Kirjoittaja Aihe: Miksei se vain katoa?, S, H/D  (Luettu 5441 kertaa)

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Miksei se vain katoa?, S, H/D
« : 23.05.2010 18:49:28 »
Title: Miksei se vain katoa?
(entinen: Why doesn't it disappear?)
Author: Claire
Rating: S
Pairing: oikeastaan voisi kuvitella vaikka miksi, mutta mä tulkitsen tämän H/D:na.
Warnings: yksi pikkuinen kirosana siellä saattaa olla, koittakaa kestää.
Genre: raapale (angst, slash)
Summary: Kaikkea sitä, mitä en tarvitse.

A/N: Mä oon huono kirjoittamaan raapaleita, mutta päätin nyt sitten kokeilla ekaa kertaa, ja siksi teksti saattaa ollakin vähän tökstöks. Ilmottakaa toki kirjoitusvirheistä. Ja ihan mikä tahansa kommentti on tervetullutta ja todella toivottua :)

A/N2: Haha, no niin, kaksi vuotta siitä kun kirjoitin tämän ficin, onpas aika mennyt nopsasti. Sanon sen verran, että tässä raapaleessa sukelletaan Dracon pään sisään eli hänen näkökulmastaan siis teksti. Ja muokkailin tämän ficin nimen uusiksi, sillä mun mielestäni ei oikein sopinut se, että oli englanninkielinen otsikko, mutta fic itsessään suomea. Ei mulla sitten muuta, nauttikaa!

~


Miksei se vain katoa?


Se ei katoa. Se saattaa venyä valtavaksi tai kutistua pikkiriikkiseksi, mutta se ei katoa.

Koska se on osa ihmissydäntä, koska se kuuluu tähän helvetinmoiseen ihmisluontoon! Vaikka kuinka tahtoisin päästä siitä eroon; ei se katoa! Ei se muutu miksikään, ei siltä voi paeta eikä sitä voi kadottaa. Paitsi silloin, kun sitä eniten saattaa tarvita.

Kuinka ironista on rakkaus.

Kaikkea sitä, mitä en tarvitse. Kaikkea sitä, mikä tekee tästä elämästä vain monimutkaista ja vaikeaa. Se muuttaa ihmiset mustasukkaisiksi ja kieroutuneiksi. Pettureiksi.

Sitähän on "rakkaus".

Ja jos rakkaus sinua kohtaan kuuluu ihmissydämeen, niin sitten en tahdo olla ihminen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2013 19:33:20 kirjoittanut Claire »
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Lotazi

  • Dramioneholisti
  • ***
  • Viestejä: 392
  • ∂σ уσυ вєℓιєνє ιи мαgι¢ ♥
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #1 : 23.05.2010 23:11:18 »
Todella kaunis ja hienosti kirjoitettu, tykkäsin.
Kirjoitusvirheitä en löytänyt ja rakentavaakaan en oikein osaa antaa.
Kiitos kuitenkin tästä lukukokemuksesta. ^^

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #2 : 24.05.2010 16:50:30 »
Kiitos kommentistasi, Lotazi! Ihanaa, että pidit tästä, kiitos.  :-*
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #3 : 25.05.2010 22:26:37 »
Hui, kiitoksia kovasti, Kiiruna! Mäkin olen vallan hulluna huutomerkkeihin; ne antavat niin paljon painokkuutta lauseisiin ilman caps lockia. Hyvä, että entteröintikin oli onnistunutta.

Olen myös itsekin aika tyytyväinen lopetukseen, että vaikka muu osa tästä oli hieman hajanaista, niin omasta mielestäni sain sen kokoon viimeisellä toteamuksella. Ehkä, joten kuten. No joka tapauksessa, itsekin pidin siitä.

Niin, mähän tosiaan aloin kirjoittamaan tätä pohjana H/D, mutta kun sitten ajattelin, niin oikeastaan tämän voisi ajatella miksi tahansa. Halusin silti pitää tämän Potterficcinä, varsinkin, kun tässä puhutaan ihmissydämestä; velhotkin ovat ihmisiä, vaikka hieman erilaisia kuin me ns. jästit. Siksi "Draco's POV" oli tavallaan 'pakollinen', mutta tottakai tämän voi ajatella ihan miten tahansa, eipä sillä minulle ole mitään väliä, kunhan tekstistä tykätään :P

Kiitos vielä kerran kommentistasi! :-*
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Sorry

  • ***
  • Viestejä: 106
  • loveable
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #4 : 06.06.2010 13:41:52 »
Oi. :'o

Mitä sä väität, ettet osaa kirjoittaa raapaleita?! Täähän on mahtava, paras pitkään aikaan lukemani raapale!

Tää oli ihana. Dracon näkökulmasta kerrottu tarina oli kiva, tässä oli sellaista tuskaa ja kipua mukana. Tosi haikeaa ja kaunista tekstiä.

