Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Varpaat/Selkä/Posket | Watson/Holmes, S, raapaleita  (Luettu 3611 kertaa)

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Ficin nimi: Varpaat/Selkä/Posket
Kirjoittaja: Nukkemestari
Fandom: Sherlock Holmes Sekoleptikko lisäsi fandomin myös otsikkoon.
Tyylilaji: Oneshot… öh, Draama
Ikäraja: S
Paritus: Loogisesti Watson/Holmes
A/N: Raapalöintii jää koukkuun….
Tää Sai alkunsa uimahallissa, kun katselin varpaitani. Ne on vinot, ei mitenkään uutta kyllä, mut hyvä rääpäle idea tuli mieleen!


Varpaat
Tämä on perin omituista.
Olen tuntenut ystäväni Sherlock Holmesin jo pitkään, mutten ole koskaan huomannut tätä asiaa hänessä. Melkeinpä katastrofaalista.

Holmesilla on vinot ja kananluiset varpaat.

Katselen kun hän lukee ja liikuttelee hiukan oikean jalkansa varpaita.

Oikeastaan… en ole yllättynyt. Jotenkin ajattelinkin, että ne olisivat vinot, vaikka hänen kasvon piirteensä ovat niin täydelliset, että ihmettelen miksi taidemaalarit revi häntä hihasta jok’ikisessä kadunkulmassa halutessaan ikuistaa hänen profiilinsa tai mitä ikinä keksivät.

Nuo varpaat… Onkohan hän kävellyt lapsena liian pienillä kengillä?

”Watson… eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin tuijottaa varpaitani?” Holmes sanoo pisteliäästi ja vetää varpaansa pois näkyviltä.

Tutkimukseni on tällä haavaa menetetty.


Selkä
Tämä on perin omituista.
Holmes tuijottaa ulos ja ajattelee, kuten tavallista.
Jos en olisi täällä hän varmaan polttaisi, voin niin helposti kuvitella tuon näyn. Ehkä motkotukseni on viimein alkanut toimia, ainakin osittain.

Nyt minä taas hairahdin sivupolulle. Mihin minä jäinkään? Ainiin, Holmesin seisoessa ikkunassa hänen selkänsä näyttää vahvemmalta kuin moniin viikkoihin. Minua hymyilyttää. Tämä ei voi olla muuta kuin hyvä asia.

Ehkä hän on taas intohimoinen tarttumaan johonkin tapaukseen ja ehkä intohimoinen erään toisenkin asian suhteen.

”Watson… eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin tuijottaa selkääni?” Holmes hymähtää ja tuijottaa vuorostaan minua.

Tutkimukseni keskeytyivät tälläkin kertaa, mutta ehkä seuraavan kerran sitten…

Posket
Tämä on perin omituista.
Holmes on sairas ja minä loogisesti, kuten hän sanoisi, toimin hänen lääkärinään.

Omituista tässä on se, että vaikka minun pitäisi vain keskittyä hoitamaan häntä, niin teen jotain mikä ei liity mitenkään. Tuijotan hänen kasvon piirteitään. Erityisesti hänen poskiaan.

Niin täydelliset poskipäät, eivät liian pinnassa, tuovat häneen jalon ilmeen ja ne korostavat upeasti hänen terävää, katseestaan, jolla hän näkee asioita, jota minä en näe. Ja nuo posket, kuinka mieleni tekeekään silittää niitä!

Holmes avaa hiukan punoittavat silmänsä ja vetäisen jo käteni pois, mutta Holmes katsoo minua ja sanoo:
”Watson, jatka vain.”

Tällä kertaa… hym… tutkimukseni onnistuivat, oikein erinomaisesti!
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 02:55:36 kirjoittanut Yukimura »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

zilah

  • Vieras
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #1 : 03.05.2010 22:32:54 »
Ihania! Minä sitten pidän ajatuksesta, että Watson tuijottaa Holmesia juuri tuolla lailla. Monesti sitä huomaa rakastetustaan uusia asioita vuosien mittaan, kun vain vaivautuu katsomaan.

Pari kirjoitusvihreää bongasin.

Lainaus
että ihmettelen miksi taide-maalarit revi häntä hihasta jok’ikisessä kadunkulmassa halutessaan ikuistaa hänen profiilinsa.

Tämä lause on vähän outo. Itse kirjoittaisin ehkä näin: ...että ihmettelen miksi taidemaalarit eivät revi häntä hihasta jok’ikisessä kadunkulmassa halutessaan ikuistaa hänen profiilinsa.

Lainaus
keskittyä hoitamaan häntä, niin teen jotain mikä ei liity mitenkään.

Kirjoittaisin mieluummin ehkä näin: ...keskittyä hoitamaan häntä, niin teen jotain mikä ei liity asiaan mitenkään.

Lainaus
Niin täydelliset poskipäät, eivät liian pinnassa, tuovat häneen jalon ilmeen ja ne korostavat upeasti hänen terävää, katseestaan, jolla hän näkee asioita, jota minä en näe.


