Kirjoittaja Aihe: Liisa Ihmemaassa, 2010: Toive (Hatuntekijä/Liisa) | (S)  (Luettu 6377 kertaa)

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Author: nettuski
Pairing: Hatuntekijä/Liisa
Rating: S
Fandom: Liisa Ihmemaassa, 2010 (Alice In Wonderland)
Genre: romance/fluff
Disclaimer: En omista hahmoja tai elokuvaa, ne kuuluvat henkilöille nimiltä Lewis Carroll ja Tim Burton.
Summary: Työnsä valmistuttua hatuntekijä katseli sitä tyytyväisenä. Hänen mielessään myös kipinöi pieni toive. Ehkä seuraavalla kerralla Liisa olisi sopivan kokoinen, ja hatuntekijän huulet ylettäisivät Liisan omille.
A/N: Juu, elikkäs kun huomasin että jotkut olivat pyytäneet Liisa Ihmemaassa-ficcejä suomeksi, niin kirjoitin tämmösen raapaleen mittaisen. Taitaapa olla muuten eka ficci tällä sivustolla, ja suomeksi muutenkin. :)
------------------------------------

Liiankin valkoisen ihon omaava Tarrant Hightopp istui lempituolissaan, joka oli sijoitettu pitkän teepöydän päähän. Teepöytä koostui monista pienemmistä pöydistä, mutta hän piti siitä näin, se oli hänen mielestään hullumpi kyseisellä tavalla. Tunnetusti hän piti hulluista asioista.

Sanottiin että hän oli hullu kuin hatuntekijä. No, oikeastaan tuo pitikin paikkansa, sillä hänhän oli hatuntekijä, hullu sellainen, mutta hyvällä tavalla, kuten Liisa oli hänelle kertonut.

Tarrant nosti eteensä teekannun, jossa oli vieläkin tuon vaaleahiuksisen tytön mekon kappaleita. Se oli sininen kuin tytön tarkkaavaiset silmät. Hän nosti kappaleet käsiinsä, ja silitti yhden sileää pintaa sormellaan. Vaikka Liisa muuttikin kokoaan jatkuvasti vieraillessaan Ihmemaassa, kuten hän oli sitä kutsunut, hän osui jatkuvasti hatuntekijän silmiin. Ei sillä, että se olisi häntä haitannut, päinvastoin; Liisa vain kaunistui joka kerta vieraillessaan, ja oli nyt jo naisen tavoin sangen viehättävä. Hän tunsi hennon punan leviävän poskilleen; miksi hän edes ajatteli Liisaa! Sehän teki hänet vain yhä surullisemmaksi, koska tyttö ei enää edes ollut heidän maailmassaan, vaan tuolla ylhäällä, omiensa kanssa.

Hatuntekijä istui hetken aikaa mietteissään, ja lopulta ponkaisi nopeasti seisomaan tuolistaan. Sen hän tekisi, hän ajatteli. Hän tekisi Liisalle mekon, jota hän voisi pitää päällään kun hän seuraavan kerran vierailisi! Hän hymyili vielä hetken aikaa itsekseen, ennen kuin hän alkoi kävellä kohti tuulimyllyä, jossa hän asui. Hullua sekin, mutta hyvällä tavalla.

Lopultakin, työnsä valmistuttua hatuntekijä katseli sitä tyytyväisenä. Hän nousi tuolistaan, ja hänen mielessään kipinöi pieni toive. Ehkä seuraavalla kerralla Liisa olisi sopivan kokoinen, ja hatuntekijän huulet ylettäisivät Liisan omille.

--------
A/N: Kertokaa kommenteissa mitä tykkäsitte. :)
En muuten käyttänyt kauheasti hatuntekijän oikeaa nimeä (Tarrant Hightopp), koska se kuulostaa suomenkielisissä ficeissä vähän tönköltä. ^^
« Viimeksi muokattu: 12.11.2014 10:39:05 kirjoittanut Beyond »
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #1 : 19.05.2010 20:00:59 »
Ihana pieni raapale! ♥
Kävin itse jossain välissä katsomassa leffan ja rakastuin tuohon hulluun hatuntekijään ja Liisaan. (: Ja tietenkin oli aivan mahtavaa lukea vielä kyseisellä parituksella. (::
Teksti oli muutenkin hyvää jälkeä ja sitä oli ilo lukea. Ja tais olla minun ensimmäinen suomenkielinen ficci kyseisestä fandomista. (: Ja hyvä myös oli.
Mutta virheisiin en jaksanut kiinnittää huomiota, en usko kyllä niitä löytyvän myöskään. (;
Ja viimeinen lause oli aivan ihana (:: ♥ Olin täällä sillain; 'aaww' :D
Mutta kirjuuttele tällä parituksella tänne lisää tälläsiä. (:: Mie ainakin tuun lukeen joka ikisen. (;;
Kiitukset!! ♥