Oikeesti. Sä oot tosi hyvä. : )

Viimeinen lause kruunasi koko surullisen ficin. Tää oli ihan älyttömän kaunis. <3

Anteeks tällainen vajaa kommentti, ei mitään rakentavaa tai mitään, mutta kun en yksinkertaisesti keksinyt yhtään mitään kritiikkiä tai rakentavaa!

Kiitos paljon !

~S


my breath is your breath

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #5 : 11.06.2010 17:25:51 »
Sorry; Aww, kiitti tosi paljon kommentistasi. ♥ Mä olin ihan sillei että "whattaaaa!?" kun luin että tää oli paras pitkään aikaan lukemas raapale. Ää, liikutuin! :') Kiitos sulle ihanainen! Ja joo, mä vaan tykkään kirjoittaa semmosta pikkusta angstia Dracon näkökulmasta, se on ihanaa. Mah. Thank you. ♥
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #6 : 18.07.2010 21:03:53 »
Yksinkertaisuudessaan kaunis ficci!

Dracon mietteet toteutettu mahtavasti! Juuri noin voisin minäkin kuvitella hänen ajattelevan rakkaudesta. Määrätietoinen, itseriittoinen Draco tuskin haluaa joutua riippuvaiseksi toisesta henkilöstä ja kitumaan tämän vuoksi.

Tämä ficci oli erilainen kuin aikaisemmat, jotka olen lukenut sinulta. Yleensä painotuksesi ovat tuntuneet olevan vertauskuvat, mutta olen iloinen huomatessani, että tällainen yksinkertainen pohdintakin luonnistuu!

H/D ficceihin vaadin yleensä runsaat taustatiedot, miksi pojat ovat päätyneet yhteen, jos ovat tai miksi toinen/molemmat ovat rakastuneet toisiinsa, sillä suhde on niin kovin epätodennäköinen. Tästä pidin kuitenkin ihan tällaisenaan, sillä pääpaino ei ollut parituksella vaan Dracon tunteilla, jotka muuten olivat uskomattoman sydäntäsärkevästi kuvatut!

Kiitos lukukokemuksesta, tämä oli mahtava!
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #7 : 19.07.2010 13:47:02 »
Belsissa; Et uskokaan, kuinka ilahdutit kommentillasi, olen otettu, että pidit tästä niin paljon.

Niin, etsin yhä omaa kirjoitustyyliäni. Välillä haluan minut muistettavan omaperäisistä sanojen käytöstä ja vähän erikoisesta kirjoitustyylistä; välillä haluankin olevani vain se koruton kirjoittaja, joka kirjoittaa kaiken kuin se on eikä kaunistele tekstiä laisinkaan. No, ehkä vielä joskus löydän oman polkuni. :)

cassable; Kiitos kommentista! Minäkin tykkään ehkä enemmän H/D:ssa Dracon näkökulmasta, hän on kuitenkin ehkä vielä "salaperäisempi" kuin Harry, sillä Harryn näkökulmastahan Rowling on tehnyt kaikki seitsemän kirjaa, joten häneen on ehtinyt mainiosti tottua. Kiva, että pidit tästä, ja kirjoittelen toki lisää H/D:ta, kun vain suinkin tulisi tuo inspiraatio.
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #8 : 19.07.2010 16:10:41 »
oon surkea kommentoimaan raapaleisiin, mutta pitääpä yrittä, kun tuli kerran luettuakin.

tuo pohdiskelu on kivaa, kun siinä tulee hyvin esille että Draco rakastaa Harrya muttei todellakaan tahtoisi.

eipä muuta, ilmoitin vain että luin.

Ja jos rakkaus sinua kohtaan kuuluu ihmissydämeen, niin sitten en tahdo olla ihminen.
ihana lopetus :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #9 : 22.07.2010 20:22:11 »
Resonanssi; Kiitos, kun ilmoitit lukeneesi, sen enempää en keneltäkään voi pyytää; kommenttisi todella ilahdutti minua. :)
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Álmos

  • ***
  • Viestejä: 73
  • Olen uusi Musta-Anturajalka
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #10 : 25.07.2010 00:34:02 »
Oi tää oli tosi riipaiseva ja kaunis! Kuvailit hyvällä ja yksinkertasella tavalla, ja sait pohdiskelemaan aihetta pidemmällekin. :) Niinkuin monet ovat sanoneetkin, toi loppu oli hieno ja kruunasi koko aiheen! Onnistuit hyvin raapaleessa, sait lyhyestä tosi kauniin. Kiitti lukukokemuksesta, joka oli täällä finissä mun ensimmäinen varmaan vuoteen! :D

- Àlmos

MISSYOU

  • DRAMIONE H8ER
  • ***
  • Viestejä: 15
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #11 : 27.07.2010 19:25:51 »
Mahtava. Sydäntäriipaiseva. Rakastin tapaa millä kuvailit, juuri sopivasti ja vielä ripaus lisää kaunista kuvailua, Bon appétit. Kaunis.
se o hankala juttu se rakkaus tiäksä.

