Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Et huomaa ~ S  (Luettu 3155 kertaa)

Penber

  • Vieras
Sherlock Holmes, Et huomaa ~ S
« : 12.05.2010 11:23:23 »
Title: Et huomaa
Author: Penber
Raiting: S
Genre: angst, romance
Fandom: Sherlock Holmes
Pairing: Holmes/Watson
Disclaimer: Doyle is my master! Doyle omistaa kaiken!

Song: Irina - Et huomaa

Summary: Mut sä et sitä huomaa. Et kai tahdokaan.

A/N: Osallistuu jälleen kerran Oi dorikseen ja otpkymppiin.



Mun sydän ei toimi enää niin kuin ennen


Korvissa soi hiljainen humina. Seisomme hievahtamatta ladon seinustaa vasten, kylmää ilmaa keuhkoihimme hengittäen. Me odotamme. Odotamme jo toista tuntia siinä hiljaisuudessa, joka on ollut ainoa kumppanimme sinä iltana. Holmesin jäykkä katse kiiluu yössä. Ne välkkyvät kuun kanssa kilpaa, huutaen, valittaen… odottaen.

Lihakseni puutuvat. Hengitykseni on epätasainen. Ja sydämeni raskas kuin lyijy.


Ei, se ei toimi enää niin kuin sen odotetaan toimivan


Holmes kohottaa kätensä minua kohti, etsien laihoilla sormillaan minua. Tässä minä olen! Tässä on minun kehoni. Hän sanoo jotain hiljaa, hyvin hiljaa. Vaimea kuiskaus karkaa yöhön ja minä höristän korviani. Etsin kädelläni Holmesin kättä. En löydä sitä.
 

Sen syke suuntautuu nyt aivan toiseen suuntaan


Pian jotain tapahtuu. Nurkan takaa syöksyy mies. Holmes on valppaana ja heilauttaa itsensä tuon roiston kimppuun kepeästi kuin marakatti. Minä jään paikoilleni. Katson tilanteen sellaisenaan kun se tapahtui. Silmäni seisovat päässä. Kyllä ne kuvasivat aivoihini, rekisteröivät kaiken silloisen, mutta sydämeni oli sinä hetkenä jossain aivan muualla. Jossain hyvin kaukana.


Mut sä et sitä huomaa
Ei, et huomaa


En sanonut asiasta mitään. En uskonut, että sillä olisi väliä. Päivät kuluivat. Päivät toisensa perään. Minä katselin ulos ikkunasta ja itkin. Mutta Holmes kääriytyi oman yksinäisen synkkyytensä varjoon. Minä en sen sisälle koskaan päässyt. En nyt, enkä koskaan tulevaisuudessakaan. Olimme yksin toistemme vierellä.


Mun kädet ei toimi enää niin kuin ennen

 
Kaadan teen huolimattomasti, niin että osa siitä läikkyi pitsiselle liinalle. Holmesin katse on jossain kaukana, hän ei nähnyt käsieni hurjaa värinää. Lasken pannun pöydälle, istun, mutten juo juomaani. Katson vain sen väreilevää pintaa, jonne poskillani olleet suolaiset kyyneleet tipahtelivat.


Joskus tuntuu kuin niissä ei ois tuntoa ollenkaan


Kello raksutti hiljaa aivan kuin se olisi kertonut ajan kulkevan eteenpäin. Mutta ei. Se valehteli. Minä istun. Istun ja istun, mutta mitään ei tapahdu. Tee jäähtyy hiljaa edessäni. En saanut siitä otetta, niin kuin en mistään muustakaan. Elämästä, työstä… ja mitä tärkeintä, Holmesista. Hän pyörii väkkärää, tajuamattaan etten ole liikahtanut paikaltani pitkään aikaan. Lyökö sydämeni enää?


Ne sivuilla roikkuu vaikka tulet minuun kiinni


Hiljaa hän kuiskasi korvaani. Hän lähti ja olin turta. Kuin hänen huulensa eivät olisi juuri hipaisseet korvannipukkaani. Ei siitä jäänyt edes jälkeä.

Mut sä et sitä huomaa
Et kai tahdokaan

Mun silmät ei löydä sinua niin kuin ennen


Herra Sherlock Holmes oli siitä aina erikoinen, että jos hän vain halusi, en edes minä tunnistanut häntä. Joskus ilmestyi hän eteeni vanhana merimiehenä, likaisena nuohoojana tai muuna vastaavana ja minä saatoin närkästyneenä sanoa, ettei minulla ollut aikaa vieraille. Eivät hänen silmänsä, eivät hänen hymynsä minua enää tavoittaneet. Minä katsoin hänen ohitseen ja jatkoin matkaani.


Katse harhailee vain yhteen pisteeseen, nauliutuu

Hymy useammin toisaalle suuntautuu


Etkö jo hyvä mies huomaa? Emme ole sama enää. Herra Sherlock Holmes ja tohtori John Watson. Ei. Ei se ole enää niin. Ja kun minä siitä aion sanoa, sanat tarttuvat kurkkuun ja yskin. Sinä et välitä. Kysyt vain, miksen voisi olla hiljaa. Pyytäisinkö vain anteeksi ja poistuisin? Itkisinkö itseni uneen joka yö?


Muttet sitä huomaa
Mitä se tarkoittaa?


