Kirjoittaja Aihe: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, K-11, femme)  (Luettu 3707 kertaa)

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Title: Samojen tähtien alla
Author: Ashtray
Beta: Socker Smulan
Raiting: K-11
Pairing: minä-henkilö/hänen tyttöystävänsä
Genre: romance, lievä angst, femme (tosin ei näkyvästi)
A/N: Olin katsomassa tähtiä. Tekstasin hiamizan kanssa, sekin oli katsomassa tähtiä. Ja sitten hia huomio sen hassun seikan, että myö tosiaankin tuijotetaan samoja tähtiä. Mistä mie sitten sain idean tähän. Inspiksenä toimi siis tähtitaivas ja Tori Amosin I Don't Like Mondays.
Mie myös omistan tämän hiamizalle, koska ensinnäkin osa inspiksestä oli hänen ansiotaan ja toiseksi, hia on ihan älyttömän tärkeä. <2
Kommenttia otan enemmän kuin mielelläni vastaan.

Samojen tähtien alla

Makaan selälläni kosteassa maassa. Minun on hiukan kylmä, mutten jaksa välittää siitä. Kaste kietoutuu suloisena ympärilleni saaden ilman tuoksumaan taivaalliselta. Yön äänet kantautuvat korviini hiljaisina ja niin kauniina. Mutta kaikkein kauneinta on kuitenkin se, mitä on yläpuolellani. Taivas levittyy tummana joka puolelle. Se on täynnä tähtiä, aivan täynnä. Jokainen pieni valotäplä on kaunis, kaunis ja ainutlaatuinen. Vaikken niiden eroja kaukaa maasta erotakaan, ne ovat kaikki omia yksilöitään, omia persooniaan. Aivan niin kuin ihmisetkin.

Kaunista tosiaan.

Näimme sinä yönä pitkästä aikaa. Sinun junasi tuli myöhään, kello oli jo yli puolen yön, kun näin junan valojen ilmestyvän kulman takaa. Hymy nousi huulilleni, ja jokin lämmin läikähti sisälläni. Katsoin, kuinka juna keinotekoisen lämpimine valoineen lipui lähemmäs ja hidastettuaan lopulta pysähtyi kokonaan. Ihmiset purkautuivat ulos junasta, ja minun katseeni etsi vain yhtä.

Tunne, kun näin sinun astuvan ulos junasta, oli täydellinen. Katseesi tavoitti minut melkein heti, ja lähdit juoksemaan minua kohti välittämättä painavasta kassistasi. Se tippui maahan, kun kiedoit kätesi ympärilleni ja painoit huulesi huulilleni sanomatta sanaakaan. Suutelin takaisin ja vedin sinua lähemmäs, lähemmäs. Suudelma kesti pienen ikuisuuden. En aistinut mitään muuta kuin huulesi vasten omiani, kielesi, joka valloitti hellästi omaani, kätesi ympärilläni. Sinut.

Kun vihdoin irrottauduimme suudelmasta, huomasin kaikkien ihmisten kadonneen juna-asemalta. Junakin oli jo lähtenyt kohti seuraavaa asemaa. Vain me kaksi seisoimme toisiamme pidellen keskellä autiota asemaa. Käänsin katseeni takaisin sinuun ja kuiskasin:
"Hei."

Painoit pienen pusun nenänpäähäni ennen kuin siirsit katseesi ylös. Tuijotit hetken taivasta ennen kuin totesit yksinkertaisesti:
"Tähtiä."

Minäkin siirsin katseeni ylös, ja tosiaan, taivas oli täynnä tähtiä.

"Kaunista", kuiskasin, ja sinä hukutit meidät uuteen suudelmaan.


Nyt, kun katson tähtiä, minun on ihan mieletön ikävä sinua. Ei siitä ole edes pitkä aika, kun näimme viimeksi, mutta hetkikin on ikuisuus, jos en näe sinua.

Tuijottaessani niitä miljoonia ja taas miljoonia tähtiä tajuan yhden asian. Se saa ikävän pienemmäksi. Ja toisaalta se taas lisää sitä. Sinä olet täysin saman taivaan alla. Katsot ehkä nytkin samoja tähtiä kuin minä. Ajattelet ehkä minua, ja minä tiedän, että sinullakin on ikävä. Ajattelet ehkä sitä hetkeä juna-asemalla, ajattelet, kuinka ihanaa oli suudella pitkästä aikaa. Ja kuinka ihanaa se tulee olemaan vielä monta, monta kertaa.

Ehkä sinäkin ajattelet, kuinka me olemme samojen tähtien alla, niin lähellä toisiamme, mutta todellisuudessa niin kaukana.

Suljen hetkeksi silmäni ja näen sinut. Hymyilevät silmäsi, huulesi. Kauniisti kaartuvat ripsesi ja pitkät mustat hiukset, jotka ovat pörrössä. Sinä. Hymyilen kuvalle pääni sisällä ja avaan taas silmäni.

Tuijottaessani tähtiä oloni on yhtä aikaa onnellinen ja surullinen.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 21:58:25 kirjoittanut Pyry »
I'll pretend that my heart and my head are well.

