysyitkö sinä hänestä äidiltäsi?”
    Harry ei vastannut heti. Hän tiesi tietenkin, kenestä Hermione puhui: siitä kuolonsyöjästä, joka oli heittäytynyt Lilyn eteen. Harry oli yrittänyt kysyä miehestä heti, kun Voldemort oli kukistettu, mutta Lily oli mutissut vain ”Severus”, painanut huulensa yhteen tiukaksi viivaksi ja pudistanut sitten päätään. Myöskään James ei ollut suostunut kertomaan mitään, mutta kun Harry oli kysynyt muiltakin, Peter oli lopulta vastannut hänelle. ”Ai, Kalkaros, Lily tunsi hänet koulusta”, Peter oli kertonut, mutta ei mitään sen enempää. Nimi oli kuulostanut Harrystä tutulta, ja hän oli miettinyt päänsä puhki, mitä hänelle olikaan kerrottu Kalkaroksesta, mutta hän ei muistanut. Harry oli yrittänyt kysellä uudemman kerran, mutta hänen vanhempansa olivat haluttomia puhumaan: Lily alkoi aina itkeä, ja James vaikutti hyvin vaivaantuneelta.
    Yllättäen Neville sanoi: ”Minä tiedän, kuka se mies oli.”
    Kaikki pysähtyivät ja tuijottivat Nevilleä ihmeissään. Neville kohautti olkapäitään.
    ”Dumbledore pyysi minut puheilleen yhtenä päivänä. Hän halusi kertoa enemmän hirnyrkeistä. Hän sanoi, että selittäisi minulle vielä tarkemmin tulevaisuudessa, mutta kertoi hän jo nyt muutamia juttuja… Joka tapauksessa hän halusi minun ymmärtävän, että Voldemort ei ollut kokonaan poissa – että ennustus on vielä voimassa. Ja ennustuksesta meillä tuli puheeksi uudestaan se salakuuntelija, se joka oli kertonut tietonsa eteenpäin Voldemortille…”
    ”Kalkaros”, Hermione henkäisi.
    Harryn teki mieli mennä hakkaamaan päätään läheiseen tammeen. Hänen olisi pitänyt kysyä ystäviltään nimeä eikä pohtia sitä itse. Totta kai Hermione oli muistanut nimen. Miksi hän ei tullut sitä ajatelleeksi?
    Neville nyökkäsi ja jatkoi: ”Severus Kalkaros. Dumbledore kertoi, että hän oli ollut sinun äitisi ystävä, Harry.”
    ”Ei ikinä!” Harry huudahti. Hänen äitinsäkö kuolonsyöjän ystävä? Mutta toisaalta, mitä muutakaan vaihtoehtoa oli, kun otti huomioon Lilyn reaktion…
    ”Niin Dumbledore sanoi. Ja lisäksi Dumbledore sanoi, että se mies, Severus Kalkaros, oli rakastanut äitiäsi. Sen takia Voldemort valitsi minut eikä sinua, Harry. Dumbledorekin tunsi Kalkaroksen, he olivat ilmeisesti myös olleet joskus ainakin lähes ystäviä. Mutta Severus Kalkaros oli siirtynyt Voldemortin puolelle, ja palkaksi siitä, että hän kertoi ennustuksen, hän pyysi vain, että Voldemort jättää Lily Potterin rauhaan. Ja Voldemort suostui, koska hänellä oli toinenkin vaihtoehto: minä.”



LOPPU

Never regret something that once made you smile.

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Oi, jotenki ihana loppu kun Voldemort kukistu mut Neville jäi silti henkiin! Tää fic oli tosi mahtava, kiitos tästä lukukokemuksesta. Uusia projekteja odotellessa :D <3
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Ohoh, olen ehkä saamattomin kommentoija ikinä, mutta jos nyt vaikka vääntäisin sitten taas jännän metrikommentin tänne. :D Olen siis vilkuillut tätä kyllä parikin kertaa, mutta aina on ollut sellainen väli, ettei ole muka ollut aikaa lukea tätä ja kommentoida, tai jotain...

