Kirjoittaja Aihe: Elisa, Sara ja Sanna, K11  (Luettu 2069 kertaa)

anskuliini

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Please. Don't eat me!
Elisa, Sara ja Sanna, K11
« : 14.05.2010 11:19:55 »
// Alaotsikko: Novelli koulukiusaamisesta kolmesta kulmasta. K11

Kirjoittaja:anskuliini
Muoto:emt.. novelli
Päähenkilö(t): Elisa ja Sara
ikärajoitus: k11
Elisa
Sieltä ne tulevat, ajattelin mielessäni , kun näin kikattavan tyttöjoukon kulkevan minua kohti.
-Hyiii! Mikä toi on? jengin pomo kysyi osoittaen paitaani. Se oli ihan tavallinen valkoinen, pitkähihainen t-paita, jossa ei lukenut mitään.
-Yritin pitää naamani peruslukemilla ,kun vastasin:- Se on tavallinen pitkähihainen t-paita.
Vanhin tytöistä irvisti.
-Mitä merkkiä? yksi uteli.
-Tein sen itse, vastasin ja onnistuin ihan hyvin pitämään pokerinaamani, vaikka sisälläni kuohui.
-Jo riittää tytöt, Sanna sanoi.
He vilkaisivat toisiaan ja lähtivät pois.
Silloin pato murtui. Juoksin pos kyyneleiden virratessa pitkin poskiani. Juostessani törmäsin Saraan. Hän kuului minua kiusaavaan jengiin. -Mitä hemmettiä hän täällä tekee? kysyin itseltäni. Eikö hänen pitäisi olla jengin mukana kiusaamassa jotain rinnakkaisluokkalaista?Silloin huomasin että hänkin itki. - Anteeksi, hän kuiskasi hiljaa.

Sara

Kävelin hitaasti joukon perällä ja kuuntelin muiden jengiläisten kikatusta ja suunnittelua , miten kiusata Elisaa tällä kertaa.Elisa huomasi meidät ja hänen ilmeensä kertoi vihasta ja peloista jotka estivät vihaa ottamasta vallan.
-Hyii! Mikä toi on? Sanna kysyi Elisalta. Minua inhotti katsella kun he kiusasivat Elisaa. En uskaltanut mennä väliin.
-Se on tavallinen pitkähihainen t-paita, Elisa vastasi. En kestänyt enää katsella heidän kiusaamistaan, vaan juoksin pois vihan kyyneleet valuen. Yhtäkkiä törmäsin Elisaan. Hän näytti hämmästyneeltä ,kun en ollut kiusaamassa joitain muita raukkoja.
-Anteeksi, kuiskasin ja luulen että hän tietää että tarkoitan sitä.


Sanna

Kävelin taas kohti Elisaa valmiina purkamaan suruni häneen. Elisan kiusaaminen oli jotenkin helpottavaa. Kuin olisin saanut vapautuksen kaikesta tuskasta mikä oli minun kannettavakseni annettu.
- Hyiii! Mikä toi on? kysyin Elisalta vaikka kurkkuani kuristi. Muiden ilmeistä päätellen kukaan ei huomannut sitä.
-Se on tavallinen pitkähihainen t-paita, Elisa vastasi. Olin tavallaan ylpeä hänestä, kun hän kesti sen murtumatta.
-Mitä merkkiä se on? Nea uteli. Raivostuin.  Miten pystyinkään itse kiusaamaan Elisaa ja en kestänyt kun muut kiusasivat häntä.
-Tein sen itse, Elisa vastasi. Sitten en enää kestänyt,
-Mennään tytöt, sanoin ja toivoin että se olisi viimeinen kerta kun tekisin sen.

Star lisäsi ikärajan otsikkoon
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 15:19:38 kirjoittanut Pyhimys »
When yo're gone
The pieces of my heart and missing  you
When yo're gone
The face I came to know in missing too
When yo're gone
The words I need to hear to always get me trough the day
and make it OK
I miss you
¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨¸„ø¤º°"¨ ¨"°º¤ø„¸

jippz

  • Vieras
Vs: Elisa ja Sara
« Vastaus #1 : 14.05.2010 12:35:09 »
Koulukiusaaminen on inhottava asia, ja siitä on kovin vähän kertomuksia, vaikka kiusaaminen onkin tosielämässä harmillisen yleinen ongelma. Minusta on hienoa, että kirjoitit tämän, koska tämä palautti hyvin mieleen, miten kamalasta asiasta onkaan kyse. Erityisen kiva juttu oli, että tämä oli kirjoitettu kahdesta eri näkökulmasta - kiusatun ja kiusaajan, vaikka Sara ei se "pääkiusaaja" ollutkaan. Vielä mielenkiintoisempi tämä olisi ollut, jos kiusaajajengin pomonkin näkökulman olisi saanut juttuun mukaan, mutta erittäin hyvä tämä oli näinkin.

Kirjoitusvirheitä ei sinänsä ollut kauhean paljoa, mutta joskus pilkut ja välilyönnit olivat pomppineet vähän hassusti ja vuorosanaviivan ja vuorosanan ensimmäisen sanan välistä puuttui toisinaan väli. Eiväthän nuo kovin suuria virheitä ole, mutta teksti olisi ulkoasultaan siistimpi, jos ne olisi korjattu. Pituutta olisi myös voinut olla ehkä hieman enemmän, mutta kyllä tämä tällaisenaankin toimi.

Kokonaisuutena oikein hyvä ja puhutteleva aihevalinta ja toteutuskin ihan jees, minä pidin tästä. :)

anskuliini

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Please. Don't eat me!
Vs: Elisa ja Sara
« Vastaus #2 : 14.05.2010 14:52:43 »
Voisinhan minä kirjoittaa muös näin jälkikäteen tuonne kiusaajan näkökulmasta! Kiitos ideasta!
When yo're gone
The pieces of my heart and missing  you
When yo're gone
The face I came to know in missing too
When yo're gone
The words I need to hear to always get me trough the day
and make it OK
I miss you
¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨¸„ø¤º°"¨ ¨"°º¤ø„¸

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Elisa ja Sara
« Vastaus #3 : 14.05.2010 17:59:11 »
tää oli uskomattoman hyvin tehty, koska tää oli myös kiusaajan näkökulmasta eikä hän ollut tunteetön ääliö, vaikka kiusasikin.

plussaa myös se, että tää oli kolmestä näkökulmasta.
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

anskuliini

  • ***
  • Viestejä: 7
  • Please. Don't eat me!
Vs: Elisa ja Sara
« Vastaus #4 : 14.05.2010 20:05:13 »
Resonanssi, kiitos ihanasta kommentista!:)
When yo're gone
The pieces of my heart and missing  you
When yo're gone
The face I came to know in missing too
When yo're gone
The words I need to hear to always get me trough the day
and make it OK
I miss you
¨"°º¤ø„¸¸„ø¤º°"¨¸„ø¤º°"¨ ¨"°º¤ø„¸