Sasse

  • ***
  • Viestejä: 50
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #1 : 10.08.2007 11:46:35 »
asjgsadgkahdk Aivoni menivät ruttuun ja selvät sanat kuvailemaan tätä katosivat. Oikein nätti. Olisi ehkä voinut olla hieman pidempikin. Mitä kävi toiselle, onko vaan ikävä, menikö poikki, ha? Selitystä olisin kaivannut hieman.
 ..kirjoita lisää femmeä! *kannustaa*
- -sillä minunkin sydämeni on vain epämuodostunut, viallinen.
Ja sade pisaroi mun takaraivoon.

Hey lush, have fun

ibi

  • Vieras
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #2 : 10.08.2007 12:28:34 »
Oiiijj niin romantinen, ajattelin tässä kokoajan omaa ihastustani. Että olisi niin ihana kokea toi. Lurps <3 Ihan tässä pyörtyilee eikun siis he tää on ihana! <33
Kiitos <3

ibi

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #3 : 10.08.2007 18:30:15 »
Sasse: Tämä oli nimenomaan tuollainen täysin inspiraatiopohjainen teksti, joten mie en olisi luonnollisesti siitä pidempää saanut. (: Ja oma käsitykseni tuosta on se, että nuo hahmot ovat kaukosuhteessa. Kiitos paljon kommentista.

ibi: Aww, kiitos itsellesi kommentista. (:
I'll pretend that my heart and my head are well.

hiamiza

  • ***
  • Viestejä: 42
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #4 : 12.08.2007 16:32:48 »
Voi luoja aawww, siekin olet älyttömän tärkeä. Ja ihana. <2

Tämä oli tosi kaunis teksti. Tuntui juuri sellaiselta yhtäkkisen inspiraation aikana kirjoitetulta tunnelmointitekstiltä, tosi onnistuneelta sellaiselta. Tässä oli tosi nätti tunnelma, haikean onnellinen, eh? No siis sellainen tajuttoman nätti, jos toteaisin yksinkertaisesti vaan noin. *reps* Pakko quottailla vähän, jotkut kohdat oli vaan niin onnistuneita/ihania/molempia.

Lainaus
Taivas levittyy tummana joka puolelle. Se on täynnä tähtiä, aivan täynnä. Jokainen pieni valotäplä on kaunis, kaunis ja ainutlaatuinen. Vaikken niiden eroja kaukaa maasta erotakaan, ne ovat kaikki omia yksilöitään, omia persooniaan. Aivan niin kuin ihmisetkin.
Ihana. Tuo kuvailu ja kaikki, niin siun tyylistä tekstiä.

Lainaus
Suutelin takaisin ja vedin sinua lähemmäs, lähemmäs. Suudelma kesti pienen ikuisuuden. En aistinut mitään muuta kuin huulesi vasten omiani, kielesi, joka valloitti hellästi omaani, kätesi ympärilläni. Sinut.
No aww.

Lainaus
Tuijottaessani tähtiä oloni on yhtä aikaa onnellinen ja surullinen.
Juuri sopiva lopetuslauseeksi, lopetti novellin tosi hyvin.

Tämä oli ihana, kiitän. <2

symofobia

  • Vieras
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #5 : 12.08.2007 20:56:13 »
Aww, tämä oli ihana, tosin aivan liian lyhyt. Se loppui ennen kuin ehti alkaakaan.  :| Toisaalta tämä ei ehkä edes olisi toiminut pitkänä. Tässä on niin kiva idea, että pitempänä novellina sen jankkaaminen olisi alkanut ärsyttää tai sitten sitä ei olisi edes huomannut, jos sitä ei olisi mainittu kunnolla. Eli oikeastaan tämä toimi hyvin lyhyenä, vaikka olisinkin halunnut lukea enemmän. Ristiriitainen siis olen taas vaihteeksi.  :D

Lainaus
Tuijottaessani tähtiä oloni on yhtä aikaa onnellinen ja surullinen.

Tämä oli kiva lause loppuun, koska mulle se ainakin jättää semmosen kivan neutraalin tunteen tämän jälkeen eikä mitään himoangstista tai järjettömän onnellista tunnetta. Koska tämä novelli on justiinsa tämmöinen kivan haikea, ei tosiaankaan iloinen eikä surullinen.

Ashtray

  • Lady Stardust
  • ***
  • Viestejä: 450
  • i will battle for the sun
    • LJ
Re: Samojen tähtien alla (tunnelmointi, PG-13, femme)
« Vastaus #6 : 28.11.2007 12:07:15 »
hiamiza: <2 Juuri sellainen erittäin paljon inspikselle perustuva teksti tämä olikin. Kerrankin tekstiä tuli ihan itsestään. :D Ja silloin mie olin juuri sellaisella haikean onnellisella tuulella, joten sekin tuli tuohon ihan automaattisesti. :''D Kiitooos. <2

symofobia: Ah, tuttu tunne tuo, että olisi halunnut lukea enemmän, vaikka tietää, ettei koko teksti olisi toiminut pidempänä. :D Ja juuri jotain tuollaista tunnelmaa mie hainkin. ^^ Kiitos.
I'll pretend that my heart and my head are well.