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #2 : 19.05.2010 20:11:02 »
Omnomnomnon~

Ihana, juuri tuollaista tekstiä odottelin, aivan ihana makupala~<33
Kirjoitat todella hvyin, hatuntekijä vaikutti todella symppikseltä. Kirjoita ihmeessä lisää~

<3:llä
~Myrsis~
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Narina

  • Utopisti
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Keittiösaksisyndrooma...
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #3 : 19.05.2010 20:20:27 »
Oi. Vähänkö oli pakko tulla kommentoimaan heti, kun huomasin, että joku on kirjoittanut Liisasta ihmemaassa... Olen itse kaavaillut kirjoittavani ficin samalla parituksella, ja on aina mielenkiintoista nähdä, mitä muut on saanut aikaan... ;)

Lainaus
Tunnetusti hän piti hulluista asioista.

Awwws... Pidin tosi paljon siitä, miten toit jatkuvasti esiin Hatuntekijän kahjouden ja hupsuuden, ja mainitsit sen usein ja erilaisissa yhteyksissä. Hulluus on ihan kiva asia (aika pelottava joidenkin tapauksissa, mutta silti), eikä varmasti ollenkaan pahinta, mitä ihmiselle voi tapahtua... Sitä paitsi mä olen vakaasti sitä mieltä, että jokaisessa ihmisessä on ainakin vähän hulluutta... ;) Minusta olisi oikeasti ollut hauskaa, jos olisin tuonut hatuntekijän hulluutta vielä kärkevämminkin esille. :)

Lainaus
Ehkä seuraavalla kerralla Liisa olisi sopivan kokoinen, ja hatuntekijän huulet ylettäisivät Liisan omille.


Tämä viimeinen lause vaan niin sulatti mun sydämen... <3<3 Olit vain saanut muotoiltua sanat "haluaisin suudella häntä" (mikä olisi tosi tönkösti sanottu) niin älyttömän supersuloisen fluffyn herkulliseen muotoon että awwws... ;D

Pidin todella paljon tuostakin, että Hatuntekijä alkoi tehdä tuota mekkoa Liisalle... Jotenkin tavallaan niin lapsenomaista ja viatonta...

Lainaus
No, oikeastaan tuo pitikin paikkansa.

Mua häiritsee tosi paljon, kun ihmiset käyttää ficeissä sanaa "tuo". Säkin käytit sitä aika paljon, ja se pisti silmään... ;) Tohon lainaamaanikin kohtaan sopisi aika paljon paremmin sana "se". ;)

Kiitos kuitenkin tästä. Oli kiva lukea. ;)

- Narina
"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #4 : 19.05.2010 21:13:03 »
Siis apua. ;D
Tullu jotain 3 kommenttia alle tunnissa, se on mulle uus ennätys (kai, en tiiä). XD

NiNNNi: Kiitos paljon! :)
Yritän huomenna kirjoitella lisää, koska olen luultavasti pois koulusta huomisen.
Itsekin rakastuin heti tuohon paritukseen kun tuli se ''ensikohtaaminen''.
Itse kun kertaalleen luin läpi niin en ainakaan typoja huomannut. Kiitokset sulle. *hali*

MyrsyliuutE_96: Kiitostah! :D
On kiva kuulla et kirjoitan hyvin, suomeksi. <3

Narina : Oi, sunki pitää kirjottaa näistä kahesta, pari tarvii lisää ficcejä, etenki suomeks. <33
Kiitokset kehuista, ja se ''tuo'' sana, olen kyllä itekki huomannu että käytän sitä, mutta johtunee murteesta. ^^ Käytän joskus jopa ihmisistä sanaa ''tuo'', vaikka ne seisoiski vieressä. XD

Kiitosta kaikille kommentoijille, piristätte päivääni. :)
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #5 : 20.05.2010 16:13:25 »
Ihana. Toivon tosi pian jatkoa ;)
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