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S
« Vastaus #12 : 30.07.2010 00:22:29 »
Álmos; En oikein osaa sanoa tähän mitään, olen otettu kehuistasi. Kiitän ja kumarran!

MISSYOU; Oi, kiitoksia kommentistasi! Ihanaa, että pidit tästä ja varsinkin kuvailusta, thank you, mah.
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Why doesn't it disappear?, S, H/D
« Vastaus #13 : 30.05.2013 15:02:44 »
Oh!
Luettuani sinulta sen yhden tekstin tässä kuukausi sitten päätin, että lukisin sinulta jonkun toisenkin tekstin. No, siitä asti tämä ficci on roikkunut tuolla kommentoitavien tekstien listallani, jota päätin sitten eilen ryhtyä lyhentämään.

Dracosta on aina mukavaa lukea tai no tässä tapauksessa ”mukava”. Eihän se ole koskaan kivaa lukea surullisia ficcejä, mutta ymmärsit varmaan pointin. Dracon ajatukset ja tuntemukset on kuvattu tässä hyvin, sillä ne ovat hyvin samaistuttavia.  Tuska, kipu ja katkeruus. On selvää, ettei rakkaus ole helppoa. Ja vaikka kuinka haluaisi, sitä ei saa katoamaan, kuten Dracokin ajatteli: ”Se saattaa venyä valtavaksi tai kutistua pikkiriikkiseksi, mutta se ei katoa”. Niin totta. Niin totta. : /

Tämä pikku fic on muutoin oikein ihana ja toimiva kokonaisuus, mutta yksi virke minusta hieman töksähtää.
Koska se on osa ihmissydäntä, koska se kuuluu tähän helvetinmoiseen ihmisluontoon!
Minusta tässä on liikaa selittelynmakua ilmassa: tuo koska-sanan toistaminen saman virkkeen sisällä… äh, no se ei vain minusta kuulosta kauhean hyvältä ja sujuvalta. Helpottaisi huomattavasti, jos vaikka heivaisit tuon ensimmäisen koska-sanan tuosta edestä pois – ei tämä muuten niin upea kohta sitä tarvitsisi! Huutomerkin tuoma painotus on muuten aika nam! Harvoin sitä tulee ajateltua, miten yhdellä merkillä voi saada aikaan tuollaisen pysähdyksen. :>

Loppuun haluan lainata vielä suosikkikohtani:
Ja jos rakkaus sinua kohtaan kuuluu ihmissydämeen, niin sitten en tahdo olla ihminen.
Draco, sinä olet niin viisas. Rakastan. ♥

Pidin tästä kovin. Kiitos paljon. : )
~ Herkku.

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Why doesn't it disappear?, S, H/D
« Vastaus #14 : 31.05.2013 18:04:15 »
Kaunis! En nyt pysty kännykällä lainaamaan, mutta erityisesti pidin viimeisestä lauseesta. Pidin tästä oikein kovasti, kirjoitat tosi hyvin. Kiitos:)

Ps. Itse olisin jättänyt tuon Dracos PoV tekstin pois, jotenkin ainakin minulle se olisi käynyt ilmi muutenkin kun parituksen kuitenkin tiesi etukäteen. Mutta ei tuo tuossa silti haittaa :)
« Viimeksi muokattu: 03.06.2013 22:35:00 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Claire

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 757
  • grafiikka © Ingrid
Vs: Why doesn't it disappear?, S, H/D
« Vastaus #15 : 03.06.2013 20:13:30 »
Huu, näinkin vanhaan ficciin tullut kommenttia, yllätitte mut kyllä nyt toden teolla! Mutta ihana yllätys tämä kiistämättä on ;)

Herkkuoone, oi, mahtavaa, että jaksoit vielä toiseenkin tekeleeseeni väsätä kommenttia, mä nimittäin itse olen melko laiskimus mitä tulee kommentoimiseen, että tuon voisi mun osaltani luokitella melkeinpä urotyöksi. Hirmu iso kiitos siis kommentistasi! Tuosta töksähtävästä virkkeestä sen verran että. Noh joo olet kyllä oikeassa, mutta oikeastaan tarkoitinkin sen nimenomaan sellaiseksi vähän "selitteleväksi", eli siitä pitäisi juuri tulla sellainen olo, että Draco selittelee tunteitaan ja bla bla. Tosin saattaahan se olla vähän epäsujuva :D Mutta en sitä raaski lähteä enää muuttelemaan. Lopussa lainaamasi virke on muuten myös mun suosikkikohtani tästä tekstistä, hihi.

Ripple, voi kiitoksia! Kiva kuulla, että pidit tästä. Joo, voisin tosiaan ottaa tuon Draco's PoV:in pois, se on itseasiassa alkanut häiritsemään muakin :D
I threw my hands in the air and said:
Show me something

He said: ”If you dare, come a little closer