Holmes käpertyy viereeni yöksi. Hän sanoo, ettei saa unta huoneessaan, jonka ikkunan oli mennyt rikkomaan. Kylmä ilma veisi häneltä hengen. Minä annoin hänen sujahtaa peittoni alle. Kietoa kylmät raajansa ympärilleni. Annoin itseni nukahtaa siihen. Ja näin se kaikki menisi. Päivästä toiseen.


Silti rakastan sua enemmän kuin ennen


A/N2: Mau? :3
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 02:32:19 kirjoittanut Yukimura »

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Et huomaa
« Vastaus #1 : 12.05.2010 12:13:38 »
Voisin elää ikuisesti lukien sinun (plus muutamien muiden) Holmes-ficcejä <3 Pena on mun idoli! Saanko nimikirjoituksen?

Odotan vain sitä hetkeä kun joku alkaa jo valittaa siitä kun näitä Holmes-ficcejä vain tulee ja tulee  ;D

Voi. Miten ihana. Uih. Sydämeni aivan pakahtuu ja joudun yskimään kuin Watson konsanaan kun sanat tarttuvat kurkkuuni.

Lainaus
Hän sanoo, ettei saa unta huoneessaan, jonka ikkunan oli mennyt rikkomaan. Kylmä ilma veisi häneltä hengen.
Tulee mieleen Musgrave Ritualin Granaeda versio missä Holmes kovaan ääneen valittaa miten Musgraven kartanossa on jäätävän kylmä <3 Muutenkin, olen itse todella kiintynyt Holmesin kylmäkammoon ja siinä sivussa tietysti kaulaliinoihin, viltteihin, peittoihin ja kaikkeen mikä etsiväämme pitääkin lämpimänä. Oliko tämä piirre sitä paitsi Granadan keksimä, vai oliko tähän kirjoissakin viitteitä? Olen lukenut nyt uudestaan lähiaikoina vain Baskervillen koiran ja Neljän merkin, joten en muista ihan pilkun tarkasti. Mutta Brett!Holmes kääriytyneenä vilttiin ui <3

En minä aio kritisoida ficcejäsi mitenkään. Kirjoita lisää. Räjäytä aivoni.

Jossu kuittaa. Kiitos.
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Et huomaa
« Vastaus #2 : 12.05.2010 13:20:20 »
Tähän on vaikea muuta sanoa kuin:
Kaunista.

Kiitos.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

zilah

  • Vieras
Vs: Et huomaa
« Vastaus #3 : 12.05.2010 13:31:54 »
Voi että, miten surullinen ja kaunis pikku ficci. Ihan tuli surku Watsonia.


zilah

Fell

  • Vieras
Vs: Et huomaa
« Vastaus #4 : 12.05.2010 21:27:40 »
On se OTP10 ihana haaste, sieltä kun voi aina bongailla näitä uusia holmsonejasi <3

Lainaus
Olimme yksin toistemme vierellä.
Hieman tuolla Twilight-osastoilla on pohdittu, että jos vaikka järjestettäisiin sellainen keräys, että kaikki lahjoittaisivat minulle hieman kirjoitustaitojaan - osallistuisitkos lahjoitukseen? :3

Ääää, en taaskaan saa mitään järkevää, johtuen näistä ficeistäsi! D:< Tämä oli erityisen ihana, vaikka siis tietysti rakastan jokaista ficciäsi ja äää, mutta tämä oli aivan erityisen ihana, siis tositosi erityinen. Hahmot ovat ficeissäsi aina aika samantyylisiä, mutta siis ehdottomasti hyvällä tavalla - tarkoitan sitä, että vaikken olekaan lukenut vielä kahta sivua enempää Holmeseja, olen jo saanut tosi hyvän kuvan siitä millaisia hahmot oikeasti ovat. Ja se on sellainen taito, että siis saa säilytettyä hahmot omanlaisinaan, ettei kaikilla sitä olekaan.

Ää, en minä mitään taaskaan keksi :/ Mutta toimiipahan tääkin viesti ainakin lukukuittauksena ja kiitoksena aivan ihanasta ficceröisestä, ties kuinka monennen kerran <3

Penber

  • Vieras
Vs: Et huomaa
« Vastaus #5 : 12.05.2010 22:32:20 »
jjb: Ahjihihihi. Kyllä voit saada nimmarini! :'D Ja en mielellään räjäyttäis teikäläisen aivoja, kyl siunki tekstejä kaivataan! Kiitoksia siis.

Nukkemestari: Iih. Ihanaa. Kiitos^^

zilah: Watson on sellainen.. sitä voi surkutella. Kiitos kommentista!

Fell: Mitäs siellä hassuttelet? Sinä kirjoitat hyvin! Et mitään lahjoituksia tartte! Mutta siis, kiva ku luit ja kommasit.. Oli se sitten vaikka vaa, että kerroi lukeneesi. Sekin on tärkeetä! Kiitos siis!<3

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Et huomaa
« Vastaus #6 : 14.05.2010 22:36:56 »
;__;

Pitää mennä nukkumaan, niin en kerkeä kommentoida kunnolla, mutta rakastuin tähän. <3 Tää biisi sopi loistavasti tähän tekstiin. Kirjotat ihanasti. Holmes/Watson <3

Penber

  • Vieras
Vs: Et huomaa
« Vastaus #7 : 14.05.2010 22:50:16 »
Jinmaru-Chan: Kiitos itsellesi hyvästä haasteesta! ^^, Juuri tuollaisista tälläsii syntyy. Niin ja kiitos kommentista, tietenkin!

Lainaus
Holmes/Watson <3

<3