Kupla

  • Perisokea
  • ***
  • Viestejä: 916
  • So tell me, what is there to fear?
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #6 : 20.05.2010 17:35:23 »
Oih, ihanan suloinen ficci, kiitos tästä. :D Hihittelin ääneen lukiessani tätä. En itse asiassa itse edes tajunnut sitä leffassa ollutta väärän kokoinen Liisa -juttua, ennen kuin tyttöystäväni ystävällisesti valaisi, että suutelua se Hatuntekijä kaipaili. Se tosin vähän mietitytti, että sanoit tämän olevan raapaleen mittainen, ja tässä on 240 sanaa. Raapaleessahan on aina sata (ja tuplaraapaleessa 200, triplaraapaleessa 300 jne.).

Olit oikein onnistuneesti toistanut 'hullu'-sanaa ficissä, se toi mukavaa jatkuvuutta. Ja Hatuntekijä. Ahih. Aivan ihanasti hänestä kirjoitit. Tosin mekon väkertäminen tapahtui aika äkillisesti ja ilman pohjustusta. Se ei kuitenkaan vähentänyt ficin vetovoimaa, teksti on minusta hyvä juuri noin. ;) Minua jäi vähän mietityttämään se, että Hatuntekijän nimi oli englanniksi ja Liisa puolestaan suomeksi. Ehkä itse tukisin enemmän joko molempia englanniksi tai suomeksi.

Joka tapauksessa kiitos tästä ihanuudesta. Kirjoitathan lisää tällä parituksella!
I think I saw you in my sleep, darling,
I think I saw you in my dreams, you were
stitching up the seams on every broken promise
that your body couldn't keep.
I think I saw you in my sleep.
La Dispute: Such Small Hands

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #7 : 20.05.2010 18:50:48 »
Hee~, lisää kommentteja. Ah, ihanaa. <33

Ginerva: Kiva että pidit, ja toivoit vielä jatkoakin, vaikka sitä en enää tähän kirjoita. :)
Samalla parituksella kirjoitan kyllä varmasti lisää. 8)

Kupla: Ihanaa, että säkin tykkäsit. Hihittelit ääneen? Vielä parempaa! 8)
Hmm, tupla- ja triplaraapale? Enpä ole ennen kuullut, mutta kiva kun valaisit vähän. :)
Itse asiassa tästä pitikin tulla noin 100-sanan mittainen raapale, mutta taisi näemmä vähän venähtää.
Mietin myös itse aiemmin tätä kirjoittaessani pitäisikö kutsua Hatuntekijää hänen oikealla nimellään, jota ei kylläkään sitten elokuvassa ollut suomennettu, toisin kuin esimerkiksi Tahron (Stayne). Tästä edespäin aion kylläkin käyttää ihan Hatuntekijää. ;)

Kiitos kommentoijille, piristätte päivääni, ja tämä edistää myös seuraavien kirjoitelmien kirjoituksessa. *hali kaikille*
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Leslie

  • hämmentynyt
  • ***
  • Viestejä: 172
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #8 : 23.05.2010 00:09:27 »
Lainaus
Ehkä seuraavalla kerralla Liisa olisi sopivan kokoinen, ja hatuntekijän huulet ylettäisivät Liisan omille.
Jotain niin suloista, että se riittää kuvaamaan kaikkea! Kiitos:-)
-Hapsi-

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #9 : 23.05.2010 12:26:47 »
hapanpastilli: Kiitos kommentista, ja kiva kun tykkäsit. ;)
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Fairytale

  • ξωτικά
  • ***
  • Viestejä: 244
  • Say that you believe.
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #10 : 23.05.2010 19:47:47 »
Oi, oikein ihana ficci :) Olen pitkään ajatellut lukevani jonkun ficin tähän paritukseen viitaten ja nyt kun sain luettua sellaisen niin :D Ja en huomannut virheitä.
"There was a price to be paid for any decision he made. There was a price for who he was. Other people paid it."