Tämä luvun 25 riita Lilyn ja Siriuksen välillä on kyllä tosi hyvin kirjoitettu! Mutta, pakko sanoa, että naurahdin hieman sille, miten se päättyi, kun kuulosti ihan siltä, kuin Remus olisi se porukan aikuinen ja Lily ja Sirius olisivat molemmat teinejä, jotka saavat vanhemmiltaan sapiskaa riitelystä. xD Onnistuin myös spoilaamaan itseäni tästä Arthurin kuolemasta, mutta silti se oli tosi surullinen kohtaus. En voi kuvitellakaan, miltä Lilysta on mahtanut tuntua, kun ensin kaikki on menossa parempaan suuntaan ja sitten yhtäkkiä kaikki meneekin ihan suohon. >: Olet myös onnistunut kuvaamaan todella hyvin Weasleyn perheen surun, koska jotain tuontapaista se on oikeastikin, kun menettää jonkun läheisen ihmisen.

Nyt jäi kyllä vaivaamaan, kuka sen korttikäärmeen oli kironnut, koska voi olla, että se oli alun perin tarkoitettu Nevillelle. Ehkä. Tai sitten ei. Mutta tämä teoria tarkoittaisi, että joku kuolonsyöjistä tai kuolonsyöjien komennuttama olisi Tylypahkassa, joten nyt kutkuttaa tietää, että kuka, mitä, missä, milloin? :D Oli muuten tosi mukavaa vaihtelua, että se oli kerrankin Neville, joka osasi auttaa ensimmäisenä!! (((:

Hahah, ihana Harry, kun katsoo oikein kellosta, että kuinka pitkään äiti oikein saarnaakaan hänelle! :D <3 26. luvusta löytyi myös tällainen:
Lainaus
Olemme opettajakunnassa tehneet joitakin muutoksia turvajärjestelyihin; ne eivät näy teidän arkipäissänne, mutta voin vakuuttaa, että ne tekevät Tylypahkasta entistä turvallisemman paikan.
Dundunduu, jotenkin arvelinkin, että loogisin vaihtoehto kuolonsyöjäksi Tylypahkassa tässä kohtaa olisi professori Kirvalas, mutta en oikeastaan missään vaiheessa erityisemmin pohtinut tätä teoriaa. En tiedä, ehkä mä jotenkin alitajuisesti odotin koko ajan Kalkarosta tänne, että hän olisi se kuolonsyöjä, että en sitten miettinyt sen enempää Kirvalasta? Tämä ei kuitenkaan tullut ihan täysin yllätyksenäkään tämä käänne. (:

Hmm, nyt alkaa taas pohdituttaa, koska mikseivät tontut (tai no, tonttu) suostuneet vastaamaan kaksosten kysymykseen? Johtuuko se siitä, että Kirvalas on Tylypahkan opettaja ja siten tontut laskevat hänet ehkä tavallaan työnantajakseen? Vai eikö se myrkyttäjä olekaan Kirvalas? Vai vai vai??? Mitä? Olen pihalla. :'D Fredillä ja Georgella oli kyllä loistava keino saada koko tupa hiljaiseksi! :D

Voi ei, mun käy niin kovin sääli Nevilleä! >: Harry sentään kuuli ennustuksesta vasta 15-vuotiaana, mutta Neville sai näköjään saman info-paketin jo neljä vuotta aiemmin. Toki, ihan ymmärrettävää sinälleen, että tässä kaikki tapahtumat tulee jotenkin nopeutetussa tahdissa. Mutta silti, ihan kammottavaa kuulla tuollaista noin nuorena! >: Ja Hermione on ylettömän söpö, en enää tiedä, pitäisikö tässä parittaa Harry/Hermionea vai Neville/Hermionea. xD

Holy! Fucking! Shit!!!!!!!!!!!! O_O SIRIUS?! SE KOMENNUTETTU?!?!?! Nope, en suostu tähän, en hyväksy tätä! Sen pitää olla se Kirvalas, eikä Sirius, tämä on vain joku nopeasti ohimenevä sivujuonne, jolla sä yrität hämätä lukijoita!

Ainakin Harry nyt sai välitettyä tuon pelkonsa Jamesille, että ehkä se nyt sitten tulee selvitettyäkin pohjia myöten, vaikka nyt Kirvalas saatiinkin kiinni. Onhan se kuitenkin mahdollista, että niitä kuolonsyöjiä/komennutettuja on useampikin Tylypahkassa. Ei sitä voi ikinä tietää, kuinka monta niitä sinne on ujuttautunut.