Kirjoittaisin ehkä mieluummin näin: Niin täydelliset poskipäät, eivät liian pinnassa, antavat hänelle jalon ilmeen ja ne korostavat upeasti hänen terävää katsettaan, joka näkee asioita, joita minä en.


Hieman hiomista ja tarkkuutta sanankäyttöön ja kielioppiin tämä siis kaipaisi, mutta ihan tällaisenaankin pidin tästä todella paljon.


zilah






Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #2 : 03.05.2010 22:43:41 »
Zilah Ensimmäinen oli joku typerä fail, mutta kahta muuta en voi korjata sanamäärän ylittymisen takia  ;) Kiitos kuitenkin huomauttamisesta.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #3 : 03.05.2010 23:11:12 »
Tosissaankin, Wtasonin kyttäily on ihanaa. Tykkäsin varpaista eniten, koska varpaat ovat oikeasti niin mielenkiintoisia. Mä en nyt oikeasti muista onko tämä kirjoissakin, mutta tosi usein erinäisten ihmisten fanitaiteessa Holmes köpöttelee sisätiloissa varpasillaan vaikka muuten onkin pukeutunut lämpimästi. Tän on kyllä pakko juontua jostain novellista, koska miksi muuten se olisi niin yleinen mielikuva?

No, kuitenkin, voin sieluni silmin nähdä millaiset varpaat Holmesilla on ja kyttäisin niitä kuin Watson konsanaan jos vain millään annettaisiin.

Hmm, totta totisesti, kirjoitustyylisi on kyllä tosi ihanaa ja runollista. Mitä nyt joskus tuntuu että lauseet jatkuvat vähän liian pitkään, että johtoajatuksesta saisi yhdellä lukukerralla kiinni. Joskus se häiritsee, näissä kolmessa se ajoittain hämmensi. Toisaalta, voihan sen ottaa persoonallisena kirjoittamisen tapana. Mutta ihan vain vastaisuutta ajatellen kerroin^^

Musta tuntuu että minä laitan pian uusia rääpäleitä myös... mutta taidan nukkua pari tunia tässä ennen, jos vaikka aamulla^^

Kiitos, terkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Prunelli

  • Vieras
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #4 : 04.05.2010 22:39:02 »

”Watson… eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin tuijottaa varpaitani?” Holmes sanoo pisteliäästi ja vetää varpaansa pois näkyviltä.

Tutkimukseni on tällä haavaa menetetty.

Tämä kohta oli hauska! :)

Tätä oli mukava lukea, sillä se oli sopivan pituinen oneshotiksi ja muutenkin Watsoninilla oli hauskoja pohdintoja.

Pidin todella tästä! <3

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #5 : 02.06.2010 22:33:31 »
MITÄ  :o Pena ei oo kommentoinu tätä vielä? What, how that is possible?

Lovetan Watsonin kyyläilyä <3

Varpaat: iiihana<3 Watsonin mietinnät ovat söpöjä ja kuinka hän tekee eriskummallisiin kohtiin Holmesissa huomioita ^^ No täytyy tietenkin rakkaimpansa varpaat tsekata jossain vaiheessa oof koors. Pisteliäät miehet on kivoja <3

Selkä: Holmesin selkä on hyvä vertailukohde koko miehen hyvinvoinnille, olettaisin? Joo asiaan, ihanaa kun Watson iloitsee pienistä asioista :D
Lainaus
Nyt minä taas hairahdin sivupolulle. Mihin minä jäinkään? Ainiin, Holmesin seisoessa ikkunassa hänen selkänsä näyttää vahvemmalta kuin moniin viikkoihin. Minua hymyilyttää. Tämä ei voi olla muuta kuin hyvä asia.

Posket: Ihan yli söpö AAAWWS minäkin tahdon silittää Holmesin poskia *kateellinen*  Enkä nyt ihan hypi seinille kun tämä on Watson näkökulmaa koko juttu <3 sopii hyvin, en ehkä osaisi kuvitella Holmesia tutkimassa Watsonin varpaita... *miettii... tai no miksipä ei?

Ihan turhakkeita nää mun kommentit, no tiet ainaki et tykkään tykkään<3

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Jinmuru

  • Fangirl
  • ***
  • Viestejä: 1 323
  • Ava (c) Okakettu
    • Tumblr
Vs: Varpaat/Selkä/Posket
« Vastaus #6 : 04.06.2010 22:38:24 »
Hei, kyllä mäkin kyyläisin Holmesia, jos vaan tarpeeks lähelle pääsisin... ;D

Mutta ihanaa tekstiä taas sulta. <3 Mun varpaat on ihan kamalat... ;_;

Lainaus
Holmes avaa hiukan punoittavat silmänsä ja vetäisen jo käteni pois, mutta Holmes katsoo minua ja sanoo:
”Watson, jatka vain.”

Tällä kertaa… hym… tutkimukseni onnistuivat, oikein erinomaisesti!

Awwsis <3