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #11 : 23.05.2010 20:40:22 »
oi loppu oli niin kaunis<33 voi hatuntekijää kun on suloinen<3 aloin kirjoittaa omaani eilen kun olin lukenut sun ficit,
mutta en saanut loppuun eikä nyt onnistu kirjoittaa x) liisasta ja hatuntekijästä tuntuu olevan hankala kirjoittaa muuta kuin raapaleita:)
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #12 : 24.05.2010 17:32:14 »
Sekaisin♥ : Kiitos kommentistah~! ♥
Kirjota ihmees. o.o
Oon varmaa sanonukin tän monesti, mut tää pari tarvii lisää ficcejä suomeks! :D

Fairytale: Kiitos! ♥
Kiva että tämäkin miellytti. ;)
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Domino

  • Vieras
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #13 : 03.06.2010 21:22:05 »
Ihanaa! Tykkäsin kovasti Hatuntekijän koko nimestä (vaikka siitä kiitos kuuluu luonnollisesti kirjailijalle), hänen liiankin vaaleasta ihostaan ja hulluista asioista! Hiukan harmittaa, kun en osaa kommentoida kovin järkevästi, vaikka nämä ficcisi todellakin ansaitsisivat sen.

Lainaus
Se oli sininen, kuin tytön tarkkaavaiset silmät.
Kuin-sanan eteen ei tule pilkkua, kun kyseessä on vertaus.
 
Lainaus
Sehän teki hänen vain yhä surullisemmaksi..
tuossa pitäisi kai lukea 'hänet'.

Aika suloista oli tuo Hatuntekijän pohdinta lopussa. Aww<3

Kiitos mukavasta lukukokemuksesta!




nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #14 : 05.06.2010 10:12:37 »
Domino: Kiitos kommentoinnista! :)
Hyvä, että ilmoitit virheistä, niin saan ne tuolta tekstistä pois.
Ja Hatuntekijä on <3.

Kiitos vielä kerran ihanasta kommentista! :D

//Oi, sori kun vastaan näin myöhään tähän ihanaan ja pitkään kommenttiin. :D

Tosiaan, olen joskus itsekin huomannut että jotkut saattavat pitää ''omata''-verbiä virheenä, mutta itse en ala sitä muuttamaan. ;)
En kyllä keksi edes mitään toista verbiä mitä tuossa olisi voinut käyttää.

Kiva että pidit ficistä, kiitos vielä kerran kommentistasi! <3


Kupla muokkasi tuplapostauksen yhteen.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 13:54:09 kirjoittanut Kupla »
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

neww

  • Vieras
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #15 : 07.07.2010 17:07:09 »
Lainaus
Hän hymyili vielä hetken aikaa itsekseen, ennen kuin hän alkoi kävellä kohti tuulimyllyä, jossa hän asui. Hullua sekin, mutta hyvällä tavalla.

;__________;  ♥ ! en minä enää osaa muuta sanoa. Leffan surullinen loppu, ku Alice liisa kuulostaa niin hölmölle lähtee ja jättää Hatuntekijän yksin yhdistettynä tähän ficciin ja melkein järjelliseen Hatuntekijään. Ah. Palvon sinua. Tämä oli jotenkin niin surullinen, mutta myös onnellinen. o-----: okei, tuossa ei ollut mitään järkee, mut ah oh. Tämä oli ihana. Kiitos tästä lukuhetkestä ! (:

nettuski

  • slurvish
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Nope, I don't. ♥
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #16 : 15.07.2010 21:39:02 »
neww: Kiitos paljon kommentista! ;)
Jep, leffan loppu oli Hatuntekijälle liian surullinen, kun leffassa hänet kuvattiin jotenkin surullisena hahmona muutenkin. ;___;
''If you use your head, you won't get fat even if you eat sweets.''

Astu sisään pilvilinnaani mun. ♥

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #17 : 17.07.2010 17:23:50 »
Oi, olipas söpö  :) Hatuntekijää oli minusta leffassa jopa liian vähän.  Johtuisikohan kyltymättömyys Johnny Deppistä  ;D Okei, offailua. Mutta oli tosi sulonen ja rakastin loppua.

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #18 : 18.07.2010 09:16:54 »

Aivan ihana, varsinkin toi loppu : >>
kiitos paljon ♥

Kiera

  • ***
  • Viestejä: 216
Vs: Toive (Hatuntekijä/Liisa)
« Vastaus #19 : 28.07.2010 13:40:20 »
Voi, tää oli tosi ihana!

Lainaus
Ehkä seuraavalla kerralla Liisa olisi sopivan kokoinen, ja hatuntekijän huulet ylettäisivät Liisan omille.

♥ Mahtavaa, kiiitos.
Whispering secrets

Kuva täältä: http://www.dolliecrave.com , en omista.