No nyt alkaakin sitten tapahtua oikein ryminällä! Eihän tässä ehdi edes kommenttia rustata, kun pitää juosta lukemaan seuraavaa osaa. :D

Huh, kylläpäs tämä lopetus tosiaan tuli vauhdilla! Koko ajan tapahtui niin nopeassa tahdissa, että hyvä kun ehti hengittää välissä. Mikä ei siis ole mitenkään huono juttu tässä kohtaa, se vaan tarkoitti sitä, että piti tuo lopetus lukea aikamoisella tykityksellä, ettei ehtinyt raapustaa tännekään mitään. :D Sinälleen ehkä pienenä kritiikkinä pakko sanoa, että Severus ilmestyi ja katosi tarinasta tosi nopeasti pienenä alaviitteenä, vaikka hän olikin osa aika kriittistä sivujuonnetta. Se johtuu kuitenkin juuri hänestä, että tämän tarinan sankari olikin Neville eikä Harry, mutta silti hän vain piipahti vierailulla parissa sivulauseessa...

Kokonaisuutena tämä tarina oli kyllä oikeasti tosi kiva! Erityisesti, kun tässä pysyi samanlainen melko lapsenomainen sävy alusta loppuun saakka, vaikka tämän julkaisussa ainakin kesti vähän pidempään. :D Viittaan siis siihen, että aloitit tämän jo 2010 ja lopetit vasta nyt, mutta mistäs minä tiedän, vaikka tarina olisikin ollut jo kirjoitettuna valmiiksi aiemmin, että vain julkaisit viimeisimmät luvun myöhemmin. (: On kuitenkin mun mielestä aikamoinen saavutus, jos kirjoitit nämä uudet luvut nyt, että sait niihin vielä samanlaisen sävyn kuin ekoissa osissa, koska mulla ainakin tuppaa muuttumaan se tyyli liikaa, jos pidän kauheasti taukoja välissä. :'D

Kiitoksia siis tästä lukukokemuksesta, ja pahoittelut erittäin satunnaisesta kommentoinnista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
LillaMyy, hurjan paljon kiitoksia ihanasta kommentista, ja ihan mahtavaa tietää, että luit tämän! :) Ajattelin tuossa Lilyn ja Siriuksen riidassa vähän samalla tavalla, mutta sitten totesin, että Remus oli ainoa tarpeeksi puolueeton, joten että se olisi loogista ;D Ihana kuulla, että kuolema oli uskottavasti kuvattu! Ei vitsi että repesin tuolle kirjoitusvirheelle XDDD Kirvalas oli kyllä sen verran ilmiselvä vaihtoehto, etten yhtään ihmettele, ettei tullut suurempana yllätyksenä! Saatoit tajutakin, mikseivät tontut halunneet paljastaa mitään, mutta se johtui siis siitä, että Sirius oli käynyt kouluaikoina niin usein niiden luona, että ne kokivat Siriuksen hyväksi ystäväkseen. Neville muuten kuuli ennustuksesta näin aikaisin paitsi tietenkin juonen kannalta niin myös siksi, että Dumbledore puhuu kirjoissa siitä, kuinka hänen olisi oikeastaan pitänyt kertoa Harrylle kaikki jo 11-vuotiaana, mutta hän oli silloin jo niin kiintynyt tähän, että halusi säästellä tätä. Severus kieltämättä oli tärkeässä roolissa mutta vain sivumainintana! Joskus ficin puolivälissä tarkoituksena oli ottaa hänet suuremmin mukaan, mutta sitten kirjoittaessa en enää keksinytkään, miten ihmeessä sen tekisin. Ehkä ajattelin sitten, että lukijat kuitenkin tuntevat hahmon niin hyvin, ettei se ole niin tarpeen, vaikka juonellisesti vähän kummallinen ratkaisu.

Ficin kirjoitin valmiiksi 2016 kesällä, mutta olen tässä pohtinut kovasti, että milloinkohan tämä on oikeasti aloitettu. Ihan alun luvut eivät nimittäin kuulosta ihan sellaiselta tekstiltä, jota kirjoitin 2010, ja muistelen säilöneeni paria ekaa lukua koneella ikuisuuden. Uskallan siis veikata, että kokonaisuudessaan tämän kirjoittamiseen meni helposti yli 7 vuotta :D Joten aivan ihanaa kuulla, että sävy säilyi! Pelkäsin ihan hirveästi muuttavani sen kokonaan, kun silloin 2016 kesällä aloin jatkaa tätä. Ja erityiskiitos vielä sinulle kommenteistasi, se yksi pitkä kommenttisi silloin ajoi minut kirjoittamaan tämän loppuun! :)
Never regret something that once made you smile.

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
No nyt on ihan pakko sanoa vielä jotain, vaikka normaalisti en alakaan jutella ficcien kommenteissa, mutta hei IHAN MAHTAVAA, että se mun randomilla heitetty kommentti silloin joskus innosti sua jatkamaan tämän loppuun! En oikeasti edes muista, mikä sai mut silloin avaamaan tämän alun perin, mutta oikeasti ihan älyttömän siistiä, että se antoi potkua kirjoittamaan tämän loppuun!! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

MyMameIs

  • ***
  • Viestejä: 22
Ohoh, eihän tässä ficin viimesen ja ekan luvun välillä oo ku 7 vuotta aikaeroa ;D Mutta oikeesti, tosi hyvä ja koukuttava ficci, oon oikeesti ihan sanaton! :D Tykkäsin, ku hahmot oli suurimmalta osalta samanlaisia ku alkuperäsissä kirjoissa. Tietenkin bongailin kirjoitusvirheitä sieltä sun täältä, mutta se ei juuri häirinny lukemista :) Sun tyyli kirjottaa on tosi Rowlingmainen, tykkään! Ekojen lukujen pikku-Harry sai useaan kertaan aaww-kohtauksen <33 Mutta, rakentava palaute taisi jälleen karata jonnekin, mutta en nyt jaksais kutsua sitä takaskaan. Kiitos tästä kokemuksesta, oli ihana ficci! <3
"Pöh ja pah, sanon minä."

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
LillaMyy, ficcien kommenteissa juttelu on ihan aliarvostettua ;D Mutta siis olin niin fiiliksissä löytäessäni sen kommentin ettet uskokaan! Joten kiitos vielä, ja tosi kivaa että se oli sustakin mahtavaa! :D

MyMameIs, hahaa, niin vain ne pitkään jämähtäneinä olleet projektitkin on mahdollista saada tehtyä loppuun ;D Aivan ihanaa, että pidit tästä, ja oon tosi iloinen, että tämä oli koukuttava! Ihanaa myös kuulla, että tykkäsit kirjoitustyylistä. Kiitos sinulle tosi paljon, että luit ja kommentoit! :)
Never regret something that once made you smile.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Aloittelin lukemaan tätä jo pari viikonloppua sitten ja nyt kolmannella lukemisella ja istumisella sain luku-urakkani päätökseen.
Tykkäsin kovasti. Tällaista tekstiä on kiva lukea. Olit pureutunut kivasti Harryn hahmoon ja hänen ympärillä olevien aikuisten hahmoon. Voin kuvitella Harryn , että juuri tuollainen Harry olisi, jos asiat olisivat edenneet näin. Velhoperheessä kasvanut, vähän nenäkäs välillä ja ihan helkkarin utelias tunkemaan nenäänsä aina sinne missä tapahtuu.

Tämä asetelma tässä, että sota päättyykin näiden keskiössä olevien koululaisten ollessa 11-vuotiaita, on mukava. Onhan vielä koko joukko metsästettäviä kuolonsyöjiä, joten auroreilla riittää hommaa. Ja Lily Potter parantajana, oikein sopivaa. Koko Potterin perhe tapahtumien keskipisteessä. Nevillestä oli kiva lukea myös. Mietin, että hän olisi voinut kukistaa korttikäärmeen kärmeskieltä käyttämällä, mutta loistavaa, että hän sai olla sankari ja päihitti käärmeen sillä ainoalla osaamallaan loitsulla.

Kun juonessa oli tiiviisti mukana Sirius, Remus, Weasleyn kaksoset ja tietysti Harryn lähimmät tupatoverit, on tällaista tapahtumien ketjua mielenkiitoista seurata. Kovasti oli Tylypahkassa menoa ja meininkiä ja paljon vaaroja. Eipä kerinnyt lukija tylsistyä, kun aina tuli uutta pohdittavaa. Kiitoksia oikein paljon tästä lukukokemuksesta.

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Fairy tale, voi miten ihana kommentti, kiitos paljon! :) Oletpas lukenut tämän nopeasti, huh! Mahtava kuvaus Harrysta, ihan loistavaa, että olen onnistunut välittämään nuo luonteenpiirteet sinulle asti. Ja siis eikä, kärmeskieli, ei tullut mieleenikään! Ääks :D Tosi ihana kuulla, että lukija ei ehtinyt tylsistyä! Kiitos vielä!! :)
Never regret something that once made you smile.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Holy! Fucking! Shit!!!!!!!!!!!! O_O SIRIUS?! SE KOMENNUTETTU?!?!?! Nope, en suostu tähän, en hyväksy tätä! Sen pitää olla se Kirvalas, eikä Sirius, tämä on vain joku nopeasti ohimenevä sivujuonne, jolla sä yrität hämätä lukijoita!

Heh - tämä kommentti paistoi silmilleni, kun olin saanut luettua tämän fikin loppuun, ja ai että, fiilaan! Sirius on niin ihana lutunen koira, ettei haluis uskoa itsekään, että joku quiznakin kuolonsyöjä on mennyt komennuttaa sen!

Mutta ai että, nyt on tämä fikki päätynyt loppuun! Tuntuu kyllä ehkä vähän siltä, että tuli vähän nopeasti käsiteltyä hirnyrkit (vaikka onkin alkup Potterit lukenutkin). Ja jos alkup Pottereissa Dumbledorella tuntui haalivan paljonkin tietoa Voldemortista kaikkien niiden kuuden vuoden aikana. Mutta toisaalta, tässä fikissä Voldemort on ollut koko ajan elossa, että ehkä on luonnollista, että Dumbledorella on jo kaikki tarvittavat tiedot itsellään.

Kalkaroksen kuolema oli hyvin kirjoitettu, vaikka ei kyllä osunut sydämeen. Lilyn reaktio teki siitä hyvin uskottavan ja liikuttavan. Ja säikähdin kyllä aika tavalla, kun Harry ja muut olivat sieltä kurkkimassa taistelua ja se kirous oli osua Harryyn!

On muuten aika uskomaton tuo Nevillen mummi, kun sanoo jotain tuollaista siitä, että Neville tapatti itsensä! Siis - joo, aina voi sanoa "hoidapas osuutesi ja teepäs jotain suurta kerrankin", mutta aika paksua mun mielestä, että mummi ei ole hiukkaakaan huolissaan. Toisin sanoen olet hyvin kirjoittanut Nevillen mummin.

Ja sä et arvaakaan, kuinka iloinen olen, että et alkanut tappaa ketään muuta - ETENKÄÄN Siriusta! : 3

Oon muuten tosi ylpeä Versosta! Voldemort oli myös tosi hyvin kirjoitettu, kuten myös Dumbledore! No, kaikki hahmot, mutta nuo kaksi ovat haastavia hahmoja, jos multa kysytään!


Kiitos tosi paljon tästä fikistä! Oli viihdyttävää tekstiä ja tähän HP-fikkiin upposin kyllä hyvin!
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Arion, oiiiii kiitos paljon kommentistasi! :) Onpa kiva, että tykkäsit siitä, kun en tappanut enempää tyyppejä. Olen oikeasti sellainen tappajatyyppi (eikunsiis), mutta tämä oli sellainen vähän kepeämmän asenteen ficci, joten päädyin tällaiseen kiltimpään loppuratkaisuun :D Ja ihan huippua, että Dumbledore ja Voldemot olivat mielestäsi onnistuneita! Jee! Aivan mahtavaa, että olet lukenut tämän koko ficin, joten kiitos miljoonasti siitä sekä siitä, että myös kommentoit! :)
Never regret something that once made you smile.

Lasikeiju

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Dreaming
Huhhuh, luin tän vikan luvun ajatuksella "mitä ihmettä tapahtuu mitämitämitä" :D Edelleen harmittelen Severuksen kuolemaa, mut Neville onneks sittenkin on elossa.

Taisin joskus jossakin kommentissani mainita, etten tyylii koskaan lue K11-ficcejä. Tää oli kyl ehottomasti lukemisen arvoinen, vaikka onkin K11 :D En enää muista, miten päädyin tätä lukemaan, mut oon kyl ilonen et niin kävi. Jokainen luku piti otteessaan, että jaksoi lukea loppuun asti.
Ei mulla ehkä muuta, oli upea ficci!
Luihuinen

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Lasikeiju, voi kiitos paljon! Ihanaa, että luvut ovat pitäneet otteessaan - se on aina suurin tavoite! Olen tosi onnellinen, että olet jaksanut lukea tämän ficin ja vielä pitänyt siitä. Suurkiitokset siis!
Never regret something that once made you smile.